eitaa logo
عطر قرآن و عترت
34 دنبال‌کننده
959 عکس
392 ویدیو
16 فایل
@Mh111366 :مدیر کانال 💥لي خمسةٌ أُطفِی بِهِم حَرّ الجحیم الحاطمة& المصطفی و المرتضی وابناهُما و الفاطمة💥 🌺پنج نفر دارم که با آنها گرمای جهنم ویرانگر را خاموش میکنم: پیامبر و امیرالمومنین و فرزندانشان و حضرت زهرا🌺 🌹تقدیم به اهل بیت🌹 صلوات🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 طریقه خواندن نماز آیات ✅ شکل دوم نماز آیات ساده ترین و راحت ترین حالت است. ♈️ بعد از حمد، سوره قدر را انتخاب کنیم. بسم الله فقط با آیه اول خوانده میشود و به رکوع میرویم و ذکر می گوییم و سر از رکوع برمیداریم و آیه دوم را میخوانیم و مجدد به رکوع میرویم .... ┈••✾•🌿📚🌿•✾••┈ 💥 نماز آیات در مورد زلزله و خورشیدگرفتگی اگر از وقت خود عقب بیافتد آیا با نیّت قضا باید خوانده شود یا خیر؟ ♈️ جواب👈 نماز آیات برای زلزله همیشه ادا است و باید در خواندن آن تعجیل کند و مسامحه نکند ولی در خورشیدگرفتگی (کلی) اگر بعداً آن را بجا آورده، باید نیّت قضا کند. https://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=59&tid=-1
💢 طریقه خواندن نماز آیات ✅ شکل دوم نماز آیات ساده ترین و راحت ترین حالت است. ♈️ بعد از حمد، سوره قدر [یا فلق] را انتخاب کنیم. بسم الله فقط با آیه اول خوانده میشود و به رکوع میرویم و ذکر می گوییم و سر از رکوع برمیداریم و آیه دوم را میخوانیم و مجدد به رکوع میرویم .... ┈••✾•🌿📚🌿•✾••┈ 💥 نماز آیات در مورد زلزله و خورشیدگرفتگی اگر از وقت خود عقب بیافتد آیا با نیّت قضا باید خوانده شود یا خیر؟ ♈️ جواب 👈 نماز آیات برای زلزله همیشه ادا است و باید در خواندن آن تعجیل کند و مسامحه نکند ولی در خورشیدگرفتگی (کلی) اگر بعداً آن را بجا آورده، باید نیّت قضا کند. https://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=59&tid=-1 ❇️ نماز آیات طبق رساله آیت الله سیستانی: مسأله 1487 ـ در نماز آیات ممکن است انسان بعد از نیت و تکبیر و خواندن حمد، آیه‌های یک سوره را پنج قسمت کند، و یک آیه یا بیشتر از آن را بخواند بلکه کمتر از یک آیه را نیز می‌تواند بخواند ولی باید ـ بنا بر احتیاط ـ جمله تامّه باشد، و از اوّل سوره شروع کند و به گفتن «بسم الله» اکتفا نکند، و سپس به رکوع رود و سر بردارد، و بدون اینکه حمد بخواند، قسمت دوّم از همان سوره را بخواند و به رکوع رود، و همین‌طور تا پیش از رکوع پنجم سوره را تمام نماید؛ مثلاً در سوره فلق، اوّل ((بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ * قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ)) بگوید و به رکوع رود، بعد بایستد و بگوید و بگوید: ((مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ)) دوباره به رکوع رود، و بعد از رکوع بایستد و بگوید: ... https://www.sistani.org/persian/book/50/64/ @tabyeen98
🌸🌿🌸 ✅ امروز یکشنبه 99/4/1 خورشیدگرفتگی رخ میدهد. ♦️ ساعت شروع 8/53 دقیقه 💥 ساعت بازشدن 10/6 دقیقه 🌸 ساعت قضاشدن 11/30 🔹 نماز آیات واجب است. 🌸🌿🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 در کمتر از 2️⃣ دقیقه به صورت تصویری #نماز_آیات را بیاموزیم. #اللهم_عجل_لولیک_الفرج @tabyeen98
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
🌸🍃🌸🍃 اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَ فی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً 🌸🍃🌸
✍ او می بیند و می شنود... 🔹آیت الله بهجت: 💥 روایت دارد که امام زمان صلوات الله علیه که ظهور فرمود، می فرماید: «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم»، پنج ندا می کند به اهل عالَم، بدون هیچ دستگاهی و اختراعی، این [ندای او] به همه می‌رسد؛ به هر کسی به لغت [و زبان] خودش می‌رسد. در عالَم [هستی] نه [فقط] در این پنج قاره یا مثلاً چهار اقلیم. نه خیر، نه، این ها محدود هستند، آن هم با دستگاه، [اما] او  غیر محدود است بدون دستگاه؛ «أَنَا الامامُ القائم، أنا الصّمصامُ الْمُنْتَقِم، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قتلوه عَطشاناً، طرحُوهُ عُدواناً، سَحَقوهُ عُدواناً ...». 👈 [اگر] کسی معرفت پیدا کند، مسئله ظهور امام و غیبت امام را می فهمد. [در حقیقت] ما [او را] نمی بینیم، او ما را می بیند؛ ما کلامش را نمی شنویم، او کلام ما را می شنود. ما معرفتمان ناقص است. عینک ما یک تاری دارد و الّا آن‌ها که ما را می بینند. @tabyeen98
8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیت‌الله بهجت ره: ما [امام زمان را] نمی‌بینیم، او ما را می‌بیند؛ ما کلامش را نمی‌شنویم، او کلام ما را می‌شنود... عینک ما یک تاری دارد... Https://telegram.me/joinchat/BfOhoDvOj8IoWbX6bG51cw
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
✍ قم؛ حرم اهل بیت علیهم السلام 📚 بِحار الأنوار، ج‌99، ص267(علامه مجلسی:1110) 🌹 تَارِيخُ قُمَّ، لِلْحُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْقُمِّيِّ بِإِسْنَادِهِ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ قَالَ علیه السلام ذَلِكَ وَ لَمْ تَحْمِلْ بِمُوسَى أُمُّهُ وَ بِسَنَدٍ آخَرَ عَنْهُ علیه السلام أَنَّ زِيَارَتَهَا تَعْدِلُ الْجَنَّةَ. ♈️ علیه السلام: خداوند حرمی دارد و آن مکه است و رسول خدا حرمی دارد و آن مدینه است و امیر المومنین حرمی دارد و آن کوفه است و ما حرمی داریم و آن قم است و در این شهر بانویی از فرزندان من دفن می شود که فاطمه نام دارد، هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود. ⚡️امام صادق علیه السلام این جمله را زمانی فرمودند که هنوز مادر امام کاظم، به حضرت موسی کاظم باردار نشده بود. ⚡️در روایت دیگری نقل شده است که: زیارت فاطمه معادل بهشت است. 💠 پی نوشت: ⚡️ علامه مجلسی این روایت را از کتاب «تاریخ قم» نقل می کند. این کتاب معتبر که نام اصلی آن «کتاب قم» است، در زمان «صاحب بن عَبّاد»(قرن4) و به زبان عربی توسط حسن بن محمد بن حسن قمی تألیف شده است. او از بزرگان امامیه و از معاصران شیخ صدوق و از راویان برادر او و چه بسا خود او بوده است{به نقل از سایت آیت الله شبیری زنجانی: http://zanjani.net/newindex.aspx?pid=99&ArticleID=199042}. ♈️ @tabyeen98
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
✍ نگاهي گذرا به زندگينامه حضرت فاطمه معصومه ♈️ حضرت فاطمه معصومه دختر امام موسی بن جعفر علیهما السلام و حضرت نجمه سلام الله علیها است. ♈️ تاریخ دقیق ولادت حضرت معلوم نیست اما به هر حال روز اول ذيقعده سال 173 هجري، در شهر مدينه، در تقویم ثبت شده است. ♈️ طبق نقل های متعدد تاریخی بعد از ورود امام رضا علیه السلام به ایران، امامزادگان بسیاری وارد کشور شدند که از مهم ترین این امامزادگان خواهر ‏بزرگوار آن حضرت، حضرت فاطمه معصومه است. در سال ۲۰۱ هجری، اشعری های قم(1) که مُحبّ و شیعه اهل بیت بودند، به حج مشرف شدند و پس از انجام مناسک در مکه برای زیارت حرم پیامبر اکرم راهی شهر مدینه شدند. در این شهر حضرت معصومه با توجه به شناختی که از اشعریان داشتند و از ارادت آن ها به اهل بیت مطلع بودند، تصمیم گرفتند با کاروان حج اشعری ها راهی ایران شوند تا برادرشان حضرت رضا را در ایران ملاقات کنند. حضرت معصومه وارد ایران شدند و وقتی به شهر ساوه رسیدند، بیمار شدند. چون از قبل شیعیان اشعری را می شناختند و از ارادت آن ها به اهل بیت مطلع بودند، سوال کردند که از ساوه تا قم چقدر راه مانده است که به آن حضرت پاسخ داده شد ۱۰ فرسخ مانده است. لذا حضرت راهی قم شدند. وقتی خبر ورود حضرت معصومه به اطلاع اشعریان قم رسید آن ها به استقبال آن حضرت رفتند و از ایشان خواستند که به خانه یکی از آن ها بروند که پیرمردی اشعری به نام موسی بن خزرج بن سعد اشعری از حضرت خواستند که در منزل ایشان فرود آیند... بسیاری از این وقائع را می توان در کتاب معتبر تاریخ قم مشاهده نمود. کتاب «تاریخ قم»، یا نام اصلی آن: «کتاب قم»، در زمان «صاحب بن عَبّاد»(قرن4) و به زبان عربی توسط حسن بن محمد بن حسن قمی تألیف شده است. او از بزرگان امامیه و از معاصران شیخ صدوق و از راویان برادر او و چه بسا خود او بوده است. آیت الله شبیری زنجانی اضافاتی که در برخی از نقل ها مبنی بر اینکه در بین راه ساوه جنگی رخ داده و حضرت را مسموم کردند را بی اساس دانسته و جعل و نقل این قضایای بی اساس را موجب سست شدن و بی اعتماد شدن مخاطب به سایر قضایای معتبر می دانند و در ادامه می فرمایند:«اصل مطلب همین است که در اینجا نوشته شده است.(http://zanjani.net/newindex.aspx?pid=99&ArticleID=199042) ♈️ اگر لقب معصومه را استفاده می کنیم به جهت شهرت حضرت فاطمه به این لقب است وگرنه جز یک روایت بی سند آن هم در کتب متاخر چنین لفظی استعمال نشده است. ضمن آنکه نزد شیعه عصمت جز با دلیل ثابت نمیشود و ادله عقلی و نقلی تنها بر عصمت چهارده معصوم اقامه شده است. اینکه عصمت مراتب دارد هم نامفهوم و ظاهرا بازی با کلمات است وگرنه معنای عصمت معلوم است{2}. ♈️ حضرت معصومه، به اهل بيت شهرت يافته و مبناي آن هم ظاهرا رؤياي آيت الله مرعشی است كه بعد از راز و نياز و تلاش پيگير براي يافتن قبر مطهر حضرت زهرا (س)، امام صادق، به او فرمود: بر تو باد به كريمه اهل بيت. ♈️ حضرت معصومه پس از ورود به شهر قم، تنها زنده بود و در سال 201 هجري از دنیا رفت و لذا عمر ایشان 28 سال بود. 💠 پی نوشت: 1. قبیله اشعری که یمنی الاصل بود و در کوفه عراق ساکن شده بود حدود سال ۸۰ هجری در جریان قیامی که علیه حَجّاج بن یوسف به عنوان والی عراق انجام داد، شکست خورد و از عراق فرار کرد لذا به سوی ایران آمد و در قم ساکن شد. 2. علامه مجلسی ذیل حدیثی که فاطمة بنت الحسن را «صدیقة» نامیده است، می نویسد: «...كأنه ليس‏ المرادُ بالصّديقة هنا المعصومةَ لعدم ثبوت العصمة في هذه الأمة لغير فاطمة من النساء بل المراد المبالغة في صدقها قولا و فعلا.» (مرآة العقول، ج‏6، ص15) 👈 «گویا مراد از صدیقه در این جا معصومه نیست؛ زیرا در میان زنان این امت، عصمت برای کسی جز فاطمه سلام الله علیها ثابت نیست؛ بلکه مراد مبالغه در صدق گفتار و رفتار او است». ⚡️ «فی بَعْضِ كُتُبِ الزِّيَارَةِ أَنَّ الْإِمَامَ الرِّضَا قالَ لِسَعْدٍ الْأَشْعَرِيِّ: يَا سَعْدُ، عِنْدَكُمْ قَبْرٌ مِنَّا. قَالَ: فَدَتْكَ نَفْسِي تَقْصِدُ قَبْرَ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ؟، قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: نَعَمْ، مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ(زاد المعاد)، و فی مکانٍ آخَرَ قَالَ: مَنْ زَارَ الْمَعْصُومَةَ فی قُمّ»(مفتاح الجنان، مطبوع در حاشیه زاد المعاد، ص547). 💢 به گفته آقا بزرگ تهرانی، مؤلف مفتاح الجنان مجهول است و در آن چیزهایی است که مستندش معلوم نیست؛ بلکه بعضی از مطالبش قطعاً هیچ مستندی ندارد(الذريعة، ج‏21، ص324). 📍از آن جا که مفتاح الجنان به همراه زاد المعاد چاپ شده است، برخی به اشتباه این نقل را به علامه مجلسی نسبت داده اند. ⚡️گویا مفاتیح الجِنان شیخ عباس قمی نیز به منظور جلوگیری از رواج روایات بی سند مفتاح الجنان نوشته شده است. ♈️ @tabyeen98