eitaa logo
تدبر در قرآن
188 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
264 ویدیو
99 فایل
جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂سلام وعرض ادب واحترام حضور مخاطبان وهمراهان گرامی و دوستان تدبر در قرآن 🌷وبا آرزوی پیروزی جبهه حق در مقابل باطل استکبار جهانی 🍂🍂🍂🍁 🍁در سیر ترتیبی تکمیل جز سی، اواسط سوره انشراح و در سیر هماهنگ با گروه تدبرهمگانی اواخر سوره مزمل هستیم 🍁مخاطبان گرامی می توانند سوالات قرانی خود را ازمحضر استاد ضرابی بطور مستقیم در گروه تدبر همگانی مطرح فرمایند وپاسخ استاد را دریافت کنند ⚠️همچنین مطلب پین شده بالای کانال هم جهت راهنمایی مخاطبان بزرگوار وارتباط با ادمین کانال هست ازینکه با ما در راه فهم معارف قرانی همراه هستید بسیار سپاسگزاریم 🍂🌸🍁اللهم اجعل القران ربیع قلوبنا و شفا صدورنا بحرمه محمد واله الطاهرین @tadaburdarquran
🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🍁🍂🍃 تدبردر آیات 15تا 18سوره مزمل 👇 إِنَّا أَرْسَلْنَا إِلَيْكُمْ..... وَعْدُهُ مَفْعُولًا ﴿۱۸﴾ 🎆 مالک قیامت و بهشت و جهنم و ... ! « فَكَيْفَ تَتَّقُونَ إِنْ كَفَرْتُمْ يَوْمًا يَجْعَلُ الْوِلْدَانَ شِيبًا * السَّمَاءُ مُنْفَطِرٌ بِهِ كَانَ وَعْدُهُ مَفْعُولًا» 🧊برتر از آنچه گفته شد شأن دیگر حضرت رسول(ص) که اصل و حقیقت انسان است و به اذن خدا، واسطه فیض بودن به جهان است؛ 🔸همان‌طور که همه موجودات از او و به واسطه او، فیض هستی و کمال لایق خود را از مبدأ وجود دریافت می‌کنند. 🔸هیچ عیب و پلیدی در بازگشت موجودات به سوی حق، به خاطر جلالت و عظمت او تاب دوام و بقا ندارد. 🔸روزى كه كودكان را پير مى‏ گرداند، آسمان در هم می‌شكافد، روز ملاقات با اوست. جلوه اول حقتعالی مظهر واحدیت و قهاریت او نیز هست؛ 🧊امام خمینی پیامبر خاتم (ص) را در شأن ولایت مطلقه او چنین بیان می‌نماید: «رسالت ختمیه را که تمام دایره وجود از عوالم غیب و شهود تکویناً و تشریعاً، وجوداً و هدایتاً ریزه خوار خوان نعمت آن سرور هستند؛ و آن بزرگوار واسطه فیض حق و رابطه بین حق و خلق است. و اگر مقام روحانیت و ولایت مطلقه او نبود، احدی از موجودات لایق استفاده از مقام غیب احدی نبود و فیض حق عبور به موجودی از موجودات نمی کرد و نور هدایت در هیچ یک از عوالم ظاهر و باطن نمی‌تابید. » 📘(آداب الصلوه، ص137) ص ده استاد ضرابی _ مهرماه ۱۴۰۲ @tadaburdarquran
🎇جابر از امام باقرعلیه السلام نقل می‌کند که ایشان می‌فرمایند: «إِذَا قَامَ قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍصلی الله علیه وآله ضَرَبَ فَسَاطِیطَ لِمَنْ یعَلِّمُ النَّاسَ الْقُرْآنَ عَلَی مَا أَنْزَلَ اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ؛ هنگامی که آل محمدصلی الله علیه وآله قیام کند، برای کسانی که قرآن را تعلیم می‌دهند، چادرهایی نصب می‌کند که قرآن را همچنان که خداوند نازل کرده، به مردم بیاموزند.» 📘 (الارشاد، شیخ مفید، ج 2، ص 386.) 🎇🎆🎇🎆🎇🎆 @tadaburdarquran
تدبر در قرآن
🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🍁🍂🍃 تدبردر آیات 15تا 18سوره مزمل 👇 إِنَّا أَرْسَلْنَا إِلَيْكُمْ..... وَعْدُهُ مَفْعُولًا
🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🍁🍂🍃 تدبردر آیات 15تا 18سوره مزمل 👇 إِنَّا أَرْسَلْنَا إِلَيْكُمْ..... وَعْدُهُ مَفْعُولًا ﴿۱۸﴾ 🎆 مالک قیامت و بهشت و جهنم و ... ! .... بیان دیگر امام در این زمینه با وضوح بیشتر بیان می‌دارد که : «دوره نبوت انبیاء (علیهم السلام) در واقع دوره نبوت و خلافت اوست و آنان مظاهر ذات شریف پیامبر اکرم(ص) و خلافتشان مظاهر خلافت فراگیر و محیط اوست و ایشان(صلی الله علیه وآله و سلم) خلیفه اسم اعظم و سایر انبیا خلیفه دیگر اسمای محاطند بلکه انبیا همگی خلفای آن حضرت و دعوتشان در حقیقت به سوی او و به سوی نبوت اوست و آدم و غیر او همه زیر پرچم اوست. پس از اول ظهور عالم ملک تا انقضا و مقهور شدن آن در زیر ستیغ نور واحد قهار، دوره خلافت ظاهری او در عالم ملک است. 📘(مصباح الهدایه،ص83) معلوم است آنچه گفته شد منافاتی با نقش امامان علیهم السلام ندارد؛👇 ص یازده استاد ضرابی _ مهرماه ۱۴۰۲ @tadaburdarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🍁🍂🍃 تدبردر آیات 15تا 18سوره مزمل 👇 إِنَّا أَرْسَلْنَا إِلَيْكُمْ..... وَعْدُهُ مَفْعُولًا ﴿۱۸﴾ 🎆 مالک قیامت و بهشت و جهنم و ... ! 🪴شیخ صدوق رحمت الله علیه در کتاب عُیون اخبار الرضا(ع) می نویسد: داود بن سُلیمان از حضرت امام رضا علیه السلام و آن حضرت(ع) نیز از پدران گرامیشان علیهم السلام از امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام نقل می‌کند که حضرتش فرمودند: رسول خُـدا(ص) به من فرمودند: روز رستاخیـز، حسابرسی شیعیانمان به مـا واگذار می شود پس هر کس که میان او و خدایش گنـاهی باشد، مـا در مورد آن داوری می نمائیم و هر چه مـا داوری کنیم آن پذیرفته میشود، و هر کس که میان او و مردم گنـاهی باشد، از مردم برایش طلب عفو و بخشش می نمائیم و او را به خاطر مـا می بخشند، و هر که میان خودش و مـا گنـاهی داشته باشد، مـا از همه بر عفو و بخشش سزاوارتریم که از او عفو کرده و ببخشیم. 📘[ حضرت رضا(علیه السلام) مظهر رأفت خدا، آیت الله سید محمّد ضیاء آبادی، ص 32] ص دوازده استاد ضرابی _ مهرماه ۱۴۰۲ @tadaburdarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا