eitaa logo
تبلیغ نوین دین
76 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.1هزار ویدیو
652 فایل
کانال تبلیغ نوین دین کانالی تعاملی، برای محتوای دینی صرف نیست. نگاه ما به مواردی است که می تواند در نشر و انتشار رائحه دینی در جامعه موثر باشد. نوین بودن به معنای نگاه نوین و جدید داشتن به تبلیغ دین می باشد. 🌷🥀 ارتباط باادمین اصلی کانال🌷🥀 @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 نماد پُرابّهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشتۀ آن در مقابل دولت‌های متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شدۀ ایران و ایرانی بویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار می‌رفته است. قدرتهای انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آنها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشاندۀ آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از ‌آن هم تا امروز از سلطۀ دوبارۀ قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 تبیین: 1. همان‌گونه که هر مکتب و ملتی در بیان انزجار خویش شیوه‏هایی دارد؛ اسلام نیز با توجه به مبانی خود برای هدایت انسان، در این مسئله طریق و مسائلی ارائه کرده است. از آنجا که شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار، مرگ بر صهیونیسم و... که در ظهور انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفاد کرده‏اند، مورد خدشۀ خنّاسان دین واقع شده است، ضرورت اقتضا می‏کند تا مبلغین گرامی در تبیین همین شعائر الهی اقدام کنند. 2. تولّی و تبرّی از فروع دین و آموزه‏های مورد اهتمام اسلام است. دو اصلی که پیامبران الهی در تمام مراحل زندگی بر آن پایبند بوده و در قرآن به کرّات از آن یاد شده است. در قرآن کریم، برائت لفظی با واژه‌های «لَعَنَ، تعس، قُتِلَ و...» بکار رفته است و لعن در مصادیق مختلفی همچون: کفر، ارتداد، دروغ بستن بر خدا و رسول، تجاوز (ظلم) و عصیان، اطاعت از استبداد، تحریف دین خدا و حقایق آسمانى، عهدشکنی یهود و غیره به کار رفته است که خداوند متعال، ملائکة الهی، انبیاء و مردم، با لعن این افراد از آنان تبرّی جسته‏اند. لُعِنَ الَّذِینَ كَفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا یعْتَدُونَ ؛ «از بنى‏اسرائیل آنان كه كافر شدند، به زبان داود و عیسى بن مریم لعنت شدند. لعنت شدنشان براى این بود كه [نسبت به فرمانهاى خدا و انبیاء] سرپیچى داشتند و همواره [از حدود الهى‏] تجاوز مى‏كردند». 3. شعار «مرگ بر آمریکا» سبب شد تا ملت ما بیدار شود و انگشت اتهام به سوی غرب بگیرد و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی و کشف لانۀ فساد دول غربی در ایران شود. امام خمینی می‏فرماید: «ما شعار مرگ‏ بر آمریكا را در عمل جوانان پرشور، قهرمان و مسلمان در تسخیر لانۀ فساد و جاسوسى آمریكا تماشا كرده‏ایم». 4. اگر در پاره‏اى از روایات وارد شده است كه پیامبر بعضى از بزرگان قریش را لعنت كرده و فرمودند: «اَللَّهُمَّ العَن فُلَاناً وَ فُلَاناً» و یا در قرآن كریم وارد شده كه فرموده است: لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ یا فرموده: فَقُتِلَ كَیفَ قَدَّرَ و یا فرموده: قُتِلَ الْإِنْسانُ و یا فرموده: أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ و امثال این كلمات، ناسزا و توهین نیست؛ بلكه نفرین است. بنابراین، از استعمال لعن، قتل و تعس در قرآن و نهی از سبّ، استفاده می‏شود که این واژگان متفاوتند و با توجه به آیات متعددی، استعمال لعن و مرگ خواستن، نه تنها مذموم نیست؛ بلکه مورد تأیید قرآن بوده، تنها سبّ مطرود قرآن است.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 7. اگر تاریخ عملکرد کشورهای استعماری در ایران را تورق کنیم، کارنامۀ سیاه آنان، اوراق دفاتر را پر خواهد کرد. تجربۀ انقلاب اسلامی در افشاگری‌های عملکرد استعمار جهانی، به ویژه آمریکا و صهیونیسم، اعم از: حمایت از رژیم پهلوی، استفاده از سفارت برای جاسوسی، جنگ هشت ساله، فشارهای اقتصادی و سیاسی، تحریمهای 40 ساله و نیز بر هم زدن تمام قراردادهای بین‌المللی (از جمله برجام)، اسلام‌هراسی و نیز ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی و ظهور داعش در این سالها و... همگی حاکی از کینه‏ورزی آنان نسبت به ملت مسلمان ایران است. راهپیمایی‌های سالیانه که در زمانهای متعددی صورت می‏گیرند، مصداق و ذَكِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ؛ «و ایام الله را به آنها متذكر شو.» است که با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صیهونیست، تفکر ظلمت‌گونۀ آنان را در اذهان جامعۀ مسلمین می‏پروراند.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 5. از جمله شبهاتی که خواسته یا ناخواسته در اذهان جامعۀ مسلمین رسوخ کرده است، این است که آیا آرزوی هدایت برای یک ملت بهتر از آرزوی مرگ نیست؟ می‌گویند: دعا کردن برای دیگر ملت‌ها، نه تنها برای شخص اثر مثبت دارد؛ بلکه یک نوع تبلیغ عملی برای جذب دیگر ملتها و گرایش آنان به اسلام خواهد بود. حال اگر مرگ‌خواهی و سبّ‌کردن را برای دیگران بخواهیم، نتیجه عکس آن خواهد بود. بنابراین، به جای ایجاد اختلاف و نیز تولید هرگونه اسلام‌هراسی، به احترام متقابل و دعا کردن به آنان اکتفا شود، دارای اثرات بیش‏تری خواهد بود. در پاسخ به این شبهه باید گفت: مرگ‌خواهی دشمنان دین از دستورات قرآنی و روایی به شمار می‏ورد. دعا وقتی اثربخش است که زمینه‏های هدایت فراهم باشد؛ اما اگر در مسیر هدایت نباشند و بر لجاجت خود اصرار داشته باشند و بر محو دین نقشه‏ها می‏کشند، نه تنها سزاوار لعن؛ بلکه مستحق مرگ خواهی هستند. همان گونه که حضرت نوح پس از ناامیدی از هدایت ظالمین، به جای دعا دست به سوی آسمان بلند کرده، هلاکت قوم کافرین و ظالمین را درخواست می‏کند و عرضه می‏دارد: وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرینَ دَیاراً * إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ یضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا یلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً؛ «نوح گفت: پروردگارا! روی زمین احدی از كافران را زنده مگذار. * چرا كه اگر آنها را بگذاری بندگانت را گمراه می‏كنند، و جز نسلی فاجر و كافر به وجود نمی‏آورند»، آنچه که سبب انزجار خواهد بود، فحاشی و تندروی است که اسلام نیز از آن نهی فرموده است. البته در حق دشمنانی که امید هدایت می‏رود، باید دعا کرد تا در مسیر هدایت قرار گرفته، به سوی کمال ترقی یابند؛ اما سبّ در همۀ حالات منع شده است، حتی در زمان جنگ. به همین دلیل امیرالمؤمنین در جنگ صفین، زمانی که مشاهد کردند یکی از یاران وی در حال سبّ کردن به معاویه و یاران وی است، فرمودند: «إِنِّی‏ أَكْرَهُ‏ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِینَ وَ لَكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ وَ ذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ كَانَ أَصْوَبَ فِی الْقَوْلِ وَ أَبْلَغَ فِی الْعُذْرِ وَ قُلْتُمْ مَكَانَ سَبِّكُمْ إِیاهُمْ اللَّهُمَّ احْقِنْ دِمَاءَنَا وَ دِمَاءَهُمْ وَ أَصْلِحْ ذَاتَ بَینِنَا وَ بَینِهِمْ وَ اهْدِهِمْ مِنْ ضَلَالَتِهِمْ حَتَّى یعْرِفَ الْحَقَّ مَنْ جَهِلَهُ وَ یرْعَوِی‏ عَنِ الْغَیِّ وَ الْعُدْوَانِ مَنْ لَهِجَ بِهِ؛‏ دوست ندارم كه شما دشنام دهنده باشید؛ ولى اگر در گفتارتان كردار آنان را وصف كنید و حالشان را بیان نمایید، به گفتار صواب نزدیك‏تر، و در مرتبة عذر رساتر است. بهتر است به جاى دشنام بگویید: خداوندا! ما و اینان‏ را از ریخته شدن خونمان حفظ فرما و میان ما و آنها را اصلاح کن و آنان را از گمراهی به هدایت رهنمون باش تا کسانى که جاهلند، حق را بشناسند و آنها که گمراهند و بر دشمنى با حق اصرار می‏ورزند، از آن دست بردارند و (به راه راست) بازگردند.» بنابراین شعار مرگ بر آمریکا برخواسته از متون دینی و فقط جنبه سیاسی ندارد. 6. گاهی اینگونه مطرح می‌‌کنند که اگر کسانی که در اسرائیل و آمریکا به دنیا می‏آیند و یا ملت آنها ببینند که کشوری برایشان آرزوی مرگ می‏کنند، چه حالتی به آنها دست می‏دهد؟ آیا بهتر نیست با بیانیه به سازمانها یا دولتها تنفر خود را ابراز کنیم؟پاسخ روشن است: اینجا مغلطه در تفاوت گذاشتن بین ملت و دولت یک کشور است. شعار مرگ بر آمریکا، برخاسته از متن دین، مختص به دولت‏مردانی است که در مقام سیتزه‌جویی، هتک و حذف اسلام و ایران و ملتهای مبارز علیه ظلم و استکبار هستند، در حالی که مردم آن کشور نسبت به عملکرد و حاکمان خود بیزاری می‏جویند و راهپیمایی‌های یک ملت علیه حاکمان ظلم، شاهدی از این امر است. امام خمینی می‏فرماید: «این ملتى كه الآن دارند فریاد مى‏زنند: مرگ‏ بر آمریكا! مقصودشان كارتر است. ملت آمریكا كه به ما كارى نكرده. ملت آمریكا اگر بفهمد مطلب را، به حسب وجدان انسانى‏اش، با ما موافق است.» در جامعه‏ای که رسانه‏های اینترنتی و شبکه‏های ماهواره‏ای با هزینه‏های زیاد و با ساخت فیلم‏های هدفدار جنایتهای حاکمان کشور خود را کتمان کرده، حقایق را بر ملت خود پنهان می‏دارند، شعار مرگ بر آمریکا برای بیداری آن ملت از ظلمهای حاکمان خود است.
هدایت شده از قرارگاه سایبری عمار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پیام همسر طلبه شهید حسین دارایی به دشمنان اسلام 🆔 @amarha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🎥 روایت جانسوز سعید قاسمی از آخرین ساعات زندگی شهید آوینی بیستم فروردین سالروز شهادت شهید اهل قلم گرامی‌باد🌷 . . گزیده ی خبرها در همه پیامرسانها👇 @gozideyekhabarha
39.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با نابغه‌ی ناشناخته‌ی قرن آشنا شوید 🔸تعابیر کم‌نظیر امام خمینی و رهبر انقلاب برای این شخصیت بزرگ 🔸۱۹ فروردین، سالروز شکنجه و شهادت "نابغه‌ی ناشناختۀ قرن" شهید سید محمدباقر صدر، توسط صدام ملعون __ ♨️کلیپ‌های بیشتر 👇 🆔 @snn_ir
۸ آوریل،‏ ۱۳.۲۳.mp3
3.7M
🌪توفان آیت‌الله در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس در اعتراض به ترس و تردیدها در مواجهه با فجایع فضای مجازی 🔺باید وارد شوید در برابر این فضای باز ولنگار مجازی و اگر نکنید، حکم‌الله را زیر پا گذاشته‌اید و بر خلاف فرمان جهاد واجب عمل کرده‌اید. 🔺مسئولان در مجلس و دولت! چقدر می‌خواهید این ور و آن ور کنید تا فضای مجازی را کنترل کنید؟ شورای‌عالی فضای مجازی چند سال است تشکیل شده امّا آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی! چه می‌کند این شورای عالی فضای مجازی؟ 🔺پهنای‌باند و دروازه پهناوری که برای دشمن باز شده که دشمن با همه قدرت بیاد در این فضا علیه ملت فعالیت کند... 🔺تا کجا می‌خواهید دشمن برسه؟ دشمن باید دیگه چکار کنه تا شما به فکر بیفتید و این فضای مجازی را اصلاح کنید؟ و جلو این جریان ولنگار رسانه‌ای را بگیرید؟ 🔹مجلس هم که هر روز یک افسانه سازی می‌کند؛ یک روز می‌گویند «صیانت» یک روز می‌گویند صیانت قبول نیست، «تنظیم‌گرایی». آخر شما چقدر معطل هستید؟ می‌خواهید تا کی صبر کنید و دشمن تا کجا برسد؟ مجلس و دولت باید بیایند و با همه قدرت مسئولین بایستند در این مسأله. 🔹دشمن آمده تا حلق ما و همه چیز ما رو از ما گرفته. هی شما امروز و فردا می‌کنید، چرا انقدر معطل هستید؟ یک روز طرح صیانت رأی آورد، یک روز رأی نیاورد. ان‌شاءالله امیدوارم عزیزان ما در این زمینه عنایت بفرمایید. 🔺با قدرت این وسیله فضای مجازی و ولنگاری رسانه‌ای را پیگیری کنید. #⃣ تحلیل سیاسی و جنگ نرم @tahlile_siasi @tahlile_siasi
«بسم‌الله» اکثریت پوچ «ضدانقلاب»! 🔹این روزها در فضای مجازی، خیلی دیده‌ایم کسانی که به اصطلاح مخالف نظام هستند و مدعی‌اند اکثریت مردم با ایشان هم فکر هستند و گمان می‌کنند با این شرایط کمتر کسی هست که طرفدار تفکر و نظام جمهوری اسلامی باشد. 🔸امّا وقتی به بررسی و تحلیل علل مخالفت این افراد بپردازید، با یک تناقض آشکار روبرو خواهید شد، چرا که با کنار هم قرار گرفتن این دلایل، علی القاعده این‌ها باید بایکدیگر مخالف باشند نه با نظام! 🔹در فلان شبکه کمپینی علیه نظام تشکیل می‌شود برای اینکه به حق زبان فارسی در این حکومت اجحاف شده است و امّا در گوشه‌ای دیگر سخن از مخالفت است به دلیل اینکه در کشور فقط زبان فارسی توجه می‌شود و به لهجه‌ها اهمیتی داده نمی‌شود! 🔸گروهی در شیپور بی‌عدالتی می‌دمند به جهت آنکه کارمندان حقوق زیادی می‌گیرند در حالی که کار خاصّی انجام نمی‌دهند، و امّا برخی تجمّع و کمپین و توییت می‌زنند که حقوق کارمندان کم است و این خلاف عدالت است! 🔹امّا آن چه که دشمن سعی در تلقین آن دارد؛ یک عبارت است، «مخالفت با نظام»... یعنی از این مشکلات متعارض، نقطه مشترک آن‌ها فاکتورگیری می‌شود و چنین توهمی ایجاد می‌کند که انگار افراد زیادی با نظام مخالف هستند و یک اتحّاد بزرگی علیه حکومت صورت گرفته است. در صورتی که این افراد با خودشان مخالف هستند نه با نظام؛ آنی که مخالف با نظام است به دلیل اهمیت ندادن به زبان فارسی، چگونه می‌تواند با کسی که از نظام گله مند است بخاطر توجه به زبان فارسی در یک جبهه متّحد شود؟! بله؛ قطعا در حکومت ایراداتی هست که باید رفع شود، ولی نباید ادعای این افراد که مخالفتشان با نظام، در اصل مخالفت با خودشان است؛ منجر به توهم مخالفت اکثریت با حکومت شود. 🔸بگذارید یک مثال بزنم؛ شاید برایتان پیش آمده باشد که وقتی سوار تاکسی شده‌اید، راننده گله کند از اینکه نرخ کرایه‌ها کم است و کفاف زندگی را نمی‌دهد؛ و حتما دیده‌اید مسافرانی که به بالا بودن قیمت تاکسی‌ها معترض هستند و معتقدند این کرایه‌ها منصفانه نیست. حال فرض کنید این مسافران و راننده‌ها کمپین و تجمعی را بیاندازند برای پلمپ کردن تاکسیرانی! خنده‌دار نیست؟! بله، به ظاهر افراد زیادی متحد شده‌اند علیه این مجموعه، اما در حقیقت این دو گروه هستند که بایکدیگر مخالف‌اند؛ ولی ظاهر قضیه این تصور را ایجاد می‌کند که هر دوی مسافر و راننده در یک نقطه مشترک هستند... 🔹یکی از مصادیق جهاد تبیین روشن کردن این تناقض‌ها و ازبین بردن ذهنیت چنین توهمی که اکثریت با نظام مشکل دارند می‌باشد. باید تبیین کرد که علت مخالفت دشمنان با نظام، با انتقادات مردم عادی به حکومت، زمین تا آسمان فرق دارد تا خدای نکرده دشمن، این انتقادات را مصادره به مطلوب نکند و چنین اتحاد موهومی را القا نکند! 🔸پ.ن: اگر دقت کنید، حضرت آقا با ظرافت و دقت کامل در بیانات مختلف، به این نکته اشاره می‌کنند و مقابل این ذهنیت به طور کامل می‌ایستند. یعنی خیلی واقع گرایانه می‌فرمایند که مردم گله‌مند هستند؛ امّا از اسلام و نظام و انقلاب جدا نشده‌اند. این یعنی اینکه می‌شود معقتد بود امّا منتقد بود!
🔸️ آیا تزریق واکسن کرونا موجب باطل شدن روزه می‌شود؟ 🆔 @YjcNewsChannel
202030_2127874796.mp3
8.4M
8️⃣ تندخوانی(تحدیر) جزء هشتم قرآن کریم ✨حجم 8.71 مگ 🕕زمان: 35 دقیقه 🎙قاری: احمد دباغ @tahdir_dabagh
💢 گرفتاری ما از کجاست؟ هر چه زمان به پیش می‌رود، ظاهراً فشار برای افراد متدین و انقلابی بیشتر می‌شود، فتنه‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر. ما هم به ظاهر، هر چه در توان داریم، کم و بیش به کار می‌گیریم برای رفع مشکلات اما انگار آنطور که انتظار است، مؤثر نیست. این در حالی است که همه چیز آماده است: - خداوند ناصر اهل دین؛ - امام عصر آماده و توانمند در برقراری حاکمیت یکپارچه‌ی جهانی توحید؛ - ولی‌فقیه، آگاه به مکر دشمن و راه‌شناس؛ - عاقبت روشن اهل تقوا، تضمین داده شده؛ - دشمن در هراس ناتمام از آینده‌ی محتومِ تاریکش و ... پس مشکل کجاست⁉️ از خودم شروع می‌کنم: چند سال دوندگی کردم برای یاری خدا یا اسم و رسم و دیده شدن و ....؟ ⬅️ به عیار خود چه نمره‌ای می‌دهیم؟؟ 💠 شاید گره، خود ما هستیم.. از خودمان شروع کنیم... ✍️مهندس شکوهیان‌راد @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 | مرگ تاجرانه... 🔺 ما برای آنکه «ایران گوهری تابان» شود، خون دل‌ها خورده‌ایم 🏵 بیستم فروردین، هنر انقلاب اسلامی گرامی‌باد 🎉 ⚠️ | هنر انقلاب اسلامی، آن است نه صنعت تکنولوژیک ‼️ ❇️ انسان تراز لیبرالیسم، سلبریتی بودن است. در این موج «سلبریتی‌سازی»، مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی، «انسان‌سازی» است. آن چیزی که فاشیسم، لیبرالیسم و کمونیسم همه بتوانند بسازند، هنر نیست. وجه تمایز انقلاب اسلامی در ساخت پدیده‌ای‌ست که همه‌ی ایدئولوژی‌ها از ساختنش عاجزند. 🇮🇷 کارنامه جمهوری اسلامی در این وجه، موفق است. تنها ایدئولوژی‌ای که می‌تواند مدل انسان‌سازی به جهان ارائه دهد، اسلام است. شاهکار جمهوری اسلامی، تربیت است. مادامی که جمهوری اسلامی می‌تواند انسان رشیدی بپروراند که می‌شود، موفق است. ▫️استاد حسن عباسی - برنامه جهان‌آرا - ۱۷ بهمن ۹۷ 🌙 جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
🦋 پيامبر مهربانی صلى الله عليه و آله: 🍃هر گاه يكى از شما دعا كرد، براى همه دعا كند؛ زيرا اين، دعا را به اجابت نزديك‌تر مى‌سازد 📚الكافی جلد۲ صفحه۴۸۷ @Afsaran_ir
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐🔏از خدا طلب‌کار نباشیم ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelab
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
💠 دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان 🔆 اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ رَحْمَةَ الْأَيْتَامِ، وَ إِطْعَامَ الطَّعَامِ، وَ إِفْشَاءَ السَّلامِ، وَ صُحْبَةَ الْكِرَامِ، بِطَوْلِكَ يَا مَلْجَأَ الْآمِلِينَ. 🔺 خدایا در این ماه مهرورزی به ایتام، و خوراندن طعام، و آشکار کردن سلام، و همنشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان. __ 🆔 @snn_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏👏👏👏👏👏👏رجز خوانی این روحانی در حرم دیدنی است . ببیند تا بتوانید روحانیت واقعی رو از روحانی نما ها تشخیص بدهید✨ 🌷سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهــــــــــــادت و مرکب خون نوشته اند.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، انجام اعمال صالح همچون تلاوت قرآن، پاداش بیشتری دارد و اکثر مساجد با قرائت یک جزء در هر روز، یک‌بار قرآن‏کریم را ختم می‌کنند، انتظار می‌رود که مبلغین گرامی در مباحث خود یک آیه از هر جزء را انتخاب و به تبیین و تفسیر آن همت گمارند. آنچه در این نوشتار می‌آید به هدف گفتمان‌سازی جهاد تبیین است که از هر جزء قرآن‏کریم، یک آیه مرتبط با موضوع جهاد تبیین انتخاب شده است و نکاتی را که می‌‌تواند سوژه سخن و گفتگو در این ماه عزیز باشد را بیان می‌‌کند. همچنین در ذیل هر یک از مباحث، بخشی از متن بیانیه گام دوم که مرتبط به موضوع است ذکر شده است؛ چراکه مقام معظم رهبری با موضوع «جهاد تبیین» به‌نوعی بیانیه «گام دوم انقلاب» را قوام بخشیدند.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
نکته‌ها: 1. «قسط»، در برابر تبعیض است، یعنى حقّ هر كسی را به خودش بدهند، نه دیگرى. 2. در این آیه، مفاهیم متعدّدى مطرح شده است؛ تربیت‌ «رَبِّی»، عدالت «القسط»، عبادت‌ «أَقِیمُوا»، جماعت‌ «وُجُوهَكُمْ»، دعا «وَ ادْعُوهُ»، نیت و اخلاص‌ «مُخْلِصِینَ لَهُ»، و حشر و قیامت‌ «تَعُودُونَ». 3. انسان، مأمور به قسط است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ» و كردار زشت، خارج از دائرۀ قسط است. لا یأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ ... أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ. 4. پایبندى خالصانه به دین، زمینۀ گسترش قسط و عدل است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا وُجُوهَكُمْ». 5. جلوگیرى از تبعیض، در كنار عبادت مطرح است. «بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا». 6. تربیت صحیح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبیت الهى. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ».
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورۀ دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتخت‌نشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّۀ زیرساختی و خدمت‌رسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفّق‌ترین حاکمیّتهای جهان در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه‌جای کشور، و از مناطق مرفّه‌نشین شهرها به مناطق پایین‌دست آن بوده است. آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بی‌شک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته‌ و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. البتّه عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود، بسی برتر از اینها است و چشم امید برای اجرای آن به شما جوان‌ها است که در ادامه بدان خواهم پرداخت.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور متولد سال ۱۳۵۰ به بعد هستند و تقریباً هیچ تصور دقیقی از دوره پیش از انقلاب ندارند. و از طرفی ضعف‌های نظام آموزشی و رسانه‌ای موجب کم‌اطلاعی بسیاری از جوانان کشور از گذشته ایران را رقم زده است. در چنین شرایطی تولید انبوهی از شبهات از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و برخی عناصر داخلی آن‌ها موجب تشکیک در نسل سوم و چهارم نسبت به برخی مسائل شده است. از جمله این مسائل موضوع عدالت و مقایسه آن در دوره قبل و پس از انقلاب است. درحالی که فساد و بی‌عدالتی نظام ستم‌شاهی حتی مورد اذعان خود کارگزاران آن رژیم بوده، برخی به دنبال القای مطالب خلاف واقع و به اشتباه انداختن جوانان دراین موضوع هستند. در این اینجا به چند نکته مهم در خصوص مقایسه وضعیت پیش و پس از انقلاب اسلامی در سرفصل عدالت می‌پردازیم: 1. از جمله بارزترین جلوه‌های ضدعدالت در کارنامه رژیم پهلوی، فقدان توسعه متوازن درکشور بود. حتی اگر ادعاهای برخی بزک‌کنندگان چهره پهلوی را در خصوص توسعه دوره پهلوی و برخی دستاوردهای آن بپذیریم، یک نکته را آن‌ها هم نمی‌توانند انکار کنند که این توسعه تنها در برخی نقاط کشور از جمله چندشهر و به خصوص تهران رخ داده است. نمادهایی همچون فلان ورزشگاه یا فلان برج و یا هتل تنها در دسترس بخش محدودی از مردم کشور (آن هم از طبقات خاص) بود، بنابراین افتخار به چنین ساخت و سازهایی در حالی که بیشتر جمعیت کشور در فقدان امکانات اولیه همچون آب و برق به سر می‌بردند، چندان عاقلانه نیست. 2. از شاخص‌هایی که در مقایسه این دو دوره لازم به بررسی است، نابرابری و فاصله طبقاتی چه در حوزه ثروت و چه در حوزه دسترسی به امکانات است. در موضوع نابرابری درآمدی، شاخص «ضریب جینی» برای ارزیابی علمی محسوب می‌شود. در حالی که درسال‌های قبل از انقلاب اسلامی شاخص ضریب جینی به عدد ۵۳/ ۰ هم می‌رسد که نشان از اوج گیری فاصله میان طبقه غنی و فقیر است در سال‌های پس از انقلاب این عدد کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته، به گونه‌ای که حتی در دوره‌هایی که تکنوکرات‌ها از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتند نیز عدد ضریب جینی به مراتب کمتر است. 3. برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله پیشرفت مبتنی بر عدالت، نه دستاورد نظام سیاسی، بلکه دستاورد زمان است؛ به این معنا که این‌ها نتیجه طبیعی گذشت ۴۰ سال است و اگر رژیم پهلوی بر سر کار می‌ماند همین روند را طی می‌کرد. در حالی که چنین نیست و اتفاقاً رژیم پهلوی تا آخرین روزی که بر سر کار بود روندی مغایر این مسیر را طی کرد. شاه تنها در مقطعی به سفارش امریکایی‌ها اقدامات اصلاحی، آن هم تنها در برخی از مناطق کشور در دستور کار قرار داد و در مقابل، حجم عظیم درآمدهای سرشار نفتی را به مصارف دربار و ریخت‌وپاش‌های رژیم مصروف ساخت. اصولاً در قاموس توسعه پهلوی، مستضعفین جایگاهی نداشتند که قرار باشد روزی به آن‌ها رسیدگی شود.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 4. شبهه دیگری که در حوزه عدالت مطرح است، مسئله فساد اداری و اقتصادی در دوره قبل و پس از انقلاب اسلامی است. عددهای نجومی که در این چند سال در رسانه‌ها از فسادهای مالی چندهزار میلیاردی گفته می‌شود، در کنار تبلیغات اغواکننده رسانه‌های ضدانقلاب و تطهیرگر پهلوی گاه چنین القا می‌کند که پیش از انقلاب حاکمیت کاملاً پاکدستی بر سر کار بوده و اکنون شاهد فساد هستیم. اگر جوانان ما می‌دانستند که رضاخان (که قبل از رسیدن به حکومت در حد نگهبان سفارتخانه غربی‌ها در تهران بود) هنگامی که سلطنت را واگذار کرد ۱۰ درصد کل اراضی (که از مرغوب‌ترین اراضی کشور بود) و حدود ۷ هزار روستا را تمام به تصرف خود درآورده و به نام خود ثبت کرده بود. چنین فساد گسترده‌ای تنها بخش کوچکی از پرونده قطور فساد مالی و اقتصادی خاندان پهلوی و وابستگان رژیم شاه است که متاسفانه در رسانه‌ها کمتر بازگو شده است. البته وجود فسادهای بزرگ اقتصادی در دوره کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست و کسی مدافع وجود فساد نیست، اما فراموش نکنیم که چنین فسادهایی در همین زمان و توسط نهادهای نظارتی نظام کشف و اطلاع‌رسانی می‌شود. درحالی که رژیم شاه هیچ‌گاه از فساد خود نگفت و تنها زمانی که دیگر انقلاب رژیم را در معرض فروپاشی کشانده بود چند نفر از کارگزاران بخت برگشته را به زندان افکندند تا ژست مبارزه با فساد بگیرند. برای نظام اسلامی این افتخار است که افرادی در سطح معاون اول رئیس جمهور محاکمه و مجازات شده‌اند و اگر امروز همه از وجود تعدادی پرونده فساد با ارقام بالا مطلع هستند، از طریق سازوکارهای داخل نظام و مراجع قانونی مطلع شده‌اند، حال آنکه رژیم پهلوی اصولاً مبتلابه فساد سیستماتیکی بود که همه ارکان رژیم را گرفتار کرده بود. اکنون اگر کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد، افتخار انقلاب و نظام آن است که در رأس آن رهبری است که پاکدستی، ساده زیستی و دوری از اشرافیت، مردمی بودن و شجاعت انقلابی وی زبانزد همه و مورد اعتراف حتی دشمنان است. این فرصت و ظرفیت عظیم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و البته بی‏انصافی است که بدون مطالعه تاریخ و صرفاً با مشاهده چند مستند بی‌پایه ساخته رسانه‌های ضدانقلاب به قضاوت چند دهه از تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین نشست.
هدایت شده از تبیان
📖 جزء هشتم قرآن 🔸به پدر و مادر خود بی‌واسطه «پرستار، خانه سالمندان و... » احسان کنید @TebyanOnline
هدایت شده از تبیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت نگاه فرهنگی یک امام جمعه با رهبر انقلاب به روایت حسین فرحبخش @TebyanOnline