eitaa logo
عطر قرآن و عترت
35 دنبال‌کننده
958 عکس
392 ویدیو
16 فایل
@Mh111366 :مدیر کانال 💥لي خمسةٌ أُطفِی بِهِم حَرّ الجحیم الحاطمة& المصطفی و المرتضی وابناهُما و الفاطمة💥 🌺پنج نفر دارم که با آنها گرمای جهنم ویرانگر را خاموش میکنم: پیامبر و امیرالمومنین و فرزندانشان و حضرت زهرا🌺 🌹تقدیم به اهل بیت🌹 صلوات🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 استاد علی صفایی حائری ♈️ (س) در برابر ولی رسول خدا، از تمامی توانش کمک گرفت و سینه و صورت نیلی گرفت، ولی رخ از مولی نهان کرد و چهره به او نشان نداد. بی‌جهت نیست که در آن نیمه‌شب ساکت و آرام و در برابر یاران محزون و غریب، (ع) مبهوت می‌شود و سر بر دیوار می‌گذارد و آن گونه می‌نالد... . این همه حمایت و این همه گذشت و این قدر شرم حضور و تمکین و تسلیم و خضوع و تواضع... 📚 روزهای فاطمه، ص ۱۷ @tabyeen98
✍ آزار و اذیت دهندگان فاطمه 🔹شهید سید محمد باقر صدر: ⚡️جنبش فاطمی به یک معنا شکست خورد و به معنای دیگر پیروز شد... 💥 پیروزی مبارزه از این جهت بود که حقیقت را به نیرویی توانمند مجهز نمود و به توان جاودانگی آن در میدان کارزار مکتبی، توانی تازه افزود. او این پیروزی را به‌طور کلی در همه آن حرکت و به‌طور ویژه در گفت‌ و گوی با صدیق و فاروق هنگام دیدار خاص آن دو تن با وی به ثبت رساند، آن گاه که به آن دو گفت: 👈 «آیا اگر سخنی از رسول خدا (ص) برایتان نقل کنم، آن را صحیح می شمارید و به آن عمل می کنید؟» گفتند: «آری». حضرت گفت: 👈 «به خداوند سوگندتان می ‌دهم! آیا از رسول خدا (ص) نشنیدید که فرمود: خشنودی فاطمه از خشنودی من و خشم او از خشم من است. پس هر که فاطمه را دوست بدارد، با من دوستی ورزیده و هر که او را خشنود سازد، مرا خشنود ساخته و هر که وی را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است؟!(۱). آن دو گفتند: «آری؛ این سخن را از رسول خدا (ص) شنیده‌ایم.» گفت: 👈 «پس خدا و فرشتگانش را گواه می‌گیرم که شما مرا خشمگین ساختید و خشنودم نکردید و هر گاه به دیدار رسول خدا روم، نزد وی از شما دو تن گلایه خواهم نمود»(۲). این گفتار فاطمه نشان می‌دهد که وی تا چه میزان اهتمام داشت که خود به آن دو طرف دعوا را تحکیم و تثبیت نماید و خشم و کینه‌اش را نسبت به آن دو آشکار سازد. هدف او از این اهتمام این بود که از این مبارزه به نتیجه‌ای دست یابد که ما در صدد بررسی آن و دستیابی به دیدگاهی خاص درباره آن نیستیم؛ زیرا این سخن از قلمرو عنوان این بحث بیرون است و نیز شأن خلیفه را برتر از آن می شمریم که با او وارد چنین مناقشاتی شویم. ما این سخن را فقط از آن روی می نگاریم که اندیشه ‌های فاطمه علیها ‌السلام و دیدگاه او را توضیح دهیم. او بر این باور بود که رهاوردش از این مبارزه، پیروزی قطعی با معیار عقیده و دین بود. مقصودم آن است که صدیق با خشمگین کردن فاطمه، سزاوار خشم خدا و رسولش شد و با آزار دادنش آن دو را آزرد؛ زیرا خدا و رسولش با خشم او به خشم می‌آیند و با رنجش وی رنجیده می‌شوند. این همان است که در سخن صحیح پیامبر به تصریح آمده است. بدین سان، روا نبود که وی خلیفه خدا و رسولش باشد؛ چرا که خداوند فرموده است: 1⃣ «وَمَا کانَ لَکمْ أنْ تُؤْذُواْ رَسُولَ اللهِ وَ لاَ أنْ تَنْکحُواْ أزْواجَهُ مِن بَعْدِهِ أبَداً إنَّ ذَلِکمْ کانَ عِندَ اللهِ عَظیماً؛ شما حق ندارید رسول خدا را برنجانید و مطلقاً نباید زنانش را پس از مرگ‏ او به نکاح خود درآورید؛ چرا که این نزد خدا همواره [گناهی‏] بزرگ است» (احزاب: ۵۳). 2⃣ «إنَّ الَّذِین یؤْذُون اللهَ وَ رَسُولهُ لَعَنَهُمُ اللهُ فِی الدُّنْیا وَ الآخِرَةِ وَ أعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُهِیناً؛ همانا آنان که خدا و رسولش را بیازارند، خداوند در دنیا و آخرت لعنتشان کند و برای ایشان عذابی خوار کننده فراهم سازد» (احزاب: ۵۷). 3⃣ «وَ الَّذِینَ یؤْذُونَ رَسُولَ اللهِ لَهُم عَذابٌ ألِیمٌ؛ آنان که رسول خدا را بیازارند، برایشان عذاب دردناکی است» (توبه: ۶۱). 4⃣ «یا أیها الَّذین آمنوا لاَ تَتَوَلَّواْ قَوْماً غَضِبَ اللهُ عَلَیهِمْ؛ ای ایمان آوردگان! سرپرستی مردمی که خداوند بر آنان خشم گرفته را بر خود نپذیرید»(ممتحنه: ۱۳). 5⃣ «و مَنْ یحلِلْ عَلَیهِ غَضَبِی فَقَد هَوَی؛ هر که خشم من بر او فرود آید، در ورطه هلاکت افتاده است» (طه: ۸۱). 💠 پی نوشت: ۱. صحیح بخاری، ج۵، ص۸۳، باب ۴۳، حدیث ۲۳۲. ۲. صحیح بخاری، ج۵، ص۵؛ و ج۶، ص۱۹۶. @tabyeen98
◾️ اعتراف به هجوم به خانه سلام الله علیها 🔻ابن أبى قحافه در آخرين روزهای عمرش، سخنانی گفته است كه شنيدن آن‌ها واقعيت‌های بسياری را آشكار مى ‌كند؛ هر چند كه او حتى در اين جا نيز از گفتن تمام حقايق خودداری كرده است ؛ اما همين اندازه‌اش نيز براى اثبات بسیاری از مسائل كفايت مى ‌كند . 🔹 وی در آخرين روزهای عمرش ، اعتراف مى ‌كند كه دستور هجوم به خانه حضرت صديقه طاهره را صادر كرده است. تعدادی از علمای اهل سنت ؛ از جمله شمس الدين ذهبي (748هـ ) در تاريخ الإسلام ، در تاريخ زندگی ابوبكر ، محمد بن جرير طبری در تاريخش ، ابن قتيبه دينوری در الإمامة والسياسة ، ابن عساكر در تاريخ مدينه دمشق و ... چنين می نويسند : 🔸 عبد الرحمن بن عوف در بیماری ابوبكر بر او وارد شد و بر وی سلام كرد ، پس از گفتگویی ، ابوبكر به او چنين گفت : ◽️ أما إني لا آسى على شيء إلا على ثلاث فعلتهن ، وثلاث لم أفعلهن ، وثلاث وددت أني سألت رسول الله صلى الله عليه وسلم عنهن : 👈 وددت أني لم أكن كشفت بيت فاطمة 👉 وأن أغلق علي الحرب . ◾️ من به چیزی تأسف نمی ‌خورم ، مگر بر سه چيز كه انجام دادم و سه چیزی كه انجام ندادم و سه چیزی كه كاش از رسول خدا (صلی الله عليه وآله وسلم) مى ‌پرسيدم : 👈 دوست داشتم خانۀ فاطمه را هتك حرمت نمى ‌كردم هر چند براى جنگ بسته شده شود ... . 📚 تاريخ الإسلام ، ج3 ، ص118 📚 تاريخ الطبري، ج 2، ص 619، ج 3 ص 430 📚 الامامة والسياسة ج 1 - ص 24 📚 تاريخ مدينة دمشق ج 30 - ص 422 📚 شرح نهج البلاغة - ابن أبي الحديد - ج 2 - ص 46 – 47 📚 المعجم الكبير - الطبراني - ج 1 - ص 62 📚 مجمع الزوائد - الهيثمي - ج 5 - ص 202 – 203 📚 مروج الذهب ، مسعودي شافعي ، ج1 ،‌ ص290 📚 ميزان الاعتدال - الذهبي - ج 3 - ص 109 📚 لسان الميزان - ابن حجر - ج 4 - ص 189 📚 كنز العمال ، المتقي الهندي ، ج 5 ، ص631 و ... @tabyeen98
✍ غیر قابل بخشش بودن غاصبین و مبغضین حضرت فاطمه 📚 بحارالانوار، جلد ۷۶، صفحه ۳۵۴(علامه مجلسی:1110) 🔹رسول خدا(ص): 💥 وَ رُوِيَ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: قَالَ جَدِّي رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ 👈 مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ يَظْلِمُ بَعْدِي فَاطِمَةَ اِبْنَتِي وَ يَغْصِبُهَا حَقَّهَا وَ يَقْتُلُهَا ثُمَّ قَالَ يَافَاطِمَةُ اَلْبُشْرَى فَلَكِ عِنْدَ اَللَّهِ مَقَامٌ مَحْمُودٌ تَشْفَعِينَ فِيهِ لِمُحِبِّيكِ وَ شِيعَتِكِ فَتَشْفَعِينَ يَا فَاطِمَةُ لَوْ أَنَّ كُلَّ نَبِيٍّ بَعَثَهُ اَللَّهُ وَ كُلَّ مَلَكٍ قَرَّبَهُ اَللَّهُ شَفَعُوا فِي مُبْغِضٍ لَكِ غَاصِبٍ لَكِ مَا أَخْرَجَهُ اَللَّهُ مِنَ اَلنَّارِ أَبَداً. ♈️ ملعون است ملعون است هر کس بعد از من به دخترم فاطمه ظلم کند و حقش را غصب کند و او را به قتل برساند. ! بشارت! تو در نزد خدا دارای مقام محمودی که در این مقام برای محبین و شیعه ات شفاعت میکنی. ! اگر [به فرض محال] همه پیامبرانی که خدا مبعوث فرموده و تمام فرشتگانی که مقرب درگاه خود گردانیده، برای کسی که بُغض(نفرت) تو را داشته و حقت را غصب نموده شفاعت کنند، خدا او را از آتش خارج نخواهد کرد. @tabyeen98
✍️ قول مشهور در مورد ضرب و جرح حضرت زهرا 🔰 تلخیص الشافی، جلد٣، صفحه۱۵۶(شیخ طوسی:481) 🔶 شیخ طوسی: 🌹 و المشهور الذي لا خلاف فيه بين الشيعة: أن عمر ضرب علي بطنها حتي أسقطت فسُمي السقط مُحسنا والرواية بذلك مشهورة عندهم و ما أرادوا من إحراق البيت عليها حين التجأ عليها قوم وامتنعوا من بيعته، وليس لأحد أن ينكر الرواية بذلك، لأنا قد بينا الرواية الواردة من جهة العامة من طريق البَلاذُري وغيره، ورواية الشيعة مستفيضة به في ذلك. ✅ قول مشهور که اختلافی بین شیعیان در آن نیست این است که عمر بر شکم زد تا آن که فرزندش را سقط کرد و آن فرزند نامیده شد. روایت در این باره نزد شیعیان مشهور است. و اینکه گروهی‌ به خانۀ فاطمه‌ -سلام الله علیها- هجوم آوردند‌، و [اهل خانه] از بیعت‌ امتناع‌ کردند، آن‌ها قصد داشتند خانه‌ را به‌ روی‌ حضرت فاطمه‌ -سلام الله علیها- آتش‌ بزنند. و کسی نمی‌تواند آن‌ را انکار کند زیرا روایات آن ‌را از طریق بَلاذُری که از عامّه(اهل سنت) است نقل کرده‌ایم و روایات شیعه در این زمینه مستفیض است. 💠 پی نوشت: ⚡️بالاخره این اقدام یا توسط دومی یا توسط عاملینش انجام شد و مهمتر اصل داستان است هرچند جزئیات پذیرفته نشود. 🔰 برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به: https://b2n.ir/604855
✍ نمازگزاران بر حضرت فاطمه 📚«رسالۀ مودّت» ص 191 از «رسالة فی معرفة الصّحابة» شیخ حرّ عاملی 🔹 امیرالمؤمنین علیه السلام: 🌹ضاقَتِ الْأَرْضُ بِسَبْعَةٍ بِهِمْ تُرْزَقُونَ و بِهِمْ تُنْصَرُونَ وَ بِهِمْ تُمْطَرُونَ؛ مِنْهُمْ سَلْمَانُ و الْمِقْدَادُ وَ أَبُوذَرٍّ وَ عَمَّارٌ وَ حُذَيْفَةُ رَحْمَةُ اللَهِ عَلَيْهِمْ وَ أَنَا إمَامُهُمْ وَ همُ الّذينَ صَلّوا علَى فاطمة. ♈️ هفت نفرند كه [بواسطۀ عظمت و جلالت و سعۀ روح آنها]، زمين براى حمل نمودن آنها تنگ است[ و استعداد تحمّل آنها را ندارد]. بواسطۀ آنهاست كه روزى به شما ميرسد و به مقاصد خود نائل ميشوید و باران از آسمان مى بارد؛ از جمله: سلمان و مقداد و أبوذر و عمّار و حُذيفه رحمة الله عليهم و من إمام آنها هستم. و ايشانند آن كسانى هستند كه بر نماز خواندند. @tabyeen98
‍ ✍ صبری که لبریز شد... ♈️ «قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِکَ صَبْرِي وَ رَقَّ عَنْهَا تَجَلُّدِي¹»؛ اى رسول خدا! از دورى صفیه‏‌ات صبرم كم شد و طاقتم از دست رفت. 👇 💥 آن مردی که خیبر به زانویش در نیاورد، خندق کمرش را نشکست و لیلة المبیت را گذراند، مرگ سلام‌الله‌علیها بیچاره‌اش کرد و فرمود: «قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِکَ صَبْرِي.» 💥 این درد را هم به کسی نگفت؛ اصلا چه کسی بود تا این درد را به او بگوید؟ کسی نبود تا بفهمد که بر او چه گذشت، جز همان کسی که به او خطاب کرد و گفت: «از دورى دختر برگزيده‌‏ات شكيبايى‏‌ام كم شد و طاقتم از دست رفت.» 💥 بعد هم عذر قِلَّت صبر را آورد؛ درست است که من همان کسی هستم که «صَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجاً²»؛ در آن حال، با اینکه خار در چشم خلیده و استخوان در گلو گیر کرده بود، صبر پیشه کردم. اگر اینجا صبر نمی‌کنم معذورم؛ چون «فَبِعَيْنِ اللَّهِ تُدْفَنُ ابْنَتُکَ سِرّاً³»؛ در پیشگاه خداوند، دخترت دفن می‌شود{4}. 💠 پی نوشت: ۱. نهج البلاغة خطبه۲۰۲؛ روضة الواعظین، ص۱۵۲. ۲. نهج البلاغة، خطبه۳. ۳. کافی، ج۱، ص۴۵۹؛ دلائل الامامه ص۱۳۸. ۴. آیت الله العظمی وحید خراسانی 🕌 مسجد اعظم @tabyeen98
✍ درد دل امیر المومنین با پیامبر گرامی هنگام دفن حضرت فاطمه 📚 نهج البلاغه، خطبه202؛ اصول كافى ج 1 ص 458 💢 لَمَّا قُبِضَتْ فَاطِمَةُ ع دَفَنَهَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ سِرّاً وَ عَفَا عَلَى مَوْضِعِ قَبْرِهَا ثُمَّ قَامَ فَحَوَّلَ وَجْهَهُ إِلَى قَبْرِ رَسُولِ اللَّهِ فَقَالَ: 🌹 السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنِّی وَ السَّلَامُ عَلَيْكَ عَنِ ابْنَتِكَ وَ زَائِرَتِكَ وَ الْبَائِتَةِ فِی الثَّرَى بِبُقْعَتِكَ وَ الْمُخْتَارِ اللَّهُ لَهَا سُرْعَةَ اللِّحَاقِ بِكَ قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِی وَ عَفَا(رَقّ) عَنْ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ تَجَلُّدِی إِلَّا أَنَّ لِی فِی التَّأَسِّی بِسُنَّتِكَ فِی فُرْقَتِكَ مَوْضِعَ تَعَزٍّ فَلَقَدْ وَسَّدْتُكَ فِی مَلْحُودَةِ قَبْرِكَ وَ فَاضَتْ نَفْسُكَ بَيْنَ نَحْرِی وَ صَدْرِی بَلَى وَ فِی كِتَابِ اللَّهِ لِی أَنْعَمُ الْقَبُولِ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ قَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِيعَةُ وَ أُخِذَتِ الرَّهِينَةُ وَ أُخْلِسَتِ الزَّهْرَاءُ فَمَا أَقْبَحَ الْخَضْرَاءَ وَ الْغَبْرَاءَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَيْلِی فَمُسَهَّدٌ وَ هَمٌّ لَا يَبْرَحُ مِنْ قَلْبِی أَوْ يَخْتَارَ اللَّهُ لِی دَارَكَ الَّتِی أَنْتَ فِيهَا مُقِيمٌ كَمَدٌ مُقَيِّحٌ وَ هَمٌّ مُهَيِّجٌ سَرْعَانَ مَا فَرَّقَ بَيْنَنَا وَ إِلَى اللَّهِ أَشْكُو وَ سَتُنْبِئُكَ ابْنَتُكَ بِتَظَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَى هَضْمِهَا فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ وَ اسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ فَكَمْ مِنْ غَلِيلٍ مُعْتَلِجٍ بِصَدْرِهَا لَمْ تَجِدْ إِلَى بَثِّهِ سَبِيلًا وَ سَتَقُولُ وَ يَحْكُمُ اللَّهُ وَ هُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ سَلَامَ مُوَدِّعٍ لَا قَالٍ وَ لَا سَئِمٍ فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَةٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِينَ وَاهَ وَاهاً وَ الصَّبْرُ أَيْمَنُ وَ أَجْمَلُ وَ لَوْ لَا غَلَبَةُ الْمُسْتَوْلِينَ لَجَعَلْتُ الْمُقَامَ وَ اللَّبْثَ لِزَاماً مَعْكُوفاً وَ لَأَعْوَلْتُ إِعْوَالَ الثَّكْلَى عَلَى جَلِيلِ الرَّزِيَّةِ فَبِعَيْنِ اللَّهِ تُدْفَنُ ابْنَتُكَ سِرّاً وَ تُهْضَمُ حَقَّهَا وَ تُمْنَعُ إِرْثَهَا وَ لَمْ يَتَبَاعَدِ الْعَهْدُ وَ لَمْ يَخْلَقْ مِنْكَ الذِّكْرُ وَ إِلَى اللَّهِ يَا رَسُولَ اللَّهِ الْمُشْتَكَى وَ فِيكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَحْسَنُ الْعَزَ. 💥 چون قبض[روح] شد، (ع) او را مخفیانه دفن کرد و بر سر قبرش خاک ریخت، سپس ايستاد و رو به قبر رسول خدا(ص) كرد و گفت: ♈️ سلام بر تو اى (ص)، از طرف من و از طرف دخترت كه به دیدار تو آمده و در كنار تو زیر خاک خفته است، و خدا براى او خواست كه هر چه زودتر به تو ملحق شود. ای رسول خدا! صبر و شكيبائى ام در مورد صفیه (دختر برگزيده) ات كم، و بردباری من درباره سرور زنان جهانیان از بین رفته است، اما برای من پیروی از سنت تو [كه همان صبر باشد] در جدایی تو موجب تسلیت است. [ای پیامبر خدا!] من تو را در قبرت خوابانيدم و جان تو میان گلو و سینه ام برآمد(جان دادى). آرى در كتاب خدا بهترين پذيرائى برای من است كه🍃«همه ما از خداییم و به سوی او باز می گردیم»🍃 پس گرفته شد و گرو، دريافت شد و از دست رفت. ای رسول خدا! چقدر آسمان و زمين نازیبا است. ای رسول خدا! اندوه من همیشگی و شبم بیداری است و غمى دارم كه از دل نرود مگر اين كه خدا برايم همان خانه بقائى را برگزيند كه تو در آن جاى دارى، غصه‏ اى دلخون كن و اندوهى هيجان خيز و غم انگيز، چه زود ميان ما جدائى انداخت. من به خدا شكايت می برم، [و ای رسول خدا] دخترت به تو می گوید كه امّتت براى بردن خلافت همدست شدند، خوب از او پرسش كن و گزارش وضع را از او بخواه، چه بسا اندوهگینی كه دلش مالامال از غم و اندوه است و راهى براى پراكندن آن (شدت اندوه خود) نمی یابد و خواهی گفت: {و خدا [درباره آن] قضاوت می ‏كند و او بهترين قضاوت‏ كننده‏ ها است}. سلام وداع‏ كننده ‏اى كه نه رنجیده و نه خسته شده، اگر برگردم از ملال و خسته شدن نيست و اگر در اينجا بمانم از بدگمانى به وعده ه‏ایی كه خدا به صابران داده نيست. واى، واى مبارك تر و زيباتر است، اگر چيرگى دشمنان زورگو نبود [و بيم سرزنش آنان نمی رفت و ترس از غلبه آنها بر قبرت نداشتم]، اقامت و ماندن بر سر قبرت را چون معتكفان، ملازمت مى‏كردم و چون زن بچه مرده بر مرگ جانگداز تو شيون می ‏نمودم. [ای رسول خدا!] در برابر چشم خدا، دخترت مخفیانه دفن و حق او برده و ارث او دریغ می شود، با اين كه عهد تو با مردم دير نشده و يادت كهنه نگرديده، ای رسول خدا! به سوى خدا شِكوه بايد و درباره شما تسليت نيک شايد. @tabyeen98
✍ حزن و اندوه تمام نشدنی امیر المومنین در فراق حضرت فاطمه 📚 نهج البلاغه؛ خطبه202 🌹... فَلَقَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِیعَةُ وَ أُخِذَتِ الرَّهِینَةُ أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ [وَ هَمٌّ لَا يَبْرَحُ مِنْ قَلْبِی] إِلَى أَنْ یَخْتَارَ اللَّهُ لِی دَارَكَ الَّتِی أَنْتَ بِهَا مُقِیمٌ.... ♈️ [پیامبرا!] ودیعه بازگردانده شد و رهن(گرو) پس گرفته شد اما اندوه من همیشگی و شبم بیداری خواهد بود و هم و غم از قلبم نخواهد رفت تا اینکه خدا برایم سرایی را که تو در آن مقیمی برگزیند. @tabyeen98
💥 وصیت معنادار حضرت فاطمه زهرا @tabyeen98
✍ مظلومیت حضرت زهرا در کلام مولا 📚 الأمالي، ص 155(شیخ طوسی: 460) 🔹امیر المومنین علیه السلام : 🌹 إنَّ فاطِمَةَ بِنتَ رَسولِ اللّهِ صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله لَم تَزَل مَظلومَةً، مِن حَقِّها مَمنوعَةً، وعَن ميراثِها مَدفوعَةً، لَم تُحفَظ فيها وَصِيَّةُ رَسولِ اللّهِ صلى‏الله‏ عليه و‏آله، ولا رُعِيَ فيها حَقُّهُ و لا حَقُّ اللّهِ عزّ و جلّ، وكَفى بِاللّهِ حاكِماً و مِنَ الظّالِمينَ مُنتَقِماً. ♈️ دختر رسول خدا صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله همواره مورد ستم قرار گرفت و از حقش منع شد و از ميراثش( ) جلوگيرى شد. وصيت رسول خدا صلى‏الله ‏عليه ‏و ‏آله در حقش حفظ نشد، و حق او(رسول اکرم) و حق خداى عز و جل درباره وى رعايت نشد و کافی است که ، حاکم[=داور] باشد و از ستمگران بگیرد. @tabyeen98
✍ اتمام حجت حضرت زهرا با مردم 🔹علامه محمد تقی مصباح یزدی: 🔻 قيام فرهنگى فاطمه(عليها السلام)، حماسه‌اى بود كه تنها از عهده خودش بر مي‌آمد. 👈آگاهی ‌بخشى الهى زهرا(عليها السلام) به امت اسلامى، چنان در اوج بى مثالى است كه پژواك روح ‌بخش آن تا قيام قيامت، در گوش جان جهان، طنين‌انداز خواهد ماند. فاطمه(عليها السلام)، مردم زمانه خويش را مي شناخت و می دانست آن مسلمان ‌نمايان بى غيرت، لياقتِ عبرت پذيرى از سخنان او و جسارت قيام به همراه او را ندارند؛ اما مي خواست براى آيندگان، ضلالت را رسوا، حقيقت را برملا و حجت را تمام نمايد: 🌹ألا وَ قَدْ قُلْتُ الَّذى قُلْتُ عَلى مَعْرِفَة مِنّى بِالْخَذْلَةِ الَّتى خامَرَتْكُم. وَلكِنَّها فَيْضَةُ النَّفْسِ وَ نَفْثَةُ الغَيْظِ وَ خَوْرُالْقَناةِ وَ بَثَّةُ الصَّدْرِ وَ مَعذِرَةُ الحُجَّةِ. فَدوُنَكُمُوها فَاحْتَقِبُوها مُدْبِرَةَ الظَّهْرِ، ناقِبَةَ الْخُفِّ، باقِيَةَ العارِ، مَوْسُومَةً به غضبِ الجَبّارِ شَنارِ الابَدِ مَوْصوُلَةً به نارِ اللّهِ الْمُوقَدَةِ الَّتى تَطّلِعُ عَلَى الأَفْئِدَةِ. فَبِعَيْنِ اللّهِ ما تَفعَلُونَ «وَ سَيَعْلَمُ الَّذينَ ظَلَمُوا اَىَّ مُنْقَلب يَنْقَلِبُونَ» (شعراء: 227) اَنَا إِبْنَةُ نَذير لَكُمْ بَيْنَ يَدَىْ عَذاب شَديد. فَاعْمَلُوا إِنّا عامِلُونَ وَانَتَظِروُا إِنّا مُنْتَظِرُون؛ ♈️ من آنچه شرط بلاغ است با شما گفتم. اما مى‌دانم كه خواريد و در چنگال زبونى گرفتار. يارى نكردن وجودتان را فرا گرفته و ابر بى وفايى بر قلوبتان سايه گسترده. چه كنم كه دلم خون است و بازداشتن زبان شكايت از طاقت بيرون. مى‌گويم براى اتمام حجت بر مردمان. بگيريد اين لقمه گلوگير به شما ارزانى و ننگ حق كشى و حقيقت پوشى بر شما جاودانى!! يقين بدانيد كه آسوده تان نگذارد تا شما را به آتش افروخته خدا بيازارد؛ 🍃{آتش برافروخته خدا که بر دل ها و جان ها چیره می شود(همزه: 6 و 7)}🍃. آنچه مي کنيد خدا مي‌بيند 🍃{و ستمكاران به زودى می دانند كه به كجا مي‌ روند(شعراء:227)🍃}. فرجام كارتان را نگرانم و و چون پدرم شما را از عذاب خدا مي ترسانم. به انتظار بنشينيد تا ميوه درختى را كه كاشتيد، بچينيد و كيفر كارى را كه كرديد، ببينيد(كشف الغمّة: ج 1، ص 491). 👈 در قيام پرحماسه فرهنگى اش، لحظه اى از افشاگرى و روشنگرى هاى هدايت بخش خويش دست بر نداشت تا به همه مسلمانان طول تاريخ بفهماند كه در مقابل مهاجمان فرهنگى پذيرفتنى نيست؛ غفلت در مقابل هدف‌گيرانِ ولايت و رهبرى عقلايى نيست؛ پرده ‌پوشى در مقابل منافقان داخلى فضيلتى نيست؛ ساده‌انگارى در مقابل طرح پرشتاب براندازى، تحمل‌كردنى نيست و آن هنگام كه اصل و اساس اسلام به ورطه خطر افتاده باشد، هيچ تقيه و بهانه‌اى براى احدى، چه زن و چه مرد، شرعى نيست. بايد به پاخاست؛ بايد فرياد برآورد؛ بايستى در برابر ضلالت قد علم كرد و همچون سيلى بنيانكن بر تيره خارهاى نفاق خروشيد. 👈 ، در مقابل بدعت و تحريف اسلام، آرام ننشست، برخاست، جوشيد و خروشيد، افشاگرى نمود و روشنگرى كرد؛ چرا كه با الهام الهى و تحديث جبراييل از آينده خبر داشت و مى‌دانست اين روشنگري‌ها عاقبت دل‌هاى لايقى خواهد يافت و نقش بى‌نظيرى را در به ثمر رسانى امامت و محقق‌سازى هدف خلقت ايفا خواهد نمود. 📚جامی از زلال کوثر،ص 149 @tabyeen98