📍جایگاه روضهخوان سیدالشهدا در آخرت
حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید محمد صادق فقیه سبزواری ، فرزند مرحوم حاج میرزا حسین سبزواری مشافهةً برای حقیر نقل فرمودند که آقای حاج رمضانعلی قوچانی که از علمای بزرگوار مشهد و در مسجد جامع گوهرشاد امام جماعت بود، وقت مرگشان فرا رسید .
پدرم مرحوم (آیت الله حاج میرزا حسین سبزواری) به اتفاق برادر بزرگوارم مرحوم آیت الله حاج سید زین العابدین به عنوان عیادت به خانه آن مرحوم شرفیاب شدند ، در هنگام سکرات ، غشوه ای شبیه به حالت خواب به ایشان دست داد که بعد به حالت عادی برگشتند شروع کردند به گریه کردن، پدرم فرمودند آقای حاج شیخ رمضانعلی ، قلب شما سرشار از ولایت اهل بیت علیهم السلام می باشد و از مؤمنین حقیقی می باشید پس چرا گریه می کنید ؟
فرمودند: آقای سبزواری صحرای محشر را مجسم دیدم، بهشت را مشاهده کردم که درهای آن باز است و از هر دری گروهی وارد بهشت می شوند ، صف ها بسته شده و افراد پشت سر هم داخل بهشت می شوند و من هم متوجه شدم که باید بروم به صف علما یعنی صفی که در آن صف ، شیخ مفید ، شیخ صدوق ، شیخ طوسی ، شیخ کلینی ، سید مرتضی ، سید رضی ، خواجه نصیرالدین طوسی ،علامه حلی ، شهید اول ، شهید ثانی ، مرحوم مجلسی ، سید بحرالعلوم ، آقا میرزا حسن شیرازی و . . . قرار دارند .
لذا رفتم در آخر صف ایستادم اما دیدم صف طولانی است و باید خیلی معطل شوم نظر کردم به دری از درهای دیگر بهشت دیدم آنجا معطلی ندارد مثل برق لامع افراد داخل بهشت می شوند. دویدم به جانب آن در که داخل شوم گفتند: لطفا شما وارد شوید به صف خود زیرا که این در متعلق است به ذاکرین حضرت اباعبدالله الحسین و روضه خوانها و نوحه خوان ها ، من همانجا گریه کردم و به فکر افتادم که ای کاش در دنیا لا اقل یک مرتبه روضه امام حسین علیه السلام را می خواندم تا در شمار روضه خوانها قرار می گرفتم ناگاه دیدم که در همان عرصه محشر مرحوم خلد آشیان آقای اعتماد سرابی (1) که از روضه خوانهای معتبر شهر مشهد بود پیدا شد، سوار بر اسبی فرمودند: آقای شیخ رمضانعلی بیا برای من روضه بخوان . گفتم: کو منبر؟ کو مستمع ؟ فورا از اسب پیاده شد و فرمود: سوار شو این به جای منبر و من هم مستمع، من همانجا روضه ای خواندم گمانم فرمودند: روضه باب الحوائج حضرت ابوالفضل علیه السلام بود.
آنگاه شیخ گریه کرد و گفت: گریه من برای این است که ای کاش در دنیا اقلا چند مجلس روضه می خواندم.
📚گلستان معارف تالیف غلامرضا اسدی ، سه جلد در یک جلد ، صفحه 700
ناشر: بقیة العتره سال 1386
#حکایات
🔷 نهی از منکر
وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ
فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنْجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ.
١٦٤_٥ اعراف
و (به ياد آور) زمانى كه گروهى از آنان (بنىاسرائيل، به گروه ديگر كه نهى از منكر مىكردند) گفتند: چرا شما قومى را موعظه مىكنيد كه خدا هلاك كنندهى ايشان است، يا عذاب كنندهى آنان بر عذابى سخت است؟ گفتند: براى آنكه عذرى باشد نزد پروردگارتان و شايد آنها نيز تقوا پيشه كنند.
پس چون تذكّرى را كه به آنان داده شده بود فراموش كردند، كسانى را كه نهى از منكر مىكردند نجات داديم و ستمگران را به سزاى نافرمانى كه همواره انجام مىدادند، به عذابى سخت گرفتيم.
درجات ایمان افراد یکسان نیست و این حدیث بیانگر آن است.
الکافی ـ به نقل از یعقوب بن ضحّاک، از مردی چرمْدوز از همکیشان ما، که خدمتکار امام صادق(علیهالسلام ) بود ـ: زمانی که امام صادق(سلام الله علیه) در حیره بود، مرا با جمعی از دوستانش، در پی کاری فرستاد. ما پی آن کار رفتیم و دیروقت باز گشتیم. فرش و بستر من، در سَردابی بود که آن جا اُتراق کرده بودیم. من خسته و کوفته آمدم و خودم را انداختم. در همین حال، دیدم که امام صادق(صلواةالله علیه) آمد و فرمود: «ما پیش تو آمدیم».
من راست نشستم و ایشان بالای بستر من نشست و از کاری که مرا در پی آن فرستاده بود، پرسید. من هم گزارش دادم و ایشان خدا را سپاس گفت.
سپس سخن از گروهی به میان آمد و من گفتم: قربانت گردم! ما از آنان بیزاری می جوییم؛ چون به چیزهایی که ما معتقدیم، اعتقاد ندارند.
امام صادق(ع) فرمود: «آنها ما را دوست دارند؛ ولی چون عقیده شما را ندارند، از ایشان بیزاری می جویید؟».
گفتم: آری.
فرمود: «ما هم چیزهایی داریم که شما ندارید. پس سزاوار است که از شما بیزاری بجوییم؟!».
گفتم: نه، قربانت گردم!
فرمود: «و خدا هم چیزهایی دارد که ما نداریم. پس به نظر تو، خداوند، ما را دور انداخته است؟!».
گفتم: نه، به خدا. فدایت شوم! چه کنیم؟
فرمود: «آنها را خودی بدانید و از ایشان بیزاری نجویید. برخی از مسلمانان، تنها یک بهره [از ایمان] دارند، برخی دو بهره، برخی سه بهره، برخی چهار بهره، برخی پنج بهره، برخی شش بهره، و برخی هفت بهره. بنا بر این، نباید کسی را که یک بهره دارد، به آنچه در خور دارنده دو بهره است، وا داشت، یا کسی را که دو بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده سه بهره است، وا داشت، یا کسی را که سه بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده چهار بهره است، واداشت، یا کسی را که چهار بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده پنج بهره است، وا داشت، یا کسی را که پنج بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده شش بهره است، وا داشت، یا کسی را که شش بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده هفت بهره است، وا داشت.
برایت مثالی بزنم: مردی [مؤمن]، همسایه ای نصرانی داشت. او را به اسلام دعوت کرد و از محاسن آن برایش گفت، تا آن که مسلمان شد. سحرگاه، نزد او رفت و در زد. تازه مسلمان گفت: کیست؟ مرد مؤمن گفت: منم، فلانی. گفت: چه کار داری؟
گفت: وضو بگیر و لباس هایت را بپوش و با ما به نماز [جماعت] بیا. او وضو گرفت و لباس پوشید و با او رفت. آن دو، قدری نماز خواندند و سپس نماز صبح را به جا آوردند و ماندند، تا هوا روشن شد. آن که پیش تر نصرانی بود، برخاست تا به منزلش برود. مرد مسلمان گفت: کجا می روی؟ روز، کوتاه است و چیزی تا ظهر نمانده. او هم نشست، تا آن که نماز ظهر را هم خواند. مرد مسلمان گفت: تا نماز عصر هم چیزی نمانده است. و او را نگه داشت تا نماز عصر را هم خواند. سپس برخاست تا به منزلش برود. مرد مسلمان گفت: اکنون، آخرِ روز است و چیزی به پایان آن نمانده. و او را نگه داشت، تا نماز مغرب را هم خواند، و خواست به منزلش برود که آن مرد گفت: تنها یک نماز دیگر، باقی مانده است. مرد تازه مسلمان، ماند تا نماز عشا را نیز خواند و آن گاه، از هم جدا شدند.
سحرگاه روز بعد، باز به سراغ او رفت و درِ خانه اش را کوبید. مرد گفت: کیست؟ گفت: منم، فلانی. گفت: چه کار داری؟ گفت: وضو بگیر و لباس هایت را بپوش و با ما بیا نماز بخوان. مرد تازه مسلمان گفت: برو برای این دین، شخصی بیکارتر از من بیاب. منِ بیچاره، زن و بچّه دارم».
امام صادق(ع) فرمود: «بدین ترتیب، او را وارد همان چیزی (دینی) کرد که از آن، بیرونش آورده بود» یا فرمود: «او را از این [در] وارد کرد و از این یکی، بیرون راند».
[۱]. الکافی: ج ۲ ص ۴۳ ح ۲، دانشنامه قرآن و حدیث، ج ۸، ص ۲۶۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺سبک زندگی درست از نظر علامه حسنزاده آملی(رحمه الله)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه می خوای بدونی کارت خالصانه هست یا نه،
یه راه حل داره...
شهید مدافع حرم محمود رادمهر
اين عبارت از امام صادق عليه السلام عجيب است که
حضرت در مورد این آیه (قالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ)
در حالی که دست روی سینه خود گذاشته بودند فرمودند که «وَ اللَّهِ عِنْدَنَا عِلْمُ الْكِتَابِ كُلُّهُ»
یعنی «به خدا قسم همه علم الکتاب نزد ما اهل بیت است.»
(بصائر الدرجات ج1، ص: 213)
گويا چند بار تکرار کردند و تأکيد کردند که «و اللّه عندنا علم الکتاب کلّه»
وسائل الشيعة، ج27، ص: 181.
🕋 ۲۵ ذیالقعده؛ روز دحوالارض
✍شب ۲۵ ذیالقعده دَحْوُالاْرْض است
(يعني پهن شدن زمين از زير خانه كعبه
و سر در اوردن از زیر آب)
و از ليالي شريفه است كه رحمت خدا
در آن نازل مي شود و قيام به عبادت
در آن اجر بسيار دارد.
🔶و از حَسَن بن علي وَشّا، روايت است كه گفت من كودك بودم كه با پدرم در خدمت امام رضا (ع) شام خورديم در شب بيست و پنجم ماه ذي القعده، پس فرمود:
كه امشب حضرت ابراهيم (ع) و
حضرت عيسي (ع) متولّد شدهاند و
زمين از زير كعبه پهن شده است
، پس هر كه روزش را روزه بدارد
چنان است كه شصت ماه را روزه داشته باشد.
🕋 روايت است كه فرمود
در اين روز حضرت قائم (ع)
قيام خواهد نمود.
🕋 يكي از آن چهار روز است كه
در تمام سال به فضيلت روزه ممتاز است.
🕋 در روايت ديگر كفّاره هفتاد سال است
و هر كه اين روز را روزه بدارد و
شبش را به عبادت به سر آورد از
براي او عبادت صد سال نوشته شود
و از براي روزهدار اين روز هر چه
در ميان آسمان و زمين است استغفار كند
و اين روزي است كه رحمت خدا
در آن منتشر گرديده
#دحوالارض
#رتق_فتق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ خاطرات باور نکردنی یک جانباز در محضر مقام معظم رهبری
✓ باورنکردنی ولی واقعی...
این جانباز در سال ۹۲ به لقاء الله پیوستند.
@Tabsiri 🔆
♥️امیرالمومنین على عليه السلام :
🍀 آيا شما در منازل همان كسانى نيستيد كه پيش از شما بودند و عمرشان درازتر و آثارشان پاينده تر... بود و سپس بى هيچ توشه اى، كه آنها را به مقصد رساند و بى هيچ مركبى كه راه را درنوردد، كوچ كردند؟ آيا شنيده ايد كه دنيا براى [آزادى ]جان آنان فديه اى داده باشد ؟ .. و آيا جز گرسنگى، توشه اى به آنان داد ؟ … آيا چنين دنيايى را بر مى گزينيد؟
@Tabsiri 🔆
شیوه های جذب اف-WPS Office.pdf
1.65M
شیوه های جذب افراد به هیات
چگونه افراد غیر هیاتی را جذب به هیات کنیم
نوشتاری بسیار عالی و مهم برای جذب افراد به هیات
نشر به گروه ها و کانال های هیاتی و مذهبی و طلبگی و بسیجی
@Tabsiri 🔆
4_5969829100615895359.pdf
474.5K
📄 فایل PDF مقاله «واقعه غدیر و عوامل تغییر مسیر اصلی آن» با موضوع شناخت شبکه نفاق و نفوذ در نهضت پیامبر اسلام، توطئههای آنان و چرایی و چگونگی انحراف جامعه در سقیفه
@Tabsiri 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدح امیرالمومنین علی علیهالسلام توسط حاج #سید_محمود_علوی و حاج #سیدرضا_نریمانی درکنار خانه خدا بمناسبت #عید_غدیر
@Tabsiri 🔆
🔻 رهبر انقلاب: نسبت به تبلیغ نگرانم/تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد
امامخامنهای:
🔹 با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود.
🔹 هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزههای علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد، مرتبه اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه اول است.
چهارشنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دکتر رفیعی: چرا نظام به این راحتی با بی حجابی کنار اومده؟
🔹اقایان از چی می ترسید؟ نگران چی هستید؟ چرا جمع نمیکنید؟!
@Tabsiri 🔆
1001 fazilat.pdf
7.97M
📥 فایل پی دی اف کتاب ۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین در کتب اهل سنت
1001porsish.pdf
5.84M
📥 فایل پی دی اف کتاب ۱۰۰۱ داستان از زندگانی امیرالمومنین علیهالسلام
1001nokte.pdf
5.69M
📥 فایل پی دی اف کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین علیهالسلام
1001porsish.pdf
5.84M
📥 فایل پی دی اف کتاب ۱۰۰۱ پرسش و پاسخ از امیرالمومنین علیهالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه خوان کوچولو
فدای لب تشنه ی حضرت علی اصغر (علیه السلام)
@Tabsiri 🔆
سال١٣٧٩ مرحومآیتاللهمرتضویلنگرودی با دستخط وامضاءشان نوشتند:
بین خوابوبیداری، درحالت مکاشفهای #امامحسین ع را دیدم،
حضرت فرمودند:
💎 #مهدىِ_ما در عصر خودش مظلوم است،
تا مىتوانید درباره او سخن بگویید و قلمفرسایى کنید❗️
آنچه درباره شخصیّت او بگویید، درباره همه معصومین ع گفتهاید، چون ائمه ع همه در عصمت و ولایت و امامت یکى هستند،
✔️ و چون این عصر، عصرِ مهدىِ ماست، سزاوار است درباره او مطالب گفته شود❗️
┈┈••✾••┈┈
📚بوستانولايتج٢ص١٨
#محرم_مهدوی
@Tabsiri 🔆