تبیین، تحلیل و اجتهاد
به جهت شرکت تعدادی از معلمین و فرهنگیان در جلسه، آقا میفرمایند: به مناسبت حضور معلمان و فرهنگیان ع
در بخش دیگر این متن، دشمن اصلیِ اسلام و مردم مسلمان ایران را معرفی میکنند و ما را متوجه اصلِ اصلی و فرعی کردن مسائل جاری در کشور میکنند.
باید یادمان باشد تا ابد، دشمن ما، آمریکاست و بزرگترین جهاد، مبارزه با تفکر غرب است.
(بنده)
تبیین، تحلیل و اجتهاد
به جهت شرکت تعدادی از معلمین و فرهنگیان در جلسه، آقا میفرمایند: به مناسبت حضور معلمان و فرهنگیان ع
در بخش دیگر این متن به #کارزار فرهنگی اشاره میکنند و میفرمایند دشمن با تمام امکاناتش جهت به چالش کشیدن فرهنگ انقلاب اسلامی آمده و برای مقابله با این کارزار #جبههای مماثل با جبههی دشمن لازم است.
اگر #دیر و یا #ضعیف عمل کنیم، ضربه خواهیم خورد.
پس کارزار فرهنگی نیاز به #جبههی فرهنگی خودی دارد.
(بنده)
تبیین، تحلیل و اجتهاد
به جهت شرکت تعدادی از معلمین و فرهنگیان در جلسه، آقا میفرمایند: به مناسبت حضور معلمان و فرهنگیان ع
در بخش دیگر این سخنرانی حضرت آقا همهی مسئولین فرهنگی و همچنین معلمین و دانشگاهیان و حوزویان و حتی دانش آموزان را سرباز جبههی فرهنگی خودی مینامند و از همه مسئولیت پذیری در مبارزهی با فرهنگ دشمن را #مطالبه میکنند.
پس یادمان نرود هر که هستیم و در هرجا هستیم، سرباز جبههایم و فرمانده خودِ آقاست.
(بنده)
تبیین، تحلیل و اجتهاد
به جهت شرکت تعدادی از معلمین و فرهنگیان در جلسه، آقا میفرمایند: به مناسبت حضور معلمان و فرهنگیان ع
جالب است که بنده از بخش پایانی این متن روحِ مسالهی #آتش_به_اختیار بودن سربازان فرهنگی را استشمام میکنم.
معظمله از همان ابتدا به معطل نماندن نیروهای خودی در دفاع از مرزهای فرهنگی معتقد بودند.
تصریح میکنند که هم فرمانبرداری از فرمانده لازم است و هم لزوم استفادهی فرمانده از تمام ظرفیتهای سربازان.
خب طبیعی است که اگر ارتباط سرباز با مرکز قطع شد و یا مرکز دچار اختلال شد، در میدان کارزار، سرباز #آتش_به_اختیار عمل میکند.
(بنده)
تبیین، تحلیل و اجتهاد
به جهت شرکت تعدادی از معلمین و فرهنگیان در جلسه، آقا میفرمایند: به مناسبت حضور معلمان و فرهنگیان ع
هدایت شده از اسماعیل فخریان
رهبر انقلاب:
"سیاست ادارهی کشور، باید در جهت سود طبقات محروم و رفع محرومیت از آنها باشد..."
این مطالبهی ایشان از مجریان و کارگزاران بوده و هست و اکنون مطالبه و نظارت نسبت به این مساله با مردم، خصوصا نسل جوان است.
هدایت شده از اسماعیل فخریان
تا همین قسمت فعلا کافیست
والسلام
میتوانید نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با #ادمین درمیان بگذارید:
@Manzome_fekri110
تبیین، تحلیل و اجتهاد
نمیدانم برای شما هم این حسّ پیش آمده که دائماً ترس از دیر شدن داشته باشید؟! دائما دلهره داشته باشید
ادامه سخنرانی آقا در ۱۲ اردیبهشت ۶۹ رو مرور میکنیم
تبیین، تحلیل و اجتهاد
نمیدانم برای شما هم این حسّ پیش آمده که دائماً ترس از دیر شدن داشته باشید؟! دائما دلهره داشته باشید
در بخش دیگر این سخنرانی میفرمایند:
دوران رژیم فاسد و مفسد پهلوی، فساد را طبقات مرفه بیدرد، سرمایهداران فاسد، آن کسانی که به پولی که از راههای نامشروع و بندوبستهای سیاسی و فساد در عمل به دست آمده بود، متکی بودند، در جامعه رایج میکردند. همانها موجب شدند که آن رژیم ساقط شد؛ چون رژیم منحوس پهلوی، متکی به آنها بود. این نظام را قشرهای محروم و متوسط - که غالب مؤمنین را اینها تشکیل میدهند - بهوجود آوردند و از آن حمایت و دفاع کردند. اینها وفادارند و پشتیبان این نظام هم اینهایند. لذا این نظام، به پشتیبانی این تودهی عظیم مردم مؤمن، ماندنی و پایدار و بادوام است.
(آقا)
تبیین، تحلیل و اجتهاد
در بخش دیگر این سخنرانی میفرمایند: دوران رژیم فاسد و مفسد پهلوی، فساد را طبقات مرفه بیدرد، سرمایه
در این قسمت آقا تذکر میدهند که تفاوت ماهوی بین نظام طاغوتی و نظام اسلامی، در توجه ویژه به محرومین و پابرهنگان و بیحامیان است.
از قضا نظام طاغوت چون متکی به اشراف حداقلی بود ساقط شد و نظام اسلامی ما چون متکی به متن مردم است و از حمایت مستضعفان برخوردار است، دوام خواهد داشت.
مسالهی مورد توجه این است که قوام نظام اسلامی به توجه با زندگی محرومین است و بزرگترین آسیب نظام اسلامی(همچنان که آقا در تاریخ۲۹ بهمن ۹۶ در دیدار با مردم تبریز فرمودند) ارتجاع و برگشت خوی مسئولین به خوی اشرافی و بیدردی و رفاه طلبی است.
باید مراقب باشیم بیدردان مرفه پستهای کلیدی را تصاحب نکنند.
(بنده)
در بخش دیگری از این سخنرانی به جهت حضور جمعی از روحانیون عقیدتی_سیاسی سپاه میفرمایند:
یک جملهی کوتاه هم راجع به برادران عقیدتی، سیاسی عرض کنم. آن جمله، این است که برادران عقیدتی، سیاسی که در سپاه پاسداران مشغول خدمت هستند، این کار را بایستی خیلی مهم بشمارند؛ زیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رکن رکین و پایهی محکم دفاع از انقلاب و به تعبیر امام عزیزمان، یکی از دو بازوی نیرومند مسلح جمهوری اسلامی است. ایشان، دو بازویشان را اینطور بلند کردند و به من فرمودند: یک بازو، ارتش است؛ یک بازو، سپاه.
قوام سپاه، به روحیهی انقلابی و ایمان این جوانان پُرشور و مؤمن است. این ایمان، بایستی هم حفظ بشود، هم تقویت گردد و هم از جهات اعتقادی و فکری، با روشنبینی و عمق فکری، همراه بشود. این کار را که عقیدتی، سیاسی میکند، وظیفهیی بسیار مهم است. مسؤولان سپاه باید همکاری بکنند، تا این برادران بتوانند این وظیفه را بخوبی انجام بدهند و انشاءالله خیر و صلاح این کار، به انقلاب و کشور برمیگردد.
تبیین، تحلیل و اجتهاد
در بخش دیگری از این سخنرانی به جهت حضور جمعی از روحانیون عقیدتی_سیاسی سپاه میفرمایند: یک جملهی کو
در این متن به جایگاه حیاتی سپاه نسبت به حفظ کشور اشاره میکنند و به همین جهت کار بخش عقیدتی_سیاسی سپاه از اهمیت خاصی برخوردار میباشد.
میفرمایند قوام سپاه بعنوان یکی از دوبازوی دفاع از انقلاب، به حفظ روحیهی انقلابی و ایمان جهادی است و متولی اصلی این بخش، قسمت عقیدتی_سیاسی است.
البته حفظ این روحیه، اختصاصی به سپاه ندارد در ارتش و نیروی انتظامی و بسیج هم باید به همین شکل باشد.
برادران عزیزم در بخش #عقیدتی_سیاسی به هوش باشید.
اما نکتهی قابل توجه این سخنرانی موضوع مذاکرهی مستقیم با آمریکا است که در همان ایام مطرح بوده و آقا بصورت ویژه به این مساله میپردازند، قبل از ۱۲ اردیبهشت آقای عطاء الله مهاجرانی پیرامون "مذاکرهی مستقیم با آمریکا" مقالهای مینویسد که آقا نسبت به تفکر مذاکره با آمریکا واکنش نشان میدهند.
از همان ابتدا حضرت آقا خوی آمریکا را تحلیل کرده و علت مخالفت با مذاکره را بیان میدارند.
ان شاءالله ادامه تحلیل سخنرانی ۱۲ اردیبهشت ۶۹ را در فرصت دیگری ادامه خواهیم داد.
سلام علیکم
امیدوارم حالتون خوب باشه
الان فرصتم اجازه داد که چند جملهای پیرامون بخشهای دیگری از سخنرانی آقا در ۱۲اردیبهشت ۶۹ بنویسم
در ادامهی این سخنرانی آقا به موضوع مذاکرهی مستقیم با آمریکا اشاره میکنند که در مقالهی آقای مهاجرانی پیرامون آن صحبت شده:
و اما مسألهیی که این روزها در سطح جمعی از اهل فکر و اهل نظر در جریان است، مذاکره کردن و مذاکره نکردن است.(۱) بعضی حرفی میزنند، بعضی حرف دیگری میزنند. اینها چیزی مینویسند، آنها چیز دیگری مینویسند. راجع به این موضوع، من باید جملهی کوتاهی را خیرخواهانه و دلسوزانه عرض بکنم. قبلاً به این نکته هم اشاره بکنم که من از اظهار نظر کسی که نظر سیاسی خودش را بیان بکند، نگرانی ندارم. مادامی که در اظهار نظری، دروغ و تهمت و فتنه و فریب نباشد، مانعی ندارد. بله، اگر دروغ و افترا و فریب بود، ما بهعنوان مسؤول، نباید اجازه بدهیم یک نفر بیاید مردم را فریب بدهد، یا به آنها دروغ بگوید. اما آنجایی که دروغ و تهمت و فریب و اهانت به کسی نیست، چه مانعی دارد هر کسی نظرش را بگوید.
من میخواهم به نویسندگان و صاحبنظران و قلمبهدستان و تریبونداران سفارش کنم که از حرف مخالف آشفته نشوند. چرا ما آشفته بشویم؟ ما منطق و استدلال داریم. حرف ما، نه فقط برای ملت خودمان، بلکه برای صدها میلیون مسلمان و غیرمسلمان در دنیا، قابل قبول است. چرا ما وقتی حرف منطقی داریم، از اینکه کسی حرفی بزند، آشفتگی و اضطراب نشان بدهیم؟ بله، هر حرفی را نباید بیجواب گذاشت. اگر خلاف هست، باید جواب داد؛ منتها از جادهی ادب نباید خارج شد.
(آقا)
۱) اشاره به بازتابها و پیامدهای مقالهی آقای عطاءالله مهاجرانی تحت عنوان «مذاکرهی مستقیم» در روزنامهی اطلاعات (۶/۰۲/۱۳۶۹)
تبیین، تحلیل و اجتهاد
در ادامهی این سخنرانی آقا به موضوع مذاکرهی مستقیم با آمریکا اشاره میکنند که در مقالهی آقای مهاجر
نکتهی بسیار مهم این بخش این است که آقا به استدلالها و منطق قوی و غیر قابل خدشهای که انقلاب اسلامی از آن برخوردار است اشاره میکنند.
میفرمایند چون انقلاب ما از پشتوانهی محکمی برخوردار است و نسبت به اصول انقلاب کاملا توجیه هستیم، از مطرح شدن حرفهای مخالف هیچ هراسی نداریم.
هراس از آن کسانی است که صرفا از روی احساسات و بدون پشتوانهی علمی و عقلانی و دینی دست به کاری میزنند.
تبیین، تحلیل و اجتهاد
نکتهی بسیار مهم این بخش این است که آقا به استدلالها و منطق قوی و غیر قابل خدشهای که انقلاب اسلامی
این خود درس بزرگی برای #انقلابیون است.
انقلابی کسی است که نسبت به اصول انقلاب کاملا توجیه و آگاه است و کارش از پشتوانهی فکری محکمی برخوردار است.
انقلابی از مطرح شدن افکار مخالف هراسی ندارد چون مجهز به سلاح منطق و علم است.
تبیین، تحلیل و اجتهاد
در ادامهی این سخنرانی آقا به موضوع مذاکرهی مستقیم با آمریکا اشاره میکنند که در مقالهی آقای مهاجر
نکتهی مهم دیگر این متن، حساسیت نسبت به افکار عمومی است.
#مردم و در راس آنها #مسئولین، نباید اجازه دهند افکار عمومی منحرف شود.
نباید اجازه دهند که منحرفین هدایت افکار عمومی را بدست گیرند.
البته مشروط بر اینکه #مسئولین خود انحراف #افکار_عمومی را در دستور کار خود قرار ندهند کا در این صورت #نظارت مستقیم بر عملکرد مسئولین و #روشنگری منطبق بر اصول انقلاب اسلامی، بر عهده مردم خواهد بود.
#استنباط:
از تعاریف آقا نسبت به دو مسالهی #فرهنگ و #گفتمان_عمومی اینطور #استنباط میشود که افکار عمومی (یعنی ذهنیت مردم) همان فرهنگ (به معنای عام) و گفتمان عمومی جامعه است.
یعنی معنای خارجیِ #فرهنگ و #ذهنیتِمردم و #گفتمانعمومی و #افکارعمومی، از منظر آقا یک چیز است.
تبیین، تحلیل و اجتهاد
در ادامهی این سخنرانی آقا به موضوع مذاکرهی مستقیم با آمریکا اشاره میکنند که در مقالهی آقای مهاجر
نکتهی مهم دیگر این متن، تاثیر زشت رفتار غیرمودبانه بعضی از منسوبین به انقلاب است آن وقتی که حرف مخالفی میشنوند.
یک انقلابی نباید در مواجههی با #مخالفین برآشفته شود و از مسیر ادب و نزاکت خارج شود.
آقا در مورد رفتار #شهید_بهشتی در مواجههی با مخالفین نقل میکنند که بسیار باجنبه و با ظرفیت بودند. زود از کوره در نمیرفتند و اجازه میدادند که شخص مخالف تمام حرفهایش را بزند و بعد ایشان با کمال ادب شروع به پاسخگویی با ادلهی متقن میکردند، حتی آنجایی که به شخص ایشان بیادبی میشد بازهم ایشان آنقدر مسلط به نفس خویش بودند که از دائرهی ادب و انصاف خارج نمیشدند(کتاب قرارگاههای فرهنگی)
باسلام خدمت شما بزرگواران
میلاد امیرالمومنین"علیهالسلام" و روز پدر رو تبریک عرض میکنم.
همچنین این روز رو به مقام معظم رهبری، پدر معنوی همهی مردم ایران نیز تبریک میگم
تبیین، تحلیل و اجتهاد
در ادامهی این سخنرانی آقا به موضوع مذاکرهی مستقیم با آمریکا اشاره میکنند که در مقالهی آقای مهاجر
هرچی گشتم متن کامل مقالهی آقای مهاجرانی که در سال ۶۹ در روزنامه اطلاعات چاپ شده بود رو پیدا نکردم.
اما در بعضی از خاطرات خوندم که اون مقاله _که گویا درصدد عادی سازی جهت مذاکره مستقیم با آمریکا بوده_ جنجال زیادی برپا کرده بود.
در ادامه سخنرانی میفرمایند:
و اما مذاکره. من معتقدم، آن کسانی که فکر میکنند ما باید با رأس استکبار - یعنی آمریکا - مذاکره کنیم، یا دچار سادهلوحی هستند، یا مرعوبند. من بارها این نکته را عرض کردهام که استکبار، بیش از اینکه نان قدرت و توانایی خودش را بخورد، نان هیبت و تشر خودش را میخورد. اصلاً استکبار، با تشر و ابهت و شکلک درآوردن و ترساندن این و آن، زنده است.
(آقا)
تبیین، تحلیل و اجتهاد
در ادامه سخنرانی میفرمایند: و اما مذاکره. من معتقدم، آن کسانی که فکر میکنند ما باید با رأس استکبار
بزرگواران لطفا به دوگانههایی که آقا مطرح میکنند دقت کنید.
آقا از سال ۶۹ در مورد کسانی که اصرار به مذاکره با آمریکا را دارند دوگانهی ساده لوح و ترسو را مطرح میکنند.
این دوگانه از ۶۹ تا الان که روز آخر سال۹۷ است، همچنان ادامه دارد.
معنای سادهلوح یعنی احمق سیاسی، یعنی کسی که تحلیل ندارد. یعنی کسی که شرایط را نمیفهمد، یعنی کسی که نگاه کلان ندارد.
یعنی کسانی که الان هم اصرار به مذاکره با آمریکا دارند، این دوگانه در مورد آنها صادق است، یا ساده لوح هستند و یا مرعوب و ترسو