eitaa logo
تدریس‌علوم‌اسلامی|محمداسدی
1.2هزار دنبال‌کننده
120 عکس
4 ویدیو
3 فایل
ارائه علوم اسلامی به روش نوین مدرّس: محمد اسدی شناسه ایتا: 🆔 @Asadi14 پیوستن به ایتا : 1️⃣ https://eitaa.com/joinchat/4214030464Cc6c3c05b85 پیوستن به آپارات: 2️⃣ https://aparat.com/M.Asadi14 پیوستن به تلگرام: 3️⃣ https://t.me/+wqCajC8q1FYyMDRk
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 قابل توجه اساتیدی که درخواست کرده اند: ✴️ فایل تکمیلی اسلاید های دوره تجزیه و ترکیب کاربردی 🌹 لطفاً مطالب را تغییر ندهید و در صورت وجود اشکال ، در هنگام تدریس متذکر آن شوید. 📚 تذکر: فایلها باید با نرم افزار WinRAR باز شوند. 📒 فایل فشرده اسلاید ها :👇👇👇
T & T slides Final PDF 1.rar
30.68M
فایل اول : دروس اول تا بیستم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
T & T slides Final PDF 2.rar
34.64M
فایل دوم : دروس بیست و یکم تا سی و پنجم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ما بپیوندید 👇 آپارات | ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پرسش اول: با توجه به تعریف قضیه (مرکب تامّ خبریّ) در کدام گزینه، هر دو عبارت «قضیه منطقی» محسوب می شوند؟ (همه گزینه ها از آیات قرآن کریم هستند. پس از تجربه دروس تجزیه و ترکیب و ترجمه آیات استفاده کنید و پاسخ رو پیدا کنید.) 🔸الف: «فَصَبَرُوا عَلى‏ ما كُذِّبُوا وَ أُوذُوا حَتَّى أَتاهُمْ نَصْرُنا»، «هَلْ يَراكُمْ مِنْ أَحَدٍ؟». 🔸ب: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِل»، «لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْض». 🔸ج: «إِنَّني‏ أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا»، «لَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ ما تَصْنَعُونَ». 🔸د: «يا لَيْتَني‏ كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظيماً»، «أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْري» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پاسخ خود را به شناسه زیر ارسال کنید: 🆔👉 @Asadi14 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جهت راهنمایی در پاسخگویی به درس دهم منطق رجوع کنید : 📌 درس دهم منطق ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ما بپیوندید 👇 آپارات | ایتا | تلگرام
دوستان تا ساعت ۲۱ پاسخ خودتون رو ارسال کنید
پاسخ پرسش اول : ✅ پاسخ صحیح گزینه «ج» است.توضیح: در تعریف قضیه عرض شد که : قضیه ، «لفظ مرکب تام خبری» است که احتمال صدق و کذب دارد. یعنی موارد زیر از تعریف قضیه خارج می شوند و قضیه محسوب نمی‌شوند: ۱.لفظ مفرد مانند «علی» ، «عبدالله» ۲.لفظ مرکب ناقص مانند «عبد مومن» ۳.لفظ مرکب تام انشائی که انشاء کننده معنا است. مانند جملات امری، سوالی، نهی، تمنی (آرزو) ، ترجی (اظهار امید) و... ❌ در گزینه الف، عبارت اول قضیه است و خبر از صبر پیامبران در مقابل تکذیب و آزار مردم می‌دهد. ولی عبارت دوم استفهامی است و قضیه نیست. ❌ در گزینه ب، نیز عبارت اول قضیه است و خبر از رسیدن حق و نابودی باطل می‌دهد. ولی عبارت دوم نهی است و قضیه نیست. ❌ در گزینه د، هر دو عبارت انشائی هستند و قضیه نیستند. عبارت اول تمنی و آرزو است و عبارت دوم امر است. ✅ ‌اما در گزینه ج، هر دو عبارت قضیه هستند. در قضیه اول خداوند از وحدانیت خود به حضرت موسی علیه السلام خبر می‌دهد و در قضیه دوم از بلند مرتبه تر بودن ذکر الهی و علم خداوند به اعمال بندگان خبر می‌دهد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ما بپیوندید 👇 آپارات | ایتا | تلگرام
. قبل از اینکه تعریف قضیه را در متن سوال قرار دهیم ، بیشتر جوابها صحیح نبود. ولی بعد از یادآوری تعریف قضیه، اکثر دوستان پاسخ صحیح ارسال کردند. در روزهای پیش رو، سوالات کاربردی دیگری از صرف، نحو و منطق خواهیم داشت...
. بسم اللـه الرحمن الرحیم .