🔰 تحلیلی بر راهبرد #جریان_اصلاحات در #انتخابات_مجلس
✍ حسین کمیلی
🔸حضور حداکثری اصلاحطلبان کمترشناخته شده و نمایندگان ادوار این جریان که تقریبا از اذهان ملت پاک شده اند،در کنار عدم حضور چهره های شاخص این جریان و سکوت رئیس شورای سیاست گذاری اصلاحات(دکتر عارف) و سیدمحمد خاتمی چند نکته را به ذهن متبادر میکند؛
اول:
همانند انتخابات سال 88که خاتمی و هاشمی برای عدم پرداخت هزینه، تقریبا خود را کنار کشیده و میرحسین موسوی را در مسیر نقشه ای از پیش تعیین شده به جلو هول دادن،اینبار نیز نفرات اصلی خود را برای نپرداختن هزینه بابت برنامه ای خاص، بظاهر خود را کنار کشیده اند.
دوم:
تجربه لیست پولی و کمتر شناخته شده و گرفتن دستورات از جای دیگر جهت اجرا، توسط افراد حاضر در لیست مورد نظر، تحلیل فوق را تقویت میکند.
سوم:
این برنامه میتواند از تحریم تا تخریب و تضعیف انتخابات و دموکراسی باشد.برخی شنیده های غیر رسمی، حکایت از آن دارد که پس ردصلاحیتهای بدیهی و کاملا قانونی در فرمانداری ها و شورای نگهبان،ردشدگان بجای اعتراض از مسیر قانونی،به شکایت به رهبری پرداخته و ضمن فرمایشی جلو دادن انتخابات،به تضعیف قانون بپردازند. همچنین انصراف دسته جمعی افراد تایید شده در برهه ای خاص و جهت تضعیف و تحریم انتخابات، میتواند از دیگر برنامه های تدارک دیده شده توسط اتاق فکر این جریان باشد.
چهارم:
حداقل خروجی عدم ثبت نام نمایندگان فعلی در رقابتهای انتخاباتی،عدم رغبت و سستی آنان به بررسی کارشناسی بودجه سال آینده و ایجاد چالش برای مجلس بعدی و کشور است.هرچند بودجه 98هم بار مشکلات زیادی را بر گرده ملت متحمل کرد.
⚜ @lotfi74
🔰 پروژه مهناز افشار
✍ علیرضا پورمسعود
💢اینکه کدام «شبکه» از افراد، مهناز افشار را در یکی دو سال گذشته، به سوی انتشار توئیتها و استوریهای تند، ساختارشکن و حتی ضدامنیتی در مقاطع حساس سوق دادند و او را از یک چهره هنری به یک چهره ی مثلا سیاسی با پیوست امنیتی تبدیل کردند و در نهایت او را به تقابل آشکار با نظام کشاندند و بعد از آن پروسه خروج او از کشور و جذب شدن او در شبکه سعودی، از لحاظ مطالعات امنیتی و شناخت کارکردهای «شبکه نفوذ» بسیار کمککننده خواهد بود.
💢بعضی اهل نظر، در میانهی «پروژه» شدن مهناز افشار، با یادآوری روند خارج شدن فردی مثل «مرضیه» یا «فائقه آتشین» (گوگوش) و نقش آفرینی برخی نفوذیهای درون ساختار سیاسی در این موارد، کیس «مهناز افشار» و امثال او را، تکرار همان سناریو از طریق هماهنگی بین اتاق فکر خارجی و شبکه نفوذ داخلی دانستند.
#نفوذ
⚜ @A_purm
⚜ @lotfi74
🔰جوکر، نماد فتنه و جنگ و آتش سوزی در ناآرامی های عراق
🔹در آثار تخیلی علاوه بر «قهرمان» گاه شخصیتی متضاد نیز حضور دارد که «ضدقهرمان» نامیده میشود؛ و تعامل این شخصیتها با یکدیگر است که داستان اصلی را شکل میدهد. به شکل سنتی، مخاطب به قهرمان داستان علاقهمند است و با او همزاد پنداری میکند، و از ضدقهرمان داستان متنفر است و دلش نمیخواهد هرگز مانند او باشد.
⚜ @lotfi74 👇👇👇
تاملات
🔰جوکر، نماد فتنه و جنگ و آتش سوزی در ناآرامی های عراق 🔹در آثار تخیلی علاوه بر «قهرمان» گاه شخصیتی م
🔰جوکر، نماد فتنه و جنگ و آتش سوزی در ناآرامی های عراق
🔹در آثار تخیلی علاوه بر «قهرمان» گاه شخصیتی متضاد نیز حضور دارد که «ضدقهرمان» نامیده میشود؛ و تعامل این شخصیتها با یکدیگر است که داستان اصلی را شکل میدهد. به شکل سنتی، مخاطب به قهرمان داستان علاقهمند است و با او همزاد پنداری میکند، و از ضدقهرمان داستان متنفر است و دلش نمیخواهد هرگز مانند او باشد.
🔸اما سالهاست که این سنت شکسته شده و برخی از خالقان آثار هنری تلاش کردهاند تا ضدقهرمانهایی خلق کنند که اگر از قهرمان داستان محبوبتر نباشند، دستکم برای مخاطب به اندازه قهرمان داستان، «قابلاحترام» باشند
🔹یکی از محبوبترین ضدقهرمانهای حال حاضر دنیا را میتوان «جوکر» دانست؛ مردی بینهایت «شرور» با آرایش دلقکمانند، موهای سبز و کتوشلوارهای «جیغ» که ضدقهرمان داستانهای سری «مرد خفاشی» یا همان بتمن است. جوکر به خاطر خندههای شیطانیاش شهرت دارد و نکتهای که او را «خطرناک» میکند آن است که نه به خاطر نیاز یا اجبار، بلکه به خاطر لذت دست به جنایت میزند.
🔸 ردپای فیلم ضدقهرماندوست جوکر که در برخی رسانههای مجازی کشورمان هم به راحتی به نمایش گذاشته شده بهوضوح در اعتراضات و اغتشاشات کشورهایی مانند لبنان و عراق دیده میشود. مصادف شدن اکران جوکر با تنشهای داخلی در این دو کشور موجب شده تا برخی از معترضان لبنانی خودشان را شبیه به جوکر کنند و به خیابانها بیایند ؛ اتفاقی که به شکلی دیگر در عراق هم رخ داده است.
🔹جوکر، طبق تفسیری که از نقش فینیکس در فیلم برمیآید، بیش از آنکه نمادی از انقلاب باشد، نمود جنونی است که در نتیجه بیتوجهی و به حاشیه رانده شدن در اجتماع ممکن است به وجود بیاید. با این وجود، نماد جوکر ظاهراً به مذاق روحیه انقلابی معترضان در عراق خوش آمده است.
🔸ترفندهای متعددی برای بحرانسازی و آشوبآفرینی در یک کشور وجود دارد که نمادسازی شاید قدرتمندترین آنها باشد. بهکارگیری خشونت و بزرگنمایی، کُشتهسازی و قهرمانسازی، همگی به بحرانی کردن اوضاع کمک میکنند، اما نهایتاً آنچه برای استفاده از معترضان/اغتشاشگران ضرورت دارد، معرفی نمادی است که بتواند میان آنها اتحاد ایجاد کند.
🔹وقتی عناصری مانند خشونت، کشتهسازی، بزرگنمایی و نمادسازی در یک موج اعتراضی در کنار یکدیگر جمع میشوند، همیشه باید احتمال حمایت خارجی را در نظر گرفت. طی هفتههای گذشته، همه این عناصر در کنار حضور فیزیکی یا مجازی افرادی با گریم جوکر در اعتراضات خاورمیانه، از جمله لبنان و عراق، نشان میدهد آمریکاییها به دنبال ایجاد نمادهایی فرا ملی هستند که فراتر از نمادهای ملی یا محلی بتوانند در سطح منطقهای بحرانسازی کنند.
⚜ @lotfi74
🔰در بیانیۀ گام دوم، شاخصهای جدیدی برای ارزیابیِ انقلاب اسلامی مطرح شده است که بر غیرِ انقلاب اسلامی قابلتطبیق نیست. .
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «بر اساسِ بیانیۀ گام دوم، انقلاب اسلامی #عصر_جدیدی را آغاز کرده و انسداد تاریخی بعد از رنسانس را ـ که مسیر یکطرفه و کوری پیشِ روی بشریت قرار داده بود و رسیدن به سعادت را متوقف بر دوری از ادیان الهی و آموزههای قدسی و زمینی شدن و عرفی شدن تعریف کرده بود ـ شکسته است؛ انقلاب اسلامی، درواقع، یک انفتاح تاریخی است و گشایش جدیدی بهسویِ پیشرفت است که در آن، «دین و دنیا» و «زندگی و بندگی» توأمان دیده میشوند و بهبود وضعیت زندگی و معیشت انسان بر محور بندگی خدای متعال طراحی میگردد. این نکتۀ مهمی در این بیانیه است.
حال، اگر انقلاب اسلامی در این مقیاس قرار دارد، باید شاخصهایی داشته باشیم که دستاوردهای انقلاب اسلامی را در این مقیاس ارزیابی کند و این شاخصها جز بر انقلاب اسلامی قابلتطبیق نباشد. این شاخصها در بیانیه وجود دارد.»
#بیانیه_گام_دوم_انقلاب
#گام_دوم_انقلاب_اسلامی
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 درس هایی از ادوارد برنایز با اندکی دخل و تصرف!
🔸سرمایهداری به خوبی آموخته که احساسات غیر منطقی انسانها را به بازی بگیرد تا بر نحوه تصمیمگیری آنها تاثیر بگذارد.
🔹سرمایهداری آموخته که با مرتبط کردن کالا با تهییج امیال و احساسات، چگونه مردم را به سوی یک تصمیم غیرمنطقیِ رضایتبخش سوق دهد؛ اینکه چطور با خوردن و پوشیدن و مصرف، خود را در جایگاه انسان طراز خود ببینند، متفاوت باشند، دیده شوند و بنابراین احساس قدرت کنند و لذت ببرند. این یعنی اینکه عوامل نامربوط می توانند به سمبلهای احساسی قدرتمندی تبدیل شوند تا مردم را آنطور که میخواهند به دیگران نشان دهند.
⚜ @lotfi74 👇👇👇
تاملات
🔰 درس هایی از ادوارد برنایز با اندکی دخل و تصرف! 🔸سرمایهداری به خوبی آموخته که احساسات غیر منطقی ا
🔸 طبیعتا شخص با تشابه در مصرف نمیتواند در جایگاه الگی خوود قرار بگیرد. در حالی که سلبریتیها به عنوان عاملان بازار و مصرفکنندگان از کالاهای لوکس استفاده میکنند، برای طبقه متوسط و کارگر، کالاها با عملیات رسانهای به عنوان ضروریات تبلیغ میشوند.
🔹سرمایهداری سعی میکند راهی متفاوت از انتخاب عقلانی و منطقی برای فروش کالاها بیابد و آن احساس بهتری است که از داشتن یک کالا به شما هدیه میدهد. سرمایهداری آموخته که مبنای انتخاب مردم را از "نیاز" به "میل" تغییر دهد.
🔸 سلبریتیها ابزار ایجاد این میل هستند. مردم باید یاد بگیرند همواره چیزهای جدیدی بخواهند تا احساس بهتری داشته باشند و بنابراین بایستی الگوهای ذهنی برای آنان ایجاد و از ناخوآگاه به خودآگاهشان انتقال یابد.
🔹سلبریتیها مسئول ایجاد این الگوهای ذهنی هستند. سلبریتیها فقط بازیگران سینما نیستند؛ آنها نقش اول سناریوی دنیای سرمایهداری هم هستند. پس مزدشان را میگیرند.
🔸ماموریت سلبریتیها ترغیب مردم را به خرید کالای لوکسی است که احتمالا تولید ملی به دلیل فاصله تاریخی شرق و غرب از ساخت آن ناتوان است و لذا به ترجمان گزارههای هژمونیک غرب تبدیل میشود که تو حق داری بهترینها را مصرف کنی و لذا دربها را به سوی غرب بگشا...
#سلبریتی
#سینما
⚜ @lotfi74
تاملات
🔰جوکر، نماد فتنه و جنگ و آتش سوزی در ناآرامی های عراق 🔹در آثار تخیلی علاوه بر «قهرمان» گاه شخصیتی م
🔰عصر جدید، عصر شورش دلقکها
✍ کمیل سوهانی
♦️حدود دو ماه از آغاز اکران جهانیِ فیلم جوکر میگذرد و در این مدتِ کوتاه جوکر چندین رکورد تاریخ سینما را زده و در حالی که ۵۵ میلیون دلار بودجهی ساخت آن است تا این لحظه یک میلیارد دلار فروش کرده. فیلم اکنون ۳۵امین فیلم پرفروش تاریخ سینما، هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ و پرفروشترین فیلم با محدودیت بزرگسالانِ(R)تاریخ سینما است.
🔸شخصیتهای فیلم برگرفته از کمیک استریپهایی با بیش از نیم قرن قدمت در آمریکا هستند.
♦️"توماس وین"، یکی از این شخصیتهاست؛ در این فیلم توماس وین یک ثروتمندِ اهل سیاست است که احتمالا به زودی شهردارِ شهرِ گاتهام میشود.
🔸شخصیت دوم "موری فرانکلین" است. موری طراح و مجریِ یک برنامهی تلویزیونیِ سرگرمکنندهی آخرشبی(Late Night Talk Show) است.
♦️شخصیت اصلی داستان هم جوکر، شرور قدیمیِ کمیک استریپهای آمریکایی است. در این فیلم اما، جوکر دیگر شروری بالذات نیست.
🔸داستان در رفت و آمد میان واقعیت و توهمات ذهنِ مریضِ جوکر پیش میرود. جوکر یک بیمار روانی است که از کودکی مورد آسیبهای روحی و جسمی فراوان قرار گرفته و علاقهی زیادی به "موری فرانکلین" دارد. او در توهماتش، موری را پدر خود تصور میکند. موری الگوی اوست، کسی که جوکر دوست دارد او را گرم در آغوش بگیرد.
♦️از طرفی مادر جوکر معتقد است که پدر واقعی او "توماس وینِ" سیاستمدار است. مادر مدعی است، زمانی که در خانهی این سیاستمدارِ ثروتمند کار میکرده جوکر به دنیا آمده، اما "توماس وین" او را اخراج و با جعل مدارک مختلف ثابت کرده، جوکر توسط مادرش به فرزندخواندگی گرفته شده است.
🔸اینکه جوکر واقعا فرزند کیست، هیچگاه در فیلم مشخص نمیشود.♦️جوکر بیماری عجیبی دارد که در هنگامهی تنش، بیاختیار میخندد.
🔸 مادر، او را هَپی(Happy)صدا میکند. شمایل، شغل، اسم و آمالش با خنده و سرگرمی گره خورده است. او هم سرگرم است و هم سرگرمکننده. زمزمهی مکررِ ترانهی "زندگی همین است" (That is life…)، همراه با رقصهای گاه و بیگاهِ جوکر، از پذیرش سرنوشتی محکوم به شادی خبر میدهد. اما نهایتا جوکر بر علیه این تقدیر میشورد، شورشی ناگهانی، کور، بیهدف و ناعقلانی.
🔸تمرکز من در این یادداشتِ کوتاه نه بر نوع شورش جوکر، بلکه بر نسبتِ او با سهگانهی مادر، توماس وین و موری فرانکلین است. آنچه من آن را نسبتِ شهروند با شهر، سیاست و رسانه میدانم.
⚜ @lotfi74
تاملات
🔰 آیا رهبرانقلاب را می شود نقد کرد؟ ✍ محسن مهدیان بعد از ماجرای بنزین و تدبیر رهبری در حمایت از ای
🔰آیا رهبرانقلاب را می شود نقد کرد؟
✍ محسن مهدیان
♦️بعد از ماجرای بنزین و تدبیر رهبری در حمایت از این تصمیم، برخی انقلابیون یک سوال برایشان ایجاد شد. آیا تصمیم رهبری را می شود نقد کرد؟ آتش بنزین نشست؛ اما این سوال همچنان باقی است. بهترین پاسخ مرور دیدارهای دانشجویی رهبری است.
💠ایشان در یکی از دیدارها در واکنش به نقد یکی از دانشجوها می فرمایند: " خیال نکنید من از شنیدن اینجور نقدها ناراحت میشوم؛ نه، من از اینکه این حرفها زده نشود، ناراحت میشوم"
💠 پس از اصل انتقاد عبور می کنیم؛ اما انتقاد از رهبری را باید با ۴ شاخص محک بزنیم. طبیعی است که این متن و ملاحظات برای کسانی است که دغدغه انقلابی گری دارند...
🔸یکم. نقد رهبری نمی تواند بی اعتنا به نظام اندیشه ایشان باشد. باید جایگاه مردم و جمهوریت و ساختارهای انقلاب و مفهوم ولایت و عدالت و غیره را در نظام بینشی رهبری توجه کرد و مصادیق را با ارجاع به همین مبانی مورد پرسش قرار داد. با تراز "لیبرالیسم" و "عدالت خواهی دلبخواهی" و "بی اعتنایی به جمهوریت" و ... نمی شود سراغ نقد رهبری رفت . نقد باید منتهی به انقلابیگری در همان شعارهای راستین باشد.
🔸دوم. عقل حکم میکند که در نقد یک کارشناس در حوزهی تخصص خودش، به علم او توجه کنیم. این ملاحظه متفاوت از ادب و احترام است. ادب که جای خود، اما به حکم عقلانیت در نقد، فردی که علم و تجربه و اطلاعاتش در اداره و رهبری انقلاب بیش از هرکسی است، اظهارات و عملکرد او یک متغیر مؤثر در تحلیل است. روشنست که این ملاحظه نفی نقد نیست؛ اما یک ملاحظه منطقی است.
🔸سوم. اگر در نقد رهبری به مصادیق متعدد رسیدیم، احتمالاً به جهت گفتمانی اختلاف داریم نه مصادیق. اینجا باید نگران شد. باید سطح اختلاف را جای دیگر و در سطح دیگری از اعتقادات حل و فصل کرد.
🔸چهارم و از همه مهمتر؛ نقد باید موجب تقویت نظام اسلامی شود. نقدی که نقشه گفتمانی و انقلابی رهبری را در ابعاد کلانتر بهم بریزد، ناحق است ولو اینکه در ظاهر حق بنماید. گرچه شاخص ولایت، عدالت است؛ اما راه رسیدن به عدالت با ولایت است. نقدی که هیمنه ولایت و نقشه راهبردی اورا تضعیف کند ولو اینکه با شعار عدالت باشد، بی عدالتی محض است.
⚜ @lotfi74
🔰جنگ در میدان دانشگاه
(نگاهی جامعه شناختی بر مسئله تقابلها میان تشکلهای دانشجویی)
✍محمدجواد بادینفکر، پژوهشگر علوم اجتماعی
🔻 ادیبهشت 98، انجمن علمی ارتباطات دانشگاه تهران، نشستی با موضوع نقد و بررسی برنامه تلویزیونی عصر جدید برگزار کرد. یکی از دانشجویان که برای نقد عصر جدید به پشت تریبون رفته بود به بیان مطالبه و گلهمندی پرداخت از دستگیری چندی از دوستانش که در جریان اعتراضات دستگیر شده بودند. سپس از انتهای سالن مورد تشویق دوستانش (که از انجمن صنفی با گرایشهای چپ بودند) قرار گرفت و جو برنامه به هم ریخت. کشمکش تا حدی پیش رفت که میدان دانشگاه شاهد یک تقابل تمام عیار میان سه گروه از تشکلهای دانشجویی شد. این رویارویی میان چند دانشجوی بی نام و نشان یا تحریک فردی خاص در آن جلسه نیست، بلکه یک تقابل تاریخی است. تقابلی که طی آن سالها برای کسب قدرت در میدان دانشگاه با یکدیگر جنگیده اند. اما چرا در میدان انجمن علمی؟ بوردیو پاسخ میدهد.
📌 ادامه این مطلب را در لینک بخوانید:
🔗 http://bashgah.net/go/boe98/
#عصر_جديد
#باشگاه_اندیشه
#تاملات
⚜ @lotfi74
حوزه هنری - 980906.MP3
26.95M
🔉 #صوت سخنرانی استاد حسن عباسی
🔸در سلسله نشستهای رسانه و سلطه
🔸 نشست یکم
🔸بررسی نفوذ نظام سلطه بر رسانههای جهان
زمان: ۶ آذر ۹۸
مکان: تهران، حوزه هنری
⚜ @dr_abbasi
⚜ @lotfi74
📣 سلسله نشستهای تبیینی با محوریت «رسانه و سلطه»
🎙سخنرانی دکتر #حسن_عباسی
🔸این نشستها با هدف «تبیین و تحلیل نشانههای نفوذ سلطه در رسانههای جهان» و «تشریح ابعاد رخنه و نفوذ در رسانههای فارسی زبان و تاثیرات مخرب آن بر فضاهای مجازی و شبکههای اجتماعی و افکار عمومی جامعه از جمله: شبکههای معاند فارسی زبان همچون BBC فارسی، ایران اینترنشــنال و من و تو، و ... » پیش بینی شده است.
🔸 این سلسله نشستهای تبیینی توسط روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری طراحی و برنامهریزی شده و بدون تردید، فرصت مغتنمی است برای آشنایی و آگاهی بیشتر نخبگان، دانشجویان، اساتید و فعالان رسانهای نسبتهای جریانسازیهای رسانهای غرب و نظام سلطه و پیامدها و اثرات آن بر فضاهای رسانهای فرهنگی و اجتماعی کشور.
⏰چهارشنبه ۶ آذر ۹۸
⚜ @dr_abbasi
⚜ @lotfi74 👇👇👇
🔰 سوپرایز جهرمی لو رفت..
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفته است که روز پنجشنبه مردم را سورپرایز میکند. شنیدهها حاکیست این سورپرایز، رایگان شدن اینترنت ترافیک داخلی است.
رایگان شدن ترافیک داخلی به این معناست که استفاده از پیامرسانها، سایتها و اپلیکیشنهایی که در داخل کشور میزبانی میشوند، دیگر هزینهای نخواهد داشت و تنها پیامرسانها و سایتهای غیرایرانی هزینه دارد.
⚜ @lotfi74
🔰 علما موظفند جلوی محرومیت را بگیرند
🔸#علما موظفند نگذارند عده كثيرى گرسنه و محروم باشند، و در كنار آنها #ستمگران غارتگر و حرامخوار در ناز و نعمت به سر ببرند. امير المؤمنين(ع) میفرمايد من #حكومت را به اين علت قبول كردم كه خداوند از علماى #اسلام تعهد گرفته و آنها را ملزم كرده كه در مقابل پرخورى و غارتگرى ستمگران و گرسنگى و #محروميت ستمديدگان ساكت ننشينند و بيكار نايستند.
چطور میتوانيم ساكت و بيكار بنشينيم و ببينيم عدهاى خائن و حرامخوار و #عامل_بيگانه به كمك اجانب و به زور سرنيزه, ثروت و دسترنج صدها ميليون #مسلمان را تصاحب كردهاند و نمیگذارند از حداقل نعمتها استفاده كنند؟
📚 ولایت فقیه ، صفحه ۳۸
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاه به زنان حق رای داد؟
زنان در عصر پهلوی مترقی تر بودند؟
🔹تاریخ و واقعیت تاریخی را از اهلش بجویید نه از رقاصه های لُمپن شبکه #منوتو و امثالهم که به جوانِ بی مطالعه تصویری غلط از زمان پهلوی ارائه میدهند.
🔸تحلیل خانم دکتر #منصوره_اتحادیه مورخ هشتاد و سه ساله، سرشناس و فارغ التحصیل دانشگاه #ادینبرا اسکاتلند
تاریخ را از اهلش بخواهید...
#پهلوی
#زنان
#مسیح_علینژاد
#حجاب
⚜ @lotfi74
🔰 صدور جوکر توسط امریکا از طریق سینما به کشورهای جهان سوم در این روزها، مثل چاپ دلار بدون پشتوانه و توزیع آن در این کشورهاست...
امریکایی که چند سال قبل تلاش میکرد بحران اقتصادی خود را به خارج از مرزهایش تسری دهد، امروز درگیر بیرون راندن بحرانهای اجتماعی از درون به بیرون است.
🔻 این عکس قابل تامل از گرافیست عراقیست که جوکر را در میانه آشوبهای عراق به تصویر کشیده است.
#جوکر
⚜ @lotfi74
🔰 جایگاه نماز در کارهای فرهنگی
✍محمد جبارپور
🔸ما معمولا در کارهای فرهنگی دنبال برنامه ریزی های پیچیده هستیم غافل از اینکه خدا برنامه های فرهنگی رو خیلی ساده و واضح گفته!
🔹مثلا نماز خوندن برای ما مساله ساده و دم دستیه و اصلا جزو کارهای فرهنگی مون به حساب نمیاریمش!
حداکثر جای نماز در کنار و گوشه ای از کار فرهنگی ماست... جالبه اهل بیت و اولیاء خدا نماز رو محور تربیت انسان میدونند.
به تعبیر بزرگان دنیا میخواهی نماز اول وقت آخرت میخواهی نماز اول وقت.
🔸یه بار به یکی از دوستان که چهره هست گفتم حاج آقا فلان مسجد نماز بخونید خوبه...
🔹در جواب گفت نماز رو یکی از طلبه ها بخونه من بعدش سخنرانی میکنم!!! آقا در پیام اخیرشون در مورد نماز گفتند:
...و از جملهی جذابترین این نعمِ شگفتیساز، نماز است.
🔸چقدر نماز رو به عنوان هدیه خاص خدا برای اصلاح اجتماع و جزو مهمترین اقدامات فرهنگی میدونیم!؟
⚜ @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "خصوصیسازی عادلانه" چگونه ممکن است؟
🔺️ گفتگو با شهریار زرشناس، نویسنده و پژوهشگر برجسته انقلاب اسلامی
🔸پیششرط رفاه مردم هر جامعهای اولاً نیرومند شدن اقتصاد آن و ثانیاً حاکمیت عدالت بر آن اقتصاد است. ما هم همین را نیاز داریم.
🔹اقتصاد ما باید نیرومند شود و بر این بحران عدم توازن ساختاری غلبه کند و مدل عدالتمحور بر آن حاکم شود. با مدل نئولیبرالی و با مدیران نئولیبرالی هیچکدام از اینها محقق نمیشود.
📝 متن گفتگو را بخوانید و نظر بدهید👇
🌐 www.khamenei.ir
#عدالت
#حکومت_اسلامی
#خصوصی_سازی
#شهریار_زرشناس
⚜ @lotfi74
تاملات
🔰 سوپرایز جهرمی لو رفت.. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفته است که روز پنجشنبه مردم را سورپرای
🔰 تاملی در سوپرایز جهرمی
🔸پوپولیسم، در پارادایم غرب مدرن، یک نگاه از بالا به پایین رسانه محور است که با دادن وعده های طبقه خاص به عموم مردم و بازی با افکار عمومی، تلاش می کند به صورت دوپینگی رضایت طبقه متوسط را جذب و در کوتاهترین زمان ممکن به قدرت سیاسی دست یابد.
🔹رهروان سیلویو برلوسکونی، در ایران نیز همین مسیر را به سرعت دارند طی میکنند و در غیاب جریانات منتقد متخصص، دارند شعبده بازی های خودشان را به جای معجزه جا می زنند.
🔸سورپرایز جناب وزیر می توانست واقعی سازی هزینه اینترنت بین المللی و یا اینترانت ملی باشد، می توانست افزایش قابل توجهی در سطح خدمات الکترونیکی پر درخواست مردم در درگاههای نهادهای دولتی باشد، می توانست پیشنهاد جدیدی برای بالا بردن رقابت واقعی بویژه در حوزه زیر ساخت باشد، می توانست رونمایی از سند ملی هوش مصنوعی در کشور وچند اپلیکیشن دانش بنیان نسل جدید باشد، می توانست تلاشی برای سامان دهی بازار بی سامان و بسیار حیاتی تولید محتوا و سرویس های ارزش افزوده جدید باشد و دهها اتفاق مهم و روی زمین مانده دیگر.....
🔹 چه کنیم اما که، وزیر جوان ما هم باید تشابهی با سایر هم رده هایش در دولت فخیمه داشته باشد، ارسال بسته های پستی با پهباد! آنقدر انتزاعی و بی ربط به مشکلات حقیقی مردم در این حوزه هست که مع الاسف تا چند ماه میشود برای آن کلیپ طنز ساخت و ته مانده آبروی دولت را هم به باد سخره گرفت.
#وزیر_ارتباطات
#سورپرایز
⚜ @lotfi74
روش شناسی اجتهاد آیت الله خامنه ای 1.mp3
14.61M
🔉 فایل #صوتی
🔸 نشست روش شناسی اجتهاد آیت الله خامنه ای - استاد مبلغی
🔹جلسه اول (1397/9/17)
اختصاصی کانال روشنا
⚜ @lotfi74
⚜ @ravesh_ejtehad
🔰امروز چه روز غمگینی است..
✍ هاتف خالدی
🔸امروز چه روز غمگینی است. بوریس جانسون با کسب ۳۶۲ صندلی از ۶۵۰ صندلی، نخست وزیر انگلستان شد و جرمی کوربین شکست خورد.
🔹امروز روز غمگینی برای تمام عدالت خواهان جهان است. کوربین عزیز، حامی طبقات فقیر با ۴۰ سال سابقه مبارزه علیه تبعیض جهانی و سلطه استکباری در انگلیس شکست می خورد. عدالت خواهی به رغم جذاب بودن فطری، به رغم گرایش هزاران هزاران نفره جوانان در حومه های انگلیس به جنبش عدالت خواهانه کوربین، در برابر یک فریبکار به ظاهر ملی گرا که به دنبال خروج از اتحادیه اروپاست شکست می خورد.
🔸ما با یک جریان شیاد و فریبکار جهانی طرفیم. ما با سلطه مدیا، سلطه ابزار رسانه ای جنگی که ذهن های جهانی را در یک فرآیند صد و اندی ساله شستشو داده است طرفیم. ما حتی هنوز نتوانسته ایم این ندای آزادی خواهی و رهایی از بند اشراف و سرمایه داران را در میان اقشار ضعیف و مستضعفان عالم بلند کنیم. حالا به نظر می رسد پدران همان کودکان گرسنه حاشیه های لندن و منچستر و لیورپول، پدران ۴ میلیون کودک فقیر انگلیسی، بخشی از همان مهاجران و شهروندان درجه دوم انگلیسی هم به جانسون رای داده باشند.
🔹عدالت خواهان قافیه را به رسانه ها و جریان تحت سلطه و نفوذ سرمایه شبکه های تلویزیونی باختند. این یک داستان جهانی است. در ایران، در آمریکا، در انگلیس و در عراق، در آرژانتین و ونزوئلا استکبار با سرمایه و رسانه و فریب ملی گرایی هم چنان می تازد..
💠امروز چه روز غمگینی است.. آیا در ایران هم باز این داستان تکرار می شود؟
⚜ @lotfi74