هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فضای مجازی - کودک و نوجوان
🔸 بحث کنترل و نظارت والدین در فضای مجازی
🆔 @naghashi_ghese
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمونه ای از کلیپ جشن میلیون(کلاس چهارم خانم پیرمحمدی)
مطالعات
اشنایی با جهت های اصلی و فرعی
و ساخت ماکت منزل و جهت یابی نقاط مختلف خانه
آموزگار : خانم خزایی
🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
34.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_چهارم_
⭕️ریاضی
تدریس صفحه ۳۱
💠 خانم فاطمه معظمی
🔷🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_چهارم_
⭕️ فارسی بخوان و حفظ کن ( روباه و زاغ)
💠 خانم فاطمه معظمی
🔷🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_چهارم_
⭕️ریاضی
تدریس صفحه ۳۲
💠 خانم فاطمه معظمی
🔷🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
⭕
مطالعات
اشنایی با جهت های اصلی و فرعی
آموزگار : خانم خزایی
🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
29.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_چهارم_
⭕️ریاضی
تدریس صفحه ۲۸
💠 خانم فاطمه معظمی
🔷🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
21.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_چهارم_
⭕️ریاضی
تدریس صفحه ۳۰
💠 خانم فاطمه معظمی
🔷🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
#پایه_چهارم
⭕️ کاربرگ علوم
💠 خانم فاطمه معظمی
🔷🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
#پایه_چهارم
⭕️ کاربرگ علوم
💠 خانم فاطمه معظمی
🔷🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
⭕
مطالعات
اشنایی با جهت های اصلی و فرعی
و ساخت ماکت منزل و جهت یابی نقاط مختلف خانه
آموزگار : خانم خزایی
🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
#پایه_چهارم
⭕️ کاربرگ علوم
💠 خانم فاطمه معظمی
🔷🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
مطالعات
اشنایی با جهت های اصلی و فرعی
و ساخت ماکت منزل و جهت یابی نقاط مختلف خانه
آموزگار : خانم خزایی
🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
#شصت_ضرب_المثل_بهمراه_معنا و مفهوم
۱_هر کس خربزه می خورد پای لرزش هم می نشیند – هر کس باید عاقبت اعمال خود را تحمل کند .
۲- هر که بامش بیش برفش بیشتر – هر کس داراتر است گرفتار تر است.
3- هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد – نباید به دیگران متکی بود .
۴- هر که طاوس خواهد جور هندوستان کشد – باید سختیها را برای رسیدن به هدف تحمل کرد .
۵- هفت خوان رستم را طی کردن – کار بسیار سخت را برای رسیدن به هدف تحمل کرد .
۶- همه را برق می گیرد ما را چراغ نفتی – شانس و اقبال دیگران ییشتر از ماست .
۷- هنداونه زیر بغل کسی گذاشتن – تملق بی جا گفتن .
۸- هوا گرگ و میش است – نه تاریک است نه روشن .
۹- هیچ کاره ی همه کاره – آدم هیچ کاره هود را همه کاره می پندارد .
۱۰- یاسین به گوش خر خواندن – کار بی حاصل انجام دادن .
۱۱- یال و کوپال داشتن – سرو وضع خوب داشتن .
۱۲- یک دستی گرفتن – کسی را کتر از آنچه هست پنداشتن .
۱۳- یک ستاره توی آسمان ندارد – ادم بی شانس و اقبال است .
۱۴- یک شب هزار شب نمی شود –به تعارف به مهمان می گویند .
۱۵- یک کلاغ چهل کلاغ کردن – اغراق و مبالغه نمودن + غیبت زیاد .
۱۶- یک بز گر گله را گرگین می کند- یک همنشین بد دیگران را هم به فساد می کشاند .
۱۷- یکی به نعل می زند یکی هم به میخ – هر دو طرف را مراعات می کند.
۱۸- یک گوش در است و گوش دیگر دروازه – کسی که مطلبی را به خاطر نمی سپارد .
۱۹- یکی را پی نخود سیاه فرستادن – به بهانه ای او را ازمیدان خارج مکردن .
۲۰- یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود .- کار نابخردانه کردن .
۲۱- میانشان شکر آب است – روابط آنها خوب نیست ، اختلاف دارند .
۲۲- ناز شست گرفتن – پاداش و جایزه گرفتن .
۲۳- نازک نارنجی – زودرنج ، کم تحمل در مقابل مشکلات
۲۴- نان به نرخ روز خوردن – پای بند بودن به اصول – رفتار خود را با وضع حاضر تطبیق دادن
۲۵- نان کسی را آجر کردن – موجب ضرر و زیان کسی شدن .
۲۶- نخود هر آش بودن – مداخله در هر کاری کردن .
۲۷- نشخوار آدمیزاد حرف است – لذت داشتن حرف زیاد .
۲۸- نمک پرورده بودن – مدیون کسی دیگر بودن .
۲۹- نو که آمد به بازار کهنه شود دل آزار – با آمدن چیز جدید گذشته و قدیمی و دلگیر می شود .
۳۰ – نه زنگی زنگ نه رومی روم – میانه رو بودن – متوسط بودن .
۳۱- نه سر پیاز نه ته پیاز – کاره ای نبودن .
۳۲- نه چک زدم نه چانه عروس آمد به خانه – بدون زحمت به هدف رسیدم .
۳۳- وقت سر خاراندن نداشتن – سخت گرفتار کار زیاد بودن .
۳۴- هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک – از افراد درست دیگر انتظار انجام کار بد و زشت نیست .
۳۵- هر چه پول بدهی آش می خوری – به اندازه زحمتت نتیجه می گیری .
۳۶- هر سرازی سربالایی دارد – راحتی سختیهایی هم به دنبال دارد .
۳۷- هر چه دیدی از چشم خودت دیدی – مقصر خودت هستی .
۳۸ – هر چه سنگ است مال پای لنگ است – آسیب و صدمه همیشه به آدمهای بیچاره می رسد .
۳۹- هر کی با آل علی درافتد برافتد – معمولاً سادات به مخالفان خود می گویند .
۴۰- هر کس به امید همسایه نشیند گرسنه می خوابد – به دیگران نباید امید داشت ، هر کاری را باید خود انجام داد .
۴۱- مثل اینکه مال باباش و خوردم : به مناسبت دشمنی با کسی گفته می شود .
۴۲- ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است : روی آوردن به کار خود هیچ موقع دیر نیست .
۴۳- مرغ همسایه غاز است : چیزی که دیگران دارند با ارزش تر است .
۴۴- موش به سوراخ نمی رفت جارو به دمبش بست : طرف خودش پذیرفته نبود معرف دیگری شد .
۴۵- مرغ یک پا دارد : از نظرم بر نمی گردم .
۴۶- مثل خر در گل ماندن : عاجز و ناتوان و درمانده شدن .
۴۷- مرد سر می دهد اما سر نمی دهد : رازی که به کسی سپرده شد فاش نمی شود .
۴۸- مشت نمونه خروار است : چیز کم به نشانه فراوان .
۴۹- مشت وسندان : جدال ودرگیری ناتوان با توانا – کار دشوار وخطر ناک.
۵۰- مگر آمدی آتش ببری : عجله زیاد داشتن.
۵۱- مگ ر شهر هرت است ؟ هر کار ی انجام بدهی آزاد نیستی .
۵۲- مگر کله گنجشک خورده ای ؟ بسیار پر حرف هستی .
۵۳- من می گویم نر است تو می گویی بدوش – بی جهت اصرار کردن
۵۴- من یک پیراهن بیشتر از تو پاره کردم- با تجربه تر و سالخورده تر از تو هستم .
۵۵- مو را از دست کشیدن – دقت بسیار کردن .
۵۶- موش مردگی درآوردن – خود را به ناخوشسی زدن – خود را بیمار جلوه دادن
۵۷- مومن مسجد ندیده – به شوخی به کسی می گویند که تظاهر به تقدس دارد .
۵۸- موهایش را در آسیاب سفید کرده – گرچه پیر است اما بی تجربه است .
۵۹- مویی از خرس کندن غنیمت است – از آدم خسیس حداقل استفاده هم غنیمت است .
۶۰- مهمان مهمان را نمی تواند ببیند صاحبخانه هر دو را – خسیس بودن صاحب خونه.
🌸"دلایل کند نویسی کودکان و راهبردهای درمان پیشنهادی"🌸
👈یک دلیلش ضعف عضلات انگشت است.
👈یک دلیلش بد گرفتن مداد است.
👈یک دلیلش کوتاه بودن مداد است.
👈یک دلیلش بد نشستن و ارتفاع صندلی است.
👈یک دلیلش بد گذاشتن کاغذ روی میز است.
👈یک دلیلش چپ دستی است.
👈یک دلیلش گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن است.
👈یک دلیلش برتری چپ چشمی و برتری راستی است.
👈یک دلیلش نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم است.
👈یک دلیلش سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف و شخصی خودش است. مثل لباس پوشیدن و دگمه بستن و...
👈یک دلیلش زیاد بودن مطالب درسی است.
👈یک دلیلش نداشتن فرصت برای یادگیری و تمرین و رقابت با دوستان است.
👈یک دلیلش انجام دادن تکالیف توسّط والدین است.
👈یک دلیلش توقّع زیادی و جاه طلبی کودک و والدین است.
👈یک دلیلش فقدان انگیزه به یادگیری است.
👈یک دلیلش سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک است.
👈یک دلیلش شروع زودتر از موعد مقرّر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از 9 سالگی.
👈یک دلیلش آموزش غلط یا عدم کنترل و نظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسّط معلّم در منزل توسّط والدین است.
@tadriis_yar
👈 راهبردهای پیشنهادی برای درمان کندنویسی با منشاء ضعف عضلات:
🍃اشکال در عضلات ضعیف انگشتان است که زود خسته می شود و کم رنگ می نویسد.
🍃در ضمن تناقض در دو نوع خط نیز مشاهده می شود.بهتر است به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی).ابتدا درست نویسی را یاد بگیرد بعد زیبا نویسی.
🍃 خط دفتر را رنگی کنید.یک خط در میان بنویسد.مثلا یک خط سبز زمینه باشد.یک خط زمینه نارنجی.
🍃 انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد.
🍃ورزش انگشتان را شروع کند مثل حرکت انگشتان بر روی پلکان رفتن.بالا و پایین رفتن.
🍃 خمیر بازی چنگ زدن به آن ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره.
🍃 در نوشتن از روی الگو مثل نقطه چین کلمات حتما تایم و زمان را بگیرند و طبق زمان بنویسد سپس زمان را کم و کمتر کنید.
🍃غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه با انگشتی که مداد را به دست می گیرد.
🍃 با انگشتی که قلم می گیرد و می نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند.
🍃چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی یا تیوپ چرخ ماشین و دوچرخه با انگشتان دستی که قلم بدست می گیرد.
🍃 بازی طناب کشی با دو انگشت بصورت قلاب بین دو نفر یا بلند کردن وزنه با کش مفید است.
🍃 باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهره، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد.
🍃 ورق زدن کتاب نیز با دوانگشت مفید است.
🍃جمع کردن سوزن ته گرد از روی آیینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را بدست می گیرد.