eitaa logo
تاملات حقوقی
463 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3هزار ویدیو
340 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قابل توجه قوه قضاییه ♦️همکاری ابتکار و نجفی با مسیح علینژاد! 🔹️علینژاد: در سال ۸۸، معصومه ابتکار و نجفی به دیدار کشته شدگان می رفتند و اخبار را برای شخصِ من ارسال می‌کردند تا اطلاع‌رسانی کنم! اصلاح طلب ها در تمام جاسوسی ها و اغتشاشات و حتی ترورها نقش دارند در تمام تحریم ها نقش دارند و مسائل محرمانه کشور رو به آمریکا و اروپا می فروشند ولی رهبری را بخاطر مشکلات محکوم می کنند. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 ویژه؛ شماره بیستم ⏰ | لیبرال دموکراسی دروغگو! 🔹«آقای مکرون! تو تاریخ نمی‌دانی یا عذرخواهی کن یا ساکت شو!» این فحوای یادداشتی بود که یک سال و نیم قبل در مجله ارتش الجزایر چاپ شد. ... فرانسه در الجزایر رکوردهای عجیبی در کشتار انسان‌ها ثبت کرد. فقط در یک قلم در ۸می۱۹۴۵ بیش از ۴۵هزار الجزایری در یک روز توسط فرانسوی‌ها قتل‌عام شدند. 👆 مروری صد ثانیه‌ای بر جنایت فرانسه در الجزایر که رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته مبلغین به آن اشاره کردند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
انزجار از منکر، آری ؛ ناامیدی و فشلی، هرگز ✍تفاوت اساسی وجود دارد میان "منزجر شدن از یک منکر اجتماعی و سیاسی" با "ناامید و منفعل شدن"به خاطر مشاهده همان منکر. زشت شمردن منکر و ناراحت شدن از آن، نشانه سلامت روح و علوّ طبع انسان است. کسی که معروف را نکو ندارد و منکر را زشت نشمارد، به تعبیر امیر مومنان علیه السلام "میّت بین الاحیاء" است؛ مرده ای میان زندگان. 🔹حداقل حد جهاد و حیات و امر به معروف و نهی از منکر، همین برآشفتگی روحی و تلخکامی ناشی از مشاهده ارتکاب یک منکر عمومی است. و آنها که همین منکر را می ستایند، به تعبیر امیر مومنان (ع) کسانی هستند که زیر و رو شده اند؛ اعلا و اسفل آنها به خاطر نکوهش نکردن باطل و حمایت نکردن حق، زیر و رو شده و رذیلت در آنها جای فضیلت و رفعت نشسته است. ♦️«...من لم یعرف بقلبه معروف و لم ینکر منکرا ، قلب فجُعِلَ اعلاه اسفله و اسفله اعلاه... نخستین مرحله از جهاد که باز می مانید و در آن مغلوب می شوید جهاد با دست (عملی) است ، سپس جهاد با زبان و بعد جهاد با قلب. پس هرکس با قلبش معروفی را نستاید و منکری را زشت نشمارد ،دگرگون و منقلب می شود و پستی (رذیلت های) او جای بالای او (فضیلت هایش) قرار می گیرد و بالای وی جای پستی اش می نشیند» (حکمت 375 نهج البلاغه ). 🔹بنابراین انزجار از ارتکاب منکر، یک فضیلت بلکه ضرورت حیات حقیقی انسان است. اما ناامیدی و وادادگی و فشلی و انفعال و خودزنی در اثر مشاهده همین ارتکاب منکر، نه تنها فضیلت نیست، بلکه ضعف انسان و مایه گسترش منکر است. امام صادق(ع) فرمود سزاوار است مومن هشت صفت داشته باشد و از آن جمله است «وَقُورٌ عِنْدَ الْهَزاهِزِ، صَبُورٌ عِنْدَ الْبَلاءِ، شَكُورٌ عِنْدَ الرَّخاءِ. با وقار به هنگام آشفتگی‌ها، بردبار هنگام بلاها و آزمايش‌ها، شکرگزار به وقت آسايش». ♦️امیر مومنان (ع) بعد از نبرد نهروان، ویژگی حزب الله واقعی را با بیان سیره خویش روشن کردند و این سیره، درس همیشگی برای پیروان پا به رکاب حضرت است: «فقُمتُ بالامرحین فشلوا و تَطلّعتُ حین تَقَبُّعوا... به اقامه امرالهی برخاستم، زمانی که دیگران فشل شدند. هنگامی که مردم از ترس پنهان می‌شدند، من خود را آشکار کردم. و زمانی که به لکنت افتاده بودند، سخن گفتم. و هنگامی که از حرکت بازمانده بودند، به نور الهی حرکت کردم... مانند کوهی که طوفان‌ها او را به حرکت درنیاورد» (خطبه 37 نهج‌البلاغه). 🔹هنوز اول عشق است و اضطراب نباید کرد... «هو الّذی انزل السّکینة فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم وللَّه جنود السّماوات و الأرض». @IMANI_mohammad
🔴 ممنوع! نمیتوانم قبول کنم و بپذیرم که این بیاید و جوان و کودک و قشرهای مختلف را در خودش کند. از تمام شیوه‌های دشمن شادکن و دشمن‌آموز برای مقابله با تفکّر انقلاب استفاده شود؛ اگر کسی هم مخالفت و مقابله کند، فوراً انگ و تهمت بخورد! ؛ این‌که عاقلانه و خردمندانه نیست؛ . ⭕️بیانات در دیدار کارگزاران نظام https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=3016 https://virasty.com/user168000149052/1689315091397552217
🔴 ✅اگر شما رفتید بر طبق وظیفه‌تان درِ دکان یک قاچاق فروش را بستید، آن فرد نمیتواند بگوید شما با آزادی کسب و کار مخالفید؛ نه، بحث آزادی کسب و کار نیست - کسب و کار آزاد است - است. بحث بر سر آزادی بیان نیست؛ بیان و فکر آزاد است؛ و و است؛ آن هم در شرایط حسّاسی که امروز کشور ما دارد. ⭕️ ✅من به بعضی از مسؤولان تبلیغاتی کشور بارها گفته‌ام، آن روزی که شما توان و تبلیغاتی دشمن را داشته باشید، آن کسی که بیش از دیگران میداندار تکثّر مطبوعات و روزنامه‌ها و کتاب و فیلم و غیره باشد، بنده هستم؛ ⭕️شما چند فیلم ساخته‌اید!؟ ✅بگویید ببینم در مقابل آن فیلمی که پایه‌های فرهنگ مردم، اعتقاد مردم، دین مردم، روحیه انقلابی و ایثار و شهادت را در مردم متزلزل میکند - که نه یکی، نه دو تا، نه ده تاست - شما چند فیلم ساخته‌اید!؟ این‌جاست که من احساس خطر میکنم. ⭕️! ✅البته اساسی و این است که برای تولید آنچه که خوب است، فکر کنیم؛ اما تا آنچه خوب است به میدان بیاید، من نمیتوانم قبول کنم و بپذیرم که این بیاید و جوان و کودک و قشرهای مختلف را در خودش کند. از تمام شیوه‌های دشمن شادکن و برای مقابله با تفکّر انقلاب استفاده شود؛ اگر کسی هم مخالفت و مقابله کند، فوراً انگ و تهمت بخورد! ؛ این‌که عاقلانه و خردمندانه نیست؛ . ⭕️. این بسیار بسیار مهم است. بیانات در دیدار کارگزاران نظام https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=3016
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣آغاز تذکر لسانی پلیس به هنجارشکنان در صورت عدم توجه، معرفی به مراجع قضایی طبق رفتارهای نابهنجار و بی بندو باری عفت سوز، است و ضابطان قضایی و نیروهای مردمی طبق قانون باید و می توانند صادقانه و دلسوزانه نهی از منکر کنند. 🔴 یقیناً وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر اگر توام با در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مبارزه با مفاسد باشد موثرتر و نتیجه بخش تر خواهد بود. ماده ۴ـ مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است. ماده ۵ـ در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردید، مگر در مواردی که قانون تجویز کند. تبصره ـ اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند، مانند قسمت های مشترک آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست. ماده ۶ـ هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت نماید. مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات می شود. ماده ۷ـ مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی باشد. ⭕️قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343 🇮🇷پرچم بالاست الحمدلله.
💐گسترش گفتمان اهل بیت علیهم‌السلام مصداق جهاد تبیین احیای امر اهل بیت رحمت الهی و گسترش گفتمان اهل بیت علیهم‌السلام را درپی دارد. سنت و سیره امامان ع بر برگزارى مجالس تبیین و تحلیل مفاهیم و آموزه های سعادت بخش و متعالی مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و گسترش دایره مومنان راستین و انزوای دیدگاه های انحرافی و ضد بشری بوده است. این جلسات روشنگر اعتقادی که متناسب با شرایط اجتماعی سیاسی روز برگزار می شود، ازباب جهاد تبیین و کار توضیحی اذهان مردم را با اهداف مقدس مکتب اهل بیت علیهم‌السلام آشنا می سازد و به انگیزه بخشی و انسجام نیروهای اسلامی منجر می شود. 📣 را کوچک نشمارید. زبان است که در طول تاریخ ایفا کرده و انقلابات عظیم انبیا و پیروان آنها را آفریده است. ❇️بی جهت نبود که امام خمینی ره قبل از انقلاب به دانشجویان خارج از کشور فرمود : مجهز و متشکل شوید و همفکر و همراه بسازید. و بعد از انقلاب به دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران فرمود: «آقا شما نشسته اید که چهار تا کمونیست بیایند در دانشگاه و قبضه کنند دانشگاه را!؟ شما مگر کمتر از آنها هستید؟ ؛ . شما این مسائل را که بگویید، خیانت اینها را می‌توانید واضح بکنید در آن مکان، در دانشگاه. خیانتشان را می‌توانید واضح بکنید که خودشان بگذارند بروند. بایستید، صحبت کنید. ، خوب بیایید یکی یکی بگویید ببینم شما چکاره هستید آمده اید توی دانشگاه دارید اخلال می‌کنید؟ می‌خواهید چه بکنید؟ شما از اهل این مملکت هستید، یا عمال غیر هستید خودتان را به ما می‌چسبانید؟ . البته باید اشخاصی هم که گوینده هستند بیایند در دانشگاه و من پیشنهاد می‌کنم که آقای بیایند، خامنه‌ای. شما ممکن است که بروید پیش ایشان از قول من بگویید ایشان بیایند به جای آقای مطهری. بسیار خوب است ایشان، است؛ می‌تواند کند؛ می‌تواند حرف بزند. در هر صورت عمده، فعالیت خود شماهاست. ، خدا رحمتش کند - مردی بود که ملک الشعرا گفته بود از زمان مغول تا حالا مثل کسی نیامده - می‌گفت که ؛ نه بخورید و بروید شکایت کنید!» 📚صحیفه امام خمینی - جلد 8 - صفحه 138 | متن کامل در زیر https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/8/page/138 قال اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا قُلْتُ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا امام رضا علیه السلام فرمودند خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده بدارد عرض شد چگونه این امر انجام می‌گیرد فرمود علوم ما را فراگیرد و بیاموزد و بیاموزاند زیرا اگر مردم دنیا سخنان وآموزه های نیکوی ما اهل بیت را بدانند حتماً از ما تبعیت خواهند کرد
❇️اثر حجت الاسلام محمدهادی حمیدیان از دانش پژوهان مقطع دکترای فلسفه سیاسی اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با عنوان" صورت بندی و بررسی عقل ورزی در نظریه ولایت فقیه" برگزیده سوم چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی در بخش انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) انتخاب و معرفی شد. ✅وی به تبیین اهداف و انگیزه های تألیف اثر خود پرداخت و گفت: دانش های اسلامی و علوم انسانی با تفاسیر متفاوتی که وجود دارد فی الجمله عقل را قبول دارند و عقل یکی از نقاط مشترک در علوم انسانی و اسلامی می باشد از طرفی نیز فلسفه سیاسی اسلامی هم تاکیدش بر عقل ورزی در سیاست است و یکی از موضوعات مهم که در بحث فلسفه سیاسی داریم پرسش مشروعیت سیاسی و کاوش در اطراف مهم مشروعیت سیاسی است و این وجه تقریبی است که علوم انسانی و اسلامی را به هم نزدیک می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦ شورای نگهبان تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام ─┅•❀💠❀•┅─ 💠 خطبه های نماز جمعه شهرستان فردیس 🔹 خطبه دوم 🔹به امامت: • حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی • امام جمعه شهرستان فردیس 🗓 ۲۳ تیر ماه ١۴٠٢ 🌐 سایت: https://emamjomefardis.ir/ ✔️ ایـتــا: 💻 @namazjomefardis
✨﷽✨ ✳️ اسلام از نفاق ضربه می‌خورد، نه کفر! ✍ به تعبیر بعضی بزرگان، در تمام این تاریخ هزاروچهارصد ساله‌اش، در هیچ جبهه‌ی رویارویی شکست نخورده است. خطر این است که اسلام مثل و وارونه پوشیده شود و زننده شود تا بتوانند به آن خیانت کنند و آن را زیر پا بگذارند. در شکل و محتوا هرگز اندیشه‌ی به‌دست از صحنه خارج نشده است ولی وقتی ابوسفیان به‌ظاهر تسلیم می‌شود و از آن سوی خندق به این طرف خندق می‌آید و کسی که خانه‌اش بیست سال کانون توطئه علیه اسلام بوده، می‌کند که من هم اسلامی شدم و شام به‌دست فرزندش یزید- عموی آن یزید و برادر معاویه- فتح می‌شود و پسرش فاتح اسلامی لقب می‌گیرد و پسر دیگرش معاویه، جزو کاتبان وحی و خال المؤمنین نامیده می‌شود، بعد از این است که اینان می‌توانند شکستی را که در خورده بودند، اینک در جبران کنند و به شکلی عمیق‌تر و جدی‌تر در تلافی کنند؛ یعنی پسر همین ، پسر همان علیه‌السلام را به جرم مخالفت با دولت قانونی اسلامی!! به خاک‌وخون می‌کشد. اینکه پیامبر فرمود هیچ‌وقت اسلام به علت کمبود نیرو شکست نخواهد خورد، بلکه با همین شیوه‌ها شکست می‌خورد و هرگز اسلام از ضربه نمی‌خورد بلکه از ضربه می‌خورد، نمونه‌ی بارز آن همین وقایع بود. 👤 استاد رحیم‌پور ازغدی 📚 از کتاب حسین عقل سرخ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 علامه مصباح : بیعت با حضرت مسلم بیعت با حضرت سید الشهدا بود. بیعت با ولی فقیه با بیعت با حضرت مسلم فرقی نمی کند. ما معتقدیم ولی فقیه در این عصر مانند حضرت مسلم است نسبت به سیدالشهداء ع. و بیعت با ولی فقیه مثل بیعت با سید الشهدا است.» .
👆🔴پلیس امنیت اخلاقی در حال انجام تکلیف قانونی پلیس برای ایجاد برای رشد فضیلت ها (نه رذیلت ها) و مقابله با و مظاهر فساد و تباهی . ❇️طبق اصل سوم قانون اساسی، نظام یک نظام لیبرال عاری از تکلیف نیست بلکه یک است. 📣بند اول اصل سوم قانون اساسی استراتژی توأمان ایجابی و سلبی نظام را در زمینه اخلاقی بعنوان مقرر داشته است: 💐ایجاد محیط مساعد برای رشد فضیلت ها و 🔴 مبارزه با مظاهر فساد و تباهی 📣 اصل ۴۰ قانون اساسی : " هیچ کس نمی‌تواند خویش را وسیله یا ، قرار دهد." 🔴 آری! اما، ممنوع! ممنوع! +++++
🔹خودم می‌دونم! 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
🔴 در دیدار فرمانده انتظامی استان قم: امنیت عمومی حق مردم است و جمهوری اسلامی نظامی مقتدر است که در تأمین امنیت و آرامش روحی و روانی مردم و حفظ هنجارهای اجتماعی، کوتاه نمی‌آید و با اقتدار حافظ امنیت عمومی و سلامت اجتماعی است. برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باید صاحب قدرت ترکیبی بود و در حوزه‌های اجتماعی،اقتصادی و امنیتی به گونه‌ای باشیم که مردم قدرت نظام را در مقابله و حتی هجوم به برنامه‌های دشمن احساس کنند. ❇️باید از ظرفیت‌های مردمی در کنار پلیس استفاده شود؛ چرا که پلیس به تنهایی نمی‌تواند مأموریت‌هایی به این مهمی را آن گونه که مورد انتظار است، به انجام برساند. تجربه نشان داده است که طراحی‌های دشمن در ماه محرم و صفر، به واسطه حضور مردم از بین می‌رود.باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در این مدت استفاده کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. تبلیغ، اولویت اول است و اگر تبلیغ را جدی نگیریم،دچار استحاله فرهنگی خواهیم شد. استحاله فرهنگی مانند سیل و طوفانی است که در صورت وقوع آن،آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.حجم آتش توپخانه فرهنگی دشمن علیه جوانان و نوجوانان،بی‌سابقه است و در اثر استفاده از ابزاری مثل فضای مجازی و هوش مصنوعی، شتاب زیادی دارد وی تقویت ایمان، اخلاق و آداب عمومی، تحکیم بنیاد خانواده، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، حل معضلات معیشتی مردم، قاطع برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و هدفمند از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از عمومی و اجتماعی و تحقق سلامت روحی و روانی جامعه ارزیابی کرد
🖌 چرا اندیشه ورز غرب باور ایرانی توانایی گفتگوی آکادمیک را ندارد؟ دیشب بطور اتفاقی در شبکه چهار سیما برنامه شیوه را دیدم. موضوع برنامه " فروپاشی اجتماعی؛ پروژه یا واقعیت" بود که برای بحث درباره آن، دو جامعه شناس دانشگاهی شناخته‌شده دعوت شده بودند. انتظار بیننده جویای معرفت این است که شاهد برنامه ای علمی جذاب و دانش افزا باشد. ولی متأسفانه این برنامه چنین انتظاری را برآورده نکرد. چون مناظره و گفتگو در چارچوب مبحث علمی اصلا پیش نرفت. تمام گفتگو معطوف شده بود به مساله فروپاشی در ایران. آن هم مساله فروپاشی سیاسی که موضوع گفتگو نبود و نه مسأله فروپاشی اجتماعی. جامعه شناس غرب باور در این برنامه از همان ابتدا به گونه ای انضمامی غیر علمی ( سخن غیر چارچوب دار آکادمیک ) وارد بحث شد. گویی اساساً چنین موضوع علمی با مسائل ایران بعد انقلاب گره خورده و نمی توان منتزع از ایران بحث را پیش برد. در حالی که موضوع گفتگو انضمامی نبود. لابد در غرب هم این موضوع به انضمام مسائل ایران مطالعه می شود. فرضاً بپذیریم که بحث علمی در قالب مباحثه انضمامی نیز متصور است. اما علمیت چنین بحثی تنها با پرداختن مسائل یک جامعه شکل نمی گیرد. در بحث نظری به یک نمونه جامعه شناختی بسنده نمی کنند. باز فرضاً که از این شرط هم کوتاه بیاییم اما از جامعه شناس مدعی پیشکسوت بودن در این رشته، انتظار نمی رود که در سطحی نازل و عامیانه، به گونه ای که از هر دری بی محابا و عاری از پشتوانه تحقیق، سخن بگوید. بطوری که بیشتر مطالب وی را در محاورات عامیانه رایج در مترو و کوچه و بازار می شنویم و از آن عبور می کنیم. البته ممکن است که این امر را نشانه ی ارتقای افکار عمومی دانست. اما بطور قطع نشانه ی تراز علمی بالا برای استاد دانشگاه نیست. چون فرض این است که استاد دانشگاه جلوتر از جامعه می اندیشد و نه همراه یا پیرو آن. اگر استاد دانشگاه در اندیشه ورزی جلودار نباشد، باید رکود علمی دانشگاه را اعلام کرد. به هر روی، قابل پیش بینی بود که پرداختن به مسائل ایران آن هم به زبان عامیانه نگذارد گفتگویی علمی و کلاسیک پا بگیرد و احساس خسران کنیم. اگرچه جامعه شناس طرف مقابل گفتگو سعی در ارائه بحث نظری داشت، اما متأسفانه او به دلیل سخنان ژورنالیستی طرف دیگر، نتوانست مسیر بحث را در چارچوب گفتگوی علمی پیش ببرد. علیرغم اینکه پاسخ های ایشان چارچوب دار و منطقی بود. البته وظیفه حفظ گفتگو در چارچوب موضوع بر عهده مجری برنامه است. شاید اگر مجری برنامه فردی متخصص و مجرب تر بود، گفتگو مسیر بهتری را طی می کرد. اما غرض اصلی نگارنده این نیست که یک برنامه گفتگوی بظاهر علمی را نقد و بررسی کنم. بلکه مقصود طرح مساله ای اساسی تر درباره گروه خاصی از اصحاب اندیشه ورز است که اصولاً نمی توانند غیر سیاسی یا غیر انضمامی طرح بحث و نظریه پردازی کنند. آنان از هر دری که وارد شوند به بحث درباره ایران بعد انقلاب ختم می شوند. حال، پرسش این است که چرا این دسته از جامعه شناسان ایرانی اینگونه اند؟ چرا نمی توانند کلاسیک گفتگو کنند؟ چرا نمی توانند فارغ از گرایش های سیاسی به مبحث علمی بپردازند؟ پاسخ های متعددی برای این پرسش مهم مطرح است. یک دلیل آن مربوط به سیطره ایدئولوژیکی بر حوزه علوم انسانی و اجتماعی نظام آموزش عالی است که مانع تفکر آکادمیک در دانشگاه های ایران شده است. دلیل دیگر، فقر تفکر فلسفی در میان این دسته از اصحاب اندیشه ورز دانشگاهی است. فقر اندیشه فلسفی موجب می شود که مدرس دانشگاه در پرداختن های انضمامی به افراط کشیده شود و از مباحث نظری فاصله بگیرد. اندیشمندان انگلیسی آمریکایی یا پوزیتیویست ها. به دلیل فقر تفکر فلسفی با این مساله بیشتر درگیرند. اما مهم‌ترین دلیل این است که اساساً بن مایه این دسته از اساتید دانشگاهی سیاسی بودن شان است. اینان بالعرض فکرت اندیش اند و بالاصاله سیاست ورزند. سیاست ورزانی که برای سیادت در قدرت به کسب دانش رو آورده اند. آنان برای اعمال قدرت به حداقلی از شبه مرجعیت علمی نیاز دارند. برخی از آنها بعد کسب حد اقل های امتیاز علمی به میدان سیاست باز می گردند تا مستقیما اعمال قدرت کنند. اما برخی دیگر در دانشگاه مانده اند و تکثیر شدند. اینان به جای آنکه میدان سیاست را علمی کنند، محیط علمی و دانشگاهی را سیاسی کردند. طبیعی است که فارغ‌التحصیلان برنامه آموزشی این جماعت دانشگاهی بیشتر سیاست ورز باشند تا اندیشه ورز در علوم انسانی و اجتماعی. به گفته آن خردمند دلسوز فرهنگی، کار اینان تربیت دانشمند علوم انسانی نیست بلکه کارشان تربیت تکنوکرات میدان سیاست است. لذا آنچه اینان می آموزند علم نیست بلکه شبه علم است که به کار بازی قدرت می آید و بس. ✍ داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
❤️یکی از روز‌ها که حضرت آقا تشریف برده بودند به جمکران، حدود ساعت دو شب به حضرت آیت‌الله العظمی بهاءالدینی خبر می‌دهند که آقا صبح بعد از نماز می‌خواهند تشریف بیاورند منزل شما. تیم حفاظت ساعت چهار صبح برای آماده کردن شرایط به منزل ایشان می‌روند که متوجه می‌شوند آقای بهاءالدینی، پیرمرد ۹۰ ساله جلوی در خانه ایستاده‌اند. می‌گویند: آقا چرا با این کهولت سن اینجا تشریف دارید؟ ایشان می‌فرمایند برای دیدن رهبر بزرگ انقلاب، من از همان ساعتی که شما زنگ زدید آمده‌ام استقبال!» 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
💐در زلال اندیشه امام خامنه‌ای ❇️شورای نگهبان مطمئن‌ترین ارگانی است که انقلاب به کشور بخشیده است ما برای اینکه بطور کلی از مطمئن باشیم، مهمترین، رساترین، فعالترین و مؤثرترین مجموعه ما همین شورای نگهبان است. ❇️26 تیرماه سالروز تأسیس نهاد پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی و ضامن آرای توده‌های مردم گرامی باد.