eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 1⃣ (ع) در یک روایت به برخی آخرالزمانی و راهکارهای عبور  بخش عمده‌ای از خطبه‌های که در آن‌ها اشاره به امام زمان(عج) دارد، مربوط به علائم و نشانه‌های آخرالزمان است. از جمله حضرت در خطبه 187 می فرمایند: * هان ای مردم در آینده پشت کردن روزگار خوش و قطع شدن پیوندها و روی کار آمدن خردسالان را انتظار کشید؛ أَلَا بِأَبِی وَ أُمِّی هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفَة * این روزگاری است که ضربات بر مؤمن آسان‌تر از یافتن مال است؛ ذَاکَ حَیْثُ تَکُونُ ضَرْبَةُ السَّیْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّه‏ *روزگاری که گیرنده از دهنده بیشتر است و آن روزگاری که بی نوشیدن مست می‌شوید؛ ذَاکَ حَیْثُ یَکُونُ الْمُعْطَى أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِی‏؛ ذَاکَ حَیْثُ تَسْکَرُونَ مِنْ غَیْرِ شَرَاب‏ * با فراوانی نعمت‌ها بدون اجبار میخورید و نه از روی ناچاری دروغ می‌گویید؛ بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِیمِ وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَیْرِ اضْطِرَارٍ وَ تَکْذِبُونَ مِنْ غَیْرِ إِحْرَاج‏ * آن روزگاری است که بلاها شما را می‌گزد چونان گزیدن و زخم کردن دوش شتران از پالان! ذَاکَ إِذَا عَضَّکُمُ الْبَلَاءُ کَمَا یَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِیر  آه! آن رنج و اندوه چقدر طولانی و گشایش چقدر دور است! مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاء اى مردم، مهار این فتنه را که پشت آنها حمل کننده و زر و بال است از دست بیندازید، و از گرداگرد امام خود پراکنده نشوید که عاقبت خود را خواهید کرد، و بى‌‏باکانه در آتش فتنه‌‏اى که پیشاپیش آن قرار گرفته‌‏اید نروید، از راه آن به یک سو شوید، و جاده را براى آن باز بگذارید، که به جان خودم قسم مؤمن در شعله آن فتنه هلاک مى‌‏شود، و غیر مسلمان سالم مى‏‌ماند!  أَیُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِی تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَیْدِیکُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَى سُلْطَانِکُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِکُمْ‏ وَ لَا تَقْتَحِمُوا مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ فَوْرِ نَارِ الْفِتْنَةِ وَ أَمِیطُوا عَنْ سَنَنِهَا وَ خَلُّوا قَصْدَ السَّبِیلِ لَهَا فَقَدْ لَعَمْرِی یَهْلِکُ فِی لَهَبِهَا الْمُؤْمِنُ وَ یَسْلَمُ فِیهَا غَیْرُ الْمُسْلِم‏ مثل من در میان شما مثل فروزان در تاریکى است، تا آن که در آن تاریکى در آید از آن چراغ روشنى جوید. مردم سخنم را بشنوید و حفظ کنید، و گوش دلتان را آماده کنید تا بفهمید؛ إِنَّمَا مَثَلِی بَیْنَکُمْ کَمَثَلِ السِّرَاجِ فِی الظُّلْمَةِ یَسْتَضِی‏ءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا فَاسْمَعُوا أَیُّهَا النَّاسُ وَ عُوا وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا. (ع) در انتهای سخنان خویش تقوا و عدم دوری از امام عصر و اتصال به منبع نورانی اهل‌بیت وحی(ع) را راهکار عبور از فتنه‌های سخت معرفی فرمودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ لطفا توجه کنید👇 با بررسی فضای مجازی و ولنگاری موجود در آن و لزوم آموزش دانش‌آموزان کشور در این بستر بدلیل اپیدمی کرونا، نگرانی‌های زیادی برای خانواده‌های جامعه مسلمان ایران ایجاد شده است. ولنگاری فضای مجازی عامل به خطر افتادن امنیت ملی و فرهنگی جامعه شده است. ولنگاری فرهنگی در جامعه که متاثر از ولنگاری در فضای مجازی است بیشتر متاثر از عدم سیاست‌گذاری‌های کلان از سوی مدیران فضای مجازی است؛ چه کسی باید مسئولیت ولنگاری فضای مجازی که بر روابط درون خانواده سایه افکنده است بپذیرد؟ تجربه ماه‌های اخیر، تاثیر ولنگاری فضای مجازی را بر قتل‌های ناموسی به اثبات رسانده است. خانواده زیرساخت اصلی جامعه است و درصورتی‌که دچار آسیب گردد بر تمام روابط اجتماعی تاثیر خواهد داشت. از قوه قضائیه خواهشمندیم عاملان ولنگاری فاجعه بار فضای مجازی کشور را محاکمه نماید. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ 🔸 ⭕️راه‌های مقابله با سختی‌های زندگی (بخش دوم و پایانی) 🔶مدتی‌ بود خیلی‌ دلم‌ گرفته‌ بود و پشت سر هم می نالیدم!... بعد چند تا سؤال در ذهنم رسوخ کرد که با پیگیری به جواب‌هایشان رسیدم و آرام شدم! شاید شما هم همین دردهای مرا داشتید؛ چرا گاهی با روی دادن یک واقعه تلخ و ناخوشایند ممکن است به ناشکری بیفتیم؟ 🔷ثالثاً: بسیاری از بلاها و مصیبت هایی كه بر سرمان می‌آید، است و باید شاكر خدای متعال باشیم كه حتی بسیاری از بلاهای خود ساخته ما را، از ما دور كرده است. «فساد، در خشكى و دریا به خاطر كارهایى كه مردم انجام داده ‌اند آشكار شده است. خدا مى‌خواهد نتیجه بعضى از اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید (به سوى حق) بازگردند.» 🔷رابعاً: بسیاری از اموری كه برایمان ناپسند شده، در واقع خیر ماست و به دلیل جهل و نادانی، قادر به تشخیص مصلحت خویش نیستیم و را ناپسند می‌شماریم: «چه بسا چیزى را خوش نداشته باشید، حال آن كه خیرِ شما در آن است و یا چیزى را دوست داشته باشید، حال آنكه شرِّ شما در آن است. و خدا مى‌ داند، و شما نمى ‌دانید.» 🔷خامساً: مكروهات دنیا، است، تا فرق بین مؤ‌من حقیقی و مدعی سست عنصر روشن شود: «قطعاً همه شما را با چیزى از ترس، گرسنگى، و كاهش در مال ها و جان ها و میوه‌ ها، آزمایش مى ‌كنیم و بشارت ده به استقامت‌ كنندگان.» «آیا مردم گمان كردند همین كه بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها مى‌شوند و آزمایش نخواهند شد؟» 💠به طور كلى بلاء و مصیبت و مشکلات به سه بخش تقسیم مى‌شود: ۱) بلا و مصیبت به هدف آزمایش و امتحان. ۲) بلاها و مصیبت هایى كه به عنوان كفاره گناه مؤمن، موجب ریزش گناهان اوست. ۳) بلاها و مصیبت هایى كه براى ترفیع درجه و ارتقاء كمالات انسانى است، مانند بلاها و مصیبت هایى كه به انبیاء و اولیاء عظیم الشأن وارد مى‌شد. 💠امام على(ع) مى فرمایند: «ان البلاء للظالم ادب و للمومن امتحان و للانبیاء درجه؛ بلا براى ستمگر تأدیب است و براى مؤمن امتحان و براى پیامبر، مقام و درجه است». بهترین کار در مواقع مشکلات در کنار موارد بالا، است. ، فلسفه‌هاى متعددى دارند. حداقل آن در مورد بندگان صالح خدا امور زیر است: ۱) وسیله‌ اى براى آمرزش گناه، ۲) زمینه تقرب بیشتر و اعتلاى رتبه، ۳) وسیله‌ اى براى تربیت و استكمال نفس. منبع: وبسایت پژوهه @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️ (بخش اول) 🔷این روزها موضوع داشتن یک امر بسیار مهم به شمار می رود و در برهه ای از ارتباطات قرار داریم که بسیاری از افراد و رسانه ها برای بیشتر دیده شدن دست به هر کاری می زنند. این رسانه ها برای کلیک بیشتر و در کنار آن تاثیر بر افکار عمومی حاضرند هر کاری انجام بدهند، هر دروغی را در لباس حقیقت به خود مخاطب بدهند و هر نسبت ناروایی را به هرکسی بدهند. در میان این فضای غبارآلود که رسانه های اصلی و مرجع نقش بسزایی دارند، داشتن سواد رسانه ای ضروری به نظر می رسد. 💠سواد رسانه ای چیست؟ 🔷درباره اینکه چرا مردم ما به سواد رسانه‌ای نیاز دارند، و برای اینکه به این سوال جواب بدهیم، باید تعریف سواد رسانه‌ای را بیان کنیم. یعنی . یعنی مردمی که در معرض پیام‌های مختلف هستند، وقتی پیام‌هایی را از فضای مجازی و تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف یا در ارتباطات میان فردی دریافت می‌کنند، هر پیامی را  قبول منتشر نکنند و فهم درست و برخورد فعالی با پیام‌ها داشته باشند. 🔷با توجه به تولید و انتشار انبوه پیام ها از منابع متعدد، ناشناخته و غیرمسئول، ضرورت دارد مردم صحت پیام‌های دریافتی از رسانه‌های مختلف را با عقل سلیم، منابع معتبر رسانه‌ای، بررسی سوابق منابع دریافتی و مراجعه به افراد و گروه‌های مرجع انطباق دهند. 🔷اگر مردم فهم درست و صحیح و برخورد فعال با پیام‌ها داشته باشند، تحت تاثیر پیام‌های بعضا نادرست و سیاسی و غیر واقعی فرستندگان پیام قرار نمی‌گیرند و این پیام‌ها را با عقل خودشان، منابع معتبر، واقعیت‌ها و عملکرد گذشته‌ فرستندگان و منابع خبری مقایسه می‌کنند. اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه منبع: فارس @tabyinchannel
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️آشنايی اجمالی با (بخش پنجم و پایانی) 🔶با توجه به جايگاه و اهميت خاص ، در باب ضرورت ولايت فقيه و اثبات ادله آن و مبانی نظری و پيشينه ولايت فقيه و همينطور جايگاه مردم و مناسبات آن با ولايت فقيه و... مطالبی جهت آشنایی اجمالی با ولايت فقيه به اختصار بيان میگردد. 🔺ج ـ پيشينه نظريه ولايت فقيه: 🔷 دارد و فقهای شيعه در كتاب‌های فقهی، در خلال ابوابی چون جهاد، انفال، حسبه، ولايات، قضا و... آن را مطرح كرده‌اند و در ، ولايت فقيه را پذيرفته‌اند و در ميان فقهاي شيعه، ولايت فقيه، پس از غيبت حضرت ولیعصر عجّل الله تعالی فرجه الشريف به دو نوع مطرح شده است. برخی از فقهای گذشته به صورت مستقل از ولايت فقيه بحث نكرده‌اند و آن را در ضمن كتاب‌های فقهي خود مورد بحث قرار داده‌اند. امّا بعضی ديگر از فقهاء مثل مرحوم نراقی(ره) و (ره) به صورت مستقل و جداگانه آن را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. 🔷البته با توجه به ديدگاههای علماء ميتوان نتيجه گرفت كه آنان در اصل موضوع، كه همان باشد اختلافی ندارند؛ ولی در حدود و اختيارات ولی‌فقيه تفاوت ديدگاه وجود دارد كه لازم است در اين باره به تفصيل مباحثی كه در پيش‌روی داريد مراجعه نمائيد.[۱] [۱] برای‌آگاهی‌بيشتر ر.ك: ولايت فقيه، ولايت فقاهت و عدالت، همان، ص ۱۳۶-۱۳۷ ✍علی‌اکبر عالميان منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزبه‌روز در ما را می‌کند. ✳️ ما در قرآن داریم، مفاهیمی در قرآن داریم که این مفاهیم حقیقتاً سازنده‌ی زندگی مقتدرانه و عزّتمندانه‌ی امّت اسلامی است؛ حقیقتاً مایه‌ی امّت اسلامی از گرفتاری‌ها است؛ ❇️ در قرآن این مفاهیم را داریم. برای اینکه این مفاهیم مورد عمل قرار بگیرد و پیدا کند، 🔰 اوّل باید این مفاهیم را جزو بیّنات جامعه‌ی اسلامی قرار داد و کاری کرد که برای جامعه‌ی اسلامی این مفاهیم قطعی و روشن بشود که هیچ‌چیزی جلوی آن را نتواند بگیرد. ❎ ما در این مرحله هنوز گرفتاریم، ما در این مرحله هنوز مشکل داریم؛ ✅ باید کاری بکنیم که این در جامعه‌ی اسلامی تبدیل بشود به مسلّمات فکری، به رایج‌ترین افکار مشترک بین همه‌ی قشرهای مردم؛ این کاری است که باید در زمینه‌ی انجام بگیرد. @tabyinchannel
📌افراط در کاملاً مجازی کردن تحصیل ۱۴میلیون دانش‌آموز ایرانی؛ گامی بلند برای پیشبرد 🔰نمی‌گویم که را برای همین ایجاد کرده‌اند، ولی ولو برای این کار هم ساخته نشده باشد، مدیریتی که کردند همین است؛ دارند بر محور بزرگ‌نمایی این پدیده و رعب‌انگیزی و وحشت خیالی‌ای که دارند ایجاد می‌کنند، آرام‌آرام روابط را پیچ و مهره‌هایش را باز می‌کنند و آدم‌ها را از هم جدا می‌کنند و کم‌کم به‌صورت متفرّد می‌برند توی فضای ... 🔰من که (آمار) ندارم، ولی بعضی از آمارهایی که نقل می‌شد خیلی خطرناک است که در طول همین یک سال، ورود به عرصه مجازی چقدر گسترش پیدا کرده. 🔰یک نمونه‌اش فقط است. این فقط اختصاص به کشور ما هم ندارد. در کشور ما البته خیلی افراطی این کار شکل گرفت و من نمی‌دانم چرا؛ خیلی افراطی در کشور ما این شکل گرفت که ۱۴میلیون دانش‌آموز را بردند توی و چیزی بسیار خطرناک‌تر از اعمال شد. 🔰آقایان هم (این مسئله) در منظر و مرئایشان بود، نه اینکه نمی‌دانستند. چرا اقدامی نکردند (نمی‌دانم)؛ آخرش این است که پلتفرمی مثل درست کردند که واقعاً...؛ نمی‌خواهم کار آقایان را کوچک کنم، (ولی) طوفان در فنجان است. (آیت‌الله میرباقری، ۹۹/۱۱/۱۰) @tabyinchannel