هدایت شده از مهدوی ارفع
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙#سخنرانی
📒با موضوع: شرح راهبردی زیارت عاشورا
📆 روز سوم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت غدیریه اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀
📤 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#پادکست تصویری
📒با موضوع: بهترین روش نهی از منکر
📆شب پنجم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت یادگاران امام اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀
📤 @mahdavi_arfae
📌📣علّت عذاب خوبان چيست؟
❇️حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)
وَ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : أَوْحَى اَللَّهُ تَعَالَى إِلَى شُعَيْبٍ اَلنَّبِيِّ أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِينَ أَلْفا مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّينَ أَلْفا مِنْ خِيَارِهِمْ فَقَالَ يَا رَبِّ هَؤُلاَءِ اَلْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ اَلْأَخْيَارِ فَأَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي فَلَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي.
✳️امام باقر عليه السّلام فرمود:
خداوند متعال به شعيب نبى عليه السّلام وحى كرد كه:من از قومت صد هزار نفر را عذاب مى كنم؛چهل هزار نفر از افراد اشرار و شصت هزار نفر هم از خوبان، شعيب گفت:
پروردگارا آنان را كه عذاب مى كنى نااهلانند، پس علّت عذاب خوبان چيست؟ خداوند عزّ و جل به او وحى كرد كه:
آنها با اهل معصيت مدارا كردند و به خاطر غضب من خشمگين نشدند.
📚 مشکاة الأنوار في غرر الأخبار، ج 1، ص 91
📣🔴 بترسیم از اینکه با اهل معصيت #مدارا می کنیم و به خاطر غضب خدای متعال، #خشمگين نمی شویم!
راستی، امر به معروف و نهی از منکر کجای زندگی ماست؟
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴🔲دسته عزاداری دانشگاهیان دانشگاه تهران
❇️محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. ( امام خمینی ره)
دسته عزاداری هیئت عاشقان ثارالله (ع) دانشگاه تهران
از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مرداد ماه
همزمان با ششم محرمالحرام
با حضور اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در صحن پردیس مرکزی و خیابانهای اطراف دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
⭕️حضور در مراسم حسینی مصداق تعظیم شعایر اسلامی است.
#محرم
#عاشورا
#دانشگاه_تهران
#عزاداری
هدایت شده از استاد رسول مظاهری عضو هیات علمی گروه حقوق
وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاكُمْ
▫️ برنامه دهه محرم، روز ششم :
💢 موضوع: فوائد و آثار فراوان تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد کشور ″بایدها و نبایدهای تربیتی در مساجد محلی″
💠 استاد تبیین کننده:
حجه الاسلام جناب آقای دکتر رسول مظاهری
عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه اصفهان
📆 زمان دوشنبه، ۰۲/مرداد/۱۴۰۲
ساعت ۱۸
♻️ تالار گفتگو:
https://online.bellmeet.com/room/121160/efcd7f28-5ca5-4ef9-b5f0-c167ae0208ce?lang=fa
✨آدرس پیام رسان شاد و بله:
💢@jehadetabyin
✨آدرس کانال در ایتا
@jehadetabyinf
💢 جهت همفکری:
https://eitaa.com/joinchat/3343253676Cc6322517e5
ble.ir/join/NmE4NjBkOT
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
❇️خوشایند گویی یا مصلحت گویی!
#شهید_مطهری
🔻به مصداق - سخن امام رضا علیه السلام در بیان وظایف خطییب - : «وَ تَوْقيفِهِمْ عَلى ما ارادَ مِنْ مَصْلَحَةِ دينِهِمْ وَ دُنْياهُمْ» در خطابه و منبر باید مصلحتگويى بشود
🔻بايد بدانيم كه #مصلحت_گویی غير از مزاجگويى است، غير از اين است كه چيزى بگوييم كه مردم خوششان بيايد و ما را تحسين كنند و «بهبه» بگويند.
🔻هيچ مىدانيد #چرا مردم با پيغمبران زمان خودشان مخالف بودهاند؟
#چرا هر پيغمبرى كه پيدا مىشود زياد مخالف پيدا مىكند؟
#چرا پيغمبرها در زمان خودشان از ما كمتر مريد داشتهاند؟ اين قضيه، رمزى دارد.
🔻رمزش اين است كه آنها با #نقاط_ضعف مردم مبارزه مىكردند و ما از نقاط ضعف مردم بهرهبردارى مىكنيم.
آنها مىخواستند آن معايب و آن نقاط ضعف را اصلاح كنند و از بين ببرند و ما معمولًا مىخواهيم از همان معايب و همان نقاط ضعف بهرهبردارى كنيم.
🔻براى اينكه بانى مجلس را راضى كنيم، براى اينكه مستمعين را راضى كنيم، #مطابق_ميلشان حرف مىزنيم نه #مطابق_مصلحتشان.
ما مىفهميم فلان قصه دروغ است و بعلاوه سبب گمراهى و ضلالت و غرور بيجاى مردم مىشود، اما چون فكر مىكنيم اگر بگوييم #نظر_مستمعين را جلب مىكنيم مىگوييم.
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مشكل اساسى در سازمان روحانيت(ده گفتار))،
ج25، ص: 351-352--با ویرایش جزئی-
#جلبنظر_بهر_طریق_ممنوع!
#هدف_وسیله_را_توجیه_نمیکند
#مقلب_القلوب_خداست
#لا_مؤثر_فی_الوجود_الا_الله
#مصلحت_بیمار_مهم_است_نه_خوشایند_وی
هدایت شده از یاور صدیق (استاد پرورش)
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨توجه و عنایت حضرت امام رضا خیلی عام است و همه را مورد توجه قرار میدهند.
باید با حضرت امام رئوف بسیار مانوس شویم و سیستم مشهد رفتنمان را نیز عوض کنیم. باید مهمترین خواسته مان از حضرت رضا عضویت ما در کاروان رایات سود باشد. کاروانی که قبل از ظهور، با ریاست حضرت عیسی و فرماندهی نظامی شعیب بن صالح از مشهد حرکت میکند و در شام با سپاه سفیانی درگیر میشود و مآلاً سفیانی و دجّال به دست حضرت عیسی کشته میشوند. سپاه رایات سود آنگاه به مکه رفته و با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه بیعت کرده، سپس حضرت ولی عصر ارواحنافداه اعلام ظهور می نمایند.
اعضای سپاه رایات سود توسط حضرت امام رضا انتخاب میشوند. البته اگر ما را بپذیرند، ما را تربیت کرده آماده عضویت در آن سپاه میکنند.
حرکت سپاه رایات سود از مشهد مقدس
سخنی عارفانه از مرحوم استاد #سید_علی_اکبر_پرورش رضوان الله علیه
#یاور_صدیق_انقلاب
https://eitaa.com/YavareSeddiq
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
«در دورهی طاغوت، آدمی مثل تقیزاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقیزادههای جدید از این حرفها میزنند... آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- میایستند، همان #تقیزادههای_امروز هستند.»
امام خامنهای ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
❇️«#غرب_باوری» و «#مرعوبیت» ویژگی تقی زادههاست
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
#تقیزادههای_امروز
#مسئولان_هوشیار_باشند
#تغییر_ذهن_مسئولان
#قانون_داریم
#لایحه_حجاب
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴📣#تقیزادههای_جدید و امروزی درواقع شکل نوین و احیاشدهی تفکرات میرزا ملکم خان و تقیزاده هستند.
در آن مقطع ایران را قابل پیشرفت و توسعه بر اساس تفکر ملی و بومی نمیدانستند و معتقد بودند که ما باید #در_نظام_بینالملل_ادغام_شویم. در این ادغام شما عملاً هویت ملی خودتان را از دست میدادید.
یا مثلا در دورهی رضاخان به جوانان، زنان و مردان ما آموزش سلام علیک و معاشرت بر اساس فرهنگ غربی میدادند و در این زمینه جزوه و کتاب هم منتشر میکردند. همهی اینها هم بر اساس سبک زندگی و #الگوی_غربی بود.
🔴 عملاً نیز این جریان امروزی #بازسازیشدهی همان جریانی است که در حوزهی آموزشوپرورش به سمت ۲۰۳۰ و در حوزهی حقوق زنان به سمت #تفکرات_فمنیستی و در حوزهی #فرقههای_ضاله به سمت تبلیغ و ترویج تفکرات آنها میرود.
❇️«#غرب_باوری» و «#مرعوبیت» ویژگی تقی زادههاست
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
#تقیزادههای_امروز
#مسئولان_هوشیار_باشند
#قانون_داریم
#لایحه_حجاب
هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
زمان برگزاری
آبان ماه ۱۴۰۲
محورهای اختصاصی کمیسیون فقه و حقوق اسلامی
https://icih.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b9%d8%b6%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7-24/
https://icih.ir/
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.