eitaa logo
عطر قرآن و عترت
36 دنبال‌کننده
953 عکس
389 ویدیو
16 فایل
@Mh111366 :مدیر کانال 💥لي خمسةٌ أُطفِی بِهِم حَرّ الجحیم الحاطمة& المصطفی و المرتضی وابناهُما و الفاطمة💥 🌺پنج نفر دارم که با آنها گرمای جهنم ویرانگر را خاموش میکنم: پیامبر و امیرالمومنین و فرزندانشان و حضرت زهرا🌺 🌹تقدیم به اهل بیت🌹 صلوات🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
چه کسی ظالم تر از آن که آیات پروردگارش به او یادآوری شده سپس به آن پشت کرده است؟! مسلّماً ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت! سجده: ۲۲
💢 انتقام از ظالم
💢 عاقبت ظالم و ستمگر؛ جهنم! در آيات بسيارى از «قرآن»، ظالمان و بيدادگران به آتش سوزانِ جهنّم تهديد شده اند و تعبيراتى كه درباره آنها وارد شده درباره كمتر گروهى ديده مى شود. اين، نشان مى دهد كه تا چه حدّ، اسلام براى ترك ظلم و ستم اهميت قائل است. در آيه ۲۹ سوره «كهف» در شديدترين تهديدات مى فرمايد: «اِنّا اَعْتَدْنَا لِلظّالِمِينَ نَاراً اَحَاطَ بِهِمْ سُرادِقُهَا و اِنْ يَسْتَغِيثُوا يُغاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَ سَاءَتْ مُرْتَفِقاً»؛ ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى براى آنها مى آورند همچون فلز گداخته كه صورتها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!. در تعبير كوبنده ديگرى در آيه ۱۵ سوره «جنّ» مى خوانيم: «وَ اَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً»؛ اما ظالمان، هيزمِ آتشِ دوزخند! یا در بخشی از آیه ۲۲ سوره ابراهیم آمده است: إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ؛ برای ظالمان، عذاب دردناکی خواهد بود. B2n.ir/z38337
🟢 پیروزی نهایی حق بر باطل 🔹 اندیشه پیروزی نهایی نیروی حق و صلح و عدالت بر نیروی باطل و ستیز و ظلم، گسترش جهانی ایمان اسلامی، استقرار کامل و همه جانبه ارزشهای انسانی، تشکیل مدینه فاضله و جامعه ایده آل و بالاخره اجرای این ایده عمومی و انسانی به وسیله شخصیتی مقدس و عالی قدر که در روایات متواتر اسلامی از او به « مهدی » تعبیر شده است، اندیشه‌ای است که کم و بیش همه فرق و مذاهب اسلامی - با تفاوتها و اختلافهایی - بدان مؤمن و معتقدند. 📗 قیام و انقلاب مهدی(ع)، ص۱۳ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇 t.me/motahari_ir eitaa.com/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فاطمیه اول: روز دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ الی چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ فاطمیه دوم: یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ الی سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا تسلیت باد🖤
توجیهات بی‌ثمر برای تبرئه خلیفه در صحیح بخاری روایت شده است: «فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا» وقتی فاطمه (س) از دنیا رفت شوهرش علی (ع) او را شبانه دفن کرد و ابو بکر را خبر نکرد و خودش بر او نماز خواند. (صحيح البخاري، ج٥، ص١٣٩، دار طوق النجاة) این گزارش چنان رسواکننده است که شارحان مجبور شده‌اند وجوهی برای آن دست و پا کنند که به هذیان‌گویی شبیه‌تر است! برای نمونه: ۱. ابن حجر (۷۷۳_۸۵۲ق) «وَلَعَلَّهُ لَمْ يُعْلِمْ أَبَا بَكْرٍ بِمَوْتِهَا لِأَنَّهُ ظَنَّ أَنَّ ذَلِكَ لَا يَخْفَى عَنْهُ وَلَيْسَ فِي الْخَبَرِ مَا يَدُلُّ عَلَى أَنَّ أَبَا بَكْرٍ لَمْ يَعْلَمْ بِمَوْتِهَا وَلَا صَلَّى عَلَيْهَا» شاید ابوبکر را از وفات فاطمه خبر نکرد چون گمان می‌کرد بر او مخفی نمی‌ماند! و این روایت دلالت ندارد که ابوبکر از مرگ فاطمه خبردار نشد و بر او نماز نخواند!! (فتح الباري، ج٧، ص٤٩٤) بلکه بر اهل زبان مخفی نیست که هیچ معنایی جز این ندارد؛ ولی تعصب، ابن حجر را بر آن داشته تا خود را از مرتبه فهم ابتدایی جملات هم تنزّل دهد. ۲. محمد بن إسماعيل الكحلاني (م ١١٨٢ق) «يحتمل أنه لكون الدفن ليلاً، فكره علي - عليه السلام - إيقاظ أبي بكر من نومه...» (التحبير، ج٣، ص٧٦٥) شاید برای این بود که شبانه دفن شد و علی دوست نداشت ابوبکر را از خواب [ناز] بیدار کند!! أبو العباس القرطبي (٥٧٨ - ٦٥٦ ق) هم از گزارش بخاری و مسلم چنان خشمگین شده که راهی جز فرافکنی نیافته است: «وليس في الخبر ما يدل على: أن أبا بكر لم يعلم بموتها، ولا صلَّى عليها، ولا شاهد جنازتها، بل اللائق بهم، المناسب لأحوالهم حضور جنازتها، واغتنام بركتها، ولا تسمع أكاذيب الرَّافضة المبطلين، الضالين، المضلين.» (المفهم، ج٣، ص٥٦٩) بلکه این نصّ صریح بخاری و مسلم است و ربطی به رافضه ندارد! عجب آن که در همین گزارش، یک سطر بالاتر علت به اجمال بیان شده است: «فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ...» فاطمه به خاطر فدک بر ابوبکر خشمگین شد و با او قهر کرد و تا زمانی که از دنیا رفت با او سخن نگفت... در روایات دیگر نیز علّت دفن شبانه به صراحت بیان شده است، برای نمونه : «عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، وَعَمْرِو بْنِ دِينَارٍ أَنَّ حَسَنَ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَخْبَرَهُ، أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دُفِنَتْ بِاللَّيْلِ. قَالَ: فَرَّ بِهَا عَلِيٌّ مِنْ أَبِي بَكْرٍ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَيْهَا، كان بَيْنَهُمَا شَيْءٌ. عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنِ ابْنِ عُيَيْنَةَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ، عَنْ حَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ مِثْلَهُ، إِلَّا أَنَّهُ قَالَ: أَوْصَتْهُ بِذَلِكَ. عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنَّ عَلِيًّا، دَفَنَ فَاطِمَةَ لَيْلًا وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ» (مصنف عبد الرزاق، ج۳ ص۵۲۱) @alasar_1
💢 علت دفن شبانه حضرت فاطمه؛ اقدامی سیاسی و حکیمانه 🔰 علل الشرائع؛ ج‌1، ص: 185(شیخ صدوق:381)؛ باب العلة التي من أجلها دفنت فاطمة بالليل و لم تدفن بالنهار 🌹 حدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ النَّخَعِيُّ عَنْ عَمِّهِ الْحُسَيْنِ بْنِ يَزِيدَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ 👈 سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع لِأَيِّ عِلَّةٍ دُفِنَتْ فَاطِمَةُ ع بِاللَّيْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لَا يُصَلِّيَ عَلَيْهَا رِجَالٌ [الرَّجُلَانِ]. ✅ راوی می گوید: از امام صادق پرسیدم چرا [حضرت] ، شبانه دفن شد و در روز دفن نشد؟ حضرت فرمودند: چون ایشان وصیت کرده بودند که آن دو بر او نماز نخوانند. ══ ೋღ🦋ღೋ══
4_5992549284338209060.mp3
3.84M
سید رضا نریمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام گذشت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام از حق خود، برای بقای اصل اسلام ✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: حضرت امیر علیه‌السلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند. اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «می‌خواهی این اذان پابرجا باشد یا می‌خواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، می‌کنند؟». [حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! می‌خواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد». همان اسلام صوری را مراعات‌کردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر سه نفر»، آن «ثلاثه»[١]، به‌اندازه مثلاً پانصد میلیون شد. تقیّه این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به سب و طعن و اینها مشغول می‌شدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد می‌شد؟! همین زیاد‌ی‌ها هم از دست می‌رفتند! 📚 درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧ 🔹کانال رسمی مرکز نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
اسماء بنت عمیس گوید: در آخرین لحظات زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها حضور داشتم.آن بانوی بانوان عالم غسل کرد، لباس هایش را عوض کرد و در گوشه منزل به راز و نیاز مشغول شد. پیش رفتم تا از نجواهای آن بزرگوار با حضرت حق آگاه باشم. فاطمه سلام الله علیها را دیدم که رو به قبله نشسته و دست ها را به سمت آسمان برده و با کمال اخلاص زمزمه می کند:اِلهي وَ سَيدي اَسْئَلُكَ بِالذَّينَ اصْطَفَيتَهُمْ وَ بِبُكاءِ وَلَدَی في مُفارَقَتِي اَنْ تَغْفِرَ لِعُصَاةِ شيعَتِي وَ شيعَةِ ذُرِّيتِی؛ خداوندا! ای آقـای مــن! از تــو میخواهم به حق انسانهایی که برگزیده ای و به ناله های دو فرزندم (حسن و حسین) در فراق من، از گناه شیعیان من و پیروان فرزندانم در گذری» صحيفة الزهرا ص ٢۱۰ فاطمه سلام الله علیها اسوه بشر ص۱۵۳ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
💢 اول همسایه، سپس خانه 🔶 امام حسن مجتبی علیه‌السلام: ✅ رَأَيتُ اُمّي فاطِمَةَ عليهاالسلام قامَت في مِحرابِها لَيلَةَ جُمعَتِها فَلَم‌تَزَل راكِعَةً ساجِدَةً حَتَّى اتَّضَحَ عَمودُ الصُّبحِ وسَمِعتُها تَدعو لِلمُؤمِنينَ والمُؤمِناتِ وتُسَمّيهِم وتُكثِرُ الدُّعاءَ لَهُم ولا تَدعو لِنَفسِها بِشَيءٍ، فَقُلتُ لَها: يا اُمّاه لِمَ لاتَدعينَ لِنَفسِكِ كَما تَدعينَ لِغَيرِكِ؟ فَقالَت: يا بُنَيَّ، الجارَ ثُمَّ الدّارَ. 🔰 عِلَل‌ُالشّرائع، ج۱، ص۱۸۱ ✴️ مادرم فاطمه - که درود بر او باد - را ديدم كه تمام شب جمعه‌اش را در محرابش به عبادت ايستاده بود. او همچنان در حال ركوع و سجده بود تا روشنى بامداد بر آمد و شنيدم كه برای مردان و زنان مؤمن دعا مى‌كرد و آنها را نام مى‌بُرد و بسیار دعایشان مى‌كرد، ولی براى خودش دعايى نكرد. به ايشان گفتم: مادر، چرا همان‌گونه كه براى ديگران دعا مى‌كنى براى خودت دعا نمى‌كنى؟ فرمود: «فرزندم، اول همسايه، سپس خانه.» https://eitaa.com/tabyeen98/1533
💢 نحوۀ ورود حضرت فاطمه به محشر در روایات اهل سنّت ✅ در منابع اهل سنت، دربارۀ کیفیت ورود حضرت فاطمه زهرا به محشر روایاتی وارد شده است؛ از جمله: 1ـ ابوبکر شافعی، از علی(علیه السلام) و ابو ایّوب انصاری و ابوهریره و دیگران روایت کرده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمود: «إذا کان یومُ القیامة نادی منادٍ من بَطنان العرش: یا اهلَ الجمع نَکِّسُوا رؤسَکم و غُضُّوا اَبصارَکم حتّی تَمُرَّ فاطمةُ بنتُ محمد علی الصراط فَتَمُرَّ مع سبعین ألفَ جاریة مِن الحورالعین کَمَرِّ البرق»؛ (زمانی که روز قیامت برپا شود هاتفی از عرش ندا می دهد ای اهل محشر سرهای خود را پائین بیاندازید و چشمان خود را ببندید، تا اینکه فاطمه(علیها السلام) دختر محمد(صلی الله علیه وآله) از صراط عبور کند. پس آن حضرت همراه هفتاد هزار حوریه همانند برق از صراط عبور می کند). ۲ـ طبرانی، از عایشه نقل کرده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمود: «إذا کان یوم القیامة نادی منادٍ: معشر الخلائق طَأطِئُوا رؤسَکم حتّی تَجوزَ فاطمةُ بنتُ محمد فَتَمُرُّ، علیها ریتطان خضراوان»؛ ( زمانی که روز قیامت فرا رسد هاتفی ندا می دهد: ای خلائق سرهای خود را پائین بیاندازید تا این که فاطمه (علیها السلام) دختر محمد(صلی الله علیه وآله) عبور کند. پس آن حضرت در حالی که دو جامه ی سبز بر تن دارد عبور می کند). https://makarem.ir/newmain.aspx?typeinfo=42&lid=0&catid=27255&mid=325412
══ ೋღ🦋ღೋ══ ✅ در اینکه حضرت فاطمه زهرا س دارای عصمت و حجت خدا بر خلق است تردیدی نیست. اما آیا ایشان حجت بر ائمه هم هستند؟ آیا چنین روایتی داریم؟ از حیث سند و متن. 🔶 سایت اسلام کوئست پاسخ می دهد: B2n.ir/f41599
منظور از سر مستودع (راز ودیعه گذاشته شده) در حضرت فاطمه زهرا طبق نقل رایج در صلوات بر ایشان چیست؟ آیت الله مکارم جواب می دهد: B2n.ir/a04281
✅ سند این عبارت چیست؟ اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السرّ المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک. 🔶 مركز ملی پاسخگویی به سوالات دینی پاسخ می دهد: B2n.ir/g69640
💢 سن و سال حضرت فاطمه زهرا در دنیا ✅ قول معروف در بین شیعه 18 ساله بودن حضرت زهرا به وقت شهادت است. البته در إعلام الوری طبرسی عمر شریف حضرت 23 سال ذکر شده است؛ وَ رُوِيَ عَنْ جَابِرِ بْنِ يَزِيدَ قَالَ: سُئِلَ الْبَاقِرُ ع كَمْ عَاشَتْ فَاطِمَةُ ع بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ وَ تُوُفِّيَتْ وَ لَهَا ثَلَاثٌ وَ عِشْرُونَ سَنَةً(إعلام الوری طبرسی ص147-148). https://eitaa.com/tabyeen98/5179
💥 ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن در کتاب شرح نهج البلاغة (ج۹ ص۱۹۸) روایت کرده است که پس از از دنیا رفتن حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، تمام همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای عرض تسلیت، خدمت بنی هاشم حضور یافتند، به جز عایشه. عایشه خودش را به مریضی زد و از عرض تسلیت به حضرت علی (علیه السلام) امتناع ورزید. همچنین عده‌ای از اُمناء، نزد حضرت علی (علیه السلام) حاضر شده و به ابراز خوشحالی عایشه، از مرگ حضرت فاطمه (سلام الله علیها) گواهی دادند. https://t.me/defendingshiism/1037