🔰اندیشکده حقوق بشر و شهروندی برگزار میکند؛
📚 نشست علمی مجازی
غدیر و حقوق شهروندی
🎙️با حضور:
حجتالاسلام دکتر میثم نعمتی
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی
دکتر سید محمدحسین پیغمبری
معاون احیای حقوق عامه اندیشکده حقوق بشر و شهروندی
.
📆 زمان: پنجشنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۰
.
⏰ ساعت ۱۷
.
📍آدرس اسکای روم:
vc.isu.ac.ir/ch/human-rights
🔸eitaa.com/hcright_ISU
@taamolhoghooghi
کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
13.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
📚 انسان ۲۵۰ ساله | امام هادی (علیهالسلام) و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند
🔷 مقام معظم رهبری : امام هادی (علیهالسلام) با دیدِ یک انسان مبارز به دربار متوکّل رفت و مجلس شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد.
در مبارزهای که شروع کنندهٔ آن، خلیفهای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزهای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد.
🌹میلاد با سعادت امام هادی (علیهالسلام) مبارک باد.
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
🔻امام هادی علیه السلام:
💠 نارضایتی پدر و مادر ، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می کشاند.
📒 مسندالامام الهادی ص ۳۰۳
میلاد با سعادت امام هادی علیه السلام، مبارک باد💐💐💐
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 نگوییم حضرت علی بگوییم مولا علی
تبیین صریح و صادقانه مولوی طارق جمیل از علمای اهل سنت هند درباره غدیر
اهل سنت کلمه مولا در جمله من کنتُ مولاه فعلیًّ مولاه را به معنای دوست ترجمه می کنند در حالی که مولا یعی آقا و سرور و صاحب ولایت.
خوشتر آن باشد که سرّ دلبران
گفته آید در حدیث دیگران
#غدیر
#امیرالمومنین
#مهدوی__ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
جایگاه امام و رهبری در حکومت اسلامی.mp3
88.74M
🔈 جایگاه امام و رهبر در جامعه و نظام اسلامی
🔻 با موضوع شرح حدیثی از امیر المؤمنین علیه السلام که فرمودند:«کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد.»
📘غرر الحکم و درر الکلم، ج ۵، ص ۳۴۴
🎙 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🗓 ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۹ ژوئن ۲۰۲۱
🕦 جلسه آنلاین مدت زمان: ۴۲ دقیقه
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
📌 اطلاع نگاشت | انتخاب اصلح از منظر نهجالبلاغه
3️⃣ مبحث سوم (بخش پنجم) - خط مشی اجتماعی کارگزار
✅ در عدالت، گشایش برای عموم است (خطبه ۱۵)
📚 #اطلاع_نگاشت (#اینفوگرافیکی) #انتخاب_اصلح از منظر #نهج_البلاغه - مبحث سوم (بخش پنجم) خط مشی اجتماعی #کارگزار
بر اساس مبانی و روش #نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی و زیر نظر استاد #مهدوی_ارفع و با تایید ایشان انجام گرفته که در آستانه ورود به سیزدهمین دوره #انتخابات #ریاست_جمهوری بر روی پایگاه اینترنتی شریعه جهت استفاده علاقهمندان به #نهجالبلاغه بارگزاری گردیده است و از لینک زیر تصویر با کیفیت آن به همراه توضیحات تکمیلی هر قسمت در دسترس میباشد.
👉 http://sharieh.com/news/389
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
🔺 اگر قرار باشد ما مبلغ مکتب تشیع #امام_صادق (ع) باشیم؛ در واقع باید پایه ها و چهارچوب های مکتب را درست بشناسیم، و نهج البلاغه شریف، جامع ترین، زیباترین، جذاب ترین و خلاصه ترین منشور فهم اعتقادات و اخلاقیات و رفتارهای مورد پسند امیرالمؤمنین صاحب مکتب تشیع است.
💬 حجت الاسلام مهدوی ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴مطالعات فرعونی
🖊احمدحسین شریفی
به گمان برخی، آشنایی با اندیشههای دیگران اعم از دگراندیشان و مکاتب و نحلهها و ادیان دیگر، فقط از این جهت خوب است که بهتر و دقیقتر بتوانند به آنها پاسخ دهند. چنین افرادی پیشاپیش و بدون مواجهه با اندیشههای دیگر، خود را مصداق اتم و اکمل حق میدانند و هیچ حق و صوابی در سخنان و ایدهها و اندیشههای دیگران نمیبینند و نمیجویند.
به اعتقاد این بنده، این نوع نگاه به ایدهها و اندیشههای مخالف، «نگاهی فرعونی» است و نه «اسلامی» و «اخلاقی» و «علمی». فرعون نیز وقتی با ادعای موسی و هارون رو برو شد، ساحران را گرد آورد و دستور داد مردم را جمع کنند تا از «ساحران» پیروی کنند! نه از «حق»: «لَعَلَّنا نَتَّبِعُ السَّحَرَةَ إِنْ كانُوا هُمُ الْغالِبين» (شعراء، ۴۰) در حالی که منطق پیامبران و اولیاء دین این است که سخنان مختلف و مخالف را بشنوید و حق را انتخاب کنید: «الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْباب» (زمر، ۱۸)
🔶به تعبیر زیبای امام علی علیه السلام: «مَنِ اسْتَقْبَلَ وُجُوهَ الْآرَاءِ عَرَفَ مَوَاقِعَ الْخَطَإ؛ کسی که به استقبال دیدگاههای مختلف (و مخالف) برود موارد خطا را خواهد شناخت» یعنی مطالعه دیدگاههای دیگر برای حقشناسی و خطاشناسی است و نه لزوماً به منظور ابطال و پاسخ دادن. همان حضرت در حکمتی دیگر خطاب به فرزندشان محمد بن حنفیه میفرماید: «اضْمُمْ آرَاءَ الرِّجَالِ بَعْضَهَا إِلَى بَعْضٍ ثُمَّ اخْتَرْ أَقْرَبَهَا مِنَ الصَّوَابِ وَ أَبْعَدَهَا مِنَ الِارْتِيَابِ؛ اندیشهها و دیدگاههای مردان علم و اندیشه را در کنار یکدیگر قرار بده و سپس رأی و اندیشهای که به حقیقت نزدیکتر از و از خطا دورتر، انتخاب کن.»
#پژوهش
#اخلاق_پژوهش
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشریح #جنگهای_شناختی توسط استاد مرحوم محمدحسین #فرج_نژاد
🇮🇷 جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh