🔻درخواست یک میلیون نفر برای برکناری سناتور اسلامستیز استرالیایی
🔹بیش از یک میلیون نفر طوماری را برای برکناری «فراسر آنینگ» سناتور استرالیایی، که پس از حملات تروریستی به مساجد نیوزیلند، اظهاراتی اسلامستیزانه به زبان آورده بود، امضا کردند.
🔹«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا، روز جمعه اظهارات آنینگ را محکوم کرد و در صفحه اجتماعی توییتر نوشت: «اظهارات فراسر آنینگ درباره حمله تروریستی نیوزیلند منزجرکننده هستند. این دیدگاه در استرالیا جایی ندارد چه برسد به پارلمان».
@hadisyasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 ایشون ژینوس خرسندی هستن
مبلغ بهاییت
تو مترو تهران به خانم های محجبه گل میدن
باهاشون وارد بحث نشید فقط گلشونو قبول نکنید و ناراحتی امام زمان و شهدا رو دلیل این کارتون براشون عنوان کنید.
@hadisyasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعه گنبد وبارگاه نباش!
سخنان تامل برانگیز شهید بهشتی خطاب به شیعیان : شیعه علی باید امامش را درست بشناسد. نه گنبد و بارگاهاش را!
@hadisyasi
چگونگی درک ساختار بیانیه گام دوم انقلاب
دکتر عبدالله گنجی
براي فهم و تبيين چيستي و چگونگي اجرايي شدن بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري ابتدا بايد آن را در تراز نويسنده درك كرد و سپس به تحلیل، تبيين و پيدا كردن راههاي تحقق آن همت گماشت. از مهمترين نيازمنديها براي درك آن شناخت ساختار بيانيه است.
بيانيه معظم له داراي سه بخش اساسي است كه براي هر بخش بايد اقدام متفاوت و متناسب انجام داد، بنابراين فهم ساختار آن ميتواند سازمان ذهني خواننده را سامان داده و دقيق نمايد.
1- بخش اول: خصايص، ويژگيها و تمايزات انقلاب اسلامي:
در اين بخش با ويژگيهاي انقلاب اسلامي و تفاوت آن با ساير انقلابها آشنا ميشويم. براي درك ارزشها، ويژگي و تمايزات انقلاب اسلامي با انقلابهاي ديگر، اشراف بر انقلابهاي ديگر ضروري است بدون شناخت انقلابهاي ديگر خصوصاً انقلابهاي بزرگي چون انقلاب روسيه، فرانسه، چين و انگليس نميتوان ارزشها و اصالتهاي انقلاب اسلامي را درك نمود. مقام معظم در اين باره به مسائلي مانند: حفظ جوشش انقلابي در عين نظم سياسي و اجماعي حفظ روحيه انقلابي در عین تشكيل حكومت اشاره دارند كه خصلت منحصر به فردي در انقلاب اسلامي محسوب ميشود. مروت انقلابی،تجديدنظر ناپذيري، مداومت انقلاب اسلامي، خيانت نكردن به آرمانها، حفظ اصالت شعارها، مردميترين انقلاب جهان از جهت حضور همه اقشار (برخلاف انقلابهاي ديگر كه خاص يك قشر است) از جمله ديگر خصايصي است كه در بخش بايد تبيين گردد.
2- بخش دوم: چگونه جلو آمديم و اكنون كجا ايستادهايم.
در اين بخش به چالشها و كاميابيها و توطئههاي دشمنان و دستاوردهاي مادي و معنوي انقلاب اسلامي ميپردازند. رشد علمي و فرهنگي، نظامسازي، اقتدار ملي، قدرت منطقهاي تحقق مردمسالاري ديني در كشور معنويت و شهادت و ... از جمله اين دستاوردهاست. معظم له به دست آوردن اين دستاوردهاي را در عين «بيتجربگي» ميداند به اين معني كه از جايي الگو الهام نگرفتيم. گاميابيها محصول عمل و تلاش و انديشه بومي است و هر كجا انقلابي عمل كردهايم، دستاوردها نيز محقق شده است. جامعيت حركت انقلاب اسلامي و عدم رشد تك بعدي از جمله مؤلفههاي قابل درك در بخش دوم است كه توأم با تلاش در عين درگيري و چالش با دشمنان در تحريم، جنگ، تجزيه طلبي و ... بوده است.
قياس دستاوردهاي 40ساله نه صرفاً در حوزه مادي توسعه بلكه در تمامي ابعاد همچون استقلال سياسي، وحدت ملي غرور و عزت و اقتدار ملي در اين بخش مورد تأكيد قرار گرفته است.
3- بخش سوم:به كجا ميرويم و چگونه بايد برويم:
در اين بخش نقشه راه تمدنسازي با افق بلند با محورهاي شش گانه مورد توجه قرار گرفته است و خطاب به جواناني است كه سكاندار همه عرصههاي علمي، فكري و مديريتي كشور در آينده خواهند شد. اين بخش نياز به پيداكردن راهكارهاي عملياتي دارد و چگونگي اجرا بايد مورد توجه قرار گيرد. محورهاي شش گانه مورد نظر در اين بخش نشان ميدهد، شرط حركت به سمت تمدن نوين اسلامي درك جامعيت اين بيانيه است. اقتصاد به عنوان يك محور اساسي در كنار ديگر ابعاد مانند سبك زندگي، عزت ملي در روابط خارجي، معنويت و اخلاق، مرزبندي با دشمنان و ... مورد توجه قرار گرفته است. جامعيت اين خصايص و ويژگيها نشان ميدهد كه انقلاب اسلامي در ادامه مسير خود بر اصول اوليه همچون اسلام سياسي، روح اسلامي انقلابي، حفظ استقلال سياسي و عزت ملي اصرار خواهد داشت. مرزبندي تمدني با غرب لازمه هويت و تمدن متمايز مبتني بر مبانی درون ديني است كه در اين بخش مورد توجه و دقت قرار گرفته است. بيانيه گام دوم در دو بخش حوزه عمومي و حاكميت توأمان بايد مورد بررسي قرار گيرد عملياتي شدن بخشهايي از آن مانند ورود جوانان به عرصههاي مديريتي كشور نياز به قوانين و ضوابط حاكميتي دارد كه مجلس و دولت بايد با كمك اتاقهاي فكر نظام بدان اهتمام ورزند.
عبدالله گنجی
🇮🇷 @hadisyasi
⚡️کره جنوبی اگر راه پهلوی را میرفت، اکنون ویرانه بود
🔹اخیرا اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، در مقالهای که برای هر انسان آگاهی سوگیریهای غیرعلمی آن هویداست، اقتصاد ایران در دوره پهلوی را مشابه اقتصاد کره جنوبی در آن دوره دانسته و نتیجه گرفته است که در دوره جمهوری اسلامی، کره پیش رفت و ایران عقب ماند.
🔹این ادبیات مقایسه ایران و کره جنوبی، که در طول ۴۰ سال گذشته علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته شده، و متاسفانه جا افتاده، ناشی از کمکاری ما و حتی بیاعتناییمان به تاریخ اقتصاد سیاسی کره جنوبی است. غربیها نه در ایران بلکه در کل جهان، پیشرفت کره جنوبی را حاصل دوستی با آمریکا و پیروی از مکتب اقتصاد بازار تبلیغ کردهاند، که در حالی که واقعیت دقیقا عکس این است. امروز هم کارشان به جایی رسیده که عملکرد پهلوی را شبیه عملکرد دولت وقت کره میخوانند و میگویند "کره در دهه ۱۹۷۰ همانند ایران تلاش میکرد قدرت صنعتی شود"، اما نمیگویند کره با توان بومی صنعت ایجاد کرد، و پهلوی نفت فروخت و کارخانه وارد کرد!
🔹چندی است که روی چگونگی پیشرفت کره جنوبی متمرکز شدهام و نکات جالبی عایدم شده است. از جمله اینکه برنامههای ۵ ساله توسعه کره در دوره ژنرال پارک چانگ هی- که پدر پیشرفت این کشور است- به فارسی که هیچ، حتی به انگلیسی هم ترجمه نشده است و آنچه درباره پیشرفت این کشور گفته میشود، صرفا روایت مغشوش غرب است. معدودند کتابهایی انگلیسی که توسط خود کرهایها نوشته شده و واقعیات پیشرفت کشورشان در دوره پارک را روایت کرده باشند.
🔹یکی از کتابهای خوبی که در این زمینه نوشته شده، کار خوب خانم کیم هیونگ آ. با عنوان Korea's Development Under Park Chung Hee است. این کتاب محصول مطالعات کتابخانهای و همچنین مصاحبههای نویسنده با سیاستگذاران اصلی کره جنوبی در دوره پارک است. خانم کیم ویژگیهای دولت پارک را اینگونه جمعبندی کرده است:
- نفرت پارک از تکیه کره به کمک آمریکا
-مدل کرهای صنعتی شدن با هدایت دولت
-استراتژی پیشرفت سریع پارک
-نقش ویژه نخبگان حاکم و اراده سیاسی آنها برای پیشرفت
-برنامه هستهای پارک
- توسعه صنایع سنگین و شیمیایی در دهه ۱۹۷۰
🔹امشب در فصل هشتم این کتاب نکته جالبی دیدم که حیفم آمد آن را با شما به اشتراک نگذارم. از اوایل دهه ۱۹۷۰ پیرو تهدیدهای نظامی خارجی، پارک تصمیم به ایجاد کارخانههای اسلحهسازی میگیرد. اما برای تاسیس این کارخانهها سرمایه هنگفتی نیاز است. به هیئت برنامهریزی اقتصادی(EPB) ماموریت اخذ وام از منابع خارجی برای این منظور داده میشود، اما پس از ۱۵ ماه مذاکره با آمریکا، اروپا و ژاپن، دهم نوامبر ۱۹۷۱ هیئت اعلام میکند که کسی به کره وام نمیدهد. در این میان طرحی توسط یکی از مدیران دولتی ارائه میشود که این کارخانهها با استفاده از منابع و فناوریهای موجود در کره و بر مبنای یک تقسیم کار ملی با حمایت دولتی ایجاد شود. طرح آقای "او ونچ اول" روی میز پارک گذاشته میشود و رئیس جمهور میپذیرد. ایجاد صنایع سنگین و شیمیایی کره به عنوان اولین گام در توسعه صنایع نظامی این کشور آغاز میشود و با جزئیاتی که در کتاب تشریح شده، طرح به موفقیت میرسد. پیتر بی وون در مقاله خود با عنوان "صنعت دفاعی و تحول اقتصادی کره در دوره پارک"، نشان داده است که این زیرساختهای صنعتی که برای دفاع ایجاد شدند و فناوریهایی که در این مسیر حاصل شد، چگونه به سایر صنایع سرریز کرده و اقتصاد کره را متحول ساخت.
🔹امیدوارم نخبگان ما این کتاب و نظایر آن را مطالعه کنند تا با توجه به نقش ویژه "نخبگان حاکم" در پیشرفت یک کشور، تجربه تحریف شده کشورهایی نظیر کره که آمریکاییها روایت میکنند، ما را درباره مسیر پیشرفت به بیراهه نبرد.
سید یاسر جبرائیلی
🇮🇷 @hadisyasi
🌺ولادت با سعادت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب عليه السلام مبارک باد 🌺
حضرت زهرا سلام الله علیها:
اِنَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه؛
همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.
🇮🇷 @hadisyasi
#گام_دوم_انقلاب
✅ امید به غرب باید از بین برود
🔻تمدن نوین اسلامی، صورتی از تمدن است که نظام اسلامی در مقابل تمدن غربی درصدد شکلدادنِ آن است تا در مقابل تمدن غربی که بنا است انسانِ تراز تمدن غربی برای قوام تمدن غربی تربیت کند، انسانی تربیت کند جهت قوام تمدن اسلامی.
🔸جایگاه رهبری در موضوع انقلاب اسلامی تعریف میشود و بدین لحاظ رهبر انقلاب با نظر به حفظ ایدهها و آرمانهای انقلاب، مسئولیت تحقق تمدن اسلامی را به عهده دارند. انقلاب اسلامی از سطح یک امرِ سیاسی بالاتر است و بناست پس از دولت اسلامی و جامعهی اسلامی، تمدنی بشری و جهانی مدّ نظرها قرار بگیرد و بدین لحاظ، انقلاب اسلامی با طرح تمدن اسلامی بنا دارد از آرمانهای خود عقبنشینی نکند.
🔹دولت اسلامی باید توسط کسانی تشکیل شود که مؤمن به آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی باشند و بر این مبنا است که دولت اسلامی شکل میگیرد و در این راستا رابطهای متقابل بین مردمسالاری دینی و دولت اسلامی برقرار میشود، و به همین جهت جایگاه شورای نگهبان معنادار است تا کسی که متعقد به آرمانهای انقلاب نیست، تأیید نشود. از آن مهمتر انقلاب اسلامی سعی دارد اسلامیت مسلمانان را برجسته کند تا آنها خود به خود به انتخاب کسانی سوق داره شوند که تراز دولت اسلامی هستند.
🔸از یک طرف ما شاهد افول روزافزونِ نفوذ استکبار در نظام جهانی هستیم که بر نوعی از زندگی تأکید دارد که انسانها را گرفتار نیهیلیسم میکند، و از طرف دیگر شاهد حضور انقلاب اسلامی در این تاریخ در جهان هستیم که نوعی دیگر از زندگی را مدّ نظر انسانها قرار میدهد. اگر کار به همین صورت جلو برود برعکسِ آنچه در ظاهر مشهود است، شاهد تغییر رویههای اساسی در سبک زندگیها به سوی سبکی که به آرمانها و ایدههای انقلاب نزدیک است، خواهیم بود.
🔹امید به غرب باید از بین برود. بر پاینگاهداشتنِ انقلاب اسلامی، پاسداری از امر قدسی در این تاریخ است و چون گشوده شود، گشایش حضرت حق در آن طلب میشود و این است راهِ فهم رازی که شهداء در افق تفکر ما قرار دادند. این نوعی ارجنهادن به درخشش خدا است در آن حدّ که در تشییع بدن مبارک شهداء نیز آن درخشش احساس میشود، زیرا شهداء گوهر و ذات پنهان انقلاب اسلامی را به صورتی تاریخی به ظهور آوردند.
🔻با امید زیادی کار را شروع کردند به گمان اینکه از یک طرف پشتوانهی غربی شان توانایی حضور در انقلاب را جهت استحاله آن را دارد، و از طرف دیگر انقلاب اسلامی در ادامهی خود ناتوان است؛ ولی پس از مدتی در هر دو گمان با شکستِ تحلیلهای خود روبهرو شدند، و به همین جهت در حال حاضر بر آنچه قبلاً تأکید کردند، باقی نیستند در حدّی که بعضی چهرههای این جریان که سخن از فروپاشی نظام میراندند اکنون انقلاب اسلامی را بهعنوان هویت خود معرفی میکنند!
🔸انقلاب اسلامی در حال حاضر به لحاظ تئوریک از چنان توانایی برخوردار شده که میتواند جهت سکولارِ فعالیتهای علمی را تغییر دهد و به جای آنکه با ورود در این علوم در گردونهی آنها قرار گیرد، میتواند آن علوم را از آنِ خود کند.
💢 عمده «فهمِ شرایط تاریخی» است که در آن قرار داریم. شرایطی که انقلاب اسلامی توانسته است ایدهها و آرمانهای خود را در مقابل نظام استکباری قوت ببخشد، و نهتنها با همهی دامهایی که برایش پهن کردند، از سخن خود کوتاه نیامد، بلکه جدّیتر از قبل بر کلام خود پافشاری کرد، و وظیفهی ما است که این شرایط را درست درک کنیم.
#طاهریان
✍زمانه
🇮🇷 @hadisyasi
#تلگرام #ایتا #سروش
هدایت شده از تبیین ایران
🇮🇷اخبار و تحلیل های سیاسی
🇮🇷 دهها کانال در یک کانال
🔹«هادی سیاسی» در سروش:
🇮🇷 Sapp.ir/hadisyasi
🔸«هادی سیاسی» در ایتا :
🇮🇷 Eitaa.com/hadisyasi
http://eitaa.com/joinchat/4076863489Ced9e6e5c5c
هادی سیاسی در تلگرام
🇮🇷 t.me/hadisyasi
#خواندنی #عیدانه_رجبیون #میلاد_مبارک
🌷 آنچه از امام علی(ع)کمتر شنیده ایم:
🔻برادرش عقیل را به دلیل طلب رانت و سهم خواهی از بیت المال توبیخ کرد و نگفت اگر با مفسدی برخورد شود اعلان جنگ خواهم کرد!
🔻حکومت حق او بود ولی برای خوشایند جماعتی قلیل ارزش های انقلاب نبوی را تخطئه نکرد و به دنبال رسیدن به قدرت به هر قیمت نبود
🔻ناکثین و مارقین و قاسطین را خوب شناخت و در فتنه جمل چشم فتنه را با بصیرت و معرفت کور کرد.
🔻دعوای عصر او دعوا سر تاویل قران بود و نه تنزیل قران..! در تاویل قران و تفسیر رفتار پیامبر(ص) هیچگاه تفسیر ناروا نکرد
🔻در صفین پس از تحمیل عوام بر خواص!، با اطلاع از هزینه های سازش فرمان نرمش قهرمانانه داد ولی ابوموسی اشعری در دام نیرنگ و اعتماد به عمروعاص گرفتار شد و آن شد که نباید میشد
🔻در حکومت امام علی(ع) انسان های #متدین و باوجدان بودند که در شناخت لحظه ها و اعلام برائت از دشمن خطا کردند و مولا هوشیارباش می داد:
إعرف الحق تعرف أهله و إعرف الباطل تعرف أهله
🔻زمانی که خناسان به دنبال استحاله صحابه و یار دیرین پیامبر بودند سیاست مولا نصحیت ، مدارا و مبتنی بر جذب حداکثری بود ولی آنگاه که آنها که نصیحت و مدارا پاسخگو نشد ذوالفقار علی کارساز میشد
🔻امام برای حفظ وحدت ، اوجب واجبات و حفظ نظام و...!رفتاری متفاوت با سوارنشین شتر سرخ موی در جنگ جمل داشت!
🔻بعدر از فتنه فرمود هرکس با توبه سلاحش را بر روی زمین قرار داد در امان است. ولی هرگز به کسانی که در آزمون فتنه مردود شدند مسئولیت نداد!
🔻عموم یاران مولای ما کوخ نشینان و سرمایه داران متدین بودند ولی هرگز سپاه اشرافیت و کسانی که در غصب قدرت و غضب شهوت می سوختند اقتدار آقا را بر نمی تابیدند
🔻مولا تندیس اسلام و عدالت بود ولی به دلیل نفوذ موریانه های فرهنگی بدترین طعنه ها شنید تا جایی که پس از شهادتش نجوا کردند: مگر او نماز میخواند!
🔻پدر یتیمان کوفه ترجمان " أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ " بود و به دنبال بزک دشمن نبود و هرگز تقوای ابوذر، روشنگری عمار و برق شمشیر را مصداق #افراط و تندروی نخواند!
🔻آنگاه که حتی فرماندار منصوب مولا در ری اختلاس کرد و در زیر چترمعاویه پناهنده شد آقا برآشفت و دستور برخورد قاطع و جدی با مبارزه با مفسدان اقتصادی داد
🔻آقا به کارگزاران توصیه و توجه به فقرا میداد و اینگونه زبان حال داشت:خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است!
🔻آقای ما در اوج لغزش خواص حکومتش، هرگز دشمن اصلی را فراموش نکرد و آنگونه در مسجد کوفه خطبه می خواند که ساکنان کاخ سبز می فهمیدند دوران بزن و در رو تمام شده است..!
🔻 حرف آخر : مولای ما در اوج اقتدار مظلوم زیست
✍ #محمد_صادق_سلطانزاده_بشرویه
🇮🇷 @hadisyasi