🔰گزیده ای از سخنرانی اول
«با عقل در عاشورا»
❓حسین بن علی (ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود؟
🔸حکومتی که حاکمش [علی (ع)] یکی از کارگزاران خودش را به جرم قوم و خویش بازی در حکومت، گوشمالی داد.
🔹حکومتی که با یکی از مسئولان خود که خانه ای اشرافی برای خود ساخت، برخورد کرد.
🔸حکومتی که وقتی مسئولان آن سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر (ع) او را پیش چشم مردم تحقیر کرد.
🔹حکومتی که وقتی حاکم بصره، در میهمانی سرمایه دارها شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت توبیخ کرد.
🔸حکومتی که یکی از اصحاب درجه یک خود را که آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد؛ برای آنکه صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود.
🔹حکومتی که اهل سازش و سستی نباشد.
🔸حکومتی که به زن اشرافی قریش و کنیز ایرانی او به یک اندازه از بیت المال سهم می دهد.
🔹حکومتی که در آن بشود حاکمان را نهی از منکر کرد.
🔸حکومتی که در آن، افرادی که کار بلد نیستند، شرعاً حرام و ممنوع باشد که قبول مسئولیت کنند.
👆این است حکومتی که حسین بن علی (ع) برای تشکیل آن شهید شد.
#در_آستان_محرم
❇️ حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی «با عقل در عاشورا»
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🌐 @rahimpoor_azghadi
https://t.me/tafakkor_eslami/145?single
💢سخنرانی دوم 👆👆👆
استاد قنبریان ... درس ها و عبرت های عاشورا
حرف های کمتر گفته شده ای که شاید به تمام شنیدنش بیارزد .
🕹بر روی پیامی که ریپلای شده کلیک کنید ...
#بسته_صوتی_محرم
در حاشیه شهر اسلامی بود که گردن حسین بن علی (ع) را زدند و دختران بنیانگذار و مؤسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند.
⁉️مسئله شما و ما این است که چه شد شهر اسلامی، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد؟
⁉️آیا فرهنگ کوفه سال 40 هجری یکباره به فرهنگ کوفه سال 61 هجری بدل شد؟
#بسته_صوتی_محرم
#سخنرانی_ویژه
- ناشناس.mp3
33.55M
⭕️ درس ها و عبرت های عاشورا؛ قیام برای احیای دین و عدالت
✅ برنامه ثریا با حضور حجت الاسلام قنبریان
۱۴۰۰/۵/۳۱
❗️حرفهای کمتر گفته شده ای که شاید به تمام شنیدنش بیارزد.
اگر پسندیدید به دیگران پیشنهاد دهید
☑️ @m_ghanbarian
💢سخنرانی سوم 👇👇👇
https://t.me/tafakkor_eslami/38
نقش پول در کربلا
حرف های کمتر گفته شده ای که شاید به تمام شنیدنش بیارزد .
🕹بر روی پیامی که ریپلای شده کلیک کنید ...
#بسته_صوتی_محرم
در حاشیه شهر اسلامی بود که گردن حسین بن علی (ع) را زدند و دختران بنیانگذار و مؤسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند.
⁉️مسئله شما و ما این است که چه شد شهر اسلامی، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد؟
⁉️آیا فرهنگ کوفه سال 40 هجری یکباره به فرهنگ کوفه سال 61 هجری بدل شد؟
#بسته_صوتی_محرم
#سخنرانی_ویژه
⭕️ یزید هم حاضر است اسپانسرِ اینگونه مراسمات شود!
◀️ این سخنان #شهید_مطهری را حتماً بخوانید. دقیقاً برای امروز گفته شده؛ شهید، خطری جدی را به ما یادآوری میکند؛ خطرِ تهیشدن یک حرکت اجتماعی از معنا؛ خطرِ برگزاری مراسماتی بیجهت، خنثی، تشریفاتی و از روی عادت؛ مراسماتی بیاثر، که حتی اگر یزید هم از گور درآید، میتواند در آنها شرکت کند، و برای حسینش اشک بریزد:
🔸 گاهی یک جریان موج خیز و حرکتزای اجتماعی، روح خود را از دست میدهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بیاثر باقی نمیماند.
🔹 اميرالمؤمنين فرمود اسلام به دست امويها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه میشود و از محتوای خود خالی میشود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد مینهیم.
🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبلِ راه و روش اجتماعی معین، و نفی کنندهی راه و روش دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن در واقع نوعی سربازی است.
🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینیها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک #مبارزه_اجتماعی است.
🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش میشود و محتوای این ظرف بیرون میریزد و مسئله شکل یک عادت به خود میگیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک #جهتگیری_خاص_اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنیداری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسینهای زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيداللههای زمان بپا دارند.
🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی #عادت شده و محتوای ظرف، بیرون ریخته و ظرفِ خالی، باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسمی است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد.
📚 بررسی اجمالی نهضتهای اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️سخنرانی چهارم
شاید اگر ماه ها بگردیم ، نظیر دو سخنرانی زیر و مطالبی که توی این دوسخنرانی گیرمون میاد ، رو نتونیم پیدا کنیم .
❇️سخنرانی حسین ، عقل سرخ استاد رحیم پور
❇️سخنرانی عوام و خواص رهبر انقلاب
⭕️سخنرانی چهارم از سری سخنرانی های #بسته_صوتی_محرم اختصاص داره به سخنرانی تاریخی رهبر انقلاب در سال ۷۵ با عنوان «عوام و خواص»
امام حسین(ع) در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر، شب عاشورا سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید،
آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیبها باشد و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد، شب غربال میکند تا فقط صالحان بمانند و روز غربال میکند تا فقط اشقیاء در مقابل او ایستاده باشند ..
آیت اللّٰه حائری شیرازی(ره)
💢سخنرانی چهارم 👇👇👇
عوام و خواص
سخنرانی بسیار ویژه رهبری در سال ۷۵ در جمع سپاه محمد رسول الله ص
حرف های کمتر گفته شده ای که شاید به تمام شنیدنش بیارزد .
🕹بر روی پیامی که ریپلای شده کلیک کنید ...
#بسته_صوتی_محرم
در حاشیه شهر اسلامی بود که گردن حسین بن علی (ع) را زدند و دختران بنیانگذار و مؤسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند.
⁉️چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشهی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟!
🔹چرا چنین شد؟
⭕️راه حل رهبری برای اینکه جامعه ما دچار عاقبت جامعه امام حسین نشود چیست ؟؟؟
#بسته_صوتی_محرم
#سخنرانی_ویژه
https://t.me/tafakkor_eslami/128