بولتن هیئت عاشقان ثارالله دانشگاه علومپزشکی تبریز - دانشکده پزشکی
✌ _افتخارآفرینی بانوان ایرانی در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی🏆|
کسب ۵۸ مدال رنگارنگ🥇🥈🥉
🥳 _جشن میلاد حضرت زینب(س)🌷 و روز پرستار🩺|
با حضور امام جمعه موقت تبریز؛ دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲؛ حسینیه شهدای گمنام دانشگاه تبریز ❤️😍
⛏ _چندخوان صعود به قله🚶🏔️|
خاناول: علمِ قدرت آفرین🦾🧬؛
ویژه ورودیهای 🆕۱۴۰۲
🕯 _شماره بیستم نشریه اسوه🔔📑|
🗂 مروری بر هفتاد سال جنایات اسرائیل 🐀 💣⚔️؛
🎓 جدیدالورود🤓؛
🕌 نقش معنویت در پیروزی و ثبات قدم اهل جبهه حق 🕋📿
🆔️ @tabsir_tbzmed
🆔️ @heyat_tbzmed
💢 شماره بیست و یکم نشریه "اسوه" منتشر شد 💯
📝 دراین شماره می خوانید :
⛔ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
📖 فرزند قرآن ؛ گذاری بر زندگی حضرت استاد علامه سید محمد حسین طباطبایی ( رحمت الله علیه)
🛡 قدرت هژمونی
❤ زندگی ، عشق ، آزادی و دیگر هیچ! ؛
اتک آن تایتان و چرخه بی پایان خشونت...🏴 چرا کربلا در کربلا می ماند اگر ... #نشریه 🆔️ @tabsir_tbzmed 🆔️ @heyat_tbzmed
14020830 osveh_21.pdf
4.97M
💢 شماره بیست و یکم نشریه "اسوه" منتشر شد 💯
📝 دراین شماره می خوانید :
⛔ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
📖 فرزند قرآن ؛ گذاری بر زندگی حضرت استاد علامه سید محمد حسین طباطبایی ( رحمت الله علیه)
🛡 قدرت هژمونی
❤ زندگی ، عشق ، آزادی و دیگر هیچ! ؛
اتک آن تایتان و چرخه بی پایان خشونت...
🏴 چرا کربلا در کربلا می ماند اگر ...
#نشریه
🆔️ @tabsir_tbzmed
🆔️ @heyat_tbzmed
🔆 #حضرت_زهرا عليهاالسلام فرمود:
💠 فَجَعَلَ اللّه ُ . . . إطاعَتَنا نِظاما لِلمِلَّةِ و إمامَتَنا أمانا لِلفُرقَةِ؛
❇️ خدا اطاعت و پیروی از ما اهلبیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقهها قرار داده است.
📚بحارالانوار، جلد ۴۳، صفحه ۱۵۸
#حدیث_روز
🆔️ @tabsir_tbzmed
انقلاب یک تغییر دفعی و غیر تدریجی است، تحولی است که به یکباره روی می دهد.
این سخنی است که به سادگی بر زبان می اید ، اما بیان کننده هیچ چیز نیست مگر آنکه «علت تغییر» را دریابیم و از آن مهم تر ، «علت دفعی بودن تغییر» را . «تغییر» لازمه وجود جهان است و «زمان» لفظی است بیانگر همین تغییر. عالم هستی «ذات واحد» است متحول، و درست خلاف آنچه می پندارند، این تحول علت وجود زمان است ، نه بالعکس.
از اثبات این مدعا در می گذرم چرا که فرصت بسیار می خواهد و با این مبحث نیز چندان مرتبط نیست. و اما بشر، گذشته از تحولات فردی و جمعی ، تحولی دیگر نیز دارد که در آن فرد و جمع را از یکدیگر تفکیک نمی توان کرد. عالم هستی ذات واحدی است در حال تحول ، و بشر درپیوند با عالم هستی این سیر تحول کلی را نیز طی می کند. اگرمنتسب است به مولایمان علی (ع) که فرموده "اتزعم انک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر..."این سخن فقط استعاره ای ادبی نیست.
تاویل این سخن آن است که در حقیقت این انسان است که او را باید «عالم اکبر» دانست، نه عالمی که بیرون از وجود انسان تا لا یتناهی گسترده است
. مفهوم «بیرون» و «درون» اینجا درهم می ریزد. در ظاهر، بشر جزئی از عالم هستی است و اما در باطن، عالم هستی آینه تحولات درونی بشر است...(ادامه دارد)
《آغازی بر یک پایان/شهید سید مرتضی آوینی》
#دولت_پایدار_حق
🆔️ @tabsir_tbzmed
بولتن هیئت عاشقان ثارالله دانشگاه علومپزشکی تبریز - دانشکده پزشکی
_ خاورمیانه ایدهآل⚔️| بررسی مقاله «استراتژی اسرائیل در دهه هشتاد میلادی»
_الفلسطین حَیٌّ🌿
_شمرهارا شمار!💣
_سَنُصَلّی فِیالقُدسْ🇵🇸
_نَحْنُ قائِمون🇵🇸✌️
_حریفت منم| همه برای فلسطین...🇵🇸
_طوفانُالاَقْصیٰ🇵🇸✌️
_چندخوان صعود به قله🚶🏔️|
خاناول: علمِ قدرت آفرین🦾🧬؛
ویژه ورودیهای 🆕۱۴۰۲
_شماره بیستم نشریه اسوه🔔📑|
مروری بر هفتاد سال جنایات اسرائیل💣⚔️؛
جدیدالورود🤓؛
نقش معنویت در پیروزی و ثبات قدم اهل جبهه حق🕋📿
🆔️ @tabsir_tbzmed
تبصیر | Tabsir
انقلاب یک تغییر دفعی و غیر تدریجی است، تحولی است که به یکباره روی می دهد. این سخنی است که به سادگی
(ادامه)...نباید پنداشت که بشر از سر صرقه دریکی از سیارات یکی از منظومه ها ی خوررشیدی کهکشان کعبه پا به دنیا گذاشته است و فارغ از باقی عالم ، سیر تحولی را در کره زمین طی کرده و اکنون نیز عالم پیرامون ما نسبت به آنچه در این سیاره خاکی میگذرد بی اعتنا ست. اگر بشر رابطه بین تحولات انفسی خود و عوالم آسمانی را در نمی یابد ، نباید بينگارد که چنین رابطه ای وجود ندارد .
عالم ذات واحدی است و غایت آفرینش بشر از غایت کل وجود جدا نیست و اگر در ماثورات دینی ما هست که پس از برقراری حکومت عدل جهانی _ که غایت تکاملی مقام جمعی بشر است _ قیامت صغرا نیز واقع می شود و همه عالم هستی در هم می ریزد و نظام دیگری به خود می گیرد ،
و از همین جاست.یعنی هنگامی جهان به مقصد می رسد که آدم _ در مقام کلی خود _ به مقصد تکاملی خویش رسیده باشد .... و این تکامل را به مفهوم متعارف تکامل بیولوژیک ناشی از «تطور انواع» نگیرید ، که آن خرافه ای بیش نیست .
مقصد تکاملی یا غایت آفرینش آدم کجاست؟ من نمی دانم بدون تفکر و تامل در «طرح کلی عالم» چگونه می توان به حقیقت رسید. مورچه ای که تلاش میکند تا آذوقه زمستانش را جمع آورد نه در عالم تامل می کند و نه خود را می شناسد، و همین که بشر در طرح کلی عالم می اندیشد و در جست و جوی حقیقت است معلوم می دارد که او روحآ امکان محیط شدن بر عالم هستی را دارد، اگر چه جسمآ به خاک وابسته است و امکان پرواز نیز ندارد. و حقیقت هیچ چیز را بیرون از طرح کلی عالم نمی توان دریافت، چه برسد به حقیقت وجود انسان را که مظهر همه عوالم است... (ادامه دارد)
《آغازی بر یک پایان/شهید سید مرتضی آوینی》
#دولت_پایدار_حق
🆔️ @tabsir_tbzmed
🔅#حضرت_فاطمه عليهاالسلام:
✍️ فَرَضَ اللّه ُ . . . الأمرَ بِالمَعُروفِ مَصلَحَةً لِلعامَّةِ؛
💠 خداوند امر به معروف را براى اصلاح مردم قرار داد.
📚 بحارالأنوار، ج۶، ص۱۰۷
#حدیث_روز
🆔️ @tabsir_tbzmed
تبصیر | Tabsir
(ادامه)...نباید پنداشت که بشر از سر صرقه دریکی از سیارات یکی از منظومه ها ی خوررشیدی کهکشان کعبه پا
(ادامه)...نباید پنداشت که بشر از سر صرقه دریکی از سیارات یکی از منظومه ها ی خوررشیدی کهکشان کعبه پا به دنیا گذاشته است و فارغ از باقی عالم ، سیر تحولی را در کره زمین طی کرده و اکنون نیز عالم پیرامون ما نسبت به آنچه در این سیاره خاکی میگذرد بی اعتنا ست. اگر بشر رابطه بین تحولات انفسی خود و عوالم آسمانی را در نمی یابد ، نباید بينگارد که چنین رابطه ای وجود ندارد .
عالم ذات واحدی است و غایت آفرینش بشر از غایت کل وجود جدا نیست و اگر در ماثورات دینی ما هست که پس از برقراری حکومت عدل جهانی _ که غایت تکاملی مقام جمعی بشر است _ قیامت صغرا نیز واقع می شود و همه عالم هستی در هم می ریزد و نظام دیگری به خود می گیرد ،
و از همین جاست.یعنی هنگامی جهان به مقصد می رسد که آدم _ در مقام کلی خود _ به مقصد تکاملی خویش رسیده باشد .... و این تکامل را به مفهوم متعارف تکامل بیولوژیک ناشی از «تطور انواع» نگیرید ، که آن خرافه ای بیش نیست .
مقصد تکاملی یا غایت آفرینش آدم کجاست؟ من نمی دانم بدون تفکر و تامل در «طرح کلی عالم» چگونه می توان به حقیقت رسید. مورچه ای که تلاش میکند تا آذوقه زمستانش را جمع آورد نه در عالم تامل می کند و نه خود را می شناسد، و همین که بشر در طرح کلی عالم می اندیشد و در جست و جوی حقیقت است معلوم می دارد که او روحآ امکان محیط شدن بر عالم هستی را دارد، اگر چه جسمآ به خاک وابسته است و امکان پرواز نیز ندارد. و حقیقت هیچ چیز را بیرون از طرح کلی عالم نمی توان دریافت، چه برسد به حقیقت وجود انسان را که مظهر همه عوالم است... (ادامه دارد)
《آغازی بر یک پایان/شهید سید مرتضی آوینی》
#دولت_پایدار_حق
🆔️ @tabsir_tbzmed
🔅#حضرت_فاطمه سلام الله علیها:
✍️ من أصعَدَ إلى اللّه ِ خالصَ عبادَتِهِ أهبَطَ اللّه ُ عزّوجلّ له أفضَلَ مَصلَحَتِهِ.
🔴 هر كه عبادت خالصانه خود را به درگاه خدا فرا برد، خداوند عز و جل بهترين چيزى را كه به صلاح اوست برايش فرو فرستد.
📚 بحار الانوار، جلد 67، صفحه 250
#حدیث_روز
🆔️ @tabsir_tbzmed
بیانات_رهبر_انقلاب_در_دیدار_بسیجیان.pdf
2.71M
🖼 #جزوه | متن بیانات صبح دیروز رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان. ۱۴۰۲/۹/۸
🆔️ @tabsir_tbzmed
پس از یک سده عروسکگردانی؛
🎥 هنری کیسینجر مُرد
🇨🇱 شیلی ؛
🇨🇾 قبرس ؛
🇻🇳 ویتنام ؛
🇱🇦 لائوس ؛
🇰🇭 کامبوج ؛
🇮🇷 ایران ؛
🇹🇱 تیمور شرقی ؛
🇧🇩 بنگلادش ؛
مردی که تقریبا در تمام جنایات ایالات متحده در نیمه دوم قرن بیستم دخیل بود، در سن ۱۰۰ سالگی مرد.
🆔️ @tabsir_tbzmed
تبصیر | Tabsir
(ادامه)...نباید پنداشت که بشر از سر صرقه دریکی از سیارات یکی از منظومه ها ی خوررشیدی کهکشان کعبه پا
(ادامه)...خلاف تفکر علمی جدید ، «آدم» خود مقصد و مقصود خلقت کائنات است و همه عالم اکبر عرصه ای است تا این کهکشان کعبه و این منظومه خورشیدی خلق شوند و این سیاره خاکی که نگین انگشتری عالم است و حجت اولین و آخرین خداوند را در خود می پرورد . یعنی همه عالم خلق شده است تا آدم خلق شود و اگر قدمای ما می گفتند که زمین مرکز عالم است ،این سخنی نیست که کوپرنیک و گالیله با یک تلسکوپ بتوانند آن را نفی کنند . «زمین مرکز عالم است» یک حکم تمثیلی است و نباید آن را در کنار احکام علوم تجربی نهاد و حکم به صحت و سقم آن کرد و اگر نه ،با عقل علمی جدید همه معتقداتی که انسان از طریق وحی و تاویل یافته است خرافاتی مضحک بیش نیستند. زبان تمثیل زبانی از یاد رفته است و عقل علمی جدید که به تبع اطلاق احکام علوم تجربی بر کل عالم پدید آمده چه می تواند دریابد که «حیات بشر با حجت الله آغاز شده و به حجت الله پایان میگیرد» یعنی چه؟ این عقل جدید چه می تواند دریابد که «هبوط از برزخ یا بهشت مثالی وجود بشر به ارض اسفل» یعنی چه؟این عقل جدید چگونه می تواند طرح کلی حیات بشر را در قصه آفرینش آدم دریابد؟ و نمی دانم انسانی که تاریخ را بر «انتظار موعود» معنا نمی کند، چگونه می خواهد معانی جنگ ها و صلح ها و تحولات تاریخی و انقلاب هارا در یابد؟ و به راستی من نمی دانم اگر کسی طرح کلی حیات بشر در قصه آفرینش را در نیابد، چگونه می خواهد معتقدات بشر را نسبت به وحی و ارسال انبیا و دین و معاد..... معنا کند؟... (ادامه دارد)
《آغازی بر یک پایان/شهید سید مرتضی آوینی》
#دولت_پایدار_حق
🆔️ @tabsir_tbzmed