eitaa logo
تبیین، تحلیل و اجتهاد
925 دنبال‌کننده
16 عکس
13 ویدیو
1 فایل
این کانال جهت بارگذاری متن‌های تحلیلی_تبیینی راه‌اندازی شده و وابسته به مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری می‌باشد. ادمین: @Manzome_fekri110
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخِ دو سوال. @tabyin_tahlil_ejtehad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 #صوت کار بر "زمین" مانده... حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان #بیانیه‌ی_گام_دوم @tabyin_tahlil_ejtehad
سلام علیکم طاعات قبول ما برای ایجاد گفتمان نیاز به و و داریم. باید در جبهه‌ی انقلاب کسانی باشند که بعنوان مبانی و معارف و اهداف انقلاب اسلامی، مطرح باشند. همچنان که مثلا سخنگوی فلان نهاد، مرجع روشنگری نسبت به مسائل و رخدادهای آن نهاد است، جبهه‌ی انقلاب هم به اینچنین نیاز دارد. مساله دوم است. جبهه‌ی انقلاب علاوه بر آموزش دیده و توجیه شده، نیاز به رسانا هم دارد. رسانه اگر و یا بود، از رسانا بودن می‌افتد. در کنار سخنگویان و رسانه، نیاز به گفتمان سازی که در متن میدانِ انقلاب حضور فعال و هوشمندانه داشته باشند هم داریم. بنده نسبت به بزرگوارانی که اصطلاحا لیدرهای انقلابی محسوب می‌شوند و همچنین رسانه‌هایی که کارهای انقلابی می‌کنند و تشکّل‌هایی که احیانا روشنگری‌هایی دارند، آشنایی دارم، اما سوال این است که این‌هایی که هست نمره‌ی‌شان در ساحت تمدن‌سازی چند است؟! کاری که ما باید انجام دهیم چیست؟ @tabyin_tahlil_ejtehad
اساس یک حزب این است که مجموعه‌ای از صاحبان فکر سیاسی و اعتقادی و ایمانی تشکّلی درست می‌کنند و میان خود و آحاد مردم می‌کنند و مردمی را با خودشان همراه می‌کنند، تا فکر خود را به آنها برسانند تا افکاری را که خودشان به آن اعتقاد دارند و پای آن ایستاده‌اند را در این کانال‌ها میریزند و این افکار به تک تک افراد میرسد و آن مردمی که اینها را قبول می‌کنند، با اینها پیوند پیدا می‌کنند در نتیجه وقتی از طرف مرکزیت این حزب چیزی گفته شود یا حتی گفته نشود، آن مردم از روی اعتقاد خودشان بر طبق آن عمل می‌کنند چون معیارهایشان یکی است و با یکدیگر همفکرند. به نظر من، این سبک ، منطقی است. «حزب جمهوری اسلامی» بر این اساس تشکیل شده بود و همینطور هم بود البته چنین چیزی الان در کشور ما نیست شاید یکی، دو نمونه ناقص در گوشه و کنار پیدا شود اما بعد از «حزب جمهوری اسلامی» _که ما تعطیلش کردیم_ دیگر چنین حزبی را به این شکل من سراغ ندارم! ۷۷/۱۲/۴ @t_manzome_f_r
این متن توضیحی مختصر پیرامون یک تشکیلات است. حال ببینید رهبر انقلاب در پایان این متن می‌فرماید: مثل تشکیلات حزب جمهوری اسلامی سراغ ندارم. اگر قرار است تشکیلات‌مان در طراز اندیشه‌ولایت باشد، باید را که آقا فرمودند، مراعات کنیم.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف از مذاکره با ایران چه بود؟! @tabyin_tahlil_ejtehad
سلام علیکم وقت بخیر عید فطر رو تبریک عرض می‌کنیم. بعضی از مهم‌ترین نکات بیانات آقا در سالروز رحلت حضرت امام که دیروز ایراد شد را عرض می‌کنم
۱. جاذبه و نفوذ امام بزرگوارِ ما موجب شد که مساله‌ی در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود، آن هم به وسیله‌ی توده‌ی مردم، به وسیله‌ی متن مسلمان‌ها. سرّ این جاذبه‌ی بی‌نظیر امام چیست؟
۲. امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی بود
۳. امام انسانی باحکمت و باتدبیر، انسانی بود پارسا و پرهیزکار و دلبسته‌ی به خدای بزرگ و ذکر الهی
۴. امام مردی بود ظلم ستیز. امام با ظلم کنار نمی‌آمد. حامی مظلوم بود ک استکبار ستیز
۵. امام مردی بود عدالتخواه. امام اهل صداقت با مردم بود. با مردم همان جوری سخن می‌گفت که دل او بود و احساس قلبی او بود.
۶. امام در راه خدا اهل مجاهدت بود، آرام نمی‌نشست، دائم در حال مجاهدت بود. امام اهل مجاهدت فی‌سبیل‌الله بود.
۷. اما آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب، یک اندیشه، یک تفکر، یک راه، مطرح کرد برای زمان خود و در تاریخ، خصوصیت امام بود.
۸. بنده وقتی به خصوصیت امام نگاه می‌کنم و به آیات قرآن مراجعه می‌کنم، می‌بینم امام حقیقتاً بسیاری از آیات قرآن را با همین ایستادگی و مقاومت خود معنا کرد.
۹. مهم این است که تلاش و تهدید دشمن نمی‌توانست دستگاه محاسباتی امام را به هم بریزد.
۱۰. معنای مقاومت چیست؟ معنای مقاومت این است که وقتی انسان یک راهی را انتخاب کند که آن راه را حق می‌داند، موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقف کند.
۱۱. حرف امام که بر سر آن ایستادگی و پافشاری می‌کرد چه بود؟ حرف امام دین خدا و مکتب الهی بر جامعه مسلمین و بر زندگی عموم مردم، بود.
۱۲. حضرت امام در مقابل تهاجم ناجوانمردانه و خباثت آلود دشمن، از اول، فکر مقاومت و ایستادگی و فکر گم‌نکردن راه و هدف را پایه‌گذاری کرد و به عنوان یک درس و یک راه، برای ملت ایران، برای مبارزان و برای مسئولان کشور، گذاشت.
۱۲. این مقاومتِ امام بتدریج از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفت. نه اینکه ما بخواهیم این عنوان مقاومت و یا فکر مقاومت را صادر کنیم. انقلاب فکر است، اندیشه است، راه است.
۱۳. امروز در منطقه‌ی ما، منطقه‌ی غربِ آسیا، کلمه‌ی مشترکِ ملت‌ها است. را همه قبول دارند.
۱۴. چون ما ملت ایران، را دو دستی چسبیدیم و پیش رفتیم و موفق شدیم، دیگران هم به تشویق شدند.
۱۵. یکی از مهم‌ترین علل دشمنیِ آمریکا با جمهوری اسلامی همین مسیر مقاومتی است که جمهوری اسلامی پیش گرفت و موفق شد و توفیق پیدا کرد و توانست بر موانع فائق بیاید.
۱۶. امام مسیر مقاومت را انتخاب کرد و این انتخاب از روی نبود. از روی احساسات زودگذر نبود. پشتوانه‌ی انتخاب مقاومت از سوی امام، یک پشتوانه‌ی منطقی، عقلانی و علمی و البته پشتوانه‌ی دینی است.
۱۷. ، واکنش طبیعیِ هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تحمیل و زورگویی است، دلیل دیگری لازم ندارد.