eitaa logo
💞🍃✍️کمی باقرآن باشیم💞🍃✍️
146 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
9.8هزار ویدیو
64 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 امیرالمؤمنین عليه السلام: با تنهايى دمخورتر باش تا با همنشينان بد 🔸غررالحكم حدیث 7152 🍃 🦋🍃
📣 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام): هر چيزی ملال آور و خسته كننده است ،جز سخنان نو و جديد غررالحکم ، حکمت ۶۰۵ ‌🍃 🦋🍃
بیایید با خدا زندگی کنیم، نه اینکه گاهی بهش سر بزنیم تا با کسی زندگی نکنی.. نمیتونی اون رو بشناسی و باهاش انس بگیری. اگه یه مدت شب و روز  با کسی زندگی کنی بهش مانوس میشی.. اگر با خدا انس پیدا کنی شدیدا بهش علاقمند میشی! خدا تنها انیسی است که مأنوس خودش را هیچوقت تنها نمیگذارد:) 🍃 🦋🍃
💐 حدیث نبوی: 💚 کسی که خدا به او قلبی شاکر، 🌼 زبانی مشغول به ذکر حق، 🌷و همسری با ایمان که او را در کارهای دنیا و آخرت یاری کند، عطا نماید، 🌹 نیکی دنیا و آخرت را به او داده و از عذاب آتش جهنم بازداشته است.🔥 📚(تفسیر مجمع‌البیان ج ۱ ص ۲۹۸)
🧕 زن خوبِ فرمانبردار پارسا 👑 کند مرد درویش را پادشا چو مستور باشد زنِ خوبروی به دیدار او در بهشت است شُوی💑 👩‍❤️‍👨 دلارام باشد زنِ نیک‌خواه 🙎‍♀ ولیکن زن بد، خدایا پناه 🤷‍♀ زن بد در سرای مردِ نکو 🔥 هم در این دنیاست دوزخ او 📚 (بوستان سعدی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅یعنی دیگه خدای متعال بایدباچه زبانی روبه ما اثبات کنه⁉️ فتبارک الله احسن الخالقین .
امام على عليه السلام : في الانفِرادِ لِعِبادَةِ اللّهِ كُنُوزُ الأرباحِ گنج هاى پر سود در خلوتِ عبادت خداست غررالحكم حدیث6504 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌷 مردی حاجتی داشت که آن را در نامه ای نوشت و به دست امام حسن مجتبی(علیه السلام)داد . 🖌 امام حسن(علیه السلام) بدون آنکه نامه را بخواند فرمود : حاجتت رواست! 🖌 شخصی عرض کرد : بهتر نبود نامه اش را می خواندید و آنگاه بر طبق حاجتش پاسخ می دادید؟ 🖌 امام پاسخ دادند : می ترسم که خداوند متعال به همان اندازه ای که وقت صرف می شود تا نامه اش را بخوانم ،من را مورد مواخذه قرار دهد. 📚 احقاق الحق ، ج۱۱ ، ص۱۴۱
فاطمی ثارالله 14 امام خامنه ای14...: فصل سوم : اسرار باطنیه مقدمات و اعمال حج بدان که : آدمی چون به قصد حج از وطن خود بیرون برود و داخل بیابان گردد وگریوه ها و عقبات را مشاهده کند و رو به خانه خدا آورد باید متذکر گردد بیرون رفتن خود را از دنیا و گرفتاری به گریوه های عالم برزخ و محشر ، تا ملاقات حضرت داور . و از تنهایی راه ، یاد تنهایی قبر کند . و از تشویش «قطاع الطریق» و درندگان صحرا ، یاد هول موذیات عالم برزخ نماید . و چون میقات رسد و جامه احرام پوشد ، به فکر پوشیدن کفن ، افتد و یاد آورد زمانی را که : به کفن خواهند پیچید و با آن جامه به حضورپروردگار خواهند برد ، زیرا جامه احرام ، شبیه به کفن است ، و چون احرام بست و زبان به «لبیک اللهم لبیک» گشود بداند که : معنی این کلام اجابت ندای پروردگار است اگرچه باید امیدوار به قبول لبیک او باشد . اما از رد آن نیز خوفناک باشد و بترسد که : مباداجواب او رسد که «لا لبیک و لا سعدیک» . پس باید متردد میان خوف و رجاء باشد و ازخود و عمل خود نومید ، و به فضل و کرم الهی امیدوار باشد . و بداند که : وقت لبیک گفتن ، ابتدای عمل حج است و محل خطر است . مروی است که : «حضرت امام زین العابدین - علیه السلام - چون احرام بست و برمرکب سوار شد رنگ مبارک او زرد شد و لرزه بر اعضای شریفش افتاد ، نتوانست که لبیک گوید . عرض کردند که : چرا لبیک نمی گویید ؟ فرمود که : می ترسم که پروردگار من گوید : «لا لبیک و لا سعدیک» . پس چون زبان به تلبیه گشود و لبیک گفت بیهوش گشته ازمرکب بر زمین افتاد ، او را به هوش آوردند و سوار کردند . و لحظه به لحظه چنین می شدتا از حج فارغ گردید» . [3] و چون صدای مردمان به تلبیه بلند شود متذکر شود که : این اجابت ندای پروردگاراست که فرموده است : «و اذن فی الناس بالحج یاتوک رجالا» . خلاصه معنی آنکه : «نداکن مردمان را که به حج حاضر شوند» . [4] و از این ندا به یاد نفخ صور و برآمدن مردم از قبور افتد ، که کفنها در گردن به عرصات قیامت ایشان را می خوانند . و چون داخل مکه شد به فکر افتد که : حال ، داخل حرمی گردید که هر که داخل آن شود در امن و امان است . و امیدوار شود که : به این واسطه از عقاب الهی ایمن گردد . ودل او مضطرب باشد که : آیا او را قبول خواهند کرد و صلاحیت قرب حرم الهی راخواهد داشت یا نه ، بلکه به دخول حرم ، مستحق غضب و راندن خواهد شد و از اهل این مضمون خواهد بود : به طواف کعبه رفتم ، به حرم رهم ندادند که تو در برون چه کردی که درون خانه آیی و باید امید او در همه حالات غالب باشد ، زیرا شرف خانه ، عظیم است ، و صاحب خانه کریم ، و رحمت او واسع ، و فیض او نازل ، و حق زیارت کنندگان خود را منظوردارد . و کسی که پناه به او آورد رد نمی نماید . و چون نظر او به خانه افتد مستشعر عظمت آن گردد ، و چنان تصور کند که : گویاصاحب خانه را می بیند . و امیدوار شود که : چنان که به ملاقات خانه فایز شد به ملاقات صاحب خانه نیز مشرف خواهد شد . و شکر خدا را به جا آورد که : به این موهبت کبری رسید . و چون شروع به طواف نماید ، دل خود را از تعظیم و محبت و خوف و رجاء مملوسازد و بداند که : در حال طواف ، شبیه است به ملائکه مقربین که پیوسته در حول عرش اعظم طواف می نمایند . و بداند که : مقصود کلی ، طواف دل است به یاد پروردگار خانه . پس ابتدا و ختم طواف را به یاد او کند . و روح طواف و حقیقت آن طواف دل است درحضرت ربوبیت و خانه مثال ظاهری است در عالم جسمانی . و خانه در عالم ملک وشهادت نمونه ای است از حضرت ربوبیت در عالم غیب و ملکوت . و آنچه رسیده که : «بیت المعمور در آسمان در مقابل خانه کعبه است و طواف ملائکه بر آن چون طواف بنی آدم است بر کعبه» [5] . دور نیست که اشاره به این مشابهت باشد . و چون رتبه اکثر نوع انسان از طواف خانه اصلی قاصر است امر شد به ایشان که : متشبه به انسان شوند در طواف خانه مکه . «فان من تشبه بقوم فهو منهم» . یعنی : «هر که خود را شبیه به قومی کند از ایشان محسوب است» . پریشان نیستی می گو پریشان . و چون به نزد حجر الاسود آید که آن را ببوسد متذکر این شود که : آن به جای دست خداست در زمین و عهود بندگان در آن است . از حضرت پیغمبر - صلی الله علیه و آله - مروی است که : «حجر الاسود دست خداست در میان خلق ، که آن بندگان مصافحه می کنند با او چون مصافحه بنده با آقا یادخیل کسی با کسی» . [6] از حضرت امام جعفر صادق - علیه السلام - مروی است که : «چون خدای - تعالی - عهود از بندگان خود گرفت امر فرمود به حجر الاسود تا آن را فرو برد . پس ، از این جهت در نزد آن می گویند : «امانتی ادیتها و میثاقی تعهدته» . یعنی : امانت خود را ادا کردم وپیمان خود را نگاهداشتم ، تا حجر الاسود به این شهادت دهد» . [7]
و فرمود که : «رکن یمانی دری است از درهای بهشت که از روزی که گشوده شده است هرگز بسته نشده است» . [8] و باید قصد آدمی در وقت بوسیدن ارکان و چسبانیدن خود به مستجار بلکه هرجزئی از خانه ، طلب قرب باشد از راه محبت و شوق به خانه و صاحبخانه . و تبرک جستن باشد به رسیدن بدن به خانه . و امید داشتن به اینکه : به این وسیله بدن او از آتش جهنم محفوظ بماند . و چون چنگ در دامن خانه کعبه زند نیت آن کند که : دست در دامن خدا آویخته و طلب مغفرت و امان می کند مثل تقصیر کاری که دست در دامن بزرگی زند . و چنان قصد کند که : دیگر مرا ملجا و پناهی نیست . و به جز عفو و کرم تو راه به جایی ندارم . ودست از دامن خانه تو بر نمی دارم تا مرا ببخشی و مرا امان عطا فرمایی . و چون به میان صفا و مروه به جهت سعی آید باید متذکر شود که : اینجا شبیه است به میدانی که در بارگاه پادشاهی واقع باشد که بندگان در آنجا آمد و شد می کنند گاهی می آیند و زمانی می روند و به جهت اظهار اخلاص خدمت ، و امید نظر رحمت درآنجا تردد می نمایند . مثل کسی که : به خدمت پادشاهی رسیده باشد و بیرون آمده باشدو نداند که پادشاه در حق او چه حکم خواهد فرمود . پس در دور خانه آمد و شدمی کند که شاید در یک مرتبه بر او ترحم کند . و در وقت آمد و شد در آنجا ، یاد آوردآمد و شد خود را در عرصات محشر میان دو کفه میزان اعمال خود . و چون به عرفات حاضر شد نظر به ازدحام خلایق کند و ببیند که : مردمان به لغتهای مختلفه صداها بلند کرده اند و هر یک به زبانی به تضرع و زاری مشغول اند . و هر کدام به طریقه امام و پیشوای خود آمد و شد می کنند ، یاد آورد عرصه قیامت و احوال آن روزپر هول و وحشت را . و پراکندگی مردمان را در آنجا به طور حیران و سرگردان . و هرامتی به گرد پیغمبر و امام خود جمع شده و چشم شفاعت بر او انداخته اند . پس چون به این فکر افتاد دست تضرع بردارد و با نیت خالص به درگاه خدا بنالد که خدا حج او راقبول کند و او را در زمره رستگاران محشور سازد . و چنان داند که : نومید نخواهد شد ، زیرا روز ، روز شریف ، و موقف ، موقف عظیمی است . و بندگان خدا از اقطار زمین درآنجا جمع اند و دلهای همه به خدا منقطع است . و همتهای همه مصروف دعا و سؤال است . و دستهای همه به درگاه پادشاه بی نیاز بلند است . و همگی چشم بر در فیض ورحمت او انداخته و گردنها به سمت لطف و کرم او کشیده . و البته چنین موقفی از نیکان و اخیار خالی نیست ، بلکه ظاهر آن است که : ابدال و اوتاد ارض در خدمت صاحب عصر در آنجا حاضرند . پس دور نیست که : از حضرت ذو الجلال به واسطه دلهای پاک و نفوس مقدسه ، رحمت بر کافه مردمان فایض شود . و چنان گمان نکنی که همه این خلایق آنجا جمع اندو با هزار امیدواری راه دور و دراز پیموده اند و اهل و وطن را دور افکنده وکربت غربت برخود قرار داده و رو به درخانه چنین کریمی آورده اند خداوند کریم همه را ناامید کند ! و سعیشان را نابود سازد ! و بر غریبی ایشان ترحم نکند ! زنهار ! زنهار ! دریای رحمت از آن وسیع تر است که در چنین حالی تنگی کند . و از این جهت رسیده است که : «بدترین گناهان آن است که آدمی به عرفات حاضرشود و چنان گمان کند که خدا او را نیامرزیده» . [9] و چون از عرفات برگردد و دوباره داخل حرم شود از اینکه خدا باز او را اذن دخول حرم داده تفال زند که خدا او را قبول فرموده و خلعت قرب بر او پوشانیده و از عذاب خود او را ایمن ساخته . و چون به منی آید و متوجه «رمی جمرات» گردد ، نیت او از رمی جمرات ، بندگی وقصد امتثال امر الهی باشد . و خود را متشبه کند به حضرت خلیل الرحمن در وقتی که دراین مکان ، شیطان بر او ظاهر گردید . پس خدای - تعالی - او را امر فرمود که : آن لعین رابا سنگ ریزه براند . و چنان قصد کند که : سنگ ریزه ها را بر روی شیطان می اندازد وپشت او را می شکند . و چون ذبح قربانی کند ، یاد آورد که این ذبح ، اشاره به آن است که : به سبب حج ، بر شیطان و نفس اماره غالب گشتم و ایشان را کشتم و از عذاب الهی فارغ گشتم . پس در آن وقت ، سعی کند در توبه و بازگشت از اعمال قبیحه که سابق مرتکب بود تا در این اشاره صادق باشد . و فی الجمله شیطان و نفس اماره را ذلیل کرده باشد . و از این جهت رسیده است که : «علامت قبول حج ، آن است که : حال آدمی بعد ازحج ، بهتر از سابق گردد» . و در خبری دیگر وارد است که : «از علامت قبول حج ، ترک معاصی است که سابق می کرد . و بدل کردن همنشینان بد را به همنشینان خوب ، و مجالس لهو و غفلت را به مجالسی که در آن یاد خدا می شود» . [10]
و از حضرت امام به حق ناطق ، جعفر بن محمد الصادق - علیه السلام - حدیثی وارداست که متضمن عمده اسرار و دقایق حج است . و خلاصه آن این است که فرمود : «چون اراده حج کنی پس دل خود را خالی کن از هر چه آن را از خدا مشغول می کند ، و پرده میان تو و خدا می گردد . و همه امور خود را به خدا واگذار . و در جمیع امورخود بر او توکل کن . و سر تسلیم بر قضای او نه . و وداع کن دنیا و استراحت و خلق را . وحقوق مردم را که بر ذمه توست ادا کن . و اع تماد مکن بر زاد و راحله و رفقا و خویشان و جوانی و مال خود ، که بر هر کدام اعتماد کنی وبال تو می شود . و چنان مهیای سفر شوکه امید بازگشتن نداشته باشی . و با رفقا نیکو سلوک کن . و اوقات نمازهای واجبی وسنتهای نبوی را مراعات کن . پس به آب توبه خالص از همه گناهان غسل کن . و جامه صدق و صفا و خضوع و خشوع را در بر کن . و از هر چه ترا از یاد خدا باز می دارد و ازاطاعت او مانع می گردد احرام بند . یعنی : بر خود حرام کن و لبیک گو . یعنی : اجابت کن ندای خدا را اجابتی صاف و صادق ، و پاک و خالص از برای خدای - تعالی - و چنگ در عروة الوثقی زن . و در دل خود با ملائکه در حول عرش طواف کن ، چنان که با جسم خود با مسلمین در دور خانه طواف می کنی . و به هروله از هوا و هوس خود فرار کن . واز حول و قوه خود بیزار شو . چون به منی رسی تمنای هرچه از برای تو حلال نیست ازدل بیرون کن . و در عرفات ، اعتراف به تقصیرات خود کن . و عهد یگانگی خدا که درنزد توست تازه ساز . و در هنگام ذبح قربانی ، حلقوم هوا و هوس و طمع را قطع کن . و دروقت انداختن جمرات ، شهوات نفسانیه و خساست و دنائت و صفات ذمیمه را از خودبینداز . و چون سر خود را تراشی همه عیوب باطنیه و ظاهریه را از خود بتراش . و چون در حرم خدا داخل شوی و پا به خانه خدا نهی در کنف امان الهی و ستر و حفظ او داخل شو . و تعظیم صاحب خانه و جلال و عزت او را در دل خود ثابت کن . و در «استلام حجر» به جهت عظمت و سلطنت او خاضع شو . و چون طواف وداع کنی ماسوای خدا راوداع کن . و چون به صفا رسی باطن و ظاهر خود را از برای لقای الهی صاف کن ، و درعهد و حبت خود ثابت بایست تا روز قیامت . و بدان که : خدای - تعالی - حج را واجب نکرده و آن را نسبت به خود نداد . و پیغمبر - صلی الله علیه و آله - شریعت مناسک رانیاورد مگر از برای اشاره کردن به مرگ و بعث و قبر و حشر و قیامت» . [11] ______ ٣ . محجة البیضاء ، ج ٢ ، ص ٢٠١ . ۴ . حج ، (سوره ٢٢) ، آیه ٢٧ ۵ . محجة البیضاء ، ج ٢ ، ص ٢٠٢ . ۶ . بحار الانوار ، ج ٩٩ ، ص ٢٢۵ ، ح ٢٢ . (با اندک تفاوتی) ٧ . بحار الانوار ، ج ٩٩ ، ص ٢٢۶ ، ح ٢۶ . ٨ . بحار الانوار ، ج ٩٩ ، ص ٢٢٠ . (با اندک تفاوتی) ٩ . بحار الانوار ، ج ٩٩ ، ص ٢۶٣ ، ح ۴۴ ١٠ . رک : محجة البیضاء ، ج ٢ ، ص ١٩۶ . ١١ . مصباح الشریعة ، باب ٢٢ ، ص ١۴٢ . ارسال شده توسط نرم افزار معراج السعادة
هدایت شده از منتظران مهدی عج
10505503801939.mp3
5.82M
💙زیارت آل یاسین💙 💫🤍بسم الله الرّحمن الرّحیم🤍💫 💙میفرمایند: 💫🌺هر گاه خواستید به وسیلهء ما، به سوی خداوند متعال و مهربان💚 توجه کنید، و به ما روی‌ آورید، پس همان‌ گونه که خداوند فرموده است بگویید🌺💫 💜 💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 خطرناکترین موشک ساخته شده ایران که یک کشور را نابود می کند! ✅ دوستان حتما چند دقیقه وقت بگذارید و از قدرت کشورتان لذت ببرید. | ـــــــــــــــــــــــ 💚 💙
🌼بسم الله الرحمن الرحیم 🌼 📣 امام علی علیه السلام: فَسادُ البَهاءِ الکذبُ موجب از بین رفتن شُکوه، دروغ است. میزان الحکمه جلد۱۰ امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱ شوال ۱۴۴۵ ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
﮼تاوقتی‌خدا‌هست… ﮼ریشه‌ی‌هیچ‌آرزویی‌خشک‌نمیشه… و خدایی که بشدت کافیست ❤️ •┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈• ‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚘آبشار کانی لوسه آبشار کانی لوسه یکی دیگر از آبشارهای نوار مرزی با عراق است که مردمانش عمدتا کرد و سنی هستند. رودهای جاری شده نیز غالبا زلال و پر آب اند. مسیر این آبشار از روستای بادین آباد جاده سردشت است که پس از پارک خودروها، با یکی دو ساعت پیاده روی به آبشار میرسید. 💙 💚
میگفت‌روزقیامت‌اهل‌عبادت‌ونماز جداگانه‌صدازده‌میشن‌به‌درگاه‌خدا..:) گفتیم‌اولین‌عبادت‌دین‌ما‌چیه؟🤔 🌱 ‌خب‌گفتیم‌واسه‌یه‌نماز‌مودبانه‌تمیز‌ بایدچیکارکنیم!😃 گفتیم‌اینکه‌بعضیا‌نمازنمیخونن‌ تقصیرنمازخوناست🤭 چراکه‌اگر‌نمازخونا‌ازنماز‌بهره‌ببرند‌لذت‌ببرن وبه‌مراتب‌تاثیرنماز‌توزندگیشون‌پدیدار بشه‌‌‌(مثلا‌تواخلاقشون)کسایی‌که‌ نماز‌نمیخونن‌جذب‌نماز‌میشن، پس‌این‌راه‌تبلیغ‌دینه‌🙂☝️ نه‌اینکه‌یه‌عده‌مسلمون‌نیم‌بند‌‌ونیم‌پزبشن، وهنوز‌نمازو‌درست‌نکرده‌بریم‌بقیه‌رودرست‌ کنیم! راه‌تبلیغ‌دین‌اینه‌که‌اونا‌که‌اومدن‌تااخر‌برن‌ الگو‌بقیه‌بشن👌🏻برای‌جذب‌بقیه‌،
راه‌اینکه‌بقیه‌جذب‌نماز‌بشن‌اینه‌که‌ یه‌عده‌ی‌تونماز‌تاآخر‌راه‌برن🍃 اما‌چطور! بایدبه‌نمازمون‌بیشتراهمیت‌بدیم‌ وبشه‌جزء‌مهمات‌زندگیمون✔️ میگه‌نماز‌ستون‌دینه‌! خدا‌به‌این‌بزرگی‌یه‌کاری‌بیخودی عمود‌خیمه‌دین‌نمیکنه☝️ پس‌معلوم‌میشه‌درنمازاسرار‌زیادی‌هست، نکته‌مهم؛ تامیگین‌نمازخوب‌ذهنتون‌سمت‌نماز‌ خوندن‌اولیا‌خدا‌نره،ماهیچ‌کارمون‌ شبیه‌اولیاخدانیست،که‌حالا‌نمازمون بشه‌مثل‌نماز ❤️.
معمولا‌برای‌نصیحت‌به‌ما‌میگن‌ این‌چه‌وضو‌گرفتنیه‌ هنگام‌وضوازخوف‌خدا‌رنگش‌می‌پرید، خب‌اینجور‌تبلیغ‌نماز‌مارو ناامیدمیکنه😩،ماهیچ‌وقت‌اینجور نخواهیم‌شد؛ شهید‌دستغیب‌میگفت؛ من‌حاضرم‌هفتادسال‌ازنمازام‌ وعباداتامو‌بدم‌دورکعت‌نمازِ پایه‌خاکریز،بچه‌های‌جبهه‌روبهم‌بدن🥀، من‌با‌خیال‌راحت‌از‌این‌دنیا‌برم🍃 چراکه‌بچها‌رزمنده‌نمازاشون‌خیلی‌عزیز بود‌برای‌خدا... (:
خب‌مابرای‌اینکه‌نمازخوب‌خوندن‌رو آغاز‌کنیم‌بایدقدم‌خودمونو‌نگاه‌کنیم ببینیم‌ماچه‌قدمی‌میتونیم‌ور‌داریم✔️ یه‌قدم‌بایدجلو‌ور‌داریم، نمازو‌کم‌کم‌باید‌آباد‌کردو‌به‌صورت عالی‌اجراکرد✨ قدم‌اول‌درنماز‌خوب‌خوندن نمازمودبانه‌خوندنه🍃✔️ یعنی‌چی🤔؟ یعنی‌خدایا‌چه‌من‌حال‌دارم‌چه‌حال‌ندارم‌ چه‌عشق‌به‌تودارم‌چه‌ندارم چه‌ازتومیترسم‌چه‌نمی‌ترسم، زورم‌میادنمازبخونم‌یازورم‌نمیاد‌نماز بخونم،به‌هرحال‌من‌باید‌ادب‌رعایت‌کنم:)
این‌که‌نمازامون‌مودبانه‌نیست‌زیاد یعنی‌یه‌عمره‌مثل‌یه‌سرباز‌مقابل‌خدا پا‌نکوبیدیم👌🏻وعظمت‌فرمانده(خدا) تودلمون‌ننشست‌... یه‌سوال؟🤫 عظمت‌خدا‌مهم‌تره‌توقلبمون‌ یاعشق‌به‌خدا؟ خب‌برای‌شروع‌بندگی‌باید‌به‌درک‌ عظمت‌بزرگی‌خدا‌برسیم‌یعنی‌عظمت‌ خدا‌درابتدا‌مهم‌تره، میبینی‌تونماز‌میگیم‌الله‌اکبر‌ نَه‌الله‌الرحمن✔️ ب‌نظرتون‌میگفتیم‌الله‌الرحمن‌بهتر‌نبود دلا‌بیشترجذب‌میشدآ🤔! تاشروع‌میکنیم‌به‌نماز‌باگفتن‌الله‌اکبر ازبزرگی‌وکبریایی‌خدا‌میگیم🕊
یعنی‌ما‌قبل‌یاغفور‌ویارحیم‌ باید‌یاعلی‌ویاعظیم‌‌برامون‌ جا‌بیفته☝️ اگر‌مشکلمون‌حل‌بشه‌میفهمیم‌ خداجان‌کمک‌کرده‌مهربونی‌کرده‌ بخشندگی‌کرده‌مشکلمون‌حل‌شده👌🏻♥️ حالا‌ازکجا‌بفهمیم‌خدا‌عظیمه‌،بزرگه؟ از‌روز‌قیامت‌بایدبفهمیم🤭 میگفت؛ای‌کسی‌که‌هنگام‌محاسبه‌ اعمال‌بنده‌گان‌‌بزرگیش‌‌مشخص‌میشه☝️ ای‌کسی‌که‌قدرتتو‌‌وقتی‌توقبریم‌ به‌رخ‌بنده‌ات‌میکشی😓 هنگام‌جان‌دادن‌بنده‌تازه‌آدم‌میفهمه‌ عالم‌چه‌خبره!😱 اونجاها‌میخوای‌بفهمی‌عظمت‌خدارو به‌نظرت‌یکم‌دیرنیست🥀:/
عظمت‌خدا‌تولیدی‌خودته‌خودت‌باید تولید‌کنی،هرچقدرنمازتو‌مودبانه‌تر خوندی‌احکام‌وآداب‌نمازو‌رعایت‌کردی ازاحکام‌خدا‌سرنماز‌حساب‌بردی، خدادر‌دلت‌عظمت‌پیدامیکنه👌🏻✨
✅ مجازات اجتماعی شرابخوار 🌷امام رضا (ع) می فرمایـد: خداوند شـراب را حرام کرده است. 1️⃣ مبادا با شـرابخوار ازدواج کنی. چنانچه ازدواج کنی، زمینه گناه بزرگی را فراهم کرده اي. 2️⃣ آنگاه که شـرابخوار سـخن می گویـد تصـدیقش مکن و شـهادت وي را نپـذیر. 3️⃣ بر هیچ چیز، او را امین ندان. هرگاه او را بر چیزي امین بدانی، از جانب خدا ضمانتی نخواهی داشت. 4️⃣ با او هم غذا و هم صحبت نشو. 5️⃣ به روي او نخند. 6️⃣ با او دست نده و روبوسی نکن. 7️⃣ اگر مریض شود، به عیادتش نرو. 8️⃣ آنگاه که مُرد، در تشییعش شرکت نکن. 9️⃣ در اطاقی که شراب هست، نماز نخوان. 0️⃣1️⃣ در سفره اي که شراب در آن می نوشند، نه غذا بخور و نه آبی بنوش. 1️⃣1️⃣ با شـرابخوار همنشـین نشو. 2️⃣1️⃣ به او سـلام نده. هرگاه سلام داد، جوابش را نده. 3️⃣1️⃣ در یک مجلس با او ننشین، زیرا هنگامی که بلا نازل شود، همه را می گیرد و تو هم گرفتار آن می شوي. 📚 داستانهای بحارالانوار، ج 10، ص 168