eitaa logo
تاملات حقوقی
460 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
379 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
📝 9⃣1⃣ شرح بیانیه گام دوم 🔻چیستی گفتمان ۵ 🔹سیر تطورات گفتمان۳ ⏪ اگر به دیوارهای قدیمی شهر و روستایتان دقت کنید احتمالا هنوز آثار رنگ و رو رفته کلیشه هایی از اوایل انقلاب را می بینید با مضامینی شبیه به این عبارت « رای ما به رئیس جمهور مکتبی، محمد علی رجایی»... آری اصطلاح مکتبی نشانه افراد و‌گروه هایی بود که در بین همه تفکرات فقط تفکر امام خمینی را با محوریت نظریه ولایت مطلقه فقیه، بدون کم و کاست پذیرفته بودند. ✅ این طیف به برکت اندیشه ورزی جدی و مفصل توانست سایر تفکرات التقاطی و انحرافی را کنار بزند و در دهه شصت، فرهنگ و هنر انقلابی را حاکم کند. ✅ تولید انبوه فیلمها، مستندها، تئاترها، اشعار، سرودها و ... با مضامین انقلابی و تربیت هنرمندان انقلابی بزرگی چون شهید آوینی، حاتمی کیا، سلحشورها ، قیصر امین پورها، سید مهدی شجاعی ها و ... گواه صادقی بر این حاکمیت تعینی است. ⚠️طبیعی است که گسترش هنر انقلابی، جامعه را به سبک زندگی انقلابی و ارزشهایی چون ساده زیستی، استکبارستیزی، ایثار، شهادت طلبی، معنویت و ... متصف کرد و نتیجه قهری این ساخت ذائقه در انتخاب کارگزاران انقلابی و تثبیت ساختارهای انقلابی نظام مقدس جمهوری ایران تجلی کرد. مدیران و وکلایی انقلابی که البته بخش قابل توجه آنان در همان دهه ۶۰ یا در دفاع مقدس به فیض شهادت رسیدند یا ترور شدند. ⏪ جامعه ما چنان انقلابی شده بود که با وجود رای بالای ۷۰٪ به بنی صدر، به محض رو شدن چهره نفاق او و زاویه اش با مکتب امام (ره) دیگر جایی در این کشور نیافت و همراه داماد کثیفش مسعود رجوی با لباس و آرایش زنانه و شبانه از کشور به فرانسه فرار کرد. ✅ راستی اگر او همچنان ۷۰٪ هوادار داشت چرا وقیحانه فرار کرد؟ چرا نماند و با تکیه به کثرت طرفدارانش کودتا نکرد؟ آری! رای بالای ۷۰٪ مردم به او از اول با تصور انقلابی و مطیع امام بودن او بود که خیلی زود به رسوایی او منجر شد‌. ⏪ اما با پایان جنگ و ارتحال امام راحل، مدعیان انقلابیگری فریب حذف ظاهری گروهک ها و به محاق رفتن جریانات غیر انقلابی را خوردند و به قول سیدجواد رضویان خیال کردند « واس ماس! کلیشوم واس ماس» لذا..... 🖊 حمیدرضا ↩️ ادامه دارد... 🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 💌 ❣مهدے جان! ▫️بیقراریم چون پریشانیم چون پریشان درد هجرانیم ▫️باز هم آمد و بی تو ندبه های فراق میخوانیم ▫️شاید اینجایی و نمی بینیم یا كه هستی؛ كجا؟! نمیدانیم  ▫️بیقراری جمعه های تو را چند قرن است ابر بارانیم...  ▫️...صبح، امیدوار آمدنت عصر، از خیل نا امیدانیم  ▫️گرچه این اشك ها برای تو نیست ما پریشان لقمه ی نانیم  ▫️كاش روزی به خویش می دیدیم چون تو صبح و مساء گریانیم ▫️صبح گریان راس بی پیكر عصر گریان جسم عریانیم  ▫️صبح گریان طفل بی شیریم عصر گریان شاه عطشانیم 💌 التماس دعا🤲 ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
🔴نامه دادستان انقلابی وغیور اصفهان 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدف وسیله را توجیه نمی‌کند! 🔻آیت‌اللّه‌العظمی جوادی‌آملی: 🔸كسی نامه‌ای برای حسين بن علی(سلام الله عليه) نوشت عرض كرد: «عِظْنِي بِحَرْفَيْن‏»، موعظه بكن! ولی مختصر دو حرف 🔸حضرت هم يک سطر مرقوم فرمودند: «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِيَةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا يَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِي‏ءِ مَا يَحْذَر» [کافی، ج۲، ص۳۷۳] 🔸فرمود: تو كه موعظه‌ خواستی بدان! هرگز هدف وسيله را توجيه نمی‌كند! 🔸از راه حرام نمی‌شود به مقصد رسيد، از راه باطل نمی‌شود به مقصد صحيح رسيد. 🔸آن فكر كه می‌گويد هدف وسيله را توجيه می‌كند حسين بن علی آن را باطل می‌كند. 🎙جلسه درس اخلاق | ۱۳۹۸/۰۶/۰۷ https://eitaa.com/pbdialame
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم. خیلی به خود مغرور نشویم. این‌طور نیست که آن‌ها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت. به خدا پناه می‌بریم! 📚 رحمت واسعه، ص١٩۴ 🔹برای ما امتحان پیش نیامده تا معلوم شود که با حسین علیه‌السلام هستیم، یا با یزید. 📚 رحمت واسعه، ص١٧۶ https://eitaa.com/pbdialame
هدایت شده از ساوه آدینه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ سند ۲۰۳۰ یونسکو بزبان خیلی ساده اگر مطلع نیستید حتما این کلیپ را ببینید. Eitaa.com/saveh_adineh1
⭕️ حدیث بسیار بسیار تکان دهنده و درس آموز ⭕️ تسلیم و پذیرش ولایت و امامت عادل يا جائر؟ مسأله مهم این است! ⭕️ قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً. ⭕️ امام باقر عليه السلام فرمود: خداي تبارك و تعالي فرموده است: هر آينه ميكنم هر رعيتي را كه در اسلام با كه از جانب خدا نيست دينداري كند، اگر چه آن رعيت نسبت باعمال خود نيكوكار و پرهيزگار باشد و هر آينه در ميگذرم از هر رعيتي كه در اسلام با از جانب خدا دينداري كند، اگر چه آن نسبت بخود ستمگر و بدكردار باشد. ⭕️ منبع : الکافي (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 376 حديث قدسی @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ چیست؟ شکاف امت_امامت کی رخ داد؟ ⭕️ حدیثی بسیار مهم از حضرت امام باقر علیه السلام عن ابی جعفر(ع) قال: ⭕️ «بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ: عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْ‌ءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ، فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَكُوا هَذِهِ يَعْنِي الْوَلَايَةَ.» (اصول کافی، ج 2 ص 18) ⭕️ فرمود: ⭕️ اسلام بر پنج رکن و پایه بنیان گذاری شده است: نماز و زکات و روزه و حج و ولایت. و به هیچ چیزی آنطور که به ولایت خوانده شده، دعوت نشده است. ولی مردم چهار رکن از پنج رکن را گرفتند و این رکن اخیر یعنی همین« ولایت» را رها کردند. ⭕️ آری و مسلمانان وقتی آغاز شد که از این پنج رکن و پایه مهم اسلام، مردم (زعامت و سرپرستی) را ترک کردند. امت از امام فاصله گرفت، رخ داد و و اتفاق افتاد. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
💢 مشقت و سختی راه تکامل ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
هدایت شده از نشریه فرهنگ پویا
🔆 ولایت پذیری در نهج‌البلاغه (قسمت سوم) 3⃣ اجابت بی‌درنگ 💠 واما حقی علیکم فالوفاء بالبیعه، والنصیحه فی الهشد والمغیب، و اجابه حین ادعوکم، والطاعه حین آمرکم. 💢 و اما حق من بر شما آن است که در پیمان خود نسبت به ولی امر وفادار باشید، در کاستی‌ها و ناهمگونی‌ها که احیانا پیش می‌آید، خالصانه پیش‌قدم شوید، در حضور و غیاب دولت‌مردان در رفع و تذکر دادن به مسئولین مربوط بکوشید. و دستورات صادره را در تمامی ابعاد سیاست‌گذاری دولت، با جان و دل پذیرا باشید. و هر گاه در پیش‌آمد‌ها فرا خوانده شوید، بی درنگ اجابت کنید. 📖 نهج‌البلاغه خطبه ۳۴ 🆔 @farhang_puya