eitaa logo
تاملات حقوقی
460 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
379 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ سالوس نمایی از نوع امریکایی! ✅ واقعا اگر کسی این نامردهای یگانه دوران و این دیوسیرتان را نشناسد، همین واژه های سیاست بازانه آنها کافی است که ماهیت پست این حرامیان، آشکار شود.چنان اتوکشیده و صیقل داده حرف می زند که انگار اینها نبودند که با ایجاد جنگ و ترور،میلیون ها نفر را در تاریخ معاصر از صغیر و کبیر،کشتند! انگار اینها داعش را درست نکردند! انگار اینها بزرگترین فرمانده و ژنرال ضد داعش را ناجوانمردانه به شهادت نرساندند! انگار اینها نبوده و نیستند که همه جاسوس های اصلی، را تحت عنوان خبرنگار، پزشک و...روانه مناطق مختلف می کنند.خدایا شکرت که در زمانه ای قرار گرفته ایم که شبه دشمنان رادمردان پاک نهاد تاریخ را در چعره کریه این معاویه صفت های دوران، می توانیم.واقعا بیچاره آن شخصی است که فریب این سالوس نماهای حنایتکار را بخورد. خودتان ببینید!!!!! 🔴واکنش رابرت مالی به آزادی ۵ زندانی آمریکایی در ایران 🔹نماینده ویژه آمریکا در امور ایران:این اولین گام است. هر روزی آزادی‌شان از آن‌ها گرفته شود، یک روز اضافی است. 🔹این برای سیامک، مراد، عماد، دو زندانی آزاده شده دیگر و عزیزان‌شان خبری خوش است که مدت‌ها در انتظارش بودند. 🔹می‌دانم که همکارانم تا زمان بازگشت آن‌ها به خانه استراحت نخواهند کرد. ✅کانال اخبار 20:20👇 http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
🔴تکلیف حجاب، نشان شایستگی و به حساب آمدن ✍دکتر عابدین مؤمنی، استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران بِسْمِ اللّٰه الرَّحمٰن الرَّحیٖم حجاب انسان بودن با نمود هائی معرفی می شود. نمودها به دو دسته عینی و ذهنی تقسیم می شود. نمود عینی انسان بودن «پوشش»است. چنان که نمود ذهنی و تجریدی انسان بودن را قوه ناطقه و ادراک کلیات و تمیز نیکی از بدی دانسته اند. فعلاً بحث در نمود ذهنی انسان بودن نیست، در مقام بحث از بیان فصول و ممیز منطقی ماهیات نیستیم بلکه بیان جلوهٔ عینی انسان بودن است. در تمام ادوار تاریخ مطابق امکانات موجود انسان خودش را پوشاند. پوشاندن با امکانات ابتدایی دلیل بر این است که از باب انسان بودن لازم دیدند خودشان را بپوشانند زیرا پوشش های ابتدایی به گونه ای نبوده است که انسان را از سرما و گرما حفظ نماید تأثیری در سرما و گرما نداشت از عریان دیده شدن شرم داشتند. در آن روزگار که در جامعه شناسی روزگار نخستی سانان نامیده می شود الزام و اجبار حکومتی وجود نداشت فرهنگ و آداب زیست اجتماعی پدید نیامده بود تا اینکه پوشش را فرهنگ و سنت اجتماعی بشر بشماریم پوشیدن را متأثر از جامعه و محیط تلقی نمائیم بلکه بشر بنفسه از عریانی شرمگین است چنان که قرآن به آن اشاره فرمودند (ر_ش طٰهٰ آیه ۱۲۱) با خجالت کشیدن از عریانی خودشان با برگ درخت خودشان را پوشانده‌اند. یعنی اگر شخصی انفرادی هم زندگی کند عریانی را نمی پسندد خودش را از خودش می پوشاند. شرم و حیاء از خصیصه های اخلاقی انسان است که جنبه باطنی و درونی دارد به گونه ای که می شود این خصیصه را ذاتی تلقی کرد. داشتن ویژگی شرم، سبب پوشاندن و پوشش سبب پدید آمدن تمَدُّن شده است هر چه تحوُّل در نحوه زندگی رخ می داد پوشش تکامل پیدا می‌کرد تا به گونه ای که با پوشش قشربندی اجتماعی صورت گرفت. اقشار اشراف با پوشش برتری اجتماعی خودشان را نشان می دادند با پوشش خودشان را معرفی می‌کردند پوشش معرف آنان بود. طبقات ممتازه جامعه پوششی متناسب جایگاه خودشان پیدا کردند. پوشش پادشاهان در تمام سرزمین ها به برتری آن ها دلالت دارد اطرافیان پادشاهان و سلاطین پوشش متناسب خودشان با درجه ای نازل تر از پادشاهان داشتند. روحانیون از همه ادیان در همه اعصار از پوشش ویژه و کامل استفاده می کردند و می کنند. بنابراین پوشش دلیل کرامت صنف و جایگاه است به همین دلیل زنان طبقات برتر جامعه از پوشش کامل تر استفاده می کردند و می کنند. در اسلام زنان عموماً دارای مقام معنوی و إلهی هستند برخوردار از کرامت والا و گرامی هستند. الزام شریعت به پوشش کامل بانوان دلیل گرامی داشتن آنان و به رخ کشیدن کرامت انسانی آنان در جامعه اسلامی است هم چنان که ذات تکلیف دار بودن انسان دلیل کمال انسان و کرامت انسان است. تکلیف انسان برتری او را بر دیگر مخلوقات خداوند متعال دلالت می‌کند انسان شایستگی تکلیف را داشته است. تکلیف به حساب آمدن است. روشن است که تکالیف أنبیاء علیهم السَّلام با دیگر اقشار مساوی نیست هر کسی که به أنبیاء علیهم السلام شبیه تر و نزدیک تر است تکلیف او متناسب با جایگاه او است. بانوان در اسلام براساس شأن و منزلت که دارند تکلیف دارند پوشش بانوان گرامیداشت بانوان و کرامت زنان است. ۱۴۰۲/۵/۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت‌پردۀ برجسته‌سازی حمله به آمرین به معروف چیست؟ 🔹وزیر کشور: تعداد پرونده ضاربین آمران به معروف در کل کشور به ۲۰ فقره هم نمی‌رسد. هدف دشمن از این اقدامات منصرف کردن مردم از رسالت امر به معروف است. 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
هدایت شده از اخبار برگزيده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥وقتی واقعی، تقاضای جالبی را از امام خامنه‌ای مطرح می کند... ! 🔸پ.ن: سریال سوران مانند مشعلی شد که مظلومیت مردم ایران و خصوصا برادران و خواهران اهل را در برابر ددمنشی در قاب نور به تصویر کشید که جای تشکر وافر دارد. 🔸پ.ن۲: سریال سوران برگرفته از کتاب «عصرهای کریسکان»، نوشته کیانوش گلزارراغب در مورد خاطرات «امیر سعیدزاده» است که در این سریال «سوران» نام گرفته است. 🔸پ.ن۳: و سرانجام امیر سعید زاده یا همان سوران واقعی، در ۲۹ دیماه ۱۴۰۰ در بیمارستان ساسان به یاران شهیدش پیوست و به شهادت رسید. ✍️حمیدرضا ابراهیمی 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از افق حوزه
📚 📘 حماسه امام سجاد(ع) مقطع ۳۴ ساله امامت حضرت امام سجاد(ع) که از عصر عاشورا آغاز شد بخش مهمی از تاریخ ۲۵۰ ساله حیات ظلم‌ستیزانه ائمه معصومین(ع)، پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) است. روش و هدایت حضرت زین‌العابدین(ع) در دوران اختناق‌آمیز بنی‌امیه موجب شد تا جمعیت اندک و ضریه دیده تشیع و نیروهای انقلابی آن در مدت زمان کوتاهی در کمتر از یک قرن به جمعیتی انبوه تبدیل شوند و کار به جایی برسد که کمتر از ۴۰ سال بعد از شهادت آن حضرت، جریان قوی و فراگیر تشیع به سرنگونی حکومت بنی‌امیه ختم شود. «حماسه امام سجاد(ع)» حاوی تحلیل‌های محققانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره سیره سیاسی امام سجاد(ع) است. این کتاب حاصل سخنرانی‌های متعدد معظم‌له است که با موضوع بررسی سیره امام چهار شیعیان در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۵ و ۱۳۶۱ ایراد شده است. 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰https://eitaa.com/joinchat/2004287493Cf5efeeb593
هدایت شده از افق حوزه
💠 هفتصد و شصت و دومین(762) شماره هفته‌نامه افق‌حوزه منتشر گردید. ✍️ هفتصد و شصت و دومین(762) شماره هفته‌نامه افق‌حوزه، فراگیرترین نشریه رسمی حوزه‌های علمیه با مطالب متنوع و جذاب علمی، فرهنگی و اخبار سیاسی و اجتماعی ایران و بین‌الملل به ضمیمه سی‌امین پیش‌شماره نشریه عربی حوزه‌های علمیه باعنوان"الآفاق" منتشر گردید. ✅ مهمترین عناوین این شماره به شرح زیر است: 1️⃣. آیت‌الله العظمی جوادی آملی: اهانت به قرآن کریم اهانت به شرف و هویت بشریت است. 2️⃣. آیت‌الله اعرافی: علمای اسلام محکومیت اهانت به قرآن را با قوت پیگیری کنند. 3️⃣. آیت‌الله حسینی بوشهری: پیام حسین بن علی(ع) برای همه ما دفاع جانانه از دین است. 4️⃣. آیت‌الله رمضانی: اهانت به قرآن توهین به انسانیت معنویت و عقلانیت است. 5️⃣. اخلاق در حوزه | خداوند امن ترین پناهگاه انسان / آیت الله العظمی مظاهری 6️⃣. آیت‌الله کعبی: گریه، جوشش عواطف و احساسات برای معرفت حسینی است. 7️⃣. یادداشت | مناسبات قدرت و قیامت در مکتب قرآنی امام سجاد(ع) 8️⃣. نقش بی‌بدیل بانوان کربلا در عرصه جهاد تبیین و تداوم نهضت حسینی / ناهید طیبی 9️⃣. پرس و جو | چرا 50 سال بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) واقعه عاشورا اتفاق افتاد؟(قسمت پایانی) 🔟. گفت و گو | حکمت حماسه عاشورا و آسیب‌شناسی عزاداری‌ها/ محمدفنایی اشکوری ✅دریافت فایل pdf👇👇 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰https://eitaa.com/joinchat/2004287493Cf5efeeb593
هدایت شده از افق حوزه
No. 762.pdf
1.96M
💠 هفتصد و شصت و دومین(762) شماره هفته‌نامه افق‌حوزه منتشر گردید. 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰https://eitaa.com/joinchat/2004287493Cf5efeeb593
هدایت شده از آوینیسم🌱
سلام امام زمانم🥀 🔅السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که یک لحظه ما را فراموش نمیکنی و دستان مهربانت همیشه پشت و پناه ماست...💚 اللَّهُمَّ عَرِّفْنِےحُجَّتَڪ اللهم لَـیِّن قَـلبی لِوَلِیِّ اَمرِک اللّٰھـُـم عجِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْ (عج الله) °• @avinist •°
هدایت شده از ❤️ امام خوبی ها ❤
امام على عليه السلام: زَوالُ النِّعَمِ بِمَنعِ حُقوقِ اللّهِ مِنها، وَالتَّقصيرِ في شُكرِها اگر حقوق خدا در نعمت ها ادا نشود و در شكرگزارى شان كوتاهى گردد، آن نعمت ها ستانده مى شوند غررالحكم حدیث5475 @Emamkhobiha🌹
سکوهای مجازی یا دولت موازی؟! (یادداشت روز) ✍ حسین شریعتمداری ۸- این سکوهای مجازی - و نه همه آنها- در حالی به یک دولت موازی تبدیل شده و قوانین جاری نظام را زیر پا می‌گذارند، که از خود هیچ سرمایه‌ای به میدان نیاورده‌اند. اسنپ حتی یک خودرو نیز از خود به میان نیاورده و از خودروهای مردم جویای کار بهره می‌برد. دیجی‌کالا و ازکی دلال هستند و از امکانات نظام در این دلالی سود می‌برند. روبیکا، فیلیمو، نماوا و... نیز حال و روز مشابهی دارند.  ۹- دو هفته قبل، بعد از اقدام هماهنگ برخی از این سکوهای مجازی در مقابله با قانون حجاب و عفاف، شماری از آنها به تعطیلی و توقیف کشیده شدند و ساعاتی بعد با توجه به نیازهای بر زمین مانده مراجعه‌کنندگان از آنها رفع توقیف شد. این اقدام نظام با توجه به ضرورت گردش کار بسیاری از مراجعه‌کنندگان اتخاذ شده بود و درخور ملامت نیست. اما در این خصوص نکته با اهمیتی در میان است که نباید و نمی‌توان از آن غفلت کرد.  ۱۰- به این دو گزاره توجه کنید. کدام نظام حکومتی -از هر نوع و با هر ساختاری- یک دولت موازی را در درون خود تحمل می‌کند؟! پاسخ این سؤال، بدون کمترین تردیدی منفی است. اکنون به گزاره بعدی نگاه کنید و آن، این که سکوهای مورد ‌اشاره از امکانات و ظرفیت‌های نظام استفاده -بخوانید سوءاستفاده- ‌ می‌کنند و از خود سرمایه‌ای به میان نیاورده‌اند. حالا جای این سؤال است که اگر وجود پلتفرم‌های خدمت‌رسان ضروری است، که هست، چرا از سکوهای قانون‌گریز سلب صلاحیت نمی‌شود و مدیریت آنها به افراد صاحب صلاحیت و تحت نظارت مستقیم مراکز ذی‌ربط واگذار نمی‌شود؟! مگر امکانات و ظرفیت‌های مورد استفاده آنها متعلق به نظام نیست؟! بنابر‌این چرا مالکیت و مدیریت آنها در اختیار نظام نباشد؟! می‌فرمایند به نیروی کارآزموده نیاز است. بسم‌الله! مگر مدیران کنونی این پلتفرم‌ها شق‌القمر می‌کنند؟! توان و هوشمندی نیروهای متعهد و پا به رکاب ایران اسلامی را دست‌کم نگیرید. و بالاخره گفتنی است که خوشبختانه زمزمه‌هایی برای تحقق این خواسته در میان مسئولان شنیده می‌شود. ⭕️متن کامل در زیر https://kayhan.ir/fa/print/270927