eitaa logo
تدریس‌علوم‌اسلامی|محمداسدی
1.4هزار دنبال‌کننده
120 عکس
4 ویدیو
3 فایل
ارائه علوم اسلامی به روش نوین مدرّس: محمد اسدی شناسه ایتا: 🆔 @Asadi14 پیوستن به ایتا : 1️⃣ https://eitaa.com/joinchat/4214030464Cc6c3c05b85 پیوستن به آپارات: 2️⃣ https://aparat.com/M.Asadi14 پیوستن به تلگرام: 3️⃣ https://t.me/+wqCajC8q1FYyMDRk
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 به میِ‌ خُمِ تو سِرشته شد، 🌸 گِل کأسِ جانِ سبوکشان 🌹 به پیاله‌ی دلِ عارفان ، 🌹 شده تُرکِ چشمِ تو مِی‌فشان 🌷 ز رَحیقِ جامِ تو سَرگِران، 🌷 سرِ سرخوشان،دلِ بیهُشان‌ 🌼 نه منم ز باده‌ی عشق تو ، 🌼 هله مست و بی‌دل و بی‌نشان 🌺 همه کس چشیده به قدرِ خود ، 🌺 زِ مِـیِ زُلالِ تو ««« یــا علی »»» 🌸 عید بزرگ الهی غدیر، تجلی‌گاه شناخت حقیقت، تکامل عقلانیت، حیات معنویت، بیداری دلها از غفلت، بر تمامی سالکان مسیر آزادگی و انسانیت در سراسر گیتی مبارک‌باد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ما بپیوندید 👇 آپــارات | ایـــتا فهـرســت مطالـب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. بسم اللـه الرحمن الرحیم عرض سلام و احترام خدمت تمامی همراهان گرامی با توجه به درخواست‌های مکرر اعضای محترم کانال ، در سایه لطف و عنایت الهی، فعالیت که با هدف کاربرد مباحث استدلال مباشر و غیر مباشر، در آیات و روایات، ارائه شده بود را ادامه می‌دهیم‌. این فعالیت به ابتدای مباحث از دروس رسیده بود. بنابراین پرسش های انواع عکس را آغاز می کنیم. .
. فهرست پرسش و پاسخ های منطق: 👇👇👇👇 https://eitaa.com/tadris_H/573
💠 پرسش پانزدهم: ❓ بین دو قضیه زیر کدامیک از اقسام وجود دارد و آیا شرایط رعایت شده است؟ «إجتَنِبُواْ كَثِيراً مِّنَ ٱلظَّنِّ إِنَّ بَعضَ ٱلظَّنِّ إِثمٌ»¹ «إِنَّ بَعضَ ٱلإِثمِ ظَّنٌّ» 🔸الف: ، با رعایت شرایط 🔸ب: ‏، با رعایت شرایط 🔸ج: ، با رعایت شرایط 🔸د: ، بدون رعایت شرایط ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گزینه صحیح را به شناسه زیر ارسال کنید: 🆔👉 @Asadi14 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جهت راهنمایی در پاسخگویی به تدریس درس سیزدهم منطق رجوع کنید : 📌 درس سیزدهم منطق فهرست پرسش و پاسخهای منطق ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱.حجرات /۱۲ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ما بپیوندید 👇 آپــارات | ایـــتا فهـرســت مطالـب
پاسخ پرسش پانزدهم : ✅ پاسخ صحیح، گزینه «ج» است. ✍️ توضیح: 💠موضوع و محمول قضیه اول، در قضیه دوم بدون نقض شدن، جابه جا شده اند. 💠هر دو قضیه موجبه جزئیه هستند. 💠صدق قضیه اصل در قضیه عکس هم بقاء دارد. ✅با توجه به این معلومات این نتیجه بدست می‌آید که بین این دو قضیه رابطه با رعایت شرایط برقرار است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ما بپیوندید 👇 آپــارات | ایـــتا فهـرســت مطالـب
. بسم اللـه الرحمن الرحیم .
💠 پرسش شانزدهم: ❓ بین دو قضیه زیر کدامیک از اقسام وجود دارد و آیا شرایط رعایت شده است؟ «نَسُواْ ٱللَّهَ فَأَنسَىٰهُم أَنفُسَهُم»¹ «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ»² 🔸الف: با رعایت شرایط 🔸ب: ‏ با رعایت شرایط 🔸ج: بدون رعایت شرایط 🔸د: با رعایت شرایط ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گزینه صحیح را به شناسه زیر ارسال کنید: 🆔👉 @Asadi14 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جهت راهنمایی در پاسخگویی به تدریس درس سیزدهم منطق رجوع کنید : 📌 درس سیزدهم منطق فهرست پرسش و پاسخهای منطق ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱.حشر/۱۹ ۲.عوالي اللئالي، ج۴، ص۱۰۲ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ما بپیوندید 👇 آپــارات | ایـــتا فهـرســت مطالـب
پاسخ پرسش شانزدهم : ✅ پاسخ صحیح، گزینه «ب» است. ✍️ توضیح: قضیه اول: «نَسُوا الله فأنساهُم أَنْفُسَهُمْ» قضیه دوم: «مَن عَرَفَ نَفْسَهُ عَرَفَ رَبَّهُ» 💠 ابتدا قضیه‌ی اول را ساده می‌کنیم: «مَن نَسِیَ اللهَ فَنَسِیَ نَفْسَه» 💠سپس از قضیه‌ی ساده شده می‌گیریم: «مَنْ لَمْ يَنْسَ نَفْسَهُ فلم يَنْسَ اللـهَ». 💠در آخر بجای دو فعلِ «لم يَنسَ» در شرط و جواب، معادل آنها یعنی فعل «عَرَفَ» را جایگزین می‌کنیم: «مَن عَرَفَ نَفْسَهُ عَرَفَ رَبَّهُ». بررسی رعایت شرایط: قضیه اول:«مَن نَسِیَ اللهَ فَنَسِیَ نَفْسَه» قضیه دوم:«مَنْ لَمْ يَنْسَ نَفْسَهُ فلم يَنْسَ اللـهَ» 💠موضوع و محمولِ قضیه اول، در قضیه دوم نقض و جابه جا شده اند. 💠هر دو قضیه موجبه کلیه هستند. 💠صدق قضیه اصل در قضیه عکس هم بقاء دارد. ✅ پس قضیه دوم برای قضیه اول می‌باشد و شرایط عکس هم رعایت شده است. رجوع کنید به تفسیر المیزان، ج ۶،ص ۱۶۹: إنَّ الحديثَ في معنى عكسِ النقيضِ لِقوله تعالى «ولا تكونوا كالذين نسوا الله فانساهم انفسهم». ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ما بپیوندید 👇 آپــارات | ایـــتا فهـرســت مطالـب