eitaa logo
تاملات حقوقی
463 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3هزار ویدیو
340 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💐گسترش گفتمان اهل بیت علیهم‌السلام مصداق جهاد تبیین احیای امر اهل بیت رحمت الهی و گسترش گفتمان اهل بیت علیهم‌السلام را درپی دارد. سنت و سیره امامان ع بر برگزارى مجالس تبیین و تحلیل مفاهیم و آموزه های سعادت بخش و متعالی مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و گسترش دایره مومنان راستین و انزوای دیدگاه های انحرافی و ضد بشری بوده است. این جلسات روشنگر اعتقادی که متناسب با شرایط اجتماعی سیاسی روز برگزار می شود، ازباب جهاد تبیین و کار توضیحی اذهان مردم را با اهداف مقدس مکتب اهل بیت علیهم‌السلام آشنا می سازد و به انگیزه بخشی و انسجام نیروهای اسلامی منجر می شود. 📣 را کوچک نشمارید. زبان است که در طول تاریخ ایفا کرده و انقلابات عظیم انبیا و پیروان آنها را آفریده است. ❇️بی جهت نبود که امام خمینی ره قبل از انقلاب به دانشجویان خارج از کشور فرمود : مجهز و متشکل شوید و همفکر و همراه بسازید. و بعد از انقلاب به دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران فرمود: «آقا شما نشسته اید که چهار تا کمونیست بیایند در دانشگاه و قبضه کنند دانشگاه را!؟ شما مگر کمتر از آنها هستید؟ ؛ . شما این مسائل را که بگویید، خیانت اینها را می‌توانید واضح بکنید در آن مکان، در دانشگاه. خیانتشان را می‌توانید واضح بکنید که خودشان بگذارند بروند. بایستید، صحبت کنید. ، خوب بیایید یکی یکی بگویید ببینم شما چکاره هستید آمده اید توی دانشگاه دارید اخلال می‌کنید؟ می‌خواهید چه بکنید؟ شما از اهل این مملکت هستید، یا عمال غیر هستید خودتان را به ما می‌چسبانید؟ . البته باید اشخاصی هم که گوینده هستند بیایند در دانشگاه و من پیشنهاد می‌کنم که آقای بیایند، خامنه‌ای. شما ممکن است که بروید پیش ایشان از قول من بگویید ایشان بیایند به جای آقای مطهری. بسیار خوب است ایشان، است؛ می‌تواند کند؛ می‌تواند حرف بزند. در هر صورت عمده، فعالیت خود شماهاست. ، خدا رحمتش کند - مردی بود که ملک الشعرا گفته بود از زمان مغول تا حالا مثل کسی نیامده - می‌گفت که ؛ نه بخورید و بروید شکایت کنید!» 📚صحیفه امام خمینی - جلد 8 - صفحه 138 | متن کامل در زیر https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/8/page/138 قال اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا قُلْتُ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا امام رضا علیه السلام فرمودند خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده بدارد عرض شد چگونه این امر انجام می‌گیرد فرمود علوم ما را فراگیرد و بیاموزد و بیاموزاند زیرا اگر مردم دنیا سخنان وآموزه های نیکوی ما اهل بیت را بدانند حتماً از ما تبعیت خواهند کرد
❇️اثر حجت الاسلام محمدهادی حمیدیان از دانش پژوهان مقطع دکترای فلسفه سیاسی اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با عنوان" صورت بندی و بررسی عقل ورزی در نظریه ولایت فقیه" برگزیده سوم چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی در بخش انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) انتخاب و معرفی شد. ✅وی به تبیین اهداف و انگیزه های تألیف اثر خود پرداخت و گفت: دانش های اسلامی و علوم انسانی با تفاسیر متفاوتی که وجود دارد فی الجمله عقل را قبول دارند و عقل یکی از نقاط مشترک در علوم انسانی و اسلامی می باشد از طرفی نیز فلسفه سیاسی اسلامی هم تاکیدش بر عقل ورزی در سیاست است و یکی از موضوعات مهم که در بحث فلسفه سیاسی داریم پرسش مشروعیت سیاسی و کاوش در اطراف مهم مشروعیت سیاسی است و این وجه تقریبی است که علوم انسانی و اسلامی را به هم نزدیک می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦ شورای نگهبان تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام ─┅•❀💠❀•┅─ 💠 خطبه های نماز جمعه شهرستان فردیس 🔹 خطبه دوم 🔹به امامت: • حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی • امام جمعه شهرستان فردیس 🗓 ۲۳ تیر ماه ١۴٠٢ 🌐 سایت: https://emamjomefardis.ir/ ✔️ ایـتــا: 💻 @namazjomefardis
✨﷽✨ ✳️ اسلام از نفاق ضربه می‌خورد، نه کفر! ✍ به تعبیر بعضی بزرگان، در تمام این تاریخ هزاروچهارصد ساله‌اش، در هیچ جبهه‌ی رویارویی شکست نخورده است. خطر این است که اسلام مثل و وارونه پوشیده شود و زننده شود تا بتوانند به آن خیانت کنند و آن را زیر پا بگذارند. در شکل و محتوا هرگز اندیشه‌ی به‌دست از صحنه خارج نشده است ولی وقتی ابوسفیان به‌ظاهر تسلیم می‌شود و از آن سوی خندق به این طرف خندق می‌آید و کسی که خانه‌اش بیست سال کانون توطئه علیه اسلام بوده، می‌کند که من هم اسلامی شدم و شام به‌دست فرزندش یزید- عموی آن یزید و برادر معاویه- فتح می‌شود و پسرش فاتح اسلامی لقب می‌گیرد و پسر دیگرش معاویه، جزو کاتبان وحی و خال المؤمنین نامیده می‌شود، بعد از این است که اینان می‌توانند شکستی را که در خورده بودند، اینک در جبران کنند و به شکلی عمیق‌تر و جدی‌تر در تلافی کنند؛ یعنی پسر همین ، پسر همان علیه‌السلام را به جرم مخالفت با دولت قانونی اسلامی!! به خاک‌وخون می‌کشد. اینکه پیامبر فرمود هیچ‌وقت اسلام به علت کمبود نیرو شکست نخواهد خورد، بلکه با همین شیوه‌ها شکست می‌خورد و هرگز اسلام از ضربه نمی‌خورد بلکه از ضربه می‌خورد، نمونه‌ی بارز آن همین وقایع بود. 👤 استاد رحیم‌پور ازغدی 📚 از کتاب حسین عقل سرخ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 علامه مصباح : بیعت با حضرت مسلم بیعت با حضرت سید الشهدا بود. بیعت با ولی فقیه با بیعت با حضرت مسلم فرقی نمی کند. ما معتقدیم ولی فقیه در این عصر مانند حضرت مسلم است نسبت به سیدالشهداء ع. و بیعت با ولی فقیه مثل بیعت با سید الشهدا است.» .
👆🔴پلیس امنیت اخلاقی در حال انجام تکلیف قانونی پلیس برای ایجاد برای رشد فضیلت ها (نه رذیلت ها) و مقابله با و مظاهر فساد و تباهی . ❇️طبق اصل سوم قانون اساسی، نظام یک نظام لیبرال عاری از تکلیف نیست بلکه یک است. 📣بند اول اصل سوم قانون اساسی استراتژی توأمان ایجابی و سلبی نظام را در زمینه اخلاقی بعنوان مقرر داشته است: 💐ایجاد محیط مساعد برای رشد فضیلت ها و 🔴 مبارزه با مظاهر فساد و تباهی 📣 اصل ۴۰ قانون اساسی : " هیچ کس نمی‌تواند خویش را وسیله یا ، قرار دهد." 🔴 آری! اما، ممنوع! ممنوع! +++++
🔹خودم می‌دونم! 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
🔴 در دیدار فرمانده انتظامی استان قم: امنیت عمومی حق مردم است و جمهوری اسلامی نظامی مقتدر است که در تأمین امنیت و آرامش روحی و روانی مردم و حفظ هنجارهای اجتماعی، کوتاه نمی‌آید و با اقتدار حافظ امنیت عمومی و سلامت اجتماعی است. برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باید صاحب قدرت ترکیبی بود و در حوزه‌های اجتماعی،اقتصادی و امنیتی به گونه‌ای باشیم که مردم قدرت نظام را در مقابله و حتی هجوم به برنامه‌های دشمن احساس کنند. ❇️باید از ظرفیت‌های مردمی در کنار پلیس استفاده شود؛ چرا که پلیس به تنهایی نمی‌تواند مأموریت‌هایی به این مهمی را آن گونه که مورد انتظار است، به انجام برساند. تجربه نشان داده است که طراحی‌های دشمن در ماه محرم و صفر، به واسطه حضور مردم از بین می‌رود.باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در این مدت استفاده کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. تبلیغ، اولویت اول است و اگر تبلیغ را جدی نگیریم،دچار استحاله فرهنگی خواهیم شد. استحاله فرهنگی مانند سیل و طوفانی است که در صورت وقوع آن،آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.حجم آتش توپخانه فرهنگی دشمن علیه جوانان و نوجوانان،بی‌سابقه است و در اثر استفاده از ابزاری مثل فضای مجازی و هوش مصنوعی، شتاب زیادی دارد وی تقویت ایمان، اخلاق و آداب عمومی، تحکیم بنیاد خانواده، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، حل معضلات معیشتی مردم، قاطع برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و هدفمند از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از عمومی و اجتماعی و تحقق سلامت روحی و روانی جامعه ارزیابی کرد
🖌 چرا اندیشه ورز غرب باور ایرانی توانایی گفتگوی آکادمیک را ندارد؟ دیشب بطور اتفاقی در شبکه چهار سیما برنامه شیوه را دیدم. موضوع برنامه " فروپاشی اجتماعی؛ پروژه یا واقعیت" بود که برای بحث درباره آن، دو جامعه شناس دانشگاهی شناخته‌شده دعوت شده بودند. انتظار بیننده جویای معرفت این است که شاهد برنامه ای علمی جذاب و دانش افزا باشد. ولی متأسفانه این برنامه چنین انتظاری را برآورده نکرد. چون مناظره و گفتگو در چارچوب مبحث علمی اصلا پیش نرفت. تمام گفتگو معطوف شده بود به مساله فروپاشی در ایران. آن هم مساله فروپاشی سیاسی که موضوع گفتگو نبود و نه مسأله فروپاشی اجتماعی. جامعه شناس غرب باور در این برنامه از همان ابتدا به گونه ای انضمامی غیر علمی ( سخن غیر چارچوب دار آکادمیک ) وارد بحث شد. گویی اساساً چنین موضوع علمی با مسائل ایران بعد انقلاب گره خورده و نمی توان منتزع از ایران بحث را پیش برد. در حالی که موضوع گفتگو انضمامی نبود. لابد در غرب هم این موضوع به انضمام مسائل ایران مطالعه می شود. فرضاً بپذیریم که بحث علمی در قالب مباحثه انضمامی نیز متصور است. اما علمیت چنین بحثی تنها با پرداختن مسائل یک جامعه شکل نمی گیرد. در بحث نظری به یک نمونه جامعه شناختی بسنده نمی کنند. باز فرضاً که از این شرط هم کوتاه بیاییم اما از جامعه شناس مدعی پیشکسوت بودن در این رشته، انتظار نمی رود که در سطحی نازل و عامیانه، به گونه ای که از هر دری بی محابا و عاری از پشتوانه تحقیق، سخن بگوید. بطوری که بیشتر مطالب وی را در محاورات عامیانه رایج در مترو و کوچه و بازار می شنویم و از آن عبور می کنیم. البته ممکن است که این امر را نشانه ی ارتقای افکار عمومی دانست. اما بطور قطع نشانه ی تراز علمی بالا برای استاد دانشگاه نیست. چون فرض این است که استاد دانشگاه جلوتر از جامعه می اندیشد و نه همراه یا پیرو آن. اگر استاد دانشگاه در اندیشه ورزی جلودار نباشد، باید رکود علمی دانشگاه را اعلام کرد. به هر روی، قابل پیش بینی بود که پرداختن به مسائل ایران آن هم به زبان عامیانه نگذارد گفتگویی علمی و کلاسیک پا بگیرد و احساس خسران کنیم. اگرچه جامعه شناس طرف مقابل گفتگو سعی در ارائه بحث نظری داشت، اما متأسفانه او به دلیل سخنان ژورنالیستی طرف دیگر، نتوانست مسیر بحث را در چارچوب گفتگوی علمی پیش ببرد. علیرغم اینکه پاسخ های ایشان چارچوب دار و منطقی بود. البته وظیفه حفظ گفتگو در چارچوب موضوع بر عهده مجری برنامه است. شاید اگر مجری برنامه فردی متخصص و مجرب تر بود، گفتگو مسیر بهتری را طی می کرد. اما غرض اصلی نگارنده این نیست که یک برنامه گفتگوی بظاهر علمی را نقد و بررسی کنم. بلکه مقصود طرح مساله ای اساسی تر درباره گروه خاصی از اصحاب اندیشه ورز است که اصولاً نمی توانند غیر سیاسی یا غیر انضمامی طرح بحث و نظریه پردازی کنند. آنان از هر دری که وارد شوند به بحث درباره ایران بعد انقلاب ختم می شوند. حال، پرسش این است که چرا این دسته از جامعه شناسان ایرانی اینگونه اند؟ چرا نمی توانند کلاسیک گفتگو کنند؟ چرا نمی توانند فارغ از گرایش های سیاسی به مبحث علمی بپردازند؟ پاسخ های متعددی برای این پرسش مهم مطرح است. یک دلیل آن مربوط به سیطره ایدئولوژیکی بر حوزه علوم انسانی و اجتماعی نظام آموزش عالی است که مانع تفکر آکادمیک در دانشگاه های ایران شده است. دلیل دیگر، فقر تفکر فلسفی در میان این دسته از اصحاب اندیشه ورز دانشگاهی است. فقر اندیشه فلسفی موجب می شود که مدرس دانشگاه در پرداختن های انضمامی به افراط کشیده شود و از مباحث نظری فاصله بگیرد. اندیشمندان انگلیسی آمریکایی یا پوزیتیویست ها. به دلیل فقر تفکر فلسفی با این مساله بیشتر درگیرند. اما مهم‌ترین دلیل این است که اساساً بن مایه این دسته از اساتید دانشگاهی سیاسی بودن شان است. اینان بالعرض فکرت اندیش اند و بالاصاله سیاست ورزند. سیاست ورزانی که برای سیادت در قدرت به کسب دانش رو آورده اند. آنان برای اعمال قدرت به حداقلی از شبه مرجعیت علمی نیاز دارند. برخی از آنها بعد کسب حد اقل های امتیاز علمی به میدان سیاست باز می گردند تا مستقیما اعمال قدرت کنند. اما برخی دیگر در دانشگاه مانده اند و تکثیر شدند. اینان به جای آنکه میدان سیاست را علمی کنند، محیط علمی و دانشگاهی را سیاسی کردند. طبیعی است که فارغ‌التحصیلان برنامه آموزشی این جماعت دانشگاهی بیشتر سیاست ورز باشند تا اندیشه ورز در علوم انسانی و اجتماعی. به گفته آن خردمند دلسوز فرهنگی، کار اینان تربیت دانشمند علوم انسانی نیست بلکه کارشان تربیت تکنوکرات میدان سیاست است. لذا آنچه اینان می آموزند علم نیست بلکه شبه علم است که به کار بازی قدرت می آید و بس. ✍ داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
❤️یکی از روز‌ها که حضرت آقا تشریف برده بودند به جمکران، حدود ساعت دو شب به حضرت آیت‌الله العظمی بهاءالدینی خبر می‌دهند که آقا صبح بعد از نماز می‌خواهند تشریف بیاورند منزل شما. تیم حفاظت ساعت چهار صبح برای آماده کردن شرایط به منزل ایشان می‌روند که متوجه می‌شوند آقای بهاءالدینی، پیرمرد ۹۰ ساله جلوی در خانه ایستاده‌اند. می‌گویند: آقا چرا با این کهولت سن اینجا تشریف دارید؟ ایشان می‌فرمایند برای دیدن رهبر بزرگ انقلاب، من از همان ساعتی که شما زنگ زدید آمده‌ام استقبال!» 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
💐در زلال اندیشه امام خامنه‌ای ❇️شورای نگهبان مطمئن‌ترین ارگانی است که انقلاب به کشور بخشیده است ما برای اینکه بطور کلی از مطمئن باشیم، مهمترین، رساترین، فعالترین و مؤثرترین مجموعه ما همین شورای نگهبان است. ❇️26 تیرماه سالروز تأسیس نهاد پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی و ضامن آرای توده‌های مردم گرامی باد.
🔴 حقوق بشر به ادعا نیست. مستندات هشت سال جنگ تمام عیار تحمیلی علیه ایران آن را اثبات می کند.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 شناسایی و دستگیری مدیر هنجارشکن صفحه فروش البسه شیطان پرستی در اصفهان توسط سازمان اطلاعات فراجا 🔹 با اقدامات فنی مأمورین سازمان اطلاعات فراجا در استان اصفهان، فردی که با راه اندازی فروشگاه مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش البسه با نمادهای شیطان پرستی کرده و از لیدرهای اغتشاشات سال گذشته نیز بود شناسایی و دستگیر گردید. ضمناً با هماهنگی مقام محترم قضایی صفحات وی در فضای مجازی نیز پاکسازی شد.
🔴 - کشتی‌ها به‌ خاطر آبی که اطرافشونه غرق نمی‌شن؛ بلکه به‌ خاطر آبی که به داخلشون نفوذ می‌کنه، غرق می‌شن. 📣 نظام های سیاسی بیش از آنکه به خاطر قدرت دشمنان خارجی بیرون کشور نابود و‌مضمحل شوند، به واسطه نفوذ در داخل مجموعه سازمان‌ها و مقامات کشور نابود می‌شوند. 📣از نفوذ بترسید و مراقب نفوذی ها باشید. - اجازه ندهید به درون ساختار ها نفوذ کنند و با سازهای ناساز و حرف های ناهمگون و مغایر با فلسفه وجودی نظام، کشور را در گرداب نیستی رو به پایین بکشند....! ⭕️ آلبرکامو: من از صدای غرش شیران نمی ترسم من از می هراسم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی در مورد امر به معروف و نهی از منکر 🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم . 🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم. هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست. 🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم. 🔻اگر ما به کسی گفتیم را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما یرا اطاعت نکرد. این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد. 💠 کانال بصیر 📡 🇮🇷 @BASIR1 📣با توجه به تفصیل زیر احکام و پیامدهای آن هم متفاوت است:
🔴 حمایت وزیر کشور از نیروی انتظامی 🔰به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر «احمد وحیدی» در پاسخ به خبرنگاری در خصوص برخی هجمه ها به ماموران انتظامی گفت : تخطی در مقابل ماموران انتظامی که در حال اعمال قانون هستند از هیچ کس پذیرفته نیست. 🔰وی تاکید کرد آنچه فراجا انجام می دهد مورد تاکید و تشکر قاطبه مردم عزیز است و فراجا در چارچوب ماموریت های قانونی خود عمل می کند.
🔹فردا بیا! 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
📎🔹برگزاری اجتماع بزرگ «حجاب و عفاف» در ورزشگاه آزادی تهران برگزاری اجتماع بزرگ «حجاب و عفاف» در ورزشگاه آزادی تهران اجتماع بزرگ حجاب و عفاف با حضور گسترده مردم پایتخت در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس، اجتماع بزرگ «حجاب و عفاف» عصر روز پنجشنبه 22 تیرماه، با حضور گسترده مردم پایتخت و با حضور علی غلامی، استاد دانشگاه و مداحان حسین طاهری، ابوذر روحی و امیر عباسی و خانواده شهید آرمان علی وردی در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد. در این مراسم، جمع با شکوهی از دختران و بانوان مسلمان و فاطمی در پاسداشت موضوع مهم عفاف و حجاب گردهم آمدند و بر لزوم تقویت هرچه بیشتر توجه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه تاکید کردند. گفتنی است، پیش از این مراسم نیز اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب به مناسبت سالروز کشتار خونین مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب عصر روز چهارشنبه گذشته با حضور پرشور مردم انقلابی پایتخت در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شده بود. 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
🔹توانا بود هرکه...! 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
🔴 وزیر کشور به‌عنوان رئیس ستاد عفاف و حجاب، دستگاههای اجرایی کشور را به خط کند. امام خمینی ره: ما جمهوری اسلامی لفظی نخواستیم. « ما که می گوییم حکومت همان طور که اسلامی است، محتوایش هم اسلامی باشد، یعنی که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر و که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر مدرسه و دانشگاه که شما بروید، آنجا را ببینید؛ را ببینید. این برای این است که ما حکومت اسلامی خواستیم. ما جمهوری اسلامیِ لفظی نخواستیم. ما خواستیم که حکومت در مملکتمان - و ان شاء الله در سایر ممالک هم - اجرا بشود. » 📚صحیفه امام خمینی ره، ج8، ص282 و 283