eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ راه‌های پیش روی امام حسین علیه‌السلام 🔻 در مکتب حسین علیه‌السلام ▪️ امام حسین(ع) چند موضع عملی پیش رو داشت که می‌توانست هر یک از آن‌ها را اتخاذ کند؛ پس از این که معاویه به هلاکت رسید و با یزید بیعت شد و از ایشان خواسته شد تا با یزیدبن‌معاویه بیعت کند: موضع نخست: با یزیدبن‌معاویه بیعت کند، همچنان که امیرمؤمنان(ع) با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کرد. موضع دوم: یزیدبن‌معاویه را رد کند، اما در مکه یا مدینه بماند؛ در یکی از دو حریم: در حریم رسول خدا ـ یعنی در خانه و شهر ایشان ـ یا به مکه نقل مکان کند و آنجا در حریم خداوند متعال پناه گیرد تا قضای نافذ الهی سر رسد. موضع سوم: به گوشه‌ای از پناه برد. به یکی از سرزمین‌های جهان اسلام پناه برد، هم چنان که برادر ایشان محمدبن‌حنفیه به ایشان پیشنهاد داد و عرض کرد: به یمن بروید، یا به یکی دیگر از سرزمین‌های مسلمین. و در آن جا جمعیت و ای برای خود بسازد و از جامعه بزرگ‌تری که سرزمین‌های دیگر مسلمین را در بر می‌گرفت، جدا شود. تا وقتی توانست امارت خود را استوار سازد، بکوشد تا پیش رود و سرزمین‌های دیگر را به سرزمین خود پیوند دهد. موضع چهارم: را رد کند و به‌پا خیزد و سوی کوفه رود تا نامه‌هایی را که از رسیده بود، اجابت کند. سپس کشته شود و به شهادت برسد؛ به همان شیوه‌ای که روی داد. ▫️ (ع) باید موضعی را برمی‌گزید که با آن این چهار دسته از را [که پیش‌تر گذشت] درمان کند. هیچ موضعی نمی توانست این‌همه را برآورده سازد جز موضع آخر. 📚 امامان اهل‌بیت، ص۴۶٩ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️💥☀️💥☀️💥☀️💥☀️ 💥 ⭕️تأثیر فقه در روش‌های تربیت (بخش اول) 🔶 از مجموعه بایدها و نبایدهای شرعی تشکیل شده و ارائه روش‌های تربیتی بخشی از رسالت آن نیست، اما با بررسی باب‌ها و مسائل فقهی میتوان روش‌هایی را برداشت کرد. در این نوشتار به بررسی این شیوه‌ها می‌پردازیم:   💠 «تنبیه» 🔷 از روش‌های تربیتی است که در شرایط ویژه‌ای میتواند در تربیت متربیان مؤثر افتد. در فقه اسلامی باب‌های متعددی وجود دارد که این شیوه را میتوان از آنها استخراج کرد. از جمله آنها میتوان به حدود، تعزیرات، دیات، کفاره‌ها و... اشاره کرد.   💠 «فریضه سازی و الزام بخشی به مسائل» 🔷انسان تا حدودی راحت‌طلب و در پی آسایش و دوری از سختی‌هاست. از این جهت، چنانچه در برخی موارد به حال خود رها شود و تکلیف و الزامی در کار نباشد، به فعالیت تن نمیدهد و راحتی خود را بر تن‌دادن به تکالیف و فعالیتها ترجیح میدهد. از این رو، در چنین اوضاعی نیازمند نوعی به فعالیتهاست، و ابزاری برای تحقق این امر است. مفاد این روش آن است که و مسائل مورد نظر را به مثابه فریضه و امر الزامی تلقی کنیم و به آنها جنبه ضرورت ببخشیم. 🔷 به مسائل و فعالیتها، به دو صورت ممکن است: یکی از ، که به مدد متصدیان تعلیم و تربیت صورت میگیرد؛ به اینگونه که والدین و مربیان، با وضع و اعلام برخی مقررات و آیین‌نامه‌ها و نیز تأکید بر آنها، جنبه الزامی و حتمیت به آنها ببخشند. شکل دیگر که مهم‌تر هم به نظر می آید، از است؛ یعنی مربیان و والدین از جهت ذهنی و روانی این آمادگی را در متربیان ایجاد کنند، بطوری که آنان نیز این الزام و حتمیت فعالیتها را در خود احساس نمایند و با این نگرش به فعالیت ها و مسائل تربیتی بنگرند. 📕مجموعه‌مقالات‌تربیتی، عبدالرضاضرابی، انتشارات مؤسسه‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳ عملیات پنهانی و تدریجی شیطان برای تباه‌ساختن عقاید انسان 🔻 علیه السلام دو مسئله را درباره‌ی متذکر شده است: یکی این‌که طرق مختلف فریفتن مردم را می‌داند و می‌فهمد که از چه راهی به گمراه‌کردن انسان وارد شود. دوم این‌که شیطان برای سلب اولاد آدم دست به حمله‌ی آشکار و ناگهانی به‌یک‌بار نمی‌برد، بلکه با نیرنگ‌هایی بسیار پنهانی و تدریجی دست‌به‌کار می‌شود و از اعمال کینه‌توزی خود درباره‌ی فرزندان آدم خوشحال می‌گردد‌. 🔸 این روایت از صلی اللّه علیه و آله و سلم نقل شده است که: إنّ الشّیطان یجری من ابن آدم مجری الدّم ‏‏‏(شیطان در وجود اولاد آدم علیه السلام مانند خون در رگ‌هایش در جریان ‏‏‏است) بدان‌جهت که قدرت اغواگری شیطان در حد علت تامه نیست و انسان می‌تواند با قدرت شخصیت خود، شیطان را از خود دور نماید، لذا این موجود خبیث دفعتا و با یک حمله وارد عرصه‌ی پیکار با عقاید انسان نمی‌گردد بلکه همچنان‌که با مهارت در کیفیت اغواء دست‌به‌کار می‌شود، حمله‌ی خود را به‌تدریج از نقاط ضعف آدمی شروع می‌کند و همان‌گونه که امیر المؤمنین علیه السلام فرمود، به تباه ساختن یکایک عقاید و باورهای آدمی می‌پردازد. شیطان نخست را در نظر انسان سبک جلوه می‌دهد و با تاریک ساختن تدریجی درون آدم، به دستبرد به عقاید او می‌پردازد. 👤 📚 | ج۲۱ @tabyinchannel
🔴مهم /؛ مرجعیت اجتماعی کاذب و خسارت آفرین!!! 🔸در چندسال اخیر یک قشر خاص (موسوم به ) در حال تبدیل شدن (تبدیل کردن) به هستند. گروه مرجع کاذبی که فاقد ارزش های پایه دینی _ اجتماعی، دانش و حداقل های هنجاری جامعه است در عین حال تلاش می کند در تمام حوزه های اجتماعی _ سیاسی تبدیل به مرجعی برای اقشار خاکستری و سطحی یا فاقد رای و تحلیل صحیح باشند. قشری که دغدغه هایش کاملا متفاوت با چارچوب ها و دغدغه های مردم است و اکنون در سخت ترین شرایط وضعیت اقتصادی مردم، انبوه بیکاران، گرانی و رکود، این گروه تلاش می کند ؛ سگ بازی ؛ حجاب اجباری و ... را تبدیل به اولویت مردم نماید. در این زمینه به نکات مهم زیر توجه کنیم: 🔻۱. سلبریتی ها؛ به طور نرم،‌ از ارزش های پایدار جامعه اسلامی کرده و ارزش های دین گریز ؛ نظام ستیز و اباحه گرایانه را جایگزین آن می کنند. 🔻۲. اصل برای این طیف است و در این مسیر یا هیچ خط قرمزی ندارند و یا عموما خطوط قرمز جامعه را جابجا کرده و مدل جدیدی ارائه می کنند که در آینده نزدیک ایرانی _ اسلامی را شدیدا در معرض خطر قرار می دهند. خطر آن جا بیشتر می شود که این با جریانات سیاسی پیوند بخورد. (نمونه آن فعالیت های انتخاباتی و راه اندازی هشتک با روحانی تا ۱۴۰۰ و ...) 🔻۳. متاسفانه کارکرد عملی سلبریتی ها عموما روحیات ملی و فرهنگ عامه جامعه شده است. بخشی از این که می توان آن را !!! نامید از طریق پیوندهای عاطفی، بینشی، ادراکی (زاویه تحلیلی) و رسانه ای ایجاد می شود.  نتیجه این مجموعه ؛ از بین بردن فرهنگی_هویتی با فرهنگ غرب است. 🔻۴. از منظر دیگر؛ لایه های هوشمند غرب توانسته است پیوندهایی غیرمحسوس و محسوس میان سلبریتی های ایران (بخشی از جامعه هنری، ورزشی، مطبوعاتی و..) و معارضان سیاسی نظام اسلامی، ایجاد نماید. نتیجه این مجموعه تلاش برای تبدیل کردن به و سپس تحمیل آن به گفتمان و خواست عمومی مردم است. 🔻۵. گروه های نازل و از لحاظ فرهنگی آسیب پذیر و غالبا کم سواد سبب می شود ارتباط نخبگان حقیقی و شخصیت های اصیل و انقلابی با عموم مردم دچار فرسایش شود و متاسفانه در لایه هایی از جامعه این ارتباط کاملا قطع است. @tabyinchannel
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ 🔹 ⭕️ 🔶 انفجار نور در تاریکی و ظلمت جهان مادی، و پیام آور معنویت و دیانت و توجه انسان به خدا و دین او بود. 💠بطور خلاصه می توان را چنین بر شمرد: 🔹احیای معنویت و بستر سازی برای توجه به خدا و دین. 🔹توجه دادن انسانها به پیام اصلی دین و عدالت‌ورزی و مبارزه با ظلم و ستم. 🔹افشا نمودن چهره دوم استکبار جهانی. 🔹ایجاد باور و اعتماد به نفس، در مردم جهان که میتوان با سلاح ایمان، با اهریمنان و غارتگران جنگید و در مقابل آنان مقاومت کرد. منبع: پایگاه حوزه @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎭″″ ❇️"ناخوانده" قصه مادری است که برای سر زدن به دختر دانشجویش، به تهران آمده تا او را از تهران بِبرَد. با زندگی می‌کند و حالا باید وسایل که با او زندگی می‌کند را از دید مادر پنهان کند. ⚠️ناخوانده از هر فرصتی استفاده می‌کند که سنت_مدرنیته را به رخ مخاطب بکشد. گاه با مزمت مادر، گاه با گفتگوی آشکار در این باب؛ آن‌هم در حد ... ⛔️خانواده‌ای که در «ناخوانده» معرفی می‌شود، از هم گسیخته است. چراکه ، دیدگاهِ حاکم بر تعاملات آن بوده. مادر مجبور شده اجازه ازدواج دوم را به همسرش بدهد و ۲۵ سال زندگی را کند. او اکنون دارد مگوهایش را با دختر در میان می‌گذارد. پسر خانواده برای کار به ژاپن رفته؛ اما سر از اروپا درآورده که به ‌دلخواهش زندگی کند و دختر گِله دارد از مادر در گذشته؛ عبارتی که از زبان دختر می‌شود! اما حالا می‌خواهد از افکار جدیدش حرف بزند... ♨️ناخوانده، دختر و پسر را قبل از ازدواج می‌کند و برای محکم‌کاری، زندگی مادری را که داشته به رخ می‌کشد و از زبان دختر دانشجوی نمایش پیام می‌دهد که "باید مقاله نوشت و کار کرد و حرف زد" تا جا بیفتد! 🔥، بخش مسابقۀ تئاتر صحنه‌ای جشنواره فجر است. سرنخ اینکه چرا این سبک موضوعات، از جشنواره‌های گذشته تا به امسال مکرر اجرا می‌شود، از گفتگوهای همین تئاتر، قابل دریافت است؛ با سلاح علم و تکرار، همخانگی "مرسوم و قبح‌زدایی" خواهد شد! تا ، اندک اندک در میان مردم، برای خود جا باز کند! @tabyinchannel
تبیین
#جایگاه_عفاف_در_تئاتر 🎭″#ناخوانده″ ❇️"ناخوانده" قصه مادری است که برای سر زدن به دختر دانشجویش، به ت
🔹 سینمای زنانه ایران در دام اندیشه‌های فمینیستی گرفتار است 🔻 سینمای ایران در قصه‌های زنانه، بیشتر شخصیت اصلی زن را یک زن خیابانی نشان داده یا او را فردی نشان می‌دهد که در خانه زیر ظلم همسر در حال تحقیر شدن و کتک خوردن است. متاسفانه فیلم‌سازان ایرانی وقتی به سراغ موضوع زنان می‌روند به دام اندیشه‌های فمینیستی گرفتار می‌شوند. وقتی اندیشه‌های فمینیستی را وارد دنیای زنان می‌کنند، مفهوم فیلم‌های‌شان شعاری می‌شود و تصویر سیاهی از زنان نشان می‌دهند. 🔸 منبع: درباره‌ی زنان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا