eitaa logo
محبان امام رضا علیه السلام
64 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
655 ویدیو
132 فایل
آوردن مطالب اعتقادی اخلاقی سیاسی اجتماعی و بیان احکام شرعی و مطالب حقوقی ارتباط با مدیر: رسول رسا شماره همراه ۰۹۱۰۲۰۴۴۱۳۶ @chmail.ir" rel="nofollow" target="_blank">rasa.r@chmail.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
🌴قال الامام علی عليه‌السلام: أَفْضَلُ اَلزُّهْدِ إِخْفَاءُ اَلزُّهْدِ. ✨برترين زهد، پنهان داشتن زهد است. ▫️ نهج‌البلاغه، حکمت ۲۸ 💚احادیث اهل بیت علیهم السلام👇 https://eitaa.com/joinchat/356057088Cbdff63221c
هدایت شده از فتنه | شب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حضرت امام خمینی(ره): «آنکه میگوید دین از سیاست جداست تکذیب خدا را کرده است» 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
شکایت علیه پزشک معالج 📗 نهادی که وظیفه رسیدگی به شکایات علیه پزشک را برعهده دارد سازمان نظام پزشکی است، این سازمان تخلفات اداری و انتظامی پزشکان را مورد رسیدگی قرار داده و با پزشک متخلف برخورد می‌کند. البته در تمامی شکایات باید نظریه پزشکی قانونی مورد توجه قرار گیرد. ⭕ ممکن است بر اثر قصور پزشکی نسبت به بیمار، قصد شکایت علیه پزشک معالج داشته باشیم. نکته حائز اهمیت این است که شکایت تنظیمی باید متضمن مشخصات پزشک و بیمار، اعلام قصور یا تقصیر پزشک، فعل یا ترک فعل پزشک و ارائه شواهد و مستندات مثبت ادعاء باشد. 🟢 پزشکی قانونی نهاد رسمی رسیدگی به جرایم پزشکی است. پرونده‌ها در هر سطحی که باشند در این نهاد وابسته به قوه قضاییه بررسی می‌شود. افراد می‌توانند به حسب مورد، تقاضای دیه و خسارت نموده و در صورتی که پزشک مقصر باشد با طرح موضوع در دادسرا و دادگاه، رسیدگی و محاکمه انجام خواهد شد. ✅ شورای حل اختلاف ویژه امور بهداشت نیز نهاد صلاحیتدار است. رسیدگی و حل و فصل اختلافات اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و همچنین اختلاف جامعه پزشکی با سایر اشخاص در صلاحیت این شورا است. در صورتی که مبلغ مورد خواسته یا میزان محکومیت کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد و یا اگر دو طرف پرونده درباره ارجاع آن به شورا توافق داشته باشند، این شورا صالح به رسیدگی خواهد بود. 🌹با حقوق خود آشنا شویم🌹 _✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
1402.04.20 جریان شناسی-بهائیت-01.pdf
1.43M
🔰 ویژه نامه با موضوع فرقه ضاله بهائیت ◀️ بخش اول ⭕️ متأسفانه در روزهای اخیر بعضی از صاحب تریبون‌های ناآگاه، عامدانه یا جاهلانه حرف از رسمیت دادن به فرقه‌ای سیاسی و جاسوسی سر دادند. ⭕️ فرقه‌ای ساختگی که بانی ریختن بسیاری از جوانان کشور هستند. ⭕️ فرقه انشعابی از و است و بسیاری از علمای گذشته به مبارزه با آنها پرداخته‌اند. ✅ شناخت جریان‌های اجتماعی و سیاسی باید در قالب مطالعه هدفمند تاریخی و مطابق با شرایط حال و استفاده در فتنه های آخرالزمان باشد. ❇️ از این رو در ادامه سلسله ویژه نامه ، به صورت فشرده، در چند شماره، به تاریخچه تشکیل فرقه منحوس و تشکیلات و برنامه‌های آنها قبل و بعد از ، و همچنین عاملیت این فرقه در و فتنه‌ها علیه شیعیان و کشورهای اسلامی می‌پردازیم. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
هدایت شده از  طنز سیاسی و اجتماعی
فرمودند: مَن طَلَبَ رِضَى النّاسِ بِسَخَطِ اللّه ِ وَكَلَهُ اللّه ُ إلَى النّاسِ.هر كسی با خشم خدا ، خواهان خشنودى مردم باشد ، خداوند او را به مردم وامى گذارد. 📗 الأمالى ، صدوق ، ص ۲۶۸ @Tanzsiyase
🔸امام صادق (ع): مردم بیش از آنکه با عمر خود زندگی کنند، با احسان و نیکوکاری خویش می‌زیند، و بیش از آنکه به سبب فرا رسیدن اجل خود بمیرند، بر اثر گناهان خود می‌میرند.
هدایت شده از آنتی سکولار
📌پاسخ علی محمد هوشیار به سخنان علیدوست در خصوص حل مشکل بی حجابی با برطرف شدن مشکلات اقتصادی ارتباط بی کاری و بی حجابی! 🔻مصاحبه ای درباره رابطه بی حجابی با بیکاری از حضرت استاد علیدوست منتشر شد که در بخشی از آن مصاحبه آمده است: ‼️مطمئن باشید اگر دولت بتواند مسئله بیکاری، گرانی و تورم را حل کند، مسئله بی‌حجابی و بدحجابی هم حل می‌شود! 🛑بنده مدت ها توفیق حضور در کلاس این استاد کم نظیر و بزرگوار را داشته ام و ضمن احترام به محضر ایشان؛ به نظرم رسید تا چند خطی درباره مطلب فوق بنویسم. همه می دانیم که یکی از مشکلات جامعه ما در عصر حاضر، مسأله گرانی و پایین آمدن قدرت خرید مردم است و مقام معظم رهبری نیز بارها به این مشکل و ضروت تسریع در حل آن تصریح فرموده اند و از طرفی موج جدیدی ازبی حجابی را در کشور شاهد هستیم که این نیز مورد دغدغه رهبر معظم و تمامی متدینین می باشد. اما آیا حل هر کدام از این دو منوط به حل دیگری است؟ آیا بین این دو مسأله تلازم یا ترابطی وجود دارد؟ اگر اجرای قانون حجاب را به عنوان حکم الله، به مسأله کار و بی کاری ارتباط دهیم، ارتباط نماز و حج و سایر احکام الهی نیز بر همین منوال باید محاسبه شده و شرط اقامه هر کدام را منوط بر حل مشکل بیکاری و رفع گرانی بدانیم! ⭕️در بخش دیگری از این مصاحبه فرموده اند: ما باید به حجاب جوششی برسیم یعنی به نوعی شود که حدأقل طیف وسیعی از مردم از درون و داخل به حجاب گرایش پیدا کنند. 🔘این سخن جناب استاد برای چهل و پنج سال گذشته و برای آغاز انقلاب اسلامی بسیار خوب و پسندیده است اما ایشان مستحضرند که اکنون انقلاب اسلامی آن جوان نوپا نیست و مساله حجاب نیز دیگر به عنوان یک پوشش صرفا اعتقادی تلقی نمی شود، بلکه نمادی برای ارزش های انقلابی و پرچمی برای دستاوردهای ارزشمند خانواده است و دشمن به خوبی به این دو مهم رسیده و تمام تلاشش را برای برداشتن حجاب از سر زنان مسلمان ایرانی صرف کرده است. ای کاش آن فقیه معظم می فرمودند که جایگاه فقه در حل مشکل بیکاری و بی حجابی به مثابه دو معضل اجتماعی و دینی دقیقا کجاست و برای حل هر کدام از این دو مشکل چه برنامه ای دارد، نه اینکه بخواهند مشکل بی حجابی را با کار و ارزانی حل فرمایند. ✍️علی محمدی هوشیار ~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇ 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
💠 تمام امید آقای خامنه ای ، امام زمان (علیه السلام)است،و از احدی پروا ندارد 💠 ایشان گرفتار خواصی است که نمیفهمند! و قدرایشان را نمی‌دانند!!! 💠 بنده معتقدم مقام رهبری تنهاست تمام گرفتاری ها بر قلب ایشان وارد میشود اما قلب ایشان را امام زمان ( علیه السلام )نگه داشته است 💠 خدا میداند که ایشان ««موید من عندالله »»است 💠 ما موظفیم همانگونه که اسلام و قرآن را تبلیغ میکنیم رهبری را هم تبلیغ کنیم 💠 در آینده اتفاقاتی می‌افتد هر چیزی پیش آمد ،هرصحبتی یا حرفی شد ،شما تلاش کنید از رهبری جدا نشوید 💠 من بین خودم و خدای خودم برای این حجتی دارم از رهبری جدا نشوید.. ✍ مرحوم آیت الله ناصری * https://eitaa.com/joinchat/3210084356Cf7e71112fd
هدایت شده از آن سوی مرگ
‌ ◾️ امام حسن عسکری (ع) ✍ ما پناهگاهیم... برای هرکس که به ما پناه آورد ➥ @ansuiemarg_ir
💠 حدیث روز 💠 ❇️ بهترين برادر انسان چه شخصی است؟ 🔻امام عسكرى عليه السلام : خَيرُ إخوانِكَ مَن نَسِىَ ذَنبَكَ و ذَكَرَ إحسانَكَ إلَيهِ ؛ 🔰امام عسكرى عليه السلام : بهترين برادر تو كسى است كه خطايت را فراموش كند و احسان تو را به خود ، به ياد آورد . 📚بحار الانوار،ج۷۸ ، ص 379 ┏━━━━━━━━━━ 🕌🇮🇷┓   ‌ ⌨️@zeinabiionqom ┗━━━━━━━━━━━━━━━┛
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 روز 💠 💎 کلید پلیدی‌ها از نگاه امام حسن عسکری (ع) 🔻امام عسكرى عليه السلام: جُعِلَتِ الْخَبائِثُ كُلُّها فى بَيْتٍ، وَ جُعِلَ مِفْتاحُها الْكِذْبُ ➖ تـمام پليدي‌ها در خـانه اى گردآمـده و كليد آنها قرار داده شده است. 📚 جامع الاخبار، ص ۴۱۸، ح ۱۱۶۲ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
🏴امام حسن عسگری و حجـــاب...... شیخ صدوق می نویسد: محمد بن حسن صفار به آن حضرت نامه ای نوشت و در باره مردی که می خواهد بر علیه زنی نامحرم شهادت دهد، سؤال کرد که آیا آن مرد می تواند در حالی که زن پشت پرده است، بر علیه او شهادت دهد ـ البته صدای زن را می شنود و دو نفر شاهد عادل می گویند که این صدای فلان زن دختر فلانی است و تو را به شهادت می طلبد ـ یا اینکه از پشت پرده نمی شود و باید زن در مقابل مرد حاضر شود و مرد او را با چشم خود ببیند؟ امام عسکری علیه السلام در پاسخ نامه او چنین مرقوم فرمود: «تَتَنَقَّبُ وَ تَظْهَرُ لِلشُّهُودِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ؛ زن نقاب می زند و [با رعایت حجاب کامل] در برابر شهود حضور می یابد ـ ان شاء الله.» ‌🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
یه سؤال آیا زن یا شوهر، حقی در قصاص قاتل همسر خود دارند؟ ✍️ علیرغم تصور عموم مردم، هرگاه زن یا شوهر به قتل برسد، همسر مقتول حقی در قصاص کردن قاتل یا رضایت نسبت به قاتل ندارد. ✅ البته، اگر حق قصاص به هر علت، تبدیل به دیه شود یا به مال یا حقی مصالحه شود، همسر مقتول نیز از آن ارث می برد. نکته: ولی دم ، همان ورثه مقتول است به جز زوج یا زوجه او که حق قصاص ندارد. 🌹 با حقوق خود آشنا شویم🌹 ✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
💠حدیثی بسیار زیبا ازامام حسین(ع) مردى خدمت امام حسين عليه السلام آمد وعرض كرد:  من مردے گنهكارم و قدرت ترك گناه ندارم. مرا موعظه اى كن. ✨سيدالشهدا عليه السلام فرمود: پنج كار انجام بده و هر چه مى خواهى گناه كن: 1⃣⇦: رزق و روزى خدا را نخور، هر چه مى خواهى گناه كن! 2⃣⇦: از ولايت و قلمرو حكومت خدا بيرون برو، هر چه مى خواهى گناه كن! 3⃣⇦: جايى را پيدا كن كه خدا تو را نبيند، هر چه مى خواهى گناه كن! 4⃣⇦: وقتى فرشته مرگ (عزرائيل) براى قبض روح تو مى آيد، او را از خودت دور ساز، هر چه مى خواهى گناه ‌كن!!! 5⃣⇦: وقتى مالك دوزخ تو راوارد جهنّم مى‌كند، اگرمى‌توانى وارد نشو، و هر چه مى خواهى گناه كن!!! 📚 💚احادیث اهل بیت علیهم السلام👇 https://eitaa.com/joinchat/356057088Cbdff63221c
کشکول نکته‌های کاربردی ویرایش.pdf
5.22M
از نویسنده برای انتشار این پی دی اف اذن گرفته‌‌‌‌‌‌ام.
 کتاب صوتی شبهای پیشاور: کتاب شبهای پیشاور یکی از کتب مناظراتی میان شیعه و اهل سنت است که می‌تواند هر جویای حقیقتی را سیراب کند. کتاب شبهای پیشاور حاصل چند جلسه از مناظرات و مباحث عالم بزرگ و گرانقدر شیعه مرحوم سلطان الواعظین شیرازی با جمعی از علما و پیروان اهل سنت است که تجلی اثبات حقانیت شیعه در آن به وضوح دیده می‌شود ، استفاده از منابع و ادله محکم، مستدل و بیشمار در اثبات مطلب مورد بحث، رعایت کامل ادب و موازین اخلاقی و پرهیز از هرگونه توهین و افترا به طرف مقابل، صبر و حوصله بسیار در شنیدن سخن مخالفین، عدم پرخاشگری و عصبانیت و . . . از شاخصه‌های مهم مرحوم سلطان الواعظین شیرازی در مناظراتش با مخالفین است.   سلطان الواعظین شیرازی که بود؟   یکی از علما و واعظان مشهور قرن حاضر شمسی، مرحوم سید محمد سلطان الواعظین شیرازی است. وی در مباحث کلامی و در اثبات امامت با استفاده از قرآن و اخبار و روایات چیره دست بود، همان‌طور که منبرداری و وعظ و خطابه او زبانزد همگان بود تا آن‌جا که به «سلطان الواعظین» مشهور شد. وی در هفتم ذی القعده سال 1314 قمری در تهران متولد و سال‌ها بعد به عتبات مقدسه رفت و در آن‌جا به تعلّم و فراگیری دروس اسلامی پرداخت.[1] سلطان الواعظین سفرهای متعددی به خارج از ایران داشت، او سفرهایی را به مصر، سوریه، لبنان، اردن، فلسطین و هندوستان انجام داد، و مهم‌ترین آنها - که مناظره معروفش در آن‌جا انجام شده و باعث شهرت وی گشت - سفر به پیشاور بود. وی در همه این مسافرت‌ها علاوه بر مجالس وعظ و منبر و تبلیغ، با علمای بزرگ فرق و مذاهب نیز به گفت‌وگو و تبادل نظر می‌پرداخت و آراء و عقاید حقه شیعه را با ایشان مطرح می‌ساخت. کتاب مشهور «شبهای پیشاور» اثر وی است.      چگونگی نگارش کتاب شبهای پیشاور   مرحوم سلطان الواعظین شیرازی در ربیع الاول سال 1345هـ.ق که تنها حدود سی سال از عمرشان می‌گذشت، پس از سفر به عتبات و استعانت از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) راهی هندوستان شد. در کراچی، بمبئی، لاهور، پنجاب، حیدرآباد و بسیاری نقاط دیگر هند مورد استقبال و احترام مسلمانان و غیر مسلمانان واقع شد و جلسات بحث و مناظره را برقرار کرد. بعد از آن، ایشان را به دهلی نو دعوت کردند و جلسه مناظره با عده‌ای از علمای هند را فراهم ساختند. در بعضی از این جلسات که در دهلی انجام می‌شد، رهبر بزرگ هند مهاتما گاندی نیز شرکت می‌کرد.[2] بعد از این جلسات، سلطان الواعظین به دعوت محمد سرورخان که از متنفذین خاندان قزلباش هندوستان به‌شمار می‌رفت، برای سخنرانی و خطابه راهی پیشاور شد. سلطان الواعظین در این جلسات مباحثی در زمینه خلافت و ولایت و عقاید شیعه مطرح ساخت. در پایان یکی از این سخنرانی‌ها دو تن از علمای کابل نزد سلطان الواعظین آمده و تقاضا می‌کنند در ارتباط با سخنان او با ایشان مناظره کنند.[3] این دو نفر به نام‌های حافظ محمد رشید و شیخ عبدالسلام از آن شب به بعد، پس از نماز مغرب و عشا در حضور جمع زیادی از علما و رجال و مردم شهر، پیرامون مسائل مورد اختلاف با سلطان الواعظین به گفت‌وگو می‌نشستند. این جلساتِ پُرشور که از شب جمعه 23 رجب 1345 هـ.ق شروع شد، تا ده شب به طول انجامید. جلسه مناظره هر شب بعد از نماز مغرب و عشا 6 یا 7 ساعت و گاهی نیز تا اذان صبح ادامه می‌یافت. چون برخی از صاحبان جرائد و روزنامه‌ها در این جلسه حضور داشتند، جلسات هر شب را فردای آن در روزنامه‌ها و جرائد به چاپ می‌رساندند، مرحوم سلطان الواعظین بعدها از روی همین مجلات که جمع‌آوری کرده بود، شبهای پیشاور را به چاپ رساند. وی علت چاپ این مناظرات را با توجه به هجمه سنگین به ظاهر روشنفکران آن زمان از جمله کسروی؛ این‌گونه بیان می‌کند: «از دو جهت ناراحت بودم و نمی‌توانستم آرام بگیرم و ناظر این صحنه بازیگری و اعمال زشت و دروغ‌ها و تهمت‌های بی‌جا گردم؛ یکی دیدم اگر سکوت کنم مورد لعنت خدای متعال واقع خواهم شد که در حدیث است: "اذا ظهرت البِدَع فَلِلعالِم اَن یظهَر عِلمَه و اِذا کَتَم فعلیه لعنه الله".[4] جهت ثانی مقام سیادت بود که غیرت هاشمیّت و جوشش سیادت، درونم را می‌گداخت. البته تا آن‌جا که وظیفه داشتم، در منابر بزرگ و مجالس مهم در حل شبهات و تثبیت عقاید و در رفع اباطیل آنها کوشیدم...ولی خیلی میل داشتم مستقلاً کتابی بر ردّ دروغ‌پردازی‌های آنها بنویسم، متأسفانه گرفتار کسالت ممتدی گردیدم، و سالی را در بیمارستان‌ها بسر بُردم و قُوای خود را از دست دادم. پزشکان هم دستور استراحت کامل و ترک گفتار و نوشتار دادند. روزی در بستر بیماری پس از فکر بسیار متوجه شدم، شاید خلاصه جواب شبهه‌ها در مجلات و روزنامه‌هایی که مناظرات شبهای پیشاور را منتشر کرده‌اند، باشد.