eitaa logo
تاملات حقوقی
459 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
379 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
...! 💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام 🔔 یا نباشیم ❇️ اهمیت و امیرالمومنین(علیه السلام): فَمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ، فَذَلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ؛ وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ، فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً؛ وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ، فَذَلِكَ الَّذِي ضَيَّعَ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلَاثِ وَ تَمَسَّكَ بِوَاحِدَةٍ؛ وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ، فَذَلِكَ . وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ، إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ؛ وَ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ، لَا يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لَا يَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ؛ وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ. 🔴كسى است كه منکر و كار زشت را نكوهيده دارد و به خود از آن اعراض مى كند. چنين كسى را به كمال رسانيده است. ✅و كسى است كه منکر را به انكارش مى كند نه به دست. چنين كسى را دو خصلت از خصال نيكوست او . ❇️و كسى كه منکر را انكار كند، نه به دست و زبان، چنين كسى را كه شريفترند، ✅و كسى كه را نه با زبان انكار كند و نه با دست و نه با دل، چنين كسى . 💐 و در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر، همانند نَفْثَةٍ یا است بر و مواج، 🎋امر به معروف و نهى از منكر نه مرگ كسى را نزديك مى سازد و نه از روزى كسى مى كاهد. از همه اينها برتر، سخن از دادگرى گفتن است، رو در روى حاكمى ستمكار. 📚حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه، نسخه صبحی صالح ⭕️ لطفاً با احساس مسئولیت نباشید. ....!
🔴ترویج اباحه‌گری با توسل به مغالطه! ✅  و ، لازمه حیات و بشر است و بر اساس آن، در همه مدنیت‌ها و جوامع و نظام‌های سیاسی، آزادی مطلق وجود ندارد و‌ نمی‌تواند وجود داشته باشد و آزادی افراد دارای چارچوب و حد و مرز مشخصی است؛ چرا که آزادی اگرچه ارزش مقدسی است لکن با مانند بهداشت، امنیت، اخلاق، دین، قانون و...مقید و محدود می‌شود. ✅وضع و تصویب قوانین و مقررات در سطوح مختلف که را‌ می‌سازد و است مصداق این اصل عقلی است. بدون قانون جامعه روی خوش به خود نخواهد دید و در معرض فروپاشی و اضمحلال قرار‌ می‌گیرد و هرج و مرج و بلبشو و ولنگاری و کشمکش و کشمکش (به ضم کاف) جایگزین نظم و و صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز خواهد شد. ✅در قاموس کدام نظام حقوقی و سیاسی‌، اگر بر اساس قانون و با استفاده از مجوز و اختیارات قانونی، مجرم و را محدود یا دستگیر و زندانی کنند‌، پذیرفتنی است که فریاد برآورند آزادی به خطر افتاد؟! ... 📌تا به حال توجه کرده‌اید چرا و بی‌بندوباری زنان‌، اکثرا مردان هستند و این و لاقیدی زنان را در زرورقی به نام آزادی زنان به جامعه تحمیل‌ می‌کنند؟  آیا به این علت نیست که لاقیدی و ولنگاری زنان در پوشش و لعاب ، در واقع ، و و بدون هزینه از زنان است؟ سود آزادی زن به کام چه کسانی جز مردان هوسباز و چشم‌های هوس‌آلود آنان می‌ریزد؟... ⭕️ هم‌ می‌تواند و هم باید و را مورد تعقیب قرار دهد و با و خدای ناکرده در قانونی، اجازه جسارت بیشتر به آنان ندهد..... ⭕️متن کامل در زیر: https://kayhan.ir/fa/news/247044
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اتصال همه ابزارهای پرداخت به پرونده مالیاتی 🔹بانک مرکزی: در حال حاضر هشت میلیون ابزار پرداخت در کشور فعال است که همگی به پرونده مالیاتی متصل هستند. @Farsna
مردم علیه مردم؛ سوژه جنگ خیابانی! «جان ساورز» رئیس سازمان جاسوسی انگلیس 6MI در شهریور سال ۱۳۹۴ گفته بود که در برخورد با جمهوری اسلامی ایران باید صبر استراتژیک داشت؛ به این معنا که باید بین ۱۰ تا ۱۵ سال به ایران فرصت بدهیم تا به کشوری عادی و نرمال تبدیل شود. دو هفته پس از اعلام نظر رئیس سرویس اطلاعاتی انگلیس، سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات در مقاله‌ای نوشت که پروژه دولت روحانی «نرمالیزاسیون» در ایران است. حجاریان گفته بود که می‌توان نام نرمال کردن را «هنجار سازی» یا به «سامان کردن» نیز گذاشت، زیرا هدف نهایی، تغییر در عادت‌های عمومی است! در آن زمان تنها به ظاهر سیاسی این مقاله حجاریان توجه شد و به محتوای آن پرداخته نشد. بعدها حجاریان نرمالیزاسیون را مقدمه دموکراتیزه کردن خوانده و از آن تحت عنوان «اصلاحات ساختاری» یاد کرد! از نگاه جریان تندروی اصلاحات، مسائلی چون حجاب را باید مانند عادت فرض کرد و سعی کرد آن را تغییر داد؛ ایجاد درگیری‌های ناشی از دوقطبی سازی این موضوع در میان افکار عمومی در کشور، دنباله همین سیاست نرمالیزاسیون است؛ پروژه مردم علیه مردم یکی از ترفندهای قدیمی سازمان منافقین محسوب می‌شود، این گروهک در دهه شصت به منازل، مغازه‌ها و اماکن عمومی حمله کرده و پس از انجام عملیات، با اقدامات رسانه‌ای آن را به گردن نیروهای حزب‌اللهی می‌انداخت تا بدبینی عمومی ایجاد کند؛ هم‌زمان با دست به سلاح بردن، نیروهای انقلاب را هدف قرار می‌داد تا فشار سیاسی در کشور را بالا ببرد. در ورژن جدید پروژه مردم علیه مردم، این بار عامل میدانی با ایجاد درگیری‌های کور همین نقشه را پیاده کرده است. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴ترویج اباحه‌گری با توسل به مغالطه! ✅  و ، لازمه حیات و بشر است و بر اساس آن، در همه مدنیت‌ها و جوامع و نظام‌های سیاسی، آزادی مطلق وجود ندارد و‌ نمی‌تواند وجود داشته باشد و آزادی افراد دارای چارچوب و حد و مرز مشخصی است؛ چرا که آزادی اگرچه ارزش مقدسی است لکن با مانند بهداشت، امنیت، اخلاق، دین، قانون و...مقید و محدود می‌شود. ✅وضع و تصویب قوانین و مقررات در سطوح مختلف که را‌ می‌سازد و است مصداق این اصل عقلی است. بدون قانون جامعه روی خوش به خود نخواهد دید و در معرض فروپاشی و اضمحلال قرار‌ می‌گیرد و هرج و مرج و بلبشو و ولنگاری و کشمکش و کشمکش (به ضم کاف) جایگزین نظم و و صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز خواهد شد. ✅در قاموس کدام نظام حقوقی و سیاسی‌، اگر بر اساس قانون و با استفاده از مجوز و اختیارات قانونی، مجرم و را محدود یا دستگیر و زندانی کنند‌، پذیرفتنی است که فریاد برآورند آزادی به خطر افتاد؟! ... 📌تا به حال توجه کرده‌اید چرا و بی‌بندوباری زنان‌، اکثرا مردان هستند و این و لاقیدی زنان را در زرورقی به نام آزادی زنان به جامعه تحمیل‌ می‌کنند؟  آیا به این علت نیست که لاقیدی و ولنگاری زنان در پوشش و لعاب ، در واقع ، و و بدون هزینه از زنان است؟ سود آزادی زن به کام چه کسانی جز مردان هوسباز و چشم‌های هوس‌آلود آنان می‌ریزد؟... ⭕️ هم‌ می‌تواند و هم باید و را مورد تعقیب قرار دهد و با و خدای ناکرده در قانونی، اجازه جسارت بیشتر به آنان ندهد..... ⭕️متن کامل در زیر: https://kayhan.ir/fa/news/247044
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات وزیر نیرو درباره حق‌آبه هیرمند و سازه‌ای که آب را به جای ایران به سمت بیابان روانه می‌کند زمان اشرف غنی یه سازه به سد کمال خان اضافه می‌کنن تا آب بریزه تو بیابون، ولی به ایران نرسه! نوکرهای آمریکا هم مثل خودش هدفشون فقط نابودی ایرانه @BisimchiMedia
13.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 سبب راستین ▫️ ما وقتی در جهان، زندگی و خواهیم داشت كه 1️⃣ نظام هستی را بشناسیم 2️⃣ جایگاه انسان را در نظام هستی بشناسیم 3️⃣ پیوند انسان و جهان را هم خوب ارزیابی كنیم و با سامان یافتن این مثلث، خود را بشناسیم... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 سبب راستین ▫️ ما وقتی در جهان، زندگی و خواهیم داشت كه 1️⃣ نظام هستی را بشناسیم 2️⃣ جایگاه انسان را در نظام هستی بشناسیم 3️⃣ پیوند انسان و جهان را هم خوب ارزیابی كنیم و با سامان یافتن این مثلث، خود را بشناسیم. ▫️ عدّه زیادی بر این باورند كه این نظام هستی به وسیله سلسله علل و معلول می ‌گردد و هر كاری علّتی دارد و خدای سبحان این علل است، سلسله جنبان این علل است، اوّلین علّت اوست بقیه علل و اسباب بعدی‌ اند و همان تفكر جهان ‌بینی، در مسائل اخلاقی و سیاسی و اجتماعی اینها اثرگذار بوده و می باشد؛ یعنی گاهی كار را به دیگری واگذار می ‌كنند، او را به عنوان علّت قریب می ‌شناسند؛ گاهی نیازی دارند به كسی مراجعه می‌ كنند و از او به عنوان واسطه در فیض یا سبب قریب كمك می ‌طلبند یعنی او را سبب می ‌دانند گرچه خداست. این تقریباً یك است که از نظر موحّدان جهان‌ بین، یك نگاه میانی است؛ ولی وجود مبارك مانند سایر ائمه (علیهم السلام) را مظاهر و آیات الهی می ‌دانند و اگر از غیر خدا به عنوان سبب یاد می‌ شود بازگشتش به این است كه به نظر ما اینها سبب ‌اند؛ ولی همان خدای سبحان است كه ﴿وَمَا بِكُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾. ▫️ ما لازم نیست راه های طولانی را طی بكنیم و بگوییم این شیء مسبَّب از آن سبب قریب است، آن مسبَّب از سبب دیگر است و چون تسلسل باطل است به رأس سلسله برسیم؛ آیا ما باید تسلسل را باطل كنیم و به نقطه آغازین برسیم یا در همین قدم اوّل می ‌توانیم خدا را ثابت كنیم؟ یعنی این مجاری واقعاً اسباب ‌اند واقعاً علل‌ اند منتها خدای سبحان رأس علل است كه تا این سلسله را طی نكنیم به خدا نمی ‌رسیم یا همه اینها مجاری فیض ‌اند و در عین حال كه خدای سبحان اینها را وسیله قرار داد، خدای سبحان به هر كدام از اینها، از كسی یا چیزی كه سبب قریب اینهاست نزدیك تر است؟ اهل‌بیت (علیهم السلام) این راه دوم را كه است نه راه فلسفه و كلام به ما آموختند و در دعاهای نورانی امام سجاد این مطلب شكوفاتر است. لازم نیست ما سلسله را طی كنیم و بگوییم چون تسلسل باطل است در رأس سلسله خداست، بلكه خدا را در همین قدم اول باید بكنیم و بیابیم. آپارات: https://aparat.com/v/Yy0Sa 📚 دیدار اعضای برگزار کننده همایش حضرت امام سجاد علیه السلام با آیت الله العظمی جوادی آملی تاریخ: 1390/09/02 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 قیام طهور ▫️ گاهی از ذوات قدسی اهل بیت (علیهم السلام) به مطهّر یاد می ‌كنند و گاهی می ‌فرماید كسی كه طیب و طاهر شد، سرزمین طیب و طاهر, میوه طیب و طاهر می‌ دهد: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾. ما در زیارت این ذوات قدسی می ‌خوانیم: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ»؛ شما دو وصف دارید: یكی برای خود شماست و دیگر اینكه در سرزمینی كه شما زندگی می ‌كنید، آن را هم به وصف خود متّصف كردید. شما طیب و طاهر هستید و در ، آلودگی راه ندارد؛ سرزمینی هم كه شما در آن آرمیده ‌اید، آن سرزمین را طیب و طاهر می ‌كنید; یعنی امام معصوم وقتی شربت شهادت می ‌نوشد، گذشته از اینكه خودش طیب و طاهر است، آن عصر و تاریخ را ، آن مصر و سرزمین را طیب و طاهر می‌ كند، آن مردمی را كه با او آشنا هستند و راه او را طی می ‌كنند طیب و طاهر می ‌كند. ▫️ اگر ما تاریخ حضرت را نگاه كنیم، می‌ بینیم تاریخ طهارت است، چه اینكه اگر تاریخ اموی و مروانی را بنگریم، می ‌بینیم آلودگی است؛ آنها كسانی هستند كه جاهلیت به «اَنجاس» خود آنها را آلوده كرده است و حسین ‌بن‌ علی (سلام الله علیهما) و طاهری است كه جاهلیت به «اَنجاس» خود، او را آلوده نكرده است. ▫️ وجود مبارك حسین ‌بن‌ علی را با آن وضع شهید كردند؛ وقتی از وجود مبارك امام سجاد (سلام الله علیه) سؤال كردند که در این نهضت و مبارزه دو طرفه چه كسی پیروز شد، فرمود: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ‏ وَقْتُ‏ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ‏ ثُمَّ أَقِمْ»؛ اگر خواستید بفهمید چه كسی پیروز شد، هنگام نماز، اذان و اقامه بگو، ببین چه كسی پیروز شد! در اذان و اقامه، نام مبارك پیغمبر را می ‌برید؛ یعنی مسئله زنده شد, مسئله زنده شد و همچنین مسئله و صلاح و فلاح زنده شد؛ ما رفتیم با این نهضت و فداكاری مان دین را زنده كردیم و برگشتیم و مخصوصاً نام مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) زنده شد، وقتی نام پیغمبر زنده باشد، «حُسَینٌ‏ مِنِّی» هم زنده خواهد بود. 📚 ویژه برنامه نهضت سید الشهدا در مقام عقل و عدل تاریخ: محرم 1393 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 کاروان روشنگری ▫️ فاصله مكه تا كوفه تقریباً سیصد فرسخ بود، (حضرت سید الشهدا) در این سیصد فرسخ پیام ها داد، نامه‌ ها داد، مصاحبه‌ ها كرد، گفت‌ و ‌گو‌ها داشت، گفتمان ها داشت، مناظره‌ ها داشت، كلّ این سیصد فرسخ را روشن كرد. ▫️ مانده بود شام و اطراف شام كه دسترسی نداشت؛ بعد از او و عائله‌ اش رفتند و شام را هم روشن كردند. از آنجا خبر به جاهای دیگر رسید؛ لذا طولی نكشید كه بالأخره دولت اموی منقرض شد. 📚 سخنرانی در جمع طلاب و دانشجویان تاریخ: 1387/02/09 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
«دین کوروش چه بود!؟» •کامل‌ترین تحقیقِ نوشته شده و کاملاً مستند بر اساس کتیبه‌های خطی در مورد کوروش. ▪️وقتی کوروش به ها سجده می کند ▪️وقتی کوروش به صراحت می گوید عاشق بتکده ها است ▪️وقتی با افتخار برای بت ها عبارت پرستش را کار می برد و... برای مطالعه بیشتر 👇 •پیوست به لینک مطلب: ⇲http://artairani.com/?p=3118 ————————————— @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا