eitaa logo
تأمُّلاتِ نظری
1.7هزار دنبال‌کننده
243 عکس
166 ویدیو
23 فایل
🔸️طلبه سطح سه حوزه علمیه قم، #اقتصادخون 📚 تحقیق و پژوهش: مطالعاتِ #علوم_انسانی 🔸️علاقه مندی: #کتاب و #کتابخوانی 💠 راه ارتباطی: @s_mortezahoseini
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 [ادبیات پسامدرن؛ صید قزل آلا در آمریکا اثر ریچارد براتیگان] ✍️ آخرین صورتِ ادبیاتِ غرب مدرن، ادبیاتِ است. پسامدرنیته به لحاظِ تاریخی-فرهنگی، مرحله ای از بسط مدرنیته است. مرحله ای که می توان آن را دورانِ انحطاطیِ غرب مدرن و رسیدن به گونه ای خودآگاهیِ تاریخی نسبت به این بحران انحطاطی دانست. قلمروِ تفکر فلسفیِ پسامدرنیته با نیهیلیسمِ خود ویرانگرِ در غرب آغاز می شود و در قرن ۲۰ در هیئتِ جنبش ها، رویکردها و گرایش های فکریِ مختلف تداوم و بسط می یابد. ادبیات پسامدرن از اواخرِ دوران ۱۹۶۰ م و بیشتر در دهه های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ م ظهور کرده است. اجمالا اهمِّ ویژگی های را به سمع و نظر خواهیم رساند که بدین قرار است: ۱) سیطره ذهنیتِ شیزوفرنیک بر داستان ۲) وجودِ چند نوع پایان برای یک داستان ۳) در نظر گرفتنِ تبعات و احتمالات مختلف برای یک حادثه در داستان ۴) نگارش به شیوه ۵) به هم ریختنِ تعمّدیِ ساختارِ منسجم متن به گونه ای کاملا خودآگاه ۶) سیطره ی اوهام بر واقعیت ۷) داستان های پسامدرن بیانگرِ حقیقتی یا امری بیرون از خود و به تعبیر دیگر دارای واقع نمایی یا محاکات یک امر حقیقی نیستند؛ زیرا در پسامدرنیسم اساسا اعتقادی به وجود حقیقت ثابت یا درکی روشن از واقعیتِ بیرونی دیده نمی شود. ۸) در پسامدرنیسمِ ادبی، گرایشی به توصیفِ پوچی و هجو و عجائب و غرایب [گروتسک] دیده می شود که ریشه در تباهیِ تفکر و تمدن غرب در دوره ی پسامدرن است. 💢 کانالِ "تأمّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
wpiea2022181-print-pdf.pdf
4.04M
این فایل ۳۵ صفحه‌ای، برنامه مهار تورم دولت مردمی سیزدهم است. مننهی صندوق بین‌المللی پول زحمت تدوینش را کشیده است. مو به مو در حال اجراست. ارز ۴۲۰۰ حذف شد، نرخ بهره بانکی افزایش یافت، افزایش قیمت حامل‌های انرژی هم در دستور کار است! ان‌شاءالله مفصل درباره این نسخه خانمان‌سوز سخن خواهم گفت. @syjebraily
26.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ناگفته های هلال احمر از حادثه ی تروریستیِ ۱۳ دی ماه کرمان [آه آه آه 😥] 🆔️ @taammolatenazari
✍️ تا جایی که بررسی شده، دو گونه تو سطح کشور وجود داره: ۱) یک دسته عدالتخواهی و مطالبه گری می کنند و مبارزه با فساد هم دغدغه شونه، لکن نحوه ی عدالتخواهی شون به گونه ای که، با رفتار و گفتارشون دارن رو دچار سُستی و تزلزل می کنند. در واقع؛ منتقدِ وضع موجودِ اقتصادی و حتی سیاسی و اجتماعی هستند، اما معتقد به اصول و مبانی نیستند. حالا اینکه عامدانه یا غیرعامدانه است رو کاری نداریم. به هر حال از نحوه ی عملکردِ این جماعت میشه چنین اسمی روشون گذاشت: [با لیبرال های مسلمان فعلا کاری نداریم که تو حوزه سیاسی و اجتماعی مواضع شون مشخصه و بر و می دمند] ۲) دسته ی دیگه کسانی هستند که معتقد به مبانیِ انقلاب اسلامی هستند، لکن منتقدِ وضعِ موجود اقتصادی و اجتماعی و نقاط ضعف و ترک فعل ها و برخی نواقص ساختاری و اینجور چیزهان. این ها سعی می کنند مبتنی بر مبانی انقلابی و اسلامی عدالتخواهی کنند، لکن خیلی لاک پُشتی و ضعیف داره حرکت صورت می گیره. علی ای حال، به نظر لازم میاد جریان انقلابی، بجای پرداختن به دوگانه ی یا ، جبهه ی واحدی رو تشکیل بده و تو بحث و مبارزه با و و البته رفع نواقص ساختاری، ورود جدی تری داشته باشند. پ.ن: عامدانه با این شکل ادبیات قلم می زنم. بنا ندارم "قلمم" سنگین و سرد باشه. به اندازه کافی این مباحث سرد و سنگین هستند، لازمه کمی قلم گرم و خودمونی باشه. 💢 کانالِ "تأمّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ دلیل گرانی لوازم خانگی از زبان آقای عباس هاشمی رئیس انجمن لوازم خانگی ♦️دلیل گرانی؛ تورم ناشی از افزایش هزینه تولید آن هم به دلیل دلاری و جهانی شدن قیمت مواد اولیه صنایع ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
✍️ به استحضار می رسونیم؛ تو برنامه های کانال بنا شده هر هفته یا هر دو هفته ها، یک کتاب تو حوزه های مختلفی چون: ، ، ، و یا برخی رشته های رو خدمتتون معرفی کنیم و در موردِ موضوع و محتواش با هم گپ و گفتی داشته باشیم. سعی میشه معرفیِ کتاب ها طوری باشه که کسل نشیم. در واقع تنوع داره موضوعِ کتاب ها. به تدریج ممکنه یه موضوعی رو انتخاب کنیم و بصورت منسجم دربارش صحبت کنیم. پ.ن ۱: معرفیِ کتاب، محور اصلی بحث های کاناله، و در کنارش موضوعاتِ دیگه مثلِ مسائلِ روز تو حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رو تقدیم حضور می کنیم. پ.ن ۲: تصویر مزبور، کتابخونه ی خودمه؛ چند سالی طول کشیده تا جمعشون کنم. [کتابای دست اولی هستند تو عرصه ی علوم انسانی؛ واسم ارزشمندن] 💢 کانالِ "تأمّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از همه‌پرسی
27.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 همه پرسی 🔥 قسمت اول (کیفیت متوسط) 👽 چرا جمهوری اسلامی رفراندوم برگزار نمی کنه؟ 📜 کدوم قانون فرانسه! رو حتی مخالفین جمهوری اسلامی باهاش موافقن؟ در قسمت اول همه‌پرسی ببینید 🕶 کیفیت خوب 🗣 HamePorsi 🗣 خودِخودِخودِمردم
گفتی چه کسی در چه خیالی به کجایی بیتابِ توأم، محو توأم، خانه خرابم
بخش اول: ؟ ✍️ ادبیاتِ هر دوره، نماینده و جلوه گرِ روح کلی و تاریخی-فرهنگیِ یک دوره و نیز بیانگرِ عهدِ حاکم بر آن دوره و یا به تعبیر میشل فوکو، گفتمانِ حاکم بر آن دوره است. "رُمان" و "داستان کوتاه" صورتِ ادبیِ عالَمِ مدرن و تفکر اومانیستی هستند. پیرامونِ رُمان و مبانیِ نظری و فلسفی اش بیشتر خواهیم گفت. از اینرو، پیرامونِ ادبیات غرب و مکاتبِ ادبیِ آن، طی سلسله یادداشت هایی، مطالبی به سمع و نظرِ مخاطبان فرهیخته خواهیم رساند. 💢 کانالِ "تأمّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
سابقا تو کانال پیرامونِ غرب مطالبِ مهمی رو از کتاب های منبع و دَستِ اول تو این زمینه بصورتِ چکیده بیان کردیم. از اونجایی که بنا داریم در مورد برخی آثار ادبیِ غرب مدرن [مدرنیته] صحبت کنیم، مطالعه ی این چکیده های کوتاه به فهم محتوا خیلی کمک می کنه. فی المثل از ادبیات یونان و روم باستان شروع کردیم و به ادبیات قرون وُسطی و سپس رنسانس رسیدیم، و نهایتا وارد برخی از مهمترین مکتب های ادبی بعد از رنسانس شدیم. مکتب هایی مثل: کلاسیسم، نئوکلاسیسم، رئالیسم، رمانتیسم، ناتورالیسم، سورئالیسم و ادبیات پسا مدرن. پیشنهاد دارم به علاقه مندان، حتما این سلسله یادداشت ها رو بخونند. 💢 کانالِ "تأمّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
✍️ بحث رو با فرهنگ و ادبیات شروع کردیم، از این حیث که فرهنگ به مثابه هوایی است که همه از اون تنفس می کنند و چگونگیِ زیستِ آدمی وابسته به اونه. ، زیرساختِ ماست. اگه بتونیم اون رو دقیق و صحیح به سمت مطلوب و مقصود جهت بدیم، اقتصاد و سیاست ما هم به تبع جهت دِهیش درست میشه. همچنین با فرهنگِ غرب مدرن یا بنا داریم شروع کنیم، به جهتِ اینکه الان تمدن غالب، مدرنیته است. برای اینکه دقیق و عمیق مبانیش رو نقد کنیم، بایستی ابتدائا درست فَهمش کنیم. تمدن سازی، از مسیرِ و می گذره. بنابراین پرداختنِ به فرهنگ اهمیت داره. 💢 کانالِ "تأمّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
بخش دوم: ؟ ✍️ برای شناختِ فضای فرهنگی و اجتماعیِ یک جامعه، رجوع به آثارِ ادبیِ آن جامعه، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. اساسا رسالتِ ادبیات، چیزی جُز به تصویر کشیدنِ آداب و رسوم، خُلقیات و روحیات و نقاطِ ضعف و قوّتِ فرهنگی و اجتماعیِ یک جامعه در قالبِ هُنر چیز دیگری نیست. از اینرو توجه به ادبیات و آثارِ هُنری و ادبیِ جوامع، بی درنگ امری مهم و قابلِ اعتنا خواهد بود. پیرو مطلب بالا، استاد سید علی حسینی خامنئی پیرامون اهمیت و چنین بیان می دارند: آن کسانیکه تصور می کنند انقلاب اسلامی ایران با هُنر و ادبیات سر و کاری ندارد، ربطی ندارد، خیلی پَرت از معرکه اند، خیلی دورند و اصلا نمی دانند چه دارند می گویند و به کجا دارند می گویند. این انقلاب بیش از همه به یک ادبیاتِ قوی، به یک فرهنگِ غنی برای نشرِ معارف و مقاصدِ خود نیازمند است. ما یک زبانِ قوی و یک فرهنگ غنی داریم، از اینرو به یک هُنرِ سطح بالا به شدت نيازمنديم. [دغدغه های فرهنگی، ص ۵۳] در بیانات معظم له، به کرات مشاهده شده که ایشان خصوصا نخبگانِ فرهنگی را به مطالعه آثارِ ادبیِ برجسته ی جهان ارجاع می دهند. به همین مناسبت؛ بعد از آنی که به مهمترین مکاتبِ ادبیِ غرب پرداختیم، چندی از آثار برجسته ی ادبیاتِ غرب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 💢 کانالِ "تأمّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت 👇 🆔️ @taammolatenazari
🔆 سطحِ ۳ حوزه علمیه قم، دانش پژوه اقتصادِ (ره)🔆 🔰 محتوای کانال🔰 1️⃣ تأمُّلاتی در رایج 2️⃣ معرفی و تحلیلِ کتاب: ، ، ، ، ، ، 3️⃣ تحلیلِ اهمِّ موضوعات و مسائلِ ، 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت [بزن رو لینک👇] 🆔️ @taammolatenazari
🔰 عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، أَنَّهُ قَالَ: اَلْإِيمَانُ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ، وَ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ، وَ عَمَلٌ بِالْجَوَارِحِ. اميرالمؤمنين علیه السلام در باب چیستیِ می فرمایند: ایمان در مرحله ی اول اقرار زبانی به متعلّقاتِ ایمان [توحید، نبوت، معاد، عدل، امامت] است، سپس شناخت و معرفتِ قلبی نسبتِ به آن متعلّقات و نهایتا اجرایی کردنِ آن متعلّقات در عرصه ی زندگیِ فردی و اجتماعی است. منبع: الأمالي (للطوسی)، جلد ۱، صفحه ۳۶۹ 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 @taammolatenazari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ چندی پیش پیرامونِ ماجرای حادثه ی کرمان و علل اینکه چرا رژیم غاصبِ صهیونیستی، فرماندهان ارشد مقاومت رو زد و بعدش ماجرای کرمان اتفاق افتاد، تحلیلی نوشتم. 🎥 این کلیپ رو ببینید؛ این کارشناس صهیونیستی درباره جنگ غزه چی میگه، و در کنارش اون تحلیل رو هم تمایل داشتید، بخونید. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
📚 سابقا پیرامونِ مهمترین مطالبی به سمع و نظر رساندیم. از اینرو، بایستی دانست؛ هر هنرمند، نویسنده و رُمان نویسی که خاصتا در این چند سده ی اخیر، اثر ادبی اعم از شعر، داستان، نقاشی و... را خلق نموده اند، ذیلِ یک بینش و مکتبی بوده است. بنابراین شناختِ مختصاتِ این مکتب ها و زمینه های شکل گیری اش بسیار حائز اهمیت می باشد و کمک به درکِ دقیق و عمیقِ آثارِ ادبی خواهد نمود. بنابراین پیشنهاد می گردد، حتما این سلسله یادداشت ها را قبل از اینکه آثار ادبی محضرتان تقدیم گردد، مورد مطالعه قرار دهید.👇👇👇 1️⃣ ادبیاتِ یونان و روم باستان👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/60 2️⃣ ادبیات قرون وسطی [سده میانه]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/65 3️⃣ ادبیات رنسانس [بخش اول]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/70 4️⃣ ادبیات رنسانس [بخش دوم]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/71 5️⃣ نئوکلاسیسم👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/76 6️⃣ رمانتیسم [بخش اول]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/79 7️⃣ رمانتیسم [بخش دوم]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/80 8️⃣ رئالیسم [بخش اول]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/82 9️⃣ رئالیسم [بخش دوم]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/83 🔟 ناتورالیسم [بخش اول]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/102 1️⃣1️⃣ ناتورالیسم [بخش دوم]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/103 2️⃣1️⃣ سورئالیسم👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/105 3️⃣1️⃣ پسامدرن [پُست مدرن]👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/106 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
✍️ یکی از فعالیت های کانال، دوره های آموزشی در زمینه ی "، ، ، ، ، و هستش. تمامیِ این دوره ها، با محوریتِ کتاب های برجسته در قالبِ صوت و ویدئوهای کوتاه در کانال بارگزاری میشه. درباره ی دوره های آموزشی مون [رایگان] و اهمیتش جداگانه مطالبی به سمع و نظر خواهم رسوند. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
📚 تو این سلسله یادداشت ها با توجه به منابع دست اول و برجسته، پیرامونِ مسأله ی با اهمیّتِ لُبِّ کلام رو گفتیم. حتما مطالعه کنید؛ این چکیده ها جایی گیر نمیاد. دانستن این مطالب، برای مایی که داریم در دنیای مدرن یا دقیقتر بگم؛ پُست مدرن زندگی می کنیم، خیلی لازم و ضروریه. 1️⃣ بخش اول: چرا غرب شناسی؟👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/20 2️⃣ بخش دوم: چیستیِ معنای غرب و سیر تطور آن👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/21 3️⃣ بخش سوم: عصرِ اُمّتِ واحده و افولِ آن 👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/23 4️⃣ بخش چهارم: مختصاتِ غربِ یونانی-مسیحی👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/24 5️⃣ بخش پنجم: چیستیِ واژه ی معنای مدرنیته👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/28 6️⃣ بخش ششم: مختصاتِ مدرنیته👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/44 7️⃣ بخش هفتم: منابعِ مطالعاتِ تفصیلی👇 https://eitaa.com/taammolatenazari/25 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ رویکردهای "اشرافی گرایانه" و "سرمایه سالارانه" چگونه در سبکِ زندگیِ برخی مسئولینِ جمهوری اسلامی بوجود آمد؟ این سبک زندگی چگونه توسطِ در خطبه های نماز جمعه تئوریزه شد؟ 🎥 این کلیپ رو با هم ببینیم و به یاد بسپاریم چه کسانی در این کشور، کاری کردند که منابع و ثروتِ کشور، انباشتِ در دستِ عده ای محدود بشه و اینطور رو گروگان بگیرند. پ.ن: این جماعت، هم پول دارند، هم رسانه، هم کرسی های دانشگاه ها رو تسخیر کردند و هم بدنه ی مردمیِ مرفه واسه خودشون ایجاد کردند. [پدر ها رو بشناسید.] 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
📚 امشب یه مفید و محققانه از نفوذِ ها در دهه ی ۶۰ در سیستم تصمیم گیری و اجرایی کشور و نقش جریان موسوم به سازندگی [هاشمی] در پر و بال گرفتنِ تفکر در ایران رو خدمتتون معرفی می کنم و درباره ی محتوای کتاب نکاتی تقدیم میشه. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
📚 : "پیوندِ ناگسستنیِ تکنوکراسی و اقتصادِ نئولیبرال" اثر شهریار زرشناس ✍️ کتابِ حاضر در هفتاد و چهار صفحه مسأله ی و چگونگیِ ورودش به ایران و پیامدهای حضورِ ها در "اقتصاد" و "سیاست" رو تیزبینانه و محققانه تبیین می کند. کتاب مذکور رو طی سلسله یادداشت هایی اهمِّ مطالبش رو به سمع و نظر خواهم رساند. 📚 بُرشی از کتاب: "درکِ تکنوکرات ها از یک درکِ لیبرالی است. تکنوکرات ها عملکردشان در مدیریت ها آمیخته به نوعی است. باید دانست؛ مدلِ اقتصادیِ نئولیبرالی هر جا اجرا شده؛ ، و ایجاد کرده است. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
: از کتابِ "پیوند ناگسستنیِ تکنوکراسی و اقتصادِ نئولیبرال" ✍️ چکیده ی کتابِ مذکور رو طی چند سلسله یادداشتِ نسبتا بلند به استحضار شما فرهیختگان می رسونم. [اگه کتاب رو نخوندی؛ دست کم چکیده اش رو بخون؛ ما واسه فکر و ذهنِ مخاطب ارزش قائلیم، لذا محتوای بد ارائه نمی دیم.] تکنوکراسی [Technocracy] و بوروکراسی محصولِ عالَمِ مدرن و انقلابِ صنعتی اند. عالَمِ مدرن [مدرنیته] از قرن ۱۴ میلادی ظهور و بسطِ خود را شروع کرده است. [درباره ؛ مدرنیته، سلسله یادداشت هایی رو نوشتم؛ پین شده بالا] با ظهور و بسطِ جدید [اینکه ماهیتِ تکنولوژی چیه بعدا مفصلا عرض می کنم] و گسترشِ دامنه ی نفوذِ آن، "سن سیمون" جامعه شناس و نویسنده ی فرانسوی متوفی ۱۸۲۵ م این نظر را مطرح کرد که با غلبه یافتنِ تکنوکراسی [نظام تکنیک] تکنوکرات ها یا فن سالاران [کسانیکه اداره و کنترل نظامِ تکنیکِ مدرن را بر عهده دارند] قدرت یافته اند. واقعیت این است که؛ از دهه های پایانیِ قرن ۱۹ م، همه ی مظاهرِ تمدن مدرن به سیطره ی تکنیک و تکنوکراسی درآمد و اساسا ، در نحوی تکنیک گرایی مُنحل شد. [عذرخواهم اگه درک این عبارات واسه برخی دوستان که مطالعات تمدنی ندارند کمی دشواره؛ ما اینجا هستیم تا این درک رو افزایش بدیم] به لحاظِ اجتماعی نیز طبقه ی نوظهوری که آشنایان و راهبرانِ جدید بودند[تکنوکرات ها] قدرت گرفتند و سیطره ی نظامِ تکنیک، همه چیز را به رنگ خود درآورد. اصطلاحِ در سالِ ۱۹۱۹ م توسطِ "ویلیام هنری اسمیت" نویسنده ی آمریکایی مطرح گردید. چند سالِ بعد "هاوارد اسکات" در حمایت از نظریه ی حکومتِ تکنوکرات ها، کتابِ را نوشت. بنابراین؛ تکنوکرات ها، یک طبقه ی اجتماعیِ ذی نفوذ که پس از زرسالاران[سرمایه داران] هستند، قوی ترین طبقه ی متنفذِ اجتماعی در جوامع مدرن می باشند و طیفِ بالایی از آنها در قدرت بورژوایی هستند. در هم طبقه ی تکنوکرات حضور داشته و بویژه در سال های موسوم به [دهه ی ۶۰] در اثر پیش گرفتنِ رویکردهای توسعه مدارانه به قدرت و مکنت رسیدند. دوره ی تکنوکراسی و تکنوکرات ها محدود به سال های موسوم به "سازندگی" و "کارگزارانی ها" نیست، و هم نمی شناسد. گویا تکنوکراسی همانندِ روحی است که می تواند در هر کسی که هضمِ در مدرنیته شده، حضور داشته باشد. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari