eitaa logo
تبلیغ نوین دین
75 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.1هزار ویدیو
652 فایل
کانال تبلیغ نوین دین کانالی تعاملی، برای محتوای دینی صرف نیست. نگاه ما به مواردی است که می تواند در نشر و انتشار رائحه دینی در جامعه موثر باشد. نوین بودن به معنای نگاه نوین و جدید داشتن به تبلیغ دین می باشد. 🌷🥀 ارتباط باادمین اصلی کانال🌷🥀 @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان 🙏خدایا در این ماه گناهانم را بشوی و عیوبم را پاک گردان. دلم را به پرهیزکاری و تقوا آزمایش کن. ای چشم‌پوش لغزش گناهکاران. #ادعیه_رمضان 🆔👇 @mohtaveytablighdini
روز بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان ✨ أللَّهُمَّ اغْسِلْنی فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنی فیهِ مِنَ الْعُیُوبِ وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فیهِ بِتَقْوَی الْقُلُوبِ یا مُقِیلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِین؛ خدایا! در این روز مرا از گناهان پاکیزه گردان، از هر عیب و نقص پاک ساز و دلم را با رتبۀ دل‌های اهل تقوا آزمایش کن. ای پذیرندۀ عذر لغزش‌های گناه‌کاران! 〰️➰〰️➰〰️➰ 📩پیام‌های دعا 1⃣ درخواست آمرزش گناهان 2⃣ طلب پاكی از عيوب 3⃣ امتحان و آزمایش با تقوای قلب 4⃣ توبه‌پذیری خداوند 🔸🔹🔶🔷🔸🔹 🏵پیام منتخب ✍️هر كدام از اعضا و جوارح ما، برای خود شأن و منزلت و حقوقی دارند كه رعايت تقوا دربارۀ آنان لازم و ضروری است. قرآن تقوا را به دل‌ها منسوب کرده و می‌فرمايد: «ذَلِكَ وَ مَن يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ؛ و هر كس شعائر دين خدا را بزرگ و محترم بدارد، اين از ويژگی‌های دل‌های باتقواست.» 📍حج، آيه ۳۲ ✨علامه طباطبايی ذيل اين آيه می‌نويسد: «اضافه‌شدن تقوا به قلوب، اشاره است به اين‌كه حقيقت تقوا و دوری از غضب خدای متعال و تورع از محارم او، امری است معنوی كه قائم است به دل‌ها و منظور از قلب، دل و نفس است.» 👤طباطبایی، محمدحسین،📗 تفسیرالميزان، 📚ج ۱۴، 📖ص ۵۲۸ اگر می‌خواهيم باتقوا باشيم، بايد ابتدا دل‌ را اهل تقوا كنيم تا در پی آن، جسم نيز اهل پرهيزكاری شود. 🆔👇 @mohtaveytablighdini
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸رسول خدا صلى الله علیه و آله : 🔹 لو یعلم العبد ما فى رمضان لود ان یكون رمضان السنة؛ 🔹 اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چیست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تمام سال، رمضان باشد. 📚بحار الانوار، ج 93، ص 346 🆔 @rasanews_agency
☘️شرح دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان ☘️ الله مجتهدی (ره): 🌹اللَّهُمَّ اغْسِلْنِی فِیهِ مِنَ الذُّنُوبِ خدایا مرا از گناهان شستشو بده، شما وقتی می‌خواهید به مهمانی بروید، خودتان را پاکیزه و تمیز می‌کنید و شستشو می‌دهید، باید بدانیم که در ماه رمضان همه میهمان خداوند هستیم، آیا خودمان را از آلودگی‌های معنوی تمیز کرده ایم، آیا دل‌هایمان را از زنگار گناه شستشو داده ایم؟ «شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ» [۲] و شما میهمان سفره پر برکت الهی هستید و باید خودمان را برای این ضیافت آماده می‌کردیم تا با دلی پاک به این میهمانی برویم، لذا از خداوند می‌خواهیم که ما را از گناهان شستشو بده و لیاقت آن را بدهد که از این میهمانی استفاده کنیم. اگر یک مرتبه با اخلاص ازخدا بخواهید که شما را از آلودگی گناه پاک کند، خدا می‌پذیرد باید مثل کودکی که اشک ریزان نزد پدر می‌رود و طلب بخشش می‌کند، به محضر الهی رفت و عذر خواهی کرد. 🌺وَ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الْعُیُوبِ؛ خدایا مرا از عیب‌هایی که به آن مبتلا هستم پاک کن غیبت، ریا، تکبر، عجب، حسد و … اینها همه عیب هستند، عمل معیوب مورد پذیرش درگاه الهی نیست. 🏵️ارزیابی اعمال اعمال ما باید از هفت آسمان بالا برود و در هر آسمانی برای هر عیبی می‌گویند «قف» به معنی «ایست» و مأموران الهی در آسمان اول به نامه عمل ما نگاه می‌کنند و اگر دیدند امروز من غیبت کرده ام می‌گویند: بروید و «اضربوا هذا العمل بوجه صاحبه» این عمل را بر صورت صاحب آن بزنید و عمل در آسمان اول متوقف می‌شود، عمل بعضی‌ها از آسمان اول می‌گذرد چون اهل غیبت نبودند، ولی باز ملائکه آسمان دوم می‌گویند «قِف» عمل را بررسی می‌کنند و متوجه می‌شوند که این شخص «عُجب» داشته است، بعض دیگر اهل عُجب هم نبوده اند و عمل به آسمان سوم می‌رسد و باز دستور به توقف می‌دهند و اگر آن شخص اهل «حسد» نبود به آن عمل اجازه می‌دهند که به آسمان چهارم برود و در آنجا برای رذیله «تکبر» عمل را متوقف می‌کنند، اگر اهل مراقبت نباشیم اموری مانند؛ ریاست، ثروت و علم تکبر می‌آورند. 💐سیره امام رضا (علیه السلام) در روایت آمده است؛ زمانی که حضرت علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) میل به غذا داشتند تمامی غلامان را دعوت می‌کردند و با هم غذا می‌خوردند؛ شخصی گفت: یا علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) این امور برای شما خوب نیست، چرا با فقرا غذا می‌خورید؟ حضرت فرمودند: همه ما اولاد حضرت آدم هستیم و تفاوت درجات انسان‌ها به تقوی است. در یکی از ایستگاه‌ها نیز توقف می‌کنی تا ببینند آیا این عملت از روی ریا بوده یا نه! 🌷مفهوم ریا به زبان ساده دلاکی عالمی را کیسه می‌کشید و در حین کیسه کشیدن از عالم پرسی: ریا یعنی چه؟ آن عالم گفت: همین که کیسه می‌کشی و می‌خواهی چرک‌های مرا به من نشان بدهی تا پول بیشتری بگیری، همین نشان دادن عمل را ریا می‌گویند (قدیم‌تر ها وقتی کیسه می‌کشیدند، اگر چرک بیشتری در می‌آوردند انعام بیشتری می‌گرفتند و این عالم می‌خواست با زبان خود این دلاک با او حرف بزند) خلاصه در هر آسمانی، عمل را از یک جهت بررسی می‌کنند. 🌸خدایا از تو می‌خواهیم عمل ما را قبول کنی و اگر دنبال عمل خالصی مثل اعمال امیرالمومنین (علیه السلام) می‌گردی این حسرتی است که بر دل می‌ماند!. انواع بندگی بندگی خدا سه قسم است: نوع اول، از ترس جهنم است، و گاهی به طمع بهشت است، و نوع سوم؛ «تعظیما لله» است چون خداوند شایسته پرستش است باید او را بزرگداشت. 🌹وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فِیهِ بِتَقْوَی الْقُلُوبِ؛ خدایا قلب و دل مرا آزمایش کن به تقوی دل نه زبان ممکن است زبان ما حرف از تقوی بزند ولی قلب و دل ما از آن بی خبراست و بهره‌ای از تقوی نداشته باشد، شخصی صد میلیون تومان در جاده پیدا کرد و آن را به صاحبش برگرداند این مسائل از آثار تقوی است. 🌼معنی تقوی: دین چراغ قرمز و سبز دارد، چراغ قرمز مرز حرام است و چراغ سبز محدوده مباحات است؛ تقوی یعنی از چراغ قرمزها عبور نکن. رعایت چراغ قرمزها هم دو نوع است گاهی راننده بخاطر ترس از جریمه ترمز می‌کند و گاهی بخاطر احترام به قانون مملکت، که دومی افضل است. 🌻یَا مُقِیلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِین؛ ای خدایی که همه لغزش‌های گنهکاران را اقاله می‌کنی 🍁معنای اقاله: جنسی را که از کاسب خریدی و می‌خواهی پس بدهی، مستحب است که فروشنده از مشتری پس بگیرد به این عمل اقاله گویند. اقاله در مورد خداوند یعنی؛ خدایا گناهان ما را رایگان ببخش. 🆔👇 @mohtaveytablighdini
💠 روزه بی ثمر فرمودند: 🔅ما یَصنَعُ الصّائِمُ بِصیامِهِ إذا لَم یَصُن لِسانَهُ وَ سَمعَهُ وَ بَصَرَهُ وَ جَوارِحَه؟؛ 🔹روزه دار با روزه اش چه می خواهد بکند،وقتی زبان و گوش و چشم و اعضایش را (از گناه) حفظ نکند؟ 📚دعائم الاسلام، ج ۱، ص ۲۶۸ ✍️ : هر برنامه ی اصلاحی و تربیتی، وقتی سازنده است که شرایط آن هم فراهم باشد. روزه، برنامه ی خودسازی است. شرط اثر گذاری این عبادت آن است که روزه دار، از حرام پرهیز کند، و گرنه تنها تحمل گرسنگی و تشنگی کارساز نیست. هر عبادتی، پوستی دارد و مغزی؛ ظاهری دارد و باطنی. بسیارند روزه دارانی که تنها به این پوسته قناعت می کنند و با تغییر وعده ی غذا و تحمل چند ساعت گرسنگی گمان می کنند «روزه دار» ند، در عین حال از گناه و دروغ و چشم چرانی و حق کشی و شنیدن غیبت و تهمت و صداهای حرام پرهیز نمی کنند. این عبادتی نیست که خدا از روزه دار خواسته است. در حال روزه، چشم و گوش و زبان و اندام هم باید روزه دار باشد تا روح او را زلال کند و به خدا نزدیکش سازد، وگرنه از چنین روزه ای چه سود؟ اگر روزه «عبادت» است، عبادت یعنی «بندگی» و بنده یعنی مطیع فرمان «مولا». فرمان خدا تنها در امساک از غذا از صبح تا غروب نیست، بلکه ترک گناهان هم دستور الهی است. روزه اگر انسان را از گناه باز ندارد، روزه نیست. 📚 حکمت های فاطمی، جواد محدثی ➡️ http://hadith.net/post/63054/ 🆔👇 @mohtaveytablighdini