eitaa logo
تبریزِ جان
547 دنبال‌کننده
669 عکس
262 ویدیو
6 فایل
کانال نخبگان آذربایجان ارتباط: https://abzarek.ir/service-p/msg/2591131
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️مردمی که با تجمعات شبانه، امنیت کشور را حفط کرده و عرصه را برای نفس کشیدن مزدوران آمریکا و صهیونیسم تنگ کردند، امروز به عنوان «خطر!» معرفی می‌شوند!! 🔺 سند عجیبی که از معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری درز کرد/ تجمعات شبانه مخل بهداشت روانی جامعه؟! 🔹اخیرا سندی رسمی از معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری به رسانه‌ها راه یافته که در آن با ادبیاتی نامناسب و زننده درباره تجمعات خودجوش مردم در اجتماعات میدانی و خیابانی اعلام موضع شده است. 🔹در بخشی از این سند آمده‌است: "بعد از دهە اول محرم یا تشییع جنازە باشکوه رهبر شهید، زمینه برای فرود آرام این تجمع‌ها و عبور هوشمندانه از شرایط ویژه و هدایت جامعه به سمت بازگشت به زیست روزمره، ضرورت قطعی برای تضمین استقلال عمل حاکمیت است." 🔹در بخشی دیگر از متن این گزارش ادعا شده است: "استمرار تجمعات، «مانعی جدی در برابر اتخاذ تصمیمات استراتژیک و مصلحت‌اندیشانه در مقاطع حساس خواهد بود." 🔹از جمله فرازهای عجیب این سند، ادبیات آن درباره اجتماعات شبانه است. در بخشی از این سند، جمع‌آوری آرام این سند به عنوان یک ضرورت در راستای "حفظ بهداشت روانی جمعی" معرفی شده است! 🔹این ادبیات در حالی است که رهبر معظم انقلاب در پیام‌های متعدد خود از تجمعات شبانه تمجید کرده و حتی تصریح داشتند که فریادهای مردم در میادین در نتیجه مذاکرات موثر است./فارس @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
20M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️اسرار مهم اقتصادی شنیده نشده از زبان دکتر یزدی‌زاده (اقتصاددان و دارای سی سال سابقه تولید و صادرات و واردات): ۱- ستون پنجم اقتصادی خطرناکتر از دشمن خارجی است. ۲- در محاصره دریایی ایران، به‌رغم عدم امکان صدور مواد پتروشیمی و فولاد، چرا قیمت آن در داخل افزایش یافته است؟ ۳- احتکارچی پتروشیمی و فولاد و... دولت است! ۴- در زمان جنگ هشت ساله، در کنار تأمین هزینه جنگ، پروژه‌های بزرگی مثل راه‌آهن بافق بندرعباس به طول ۶۰۰ کیلومتر و گاز کنگان اجرا می‌شد، تورم سالانه هم سه‌و نیم درصد بود! ۵- در روسیه، در وضعیت جنگ، قیمت‌ها پایین آمد! مشکل ما این است که ما جاسوس داریم و او را گذاشتیم در تیم اقتصادی! ۶- دولت به راحتی می‌تواند قیمت‌ها را به قیمت‌های پیش از جنگ و حتی پایین تر از آن برگرداند. @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️ پیروزی بزرگ خیالی برای ایران و تبریکات برخی بزرگان مملکت! آیا اهل عبرتی هست!؟ دولت حسن روحانی با تبلیغات سنگین فضایی به وجود آورده بود که مخالفت با مذاکرات، مخالفت با رهبر و نظام تلقی می‌شد!! آیا همین وضعیت در حال تکرار است؟ در نخستین روزهای ۱۳۹۴، مذاکره کنندگان ایرانی به سرپرستی جواد ظریف در لوزان سوئیس با ۱+۵ تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که به تفاهم‌نامۀ هسته‌ای معروف است. در سایۀ تبلیغات سهمگین دولت حسن روحانی دربارۀ مذاکرات و معرفی آن به عنوان راه حل و پایان مشکلات ریز و درشت کشور، تفاهم‌نامۀ لوزان به عنوان یک پیروزی بزرگ برای ایران‌ معرفی شد! به گونه‌ای که اغلب سیاسیون و حتی برخی نظامیون رده‌بالای کشور دچار فریب سیاسی شده و این پیروزی بزرگ خیالی را به رهبر عظبم‌الشان تبریک گفتند! در آن وضعیت، آن بزرگ صادق، یعنی رهبر شهید بود که با صداقت تمام و شجاعت این جوّ تبلیغاتی سنگین را شکست و فرمود: «اینکه حالا تبریک می‌گویند، به بنده تبریک میگویند، به دیگران تبریک می‌گویند، بی‌معنی است، چه تبریکی؟ آنچه تاکنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود» 🔺تبریک رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح به رهبری پس از تفاهم لوزان: اکنون که در سایه هدایت‌های آن رهبر فرزانه و همت دولت خدمتگزار جناب آقای دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه وزیر امور خارجه گام دیگری در جهت احقاق حقوق مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برداشته شده است، ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران اسلامی و قدردانی از جناب آقای رئیس‌جمهور و کارگزاران و تلاشگران این عرصه مهم وحساس با کمال افتخار از عنایات و راهنمایی‌های حضرت مستطاب عالی که موجب سربلندی و پایداری هر چه بیشتر ملت بزرگوار ایران اسلامی گردید سپاسگزاری نموده رجاء واثق دارد با استمرار رهنمودهای آن رهبر عظیم‌الشان مراحل آتی مذاکرات نیز در مسیر سلامت و صلاح دولت و ملت تداوم خواهد یافت. 🔺تبریک شیخ نعیم قاسم، معاون اجرایی وقت حزب‌الله لبنان «ایران با شش کشور بزرگ مذاکره می‌کرد که هر کدام از آنها منافع و خواسته‌های مخصوص خود را داشتند و در پایان ایران پیروز شد.وی با تبریک موفقیت هسته‌ای ایران به مقام معظم رهبری و همه مسئولان و دست اندرکاران و ملت ایران، تاکید کرد که ملت برای دستیابی به این نتائج بزرگ صبر و پایداری کرد.» 🔺سردار جعفری، فرمانده کل وقت سپاه:  «آمریکا مجبور به فراموشی همه گزینه‌های روی میز و روی آوردن به دیپلماسی شد.» «به‌فضل الهی فرزندان انقلابی ایران اسلامی در نبرد دیپلماتیک خود تا به امروز توانسته‌اند از حقوق ملت ایران به‌شایستگی دفاع کنند و ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های سیاسی این عزیزان و ایستادگی روی خطوط قرمز تعیین شده، قدردانی می‌کنند.»  🔸هیچکس مخالف مذاکراتی نیست که منافع و عزت و حقوق ملت را تامین کند. اما برجام و مذاکرات منتهی به جنگ و تجاوز به ایران (۱۲ روزه و ۴۰ روزه) نشان داد که...اگر کسی امروز باور کند که مذاکره با مهاجمان، منافع ملی را تامین خواهدکرد،احمق جالبی است! 🔺 کسانی که بر هر دلیل (تاثیر تبلیغات، دلبستگی حزبی و فکری و مادی، عدم جرات، اعتماد به عناصرسیاسی و...) جرات ابراز مخالفت با مذاکره یا نقد منصفانه آن را ندارند، حداقل اینقدر انصاف داشته باشند که مخالفان یا منتقدان را خوارج، ضد رهبری، ضد منافع ملی نخوانند. زیرا این دیگر بی‌شرفی محض است./استاد جلال محمدی؛ نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️ پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ▪️بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم ملّت پرشور و باوفای ایران! همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته سید مجتبی حسینی خامنه‌ای ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️ تفاوتِ علی‌الاصولی: گذر از نظر ولایی به نظر شورایی ۱. خوشبختانه آشکار شد که انقلابی‌های اصیل، فهم صوابی از مسألۀ مذاکره با آمریکا داشته‌اند و گامی جلوتر از رهبر انقلاب برنداشته‌اند. درک نورانی رهبر سوم و درک فطری مردمان انقلابی، در مقام «مخالفت با تفاهم»، همسو بودند و انقلابی‌های بااصالت، هرگز دچار خودسری و عنان‌گسیختگی نشده بودند. مردمان انقلابی، تحلیل‌گر حرفه‌ای نیستند، اما به فهم شهودی و ایمانیِ خویش از انقلاب رجوع کردند و دریافتند که نباید گزینۀ مذاکره و تفاهم را برگزید. در مقابل، بسیاری از لیبرال‌ها و عمل‌گراها بر آنها تاختند و اتهام‌پراکنی کردند؛ همان‌ها که مقدمات تحقّقِ گزینۀ مذاکره را فراهم ساختند و از مقاومت و جنگ تا تحقّق لحظۀ بازدارندگی عبور کردند. اینک، حقیقت آشکار شد و عقل مؤمنانۀ انقلابی‌های خیابانی، کامیاب از معرکه به در آمد. صدالبته، جز این نیز انتظاری نیست؛ اگر اجتماعات مؤمنانۀ شبانه، حاصل «بعثت الهی مردم» است، پس فهم و برداشت اینان نیز ماهیت و جهت ملکوتی خواهد شد. ۲. و اما نیروهای سیاسی که در این مدت، «اجماع محفلی»شان را به «رهبر انقلاب» نسبت می‌دادند و به این واسطه، مخالفت‌ها و نقدها را سرکوب می‌کردند، اینک باید دلهرۀ تحقّق تعهّدات خویش را دربارۀ تفاهم با شیطان بزرگ داشته باشند. رهبر انقلاب با کاربست تعبیرِ «علی‌الاصول»، نشان دادند که از اساس، نظر دیگری داشته‌اند و این بنیان را برنمی‌تابند، اما در عین حال، استبداد را نیز روا نمی‌شمارند و مجال تجربه داده‌اند. این تجربه، مانند گذشته، دیگر نباید خالی از «تعهّد» و «پاسخگویی» و «مسئولیت» باشد.‌ رهبر شهید، با وجود آنکه تصریح کردند که به مذاکره، خوشبین نیستند، به حسن روحانی اجازه دادند که طرحش را به اجرا درآورد و حتی در برابر عبور از خطوط قرمز نیز، ادامۀ مسیر مذاکره را مسدود نکردند، اما در نهایت، روحانی و ظریف، هیچ‌یک در برابر این خسارت محض، پاسخگو نبودند و قوۀ قضائیه، آنها را بازخواست نکرد. امروز، رهبر سوم از اعمال نظر خویش گذشته و زمام و عنان را به شورای‌‌عالی امنیت ملی و به‌خصوص شخصِ رئیس دولت سپرده است، اما در برابر این میدان وسیع، «تحقّق تعهّدات» را طلبیده‌‌اند و به مردم، امر به مراقبه و رصد کرده‌اند. همۀ اعضای شورای‌عالی امنیت ملی، به جز یک نفر، رأی مثبت به تفاهم داده‌اند؛ پس از این لحظه، تک‌تک آنها باید «پاسخگو»ی آنچه که رخ خواهد داد باشند؛ بیش از همه، رئیس دولت و رئیس مجلس که پرچم‌دارِ گرایش به مذاکره و تفاهم بوده‌اند و هستند. این «تصمیم جمعی»، که متأسفانه مغایر با نظر «ولی‌فقیه» بوده‌ است، هرگز قابل‌اغماض نیست و تمام تبعات و آثار آن، متوجه اعضای شورای‌عالی امنیت ملی است. ۳. اگر پیش‌بینی‌های رهبر شهید دربارۀ ذات و جوهرۀ سیاست آمریکایی درست باشد - که به‌قطع، این‌چنین است - این تفاهم به جایی نخواهد رسید و دیر یا زود، آمریکا بهانه‌جویی خواهد کرد و آن را زیر پا خواهد نهاد. در این حال، آمریکا پس از استفادۀ حداکثری از فضای تنفسیِ اقتصادی - که اعضای شورای‌عالی امنیت ملی ایران در اختیار او قرار داده‌اند - دوباره حمله خواهد کرد. در آن حال، آشکار می‌شود که هم آتش‌بس و هم مذاکره، غلط اندر غلط بودند و ما باید مقاومت و جنگ را بی‌وقفه، تا لحظۀ «بازدارندگی» و «انتقام» ادامه می‌دادیم و گرفتار وسوسۀ خدعه‌آمیز دشمن نمی‌شدیم. اگر این گمانۀ تلخ و مصیبت‌بار به واقعیت بپیوندد، مؤمنان مبعوث نباید گریبان شورای‌عالی امنیت ملی را رها کنند. ۴. امروز آشکار شد که: اولاً، ما تندرو و افراطی نیستیم و حساسیت‌های‌مان دربارۀ مذاکره و تفاهم، تخیلی و موهوم نیست، و ثانیاً آنچه که رخ داده، «نظر ولی‌فقیه» نیست و ایشان «به‌کلی» و «از اساس»، نظر دیگری داشته‌اند که البته آن را تحمیل نکرده‌اند، بلکه اذن و اجازه داده‌اند که نظر دیگران عملی شود. ما هم به روشنگری خویش دربارۀ لطمات و صدمات مسیر مذاکره و تفاهم ادامه می‌دهیم و می‌کوشیم گفتمان عمومی و اجماع اجتماعی ایجاد کنیم، و هم لحظه‌به‌لحظه، به صحنه می‌نگریم و تحقّق وعده‌ها و تعهّدات را ارزیابی می‌کنیم.‌ جامعه نباید چشم بر هم بنهد و غفلت کند، بلکه باید از یک «خسارت محض دیگر»، جلوگیری کند./ مهدی جمشیدی @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️اگر جهت‌گیری‌های زاویه‌دار با انقلاب در دبیرخانه‌ شعام تأثیرگذار شود، نتیجۀ مطلوب به‌دست نخواهد آمد/ساختار امنیتی باید در خدمت نیروهای انقلاب باشد نه مانع فعالیت آنها شورای عالی امنیت ملی (شعام) بالاترین مجموعۀ تصمیم‌گیر دربارۀ امنیت ملی ایران است. جبهۀ مقاومت، جهان اسلام و تشیع با امنیت ملی ایران پیوندی عمیق دارد. به‌رغم جایگاه بالای شعام؛ نمی‌توان گفت که تمام تصمیمات آن از تاثیر تفکر غیرانقلابی یا جهت‌گیری‌های زاویه‌دار مصون است. از این رو نمی‌توان انتقاد از برخی تصمیمات یا عملکرد شعام یا حتی مخالفت با آنها از سوی نیروهای انقلاب را برنتافت و منتقدان و مخالفان را به مخالفت با وحدت ملی، قانون و... متهم کرد! 🔺در روند شکل‌گیری تفاهم میان رئیس جمهور محترم کشورمان با رییس جمهور جنایتکار آمریکا، جریانی از نیروهای انقلاب و ملت مبعوث شده و حاضر در خیابان، با مواردی از عملکرد مذاکره‌کنندگان یا شعام مخالف بودند. ملت بر اساس آموزه‌های امام راحل و امام شهید، انتقادها و مخالفت‌های آشکاری از خود بروز داد اما به جای قدردانی از آن، گفتگو با مردم و تصحیح جهت‌گیری‌ها، برخی با تعبیرات سخیفی مانند اقلیت تندرو، از مردم یاد کردند و با تاکید بر عقلانیت و اینکه مذاکره، مبارزه و ادامۀ میدان است، مردم را به نادانی سیاسی متهم ساختند و حتی برخی مسئولان (رییس‌جمهور محترم)، تا آنجا پیش رفتند که از پخش سخنان امام شهید دربارۀ مذاکره با آمریکا از صدا و سیما انتقاد کردند! یا برای مثال؛ در تبریز، که متاسفانه فضای فرهنگی سیاسی آن با فعالیت‌های قومیتی مربوط به اداره ارشاد و شهرداری آلوده است، معترضین به مذاکرات و پرچمداران خونخواهی رهبر شهید، از تریبون عمومی، «کج‌فکر» معرفی شدند! یا با تشکیل شورای تامین، برخی از فعالان مردمی دستگیر شدند!.. 🔺همان کسانی که در تبریز، به نمایش‌های قومیتی و ضد دینی و رقاصی‌های مطربان مجوز اجرا می‌دهند، برای فعالیت نیروهای انقلابی مانع‌تراشی می‌کنند!.. کتاب یکی از نیروهای انقلاب را در اداره ارشاد با زمینه‌سازی امنیتی توقیف می‌کنند! در حالی که ساختار امنیتی باید در خدمت نیروهای انقلاب باشد نه در خدمت جهت‌گیری‌های زاویه‌دار و مانع فعالیت انقلابیون. 🔸 «جهت‌گیری زاویه‌دار»(به تعبیر رهبر شهید) در شعام، می‌تواند دامنۀ تاثیر خود را در ساختار امنیتی کشور بگستراند و نیروی مجاهد انقلابی را با عنوان «اقلیت تندرو، کج‌فکر، تفرقه‌افکن و...» حتی به زندان بکشد! و در همان حال برای فعالیت قومگرایان و وابستگان تفکر غیرانقلابی میدان بازکند! 🔸 شعام باید حافظ سلامت امنیت عمومی در تمام ابعاد از جمله امنیت رسانه‌ای باشد تا جریان‌های رسانه‌ای وابسته به کانونهای قدرت و ثروت، نتوانند با عملیات‌های روانی و مهندسی افکار عمومی و توجیه تصمیمات نامطلوب، نیروهای انقلاب را به حاشیه برانند. 🔸شکی نیست که مذاکره‌کنندگان با دلسوزی و خیرخواهی تلاش می‌کنند. اما این، مجوز آن نیست که با تاکید معنادار بر عقلانیت خود، معترضین به رفتار مذاکراتی را نادان و نفهم و کج‌فکر و تندرو و مایۀ تنش قلمداد کنند و خود را که به پخش سخنان رهبرشهید دربارۀ مذاکره با آمریکا از صدا و سیما اعتراض می‌کنند، دانا و فهیم معرفی کنند.. 🔸 عملکرد شعام در حوزۀ مذاکرات جنگ رمضان موجب اعتراض نیروهای انقلاب حاضر در خیابان شد. دربارۀ علل این موضوع، باید به بیانات قائد شهید رجوع کرد. 🔸رهبر شهید در دیدار دبیر و کارکنان شعام با ایشان در ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ نکات مهمی را بازگفتند. قائد شهید فرمودند: «برای آنکه دبیرخانه [شعام]، نقش بسیار مهم تصمیم‌سازی را به‌درستی و به‌خوبی انجام دهد، باید فضای حاکم بر دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملی و جهت‌گیری‌های آن، کاملاً منطبق بر تفکر صحیح و خالص انقلابی و حزب‌اللهی باشد. انجام صحیح نقش تصمیم‌سازی دبیرخانه منوط به حاکم بودن فضای صددرصد انقلابی در این نهاد است زیرا اگر جهت‌گیری‌های زاویه‌دار با انقلاب اسلامی در دبیرخانه‌ شورای عالی امنیت ملی تأثیرگذار شود، نتیجۀ مطلوب به‌دست نخواهد آمد... باید در شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانۀ این شورا، تفکر انقلابی صحیح و خالص حزب‌اللهی حاکم باشد.» 🔸از نکات بسیار مهم رهبر شهید در دیدار دبیر و کارکنان شعام، لزوم مبارزه با تفکر غیرانقلابی «در داخل نظام» است. بیان این نکته آیا به معنای لزوم مبارزۀ شعام با تفکر غیرانقلابی داخل نظام نیست؟ سرریز چنین مبارزه‌ای از شعام به دستگاه‌های امنیتی، پیوند عمیقی میان ساختار امنیتی با مردم انقلابی ایجاد می‌کند. سخن رهبر شهید چنین است: «از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، برخی تفکر انقلابی را قبول نداشتند و برخی هم با اینکه در داخل نظام بودند اما اعتقادی به مبارزه با استکبار نداشتند که باید در مقابل این جریان ایستاد.»/ جلال محمدی @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
14.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️سخنان مهم دکتر نبویان در شبکه خبر تا لحظه قطع آنتن/ دستورات رهبری به مذاکره‌کنندگان چه بود؟ مذاکره در حال تبدیل پیروزی بزرگ ملت ایران به دستاوردهای صفر است! 🔺نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی جزییات مهمی از دستورات رهبرانقلاب به تیم مذاکره کننده را بیان کرد. جهت اطلاع از اقدامات ناگفته، ضروری است مردم این چند دقیقه فیلم را ببینند تا بدانند چرا رهبر انقلاب در پیام اخیرشان به مردم افشا کردند نظر دیگری داشتند ولی به خاطر اصرار مسئولان مجوز تفاهم اولیه با امریکا را صادر کردند. ✔️آمریکا به کشورهای دوست ایران پیغام داده بود که کار ایران حداکثر تا سه روز تمام است! عصر روز اول جنگ، آمریکا از طریق یکی از کشورهای اروپایی به ایران پیام داد که مثل ونزوئلا بیایید توافق کنید، والا.... ترامپ در رسیدن به اهداف، شکست خورد و از سر استیصال به مذاکره آمد. ✔️دستور رهبر انقلاب، برای تامین منافع ملی ایران بود، فرمود موضوع هسته‌ای را از مذاکرات خارج کنید. اما مذاکره کنندگان رقیق‌سازی اورانیوم موجود در ایران را هم پذیرفته‌اند!! ✔️بحث گرفتن غرامت از متجاوز هم که در میان نیست! ✔️ قیمت نفت در هر بشکه حدود ۴۰ دلار در هر بشکه نسبت به زمان انسداد تنگه پایین آمده است! ✔️به‌رغم توافق آتش‌بس در منطقه و لبنان، حملات و جنایات مستمر اسرائیل در جنوب لبنان ادامه دارد. حدود دو میلیون شیعه آواره شده‌اند و رژیم صهیونی روستاهای مرزی لبنان را که سکونتگاه تاریخی شیعیان است، به ویرانه تبدیل کرده است. @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️رهبر انقلاب دقیقاً با چه موضوعی مخالف هستند؟ 🔹بعد از انتشار پیام رهبر انقلاب سوالی شکل گرفت که اختلاف نظر ایشان در چه موضوعی است. با محتوای تفاهم‌نامه؟ با هسته ای شدن تعهدات؟ با اصل توافق با آمریکا؟ با پایان بندی سیاسی جنگ؟ 🔸از مجموع ۱۴ پیام رهبر عزیزمان روشن می شود که اختلاف نظر ایشان با اراده پشت توافقات، در موضوع نظم آینده غرب آسیاست. 🔹جنگ جاری فرصت‌هایی را هم برای ما و هم برای آمریکا پدید آورد. فرصت های تاریخی که این جنگ برای ما رقم زد این بود که در فضای اجتماعی یک نفرت عمومی نسبت به آمریکا بوجود آمد، حقانیت ایدئولوژی، اندیشه سیاسی و راهبردی ما برای همه روشن شد، سرمایه اجتماعی مقاومت به شدت رشد کرد، محور مقاومت در آستانه تبدیل به بلوک مقاومت قرار گرفت، در جهان اسلام نشان دادیم که می شود در برابر امریکا ایستاد، ضعف امریکا را برای جهان علنی کردیم، پایگاه های آمریکا را به عنوان مهم ترین عنصر تنظیم گر سیاست های اقتصادی - سیاسی - امنیتی منطقه در معرض غیرعملیاتی شدن قرار دادیم، از اهرم تنگه هرمز برای تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی استفاده کردیم، مایه هایی از تغییر نظم خلیج فارس را در مقابل چشم همه قرار دادیم، نوچه های آمریکا در منطقه را به وضعیت خضوع در برابر خودمان کشاندیم و ... همه این موارد افقی را پیش روی ما قرار داد که ما در آستانه تغییر نظم غرب آسیا به نفع مقاومت و انقلاب اسلامی هستیم. 🔸در مقابل فرصت هایی هم برای آمریکا پدید آمد که اولاً آیت الله خامنه‌ای را به عنوان قلب جریان ضد آمریکایی و ضد سلطه به شهادت رساندند و ضربات نظامی و اقتصادی زیادی به ما وارد کردند و به فضای داخلی و منطقه ای نشان داد که برای حل کردن مسئله ایران و به هم زدن طرح ایران در منطقه آمریکا ورود سخت کرده و با رژیم همکاری تمام عیار دارد. 🔹توافق با امریکا، آتش زدن فرصت‌های ایران و زنده کردن فرصت های امریکاست. ابزاری که نظم منطقه را به نفع امریکا حفظ کرده و ناظم بودن آنها را در منطقه تثبیت می کند، توافق با ایران است. محوری‌ترین جمله در یادداشت ظریف در فارن افرز این است؛ "دو طرف باید از این فاجعه به عنوان فرصتی برای پایان دادن به ۴۷ سال خصومت استفاده کنند." ایران که می توانست بعد از ۴۷ سال مساله اش را با امریکا تمام کند، ولی توافقنامه مساله ما با امریکا را آغاز خواهد کرد. توافق نامه اراده ما در مناسبات اقتصادی و تجاری، سیاست داخلی، سیاست های منطقه ای و نظم خلیج فارس را در طول اراده امریکا تنظیم و تعیین خواهد کرد. 🔸دال مرکزی پیام های رهبر انقلاب در یکصد روز گذشته، ترسیم کننده تصویری برای ورود ایران به دنیای جدید به محوریت امریکازدایی از خلیج فارس بود. حالا امّا توافق با آمریکا برهم زننده این دورخیز تاریخی است. متاسفانه عقب نشینی های ما و لطمات ما در تجارت دریایی و موضوع لبنان مقدمات و پیامدهای اولیه از تثبیت ناظم بودن امریکاست. علّت دست و پا زدن های نوچه های آمریکا در کشور و جهان اسلام برای حصول توافق، دقیقاً به همین جهت بازمی گردد./ مهدی افزار @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
🔺عکس یادگاری با امضای ترامپ! / در عالم سیاست، هر حرکت شخصی در جایگاه رئیس‌جمهور معنا و پیام دارد. پیام این تصویر چیست؟ پیام چهرۀ او‌ چیست؟ 🔺امضای رئیس جمهور محترم ایران در کنار امضای قاتل فرشته‌های میناب، قاتل حاج قاسم و قاتل دومین قافله‌‌سالار انقلاب اسلامی. 🔺عکس گرفتن با آن کاغذ چه معنا و‌چه پیامی برای مردم دارد؟ مردمی که خونخواه رهبر خود هستند... موجب ناراحتی ملت داغدیده نمی‌شود؟ اهانت به خون هزاران شهید نیست؟ «وفاق!» را خدشه‌دار نمی‌کند؟.. 🔺ملت ایران انقلاب کرد، حکومت وابسته به آمریکا را سرنگون کرد، هزاران شهید و جانباز داد، خون دل خورد، رهبرش نیز به شهادت رسید، تا طبق تفاهم‌نامه کذایی به حاکمیت آمریکا احترام بگذاریم؟ 🔸می‌گفت؛ همه چیز با رهبری هماهنگ شده است! @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️در مقابل دشمن، اگر مسئولین احساس رعب و خوف بکنند، بر سر ملت بلاهای بزرگ خواهد آمد. 🔸در مقابل دشمن اگر مسئولین کشور احساس رعب و خوف بکنند، بر سر ملت بلاهای بزرگ خواهد آمد. آن ملتهائی که ذلیل و مقهور دست دشمن شدند، عمده‌ی علت این بود که مسئولان -پیشروان قافله‌ی ملت- شجاعت لازم، اعتماد به نفس لازم را نداشتند. گاهی در بین آحاد مردم عناصر مؤمن، فعال، فداکار، آماده‌ی به جانبازی هستند، منتها مسئولین و رؤسا وقتی خودشان این آمادگی را ندارند، نیروهای آنها هم از بین میرود و این ظرفیت هم نابود میشود. 🔺 آن روزی که شهر اصفهان در دوره‌ی شاه سلطان حسین مورد غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت باعظمت صفوی نابود شد، خیلی از افراد غیور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند؛ اما شاه سلطان حسین ضعیف بود. 🔺اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمیکنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمیکنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود. (۱۳۷۸/۹/۲۴،دیدار با اساتید و دانشجویان علم و صنعت) @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)
♦️از تبریکات بی‌معنی بزرگان تا «پاسخ سخت» قالیباف! در ایام مذاکرات حسن روحانی و ظریف با ۱+۵ تبلیغات سنگینی به راه انداختند که همه چیز نه تنها با نظارت، بلکه بالاتر از آن، با «هدایت» رهبری در حال انجام است و مذاکرات و برجام را به عنوان «تصمیم نظام» معرفی کردند! 🔺 آنها یک عملیات فریب بزرگ را اجرا کردند. به گونه‌ای که پس از «تفاهم هسته‌ای لوزان» در اوایل ۱۳۹۴، برخی چهره‌های شناخته شده مانند رئیس ستاد کل نیروهای مسلح (مرحوم فیروزآبادی) دچار سوء فهم شده و تفاهم روحانی و ظریف با کدخدا را با جملات پر طمطراق به رهبر انقلاب تبریک گفتند! 🔸مرحوم فیروزآبادی به عنوان بالاترین مقام نظامی خطاب به رهبر شهید نوشت: «اکنون که در سایه هدایت‌های آن رهبر فرزانه و همت دولت خدمتگزار جناب آقای دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه وزیر امور خارجه [ظریف] گام دیگری در جهت احقاق حقوق مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برداشته شده است، ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران اسلامی و قدردانی از جناب آقای رئیس‌جمهور و کارگزاران و تلاشگران این عرصه مهم و حساس با کمال افتخار از عنایات و راهنمایی‌های حضرت مستطاب عالی که موجب سربلندی و پایداری هر چه بیشتر ملت بزرگوار ایران اسلامی گردید سپاسگزاری نموده...» 🔺جالب است که فرمانده کل سپاه سردار جعفری و شیخ نعیم قاسم نیز با عباراتی مثبت از یادداشت تفاهم با ۱+۵ احساسات خود را بروز دادند! 🔸قائد شهید چند روز پس از تبریکات آقایان فرمود: «اینکه حالا تبریک می‌گویند، به بنده تبریک میگویند، به دیگران تبریک می‌گویند، بی‌معنی است...» یعنی کسانی مثل مرحوم فیروزآبادی و سردار جعفری، سخنان «بی‌معنی» می‌گفتند! اینها آدمهای کوچکی نبودند که حرفهای بی‌معنی خطاب به رهبر عظیم‌الشان بگویند، اما تحت تاثیر تبلیغات، عدم ژرف‌نگری و اعتماد به سخنان یک‌سویۀ ظریف و روحانی، دچار سوء فهم شده بودند! 🔺در مذاکرات اخیر نیز همان سیاست فریبکارانه با ملت اجرا شد. می‌گفتند همه چیزی با هماهنگی رهبری انجام می‌شود! مردمی را که در خیابان علیه مذاکرات شعار می‌دادند، خوارج، منحرف، کج‌فکر و اقلیت تندرو نامیدند... 🔺تهدید مخالفان مذاکرات به «پاسخ سخت!» قالیباف در پیام صوتی خود با کوشش فراوان بر عادی‌سازی مذاکره و تعریف آن به عنوان محمل امنیت پایدار و پایان جنگ و از اینگونه چیزها، مخالفان مذاکره با آمریکا را تهدید به «پاسخ سخت» کرد. او گفت: «برخی این روزها با اسم تبعیت از رهبری در حال عمل کردن خلاف خط مشی هستند اما هرکس خارج از چارچوب «ایستادگی، روشن بینی، حفظ وحدت و انسجام، اعتماد متقابل و هم صدایی نکردن با دشمن» اقدام کند؛ چه مسئول باشد، چه نخبه سیاسی و چه فعال رسانه‌ای، با پاسخ سخت امت حزب‌الله روبرو است.»!!! شایعاتی نیز درباره برخورد با انقلابی‌های در صحنۀ مخالف با مذاکرات، بستن برخی کانال‌ها در ایتا و... پیچید. پیام تعبیر «پاسخ سخت»، به روشنی این بود که کسی در این مملکت حق ندارد با مذاکرات ابراز مخالفت کند! 🔺با پیام بیدارگر و روشنگرانه رهبری، معلوم شد که «همه چیز با رهبری هماهنگ است!» واقعیت ندارد! و «علی الاصول» رهبری نظر دیگری غیر از نظر مدافعان مذاکره داشته است. و «علی‌الاصول» رهبری حافظ و ضامن استقلال و آزادی و جمهوریت و اسلامیت نظام است. مخالفت با مذاکره، حق مردم است. اینجاست که بار دیگر روشن شد که ولایت فقیه، ضامن آزادی مردم و ضد دیکتاتوری است، چنانکه امام راحل فرمود: «ولایت فقیه، ولایت بر امور است که نگذارد این امور از مجارى خودش بیرون برود. نظارت کند بر مجلس، بر رئیس جمهور، که نبادا یک پاى خطایى بردارد... جلو دیکتاتورى را ما مى‌خواهیم بگیریم...ولایت فقیه، ضد دیکتاتورى است؛ نه دیکتاتورى.‌» 🔺اتفاقات رخ داده و رفتارهای ناشایست برخی دربارۀ ملت بصیر (مانند ابداع تعابیر زشت همچون خوارج و اقلیت تندرو...دربارۀ مردم) بایستی موجب هوشیاری افزونتر مردم و توجه بیشتر به حقیقت «وحدت ملی» حول رهبری باشد و بایستی به جد از هر گونه کشمکش سیاسی پرهیز کرد. 🔸از این لحظه، ملّت سرافراز با اطمینان از نظارت رهبری، منتظر تحقّق شروط رهبری در مذاکرات است. بدیهی است مذاکرات حضوری با تیم ترامپ قاتل که اکنون در حال انجام است، به معنی پذیرش نظر دشمن نیست./ عارف محمدنیا @tabrizejan 🇮🇷 نخبگان آذربایجان (ایتا)