eitaa logo
روشنای تبیین✔️
24.3هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
6.7هزار ویدیو
361 فایل
امام‌خامنه‌ای:جهادتبیین‌یک‌واجب‌فوری‌وقطعی‌ست. باذهن‌فعال‌وزبان‌گویا،امیدآفرین‌هستی. موسسه‌جهادی‌رسانه‌ای‌روشنای‌ تبیین،مردمی‌‌است‌ومتعلق‌به‌‌هیچ‌ نهادیاگروه‌سیاسی‌‌نیست. 💌مدیر: @jehadetabyien 💌ادمین: @tabyienadminn عضویت‌؛ارسال‌عدد۲۰به۳۰۰۰۱۴۲۲۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 سلام دوستان👋 🍃صبح بخیر، عزاداری‌هاتون قبول باشه🌟 خداروشکر که یک روز دیگه هم توفیق داریم تا در کنار شما خوبان باشیم و بتونیم از برکات این مصاحبتِ مجازی استفاده کنیم. ماه محرم دیگری از دفتر زندگی‌مون رو ورق میزنیم، امید که با رضایت خدا و اهل بیت علیهم‌السلام خصوصاً ارواحنا فداه، این صفحات رو به زیبایی ترسیم کنیم و عاقبت‌بخیر باشیم. 🏴🏴حتما در مراسم عزای سیدالشهداء، خادمین کانال خودتون رو هم دعا بفرمایید 😇 ✍تدوین: روشنای تبیین 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
💭 روایت کربلا؛ دوم افرادی که آماده شهادت نبودند، امام حسین (علیه‌السلام) را همراهی نکردند! تمام کسانی که در مکه و مدینه، افراد نام و نشان‌داری بودند که حقیقت قضیه را نمی‌فهمیدند، با حرکت (ع) مخالفت کردند. بعضی حتی نامه نوشتند از بین راه از حضرت خواستند که برگردد. چون این‌ها محاسبه می‌کردند، می‌گفتند که اگر این کار برای این است که حضرت به حکومت برسد، خب، خیلی شرایطِ به حکومت رسیدن مفقود است و اگر نفسِ این حرکت مطلوب است، پس در آن کشته شدن هم هست. این‌ها کسانی بودند که آماده نبودند آن‌طور خودشان را به دَم شهادت بدهند. ۱۳۶۱/۸/۴ 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
ندای حسین بن‌علی در طول تاریخ طنین اندازه و هنوز هم هستند کسانی که در رکاب ارباب جان خودشون رو تقدیم می‌کنن! مهم اینه که همیشه آماده‌ی شهادت باشیم و جان‌فشانی👇👇
تبریز دیروز شاهد تشییع شهیدی بود که از آن جوان‌‌های امروز مارک‌پوش و عطرزده و البته دکتری بود که جانش را داد برای شهرش و عزای حسینی. پدر شهید مدافع امنیت : ⏺این پسر آنقدری خاص بود که هر چقدر هم بگویم باز هم ناگفته‌های زیادی می‌ماند! هی می‌گفت می‌خواهم مدافع حرم شوم! آن موقع‌ها کم سن و سال بود و اجازه ندادم؛ مدام می‌گفت کاش در کربلا شهید شوم. وقتی از پایگاه به امیر زنگ زدند که چند نفر می‌خواهند بنرهای(ع) را که به مناسبت در میدان ساعت نصب شده است را آتش بزنند، طاقت نیاورد، لباس رزم پوشید و رفت. می‌گفت نابرادرها به امام حسین(ع) زورتان نمی‌رسد به جان بنرهایش افتاده‌اید؟ پسرم دست خالی بود! آن نابرادر چند ضربه به او زد و چاقو به یکی از چشم‌هایش زده بود که شدت جراحت به قدری زیاد بود که بعد از 4 روز به شهادت رسید همان آرزویی که داشت. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔺اسامی برندگان مسابقه‌ی کتابخوانی «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» 🔸هدیه‌ی نقدی ۲۰۰ هزار تومانی به حساب برندگان واریز خواهد شد. 🔸 مسابقه‌ی کتابخوانی بعدی طی روزهای آینده شروع می‌شه. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
⁉️ شرایط تکوینی و واقعی همراهی با امام چیست؟ 🧐 چرا عده‌ای نتوانستند را همراهی کنند؟ 🤨 چه نقطه کوری از جریان عاشورا نیاز به تبیین دارد؟ 😬 چرا باید نماز بخوانیم؟ چرا باید حجاب داشته باشیم؟ 🤔 برای حل مُعضلات اجتماعی چه کنیم؟ حضرت اباعبدالله علیه‌السلام می فرمایند: مَنْ کَانَ بَاذِلاً فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا: هرکسی بارش را بسته و آماده است، همراه من بیاید که برویم.... باذلاً مُهجَتَه یعنی هرچه دارد برای ما کنار بگذارد: وقت، مال و .... مُوطناً علی لقاءِ الله یعنی آماده برای لقاء الهی است. این آمادگی از قبل باید ایجاد شود، در معرکه، دیر است. شما ببینید آدمی که سال‌ها از انقلاب در روزنامۀ کیهان دفاع می‌کند و برای کوچک‌ترین مسائل رگ گردنش بیرون می‌زند، امروز سر خاک مهسا امینی با لباس قرمز نیم آستین حاضر می‌شود و به نام خدای رنگین کمان می‌گوید! از حضرت مهسا می‌گوید! اما حاج قاسم سلیمانی، اصغر پاشاپور را تشر می‌زند که مرا از دو تا گلوله می‌ترسانی؟! فرق این دو در این است که اولی نه، ولی دومی بارش را بسته و آماده است. در خاطرات رزمندگان دفاع مقدس آمده است، در موقعیتی که مجبور بودند یک نفر روی مین برود، داوطلبینِ رفتن روی مین به قدری زیاد بودند که قرعه می‌انداختند؛ قرعه‌ای که مسئول آن روی همه برگه‌ها یک عدد و نام خودش را می‌نویسد! این‌ها آمادگی از قبل بوده است نه در لحظه و زمان معرکه! ✍اسماعیل فخریان 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔹 - شماره 2️⃣ 💥به گزارش سربازان نفوذی عبیدالله: حر بن یزید ریاحی، فرمانده ارشد نظامیِ عبیدالله، نماز ظهر را به امامت حسین بن علی خواند؛ جای تعجب است که این فرمانده لشکر اینگونه به دشمن ارادت دارد. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🌱شرط مرخصی امام خمینی (ره) به 🌿شهید بابایی در زمان دفاع مقدس خدمت امام خمینی(ره) رسیدند و از ایشان برای انجام کاری در اوقاتی که آسیبی به کار جنگ نمی‌خورد، مرخصی خواستند. وقتی امام راجع به دلیل مرخصی گرفتن در آن بحبوحه‌ی جنگ پرسیدند. شهید بابایی گفتند: من در دهه اول محرم برای شستن استکان‌های چای عزاداران به هیئت‌های جنوب شهر که من را نمی‌شناسند می‌روم. مرخصی را برای آن می‌خواهم. امام خمینی (ره) به ایشان فرمودند: به یک شرط اجازه مرخصی می‌دهم که هر موقع رفتی به نیت من هم چند استکان بشویی! 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لبیک یا حسین یعنی...👌 سخنرانی پرشور حجت‌الاسلام‌راجی در تجمع بزرگ 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔰؛ قسمت ۴۸ 🔸 اگر ملتی قدرت تحلیل خودش را از دست بدهد، فریب و شکست خواهد خورد. اصحاب امام حسن قدرت تحلیل نداشتند، نمی‌‌توانستند بفهمند که قضیه چیست و چه دارد می‌گذرد؟! اصحاب امیرالمومنین آنهایی که دل او را خون کردند، همه مغرض نبودند؛ اما خیلی از آنها مثل خوارج قدرت تحلیل نداشتند. لذا یک آدم ناباب، یک آدم بدجنس، یک آدم زباندار پیدا می‌شد و مردم را به یک طرف می‌کشاند، شاخص را گم می‌کردند. اگر شاخص را گم کردید، زود اشتباه می‌کنید. حضرت علی علیه السلام فرمود: «ولا یحمل هذا العلم اِلّا اهل البَصَر والصَبر» اول بصیرت، هوشمندی، بینایی، قدرت فهم و تحلیل و بعد صبر، مقاومت و ایستادگی اینکه از آنچه پیش می‌آید انسان زود دلش آب نشود، راه حق راه دشواری است! 📚کتاب جهاد تبیین؛ فصل دوم، ص۱۲۶ 👈 برای دیدن قسمت‌های قبلی کلیک کنید. 🤔 تا حالا چقدر سر اعتقادات و ارزشهاتون ایستادگی کردین⁉️ منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم👀 👈 ارسال نظرات به ادمین کانال یادتون نره 🌹روشنای تبیین | عضو شوید👇 روبیکا 🆔 ایتا 🆔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹👆 این سخنرانی شهید برای ساعاتی قبل از شهادتش در شلمچه هست ... 👌ولی انگار نه انگار که چهل سال گذشته، انگار برای همین امروزه... 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
👈 جهادی نو! 🔹 ویراست و توئیت حجت‌الاسلام راجی درباره داشتن و جهاد پوشیدن لباس مشکی 🔸صفحه ویراستی حجت‌الاسلام‌راجی 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴 ورود سیدالشهدا به کربلا! ✍ حسین جان! ثارالله تویی چون با حضور در کربلا و شهادتت، حیاتی دوباره را به بشریت بخشیدی! 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙استاد سید مهدی میرباقری ✍موضوع: اهمیت عزاداری در دهه اول در سیره اهل بیت علیهم السلام 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
…بی حرمتیست خیره به نامحرمی شود! 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔰 🏴 ما سر به سر فدایی دین محمدیم ▪️مراسم عزاداری ماه محرم | شب سوم 🔻 سخنران: حجةالاسلام کاشانی 🎙 بانوای: 📺 پخش زنده و مستقیم مراسم از: 📱سایت: https://meysammotiee.ir/live 📱روبیکا: https://rubika.ir/meysammotiee 📱 اینستاگرام: http://instagram.com/aeenehosseini.heiat ☑️ @MeysamMotiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷اَلسَّلاَمُ عَلَي الْقَائِمِ الْمُنْتَظَرِ وَ الْعَدْلِ الْمُشْتَهَرِ 🌷سلام بر قيام كننده مورد انتظار، و عدل آشكار 📚فرازی از زیارت نامه حضرت مهدی(عجل الله فرجه) 🌸سلام 🌸 تمام سلام‌ها و تمام تحیّت‌ها نثار تو باد، ای مولایی که حقیقت سلام هستی. سلام بر تو و بر روز آمدنت...✋ 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 🎞راهکاری که پیامبر صلی الله علیه و آله برای دیدن (عج) به آیت الله محمودی تهرانی در خواب گفت...!!!! 🎙استاد عالی 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🌸 سلام دوستان👋 🍃صبح جمعه‌تون بخیر و عافیت🍃 امروز روز شیرخوارگاه حسینی هست. امیدواریم به برکت شش ماهه‌ی اباعبدالله الحسین علیه‌السلام همگی از شیعیان و رهروان راستین حضرت باشیم. روز و فرصت دیگه‌ای نصیب‌مون شده تا ان‌شاءالله با اعمال و رفتارمون به خدا و خانواده‌ی آسمونی‌مون نزدیک‌تر بشیم. در رأس دعاها و خواسته‌هامون از خداوند کریم، تعجیل در فرج (عج) و توفیق خدمتگزاری در رکاب ولیّ فقیه باشه تا در امتحان‌مون برای یاری آقا در صبح ظهور سربلند بیرون بیایم. 💞 با ما همراه باشید! ✍تدوین: روشنای تبیین 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔹 - شماره 3️⃣ 💥حکم رئیس قوه قضاییه اُموی: حسین با امیرالمؤمنین (یزید بن معاویه)، به مخالفت برخاسته، برای من خروج او از اسلام محرز شده. قتل او برای حفظ نظام اسلامی واجب است. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
توحید محوری در قیام (ع) دوستان عزیز! انسان برای رسیدن به هدفش و حصول نتیجه مطلوب با موانع و مشکلات زیادی روبه رو میشه حالا اگه این دستیابی امری مادی باشه که این سختیها هم امری طبیعیه! ولی گاهی اوقات هدف انسانها رسیدن به امری معنوی هست ...خب اینجا کار یه کم سختتر میشه چون علاوه تحمل سختیهای فیزیکی در عالم مادی، انسان باید به پرورش و طهارت روحش هم بپردازه 👌 اگه بخواییم با نگاه عمیق‌تری به قیام امام حسین توجه کنیم، می‌بینیم ایشون در هردو مورد موفق و پیروز بودن ایشون در میدان جهاد اکبر، نمونه بارز بودن و برای رسیدن به لقاء پروردگار که هدف اصلیشون بود از مشکلات و موانع اِبایی نداشتند، حتی از نثار جون عزیزترین‌هاشون در راه خدا مثل حضرت ! ✍ تدوین: امین 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 علیه‌السلام دارن میرن بسمت کوفه، و بعضی شیعیان مشغول حجّند! ⁉️ شخص شما کجایی توی این قصه؟ 🎙استاد شجاعی 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.