هدایت شده از پرسمان اعتقادی
#دروغ_بستن_رییس_جمهور_بر_پیامبر_اسلام_پیمان_با_کفار
🤔#پرسش
❔رییس جمهور روحانی:
🔺پیامبر با کفار پیمان می بست و وقتی کفار پیمان را میشکستند دوباره با آنها پیمان میبست.
🔺کسی که پیمان میشکند ضرر میکند نه کسی که پای پیمان میایستد ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌به راستی انسان از این سخنان دروغین و نسبت های ناروا تعجب می کند .
❕ اسلام وفای به عهد در برابر عهد شکنان را روا ندانسته و اساسا بستن عهد و پیمان مجدد با عهد شکنان بی تعهد را جایز نمی داند .
🔸علی علیه السلام فرمود ؛
« وفادارى در برابر پيمان شكنان، پيمان شکنى در پيشگاه خداست و پيمان شكنى با آنان، وفادارى نزد خداوند است »
📚نهج البلاغه ، حکمت 259
❕امام عليه السلام در اين گفتار آموزنده مى فرمايد که انسان نبايد در برابر پيمان شكنان و كسانى كه پايبند به عهد خود نيستند دچار وسوسه شود و پيمان شكستن در برابر آنها را گناه بداند، بلكه به عكس اگر آنها عهد خود را بشكنند و ما در برابر آنها به عهد خود وفا كنيم، نشانه ضعف و ذلت ما در برابر آنهاست و آن را حمل بر ترس ما مى كنند و سبب جسارت آنها در وقايع مشابه مى شود، ازاين رو دستور داده شده كه در برابر آنها مقابله به مثل كنيد. اين مقابله به مثل نوعى وفا در پيشگاه خدا محسوب مى شود.
❕قرآن مجيد نيز دراين باره دستور قاطعى داده است و می فرماید ؛
« و هرگاه (با ظهور نشانه هايى،) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته، حمله غافلگيرانه كنند)، به طور عادلانه به آنها اعلام كن كه پيمانشان لغو شده است، زيرا خداوند، خائنان را دوست نمى دارد!». ( انفال 58)
❕در شأن نزول آيه آمده است كه اشاره به اقوام يهود مدينه است كه آنها با پيامبر اكرم پيمان بستند و پيمان خويش را ناجوانمردانه شكستند، ازاينرو مى فرمايد: اگر از خيانت و پيمانشكنى آنها بترسى، پيمانت را با آنها قطع كن.
📚پیام امام امیر المومنین ج 14 ص 152
👌و در آیه دیگر ، درباره پيمان شكنان تأكيد به مقابله به مثل كرده مى فرمايد ؛
« و اگر پيمانهاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و آيين شما را مورد طعن قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد، چراكه آنها پيمانى ندارند؛ شايد (با شدّت عمل) دست بردارند!». ( توبه 12)
❕بنابراین عهد بستن مجدد در برابر عهد شکنان نه تنها جایز نیست ، بلکه باید همانطور که آنان به عهد و پیمان خود پشت کردند ، ما هم پشت کنیم ، به خلاف آنچه از آقای رییس جمهور می بینیم که نه تنها تن به یک معاهده یک طرفه به نام ( برجام نافرجام ) داده است ، بلکه با سخنان اخیر خود ، گویی در صدد تحمیل معاهده های جدیدی بر ملت است و برای این هدف حتی از دروغ بستن بر پیامبر گرامی نیز ابایی ندارد .
👌چنان که گفتیم ، عهد بستن مجدد با پیمان شکنان عهد شکن امری مذموم و جایز نیست ، چنان که علی علیه السلام فرمود ؛
« به پيمان كسانى چنگ بزنيد كه به پيمانشان وفادارند »
📚نهج البلاغه ، حکمت 155
👌ابن ابى الحديد می گوید كه اين كلام حكمت آميز را امام عليه السلام بعد از پايان جنگ جمل و حضور گروهى از طلقاء (آزاد شدگان بعد از فتح مكه) از جمله مروان بن حكم بيان فرمود. او براى بيعت آمده بود. امام عليه السلام فرمود: بيعت تو چه سودى دارد مگر ديروز بيعت نكردى؟ (و بيعت خود را شكستى. منظور امام عليه السلام بيعت بعد از قتل عثمان است) سپس حضرت دستور دارد آنها را اخراج كنند و افزود: كسى كه دين نداشته باشد پيمان او نيز اعتبارى ندارد آنگاه در ضمن كلام خود فرمود: «فَاعْتَصِمُوا بِالذِّمَمِ في أوْتادِها»
📚شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ، ج 18 ص 372
🔸امام علیه السلام می گوید که هرگاه مى خواهيد پيمان ببنديد به سراغ افراد بى اعتبار و پيمان شكن و غير قابل اطمينان نرويد، بلكه با كسانى عهد ببنديد كه داراى دين و شخصيت و تعهدند ، لذا در حديثى دیگر از امام اميرمؤمنان عليه السلام مى خوانيم ؛
«به عهد و پيمان كسى كه دين ندارد اطمنيان نكن (و از آن چشم بپوش)».
📚غرر الحکم ح 1440
🔸ادامه 👇
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
🔸ادامه 👇
👌آقای روحانی در سخنرانی خود به آیه 56 سوره انفال اشاره کرده و استدلال می کند که پیامبر گرامی پی در پی بعد از عهد شکنی کفار ، باز با آنان عهد و پیمان می بست ، برای روشن شدن این نسبت دروغ ، آیات مذکور را بررسی می کنیم . خداوند می فرماید ؛
«بدترين جنبندگان نزد خدا كسانى هستند كه راه كفر پيش گرفتند و ايمان نمى آورند.- كسانى كه با آنها پيمان بستى سپس هر بار عهد خود را مى شكنند و (از پيمان شكنى و خيانت) پرهيز ندارند._ اگر آنها را در (ميدان) جنگ بيابى آن چنان به آنها حمله كن كه جمعيتهايى كه پشت سر آنها هستند پراكنده شوند، شايد متذكر گردند (و عبرت گيرند). و هر گاه (با ظهور نشانه هايى) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته حمله غافلگيرانه كنند) به طور عادلانه به آنها اعلام كن (كه پيمانشان لغو شده است) زيرا خداوند خائنان را دوست نمى دارد._ و آنهاكه راه كفر پيش گرفتند تصور نكنند (با اين اعمال) پيروز مى شوند (و از قلمرو كيفر ما بيرون مى روند) آنها هرگز ما را عاجز نخواهند كرد.» ( انفال 55_59)
❕بعد از آنكه رسول خدا به مدينه تشريف آورد و يهوديان را به اسلام دعوت كرد ، آنان از پذيرفتن دعوتش سرباز زدند، ناگزير رسول خدا با ايشان كه سه طايفه بودند بنام « بنى قينقاع » ، «بنى النضير » و «بنى قريظه » و در اطراف مدينه سكونت داشتند معاهده كرد و ليكن هر سه طايفه عهد خود را شكستند ، آیات فوق اشاره به عهد شکنی این سه قبیله است که یکی پس از دیگری عهد خود را شکستند و بلکه هر قبیله ای چندین مرتبه عهد و پیمان خود را می شکست ، نه آنکه پیامبر پس از هر بار پیمان شکنی با آنان پیمان مجددی امضا کند ، آنان به همان پیمان نخستین پشت کرده و بارها ، همان پیمان نخستین را شکستند مانند برجام که بارها توسط طرف های غربی ، نقض شد و آنان به معاهدات خود ، مندرج در برجام پشت کردند .
❕در تفسير بيضاوى در ذيل آيه « الَّذِينَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ » گفته است منظور يهوديان بنى قريظه است كه رسول خدا با ايشان معاهده بست به اينكه دشمنانش را كمك نكنند، و آنان اين معاهده را نقض كرده و مشركين را با دادن اسلحه كمك كردند، و وقتى به ايشان اعتراض شد گفتند: ما اين معاهده را فراموش كرده بوديم. و آن گاه چيزى نگذشت كه باز در جنگ خندق مشركين را يارى كردند و كعب بن اشرف از ميان بنى قريظه به مكه رفت و با مشركين معاهده بست .
📚تفسیر بیضاوی ج 3 ص 59
👌بنابراین یک عهد و پیمان بود که بارها توسط یهودیان نقض شد ، نه آنکه پیامبر پس از هر بار پیمان شکنی با آنان پیمان مجددی ببندد ، بلکه بالعکس پیامبر گرامی پس از پیمان شکنی آنان ، طبق دستور خداوند پیمانشان را ملغی می کرد و مجددا به پیمان نخستین باز نمی گشت .
❕بنى قينقاع در جنگ بدر عهد خود را نقض كردند، و رسول خدا در نيمه شوال سال دوم هجرت بعد از بيست و چند روز از واقعه بدر بسوى آنان لشكر كشيد و ايشان به قلعه هاى خود پناهنده شدند، و هم چنان تا پانزده روز در محاصره بودند تا آنكه ناچار شدند به حكم آن حضرت تن در دهند . رسول خدا دستور داد تا مدينه و اطراف آن را تخليه كنند، بنى قينقاع به حكم آن حضرت بيرون شده و با زن و فرزندان خود به سرزمين" اذرعات" شام كوچ كردند، و پیامبر گرامی اموالشان را به عنوان غنيمت جنگى گرفت .
🔸بنى النضير نيز با آن حضرت خدعه كردند و آن جناب بعد از چند ماه كه از جنگ بدر گذشت با عده اى از يارانش به ميان آنان رفت، و فرمود: بايد او را در گرفتن خون بهاى يك و يا دو نفر از كلابى ها كه بدست عمرو بن اميه ضمرى كشته شده بودند ياريش كنند. گفتند: ياريت مى كنيم اى ابو القاسم اينجا باش تا حاجتت را برآريم. آن گاه با يكديگر خلوت كرده و قرار گذاشتند كه آن حضرت را به قتل برسانند، و براى اين كار عمرو بن حجاش را انتخاب كردند، كه او يك سنگ آسياب برداشته و آن را از بلندى به سر آن حضرت بيندازد و او را خرد كند. سلام بن مشكم ايشان را ترساند و گفت: چنين كارى نكنيد كه به خدا سوگند او از آنچه تصميم بگيريد آگاه است، علاوه بر اينكه اين كار، شكستن عهدى است كه ميان ما و او استوار شده است .
🔸ادامه 👇
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
🔸ادامه 👇
❕در اين ميان از آسمان وحى رسيد و رسول خدا از آنچه بنى النضير تصميم گرفته بودند خبردار شده از آنجا برخاسته به سرعت به طرف مدينه رفت، اصحابش از دنبال به او رسيده و از سبب برخاستن و رهسپار شدنش بسوى مدينه پرسيدند، و آن حضرت جريان تصميم بنى النضير را برايشان گفت. آن گاه از مدينه براى آنها پيغام فرستاد كه بايد تا چند روز ديگر از سرزمين مدينه كوچ كنيد و در آنجا سكونت نكنيد، و من اين چند روزه را به شما مهلت دادم اگر بعد از اين چند روز كسى از شما را در آنجا ببينم گردنش را مى زنم.
❕آنان گفتند ما از ديار خود كوچ نمى كنيم تو نيز هر چه از دستت مى آيد بكن. رسول خدا تكبير گفت و اصحابش همه تكبير گفتند. آن گاه على را مامور كرد تا پرچم برافراشته و با اصحاب خيمه بيرون زده بنى النضير را محاصره كنند، على قلعه هاى بنى النضير را محاصره كرد، در نهایت گفتند ما حاضريم از ديار خود كوچ كنيم به شرطى كه تو اموال ما را بما بدهى. حضرت فرمود: نه، بلكه بيرون برويد و هر يك بقدر يك بار شتر از اموال خود ببريد. بنى النضير قبول نكردند، و چند روز ديگر ماندند تا سرانجام راضى شده و همان پيشنهاد آن حضرت را درخواست نمودند. حضرت فرمود: نه، ديگر حق نداريد چيزى با خود برداريد و اگر ما با يكى از شما چيزى ببينيم او را خواهيم كشت، لذا به ناچار بيرون رفته عده اى از ايشان به فدك و وادى القرى رفتند و عدهاى ديگر به سرزمين شام كوچ كردند .
🔸بنی قریظه هم در آغاز با اسلام در صلح و صفا بودند تا آنكه جنگ خندق روى داد، و حى بن اخطب سوار شده به مكه رفت و قريش را عليه رسول خدا تحريك كرد و طوائف عرب را برانگيخت، از آن جمله به ميان بنى قريظه رفت، و مرتب افراد را وسوسه و تحريك كرده پافشارى مى نمود، و با رئيسشان كعب بن اسد در اين باره صحبت كرد تا سرانجام آنها را راضى كرد كه نقض عهد كرده و با پيغمبر بجنگند بشرطى كه او نيز به ياريشان آمده و به قلعه شان درآيد و با ايشان كشته شود. حى بن اخطب قبول كرد و به قلعه درآمد، بنى قريظه عهد خود را شكسته و با كمك احزابى كه مدينه را محاصره كرده بودند به راه افتادند، و شروع كردند به دشنام دادن رسول خدا و شكاف ديگرى ايجاد كردن.
❕از آن سو بعد از آنكه رسول خدا از جنگ احزاب فارغ شد جبرئيل با وحيى از خدا نازل شد كه در آن پيامبر مامور شده بود كه بر بنى قريظه لشكر بكشد. رسول خدا لشكرى ترتيب داد. و پرچم لشكر به على سپرد، و تا قلعه هاى بنى قريظه براند و آنها را بيست و پنج روز محاصره كرد . کار بنی قریظه با حکم سعد معاذ یک سره شد .
👌رسول خدا بعد از آنكه از كار يهوديان بنى قريظه فراغ يافت هر چه يهودى در مدينه بود بيرون كرد و سپس به جانب خيبر لشكر كشيد، چون يهوديان خيبر در مقام دشمنى برآمده و در تحريك احزاب و جمع آورى قبايل عرب عليه آن حضرت فعاليتها كرده بودند. رسول خدا در اطراف قلعه هاى خيبر بار بينداخت، در نهایت
على علیه السلام برابر لشكر دشمن رفت و" مرحب" را كه جنگجوى معروفى بود به قتل رسانيده و لشكر دشمن را شكست داد. لشكر كفار به درون قلعه گريخته و در را بروى خود بستند، على علیه السلام در قلعه را از جاى كند و خداوند قلعه خيبر را به دست او به روى لشكر اسلام گشود، و اين واقعه بعد از داستان صلح حديبيه در محرم سال هفتم هجرت اتفاق افتاد.
👌آن گاه رسول خدا يهوديانى را كه باقى مانده بودند نيز از مدينه و از اطراف آن بيرون كرد، و هر قبيله اى را كه بيرون مى كرد، قبلا از در خيرخواهى مى فرمود اموالشان را بفروشند و بهاى آنها را دريافت نموده (سبك بار روانه شوند) اين بود خلاصه داستان يهود با رسول خدا .
📚ترجمه تفسیر المیزان ج 9 ص 166
🔸می بینیم پیامبر گرامی هیچگاه در برابر پیمان شکنی های قبائل یهودیان ، پیمان مجددی نبستند ، بلکه به حکم قرآن پس از پیمان شکنی آنان ، پیمان اول را ملغی می کردند و از اینجا نسبت دروغی که رییس جمهور به پیامبر گرامی دادند ، روشن می شود .
🔸ادامه 👇
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
🔸ادامه 👇
❕پیمان پیامبر گرامی با مشرکین مکه هم ( پیمان حدیبیه ) توسط مشرکین نقض شد و پیامبر گرامی پس از نقض عهد آنان ، دو مرتبه پیمان مجدد نبستند ، بلکه به طرف مکه لشکر کشی کردند ، و مکه را به تصرف خود در آوردند .
🔸در سال ششم هجرت، قراردادى ميان سران قريش و پيامبر اسلام بسته شد كه به امضاى طرفين رسيد. ماده سوم آن حاكى از اين بود كه مسلمانان و قريش مىتوانند با هر قبيله اى پيمان ببندند. بر اساس اين ماده قبيله «خزاعه» با مسلمانان همپيمان شدند و پيامبر اسلام دفاع از آب و خاك و جان و مال آنان را به عهده گرفت و قبيله «بنى كنانه» كه از دشمنان ديرينه قبيله «خزاعه» و هم مرز آنان بودند، با قريش همپيمان گشتند. اين جريان، با بستن يك قرارداد صلح ده ساله كه حافظ امنيت اجتماعى و صلح عمومى در نقاط عربستان بود، پايان پذيرفت.
❕طبق اين قرارداد، طرفين نبايد بر ضد يكديگر قيام مسلحانه نمايند و يا همپيمانان خود را بر ضد همپيمان طرف مقابل، تحريك كنند. دو سال از آغاز اين قرارداد گذشت، طرفين در صلح و رفاه و امنيت به سر مى بردند؛ تا آنجا كه مسلمانان در سال بعد با كمال آزادى، به زيارت خانه خدا رفته و مراسم مذهبى و وظايف اسلامى خود را در برابر ديدگان هزاران دشمن بت پرست انجام دادند.
🔸پيامبر در ماه «جمادى الاولى» سال هشتم، يك هنگ سه هزار نفرى را به فرماندهى سه تن از افسران ارشد اسلام، به كرانه هاى شام براى سركوبى عمّال روم- كه مبلغان بى پناه اسلام را ناجوانمردانه كشته بودند- اعزام كرد. سپاه اسلام در اين مأموريت جان به سلامت بردند و فقط سه افسر و بيش از چند سرباز كشته ندادند، ولى با پيروزى چشمگيرى كه از مجاهدان اسلام انتظار مى رفت، بازنگشتند و عمليات آنها بيشتر به حالت «جنگ و گريز» شباهت داشت. انتشار اين خبر در ميان سران قريش، موجب جرأت و جسارت آنان گرديد. آنان تصور كردند كه نيروى نظامى اسلام به ضعف و ناتوانى گراييده و مسلمانان روح سلحشورى و سربازى را از دست داده اند.
👌از اينرو، تصميم گرفتند كه محيط صلح و آرامش را به هم بزنند. نخست در ميان قبيله «بنو بكر» اسلحه پخش كرده و آنان را تحريك كردند كه شبانه به قبيله «خزاعه»- كه با مسلمانان همپيمان بودند- حمله ببرند و گروهى را كشته و دسته اى را اسير سازند. حتى به اين نيز اكتفا نكرده، دسته اى از قريش شبانه در جنگ بر ضد «خزاعه» شركت كردند و از اين طريق پيمان «حديبيه» را زير پا نهاده، صلح و آرامش دوساله را به نبرد و خونريزى تبديل كردند.
❕قريش از كار خويش سخت پشيمان شدند و به زودى دريافتند كه عملى بر خلاف پيمان حديبيّه انجام داده و بدين سان، قرارداد صلح را زير پا گذاشته اند. از اينرو، براى فرونشانيدن خشم پيامبر و تأييد و تحكيم پيمان ده ساله و بنا به نقلى براى تمديد آن، پيشواى خود ابو سفيان را روانه «مدينه» كردند تا به هر شكلى سرپوشى بر گناهان و تعديات خود بگذارند. او راه مدينه را در پيش گرفت .
🔸خدمت پيامبر رسيد و با او درباره تمديد پيمان و تحكيم آن سخن گفت، ولى با سكوت پيامبر اسلام- كه حاكى از بى اعتنايى او بود- روبه رو شد. ابو سفيان با تنى چند از ياران پيامبر تماس گرفت تا از طريق آنان بتواند بار ديگر با پيامبر تماس بگيرد و به هدف خود نائل آيد، ولى اين تماسها سودى نبخشيد.
👌پیامبر گرامی پس از این عهد شکنی ، براى فتح مكه و گشودن محكمترين دژهاى بت پرستى و برانداختن حكومت ظالمانه قريش- كه بزرگترين سد در راه پيشرفت آيين توحيد بود- بسيج عمومى اعلام كرد و نهایتا هم با امداد الهی ، مکه را به تصرف خود در آورد .
📚فروغ ابدیت ص 786
❕می بینیم پیامبر گرامی پس از عهد شکنی قریش ، مجددا با قریشیان و ابوسفیان به مذاکره ننشست ، و پیمان مجدد امضا نکرد ، بلکه پیمان نخستین را ملغی کرد و به مکه لشکر کشی کرد .
🔸به آقای رییس جمهور توصیه می کنیم که تن به حکم اسلام دهد و عهد و پیمان ملغی شده کفار را ملغی کند و فکر مذاکره مجدد با آن پیمان شکنان را از سر بیرون کند و به پیامبر گرامی دروغ نبندد که پیامبر گرامی فرمود ؛
« دروغ بستن بر من، چون دروغ بستن بر ديگرى نيست. هر كس از روى عمد بر من دروغ بندد، بايد جايگاهى از آتش براى خود برگيرد. »
📚کنزالعمال ج 3 ص 625_ المحاسن ج 1 ص 118
#پرسمان_اعتقادی
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجری شبکه وهابی: زوم ما فقط روی ایران است نه اروپا و اسرائیل و ... !
باید میگفت دشمن وهابیت ایرانه نه اروپا و اسرائیل و...
@Bisimchimedia
‼️پخش موسیقی از مسجد
🔷س 1960: آیا پخش موسیقی شاد از مسجد به مناسبت جشن میلاد ائمه معصومین (علیهم السلام) شرعاً اشکال دارد؟
✅ج: واضح است که مسجد جایگاه شرعی خاصی دارد، لذا اگر پخش موسیقی در آن منافی با حرمت مسجد باشد، حرام است، حتی اگر موسیقی غیر لهوی باشد.
📕منبع: اجوبة الاستفتائات سؤال 399
🆔 @resale_ahkam
💢اقدام عجیب دولت در تعارض با سیاست افزایش جمعیت
🔹🔸نموداری که مشاهده میکنید، میزان حمایت ماهیانه خانوارها را در طرح جدید دولت پس از افزایش قیمت بنزین نشان میدهد.
♦️همانگونه که در نمودار مشخص است، نحوهی برنامهریزی صورت گرفته توسط دولت کاملا در تعارض با سیاستهای استراتژیک افزایش جمعیت دارد بدین ترتیب که در خانواده ۱ نفره مبلغ ۵۵ هزار تومان حمایت نقدی درنظرگرفته شده و هرچه تعداد اعضای خانواده افزایش یابد، میزان حمایت کاهش خواهد یافت، به طوری که در خانواده ۵ نفره به هر نفر حدود ۴۰ هزار تومان اختصاص مییابد و البته تکلیف خانوار بیش از ۵ نفر مشخص نشده است./بیداری ملت
✍ البته به نظر می رسد نفر ششم به بعد مشمول هیچ حمایتی از جانب دولت نیست و این یعنی نه تنها بسته دولت در جهت سیاست #افزایش جمعیت نیست بلکه در جهت #تحدید جمعیت است!
🔰 وظیفه روشنفکران و علمای دینی جهان اسلام، سینه سپر کردن برای دفاع از حق است
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى:
🔹️ امروز هر حرکت و هر حرفی که در جهت استقلال سیاسی و فرهنگی کشورها باشد، هر حرکتی که در جهت رشد اقتصادی ملتها و در جهت وحدت و اقتدار امت اسلامی باشد، عمل صالح است.
🔹️ هر کاری که در جهت ترویج علم در دنیای اسلام و رشد دادن جوانان دنیای اسلام باشد، عمل صالح و حسنه است.
🔹️ هر فعالیت مهم اقتصادی، هر حرکتی در جهت کمک به مردم مستضعف و هر حرکتی در جهت تبلیغ حقایق و مقابله با موهومات، عمل صالح است.
🔺️ روشنفکران و علمای دینی جهان اسلام ببینند چه عرصهی وسیعی برای عمل صالح در مقابلشان هست؛ بنویسید، قلم بزنید، از حق دفاع کنید، سینه سپر کنید و از دشمن نترسید؛ محاسبهاش هم با خداست. ۹۸/۸/۲۴
🏷 #دیدار۱۷ربیع
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
#عکس_نوشت | کلر ژوبرت بانوی #تازه_مسلمان فرانسوی :
✅همیشه ارتباط با خدا را دوست داشتم....
rahyafteha.ir/73900/
#سلبریتی_مسلمان
❅ঊঈ✿☀️✿ঈঊ❅
@BaSELEBRTY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «بشارتِ پیامبر خاتم در کتب ادیان گذشته»
🔻 خاطرهای جالب از دلیل مسلمان شدن یک کشیش مسیحی، از زبان آیتالله بهجت قدسسره
🔹 آن نصرانی که در زمان ما کشیش بوده، گفت: «کتابخانه سوریه دست من بود. عموم به اذن من، وقتی باز میکردم از این کتابخانه استفاده میکردند. یک اتاق خصوصی بود که کتابهای خصوصی در آن اتاق بود، هیچکس را به آن راه نمیدادیم. فقط من خودم که رئیس آن کتابخانه بودم، اجازه داشتم که بروم. دیگران را اجازه نداشتم راه بدهم. [روزی] رفتم و تورات یا انجیلی را دیدم. دیدم روی یک اسمی، یک مومی گذاشتهاند، یک شَمعهای گذاشتهاند [که نوشته بود:] «بعد از من، این پیغمبر است». هر طور بود، سعی کردم، این شمعه را بردارم، بهطوری که زیرش هر چه هست، پاره نشود. خیلیخیلی زحمت کشیدم که این شمعه را بردارم. دیدم بله! همین حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله است ـ که آنها در لغت خودشان، حالا لغت عِبری است، سریانی است، چه هست، میگویند: مُدمُد ـ این سبب شد از برای اینکه من، اختیار کردم دین اسلام را».
🔹 بعد هم که آمده بود، یک رسالههایی نوشت بر علیه تنصّر و تهوّد؛ نان مغفرت و نمیدانم چیزهایی که آنها دارند، همه بر خلاف دین است، از خودشان جعل کردهاند، اینها را هم در آنجا ذکر کرده است. بالأخره، بنده خودم هم آن جوان را دیدم ـ جوان بود شاید سی سال داشت ـ مسلمان شده بود. مسلمان شده بود و قبائح آنها و کارهای جعلی آنها را در رسالههایی علیه آنها نوشت.
📚 اردیبهشت١٣٨٨، درس فقه، کتاب جهاد
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بالاخره ازدواج، "یک هندوانهی دربستهست" یا در دوران نامزدی و دوستی، تَقّهای به این هندوانه میخورد؟!
بحث پرچالش مجری تلویزیون و روانشناس در برنامه زنده درباره شناخت زوجین از هم قبل از شروع زندگی مشترک.
☑️ @Sh_Aviny
هدایت شده از حامیان ذریه زهرا سلام الله علیها
فوری:
سخنان صبح امروز امام خامنه ای در درس خارج فقه درباره طرح مدیریت مصرف سوخت
👇👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1919877127C1aa3566dc3
💠 #حديث_روز شنبه 25 آبان 1398
🔺 اخلاق پیامبر اکرم (ص) در کلام امام علی علیه السلام
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸 معتَدِلَ الأَمرِ غَيرَ مُختَلِفٍ، لا يَغفُلُ مَخافَةَ أن يَغفُلوا أو يَمَلُّوا، ولا يُقَصِّرُ عَنِ الحَقِّ، ولا يَجوزُهُ الَّذينَ يَلونَهُ مِنَ النَّاسِ،
🔹«ميانه رو بود. كارهاى متناقض انجام نمىداد. هيچ گاه غفلت نمىكرد تا مبادا مردم، غفلت كنند يا خسته شوند. در حق، كوتاهى نمىكرد و از آن، تجاوز هم نمىكرد.» .
📚 عيون أخبار الرضا : ج ١ ص ٣١٦ ح ١
🔸 @hadithnet
❌ رهبری از #قانون حمایت میکنند!
در تمام این سالها هیچ فردی به اندازه رهبری قائل به اجرای قانون و حمایت از برنامه های مسئولان در چهارچوب قانون نبودند!
شاید مطلوب ما این بود یا انتظار داشتیم که ایشون مثل دیکتاتورها پشت تریبون قرار بگیرن و بگن این طرح رو همین الان ملغی کنید!
اما اتفاقاً تبعیت از قانون و نشان دادن آن در همچین مواقع سخت و پیچیده ای هنر میخواد و عیار افراد مشخص میشه!
ایشون هر کاری رو از مجرای قانونی آن میخوان که اجرا بشه، در غیر اینصورت بدعت جدیدی خلق میشه که در آینده به عنوان الگو و رویه موجب بلبشو خواهد شد!
شک نکنید اگه الان مجلس تصمیم به لغو این مصوبه سران قوا بگیره، ایشون حمایت خواهند کرد! حتی اگه مجلس به عدم کفایت سیاسی روحانی رای بده بازم حمایت میکنن!
موضع ایشون حمایت از موضوع خاصی نیست، حمایت و تبعیت از قانونه، این خیلی مهمه!
🌐 @Buh_LOL
🆘 @Roshangari_ir
✖️واکنش آیت الله جوادی آملی به حوادث کشور
♦️مسئولین باید دقیق بفهمند که الان صلاح مملکت چیست و اگر کوتاهی کردند شرعا ضامن اند.
♦️آتش زدن مشکلی را حل نمیکند جز آشوب.دشمن مشترک است هم (مخالفان)باید ببینند و هم ما باید ببینیم.دشمن مشترک صف است نه برای ما و نه برای اونا بلکه برای نظام صف بسته است.
♦️وظیفه این است که عالمانه و محققانه شب و روز تلاش بکنند و از اقتصاددانان مملکت بررسی کنند و اگر #صلاح مملکت باشد یقینا مردم رضایت میدهند.نظام را باید با تخصص حفظ کرد،حفظ نظام از اوجب واجبات هست.
♦️کمیل شخصیت بزرگی بود.امیرالمؤمنین علیه السلام او را مسئول منطقه هیت کرد.این نامه در نهج البلاغه است.
معاویه آمد آن منطقه را غارت کرد و کمیل که مسئول آن منطقه بود حضرت نامه گلایه آمیز به او نوشت،این عبارت در نهج البلاغه نیست اما خلاصه اش این است تو فقط بدرد دعای کمیل میخوری.این ها آمدند بردند زدند تو چه کار میکردی.
بعضی ها فقط بدرد دعای کمیل می خوردند،واقعا صلاحیت برای مملکت ندارند لذا داد مردم در نمی آمد.
۹۸/۸/۲۶
🆘 @Roshangari_ir
💬 پرسش: پوشیدن لباس روحانیّت به وسیله بازیگران چه حکمى دارد؟
✅ پاسخ: اگر احترام این لباس حفظ شود، مانعى ندارد. [1]
🔶نکته: عالمان دین در طول تاریخ از جایگاه اجتماعی والا و ارزشمندی برخوردار بوده و در چشم و دل مردم قداست و اعتبار فراوان داشته اند. انسان ها، با فطرت پاک الهی، وجود خدا و قیامت و پیامبران و پیام های آسمانی را باور دارند و عالمان دین را به عنوان مفسران و مترجمان و امانتداران امانت آسمان و سخن خدا و پیام آوران او می شناسند. در منابع اسلامی و تفکر شیعی هم، عالمان دین، دارای بالاترین نقش در سعادت و شقاوت ملت ها، شناخته شده اند و در تاریخ پرفراز و نشیب هزار و چهارصد ساله اسلام، خانه عالمان دین و مساجد و پایگاه فعالیت آنان از مهمترین مراکز تصمیم سازی و نقش آفرینی در صحنه تحولات بزرگ تاریخی بوده است. با توجه به اهمیت و جایگاه علما در جامعه، حفظ حرمت و شأن ایشان ضروری می باشد. یکی از مصادیق لزوم حفظ احترام عالمان دینی، رعایت ملاحظات لازم در پوشیدن لباس روحانیت توسط بازیگران سینما و تلویزیون است. باید مراقب بود این مسأله موجب کاهش حرمت و ارزش این لباس در جامعه نگردیده و بازیگرانی که این نقش ها را ایفا می کنند با دقت انتخاب گردند.
-----------------
پی نوشت:
[1]. پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم، وظایف حکومت اسلامی.
#احکام_دین
♻️ بازخوانی تاریخ
🔰 تکرار سه فتنه زمان علی(ع) در زمانه ما
۱ . فتنه رنگی جمل: سهم خواهی- حبس خانگی – انحراف توسط فرزند (ناکثین)
۲ . فتنه مذاکره: با شیطان بزرگ - فریب خوردن ابوموسی اشعری (قاسطين)
۳ . فتنه القای ناکارآمدی: القای عدم عدالت توسط مذهبی های احمق (مارقین یا خوارج)
🔹 در فتنه اول:
یاران نزدیک پیامبر (طلحه و زبیر) که بعد از شهادت پیامبر اکرم، در سایه رانت به ثروت زیادی رسیده بودند، وقتی دیدند نمی توانند در حکومت امام علی (ع) به پست و مقام برسند با همراه کردن خانواده پیامبر (یعنی عایشه) و به بهانه خونخواهی عثمان، علیه جانشین پیامبر شورش کردند. بسیاری از مسلمانان در این فتنه کشته شدند.
زبیر از اولین یاران پیامبر (ص) و علی (ع) بود که حب جاه و مقام او را منحرف کرد و هر بار می خواست برگردد، پسرش او را منصرف می کرد. زبیر به شکل بدی کشته شد. علی (ع) که از کشته شدن دوست قدیمی اش (یعنی زبیر) در حال انحراف ناراحت بود، وقتی چشمش به صورت بی جان زبیر افتاد، خطاب به جسد او فرمود: تو مدتی با پیامبر خدا مصاحب بودی و با او پیوند خویشاوندی داشتی (زبیر پسر عمه پیامبر بود) ولی شیطان بر عقل تو مسلط شد و کار تو به این جا انجامید.
این فتنه رنگی بود و به جمل (یعنی شتر سرخ مو که عائشه بر آن سوار بود) شهرت یافت- در آخر با اینکه عایشه موجب فتنه و قتل بسیاری از مسلمانان شده بود، حضرت علی (ع) عایشه را به حبس خانگی محکوم کرد تا در سایه بهره برداری از سابقه او، فتنه دیگری طراحی نشود و مردم بیشتری در این وسط کشته نشوند!
🔹 در فتنه دوم:
سپاه حضرت علی(ع) با سپاه شیطان بزرگ زمان (یعنی معاویه) در جنگ بود و چون معاویه در حال شکست بود، پیشنهاد مذاکره داد. برخی یاران ساده لوح و پشیمان حضرت علی (ع) فریب خوردند و پیشنهاد مذاکره را باور کردند. حضرت که از عاقبت کار مطلع و شیطان بزرگ را پایبند به عهدش نمی دانست، قبول نمی کرد و می فرمود به آنها اعتماد نکنید.
منافقین داخلی و درون خیمه علوی، با پیوند زدن معیشت و راحتی مردم به مذاکره با شیطان بزرگ معاویه، با فشار افکار عمومی، توافقی را به حضرت علی (ع) تحمیل کردند که خسران آن برای علی (ع) مشخص بود.
هر چند حضرت برای اینکه یاران جاهلش به عینه عهدشکنی معاویه را درک کنند، یکی از یاران زیرک و باهوشش (مالک اشتر) را برای مذاکره تعیین کرد اما منفعت طللان پشیمان از مبارزه با فضاسازی، مالک را تندرو و جنگ طلب معرفی و درخواست تعیین گزینه ای به عنوان مذاکره کننده داشتند که خود را مسلط به آداب مذاکره، باسواد و صلح طلب (ابوموسی اشعری) معرفی می کرد.
مذاکره ابو موسی اشعری ساده لوح و عمروعاص شیطان مدتی به طول انجامید تا اینکه ابوموسی فریب خورد و بر خلاف آداب مذاکره با شیطان، ابتدا شرایط طزف مقابل را اجرا کرد و انگشتر را از دستش بیرون آورد. معاویه و عمروعاص اما در مقابل نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند که برخلاف آن رفتار کردند.
این جماعت بعد از شکست مذاکراتی که ادعا می کردند با آن همه مشکلات را حل می کنند، به جای اینکه به راهکارهای تعیین شده ولی زمان خود تن بدهند و مسئولیت این مذاکره تحمیلی را بپذیرند، در رسانه های عمومی زمان خود و از پشت تریبون، مسئوایت مذاکرات را متوجه علی (ع) کردند و گفتند ما اشتباه کردیم، پس چرا علی قبول کرد پس علی هم اشتباه کرده!
🔹 اما فتنه سوم:
برخی از یاران حضرت علی(ع) که به مذهبی های بی بصیرت شناخته می شدند، به این نتیجه رسیده بودند که حکومت علوی ناکارآمد و ناعادلانه است. این جماعت که در نتیجه جنگ های متعدد و تخلف های برخی مدیران به این نتیجه رسیده بودند، از اینکه علی (ع) مطابق اشتیاق آنها عمل نمی کند، به حضرت اعتراض میکردند و با فشار و تعصب یک سوی نگری، قصد داشتند ایشان را وادار به توبه کنند.
این جماعت که خود را از حضرت علی (ع) عادل تر و دین شناس تر می دانستند، هر روز به بهانه ای با حق مطلق جلوه دادن خود، به نظام علوی اعتراض می کردند و آن را منحرف شده از اصول عدالت می دانستند.
نهروانی ها سه خصوصیت عجیب داشتند: همه را فاسد می دانستند و برای ولی مسلمین زمان خود، تعیین تکلیف می کردند، تنها خود را عدالت طلب و دین دار واقعی می دانستند و ابایی نداشتند تا جلوتر از امام حرکت کنند، و در آخر اینکه به راحتی به دیگران تعرض می کردند.
در تمام این فتنه ها رهبر زمان بهتر از دیگران و بیش از آنها به وجود مشکلات آگاهی داشت، اما جامعه اسلامی بویژه خواص، به جای همراهی با راهکارهای امام، یا عقب تر از او و یا جلوتر از امام، نسخه مطلوب خود را طلب و اجرا می کرد.
مراقب فتنه ها باشیم که فتنه شاید از رفیقان بوده باشد...
✍ یادداشت وارده با تغییرات و اضافات از کانال حمید رسایی
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره پانتهآ مهدینیا، بازیگر نقش فاطمه بنت اسد(س) از حضور رهبر انقلاب در لوکیشن فیلم محمد رسول الله (ص):
همه حال و هوای بازی در چنین فیلمی یک طرف روزی که حضرت آقای خامنهای از پروژه بازدید کردند یک طرف، چهره و رفتار ایشان بسیار جذاب و کاریزماتیک بود...
❅ঊঈ✿☀️✿ঈঊ❅
@BaSELEBRTY