eitaa logo
تبریزِ جان
547 دنبال‌کننده
669 عکس
262 ویدیو
6 فایل
کانال نخبگان آذربایجان ارتباط: https://abzarek.ir/service-p/msg/2591131
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: پاسخ‌های عراقچی غیرشفاف بود/ مردم و فریادهای آنها نادیده گرفته شده است. رئیس سازمان تبلیغات در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پستی در ویراستی گفت: توصیفاتِ غیرشفاف و حواله‌دادنِ تعهدات و اثرات آن به آینده‌ای مبهم برای بنده مجاب‌کننده نبود. حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به صحبت‌های اخیر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: 🔺 پاسخ‌های برادر عزیز آقای عراقچی با «توصیفاتِ غیرشفاف» و حواله‌دادنِ تعهدات (و اثرات آن) به آینده‌ای مبهم، حداقل برای بنده مجاب‌کننده نبود و گویا همچنان مردم و فریادهای ایشان در میادین نادیده گرفته شده است. 🔸وی افزود: کنارگذاشتنِ مشورتِ نخبگان از روند احقاق حقوق ایران که میزان پای‌بندی به شروط و مراعاتِ چارچوب‌ها هم در آن نامعلوم است؛ به بهانه‌ی کارشکنیِ صهیونیست‌ها خطاست! بماند که تفکیک این موجودات از یکدیگر هم خطای محاسباتیِ دیگری است! 🔺موضع حجت‌الاسلام محمد قمی درباره غیرشفاف بودن و مجاب کننده نبودن حرفهای عراقچی درباره متن توافق احتمالی با آمریکا، احاله شدن تعهدات به آینده‌ای مبهم و نادیده گرفته شدن مردم، که مخالفت با توافق احتمالی از آن معلوم می‌شود، از آن رو اهمیت دوچندان دارد که سازمان تبلیغات اسلامی از دستگاه‌های منسوب رهبری است و رئیس آن با حکم رهبر منصوب می‌شود. ------------------------ @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️کیهان : پیروزی در جنگ را با توافق بد به شکست تبدیل نکنید. ✔️تضمین اجرای تعهدات ✔️تکلیف مدیریت تنگۀ هرمز ✔️خروج آمریکا از منطقه ✔️اخذ غرامت و.... در کجای توافق دیده شده است؟ 🔺فارغ از نگاه اعتقادی و انقلابی و جانفدایی، هر کس که به منافع ملی باور دارد، نمی‌تواند موافق توافقی باشد که مذاکراه کننده‌های ایرانی آن را پذیرفته‌اند! @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره توافق پایان جنگ میان ایران و آمریکا بسم الله الرحمن الرحیم به اطلاع ملت شریف ایران می رساند: 🔹جمهوری اسلامی ایران در پرتو راهبری رهبر شهید خویش، تفوق خود در برابر دشمن امریکایی صهیونی را تکمیل کرده و ذیل تدابیر رهبری عالی قدر نظام (حفظه الله تعالی)، حمایت های آحاد مردم و تلاش مجاهدانه رزمندگان اسلام، به دنبال یک دوره مذاکرات دشوار و فشرده چند ماهه، و بر اساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی، متن یادداشت تفاهم در خصوص مذاکرات پایان جنگ (مذاکرات اسلام آباد) را میان ایران و امریکا در شامگاه ۲۴ خرداد ماه، نهایی کرد. بر اساس توافقات انجام شده، جنگ و عملیات نظامی در تمامی جبهه ها از جمله لبنان از امشب به صورت فوری و دائمی پایان یافته و به علاوه، محاصره دریایی علیه ایران بلافاصله و به طور کامل خاتمه می یابد. 🔹امضای این یادداشت تفاهم در روز جمعه ۲۹ خرداد به طور رسمی انجام خواهد شد. مذاکرات برای توافق نهایی، به پس از اجرای تعهدات طرف مقابل وفق یادداشت تفاهم موکول خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران از تلاش های جمهوری اسلامی پاکستان و دولت قطر قدردانی می کند. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
🔴 ماجرای تغییرات لحظه آخری یادداشت تفاهم ایران و آمریکا چه بود؟ 🔹یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده در گفتگو با خبرنگار فارس جزییاتی از کم و کیف اقدامات ۲۴ ساعت اخیر درباره توافق با امریکا را تشریح کرد. 🔹به گفته این منبع پس از آنکه روز شنبه کلیات یادداشت تفاهم در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد، از صبح یکشنبه با ورود تیم قطری، برخی مسائل باقی‌مانده مورد بحث قرار گرفت. به نظر می‌رسید که این مسائل لاینحل بمانند تا اینکه حوالی ظهر امروز، اسرائیل به منطقه «ضاحیه» حمله کرد و عملاً از خطوط قرمزی که ایران تعیین کرده بود عبور نمود. 🔹در این لحظه، ایران آماده می‌شد که از چند جبهه، حملات گسترده‌ای را به سمت رژیم صهیونیستی آغاز کند و مذاکره به سمت تعطیلی پیش می رفت. اما با ورود مجدد ترامپ و امتیازهایی که در ازای عدم حمله ایران به اسرائیل ارائه شد، تیم مذاکره کننده قانع شد که این توافق در راستای منافع کشور و منافع مردم لبنان است.❗️ 🔹مهم‌ترین تغییرات لحظه آخر عبارت بودند از: 🔸برداشته شدن فوری محاصره دریایی (به جای بازه ۳۰ روزه که قبلاً توافق شده بود) 🔸پایان جنگ و عملیات نظامی در همه جبهه ها و همه مناطق لبنان و ضرورت احترام به تمامیت ارضی این کشور 🔹نهایتاً این رایزنی‌ها تا ساعات پایانی شب یکشنبه ادامه داشت. در حالی که همه چیز برای حمله به اسرائیل آماده بود، با تمکین آمریکا در برابر خواسته‌های ایران، عملاً موانع امضای یادداشت تفاهم برداشته شد و قرار شد روز جمعه این یادداشت تفاهم امضا شود. @Farsna
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اعلام رسمی خبر توافق و توقف جنگ در شبکه خبر شبکه خبر: آمریکا وادار به امضای تفاهم پایان جنگ با ایران شد... 🔺جنگ پایان یافته است اما فقط یک احمق می‌تواند این خبر را باور کند! @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️گفتگوی بی‌پردۀ یک شهروند عادی با پزشکیان!/ شما تا حال خلاف مصوبات امنیت ملی عمل کرده‌اید؟ ♦️پزشکیان: «دولت هرگز معتقد به شوک‌درمانی و تحمیل هزینه‌های ناگهانی به مردم نیست، اما در عین حال بر این باور است که تداوم برخی رویه‌های ناعادلانه نیز قابل دفاع نیست. رویکرد ما واقعی‌سازی تدریجی و عادلانه قیمت‌ها با هدف برقراری عدالت در نظام توزیع منابع است.» ✔️ شهروند: دولت معتقد به شوک‌درمانی باشد یا نباشد، افزایش جهشی قیمت‌ها پدر اکثریت مردم را درآورده است. حالا نام آن را واقعی‌سازی تدریجی و عادلانۀ قیمت‌ها بگذارید. مردم، ظلم را به نام عدالت تحمل نخواهندکرد. ♦️پزشکیان: «نمی‌توان پذیرفت افرادی که مصرف بیشتری در حوزه انرژی دارند، از یارانه بیشتری نیز برخوردار شوند و عملاً از منابعی استفاده کنند که متعلق به همه مردم است. عدالت اقتضا می‌کند هر فرد متناسب با میزان مصرف خود هزینه بپردازد و منابع عمومی در خدمت اقشار کم‌برخوردار قرار گیرد.» ✔️شهروند: یک خانوادۀ ۶ نفری متوسط که باید آب و برق و گاز بیشتری نسبت به خانوادۀ دو سه نفری ثروتمند مصرف کند، به اقتضای عدالت پزشکیانی،باید قیمت بالاتری از خانوادۀ ثروتمند برای آب و برق و گاز بپردازد! حتی در کشورهایی که آب و برق در اختیار بخش خصوصی است، دولت اجازه نمی‌دهد قیمت‌ها برای شهروندان متفاوت باشد. ♦️پزشکیان: «امروز بخش‌هایی از جامعه با مشکلات معیشتی جدی روبه‌رو هستند» ✔️شهروند: از زمان روی کار آمدن پزشکیان، مشکلات معیشتی مردم با افزایش جهشی ادامه دارد! ♦️پزشکیان: «وقتی می‌توان از مسیر توسعه روابط با همسایگان، بخش مهمی از مسائل و نیازهای کشور را حل‌وفصل کرد، دلیلی برای ایجاد تنش یا کاهش سطح همکاری‌ها وجود ندارد.» ✔️شهروند: چه کسی تاکنون در این کشور گفته‌که با همسایه‌ها ارتباط نداشته باشید یا روابط را توسعه ندهید؟ چه کسی گفته با همسایه‌ها ایجاد تنش کنید؟ گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریست که در جنوب شرق و شمالغرب و کردستان طی سالهای متمادی دهها تن از فرزندان ملت را ترور کرده‌اند، در خاک کدام همسایه‌ها هستند؟ آمریکا و رژیم صهیونی از خاک کدام همسایه‌ها از حاشیۀ خلیج فارس تا قفقاز به ایران حمله کردند؟ ♦️پزشکیان: «پیش از این گفته‌ام و امروز نیز تأکید دارم که از بابت قرار گرفتن کشورهای همسایه در معرض تبعات اقدامات نظامی ابراز تأسف می‌کنم. البته هدف عملیات ما پایگاه‌های آمریکا در خاک این کشورها بوده است» ✔️شهروند: از اینکه نیروهای مسلح ملت ایران، همسایه‌هایی را که شریک تجاوز نظامی به ایران و‌کشتار نظامیان و غیرنظامیان هستند، هدف قرار داده‌اند، ابراز تاسف می‌کنید؟ قبلا هم عذرخواهی کرده‌بودید؟ متاسفم! وقتی کسی با این دیدگاه، رئیس شورای عالی امنیت ملی کشوری باشد، البته همسایه‌هایش از او‌حساب نمی‌برند. آقای رییس امنیت ملی! از قدیم گفته‌اند؛ دوستِ دشمنِ تو، دشمن توست! فهمیدن این، خیلی سخت است؟ ♦️پزشکیان: «در برابر ملت ایران و مطالبات مشروع آنان خود را مسئول و پاسخگو می‌دانیم. البته منظور از مردم، همه مردم ایران هستند، نه یک جریان یا گروه خاص.» ✔️شهروند: مردمی که با شهادت قائد امت به خیابان‌ها آمدند، امنیت ملی را حفظ کردند، به خونخواهی رهبر شهید پرچم افراشتند، از نیروهای مسلح حمایت کردند، پس از توافق با قاتلان رهبر شهید، به جرم اعتراض به توافق، به جریان و گروه خاص تغییر نام یافتند؟ ♦️ پزشکیان: «رسانه ملی در حالی بیانات رهبری شهید در خصوص عدم مذاکره را مکرر پخش می‌کند که بنده در مقطعی با ایشان درباره ضرورت خروج کشور از وضعیت فرسایشی "نه جنگ، نه صلح" گفت‌وگو کردم و ایشان نیز در همان مقطع مجوز پیگیری مذاکرات عزتمندانه را صادر کرده بودند.» ✔️شهروند: انتظار دارید راهبرد رهبر شهید یعنی عدم مذاکره با آمریکا که راهبرد منطقی و مبتنی بر تجارب دهها ساله است، در رسانۀ ملی سانسور شود؟ دستور رهبر شهید، عدم مذاکره بود، شما به عنوان رییس دولت، به جای «اطاعت از ولی فقیه» بر مذاکره اصرار کردید و مجوز مذاکره غیرمستقیم را گرفتید و در وسط مذاکره، کشور در معرض حمله قرار گرفت!.. شورای امنیت ملی توافق کرده است. مبارک باد! «التزام اعتقادی و عملی» مردم به این شورا که جنابعالی در راس آن هستید، به معنای اطاعت از ولی فقیه است؟ آیا مردم حق ندارند، نسبت به توافق این شورا، نظر مخالف ابراز کنند؟ آیا جنابعالی خلاف مصوبات شورا عمل نکرده‌ و سخن نگفته‌اید؟ دیدارتان با برخی سران فتنه؟ بازگرداندن امثال زارچی‌ها؟ و... توافق شما تا چه حد «عزتمندانه» است؟ شما از همسایه‌های شریک تجاوز به ایران، به دلیل پاسخ مشروع و قانونی ایران، قبلا عذرخواهی کردید و حالا ابراز تاسف می‌فرمایید! آیا آمریکا هم از حمله به ایران، ترور رهبر، کشتار کودکان میناب، نه عذرخواهی، که ابراز تاسف کرده است؟/ عزیزالله محمدی @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
🔺این چهرۀ نفوذی و هتاک را بشناسید! جریان غربگرا از عهد مشروطیت در ایران به مثابۀ سربازان بومی بیگانگان عمل کرده است. از یک سو با نفوذ در حکومت، به وفور از مال ملت به جیب زده‌اند و از سوی دیگر در نقش کارگزار حکومت، علیه منافع ملی فعالیت کرده‌اند.. جریان غربگرا در مشروطیت به نام مبارزه با دیکتاتوری و آزادی‌خواهی و حاکمیت قانون در نهضت مشروطه نفوذ کردند. شیخ‌فضل‌الله نوری را که رهبر جریان مشروطۀ حقیقی (مشروطۀ مشروعه) بود به دار آویختند. و در نهایت با طرح انگلیس، حکومت دیکتاتوری رضاخان را بر ایران‌ حاکم کردند، فردی که در دیکتاتوری و ستمگری روی شاهان قاجار را سفید کرد! 🔺تصویر بالا، علی سرزعیم است. عضو حزب غربگرای مشارکت. در دولت حسن روحانی، از مدیران مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری بود و در انتخابات دور دوم حسن روحانی با فعالیت به نفع وی به سمت معاونت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد. 🔺پس از روی کارآمدن پزشکیان، سرپرست بانک توسعه شد! استخدام دانشگاه علامه طباطبایی تهران است... هرچه دارد از جمهوری اسلامی است! 🔺وی پس از شهادت قائد امت، مطلبی سخیف منتشر کرده و بی‌شرمانه به ساحت قائد شهید بی‌حرمتی‌ها روا داشته و به صراحت نوشته که هیچ علقه‌ای به جمهوری اسلامی ندارد و از آن برائت می‌جوید! 🔺وی پس از انتشار مطلب موهن، به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سپه، بازوی بانک سپه منصوب شد! که پس از اعتراض رسانه‌ها انتصاب وی منتفی شد! 🔺چه‌کسانی دشمنان جمهوری اسلامی را در درون حکومت بالا می‌کشند؟ @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
🔺به نام حکومت جمهوری اسلامی؛ و به‌کام شاه ظالم قاجار و رقاصان و مطربان! در افتتاح ساختمان موسوم به کلاه فرنگی توسط شهرداری تبریز، تعریف و تمجید از قاتل امیرکبیر و رقاصی مختلط دختران و پسران از هنجارشکنی‌های جدید شهردار تبریز بود. 🔸اخیرا شهرداری تبریز ساختمانی را به نام ساختمان کلاه فرنگی افتتاح کرد. در مراسم افتتاح آن، به تعریف از قاتل امیرکبیر، رجل بزرگ سیاسی ایران پرداخته‌ شد. سخنران با لحن تمجید از ناصرالدین شاه قاجار گفت؛ «امروز گویی ناصرالدین شاه در ایوان این ساختمان، در حالی که پایش را روی پای دیگرش انداخته، قلیان در دست، به کوچه‌های تبریز نگاه می‌کند و می‌گوید؛ ای من به قربان راه تبریز...» تبریز؛ نخستین پایتخت تشیع، خاستگاه قیام‌های شیعی، زادگاه علامه‌ها و سرداران، پایگاه شعر و ادب ایران، اکنون گرفتار کسانی شده که از قلیان کشیدن شاه نالایق، ظالم و عشرت‌طلبی مانند ناصرالدین شاه که بخش‌های وسیعی از کشور را به اجنبی‌ها واگذار کرد، با تعریف یاد می‌کنند! 🔺برخی صفحات اینستاگرامی محلی که با جهت‌گیری پولی و قومی فعال هستند، ساختن ساختمان جدید با عنوان کلاه فرنگی را با آب و تاب فراوان و دروغین تبلیغ کردند که گویا پس از یک قرن انتظار مردم ساخته شده است! در شهرهای متعدد ایران، عمارت‌های تاریخی کلاه فرنگی وجود دارد و ساختن شبیه آنها در تبریز اقدام ویژه‌ای محسوب نمی‌شود. 🔺متاسفانه در سایۀ سکوت مراجع مسئول، تغییر هویتی تبریز از «نخستین پایتخت تشیع» به «شهر مطربان و رقاصان» به صورت گام به گام در حال اجراست! @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️مردمی که با تجمعات شبانه، امنیت کشور را حفط کرده و عرصه را برای نفس کشیدن مزدوران آمریکا و صهیونیسم تنگ کردند، امروز به عنوان «خطر!» معرفی می‌شوند!! 🔺 سند عجیبی که از معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری درز کرد/ تجمعات شبانه مخل بهداشت روانی جامعه؟! 🔹اخیرا سندی رسمی از معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری به رسانه‌ها راه یافته که در آن با ادبیاتی نامناسب و زننده درباره تجمعات خودجوش مردم در اجتماعات میدانی و خیابانی اعلام موضع شده است. 🔹در بخشی از این سند آمده‌است: "بعد از دهە اول محرم یا تشییع جنازە باشکوه رهبر شهید، زمینه برای فرود آرام این تجمع‌ها و عبور هوشمندانه از شرایط ویژه و هدایت جامعه به سمت بازگشت به زیست روزمره، ضرورت قطعی برای تضمین استقلال عمل حاکمیت است." 🔹در بخشی دیگر از متن این گزارش ادعا شده است: "استمرار تجمعات، «مانعی جدی در برابر اتخاذ تصمیمات استراتژیک و مصلحت‌اندیشانه در مقاطع حساس خواهد بود." 🔹از جمله فرازهای عجیب این سند، ادبیات آن درباره اجتماعات شبانه است. در بخشی از این سند، جمع‌آوری آرام این سند به عنوان یک ضرورت در راستای "حفظ بهداشت روانی جمعی" معرفی شده است! 🔹این ادبیات در حالی است که رهبر معظم انقلاب در پیام‌های متعدد خود از تجمعات شبانه تمجید کرده و حتی تصریح داشتند که فریادهای مردم در میادین در نتیجه مذاکرات موثر است./فارس @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
20M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️اسرار مهم اقتصادی شنیده نشده از زبان دکتر یزدی‌زاده (اقتصاددان و دارای سی سال سابقه تولید و صادرات و واردات): ۱- ستون پنجم اقتصادی خطرناکتر از دشمن خارجی است. ۲- در محاصره دریایی ایران، به‌رغم عدم امکان صدور مواد پتروشیمی و فولاد، چرا قیمت آن در داخل افزایش یافته است؟ ۳- احتکارچی پتروشیمی و فولاد و... دولت است! ۴- در زمان جنگ هشت ساله، در کنار تأمین هزینه جنگ، پروژه‌های بزرگی مثل راه‌آهن بافق بندرعباس به طول ۶۰۰ کیلومتر و گاز کنگان اجرا می‌شد، تورم سالانه هم سه‌و نیم درصد بود! ۵- در روسیه، در وضعیت جنگ، قیمت‌ها پایین آمد! مشکل ما این است که ما جاسوس داریم و او را گذاشتیم در تیم اقتصادی! ۶- دولت به راحتی می‌تواند قیمت‌ها را به قیمت‌های پیش از جنگ و حتی پایین تر از آن برگرداند. @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️ پیروزی بزرگ خیالی برای ایران و تبریکات برخی بزرگان مملکت! آیا اهل عبرتی هست!؟ دولت حسن روحانی با تبلیغات سنگین فضایی به وجود آورده بود که مخالفت با مذاکرات، مخالفت با رهبر و نظام تلقی می‌شد!! آیا همین وضعیت در حال تکرار است؟ در نخستین روزهای ۱۳۹۴، مذاکره کنندگان ایرانی به سرپرستی جواد ظریف در لوزان سوئیس با ۱+۵ تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که به تفاهم‌نامۀ هسته‌ای معروف است. در سایۀ تبلیغات سهمگین دولت حسن روحانی دربارۀ مذاکرات و معرفی آن به عنوان راه حل و پایان مشکلات ریز و درشت کشور، تفاهم‌نامۀ لوزان به عنوان یک پیروزی بزرگ برای ایران‌ معرفی شد! به گونه‌ای که اغلب سیاسیون و حتی برخی نظامیون رده‌بالای کشور دچار فریب سیاسی شده و این پیروزی بزرگ خیالی را به رهبر عظبم‌الشان تبریک گفتند! در آن وضعیت، آن بزرگ صادق، یعنی رهبر شهید بود که با صداقت تمام و شجاعت این جوّ تبلیغاتی سنگین را شکست و فرمود: «اینکه حالا تبریک می‌گویند، به بنده تبریک میگویند، به دیگران تبریک می‌گویند، بی‌معنی است، چه تبریکی؟ آنچه تاکنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود» 🔺تبریک رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح به رهبری پس از تفاهم لوزان: اکنون که در سایه هدایت‌های آن رهبر فرزانه و همت دولت خدمتگزار جناب آقای دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه وزیر امور خارجه گام دیگری در جهت احقاق حقوق مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برداشته شده است، ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران اسلامی و قدردانی از جناب آقای رئیس‌جمهور و کارگزاران و تلاشگران این عرصه مهم وحساس با کمال افتخار از عنایات و راهنمایی‌های حضرت مستطاب عالی که موجب سربلندی و پایداری هر چه بیشتر ملت بزرگوار ایران اسلامی گردید سپاسگزاری نموده رجاء واثق دارد با استمرار رهنمودهای آن رهبر عظیم‌الشان مراحل آتی مذاکرات نیز در مسیر سلامت و صلاح دولت و ملت تداوم خواهد یافت. 🔺تبریک شیخ نعیم قاسم، معاون اجرایی وقت حزب‌الله لبنان «ایران با شش کشور بزرگ مذاکره می‌کرد که هر کدام از آنها منافع و خواسته‌های مخصوص خود را داشتند و در پایان ایران پیروز شد.وی با تبریک موفقیت هسته‌ای ایران به مقام معظم رهبری و همه مسئولان و دست اندرکاران و ملت ایران، تاکید کرد که ملت برای دستیابی به این نتائج بزرگ صبر و پایداری کرد.» 🔺سردار جعفری، فرمانده کل وقت سپاه:  «آمریکا مجبور به فراموشی همه گزینه‌های روی میز و روی آوردن به دیپلماسی شد.» «به‌فضل الهی فرزندان انقلابی ایران اسلامی در نبرد دیپلماتیک خود تا به امروز توانسته‌اند از حقوق ملت ایران به‌شایستگی دفاع کنند و ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های سیاسی این عزیزان و ایستادگی روی خطوط قرمز تعیین شده، قدردانی می‌کنند.»  🔸هیچکس مخالف مذاکراتی نیست که منافع و عزت و حقوق ملت را تامین کند. اما برجام و مذاکرات منتهی به جنگ و تجاوز به ایران (۱۲ روزه و ۴۰ روزه) نشان داد که...اگر کسی امروز باور کند که مذاکره با مهاجمان، منافع ملی را تامین خواهدکرد،احمق جالبی است! 🔺 کسانی که بر هر دلیل (تاثیر تبلیغات، دلبستگی حزبی و فکری و مادی، عدم جرات، اعتماد به عناصرسیاسی و...) جرات ابراز مخالفت با مذاکره یا نقد منصفانه آن را ندارند، حداقل اینقدر انصاف داشته باشند که مخالفان یا منتقدان را خوارج، ضد رهبری، ضد منافع ملی نخوانند. زیرا این دیگر بی‌شرفی محض است./استاد جلال محمدی؛ نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)