eitaa logo
تفکری دوباره در باورها
68 دنبال‌کننده
103 عکس
11 ویدیو
4 فایل
تاریخ و باستان ادیان کهن
مشاهده در ایتا
دانلود
داریوش فرمان می‌دهد 📜 "پس داریوش شاه این فرمان را برای استاندار، شتربوزنای و دیگر مقامات در باختر رود فرات فرستاد: « ...مزاحم فرماندار یهودا و سران قوم یهود که دست‌اندر کار ساختن خانه خدا هستند، نشوید. بلکه برای پیشرفت کار، بی‌درنگ تمام مخارج ساختمانی را از خزانه سلطنتی، از مالیاتی که جمع‌آوری می‌شود، بپردازید. 🔆 هر روز طبق درخواست کاهنانی که در اورشلیم هستند به ایشان گندم، شراب، نمک، روغن زیتون، گاو و قوچ و بره بدهید... ❌ هر که این فرمان مرا تغییر دهد، چوبه داری از تیرهای سقف خانه‌اش درست شود و بر آن به دار کشیده شود و خانه‌اش به زباله‌دان تبدیل گردد... من، داریوش پادشاه، این فرمان را صادر کردم، پس بدون تأخیر اجرا شود.»" 📜📜📜 📖 کتاب مقدس یهود عهد عتیق، عزرا، ۶ (فرمان داریوش)، (بخش‌های ۶ تا ۱۲) •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• تفکری دوباره... 👇🏻 Eitaa.com/tafakkoridobare
شاهِ پالمیرا زینب (زنوبیا) کسی که روم را شکست داد و مصر را تصرف کرد بیش از ۱۷۵۰ سال پیش 🔴 پالمیرا یکی از مناطق مهم در تاریخ باستان و شهری که در حدود ۲۰۰ کیلومتری دمشق بود. در دوران ساسانیان در ابتدا این شهر، حامی روم بود. اما بعد از اینکه، "اُذینه" حاکم معروف پالیمرا می‌میرد 🔴 همسرش زینب (زنوبیا) در حدود سال ۲۷۰ میلادی قدرت را به‌دست می‌گیرد. 🔴 زینب خود را از سلطه رم می‌رهاند و حتی مصر، آسیای صغیر تا آنکارا و عربستان را به تصرف خود در می‌آورَد. 📖 (امپراتوری‌های بیزانس و ساسانی، انگلبرت وینتر و بئانه دیگناس، ترجمه جواد سید اشرف، نشر ققنوس، ص ۱۸۷) دیدن منبع در نشانی زیر؛ 📖 https://b2n.ir/x98073 زینب به خرد و هوش معروف بوده دیدن منبع در نشانی زیر؛ https://lib.eshia.ir/23019/1/3383 🔴🔴🔴🔴🔴 نشانی "گروه پژوهشی آرتا" در ایتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264 نشانی "تفکری دوباره..." در ایتا Eitaa.com/tafakkoridobare
[در مقبره کورش] پله‌های درونی به اتاق کوچکی که متعلق به مغها [و خانواده آنها] بوده هدایت می‌کرد. 📖 علی سامی، پاسارگاد، نقل قول از آریان، ص ۴۳ 🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️ Eitaa.com/tafakkoridobare
در قسمت فوقانی بنا اتاقی است که تابوت کورش در آن جای دارد و سقف آن با سنگ پوشیده شده... یک تخت و یک میز با جام‌هایی که در آن باید به افتخار خدایان باده گساری کرد و همه از طلای ناب ساخته شده در آن‌جا قرار دارند، به‌علاوه طشت بزرگ زرین... و مقدار زیادی لباس‌های گرانبهای کورش و جواهر نیز در آن‌جا است و به‌وسیله یک پلکان داخلی به اتاقی که روحانیان حافظ بنا در آن منزل دارند مربوط می‌شود. 📖 علی سامی، پاسارگاد، نقل قول از اریستوبولوس، ص ۴۵ 🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️ Eitaa.com/tafakkoridobare
تفکری دوباره در باورها
در قسمت فوقانی بنا اتاقی است که تابوت کورش در آن جای دارد و سقف آن با سنگ پوشیده شده... یک تخت و یک
این توضیحات درباره سازه‌ها و اشیای درون مقبره نشان از آن دارد که درون اتاق مقبره کورش، که به قول "پلینی" و "بطلمیوس" در پاسارگاد یا پسا در جنوب شرقی تخت‌جمشید بوده، وسعت زیادی داشته.
در بزرگترین دانش‌نامه ایران‌شناسی جهان که در دانشگاه کلمبیا، آمریکا تألیف می‌شود (دانش‌نامه ایرانیکا) آمده: ملکه‌های هخامنشی، زنانی پوشیده و از چشم مردم پنهان بودند. At least as early as Achaemenid times Persian queens were hidden from the people. 📖 منبع: Hamed Algar, "ČĀDOR", Encyclopædia Iranica, December 15, 1990 •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• @ir_bastan Eitaa.com/tafakkoridobare
یلدا 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 در اَوِستا: 📜 «اَشی یشت» (اَرت یشت)، بند ۱۶ آمده که: میترا برادرِ ایزدِ «اشی» است و در نتیجه "میترا" (مهر) پسر «اهورامزدا» است همچنین در 📜 «مهر یَشتِ» اَوِستا که در ستایشِ میترا است، از ضمایر مذکّر برای او استفاده شده 📜 يافته‌های باستان‌شناسی نيز گويای اين است كه ميترا در باور ايرانيان مانند باور يونانيان و روميان جنسِ مذكر داشته 📜 از جمله در نقش‌برجسته «اردشير دوم» در طاق بستان كرمانشاه، تصوير ميترا به‌صورت مَردی كه اشعه‌های نور دور سرش وجود دارد، در سمت چپ نگاره ديده می‌شود. [۱] 🔴 یلدا یک واژه «سامی» (سُریانی) است به معنی تولد و منشأ آن در بین‌النهرین بوده «مسیحیان سُریانی واژه یلدا را با خود به ایران آوردند و از آن زمان تاکنون در ایران ماندگار شده.» [۲] یلدا از ریشه های وَلَدَ، یَلِدُ و... می‌آید. ریشه‌های یلد به معنی زایش. [۳] 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 📖 [۱] ايران در زمان ساسانيان‏، آرتور كرستين سن، ترجمه رشيد ياسمى‏، تهران: نشر دنيای كتاب، ۱۳۶۸، ص ۲۱۱ 📖 [۲] گاه‌شماری و جشن‌های ایران باستان، هاشم رضی، ص ۵۵۶ 📖 [۳] قرآن: (لَم یَلِد و لم یولَد) 📖 [۳] فرهنگ فارسی (فرهنگ عمید)،‌ حسن عمید، تهران: مؤسسه انتشارات رهبرکبیر، ۱۳۸۷. ص ۱۲۲۲_۱۲۲۳ 📖 [۳] لغت‌نامه دهخدا، ذیل واژه یلدا 📖 [۳] فرهنگ معین، ذیل واژه یلدا 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 http://Eitaa.com/tafakkoridobare
داریوش می‌گوید: ⚔️ "من نخستین پارسی هستم که مصر را فتح می‌کند " ‌‌‌‌‌برای دیدن منبع و صفحه کتاب، می‌توانید بر روی نشانی‌ها بزنید: https://b2n.ir/d76721 https://b2n.ir/f20723 ⚔️ همه می‌دانند فاتح مصر کمبوجیه است. ⚔️ جالب است بدانید داریوش هخامنشی بعد از کمبوجیه که با کودتا و کشتار فراوان مردم ایران به پادشاهی می‌رسد در کتیبه‌هایی که در مصر از خود باقی گذاشته، خود را فاتح مصر می‌خواند. 📖 ایران و ادیان باستانی، یامااوچی، ترجمه منوچهر پزشک، ص ۱۶۲ 🔸 پیر لوکوک زبان‌شناس معروف فرانسوی نیز می‌نویسد: "در واقع کمبوجیه مصر را فتح کرد" https://b2n.ir/m64274 https://b2n.ir/m93009 📖 کتیبه‌های هخامنشی، پیر لوکوک، ترجمه نازیلا خلخالی، ص ۲۹۸ 🔸 ماریا برسیوس ایران شناس برجسته می‌نویسد: "ادعای داریوش مبنی بر تصرف مصر، نوعی زدودن نام کمبوجیه دوم و دستاوردهای او از خاطره هاست" https://b2n.ir/p28950 https://b2n.ir/t40364 📖 شاهنشاهی هخامنشی، ماریا برسیوس، ترجمه هایده مشایخ، ص ۱۳۳ ⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️ ظاهراً ادعای داریوش به عنوان اولین فاتح مصر، دور از راستی بوده. •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• گروه پژوهشی آرتا https://chat.whatsapp.com/Bt1XDx76KLPK1pTWYE7siE تفکری دوباره... http://Eitaa.com/tafakkoridobare https://chat.whatsapp.com/HoixrvYJxK58OuI6yyEjnr
بخشی از کتیبه‌ی بابِلیِ بیستونِ داریوش بند ۱۸) داریوش‌شاه گوید: آنگاه من... به بابل رهسپار شدم. سپاه نَدیتَبَئیرَه در ساحل «دیقلَت» (تیگْرَه/ دجله) بود. در سراسر دجله انبوه شده بودند. آنگاه من سپاهیان را با اسب‌ها و شتران سوار بر قایق‌هایی از مَشک‌های باد شده کردم و از دجله گذشتیم. در آنجا سپاه نَدیتَبَئیرَه را شکست دادم... ما همه آنان را کشتیم و هیچکس را زنده نگذاشتیم. بند ۱۹) داریوش‌شاه گوید: ...نَدیتَبَئیرَه که خود را نَبوکَد‌نَصَر شاه بابل می‌نامید، با سپاه خود به شهر «زَزَنو» در نزدیکی «پورَتو» (اوفْراتو/ فرات) رسید تا با من نبرد کند. پس ما نبرد کردیم... بخواست اهورامزدا من سپاه نَدیتَبَئیرَه را سخت شکست دادم. آنان به سوی رودخانه گریختند و رودخانه آنان را با خود برد. ما در روز ۲ از ماه «تِبِتو» (اَنامَکَه) نبرد کردیم. ما همه آنان را کشتیم و هیچکس را زنده نگذاشتیم. بند ۳۱) داریوش‌شاه گوید: ...فْرَوَرتیش که خود را شاه ماد و از خاندان هوخشتره نامیده بود، با سپاه خود به شهر «کُدُرُش» در ماد در آمد تا با من نبرد کند... ما ۳۴۴۲۵ نفر از آنان را کشتیم و ۱۸۰۱ نفر را زنده اسیر کردیم. بند ۳۲) سپس فْرَوَرتیش با سواران کمی گریخت و به سرزمین «رَگَع» در ماد روانه شد. آنگاه من سپاهی به دنبالش فرستادم. آنان فْرَوَرتیش و همراهان او را دستگیر کردند و به نزد آوردند. من بینی، گوش‌ها و زبان او را بریدم و یک چشم او را در آوردم. او دست‌بسته بر دروازه‌ نگاه داشته شد و همه سپاه/ مردم؟ او را ‌دیدند. سپس در «اَگَمَتَنو» (هگمتانه) تیر در ماتحت او کردم. آنگاه ۴۷ نفر از بزرگان همراه او را کشتم. سر آنان را بر کنگره‌های دژی در هَگْمَتانَه قطع کردم. بند ۳۳) مردی به نام «شیترَنتَهمَه» از «سَگَرتَه» بر من نافرمان شد... آنگاه من سپاه پارسی و مادی را فرستادم... به آنان چنین گفتم که بروید و این سپاه شورشی را که خود را از من نمی‌داند؛ در هم شکنید... سپاه من آن سپاه شورشی را فرو کوبید... او چیثْرَتَخمَه را گرفت و به نزد من آورد. سپس من بینی و زبان و گوش‌های او را بریدم و یک چشم او را در آوردم. او دست‌بسته بر دروازه نگاه داشته شد و همه سپاه/ مردم؟ او را ‌دیدند. پس از آن، در «اَربَئیل» (اَربَئیرا/ اربیل) تیر در ماتحت او کردم. کل کشته‌ها و اسرای شورشی ۴۴۷ نفر بودند. ⚔⚔⚔⚔⚔⚔ منابع: 📖 داندامایف، م. آ.، ایران در دوران نخستین پادشاهان هخامنشی، چاپ سوم، تهران، ۱۳۷۳. 📖 لوکوک، پی‌یر، کتیبه‌های هخامنشی، چاپ اول ۱۳۸۲ (چاپ اول به ترجمه اصلی وفادارتر است) 📖 بریان، پیر، امپراتوری هخامنشی، چاپ اول ۱۳۸۱، ص ۱۸۰ •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• تفکری دوباره... http://Eitaa.com/tafakkoridobare
انتشارات تخصصی دانشگاه کمبریج He [Cyrus] carried off plunder [and] slaughtered the people. This reference in the Chronicle suggests that the Persians captured intact the main camp of Nabonidus' army and that, as is so often the case, the real killing of the engagement came after the Babylonians had fallen prey to fear and panic and had retreated from the field. ترجمه: «كورش، به غارت و چپاول پرداخت و مردم را كشتار نمود. اين سند نشانگر اين است كه پارسی‌ها اردوگاه نبونئيد را به طور كامل به غنيمت گرفتند و همانطور كه در اغلب حالات روی می‌داد، كشتار واقعی در نبرد با دشمن، پس از ترس و وحشت و عقب‌نشينی بابِلی‌ها رخ داد». 📖 The Cambridge ancient history, Edition 2, Cambridge University Press, 1988 (2002), Vol. 4 [Persia, Greece & the Western Mediterranean C. 525 to 479 B.C], Pp 39 ⚔⚔⚔⚔⚔⚔ http://Eitaa.com/tafakkoridobare https://chat.whatsapp.com/HoixrvYJxK58OuI6yyEjnr
شاهنامه فردوسی ...که من شهر علمم علیّم دَر است، درست این سخن قول پیغمبر است منم بندۀ اهل بیت نبی ستاینده خاک پای وصی اگر چشم داری به دیگر سرای به نزد نبی و وصی گیر جای گرت زین بد آید گناه من است چنین است این رسم و راه من است دلت گر به راه خطا مایل است ترا دشمن اندر جهان خود دل است هرآنکس که در دلش بغض علیست ازو در جهان زارتر زار کیست؟ نباشد بجز بی‌پدر دشمنش که یزدان به آتش بسوزد تنش 📜📜📜📜📜📜 📖 اسکن از کالج برین‌مور پنسیلوانیا، امریکا. 📖 Bryn Mawr, PA, Bryn Mawr College Libraries, Special Collections, BV 65. 📜📜📜📜📜📜 https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264 •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• Eitaa.com/tafakkoridobare
هدایت شده از کتیبه‌های استوانه‌ای بابِلی آشوری
برای جشن سال نو 🍃🌸 ساختمان سازی‌ها و بازسازی‌های مقبره‌ها، دروازه‌ها، اِسکِلِه‌ها، قایق‌ها و غیره در بابِل 🍃🌸 ثبت شده در: کتیبه‌ی استوانه‌ای به خط میخی نبوکدنصر دوم، شاه بابِل دوران سلطنت ۶۰۴ تا ۵۶۲ پیش از میلاد مسیح، (حدود ۲۶۲۰ سال پیش) محل اکتشاف؛ بابِل در عراق امروزی نگهداری؛ موزه بریتانیا، لندن 🍃 The cuneiform inscription on this cylinder mention the building and reconstruction of various shrines, quays, gates, and processional boats by king Nebuchadnezzar II at Babylon for the Babylonian New Year Festival. From Babylon (modern Babel Governorate), neo-Babylonian era, 604-562 BCE, Mesopotamia, Iraq. (The British Museum). 🔸🔸🔸🔸🔸🔸
شاهنامه فردوسی: همه روز بسته ز خوردن دو لب به پيش جهاندار بر پاى شب چنان بر دل هر كسى بود دوست نماز شب و روزه آيين اوست •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه می‌گوید: طهمورَث (تهمورس) پادشاه ایران، یاری وفادار به نام شَهرَسپ داشت که: "نزد جز به نیکی به هر جای گام" و هر روز را روزه و هر شب را به نماز می‌ایستاد. طهمورث در اثر همنشینی با شهرسپ از بدی‌ها پیراسته شد. 📜 تصویر برداری (scanning) از قدیمی‌ترین نسخه دست‌نویس شاهنامه از موزه فلورانس ایتالیا به کوشش استاد رستمی مشخصات نسخه: teca.bncf.firenze.sbn شماره نسخه: BNCF0004147894 برگه ۱۴ 📖 فردوسی، ابوالقاسم (۱۳۸۹)، شاهنامه، بر اساس نسخه مسکو، شماره ثبت کتابخانه ملی: ۸۱۵۲۷۹. برگه ۱۱، بیت‌های ۳۵۲ - ۳۵۴ 📖 مهرآبادی، میترا (۱۳۷۹)، شاهنامه کامل فردوسی به نثر پارسی، تهران: انتشارات روزگار، ج ۱، ص ۶۵ •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• در تعالیم زرتشتی، روزه گرفتن نشانه‌ی یاران اهریمن است. در اَوِستا آمده: «کسی که روزه بگیرد در آخرت بالاترین کیفر را که در این دنیا مقرر است، خواهد دید. مانند اینکه اعضای بدن فناپذیر وی با یک کارد فولادین بریده شود.» در ادامه می‌گوید: «وی را از بلندی یک صد قد آدمی به پایین پرتاب می‌کنند یا بدتر از آن» 📖 دکتر دارمستتر، ژام (۱۳۸۴)، مجموعه قوانین زرتشت، ترجمه دکتر موسی جوان، تهران: نشر دنیای کتاب، ص ۱۱۱ - ۱۱۲، اَوِستا، وَندیداد، فرگرد ۴، بند ۵۰، ۵۱ و ۵۲ @ir_bastan http://Eitaa.com/tafakkoridobare
روز عید است و من امروز در این تدبیرم که دهم حاصل سی روزه و ساغر گیرم حافظ •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• 📖 کلیات دیوان حافظ شیرازی، به‌تصحیح و تحشیه دوازده نفر از دانشمندان و شعرای مشهور، کامل‌ترین و صحیح‌ترین نسخه معروف به "حافظ قدسی"، انتشارات‌ مطبوعاتی شیراز، سنه ۱۳۲۲ (۱۲۸۳ خورشیدی)، ص ۳۰۷
✅ قدیمی‌ترین سند خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج فارس شاه هخامنشی در کتیبه‌ی خود می‌گوید؛ "دریایی که از پارس می‌آید." این کتیبه نشان می‌دهد خلیج فارس حداقل از ۲۵۰۰ سال پیش به پارس بودن معروف بوده. 📖 لوکوک، پی‌یر، کتیبه‌های هخامنشی، ترجمه نازیلا خلخالی، زیرنظر دکتر ژاله آموزگار، چاپ سوم، ص ۲۹۷ •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264 تفکری دوباره... http://Eitaa.com/tafakkoridobare
هدایت شده از خلیج‌فارس
نام دریای پارس در نقشه کلودیوس بطلمیوس، جغرافی دان نامدار یونانی در قرن دوم‌ میلادی (۱۸۰۰ سال پیش) 📖 تصویر کتاب؛ ص ۲۵۴ https://archive.org/details/claudius-ptolemy-the-geography_202105/page/n214/mode/1up ✅ به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس •┄┅═✧❁𑁍❁✧═┅┄• گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264 تفکری دوباره... http://Eitaa.com/tafakkoridobare
«به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.»* 🍃🌺🍃 🌺🍃 روز معلم مبارک 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃🌺 🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 *📖 امام علی، غرر الحکم و درر الکلم، ج ۱، ص ۱۳۶، حدیث شماره ۲۳۴۱ همان، ج ۲ ص ۱۹۱
خوب بود اگر از فردوسی می‌آموختیم فردوسی نه ستایشگر کورکورانه ایران و پادشاهان ایران است و نه ستایشگر توران و پادشاهان توران. او ستایشگر نیکی و رفتارهای انسانی است، چه از سوی ایرانیان بوده باشد و چه از سوی تورانیان و دیگران. او نیکی را از سوی هر کس که بوده باشد، پنهان نمی‌کند و با شیواترین سروده‌ها بیان می‌دارد. و بدی را نیز از سوی هر کس که بوده باشد- حتی اگر از سوی محبوب‌ترین قهرمان کتابش یا محبوب‌ترین شاه ایران باشد- باز هم آنها را لاپوشانی نمی‌کند و با صدای بلند و با فاخرترین سروده‌ها به گوش همگان می‌رساند. او از بازگو کردن شکنجه‌گری‌های پادشاهان ایران و گزارش قیام‌های مردمی علیه پادشاهان باکی ندارد و به هیچ انگیزه‌‌ای آن رویدادها را نادیده نمی‌گیرد. مجموعه گزارش‌های فردوسی از زشت‌کاری‌ها و خشونت‌ورزی‌ها و تبهکاری‌های برخی پادشاهان و پهلوانان ایران به اندازه‌ای فراوان و متنوع است که هیچ منبع دیگری- اعم از ایرانی یا غیر ایرانی- به پای آن نمی‌رسد. گزارش‌هایی که عموماً نادیده گرفته می‌شوند و تحریف می‌گردند تا عامه مردم متوجه آنها نشوند. فردوسی میهن‌دوستی واقع‌گرا است که بیش از هر چیز به راستی و انسانیت بها می‌دهد، اما یک ملی‌گرای متعصب و تمامیت‌خواه نیست که ناجوانمردانه هر آن نیکی را از آن ایرانیان بداند و هر آن زشتی را متعلق به تورانیان و دیگران. ناپسند است از یک سو تمجید فردوسی و از سوی دیگر تحریف سروده‌های او. به کسانی نیز که از روی ترک و توران‌گرایی به رد و تحقیر شاهنامه می‌پردازند، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای چنین روشی به دنبال آشنایی با شاهنامه و تحقیق در آن بپردازند. آنگاه خواهند دید که عده‌ای با تحریف و شعارهای سطحی، شاهنامه را ملک خود دانسته‌اند و آنرا همانگونه که خود دوست داشته‌اند در اذهان عموم جا انداخته‌اند و نه آنگونه که در واقعیت وجود دارد. فردوسی نیکی و بدی را از سوی هر کس که بوده، کتمان نکرده و بیان داشته. حتی نیکی‌های که فردوسی برای تورانیان قائل شده است، از نظر تنوع و فراوانی همسنگ ویرانگری‌های شاهان ایران است. می‌توان به‌جای این‌که در تفرقه‌اندازی میان مردم و نفاق‌های قومیتی آلت دست استعمارگران و رسانه‌های وابسته بدان‌ها شویم، انسانیت و اتحاد و اتفاق را از فردوسی بیاموزیم که روایتگر راستین و منصف تمامی مردمان مشرق زمین است. تاریخ و فرهنگ و هویت ایران چونان کالا و ملعبه‌ای در دست تحریف کنندگان رو به تباهی می‌رود و جالب اینکه خود را نگاهبان فرهنگ ایران نیز می‌دانند و می‌نامند. 🔴 این‌که روایات نادرست و تحریف‌های شاهنامه را می‌توان به سادگی به عده زیادی باوراند، نشان‌دهنده این است که شاهنامه فردوسی به‌رغم انبوهی از ادعاها و ستایش‌ها که پیرامون آن می‌شود، تا چه اندازه میان ما غریب و ناشناخته است که هر سوداگر از راه‌ رسیده‌ای می‌تواند در روز روشن و در میان خیل عاشقان، آن‌را جعل و تحریف کند. دریغ بر شاهنامه و دریغ بر فردوسی.
۱. هنگامی که هدیه به خانه می‌‏برید، قبل از پسران ابتدا به دختران هدیه بدهید 🌸🍃 ۲. دختران مبارک و دوست داشتنی­ اند 🌸🍃 ۳. دختران، بهترین فرزندان هستند 🌸🍃 ۴. دختران گُل خوشبو هستند 🌸🍃 ۵. دختران با لطافت و مهربان، يار و غمخوار و پاكيزه هستند 🌸🍃 ۶. خداوند متعال بر دختران مهربان‏تر است تا پسران 🌸🍃 ۷. دختران را بیشتر از پسران، دل سوزی و محبت کنید 🌸🍃 ۸. دختران مایه بشارت هستند 🌸🍃 ۹. دختران، فرزندانی نیک و مايه‌ی خوشی و انس هستند 🌸🍃 ۱۰. دختران مونس هاى گرانبهايى هستند 🌸🍃 ۱۱. مهربانی خدا نسبت به دختران بیشتر از پسران است 🌸🍃 ۱۲. هر كه دختری دارد، خوب تربيتش كند و او را به خوبی دانش بياموزد و از نعمت‌هایی كه خداوند به او عطا كرده به وفور بهره‌مندش سازد 🌸🍃 ۱۳. دختران دلسوز و مددكار و با بركتند 🌸🍃 🍃🌸 🌸🍃 🍃🌸 🌸🍃 🍃 🌸 🍃 🍃 🌸 🍃 🍃🌸 🌸🍃 🍃🌸 🌸🍃 🌸🍃 📖 ۱. محمد پیامبر، وسائل الشیعة، ج ۱۵، صفحه ۲۲۷ 📖 ۲. محمد پیامبر، مستدرک­ الوسائل، ج ۱۵، ص ۱۱۶، ح ۱۷۷۰۰ 📖 ۳. محمد پیامبر، مكارم الأخلاق، ج ۱، ص ۴۷۳ و مستدرک­ الوسائل، ج ۱۵، ص ۱۱۶، ح ۱۷۷۰۸ و بحار، ج ۱۰۴، ص ۹۱ 📖 ۴. محمد پیامبر، الجعفريات، ص ۳۱۳ و النوادر للسيّد فضل اللَّه الراوندی، ص ۹۶ 📖 ۵. محمد پیامبر، مستدرك الوسائل، ج ۱۵، ص ۱۱۵ و وسائل‏الشيعة، ج ۱۵، ص ۱۰۰ و فروغ كافى، ج ۲، ص ۸۲ به نقل از مرکز نشر اعتقادات 📖 ۶. محمد پیامبر، وسائل‏ الشيعة، ج ۱۵، ص ۱۰۴ و فروع كافى، ج ۲، ص ۸۲. به نقل از مرکز نشر اعتقادات و وسائل، ج ۲۰، ص ۳۶۷ 📖 ۷. محمد پیامبر، وسائل الشیعه، ج ۲۱، ص ۳۶۷ 📖 ۸. محمد پیامبر، المستدرك، ج ۱۵، ص ۱۱۵ 📖 ۹. همان، ج ۱۵، ص ۱۱۵ و كافی، ج ۶، ص ۵ 📖 ۱۰. محمد پیامبر، میزان الحکمة، ج ۱۳، ص ۴۴۲، ح ۲۲۶۱۹ 📖 ۱۱. محمد پیامبر، كافی، ج ۶، ص ۵، ح ۷ 📖 ۱۲. محمد پیامبر، میزان الحکمة، ج ۱، ص ۱۰۷، ح ۴۰۳ 📖 ۱۳. همان، ج ۱۳، ص ۴۴۲ ح ۲۲۶۲۱
بررسی و نقد بخش تاریخ مطالعات اجتماعی پایه هفتم https://offer13.blog.ir/post/616
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نام ایران به عشق آلمان 🔰 رضا خان (و مشاوران باستانگرای او) در ۱۹۳۵ میلادی، مصادف با ۱۳۱۴ هجری خورشیدی، نام این سرزمین را از PERSIA به IRAN تغییر دادند تا از این طریق، در آستانه جنگ جهانی دوم، به آلمان‌ها نزدیک شوند. محمد امینی، کارشناس تاریخ 👈🏻 رسانه‌های آلمانی، آریایی بودن (Arisch) را به‌عنوان یک ارزش مطرح کرده بودند و چون به‌نظر می‌رسد، Iran از جهت واژگانی هم‌خانواده Arisch باشد، مشاوران باستانگرای رضا شاه، به‌منظور به‌دست‌ آوردن دل هیتلر، دست به تغییر نام بین‌المللی کشور زدند. @ir_bastan http://Eitaa.com/tafakkoridobare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رضا خان (و مشاوران او) در ۱۹۳۵ میلادی، مصادف با ۱۳۱۴ هجری خورشیدی، نام این سرزمین را از PERSIA به IRAN تغییر دادند تا از این طریق، در آستانه جنگ جهانی دوم، به آلمان‌ها نزدیک شوند. محمد امینی، کارشناس تاریخ رسانه‌های آلمانی، آریایی بودن (Arisch) را به‌عنوان یک ارزش مطرح کرده بودند و چون به‌نظر می‌رسد، Iran از جهت واژگانی هم‌خانواده Arisch باشد، مشاوران رضا شاه، به‌منظور به‌دست آوردن دل هیتلر، دست به تغییر نام بین‌المللی کشور زدند. @ir_bastan http://Eitaa.com/tafakkoridobare