eitaa logo
چهارده معصوم "علیهم‌السّلام"
663 دنبال‌کننده
508 عکس
142 ویدیو
9 فایل
☑️«کانال چهارده معصوم علیهم‌السلام» جهت آشنایی بیشتر با شخصیت و سیره معصومین علیهم‌السلام در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش ایجاد شده است @tabyin_Chahardah_Masoom ✅ وابسته به مجموعه‌ی«تبیین منظومه فکری رهبری» @t_manzome_f_r 📩 مدیر @tabyin_manzome
مشاهده در ایتا
دانلود
«ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتى که حکومت امام زمان (علیه‌آلاف‌التّحیّة‌و‌الثّناء‌وعجّل‌ا‌لله‌‌تعالى‌فرجه) تشکیل خواهد شد، زندگىِ امروز را بسازیم و بنا کنیم.» ۱۳۶۸/۱۲/۲۲ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
مهدويت مبشر هدف همه بعثت هاست Trim.mp3
1.25M
«مسئله مهدویت در شمار چند مسئله اصلی در چرخه و حلقه‌ی معارف عالیه دینی است مثل مسئله نبوت، اهمیت مسئله مهدویت را در این حد باید دانست اون چیزی که مهدویت مبشر آن است چیزی است که همه انبیاء برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت‌هایی است که خدا در انسان به وجود آورده و قرار داده است.» ۱۳۹۰/۰۴/۱۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«یک خصوصیتی که در دوران امام زمان عج هست این است که انسان‌ها آراسته به فضائل اخلاقی می‌شوند، ضعف‌های اخلاقی که این همه مشکلات را برای بشر به وجود آورده در طول تاریخ از انسان‌ها گرفته می شود.» ۱۳۶۶/٠۱/۲۴ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) 💢اخلاق او؛ قرآن او ازیکی از همسران رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) پرسیدند که اخلاق رسول خدا را برای ما توصیف کن؛ او در جواب گفت که اخلاق او قرآن بود. ✅هرچه در قرآن راجع به انسان به صورت خوب وپسندیده می‌خوانید دروجود آن بزرگوار متبلور بود‌. همین هم شد که آن گویی که او در فضای تاریخ پرتاب نمود، هنوز دارد با شدت پیش می‌رود. ۱۳۷۰/۱۱/۰۲ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔹 امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) درباره کسی که سزاوار به دست گرفتن بخشی از کارهای مردم است؛ که البته این از موضع ریاست یک کشور شروع می‌شود و تا مدیریّت‌های پایین‌تر و کوچکتر ادامه پیدا می‌کند، می‌فرمایند: 🔸 «فکان اوّل عدله نفی الهوی عن نفسه»؛ اوّلین قدم او در راه عدالت این است که هوی و هوس را از خودش دور کند. 🔸 «یصف الحق و یعمل به»؛ حق را بر زبان جاری و توصیف کند و نیز به آن عمل نماید. به همین خاطر است که در اسلام، قدرت با اخلاق پیوسته است و قدرت عاری از اخلاق، یک قدرت ظالمانه و غاصبانه است. 🔹 روش‌هایی که برای کسب قدرت و حفظ آن به کار گرفته می‌شود، باید روش‌های اخلاقی باشد. در اسلام، کسب قدرت به هر قیمتی، وجود ندارد. این‌طور نیست که کسی یا جمعی حق داشته باشند به هر روش و وسیله‌ای متشبّث شوند، برای این که قدرت را به دست آورند. نه‌! قدرتی که از این راه به دست آید و یا حفظ شود، قدرتِ نامشروع و ظالمانه است. @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 💢گاهی شهید شدن آسان‌تر از زنده ماندن است. این نکته را اهل معنا ودقت، خوب درک می‌‌کنند.گاهی زنده ماندن و زیستن و تلاش کردن در یک محیط، بمراتب مشکل‌تر از شهید شدن و به لقا‌ی خدا پیوستن است. امام حسن(علیه‌السلام) این مشکل را انتخاب کرد. ۱۳۷۵/۰۳/۲۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت  هادی علیه‌السلام توانست آن‌ها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند.» ۱۳۸۳/۰۵/۳۰ ▪️انسان ۲۵۰ ساله | امام هادی علیه‌السلام و گسترش شبکه‌های شیعه در قم، ری و خراسان @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻عمر مبارک امام رضا (علیه‌السلام) تقریباً پنجاه و پنج سال بوده است یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (علیه‌السّلام) است تا سال ۲۰۳ تمام زندگی این بزرگوار با همه‌ی این عظمت‌ها و عمق‌ها و ابعاد گوناگونی که می‌شود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدّت عمر نسبتاً کوتاه انجام گرفته است. از این مدّت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال، تقریباً نوزده سال، مدّت امامت این بزرگوار است؛ امّا همین مدّت کوتاه را که ملاحظه می‌کنید، تأثیری که در واقعیّت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقىِ اسلام و پیوستن به اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است. ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ▪️بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه‌السلام) نماهنگ| باقرالعلوم علیه‌السلام 🔻امام باقر در دو جبهه مبارزه کرد: اولا در جبهه فکر و اندیشه اسلامی و تبیین قرآن و اسلام راستین ثانیا در جبهه درگیری و برخورد سیاسی ۱۳۹۷/۰۵/۲۷ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
13920712_7535_192k.mp3
7.25M
(علیه‌السلام) انسان ۲۵۰ ساله | امام جواد علیه السلام، نشانه مقاومت  🔻امام جواد مانند دیگر ائمه معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است....... ۶۰/۲/۲۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«یک نکته در باب مسئله‌ی مهدویت این است که شما در آثار اسلامی، در آثار شیعی می‌بینید که از انتظار ظهور حضرت مهدی تعبیر شده است به انتظار فرج. فرج یعنی چه؟ یعنی گشایش. کِی انسان انتظار فرج دارد؟ انتظار گشایش دارد؟ وقتی یک فروبستگی‌های وجود داشته باشد، وقتی گره‌ای هست، وقتی مشکلی هست. در زمینه‌ی وجود مشکل، انسان احتیاج پیدا می‌کند به فرج؛ یعنی سرانگشتِ گره‌گشا؛ بازکننده‌ی عقده‌های فروبسته. این نکته‌ی مهمی است.» ۱۳۸۷/۰۵/۲۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
13870527_8255_32k.mp3
658.5K
«انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه‌ی همت خود نکند، صرفاً دل خوش کند به اینکه ما منتظر امام زمان (علیه‌الصّلاةو‌السّلام) هستیم. اینکه انتظار نیست. انتظارِ چیست؟ انتظارِ دست قاهرِ قدرتمندِ الهىِ ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسان‌ها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسان‌ها را بنده‌ی واقعی خدا بکند. باید برای این کار آماده بود. تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک قدم به سمت آن هدف والاست. انتظار معنایش این است.» ۱۳۸۷/۰۵/۲۷ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«مأموریت بزرگ حضرت بقیه‌اللّٰه (ارواحنا‌فداه) ایجاد قسط و عدل است.» ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) 💢دوران ده ساله‌ی حاکمیت اسلام دوران شالوده‌ریزی‌ نظام اسلامی وساختن یک الگو ونمونه از حاکمیت اسلام برای همه‌ی زمان‌ها ودوران‌های تاریخ انسان وهمه‌ی مکان‌ها ست. ✅هدف پیامبر فقط مبارزه با کفار مکه نبود؛ مسأله، مسأله‌ی جهانی بود. 💢هدف این بود که پیام آزادی و بیداری وخوشبختی انسان به همه‌ی دل‌ها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکان‌پذیر نبود. ۱۳۸۰/۰۲/۲۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻استمرار مبارزه خستگی نا‌پذیر 📌اولین درس امام صادق علیه‌السلام برای ما منتسبین به آن بزرگوار باید استمرار جهاد و مبارزه‌ی خستگی ناپذیر باشد و همان استمرار مبارزه بود که شعله‌ی مقدس فکر آن حضرت را تا امروز در دنیا نگه‌داشت. ۶۷/۳/۲۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻کار امام صادق علیه السلام 📌در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) یک فرصت و فسحتی را در اختیار گذاشت و این بزرگوار توانستند کاری بکنند که با پایه‌های معرفت اسلامىِ صحیح در جامعه، آن‌چنان مستحکم بشود که تحریف‌ها دیگر نتواند این پایه‌ها را از بین ببرد. ایشان این کار را کرد، تا این زمینه بماند و در هر دوره‌ای از دوره‌های تاریخ، کسانی که لایق هستند، بتوانند از این زمینه استفاده کنند و نظام اسلامی و مبنای مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را به‌وجود بیاورند و این بنای رفیع را بسازند. این، کارِ امام صادق (علیه‌السّلام) است. ۱۳۸۴/۰۹/۰۷ ▪️بیانات در دیدار هزاران نفر از بسیجیان در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻امام باقر علیه‌السلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع 📌امام باقر علیه‌الصلاةوالسلام در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی و همگانی از همه‌ی وسایل مشروع و ممکن استفاده کرد. ۱۳۶۷/۶/۲۵ همین‌که افرادی را تربیت کند، به عنوان وکیل و نایب ‌خود بگذارد که کار آن حضرت را دنبال کنند، و ادامه‌ی تبلیغات و تعلیمات آن حضرت را به عهده بگیرند. این سازماندهی ‌پنهانی امام باقر بود، که از زمان قبل از امام باقر شروع شده بود، اما در زمان آن حضرت یک هیجان بیشتری پیدا کرد که کاری بسیار خطرناک بود. ۱۳۶۶/۵/۹ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻درس بزرگ امام جواد علیه‌السلام 📌امام جواد مانند دیگر ائمه‌ی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده‌ی شایسته‌ی خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سال‌هایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند. همان‌طوری که ائمه‌ی دیگر ما علیهم‌السلام با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشه‌ی مهمی از جهاد همه جانبه‌ی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله‌ی با این قدرت‌ها برانگیزیم. اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسان‌تر است. اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می‌آراید، شناختن او برای مردم مشکل است. در دوران ما و در همه‌ی دوران‌های تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کرده‌اند وقتی از مقابله‌ی رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ی ریاکاری و نفاق بزنند. ۱۳۵۹/۷/۱۸ ▪️بیانات در خطبه‌ی نماز جمعه @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
29.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(علیه‌السلام) 📌گذرا بودن دنیا...... ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ▪️شرح حدیثی از امام باقر(ع) در ابتدای درس خارج فقه درباره گذرا بودن دنیا @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
13921018_7942_192k.mp3
5.03M
(علیه‌السلام) 🔻انسان ۲۵۰ ساله | امام حسن عسکری علیه‌السلام و تحسین دوست و دشمن 📌امام حسن عسکری علیه‌السلام امامی بود که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها........ ۱۳۹۰/۱۲/۱۰ ▪️دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«درس دیگری که اعتقاد به مهدویّت و جشن‌های نیمه شعبان باید به ما بدهد، این است: عدالتی که ما در انتظار آن هستیم - عدالت حضرت مهدی علیه‌السّلام که مربوط به سطح جهان است - با موعظه و نصیحت به دست نمی‌آید؛ یعنی مهدی موعودِ ملت‌ها نمی‌آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده‌طلبی و سلطه‌گری و استثمار نکنند. با زبان نصیحت، عدالت در هیچ نقطه عالم مستقر نمی‌شود. استقرار عدالت، چه در سطح جهانی - آن طور که آن وارث انبیا انجام خواهد داد - و چه در همه بخش‌های دنیا، احتیاج به این دارد که مردمان عادل و انسان‌های صالح و عدالت‌طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگویان حرف بزنند.» ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
13930321_8893_128k.mp3
1.36M
«این نگاه ادیان به پایانِ راهِ کاروان بشرى، نگاه بسیار امیدبخشى است؛ حقیقتاً روحیّه‌ى انتظار و روحیّه‌ى ارتباط با ولىّ‌عصر (ارواحنافداه) و منتظر ظهور بودن و منتظر آن روز بودن، یکى از بزرگ‌ترین دریچه‌هاى فرج براى جامعه‌ى اسلامى است. منتظر فرج هستیم؛ خود این انتظار، فرج است؛ خود این انتظار، دریچه‌ى فرج است، امیدبخش است، نیروبخش است؛ از احساس بیهودگى، از احساس ضایع شدن، از نومیدى، از گیج و گمى نسبت به آینده جلوگیرى می‌کند؛ امید می‌دهد، خط می‌دهد. مسئله‌ى امام زمان (سلام‌الله‌علیه) این است و امیدواریم که خداى متعال ما را به معناى واقعى کلمه از منتظران قرار بدهد و چشم ما را به تحقّق این وعده‌ى الهى روشن کند.» ۱۳۹۳/۰۳/۲۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
« با فضیلت‌ترین اعمال، انتظار فرج است. معناى این جمله آن است که در هر شرایطى ــ ولو سخت‌ترین شرایط باشد ــ شیعه حق ندارد مأیوس بشود و ناامید بشود؛ [چون] منتظر است، منتظر فرج، منتظر گشایش، منتظر بازشدن افق و نَفْس این انتظار به او نیرو می‌دهد و او را قدرتمند می‌کند.» ۱۳۷۲/۱۱/۰۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) ✅شاید در همان سالِ اوّل، ماه‌های اوّلِ ورود پیغمبر به مدینه یکی از اوّلین کارهایی که پیغمبر انجام دادند، ایجاد عقد اخوّت بین مسلمان‌ها بود؛ یعنی مسلمان‌ها را با هم برادر کردند. اینکه می‌گوییم با هم برادر هستیم، در اسلام یک تعارف نیست؛ یعنی حقیقتاً مسلمین نسبت به یکدیگر دارای حقّ برادری هستند؛ نسبت به هم طلبکارند، همچنان که برادران نسبت به هم؛ مدیون یکدیگر هستند و باید حقوق متقابلی را نسبت به هم عمل کنند. پیغمبر این را عملی کرد: دو به دو مسلمان‌ها را با هم برادر کرد، و طبقات این‌ها و خانواده‌های این‌ها و اشرافیگریِ اشراف مدینه و قریش را رعایت نکرد. ✅یک مثال دیگر برای اینکه نشان بدهیم پیغمبر چگونه فضای جامعه را با ارزش‌های اسلامی می‌آغشت، روح وفاداری است که در اسلام بسیار مهم است؛ حق‌شناسی و پاس زحمت و خدمت افراد را داشتن ‌منهای عقاید و سلایق سیاسی و خط و ربط و بقیّه‌ی امور که در سلامت جامعه بسیار مؤثّر است و پیغمبر عملاً روی این تکیه‌ی زیادی می‌فرمودند. ✔️یک مورد عرض می‌کنم، یک زنی در مدینه ‌یعنی در دوران حکومت اسلامی آمد دیدن پیغمبر. اصحاب دیدند که رسول اکرم نسبت به این زن خیلی اظهار محبّت کرد؛ احوالش را پرسید، احوال خانواده‌اش را پرسید، با کمال صمیمیّت و محبّت با او رفتار کرد. بعد که آن زن رفت، پیغمبر برای رفع تعجّب اصحاب فرمودند که این زن در زمان خدیجه به منزل ما رفت‌وآمد می‌کرد؛ یعنی در دوران اختناق و در آن وقت شدّت در مکّه. لابد در آن دورانی که همه محاصره کرده بودند و خدمت حضرت خدیجه (سلام ا‌لله‌ علیها‌) همسر مکرّم پیغمبر نمی‌آمدند، این خانم رفت‌وآمد می‌کرده. در این روایت‌ ندارد که این زن، مسلمان شده بود امّا به صِرف اینکه در گذشته یک چنین خصوصیّتی و صمیمیّتی و محبّتی ابراز می‌کرده، پیغمبر اکرم سال‌ها بعد از آن، این را رعایت می‌کردند. ✅ یک نمونه هم مسئله‌ی ایجاد فضای کار و تلاش در جامعه است. پیغمبر اکرم اکتفا نمی‌کردند به اینکه دستور بدهند که مردم باید کار کنند و تلاش کنند؛ بلکه با روش‌های مختلف، روحیه‌ی کار و تلاش را در مردم زنده می‌کردند. پیغمبر گاهی که یک جوانی را مشاهده می‌کرد، اگر می‌دید او بیکار است، می‌فرمود: اِنَّ ا‌لله لا یُحِبُّ الشّابُّ الفارِغ؛ خدا از جوانی که عمر خودش را تلف می‌کند و به بیکاری می‌گذراند، خشنود نیست. ۱۳۶۸/۷/۲۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
 (علیه‌السلام) 💢نهضت‌ حسینی‌ از دو نگاه‌ قابل‌ ارزیابی‌ ست: ✔️ یک نگاه، نگاه‌ حرکت‌ ظاهری‌ حسین‌ بن‌علی‌ است‌ که‌ حرکت‌ علیه‌ یک حکومت‌ فاسد، منحرف، ظالم‌ و سرکوب‌گر یزید است‌ ✔️ نگاه‌ دوم‌ که‌ در واقع‌ باطن‌ این‌ حرکت‌ نهضت‌ است، حرکت‌ بر علیه‌ جهل‌ و زبونی‌ انسان‌ است. 💢قیام‌ امام‌ حسین‌ دارای‌ دو نتیجه‌ احتمالی‌ است ✅یک نتیجه‌ احتمالی‌ از مبارزه‌ امام‌ آن‌ بود که‌ بتواند بر حکومت‌ یزید، پیروز و قدرت‌ را از چنگ‌ کسانی‌ که‌ با قدرت‌ بر سر مردم‌ می‌کوبیدند و سرنوشت‌ آنان‌ را تباه‌ می‌کردند، خارج‌ کند و حکومت‌ را در مسیر صحیح‌ خود بیندازد. اگر اینطور می‌شد، مسیر تاریخ‌ به‌ نفع‌ استقرار حاکمیت‌ واقعی‌ اسلام‌ در همان‌ زمان‌ تغییر می‌یافت. ✅وجه‌ دیگر این‌ بود که‌ امام‌ نتواند به‌ هر دلیل‌ پیروزی‌ سیاسی‌ و نظامی‌ را به‌ دست‌ آورد. آن‌ وقت، امام‌ حسین‌ (ع) نه‌ با زبان‌ بلکه‌ با خون، مظلومیت‌ و با زبانی‌ که‌ تاریخ‌ آن‌ را تا ابد فراموش‌ نخواهد کرد، حرف‌ خود را مثل‌ یک جریان‌ مداوم‌ غیرقابل‌ انقطاعی‌ به‌ جریان‌ می‌اندازد. 💢 به‌ خاطر کوتاهی‌ دیگران، مقصود اول‌ حاصل‌ نشد اما امام‌ (ع) به‌ مقصود خود رسید یعنی‌ چیزی‌ که‌ هیچ‌ قدرتی‌ نمی‌توانست‌ آن‌ را از امام‌ بگیرد و آن، قدرت‌ رفتن‌ در میدان‌ شهادت‌ و تقدیم‌ جان‌ و عزیزان‌ بود. ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r