eitaa logo
💞🍃✍️کمی باقرآن باشیم💞🍃✍️
145 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
9.8هزار ویدیو
64 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
رفیق آسمانی تولدت مبارک ❤️
💠 روز 💠 💎 راهکاری برای انجام کارهای سخت 🔻أمیرالمؤمنین على عليه‌السلام: اِذا هِبْتَ اَمْرا فَقَعْ فيهِ فَاِنَّ شِدَّةَ تَوَقّيهِ اَعْظَمُ مِمّا تَخافُ مِنْهُ؛ ❇️ هرگاه از كارى هراس و بيم داشتى، خود را در آغوش همان كار بيفكن، چراكه سختى پرهيز و هراس، بزرگتر از خود آن چيزى است كه از آن مى‏ ترسى. 📚 نهج‌البلاغه، حكمت ۱۷۵ ‌ ‌
دو حرف زیبا از دو بزرگ مرد: : برای شهید شدن اول باید مانند شهید زندگی کرد : تنها کسانی مردانه میمیرند که مردانه زیسته باشند 💙 💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حجت الاسلام والمسلمین انصاریان: 🙏حل مشکل مؤمن، انگار حل مشکل پروردگاره استادانصاریان
هدایت شده از منتظران مهدی عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌بانوانی که میکارن و میزنند حتما حتما این کلیپ روتا ببینند👌 🤲اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر به حق الحسین علیه السلام
در حال خستگی گوشه ای تکیه داده بود که خوابش برد ... همه ی این قدرت و اراده مدیون توست!
هدایت شده از منتظران مهدی عج
دیپلمات فرانسوی: حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است! ✍ خب پس ! با ایشان هم باید تسویه حساب کرد. 💙 💚
هدایت شده از منتظران مهدی عج
🔷 اعتراف «بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی: حمله ایران دو پایگاه نظامی اسرائیل را منهدم کرد و بسیاری از نظاميان را کشت. 💙 💚
❤🍃 ✅استاد فاطمی نیا «رحمه الله تعالی» : حرف زدن پشت سر مردم ، قلب را تیره می کند ، توفیق را از آدم سلب می کند ، ونشاط عبادت را می گیرد . 🍃 🦋🍃
📣 امام على عليه السلام: انديشيدن درباره نعمت هاى خدا، چه نيكو عبادتى است غررالحكم حدیث1147 🍃 🦋🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاحالا خواص سوره مزمل رو شنیده بودی؟؟ بفرست برای هر کسی که میبینی لازمش میشه👌 نشر مطالب قرآنی ثواب زیادی داره 🍃 🦋🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ تو امامِ لحظه‌های امان منی؛ سلام بر تو که سایه‌ی امن خدا بر اهل زمین هستی! ✨ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمامُ الْمَأْمُونُ
📣 امیرالمؤمنین عليه السلام: با تنهايى دمخورتر باش تا با همنشينان بد 🔸غررالحكم حدیث 7152 🍃 🦋🍃
📣 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام): هر چيزی ملال آور و خسته كننده است ،جز سخنان نو و جديد غررالحکم ، حکمت ۶۰۵ ‌🍃 🦋🍃
بیایید با خدا زندگی کنیم، نه اینکه گاهی بهش سر بزنیم تا با کسی زندگی نکنی.. نمیتونی اون رو بشناسی و باهاش انس بگیری. اگه یه مدت شب و روز  با کسی زندگی کنی بهش مانوس میشی.. اگر با خدا انس پیدا کنی شدیدا بهش علاقمند میشی! خدا تنها انیسی است که مأنوس خودش را هیچوقت تنها نمیگذارد:) 🍃 🦋🍃
💐 حدیث نبوی: 💚 کسی که خدا به او قلبی شاکر، 🌼 زبانی مشغول به ذکر حق، 🌷و همسری با ایمان که او را در کارهای دنیا و آخرت یاری کند، عطا نماید، 🌹 نیکی دنیا و آخرت را به او داده و از عذاب آتش جهنم بازداشته است.🔥 📚(تفسیر مجمع‌البیان ج ۱ ص ۲۹۸)
🧕 زن خوبِ فرمانبردار پارسا 👑 کند مرد درویش را پادشا چو مستور باشد زنِ خوبروی به دیدار او در بهشت است شُوی💑 👩‍❤️‍👨 دلارام باشد زنِ نیک‌خواه 🙎‍♀ ولیکن زن بد، خدایا پناه 🤷‍♀ زن بد در سرای مردِ نکو 🔥 هم در این دنیاست دوزخ او 📚 (بوستان سعدی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅یعنی دیگه خدای متعال بایدباچه زبانی روبه ما اثبات کنه⁉️ فتبارک الله احسن الخالقین .
امام على عليه السلام : في الانفِرادِ لِعِبادَةِ اللّهِ كُنُوزُ الأرباحِ گنج هاى پر سود در خلوتِ عبادت خداست غررالحكم حدیث6504 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌷 مردی حاجتی داشت که آن را در نامه ای نوشت و به دست امام حسن مجتبی(علیه السلام)داد . 🖌 امام حسن(علیه السلام) بدون آنکه نامه را بخواند فرمود : حاجتت رواست! 🖌 شخصی عرض کرد : بهتر نبود نامه اش را می خواندید و آنگاه بر طبق حاجتش پاسخ می دادید؟ 🖌 امام پاسخ دادند : می ترسم که خداوند متعال به همان اندازه ای که وقت صرف می شود تا نامه اش را بخوانم ،من را مورد مواخذه قرار دهد. 📚 احقاق الحق ، ج۱۱ ، ص۱۴۱
فاطمی ثارالله 14 امام خامنه ای14...: فصل سوم : اسرار باطنیه مقدمات و اعمال حج بدان که : آدمی چون به قصد حج از وطن خود بیرون برود و داخل بیابان گردد وگریوه ها و عقبات را مشاهده کند و رو به خانه خدا آورد باید متذکر گردد بیرون رفتن خود را از دنیا و گرفتاری به گریوه های عالم برزخ و محشر ، تا ملاقات حضرت داور . و از تنهایی راه ، یاد تنهایی قبر کند . و از تشویش «قطاع الطریق» و درندگان صحرا ، یاد هول موذیات عالم برزخ نماید . و چون میقات رسد و جامه احرام پوشد ، به فکر پوشیدن کفن ، افتد و یاد آورد زمانی را که : به کفن خواهند پیچید و با آن جامه به حضورپروردگار خواهند برد ، زیرا جامه احرام ، شبیه به کفن است ، و چون احرام بست و زبان به «لبیک اللهم لبیک» گشود بداند که : معنی این کلام اجابت ندای پروردگار است اگرچه باید امیدوار به قبول لبیک او باشد . اما از رد آن نیز خوفناک باشد و بترسد که : مباداجواب او رسد که «لا لبیک و لا سعدیک» . پس باید متردد میان خوف و رجاء باشد و ازخود و عمل خود نومید ، و به فضل و کرم الهی امیدوار باشد . و بداند که : وقت لبیک گفتن ، ابتدای عمل حج است و محل خطر است . مروی است که : «حضرت امام زین العابدین - علیه السلام - چون احرام بست و برمرکب سوار شد رنگ مبارک او زرد شد و لرزه بر اعضای شریفش افتاد ، نتوانست که لبیک گوید . عرض کردند که : چرا لبیک نمی گویید ؟ فرمود که : می ترسم که پروردگار من گوید : «لا لبیک و لا سعدیک» . پس چون زبان به تلبیه گشود و لبیک گفت بیهوش گشته ازمرکب بر زمین افتاد ، او را به هوش آوردند و سوار کردند . و لحظه به لحظه چنین می شدتا از حج فارغ گردید» . [3] و چون صدای مردمان به تلبیه بلند شود متذکر شود که : این اجابت ندای پروردگاراست که فرموده است : «و اذن فی الناس بالحج یاتوک رجالا» . خلاصه معنی آنکه : «نداکن مردمان را که به حج حاضر شوند» . [4] و از این ندا به یاد نفخ صور و برآمدن مردم از قبور افتد ، که کفنها در گردن به عرصات قیامت ایشان را می خوانند . و چون داخل مکه شد به فکر افتد که : حال ، داخل حرمی گردید که هر که داخل آن شود در امن و امان است . و امیدوار شود که : به این واسطه از عقاب الهی ایمن گردد . ودل او مضطرب باشد که : آیا او را قبول خواهند کرد و صلاحیت قرب حرم الهی راخواهد داشت یا نه ، بلکه به دخول حرم ، مستحق غضب و راندن خواهد شد و از اهل این مضمون خواهد بود : به طواف کعبه رفتم ، به حرم رهم ندادند که تو در برون چه کردی که درون خانه آیی و باید امید او در همه حالات غالب باشد ، زیرا شرف خانه ، عظیم است ، و صاحب خانه کریم ، و رحمت او واسع ، و فیض او نازل ، و حق زیارت کنندگان خود را منظوردارد . و کسی که پناه به او آورد رد نمی نماید . و چون نظر او به خانه افتد مستشعر عظمت آن گردد ، و چنان تصور کند که : گویاصاحب خانه را می بیند . و امیدوار شود که : چنان که به ملاقات خانه فایز شد به ملاقات صاحب خانه نیز مشرف خواهد شد . و شکر خدا را به جا آورد که : به این موهبت کبری رسید . و چون شروع به طواف نماید ، دل خود را از تعظیم و محبت و خوف و رجاء مملوسازد و بداند که : در حال طواف ، شبیه است به ملائکه مقربین که پیوسته در حول عرش اعظم طواف می نمایند . و بداند که : مقصود کلی ، طواف دل است به یاد پروردگار خانه . پس ابتدا و ختم طواف را به یاد او کند . و روح طواف و حقیقت آن طواف دل است درحضرت ربوبیت و خانه مثال ظاهری است در عالم جسمانی . و خانه در عالم ملک وشهادت نمونه ای است از حضرت ربوبیت در عالم غیب و ملکوت . و آنچه رسیده که : «بیت المعمور در آسمان در مقابل خانه کعبه است و طواف ملائکه بر آن چون طواف بنی آدم است بر کعبه» [5] . دور نیست که اشاره به این مشابهت باشد . و چون رتبه اکثر نوع انسان از طواف خانه اصلی قاصر است امر شد به ایشان که : متشبه به انسان شوند در طواف خانه مکه . «فان من تشبه بقوم فهو منهم» . یعنی : «هر که خود را شبیه به قومی کند از ایشان محسوب است» . پریشان نیستی می گو پریشان . و چون به نزد حجر الاسود آید که آن را ببوسد متذکر این شود که : آن به جای دست خداست در زمین و عهود بندگان در آن است . از حضرت پیغمبر - صلی الله علیه و آله - مروی است که : «حجر الاسود دست خداست در میان خلق ، که آن بندگان مصافحه می کنند با او چون مصافحه بنده با آقا یادخیل کسی با کسی» . [6] از حضرت امام جعفر صادق - علیه السلام - مروی است که : «چون خدای - تعالی - عهود از بندگان خود گرفت امر فرمود به حجر الاسود تا آن را فرو برد . پس ، از این جهت در نزد آن می گویند : «امانتی ادیتها و میثاقی تعهدته» . یعنی : امانت خود را ادا کردم وپیمان خود را نگاهداشتم ، تا حجر الاسود به این شهادت دهد» . [7]
و فرمود که : «رکن یمانی دری است از درهای بهشت که از روزی که گشوده شده است هرگز بسته نشده است» . [8] و باید قصد آدمی در وقت بوسیدن ارکان و چسبانیدن خود به مستجار بلکه هرجزئی از خانه ، طلب قرب باشد از راه محبت و شوق به خانه و صاحبخانه . و تبرک جستن باشد به رسیدن بدن به خانه . و امید داشتن به اینکه : به این وسیله بدن او از آتش جهنم محفوظ بماند . و چون چنگ در دامن خانه کعبه زند نیت آن کند که : دست در دامن خدا آویخته و طلب مغفرت و امان می کند مثل تقصیر کاری که دست در دامن بزرگی زند . و چنان قصد کند که : دیگر مرا ملجا و پناهی نیست . و به جز عفو و کرم تو راه به جایی ندارم . ودست از دامن خانه تو بر نمی دارم تا مرا ببخشی و مرا امان عطا فرمایی . و چون به میان صفا و مروه به جهت سعی آید باید متذکر شود که : اینجا شبیه است به میدانی که در بارگاه پادشاهی واقع باشد که بندگان در آنجا آمد و شد می کنند گاهی می آیند و زمانی می روند و به جهت اظهار اخلاص خدمت ، و امید نظر رحمت درآنجا تردد می نمایند . مثل کسی که : به خدمت پادشاهی رسیده باشد و بیرون آمده باشدو نداند که پادشاه در حق او چه حکم خواهد فرمود . پس در دور خانه آمد و شدمی کند که شاید در یک مرتبه بر او ترحم کند . و در وقت آمد و شد در آنجا ، یاد آوردآمد و شد خود را در عرصات محشر میان دو کفه میزان اعمال خود . و چون به عرفات حاضر شد نظر به ازدحام خلایق کند و ببیند که : مردمان به لغتهای مختلفه صداها بلند کرده اند و هر یک به زبانی به تضرع و زاری مشغول اند . و هر کدام به طریقه امام و پیشوای خود آمد و شد می کنند ، یاد آورد عرصه قیامت و احوال آن روزپر هول و وحشت را . و پراکندگی مردمان را در آنجا به طور حیران و سرگردان . و هرامتی به گرد پیغمبر و امام خود جمع شده و چشم شفاعت بر او انداخته اند . پس چون به این فکر افتاد دست تضرع بردارد و با نیت خالص به درگاه خدا بنالد که خدا حج او راقبول کند و او را در زمره رستگاران محشور سازد . و چنان داند که : نومید نخواهد شد ، زیرا روز ، روز شریف ، و موقف ، موقف عظیمی است . و بندگان خدا از اقطار زمین درآنجا جمع اند و دلهای همه به خدا منقطع است . و همتهای همه مصروف دعا و سؤال است . و دستهای همه به درگاه پادشاه بی نیاز بلند است . و همگی چشم بر در فیض ورحمت او انداخته و گردنها به سمت لطف و کرم او کشیده . و البته چنین موقفی از نیکان و اخیار خالی نیست ، بلکه ظاهر آن است که : ابدال و اوتاد ارض در خدمت صاحب عصر در آنجا حاضرند . پس دور نیست که : از حضرت ذو الجلال به واسطه دلهای پاک و نفوس مقدسه ، رحمت بر کافه مردمان فایض شود . و چنان گمان نکنی که همه این خلایق آنجا جمع اندو با هزار امیدواری راه دور و دراز پیموده اند و اهل و وطن را دور افکنده وکربت غربت برخود قرار داده و رو به درخانه چنین کریمی آورده اند خداوند کریم همه را ناامید کند ! و سعیشان را نابود سازد ! و بر غریبی ایشان ترحم نکند ! زنهار ! زنهار ! دریای رحمت از آن وسیع تر است که در چنین حالی تنگی کند . و از این جهت رسیده است که : «بدترین گناهان آن است که آدمی به عرفات حاضرشود و چنان گمان کند که خدا او را نیامرزیده» . [9] و چون از عرفات برگردد و دوباره داخل حرم شود از اینکه خدا باز او را اذن دخول حرم داده تفال زند که خدا او را قبول فرموده و خلعت قرب بر او پوشانیده و از عذاب خود او را ایمن ساخته . و چون به منی آید و متوجه «رمی جمرات» گردد ، نیت او از رمی جمرات ، بندگی وقصد امتثال امر الهی باشد . و خود را متشبه کند به حضرت خلیل الرحمن در وقتی که دراین مکان ، شیطان بر او ظاهر گردید . پس خدای - تعالی - او را امر فرمود که : آن لعین رابا سنگ ریزه براند . و چنان قصد کند که : سنگ ریزه ها را بر روی شیطان می اندازد وپشت او را می شکند . و چون ذبح قربانی کند ، یاد آورد که این ذبح ، اشاره به آن است که : به سبب حج ، بر شیطان و نفس اماره غالب گشتم و ایشان را کشتم و از عذاب الهی فارغ گشتم . پس در آن وقت ، سعی کند در توبه و بازگشت از اعمال قبیحه که سابق مرتکب بود تا در این اشاره صادق باشد . و فی الجمله شیطان و نفس اماره را ذلیل کرده باشد . و از این جهت رسیده است که : «علامت قبول حج ، آن است که : حال آدمی بعد ازحج ، بهتر از سابق گردد» . و در خبری دیگر وارد است که : «از علامت قبول حج ، ترک معاصی است که سابق می کرد . و بدل کردن همنشینان بد را به همنشینان خوب ، و مجالس لهو و غفلت را به مجالسی که در آن یاد خدا می شود» . [10]
و از حضرت امام به حق ناطق ، جعفر بن محمد الصادق - علیه السلام - حدیثی وارداست که متضمن عمده اسرار و دقایق حج است . و خلاصه آن این است که فرمود : «چون اراده حج کنی پس دل خود را خالی کن از هر چه آن را از خدا مشغول می کند ، و پرده میان تو و خدا می گردد . و همه امور خود را به خدا واگذار . و در جمیع امورخود بر او توکل کن . و سر تسلیم بر قضای او نه . و وداع کن دنیا و استراحت و خلق را . وحقوق مردم را که بر ذمه توست ادا کن . و اع تماد مکن بر زاد و راحله و رفقا و خویشان و جوانی و مال خود ، که بر هر کدام اعتماد کنی وبال تو می شود . و چنان مهیای سفر شوکه امید بازگشتن نداشته باشی . و با رفقا نیکو سلوک کن . و اوقات نمازهای واجبی وسنتهای نبوی را مراعات کن . پس به آب توبه خالص از همه گناهان غسل کن . و جامه صدق و صفا و خضوع و خشوع را در بر کن . و از هر چه ترا از یاد خدا باز می دارد و ازاطاعت او مانع می گردد احرام بند . یعنی : بر خود حرام کن و لبیک گو . یعنی : اجابت کن ندای خدا را اجابتی صاف و صادق ، و پاک و خالص از برای خدای - تعالی - و چنگ در عروة الوثقی زن . و در دل خود با ملائکه در حول عرش طواف کن ، چنان که با جسم خود با مسلمین در دور خانه طواف می کنی . و به هروله از هوا و هوس خود فرار کن . واز حول و قوه خود بیزار شو . چون به منی رسی تمنای هرچه از برای تو حلال نیست ازدل بیرون کن . و در عرفات ، اعتراف به تقصیرات خود کن . و عهد یگانگی خدا که درنزد توست تازه ساز . و در هنگام ذبح قربانی ، حلقوم هوا و هوس و طمع را قطع کن . و دروقت انداختن جمرات ، شهوات نفسانیه و خساست و دنائت و صفات ذمیمه را از خودبینداز . و چون سر خود را تراشی همه عیوب باطنیه و ظاهریه را از خود بتراش . و چون در حرم خدا داخل شوی و پا به خانه خدا نهی در کنف امان الهی و ستر و حفظ او داخل شو . و تعظیم صاحب خانه و جلال و عزت او را در دل خود ثابت کن . و در «استلام حجر» به جهت عظمت و سلطنت او خاضع شو . و چون طواف وداع کنی ماسوای خدا راوداع کن . و چون به صفا رسی باطن و ظاهر خود را از برای لقای الهی صاف کن ، و درعهد و حبت خود ثابت بایست تا روز قیامت . و بدان که : خدای - تعالی - حج را واجب نکرده و آن را نسبت به خود نداد . و پیغمبر - صلی الله علیه و آله - شریعت مناسک رانیاورد مگر از برای اشاره کردن به مرگ و بعث و قبر و حشر و قیامت» . [11] ______ ٣ . محجة البیضاء ، ج ٢ ، ص ٢٠١ . ۴ . حج ، (سوره ٢٢) ، آیه ٢٧ ۵ . محجة البیضاء ، ج ٢ ، ص ٢٠٢ . ۶ . بحار الانوار ، ج ٩٩ ، ص ٢٢۵ ، ح ٢٢ . (با اندک تفاوتی) ٧ . بحار الانوار ، ج ٩٩ ، ص ٢٢۶ ، ح ٢۶ . ٨ . بحار الانوار ، ج ٩٩ ، ص ٢٢٠ . (با اندک تفاوتی) ٩ . بحار الانوار ، ج ٩٩ ، ص ٢۶٣ ، ح ۴۴ ١٠ . رک : محجة البیضاء ، ج ٢ ، ص ١٩۶ . ١١ . مصباح الشریعة ، باب ٢٢ ، ص ١۴٢ . ارسال شده توسط نرم افزار معراج السعادة