eitaa logo
تبریزِ جان
547 دنبال‌کننده
669 عکس
262 ویدیو
6 فایل
کانال نخبگان آذربایجان ارتباط: https://abzarek.ir/service-p/msg/2591131
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺گوشه‌ای از فعالیت اداره ارشاد جهت ترویج فرهنگ عفاف و‌حجاب! اقامۀ فریضۀ امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از ارزش‌های انقلابی!! باصلابت‌تر از پیش به پیش! @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️واکاوی اهداف آمریکا از توافق با ایران انتشار متن تفاهم‌نامه ایران و امریکا، بسیاری را غافل‌گیر و بسیاری را ذوق‌زده کرد. با وجود آن‌که جنگ بیش از دو ماه قبل متوقف شده بود و ترامپ تا همین چند شب قبل‌تر از انتشار متن تفاهم‌نامه، رجز می‌خواند و ایران را به نابودی زیرساخت‌های ایران تهدید می‌کرد و حتی دوشب قبل از آن به شهرهای مختلف ایران حمله موشکی کرد، چه شد که یک‌دفعه حاضر به امضای چنین متنی و خرید این حجم از شماتت در داخل و خارج از اسرائیل شد و در رسانه ها از خود از یک رئیس‌جمهور پیروز چهره‌ای بازنده نشان داد؟_ ➖ در پاسخ به این پرسش، سه جواب بیش‌تر به ذهن نمی‌آید: ۱. ایران در جنگ نظامی امریکا را شکست داده و به مرحله استیصال رساند. در نتیجه امریکایی‌ها از ترس تلفات و آسیب‌های بیش‌تر وادار به اعطای چنین امتیازاتی شدند. ۲. آن‌طور که برخی از کارشناسان می‌گفتند عامل زمان به زیان آمریکا بود و بحران انرژی (ترکیب حجم + اضطرار زمانی) ترامپ را وادار به پذیرش خواسته‌های ایران کرد. ۳. کاسه‌ای زیرنیم کاسه است و ترامپ دارد دُهلی می‌زند که صدایش بعدها شنیده خواهد شد. ➖ در جنگ رمضان مزیت نظامی ایران در بسته‌ نگاه داشتن تنگه هرمز و هدف‌قرار دادن زیرساخت‌های انرژی منطقه بود؛ اما در هدف‌قراردادن ارتش امریکا عمل‌کرد بازدارنده‌ای نداشت. پس نمی‌توان عامل تلفات را دلیل اضطرار امریکا و ترامپ دانست. ➖ در حوزه انرژی اما؛ گویا حق با کسانی بود که اضطرار امریکا در حوزه نفت و سوخت (بیش‌تر ناظر به ترکیب حجم و زمان تا قیمت) را در قالب ارقام و اعداد و بر روی بُردار زمانی نشان می‌دادند. اضطرار امریکا در حوزه انرژی حتما در پذیرش چنین متنی نقش مهمی داشته و حتی شخص ترامپ نیز چندباری به صراحت همین مساله را عامل اصلی این تفاهم‌ اعلام کرد. ➖ اما به گمانم داستان باید فراتر از این‌ باشد و قبول چنین سطحی از امتیازات باید منطق دیگری هم داشته باشد. در واقع آن چیزی که آدمی را بیش از هر چیز نگران می‌کند، درست همان امتيازات حداکثری و بی‌سابقه‌ای است که ترامپ روی کاغذ برای طرف ایرانی پذیرفته است. ➖ امتیازات چشمگیری که در متن ارائه شده بیشتر از هر چیز می‌تواند برآمده از دو هدف باشد: نخست: شکستن اراده ایران برای ایحاد محدودیت در تنگه هرمز با هدف گسیل منابع نفتی به خارج از تنگه هرمز. دوم: خلق شکاف در جبهه داخلی ایران با ایجاد موجی از اختلافات بر سر پذیرش یا عدم پذیرش توافق نهایی. ➖ با این تفصیل، این متن و توافق احتمالی پس از آن موقت خواهد بود. اساسا این متن نوشته شده تا اجرایی نشود. اجراپذیر هم نخواهد بود. باشد هم اراده‌ای حقیقی برای اجرایش وجود نخواهد داشت. اراده‌ای هم از سوی دولت ترامپ باشد، باز موانعی از جنس کنگره و سنا و لابی رژیم إسرائيل و هزار عذر و بهانه دیگر عملا سد راهش خواهند بود‌. با این منطق ترامپ اجازه نخواهد داد ایران انتفاع چندانی از این تفاهم و آن توافق ببرد. ➖ هر زمان که امریکایی‌ها احساس کنند وضعیت در بازارهای انرژی به مرحله قبل از جنگ برگشته و وضعیت لجستیکی و اطلاعاتی به آمادگی مجدد خود برگشته است فاز سوم جنگ نظامی علیه ایران را به راه خواهند انداخت. حالا چه چند هفته و چه چندماه بعد. ➖ اگر بخواهیم روندی به مساله نگاه کنیم ما وارد ششمین مرحله فرایند فرسایش و کلنگی‌کردن ایران شده‌ایم: ۱. تحریم‌ها ۲. توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ۳. شورش‌های معیشتی ۴. ترور سردار سلیمانی ۵. رویارویی مستقیم نظامی ۶. تعلیق ایران در میانه حلقه‌ای از جنگ، مذاکره و شورش‌های داخلی ➖ درست برخاسته از همین نگاه روندی بود که پیش‌تر و در نوشته بیست‌ویکم گفته شد که در نقطه نهایی امریکا به هیچ توافق غیرتسلیمی رضایت نخواهد داد. ➖ با چنین نگاهی هر توافقی موقت و تا جای ممکن با پرداخت حداقل امتیازات به طرف ایرانی خواهد بود. ولو با اعتراف حداکثری در روی کاغذ. ▫️ پی‌نوشت‌: این متن به معنی رد اصل مذاکره یا خائن‌خوانی این و آن نیست؛ رمزگشایی از نیت طرف امریکایی از قبول اولیه و کاغذین چنین امتیازاتی در چنین ظرف زمانی است. اگر اضطرار امریکای ترامپ موقت است پس لاجرم توافقش هم موقت خواهد بود. و البته تجربه توافق‌های قبلی نشان داده که امریکایی‌ها تا جایی که سنبه‌شان زور داشته باشد از التزام به حداقل تعهداتشان نیز شانه خالی خواهند کرد. با افتخار و بی‌هیچ خجالتی و با هزار عذر و بهانه. والله عالم./هادی معصومی زارع @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️بر کشتۀ کربلا بگریید... سیف فرغانی (درگذشتۀ ۷۴۹ هجری) اِی قوم! دَراین عَزا بگریید بَر کُشْتۀ کَربَلا بگریید با این دلِ مُرده خنده تا چَنْد؟ اِمروز دَراین عَزا بگریید فرزندِ رسول را بکُشْتَند اَز بَهرِ خُدایْ را بگریید اَز خونِ جگَر سرِشْک سازید بَهرِ دِلِ مُصطَفیٰ بگریید وَز مَعدِنِ دِل به اَشکِ چون دُر بر گوهرِ مُرتَضیٰ بگریید با نِعمَتِ عافیَت به صَد چشْم بَر أَهلِ چُنین بَلا بگریید دِلخَستۀ ماتَمِ حُسَیْنید ای خَسته‌دلان، هَلا! بگریید در ماتَمِ او خَمُش مباشید یا نَعْره زَنید، یا بگریید تا روح که مُتَّصِل به جِسْم است اَز تَن نَشَوَد جُدا، بگریید در گریه سُخَن نِکو نَیایَد من می‌گویَم، شما بگریید! بَر دُنْییِ کَمْ‌بَقا بخندید بر عالَمِ پُرعَنا بگریید بسیار دَر او نمی‌تَوان بود بَر اَندکیِ بَقا بگریید بَر جور و جفایِ آن جَماعت یک‌دَم زِ سَرِ صَفا بگریید اَشک از پَیِ چیست؟ تا بریزید! چَشم از پیِ چیست؟ تا بگریید! دَر گریه به صد زبان بنالید در پَرده به صد نوا بگریید تا شُسته شوَد کُدورت از دل یک‌دَم زِ سَرِ صفا بگریید نسْیانِ گُنَهْ صَواب نَبْوَد کردید بسی خَطا، بگریید وَز بَهرِ نزولِ غَیْثِ رحمت چون ابر گَهِ دُعا بگریید @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
تقسیم تنگۀ هرمز و حذف ایران از اعمال نظارت و اراده بر عبور و مرور کشتی‌ها! / مسیر عمانی-آمریکایی چگونه منجر به از دست رفتن برتری ایران در تنگه هرمز خواهد شد؟ 🔹پیش از جنگ رمضان، تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز از طریق مسیری موسوم به طرح جداسازی ترافیک (TSS) مدیریت می‌شد؛ یک مسیر مرکزی با ظرفیت روزانه حدود ۱۳۰ کشتی که تحت نظارت سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) قرار داشت. اما با وقوع درگیری‌ها، مسیر سنتی (TSS) عملاً غیرقابل استفاده شد. (مسیر قرمز روی نقشه) 🔹با ناامن شدن مسیر سنتی عبور و مرور، ایران یک مسیر جایگزین و البته «موقت» برای عبور اعلام کرد و نهاد مدیریت تنگه خلیج فارس (PGSA) را برای انجام هماهنگی‌های مرتبط با این مساله راه‌اندازی و معرفی کرد. این مسیر که در شمال مسیر سنتی (TSS) قرار دارد، در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی واقع شده و اعمال حاکمیت بر آن، جزو حقوق بدیهی ایران است. (مسیر آبی روی نقشه) 🔹اما در روز گذشته، عمان در اقدامی خطرناک اعلام کرده که مسیر «موقت» دیگری با هماهنگی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و با حمایت آمریکا نیز به مسیرهای جاری در تنگه هرمز اضافه می‌شود. بر اساس نامه اداره آب‌نگاری ملی عمان، این کریدور در جنوب طرح جداسازی ترافیک (TSS) و در آب‌های ساحلی عمان تعریف شده است. (مسیر سبز روی نقشه) 🔹بیانیه مشترک ایران و عمان به صراحت بر حاکمیت و حقوق حاکمیتی دو کشور بر آب‌های سرزمینی‌شان در تنگه هرمز تأکید دارد. با این حال، کریدور جنوبی که توسط عمان و با هماهنگی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و تحت حمایت آشکار آمریکا ایجاد شده، عملاً سیستمی موازی را در تنگه هرمز به وجود آورده است که به هیچ عنوان تحت نظارت ایران نیست. 🔹بر اساس جدیدترین رویه‌های عبور از تنگه هرمز که توسط مرکز اطلاعات دریایی مشترک (JMIC) اعلام شده، کشتی‌ها می‌توانند به طور شبانه‌روزی از کریدور جنوبی استفاده کنند، مشروط بر اینکه سیستم شناسایی خودکار (AIS) روشن، رادارها فعال، چراغ‌های ناوبری روشن و ارتباطات استاندارد (VHF) برقرار باشد. 🔹اما نکته اساسی در این مسیر، آن است که برای عبور از آن به کشتی‌ها توصیه می‌شود که با بخش هماهنگی و هدایت دریایی نیروی دریایی آمریکا (NCAGS) هماهنگ شوند، اما «این هماهنگی اجباری نیست». این بدان معناست که آمریکا با حفظ حضور نظامی خود در تنگه هرمز، ادعاهای ایران درباره مداخله در خلیج فارس را رد کرده و خود را در حال ارائه یک خدمت داوطلبانه نشان خواهد داد و نه یک حضور تحمیلی نظامی. در همین راستا، سنتکام نیز اعلام کرده که کریدور جنوبی، عبوری «عاری از هرگونه ادعا، الزام یا مانع خودسرانه» فراهم می‌کند. 🔹اهمیت این اتفاق وقتی بیشتر می‌شود که مواضع متعدد مقامات آمریکایی درباره تصرف یا حضور در تنگه هرمز بازخوانی شود. شاید مهم‌ترین این مواضع را بتوان گفته‌های روزهای اخیر ترامپ دانست که صریحاً تعریف عوارض در تنگه هرمز را «توسط آمریکا» و «برای آمریکا» خواند و کشور خود را «فرشته نگهبان» تنگه هرمز نامید. 🔹نکته مهم دیگر آن است که وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز هفتم خرداد ماه و در حین تبادل پیام‌های سیاسی، نهاد مدیریت تنگه خلیج فارس (PGSA) را با ادعای ارتباط با نهادهای تروریستی در لیست تحریم قرار داده است. این اتفاق هرگونه تبادل مالی و حاکمیتی با این نهاد را در آینده نزدیک با چالش روبرو خواهد کرد و به طور طبیعی، عبور و مرور را به کریدور عمانی-آمریکایی منتقل خواهد کرد. 🔹نکته کلیدی که این کریدور را به چالشی مستقیم برای ایران تبدیل می‌کند، تأکید صریح عمان بر عبور «بدون اعمال هیچ گونه عوارضی» است. عمان در بیانیه خود تصریح کرده که این اقدام را «بر اساس مسئولیت‌های خود در قبال تنگه هرمز و مطابق با تعهد مستمر خود به حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها برای تضمین آزادی ناوبری در تنگه بدون اعمال هیچ گونه عوارض» انجام می‌دهد و برای این عبور رایگان، هیچ محدودیت زمانی ذکر نکرده است. 🔹با وجود آن که عبور از کریدور شمالی در آب‌های ایران نیز فعلاً رایگان است اما اقدام خطرناک مسقط برای ایجاد کریدور عمانی-آمریکایی، در عمل با حفظ حضور نظامی آمریکا بدون قبول مسئولیت‌های حقوقی و امنیتی، مسیر تردد را نیز به سوی کریدور جنوبی هدایت خواهد کرد چرا که علاوه بر آزادی تردد و رایگان بودن عبور، نیازمند اخذ مجوز از یک نهاد تحریمی هم نیست. 🔺تصمیم عمان آن هم یک روز پس از دیدار با مقامات ایرانی در مسقط،نشان از ضعف مفرط تیم مذاکره کننده ایرانی در احقاق منافع مردم ایران و تحقق شروط رهبر انقلاب دارد./بیداری ملت @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️حسين بن على در آسمان بزرگتر و با عظمت تر از زمين است. قال رسول الله (صلوات الله علیه وآله) و الّذي بَعَثَني بالحَقِّ نَبيّا إنّ الحُسينَ بنَ عليٍّ في السَّماءِ أكبَرُ مِنهُ في الأرضِ ؛ فإنَّهُ مَكتوبٌ عَن يَمينِ العَرشِ : مِصباح هادٍ و سَفينَةُ نَجاةٍ سوگند به آنكه مرا به حق به پيامبرى برانگيخت، حسين بن على در آسمان بزرگتر و با عظمت‌تر از زمين است؛ همانا در سمت راست عرش نوشته شده است: او چراغ هدايت و كشتى نجات است. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا قَتِيلَ اللّٰهِ وَابْنَ قَتِيلِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللّٰهِ وَابْنَ ثَارِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وِتْرَ اللّٰهِ الْمَوْتُورَ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ، أَشْهَدُ أَنَّ دَمَكَ سَكَنَ فِي الْخُلْدِ، وَاقْشَعَرَّتْ لَهُ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ، وَبَكىٰ لَهُ جَمِيْعُ الْخَلائِقِ، وَبَكَتْ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرَضُونَ السَّبْعُ وَمَا فِيهِنَّ وَمَا بَيْنَهُنَّ، وَمَنْ يَتَقَلَّبُ فِي الْجَنَّةِ وَالنَّارِ مِنْ خَلْقِ رَبِّنا، وَمَا يُرىٰ وَمَا لَايُرىٰ، أَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللّٰهِ وَابْنُ حُجَّتِهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ قَتِيلُ اللّٰهِ وَابْنُ قَتِيلِهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ ثارُ اللّٰهِ وَابْنُ ثارِهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ وِتْرُ اللّٰهِ الْمَوْتُورُ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ وَنَصَحْتَ وَوَفَيْتَ وَأَوْفَيْتَ، وَجاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ، وَمَضَيْتَ لِلَّذِي كُنْتَ عَلَيْهِ شَهِيداً وَمُسْتَشْهِداً وَشاهِداً وَمَشْهُوداً؛
▪️وارثان غیرت جلال محمدی ما عاشق حضرت حسینیم سرمستِ محبت حسینیم تا روز قیامت اشکباران از داغ مصیبت حسینیم دریا دریا خروش غیرت موجی ز قیامت حسینیم آموخته درس پایداری در مکتب نهضت حسینیم هرگز ندهیم تن به ذلت ما وارث غیرت حسینیم گر دین و شرف هنوز باقی‌ست مرهون شهادت حسینیم پرسی اگر از ولایت ما ما اهل ولایت حسینیم شاهی به‌جز او نمی‌شناسیم یعنی که رعیت حسینیم آیین و امام ما حسین است ماییم که ملت حسینیم چون پرچم اوست پرچم عشق در سایۀ رایت حسینیم چشم کرم از کسی نداریم مدیون کرامت حسینیم ما منت کس نمی‌پذیریم منّت‌کش من‍ّت حسینیم از ما مطلب قرار و آرام مشتاق زیارت حسینیم دلدادۀ حضرت ابوالفضل دیوانۀ حضرت حسینیم @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️تلاش آمریکا برای مدیریت تنگۀ هرمز با همکاری عمان و سکوت مسئولان دیپلماسی! خط سبزرنگ در نقشه بالا، مسیری است که آمریکا در آب‌های عمان برای عبور و مرور از تنگه هرمز ترسیم کرده است. خط آبی نیز خطی است که از سوی ایران ترسیم شده بود و عبور و مرور از آن انجام می‌شد‌. 👇👇
♦️تلاش آمریکا برای مدیریت تنگۀ هرمز با همکاری عمان و سکوت مسئولان دیپلماسی! آمریکا با استفاده از فرصت مذاکره و توافق و با همکاری عمان،مسیر جدیدی (سبز رنگ)را در آب‌های عمان ایجاد کرد. مسیری که جایگزین مسیر مورد نظر ایران(آبی رنگ) باشد. 🔻به ادعای آمریکا،شناورها می‌توانند در مسیر سبز(گذرگاه عمان)با نظارت نیروی دریایی آمریکا و "بدون پرداخت عوارض و محدودیت زمانی" عبور کنند.این اقدام، زمینه ساز حضور آمریکا در تنگه هرمز به بهانه تامین امنیت خواهد بود! 🔺عجیب اینکه مسئولان ایرانی سکوت کرده‌اند. عمان در حال همکاری با آمریکابرای نعریف وضعیت جدید تنگۀ هرمز و چگونگی عبور و مرور کشتی‌ها در آن است. وضعیت جدید آمریکایی تنگه هرمز، مطابق همان سیاست دیرینۀ ضد ایرانی است؛ همه چیز بدون ایران! 🔸دیپلماسی که ادعا می‌کرد، کارش تبدیل دستاوردهای نظامی به اسناد حقوقی است، در حال تبدیل دستاورد (مدیریت تنگۀ هرمز) به صفر است! 🔻در سکوت مسئولان (قالیباف با برخی نماینده‌ها مثل متفکرآزاد به باکو رفته، پزشکیان در تبریز در مجالس عزا شرکت‌ می‌کند و از عراقچی خبری نیست)، اطلاعیه نیروی دریایی سپاه در ۴ تیر صادر شد. در آن آمده است: ساعاتی قبل بدون اطلاع و هماهنگی با جمهوری اسلامی‌ایران از طرف برخی مراجع مسیر جدیدی برای تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز اعلام شده که این مسیر غیر قابل قبول و کاملا خطرناک است. تنها مسیر مجاز برای عبور از تنگه هرمز همان مسیر‌های اعلام شده از طرف جمهوری اسلامی‌ایران می‌باشد، تردد شناورها در خارج از این مسیرها بسیار خطرناک و ممنوع بوده و اخطار می‌دهیم از هرگونه تردد در خارج از مسیر‌های ابلاغی جدا خودداری نمایید.» 🔸طبق تفاهم‌نامه میان رؤسای جمهور ایران و آمریکا، نباید دو کشور «اقدام خصمانه» علیه‌هم انجام دهند و طبق بند ۲، متعهد شده‌اند به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام بگذارند و از مداخله در امور داخلی یکدیگر خودداری کنند! احترام آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران این است که بر تنگۀ هرمز ایران مدیریت کند و کشتی‌ها بدون‌هماهمگی با ایران و از مسیر تعیین شده توسط آمریکا در تنگه عبور کنند! 🔺اگر اقدامات جدی برای اعمال اراده و مدیریت ایران بر تنگه هرمز انجام نشود، احتمال دارد روند کنونی به بسته شدن تنگه هرمز برای ایران بینجامد؟! در واقع آمریکا، کارهایی را که نتوانست با ناوهای هواپیمابر و اف ۳۵- ها و پهپادهای پیشرفته انجام دهد، با مذاکره انجام می‌دهد! برای همین بود که مردم، منطبق با آموزه‌های امام شهید با مذاکره مخالفت می‌کردندو با برچسب‌های تندرو، خوارج و...از سوی عناصر «خود دانشمند پندار!» رو‌به‌رو می‌شدند! نگفتمت مرو آنجا که مبتلات کنند! 🔺آمریکا در تلاش برای خارج کردن مدیریت تنگۀ هرمز از دست ایران است، اینجاست که باید با صدای درشت سخنرانی کرد و در مقابله با دشمن از نهج‌البلاغه و قرآن شاهد مثال آورد.../ دکتر عزیزالله محمدی @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️ اقدام عملی سپاه برای مقابله با جای‌گیری آمریکا در تنگه هرمز و حفاظت از منافع ملی/ یک کشتی باربری مورد هدف قرار گرفته است. در حالی که آمریکا با ترسیم مسیر جدیدی از سواحل عمان برای عبور و مرور کشتی‌ها تحت نظارت نیروهای آمریکا، در حال دور زدن ایران در تنگه هرمز و حذف نقش حاکمیتی ایران در این تنگه راهبردی است، و در حالی که هنوز مذاکره‌کنندگان در این باره موضعی نگرفته‌اند، سپاه پاسداران گام عملی برای نشان دادن عزم ملت ایران برای دفاع از تنگه هرمز را نشان داد. امروز در عاشورای حسینی، سپاه در اطلاعیۀ هشدار به کشتی‌ها در کانال ۱۶ لزوم هماهنگی کشتی‌ها برای حفاظت از دریانوردی در تنگۀ هرمز و حفظ امنیت تنگه را یادآور شده بود. اصابت پرتابه‌ای به یک کشتی در شرق عمان ▪️سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که یک کشتی باری در جنوب ‌شرق عمان با یک پرتابه ناشناس هدف قرار گرفت که باعث وارد شدن خسارتی به آن شد. 🔴 حمله به یک کشتی در سواحل عمان 🔹حادثه در فاصله ۷.۵ مایل دریایی جنوب شرقی عمان رخ داد. یک کشتی باربری از سمت راست خود توسط یک پرتابه ناشناس مورد اصابت قرار گرفت که باعث آسیب به پل فرماندهی شد. 🔴 عقب‌نشینی نفت‌کش‌ها از عبور از مسیر موازی با سواحل عمان در تنگه هرمز حداقل ۳ فروند کشتی، از جمله دو نفت‌کش بزرگ، در حین تلاش برای عبور از تنگه هرمز تغییر مسیر داده و از ادامه مسیر منصرف شده‌اند. این کشتی‌ها قصد داشتند از مسیر موازی با سواحل عمان برای عبور از تنگه هرمز استفاده کنند. ⚠️ نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یک شناور واقع در ۷.۵ مایل دریایی از ساحل عمان درگیر شده است. این شناور تلاش کرد از تنگه هرمز از مسیر غیرمجاز عبور کند بدون هماهنگی با سازمان تنگه خلیج فارس. 🔺با آغاز تنش‌ها در تنگۀ ترمز به خاطر دخالت‌های آمریکا، احتمال حوادث دیگر دور از انتظار نیست. @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
هدایت شده از محمدی
♦️آمریکا به دنیال اجرای نظم نوین تنگۀ هرمز! در حالی که ایران به نیروهای آمریکا حمله‌ای نکرده، ارتش تروریستی آمریکا به مواضع ایران حمله کرد! ارتش تروریستی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعتراف کرد که به مواضع نظامی ایران حمله کرده است، این در حالی است که نیروهای نظامی ایران هیچ حمله‌ای به نیروهای آمریکایی انجام نداده‌اند. همچنین طبق تفاهم‌نامه امضا شده توسط پزشکیان و ترامپ، عملیات نظامی پایان یافته بود! 🔸نیروی تروریستی سنتکام اعلام کرد: «نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، در تاریخ ۲۶ ژوئن [جمعه]، حملاتی را علیه ایران انجام دادند که پاسخی قوی به حملهٔ دیروز به یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگهٔ هرمز بود. هواپیماهای آمریکایی تأسیسات ذخیرهٔ موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های رادار ساحلی ایران را مورد حمله قرار دادند... این حمله نیروهای ایرانی به کشتیرانی تجاری، به‌وضوح نقض آتش‌بس محسوب می‌شود. نیروهای سنتکام همچنان به هماهنگی برای عبور ایمن و پشتیبانی از کشتیهای تجاری که از این تنگه عبور میکنند، ادامه می‌دهند.» 🔸اطلاعیه ارتش تروریستی آمریکا حاکی است که ایران هیچ حمله‌ای به نیروهای نظامی آمریکا انجام نداده است. در این‌حال، ارتش آمریکا با کدام منطق به نقاط نظامی ایران حمله کرده است؟ 🔺اگر ایران به هر دلیل به کشتی متعلق به کشوری دیگر حمله‌ای انجام داده است، چه کسی و کدام قانون این حق را به آمریکا داده که طبق ادعای خود، به تلافی به ایران حمله کند؟ 🔸در اطلاعیه نیروی تروریستی سنتکام آمده است: «نیروهای سنتکام همچنان به هماهنگی برای عبور ایمن و پشتیبانی از کشتیهای تجاری که از این تنگه عبور میکنند، ادامه می‌دهند.» این جملات در واقع به معنای این است که آمریکا می‌خواهد بر عبور و مرور کشتی‌ها در تنگۀ هرمز مدیریت کند و ایران را به حاشیه براند! 🔸ایران اگر بخواهد حاکمیت خود را بر تنگه اعمال کند، با جنگ مواجه خواهدشد و اگر حاکمیت خود را بر تنگه اعمال نکند، با از دست دادن تنگه، ادامۀ عقب‌نشینی‌ها و باز هم با جنگ مواجه خواهدشد! 🔺حملۀ آمریکا طی ساعات اخیر به نقاط نظامی ایران با ادعای پاسخ به حملۀ ایران به یک‌ نفتکش با پرچم سنگاپور، به‌معنای تلاش تجاوزگرانۀ آمریکا برای تحمیل مدیریت غیرقانونی خود بر تنگۀ هرمز با توسل به زور است. 🔸در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ تردد در مجموع ردیاب روشن و خاموش در تنگه هرمز ثبت شده است. ۲۷ تردد یعنی ۷۰ درصد کل ترددها مربوط به کریدور جنوبی عمان بوده که ۱۷ نفتکش موفق شدند در شبانه روز گذشته از آن خارج شوند. 🔸تثبیت کریدور عمانی-آمریکایی به معنای به حاشیه راندن ایران در تنگه هرمز، تثبیت اشغال اسرائیل در جنوب لبنان و انحلال حزب‌الله لبنان در بلندمدت است. 🔺در پی درگیری‌های اخیر سپاه پاسداران اطلاعه‌ای صادر کرد: «به دنبال نقض آتش‌بس رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ساعاتی پیش رژیم پیمان‌شکن آمریکا نیز مانند همیشه دست به نقض تعهدات خود زد و به بهانه‌های مختلف از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز به حمله هوایی به سواحل جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد. 🔹️نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این تجاوز نقاط استقرار ارتش ترورستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد. 🔹️بر اساس بند ۵ تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود. در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود.» 🔺آمریکا به وضوح به دنبال ایجاد نظم نوینی در تنگه هرمز «بدون ایران» است که محمل اجرای آن مسیر دریایی عمانی- آمریکایی است. اگر این نظم ضد ایرانی در تنگه استقرار یابد، منافع و امنیت ملی و حیثیت و عزت ملی ایران برای همیشه ضربه خواهدخورد. 🔺با توجه به اهمیت راهبردی مسائل تنگۀ هرمز برای ایران، انتظار این است که مسئولان عالی سیاسی و امنیت ملی اعلام موضع کنند./ عزیزالله محمدی؛ تبریز @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺رئیس مجلس قبل از مذاکره با آمریکایی‌ها: مذاکره با آمریکا شرافتمندانه نیست! @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)