eitaa logo
تبلیغ نوین دین
75 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
657 فایل
کانال تبلیغ نوین دین کانالی تعاملی، برای محتوای دینی صرف نیست. نگاه ما به مواردی است که می تواند در نشر و انتشار رائحه دینی در جامعه موثر باشد. نوین بودن به معنای نگاه نوین و جدید داشتن به تبلیغ دین می باشد. 🌷🥀 ارتباط باادمین اصلی کانال🌷🥀 @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
پاداش علمایی که در روستا تبلیغ می‌کنند، بیشتر از مراجع تقلید است! روزی مرحوم آیت الله العظمی بروجردی سر درس فرمودند: من حاضرم ثواب صد روز عمرم را به شما بدهم و شما ثواب یک روز عمرتان را به من بدهید! شاگردان عرض کردند: ثوابِ عمرِ ما چه ارزشی در مقابل عمر پر برکت شما دارد؟ فرمودند: من که از خانه می‌خواهم به مسجد اعظم جهت تدریس بیایم، زیر بغلم را می‌گیرند و به درشکه سوارم می‌کنند و برای بیش از هزار نفر از فضلا و مجتهدین درس می‌گویم که حرف‌هایم را می‌فهمند ولی شما به روستاها می‌روید، پشت کوه که چه بسا با مسائل اولیه اسلام آشنا نیستند، آنان را با اصول اعتقادی و احکام اسلام آشنا می‌کنید و آنان را به راه راست هدایت می‌کنید و چه بسا آن‌ها قدرتان را نمی‌دانند. طبعاً کار شما مصداقِ "افضلُ الاعمالِ احمزُها- برترین کارها، دشوارترین آن‌ها" خواهد بود. مروری بر گذر عمر- خاطرات زین العابدین قربانی لاهیجی - ص۷۶- ۷۷، نشر سلار
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
🔆 اميرالمؤمنين عليه السلام: 💠 ألا لا خَيرَ في قِراءةٍ ليسَ فيها تَدَبُّرٌ ، ألا لا خَيرَ في عِبادَةٍ ليسَ فيها تَفَقُّهٌ. ❇️ بدانيد كه در قرآن خواندنى كه با تدبّر همراه نباشد، خيرى نيست؛ بدانيد كه در عبادتى كه با فهم و انديشه توأم نباشد، خيرى نيست. 📚 بحار الأنوار:۹۲/۲۱۱/۴ 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
9.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ ناگفته‌هایی درباره کاشت ناخن 👈 عدم طهارت باعث مشکلات ماورائی و متافیزیکی می‌شود 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴امام خامنه‌ای واژه حیوان جلال(حیوان نجاستخوار) را در خصوص چه کسانی بکار بردند؟! امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با پروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل افرادی را می کنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل جلّال، دیگر خیلی مشکل می شود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضی‌ها را با ، بعضی‌ها را با و انواع و اقسام این چیزها. خب بنابراین الان یک سختی وجود دارد. 💡 سید علیرضا آل‌داود 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بیایید راه رفته شکست خورده را نرویم آنهایی که به انتهای آزادی رسیدند، غرق پوچی و بیماری و افسردگی شدند . آنها که دخل و خرجشان از آزادی بود آنها بیشتر لطمه دیدند و بیشتر به حجاب پناه اورد‌ند ⏪باور کنید خیلی بد است ،زنان غربی در ابتدای شعار آزادی سرمایه داران ،تجربه ای از نتایج شوم آزادی نداشتند ،اما ما امروز شاهد نتایج تلخ آزادی زنان غرب هستیم . این تقلید مضحکانه دیگر خیلی عقب ماندگی است،عدم تبیین خواص و غرب دیدگان برای مردم هم خیانت است ✍عالیه سادات 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اسلام ترکیه ای به روایت برخی از شهروندان! وقتی مسلمان هستی ولی تنها نامی از اسلام در زندگی‌ات باقی مانده! 📍پ.ن: دشمنان میکوشند همین اسلام خنثی و بدون مظاهر مسلمانی همچون؛ ، و را بین ایرانیان رواج دهند! 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
هدایت شده از تخریب‌ چی
10.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مشکل داری؟ گرفتاری؟ نیا اربعین! ⭕️ روایت جالب از شب عاشورا 🔰 💬 جهت ارسال کامنت(نظر) روی لینک زیر بزنید 🔗 https://www.noteservis.ir/?p=943    🌏 👇 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از رادار انقلاب
18.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دانشمند آمریکایی: خدا وجود دارد و خالق جهان است اثبات وجود خدا با فیزیک و آنتروپی @Radar_enghelabe
نقد استاد متن کوتاه آقای علیدوست چه نکته ویژه ای داشت؟ هیچ ، بیان یک دغدغه بود. اینکه مراقب باشید ضعفهای موجود امروزمان باعث نشود نظام حکمرانی امیرالمومنین ع را هم ضعیف و ناکارآمد جلوه دهید. در خود متن ایشان پذیرفته اند که در دستگاه حکمرانی امیرالمومنین ع نیز فسادهایی بوده ولی خوب حجمش خیلی نبوده و با آنها برخورد میشده. خوب پس چرا این مقدار سخن ایشان نقد شد؟ حرف ایشان بیان یک دغدغه بود دیگر. نکته علمی خاصی که نداشت. حرف ویژه ای که نبود. پس چه ؟ قضیه مربوط میشود به دو ساحت از متن که در اشارات کلمات ایشان وجود دارد یک ساحت فهم کلامی ایشان است و ساحت دیگر نظارت و اراده ایشان نسبت به واقعیت امروز. به لحاظ کلامی ایشان ویژگی برتری امام را چه در گذشته تاریخ و چه در آینده آن با ویژگی برتری دستگاه و نظام امام و امت خلط کرده اند. آنچه حرکت تاریخ و رشد دستگاه حاکمیت و جوامع را رقم میزند فقط راس آن جامعه نیست بلکه بدنه امت هم هست. پیامبر اکرم ص سید ولد الادم است اما در جنگ احد سپاهش در مقطعی شکست میخورد چرا که سه خطای راهبردی تنازعتم و عصیتم و فشلتم را رقم زدند. امت ها در حال رشد و تربیتند و امروز هم امام عصر عج با غیبت خود در حال هدایت و رشد جبهه حق و امت خود میباشد. غیبت یک رفتار هدایتگرانه امام است نه رها کردن امت و ظهور البته زمانی رخ میدهد که همین امت در بستر غیبت ارتقا پیدا میکند و به دلیل ارتقای امت است که عالم را عدل و قسط پر میکند و وضعیت غیبت به وضعیت ظهور انسان کامل منتهی میشود. فهم رشد تاریخی بشر و نسبت آن با هدایت امام باعث خواهد شد نگاهی عمیق تر به تاریخ داشته باشیم و با روش های خرد و جزیی استنباطی آن خط کلی را خراب نکنیم. البته امروز گفتمانهای از جنس عصر حیرت و حجتیه و امثالهم در فضای حوزه گاهی تنفس میکند اما قطعا دامن استاد بزرگوار ما از آنها مبری است لکن جا دارد استاد عزیز خط و مبنای اندیشه کلامی خود را به وضوح بیشتری از آن جریان جدا کند. اما ساحت دوم اشکال ایشان عدم شناخت از واقعیت صحنه حرکت مردم و نظام اسلامی ما است. سطح درگیری با دشمن مستکبر و میزان تاب آوری مردم و نظام و قدرت مدیریت صحنه که در چشم ایشان کاملا معکوس و زیر و رو فهمیده شده. نشان دهنده میزان فاصله داشتن برخی از اساتید فقهی اصولی ما از عینیت جامعه است. ایشان متوجه نشده که ما اساسا در وضعیت انفعال و ناامیدی و انسداد نیستیم بلکه چهار دهه پر افتخار را با پیروزی و موفقیت پشت سر گذاشته ایم و اگر این قدرت خیره کننده نبود اساسا چرا باید همه دشمنان با هم دست به یکی کنند و کشور را در تحریم قرار دهند. امیدوارم ایشان متوجه باشند که درباره کشوری سخن میگویند که از سخت ترین فشارها و مشکلات با ایمان مردمش عبور کرده و عامل حفظ این ایمان چیست به جز نظام اسلامی که به تعبیر حضرت امام فلسفه عملی همه فقه است. در همین حوزه در دوران دهه شصت شیخ ساده لوح فقیهی بود که ایران را متهم به ناکارآمدی و شکست میکرد، او البته تحت تاثیر تحلیلهای لیبرالها قرار گرفته بود و امام عزیز در منشور روحانیت خطای محاسباتی او را نمایان نمود. باید مراقبت نمود همه ما؛ چه اساتید و چه طلاب که خدای نکرده به تحلیلهایی دچار نشویم که خروجیش «سکوت» و «ملاحظه کاری» است. آنهم در ایامی که باید در میان میدان «تبلیغ تهاجمی» و «جهاد تبیین» حضور داشته باشیم. نکند خدای نکرده اطرافیان و دوستان ما ذهنمان را تحت تاثیر قرار دهند امروز همه ما کوچک و بزرگ باید در وسط میدان انقلاب قرار بگیریم تا فهم واقعی تری از عینیت بدست آورده و سخنی نگوییم که فرسنگها از واقعیت کشور دور است. والسلام. ✍شیخ علی مهدیان https://eitaa.com/tahlilesiasy
ضحاک بن عبدالله؛ سقوط در لحظه اوج کتاب درسیِ «کربلا و عاشورا» صفحاتی دارد که در کمتر تاریخی شبیه آن را می‌توان یافت. بی‌جهت نبود که فرمودند: «لایَوْمَ کَیَوْمِکَ یا اَباعَبْدِاللّه» این واقعه را بخوانید و هم بر غربت فرزند زهرا و زخم‌هایی که نه بر بدن که بر دل آن حضرت نشست، بسوزید و هم بر تکرار تاریخ اندیشه کنید: ضحاک بن عبدالله یکی از یاران امام حسین(ع) بود که تا ظهر عاشورا در کنار امام حسین علیه‌السلام با سپاه عمر سعد جنگید و چند تن از آنها کشت اما در شرایطی که تقریبا همه اصحاب امام به شهادت رسیده بودند، خدمت حضرت رسید وعرض کرد: «می دانی که بین من وشما شرطی بود و آنکه از شما دفاع کنم مادام که یـارانـی داشته باشی و چون بی یاور شدی و ماندن من برای شما فایده‌ای نداشت، برای رفتن از میدانِ جنگ آزاد باشم.» امام (ع) فرمود: درسـت می‌گـویـی، اگر می‌توانی برو که از طرف من آزاد هستی. باور نمی‌کنید اما ضحاک امامش را در اوج غربت و مظلومیت تنها گذاشت و رفت. او رفت تا بیاموزیم که می‌شود در رکاب ولی خدا باشیم و در جبهه بجنگیم اما در آستانه سعادت ابدی و شهادت ، سرنوشت دیگری برایمان رقم بخورد. همراهی رهبر الهی در لحظات سخت، هنر مردان خداست. در این چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، ضحاک بن عبدالله‌ها را با چشمان خود دیده‌ایم. فقط باید بدانیم که جدا شدن برخی از همراهان سابق از انقلاب و رهبری، چیزی از حقانیت این راه کم نمی کند . راه حق را نباید با «بریده های از حق» سنجید.   خدایا چنان کن سرانجام کار /  تو خوشنود باشی و ما رستگار
📛دنیازدگی طلاب و روحانیون📛 🌿 آیت الله خامنه ای : اگر ما عمامه‌يى‌ها درست نقش خود را بشناسيم و بتوانيم آن را ايفا كنيم، دنيا را آباد خواهيم كرد. ⚠️ماها گاهى كوتاهى مى‌كنيم؛ سراغ همان راه‌هايى مى‌رويم كه اهل دنيا رفته‌اند؛ آنگاه كار ما خراب مى‌شود. يك تاجر، يك زمين‌دار، يك زمين‌خوار، يك مقاطعه‌كار، چه عمامه سرش باشد، چه شاپو سرش باشد، چه كراوات ببندد، چه تسبيح دست بگيرد؛ بالاخره حقيقت او كه فرق نمى‌كند. 🚫اما اگر عمامه سرمان گذاشتيم و دنبال همان كارهايى بوديم كه پاپيون زن‌ها و كراوات زن‌ها و بقيه‌ى اهل دنيا دنبال آن هستند، ما هم مثل آن‌ها هستيم. لباس كه تغيير اساسى ايجاد نمى‌كند؛ 💠بايد ديد دل، جايگاهِ چيست. «دِه بُود آن، نه دِل، كه اندر وى گاو و خر بينى و ضياع و عقار». دلى كه به دنبال تجملات و زخارف دنياست، ديگر دل نيست؛ دكان زرگرى است؛ هرچند شاعر مى‌گويد دِه است. ✅ اول بايد دلمان را پاك كنيم: «من نصب نفسه للنّاس اماما فعليه ان يبدأ بتعليم نفسه قبل تعليم غيره»؛ كسى كه پيشاهنگ، پيشوا و جلودار جمعيتى مى‌شود، اول بايد خود را آماده كند. اگر بنده و جناب‌عالى مى‌خواهيم صد نفر را به دنبال خود بكشانيم - چه براى كوهنوردى، چه براى بيابان‌گردى، چه براى يك رزمايش - اول بايد قوت راه رفتن را در خودمان ايجاد كنيم؛ و الاّ اگر ده قدم رفتيم و بعد گفتيم آخ قلبمان گرفت، پايمان خسته شد، اين صد نفر هم هرچند چهار نفرشان همت كنند و بروند، اما ديگر نمى‌شود اين‌ها را به مقصد رساند. 💠 بيانات در ديدار مسئولان عقيدتى، سياسى نيروى انتظامی ۲۳ دی ۱۳۸۳