eitaa logo
🌴 عطر ماندگار🌴
208 دنبال‌کننده
438 عکس
101 ویدیو
12 فایل
امام خامنه‌ای: مسأله فرهنگ و تعلیم وتربیت، مسأله اول در نظام ماست. در بلندمدت هیچ چیزبه اندازه تعلیم وتربیت اهمیت ندارد. به فضل الهی این کانال درراستای تقویت تفکرتربیتی مخاطبان تلاش می‌کند‌‌. ارتباط با استاد امیدی: @Tabyin16
مشاهده در ایتا
دانلود
خانواده سالم.mp3
3.01M
سالم جلسه بیست‌وسوم خانواده۲ @tabyin1318
✨ بسم الله الرحمن الرحیم✨ ✍در تطبیق این دورکن با ساختار شخصیتی زن و مرد،مشاهده می شود که: مایه های قوی تر است، از این رو به عهده مرد میباشد. مایه های قوی تر است. از این رو به عهده زن می‌باشد. ⬅️ عقل نظری:عقلی است که در مقابل شبهه،توانایی بیان استدلال را دارد. ⬅️ عقل عملی: عقلی است که در مقابل شهوت و غضب توانایی صدور رفتار متعادل را دارد. 🔹 عقل نظری همان تدبیر با چاشنی محبت است. 🔹وعقل عملی همان محبت با چاشنی تدبیر است. 🔸قبل از ازدواج مرد با می تواند به برسد،این قدرت برای تثبیت و ایجاد سیر تکاملی به پذیرش مسئولیتی نیازمند است که در آن فعالیت به طور مستمر انجام گیرد. هرچند این قابلیت در سایر نهادها می‌تواند رشد پیدا کند اما رشد اصلی آن فقط در پرتو ازدواج هدفمند امکان پذیر است. قدرت استدلال با رویارویی جدی و مستمر با مسائل زندگی ، مرد را به سوی عقل عملی پیش می‌برد، و البته همکاری همسر نقش تسهیل گری دارد. 🔸یک زن قبل از ازدواج با مشاهده و نمونه‌گیری رفتارهای پدر و مادرش، میتواند وضعیت موجود را مشخص، و در سایه مطالعه و مشورت به یک وضعیت مطلوب برسد. این زن هم یک وضعیت موجود دارد و هم یک وضعیت مطلوب ، که با تعامل آگاهانه با پدر و مادربه قابلیتی دست پیدا می‌کند که تا حدی می‌تواند فاصله بین وضعیت موجود و مطلوب را کاهش دهد،اما این قابلیت برای تثبیت و ایجاد سیر تکاملی به پذیرش مسئولیتی نیاز دارد که در آن فعالیت به طور مستمر انجام گیرد که فقط در پرتو امکان پذیر است. قدرت زن با رویارویی جدی و مستمر با مسائل زندگی او را به سوی عقل نظری پیش می برد و البته همکاری شوهر نقش تسهیل گری دارد. وصل الله علی سیدنامحمدوآله الطاهرین @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 عطر ماندگار🌴
🌴نهج البلاغه۷۲- هشدار از دشمنی های شیطان 🌴درود خدا بر مولا فرمودند: ای بندگان خدا ! از دشمن خدا پره
🌴نهج البلاغه۷۳-حقوق متقابل پدر و فرزند 🌴درود خدا بر مولی فرمودند: همانا فرزند را بر پدر، و پدر را بر فرزند حقی است؛ حق پدر بر فرزند این است که در همه چیز جز نافرمانی خدا ، از پدر اطاعت کند، و حق فرزند بر پدر آن که نام نیکو بر فرزند نهد، خوب تربیتش کند، و او را قرآن بیاموزد. 🍃🍃 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام؛ به فضل الهی سلسله مباحث «عاشورا تجلی انسانیت» از روز پنج‌شنبه (۳۰ مرداد ۹۹) هر روز در صوت‌های ۵ دقیقه‌ای در کانال عطرماندگار بارگذاری خواهد شد. 🖇 درضمن در این مدت بحث خانواده سالم بارگذاری نخواهدشد. @tabyin1318
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 : ❓ سوال اول: 1⃣ جایگاه پدری در خانواده با دو رابطه انسانی به ظهور می‌رسد. با بیان آن دو توضیح مناسب ارائه دهید. ۱/۱– رابطه اول : یک مرد در ارتباط با فرزند به جایگاه پدری می‌رسد. این ارتباط فقط با ازدواج تحقق می‌یابد. به عبارت دیگر یک مرد با همسرگزینی به این ارتباط دست پیدا می‌کند. در اینجا زن یک زمینه برای تحقق رابطه پدری به حساب می‌آید، همانطوری که در تحقق جایگاه مادری، شوهر یک زمینه می‌باشد. ⬅️ پس می‌توان گفت نقطه مبدا جایگاه با این ارتباط از لحظه تشکیل نطفه آغاز و تا پایان عمر تداوم می‌یابد. برای تداوم نسل و بقای آن، یکی از اهداف ازدواج بوده که همان است. ۱/۲– رابطه دوم : یک مرد در ارتباط با خود به جایگاه پدری می‌رسد. این ارتباط با متصف شدن به صلاحیت‌های جایگاه پدری، تحقق می‌یابد. جایگاه پدری در این ارتباط محدودیت نداشته و فقط با اراده تحقق می‌یابد. به طور نظری هر کس به سن شرعی رسید می‌تواند به این صلاحیت‌ها بیاندیشد و با شخصیت پدر خود تطبیق داده و به حداقل آمادگی فکری دست یابد. به طور عملی نقطه آغازین این جایگاه با قصد ازدواج همراه است. به طوری که بعد از ازدواج شکل جدی و واقعی به خود می‌گیرد. ⬅️ پس می‌توان گفت نقطه مبدا جایگاه با این ارتباط از سن شرعی آغاز و تا پایان عمر تداوم می‌یابد. اگر خانواده‌ای در رشد تداومی، صاحب فرزند نشود، می‌تواند فرزند بی سرپرستی را مورد پذیرش قرار دهد، چون در این پذیرش ایثار وجود دارد می‌تواند زمینه سرعت رشد تعادلی و تکاملی را افزایش دهد. ❓سوال دوم: ۲– نقش های مهم پدر درخانواده و جامعه کدامند، برای هر کدام یک جمله مناسب بیان کنید. ۲/۱– نقش : زمینه تحقق این نقش در جامعه است. مرد با ایفای این نقش در جامعه می‌تواند الگوی یک انسان صاحب وجدان کاری و انضباط مالی باشد. تامین رزق حلال به همراهی این الگو، معیشت پاک و عزت آفرین را برای خانواده به ارمغان می‌آورد. چنین مردی در آموزه‌های دین اسلام مجاهد فی سبیل الله است و اگر در این مسیر بمیرد شهید در راه خدا محسوب می‌شود. ۲/۲– نقش : ظهور این نقش ارتباط مستقیمی با استقلال محیطی دارد. تجلی این نقش مرد را به یک تکیه‌گاه امن برای اعضای خانواده تبدیل می‌کند. اما متاسفانه مردان سست و کم تدبیر، کم نیستند. از این منظر یک توصیه خدمت زنان دارم: هر مردی که ازدواج می‌کند قبل از هر نیاز روانی به نقش مادری زنش نیاز دارد اما خود به این نیاز واقف نیست. ۲/۳– نقش برای همسر: این نقش با شناخت جایگاه و نقش زن در خانواده شکل می‌گیرد و با قدرشناسی آگاهانه رشد می‌یابد. این نقش تسهیل کننده کارهایی است که زن انجام می‌دهد اما وظیفه او نیست. ✓ این نقش حس فداکاری زن را افزایش می‌دهد. ✓ این نقش حس اعتماد زن را افزایش می‌دهد. ✓ این ویژگی روانی همه زنان است که از شوهران خود انتظار کمک ندارند اما انتظار قدرشناسی دارند. ۲/۴– نقش به فرزندان: مادر شخصیت فرزندان را می‌سازد و پدر به آن اعتبار می‌بخشد. نتیجه این اعتبار بخشی شکل‌گیری نقش الگویی پدر در ذهن فرزندان است. ۲/۵– نقش در جامعه: مردی که چهار نقش بالا را حتی در سطح متوسط در خود ایجاد می‌کند می‌تواند در جامعه به اصلاح گری بپردازد. یعنی آنچه را که می‌داند و عمل می‌کند به دیگران انتقال می‌دهد. او به وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. شجاعانه در جامعه حضور دارد و به همه مردم خدمت می‌کند. عزتمندباشید. امیدی (۹۹/۰۵/۲۸) @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مجموعه فایل های صوتی سلسله مباحث «معاد در قرآن» ۱. جلسه اول https://eitaa.com/tabyin1318/14 ۲. جلسه دوم https://eitaa.com/tabyin1318/16 ۳. جلسه سوم https://eitaa.com/tabyin1318/19 ۴. جلسه چهارم https://eitaa.com/tabyin1318/20 ۵. جلسه پنجم https://eitaa.com/tabyin1318/88 ۶. جلسه ششم https://eitaa.com/tabyin1318/89 ۷. جلسه هفتم https://eitaa.com/tabyin1318/90 ۸. جلسه هشتم https://eitaa.com/tabyin1318/91 ۹. جلسه نهم https://eitaa.com/tabyin1318/92 ۱۰. جلسه دهم https://eitaa.com/tabyin1318/93 ۱۱. جلسه یازدهم(عاقبت بخیری۱) https://eitaa.com/tabyin1318/94 ۱۲. جلسه دوازدهم(عاقبت بخیری۲) https://eitaa.com/tabyin1318/97 ۱۳. جلسه سیزدهم(قیامت) https://eitaa.com/tabyin1318/99 ۱۴. جلسه چهاردهم(سفینه عزت و کرامت۱) https://eitaa.com/tabyin1318/107 ۱۵. جلسه پانزدهم(سفینه عزت و کرامت۲) https://eitaa.com/tabyin1318/109 ۱۶. جلسه شانزدهم(کیفیت حشر) https://eitaa.com/tabyin1318/111 ۱۷. جلسه هفدهم(قیامت مدت و اسامی) https://eitaa.com/tabyin1318/114 ۱۸. جلسه هجدهم(لیله القدر؛ دعا) https://eitaa.com/tabyin1318/116 ۱۹. جلسه نوزدهم(لیله القدر؛ تمایلات) https://eitaa.com/tabyin1318/118 ۲۰. جلسه بیستم(لیله القدر؛ منزلت و تقدیر) https://eitaa.com/tabyin1318/121 ۲۱. جلسه بیست‌ویکم(لیله القدر؛ احسن تقویم) https://eitaa.com/tabyin1318/123 ۲۲. جلسه بیست‌و‌دوم(لیله القدر؛ امکان تداوم آثار) https://eitaa.com/tabyin1318/125 ۲۳. جلسه بیست‌‌و‌سوم(قیامت و سوال در آن) https://eitaa.com/tabyin1318/128 ۲۴. جلسه بیست‌‌و‌چهارم(نامه اعمال) https://eitaa.com/tabyin1318/130 ۲۵. جلسه بیست‌‌و‌پنجم(پاداش و کیفر۱) https://eitaa.com/tabyin1318/132 ۲۶. جلسه بیست‌و‌ششم(پاداش و کیفر۲) https://eitaa.com/tabyin1318/134 ۲۷. جلسه بیست‌‌و‌هفتم(صهیونیسم خبیث) https://eitaa.com/tabyin1318/136 ۲۸. جلسه بیست‌و‌هشتم(میزان؛ صراط و اعراف) https://eitaa.com/tabyin1318/138 ۲۹. جلسه بیست‌ونهم(دوزخ و جهنم) https://eitaa.com/tabyin1318/157 ۳۰. جلسه سی‌ام(بهشت۱) https://eitaa.com/tabyin1318/188 ۳۱. جلسه سی‌و‌یکم(بهشت۲) https://eitaa.com/tabyin1318/208 ۳۲. جلسه سی‌و‌دوم(آهنگ کمال لایتناهی) https://eitaa.com/tabyin1318/235 @tabyin1318
مجموعه فایل های صوتی « خانواده سالم » ۱. جلسه اول(اهمیت خانواده ۱) https://eitaa.com/tabyin1318/148 ۲. جلسه دوم(اهمیت خانواده ۲) https://eitaa.com/tabyin1318/150 ۳. جلسه سوم(تعریف خانواده ۱) https://eitaa.com/tabyin1318/154 ۴. جلسه چهارم(تعریف خانواده ۲) https://eitaa.com/tabyin1318/161 ۵. جلسه پنجم(تعریف خانواده ۳) https://eitaa.com/tabyin1318/165 ۶. جلسه ششم(تعریف خانواده ۴) https://eitaa.com/tabyin1318/191 ۷. جلسه هفتم(اهداف خانواده ۱) https://eitaa.com/tabyin1318/200 ۸. جلسه هشتم(اهداف خانواده ۲) https://eitaa.com/tabyin1318/204 ۹. جلسه نهم(اهداف خانواده ۳) https://eitaa.com/tabyin1318/219 ۱۰. جلسه دهم(اهداف خانواده ۴) https://eitaa.com/tabyin1318/227 ۱۱. جلسه یازدهم(اهداف خانواده ۵) https://eitaa.com/tabyin1318/237 ۱۲. جلسه دوازدهم(اهداف خانواده ۶) https://eitaa.com/tabyin1318/248 ۱۳. جلسه سیزدهم (اهداف خانواده ۷) https://eitaa.com/tabyin1318/255 ۱۴. جلسه چهاردهم(اهداف خانواده ۸) https://eitaa.com/tabyin1318/264 ۱۵. جلسه پانزدهم(اهداف خانواده ۹) https://eitaa.com/tabyin1318/274 ۱۶. جلسه شانزدهم(اهداف خانواده ۱۰) https://eitaa.com/tabyin1318/284 ۱۷. جلسه هفدهم(اهداف خانواده ۱۱) https://eitaa.com/tabyin1318/295 ۱۸. جلسه هجدهم(اهداف خانواده ۱۲) https://eitaa.com/tabyin1318/308 ۱۹.جلسه نوزدهم(اهداف خانواده ۱۳) https://eitaa.com/tabyin1318/316 ۲۰. جلسه بیستم(اهداف خانواده ۱۴) https://eitaa.com/tabyin1318/328 ۲۱. جلسه بیست‌و‌یکم(اهداف خانواده ۱۵) https://eitaa.com/tabyin1318/340 ۲۲. جلسه بیست‌و‌دوم(ارکان خانواده ۱) https://eitaa.com/tabyin1318/361 ۲۳. جلسه بیست‌و‌سوم(ارکان خانواده ۲) https://eitaa.com/tabyin1318/384 @tabyin1318
خانواده سالم..mp3
4.91M
تجلی انسانیت جلسه۱ ◼️ ۱ به فضل الهی جهت ادای دین به ماه محرم مباحثی تحت عنوان «عاشورا تجلی انسانیت» به سمع و نظر شما رسانده می‌شود امید است حضرت سیدالشهدا امسال همه ما را به عنوان زائر پیاده نجف کربلا بپذیرد. اولین بحث ما هست. قیام عاشورا مثل یک اقیانوس می‌ماند چطور آب اقیانوس تمامی ندارد. معارف عاشورا نیز پایان ناپذیر است. ما با دو نگاه به واقعه عاشورا می‌نگریم نگاه اول یک نگاه کلی به واقعه عاشورا است. با این نگاه عرض می‌کنیم که شناخت تبیین و توصیف کامل این واقعه غیرممکن است. در این قیام شرایطی استثنایی وجود دارد. که در هیچ‌یک از قیام‌های گذشته، قیام‌های پیرامون عاشورا و قیام‌های آینده تا روز قیامت مثل آن دیده نشده و نخواهد شد. چند نمونه از آن شرایط به سمع و نظر شما می‌رسد. تا هر یک از شما بزرگواران به اندازه تشنگی خود از آن سیراب شوید. اولین شرط استثنایی یقین به شکست ظاهری است. در جهاد نظامی یک روال جاری است. و معمولا در هرجای دنیا استفاده می‌شود. یک لشکر با عِده(نیروی انسانی) و عُده (امکانات و تجهیزات لازم در میدان جنگ) عازم میدان رزم می‌شود. نیروی انسانی این لشکر آموزش می‌بینند با روحیه شجاعت وارد میدان جنگ می‌شوند با شهامت و دلیری می‌جنگند خب طبیعی است این مواجهه مجروح دارد. کشته شدن دارد. اسارت دارد. عقب نشینی و شکست دارد. پیشروی و پیروزی دارد. مجاهدان همه این شرایط را می‌دانند و می‌پذیرند. اما در قیام عاشورا اولا موازنه قدرت اصلا نبود ثانیا یاران عاشورا به شکست ظاهری خود واقف بودند. @tabyin1318
بسم الله الرحمن الرحیم ❓ استقلال محیطی با آزادی درونی چه بوده؟ هدف نهایی از کسب آن دوچیست؟ 🔸: استقلال مخالف وابستگی است. انسان به هر میزان بر عوامل و زمینه‌هایی که در محیط، وابستگی او را تحریک و تشدید می‌کنند غلبه نماید، به همان میزان به استقلال نزدیک می‌شود. رفع وابستگی در سه بخش باید انجام گیرد: 1⃣ از : هر چند اشیا برای آسان سازی کارهای انسان است اما اگر حد آن رعایت نشود یا با سختی زندگی خواهد کرد یا با سستی. در حالت سختی با خود لجاجت کرده و نقش اشیا را کلاً رد می‌کند و در حالت سستی با خود مغرورانه برخورد کرده و نقش اشیا را فراتر از حد قلمداد می‌کند. افراد واقع در هر دو حالت،از تشخیص ابزاری که نقش آسان‌سازی را برای انسان دارند،عاجزند. 2⃣ از : هر چند این گونه انسان‌ها از کمک به دیگران استقبال می‌کنند اما به گونه‌ای نباشد که انسان از این دسته افراد،سوءاستفاده نماید. حتی انسان‌های خیرخواه نیز در کمک کردن تعادل را رعایت نکنند میزان استقلال محیطی آنها محل سوال است. به هر حال انسان باید تعادل را رعایت کند. راهبرد در این بخش یاری کریمانه و دریافت زاهدانه است. 3⃣ از : این دسته از انسان‌ها اهل شرارت هستند. احساس اطمینان به آن‌ها از عقلانیت به دور است. کسانی که در حالت سستی زندگی می‌کنند در مواجهه با انسان‌های بدخواه هم جنبه ترس و هم جنبه سازش‌کاری برای آن‌ها متصور است. در رشد استقلال محیطی رویکرد این است که فرزند یا متربی مسلح به مهارت دفع شرارت از خود باشد. آموزه‌های دین ما توصیه به افزایش می‌کند. آغاز حمله،کار انسان‌های شرور است. فردی که بترسدیابه فکر سازش‌کاری باشد، تهی از استقلال محیطی است. قرآن کریم در این بخش سه دسته شرارت، معرفی می‌کند که مومن باید در مقابل آن‌ها به قدرت دفاعی مسلح شود. ۱) غاسق: مخفیانه ضربه می‌زند که وحشت حاکم شود. ۲) نفاث: با شایعه و تردید افکنی انگیزه‌ها را مورد هجمه قرار می‌دهد تا سستی ایجاد شود. ۳) حاسد: خوبی‌های دیگران را مورد هجمه قرار داده تا میزان خوبی‌ها کاهش یابد. راهبرد در این سه شرارت☝️ بصیرت و توکل به خداست. 🔸: آزادی مخالف اسارت است. بحث آزادی در محدوده گرایشات و تمایلات درونی است. یعنی انسان آنچه را که در محیط می‌بیند در درونش یک گرایش اتفاق می‌افتد که هم می‌تواند بدباشد،خوب باشد، غلیظ باشد، رقیق باشد و یا متعادل باشد. مثال: – یک انسان در مواجهه با یک قصر مجلل در درونش چه واکنشی روی می‌دهد؟ – انسان در مواجهه با یک مسلمان و یک مسیحی که هر دو کمک خواسته‌اند چه باید کند؟ – انسان در امر احسان می‌خواهد بین دو انسان یکی را انتخاب کند، یکی از اقوام و دیگری غریبه است. بااین توضیحات عرض می‌شود، استقلال محیطی با آزادی درونی یک چیز هستند، دو عنصر مکمل هم هستند. مصداق انسانی استقلال، و مصداق انسانی آزادی درونی، است. استقلال محیطی ⬅️ در عرصه و آزادی درونی ⬅️ در عرصه است. با این وجود هماهنگی بین زن و شوهر در تعلیم و تربیت معجزه می‌کند که مهمترین مانع هماهنگی، توقف و اصرار بر خودخواهی است. به فضل الهی در آینده نزدیک درباره آزادی درونی مثل استقلال محیطی بحث جدا و مفصلی ارائه خواهد شد. 🔸 جمله پایانی: هدف نهایی از کسب استقلال محیطی و آزادی درونی قرب اختیاری به خداست. عزتمندباشید – امیدی @tabyin1318
تجلی انسانیت؛ جلسه۲ ◾️ ۲ بسم الله الرحمن الرحیم شرط استثنایی دوم که در حادثه عاشورا دیده می‌شود عبارت است از؛ این واقعه مطلقا نداشت. حداقل حمایت مردمی بدرقه مجاهدان به‌سوی میدان جنگ است‌. این حداقل در روحیه مجاهدان تاثیر مثبت دارد. با تداوم جنگ حمایت‌های مالی، روانی و انسانی و معنوی مردم شدت پیدا می‌کند. مثلا مجاهدان می‌شوند مردم جشن می‌گیرند‌. از مجاهدان چند نفری می‌شوند مردم رسیدگی می‌کنند‌، دعا می‌کنند. از مجاهدان چند نفری می‌شوند مردم مراسم باشکوه می‌گیرند. شعرا شعر ستایش می‌سرایند‌. خواننده‌ها، مداحان با صدای خوب و آهنگ خوب اثر هنری تولید می‌کنند و از این قبیل... چنین چیزهایی در واقعه عاشورا بی‌معناست اولا، همان مردم یک‌صدا فریاد می‌زنند قیام نکنید ثانیا. مردم این‌جوری عنوان می‌کنند قیام شما دنیای ما را به خطر می‌اندازد. اگر قیام بکنید مجبوریم در مقابل شما بایستیم‌. شرط استثنایی موجود در حادثه عاشورا در بند سوم این است واقعه عاشورا کاملا از حمایت دولتی محروم بود. حداقل حمایت دولتی به کشورهای همسایه است تا با مذاکره کشور متخاصم را محکوم بکند و یک اجماع بین المللی علیه کشور متخاصم درست بکند. این حرکت چقدر در روحیه مجاهدان راه حق تاثیر دارد. بدیهی است زیاد؛ تهیه و ارسال تجهیزات و تدارکات به منطقه جنگی اقدام بعدی است که مسئولان می‌توانند این کار را بکنند. که با انجام آن دوباره مجاهدان روحیه می‌گیرند. در میدان جنگ و ارتباط مستقیم با مجاهدان قطعا در روحیه آن‌ها تاثیر مثبتی می‌گذارد. در حادثه عاشورا علاوه بر اینکه ذره‌ای از این حمایت‌ها نبود مسئولان دولتی از هر لحاظ با این قیام ضدیت تام داشتند. حمایت که اصلا نبود بلکه تضعیف و تعقیب دولتی، تلاش برای به زانو درآوردن مجاهدان، انجام عملیات روانی گسترده با تحریک عواطف و افکار مردم بر ضد مجاهدان از جمله اقداماتی بود که مسئولین دولتی علیه این قیام انجام دادند. و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین @tabyin1318
بسم الله الرحمن الرحیم به سوالات: ❓ ۱) اگر زن در استقلال فکری و مرد در استقلال عاطفی ضعیف باشد آیا آسیب‌هایی امکان بروز دارد؟ با توجه به تربیت‌های امروزی امکان بروز هر گونه ضعف در این دو قسم استقلال وجود دارد که بخشی از آن را می‌توان در مرحله همسرگزینی، مدیریت کرد. وابستگی عاطفی مرد یک ضعف است اگر این مرد دارای پدر باشد به یک شکل این ضعف ظهور می‌کند و اگر باشد به شکلی دیگر. وابستگی فکری زن نیز یک ضعف محسوب می‌شود اگر این زن دارای مادر باشد به شکلی ضعف ظهور می‌کند و اگر باشد به شکلی دیگر. این چند جمله را عرض کردم که مخاطبان گرامی در مرحله همسرگزینی دقت کنند و حتماً به یک مشاور مراجعه کنند. اما افرادی که الان متاهل هستند باید با یک عزم جدی و توکل بر خدا به جبران و اصلاح ضعف‌های هم دیگر اهتمام نشان دهند. وقتی بر تولید محبت یک زن تاکید می‌شود این‌گونه تصور نشود که او نباید به خود بپردازد. زن بدون قدرت فکری نمی‌تواند محبت سرشار خود را مدیریت کند. از این رو هرج و مرج می‌شود. در مرد نیز همین‌طور است، یعنی مرد با تدبیر، با عاطفه ضعیف، خشک و تلخ می‌شود. 🔶 نکته پایانی: زن و شوهری که بعد از ازدواج با چنین شرایطی روبرو می‌شوند به جای عجز و لابه و اظهار گله، به اصلاح همدیگر اهتمام جدی نشان دهند، و اطمینان داشته باشند که خدا حامی آن‌هاست. چون اصل انتخاب با خود انسان است، اگر ضعفش را قبول نکند – به فرض اینکه طلاق بگیرد و در خیال خود راحت شود – در ازدواج احتمالی بعدی، چون از زندگی قبلی فراری بوده، وارد پناهگاهی ناشناخته خواهد شد. قطعاً به دعوت می‌کند.۲) ایثارگری زن یعنی چه؟ فاصله آن باظلم‌پذیری چیست؟ میزان ایثار تابع میزان تعادل شخصیت است. زنی که شوهرش از تعادل فاصله دارد ایثارگری‌ برای او ضرورت پیدا می‌کند. از این رو عرض می‌شود، زن یعنی تلاش او برای نیل شوهرش به تعادل. و این تلاش با ناسازگاری شوهر، با کاهش سرعت روبرو می‌شود اما ارزش تکاملی پیدا می‌کند. هیچ کس نمی‌تواند بگوید این ایثارگری زن امکان‌پذیر نیست اما می‌توان گفت سخت است. وقتی یک اتومبیل در سربالایی دچار افت سرعت می‌شود. راننده متبحر با حوصله و دقت آن مانع را رد می‌کند. ظلم‌پذیری مخالف ایثارگری است. چون ایثارگری تابع شخصیت قوی است اما ظلم پذیری تابع شخصیت ضعیف و پر مدعاست. پس از یک زن ایثارگر با مبنای شخصیت قوی کسی نمی‌تواند سوءاستفاده نماید. زن ضعیف با سختی زندگی خواهد کرد، حتی اگر شوهر سالمی داشته باشد، اما اگر شوهرش ناسالم باشد زن در مذلت خواهد بود، اگر او آن را ایثارگری بنامد، خودفریبی است. عزتمندباشید – امیدی @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 عطر ماندگار🌴
🌴نهج البلاغه۷۳-حقوق متقابل پدر و فرزند 🌴درود خدا بر مولی فرمودند: همانا فرزند را بر پدر، و پدر را ب
🌴نهج البلاغه ۷۴-پیروزیهای دروغین 🌴درود خدا بر مولا فرمودند: پیروز نشد آن کس که گناه بر او چیرگی یافت ، و آن کس که با بدی پیروز شد شکست خورده است. 🍃🍃 @tabyin1318
بسم الله الرحمن الرحیم خدمت شما مخاطبان ارجمند کانال عطر ماندگار عرض سلام و ادب داریم. به جهت تنوع فکری و هنری بر آن شدیم تا پویشی هنری راه‌اندازی کنیم لذا برداشت خود را از مفهوم لوگوی بالا، با ذکر نام حداکثر تا دهم شهریور ماه به آیدی‌های اعلامی زیر ارسال کنید. ✓ بهترین جملات در قالب پوستر طراحی شده و در کانال قرار خواهد گرفت. @Tabyin16 @Mobin_99 @tabyin1318
تجلی انسانیت جلسه ۳ ▪️ ۳ بسم الله الرحمن الرحیم ما داریم شرایطی را عنوان می‌کنیم که به شما بگوئیم حادثه عاشورا، واقعه عاشورا یک قیام استثنایی است. نظیر ندارد. در این جلسه شرط استثنایی چهارم را عرض می کنم در برخورد با اسرای واقعه عاشورا ذره‌ای محبت حتی در نازل‌ترین سطح حیوانی آن دیده نمی‌شود. ❓اسیر کیست؟ اسیر آن مجاهدی است که ذره‌ای قدرت دفاعی نداشته و به اسارت دشمن در بیاید. حداقل برخورد انسانی با این اسیر در همه جای دنیا متداول است. اسرای واقعه عاشورا اولا از مجاهدان نبودند چون همه مجاهدان شهید شدند. که بگوییم بالاخره چند لحظه قبل تمام قد می‌جنگیدند. نه اینجوری نبود. مجاهدی نمانده بود. ثانیا اسرا از زنان و کودکان بودند با این وجود نه تنها در حد نازله یک حیوان به آنها محبت نشد بلکه شدیدترین و خشن‌ترین رفتارها آن هم با تمام وقاحت و خباثت انجام گرفت. یک مثال می‌زنم و با استفاده از آن، شرط استثنایی پنجم را عرض می‌کنم. شما فرض بکنید کل کره زمین را تاریکی مطلق فرا گرفته است. یک لامپ صد واتی مثلا فضای یک متر مربعی را روشن کرده است. اولا این لامپ مقهور تاریکی مطلق است. ثانیا این لامپ از هر طرف به آسانی قابل رویت است. یک گروه ۷۲ نفری در احاطه کامل شرایط چهارگانه می‌باشد. از این رو شرط پنجم آشکار می‌شود به نام «غربت محض». غربت محض یک شرط استثنایی است فقط در حادثه عاشورا دیده شده است. معنای این غربت در مثال کاملا روشن است. اگر یک مقام دولتی از عاشورا حمایت می‌کرد؛ آن غربت دیگر محض نبود. اگر یک طایفه از عرب از این قیام حمایت می کردند؛ آن غربت دیگر محض نبود. اگر فقط چند نفری در مسجد جمع می‌شدند و برای پیروزی قیام عاشورا دعا می‌کردند؛ آن غربت دیگر محض نبود. پس ببینید حادثه عاشورا غربت محض دارد چون به اندازه نوک سوزنی از آن حمایت نشد که هیچ؛ بلکه با تمام وجود در مقابل آن ایستادگی شد. و صلی الله علی سیدنا محمد و آل الطاهرین @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تجلی انسانیت، جلسه ۴ ▪️ ۴ بسم الله الرحمن الرحیم در این جلسه یک تحلیلی از این شرایط پنج‌گانه خدمت شما تقدیم می‌کنم. با دقت در هر یک از این شرایط فهمیده می‌شود که انسانیت در کامل‌ترین و زیباترین جلوه‌ها به ظهور رسیده است. در مدخل بحث عرض شد که این حادثه با نگاه کلی در حد کامل غیرقابل وصف است. الان هزار و چهارصد سال و اندی از این حادثه گذشته است. واقعا ما چه فهمیدیم؟! این‌همه بحث، این‌همه کتاب، این‌همه سخنرانی، این‌همه روضه، این‌همه اثر هنری، این‌همه قیام‌هایی که از آن الهام گرفته شده. آیا می‌شود گفت همه این‌ها قطره‌ای از عاشورا را درک کرده؟! تامل در هریک از این شرایط پنج‌گانه عجز انسان را در این توصیف کامل اثبات می‌کند‌. باید عرض بکنیم آن لحظه که خدا انسان را خلق کرد به خودش احسن الخالقین نام نهاد و به انسان احسن مخلوقات. اما همین انسان که از سوی خدا احسن مخلوقات نام گرفت از لحظه هبوطش به زمین از کرامت اختیار خودش سواستفاده کرد. این‌قدر ادامه داد، ادامه داد تا در زمان امام حسین همین احسن مخلوقات، همین اشرف مخلوقات به اسفل مخلوقات تبدیل شد. امام حسین با قیام عاشورا انسانیت را از عمیق‌ترین نقطه پستی‌ها گرفت و چنان در یک نیم روز عمل کردکه انسانیت در قله احسن تقویم قرار گرفت. این‌جا لازم است ذهن شما را عودت دهم به مثال تاریکی مطلق، عرض شد یک‌لامپ روشن هر چند از هر طرف مقهور تاریکی است. اما از هر طرف نیز قابل رویت است. امام حسین از همین مزیت استفاده کرد و با ۷۲ نفر از یارانش در یک نیم روز عاشورا در کامل‌ترین و زیباترین حد خود پر تیراژترین رفتارهای انسانی را به نمایش گذاشت. از قِبَل همین تیراژه مسیر حرکت انسان به سوی قله انسانیت اولا هموار شد، ثانیا روشن شد، ثالثا تثبیت شد. امام حسین مرکزیت این نور است و ۷۲ تن از یاران باوفایش شعاع این نور هستند از این رو آیا می‌شود گفت این حادثه را می‌توان به طور کامل وصف کرد؟! عرض شد تفکر در هر یک از این شرایط استثنایی عجز انسان را از وصف کامل این حادثه نشان می‌دهد. من از همه مخاطبان ارجمند درخواست می‌کنم در این شرایط پنج‌گانه و تحلیل کوتاهی که از آن‌ها به شما ارائه دادم تفکر بکنید، بیاندیشید. و صلی الله علی سیدنا محمد و آل الطاهرین @tabyin1318
بسم الله الرحمن الرحیم خدمت شما مخاطبان ارجمند کانال عطر ماندگار عرض سلام و ادب داریم. به جهت تنوع فکری و هنری بر آن شدیم تا پویشی هنری راه‌اندازی کنیم لذا برداشت خود را از مفهوم لوگوی بالا، با ذکر نام حداکثر تا دهم شهریور ماه به آیدی‌های اعلامی زیر ارسال کنید. ✓ بهترین جملات در قالب پوستر طراحی شده و در کانال قرار خواهد گرفت. @Tabyin16 @Mobin_99 @tabyin1318