eitaa logo
🕊🍃۳۰ دقیقه تفسیر قرآن کریم بشنویم🍃🕊
2.1هزار دنبال‌کننده
105 عکس
13 ویدیو
108 فایل
روزانه ۳۰ دقیقه تفسیر صوتی حاج آقا قرائتی بشنویم ارتباط با مدیر کانال: @Bagheri1373 @Allah22_5 لینک کانال اول در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3047358578C7d3b1074c0
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊 تفسیر آیه ۹ تا ۱۴ سوره طور 🕊 🍃 يَوْمَ تَمُورُ السَّمَاء مَوْراً (۹)🍃 🍃وَتَسِيرُ الْجِبَالُ سَيْراً (۱۰)🍃 🍃فَوَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ (۱۱)🍃 🍃الَّذِينَ هُمْ فِي خَوْضٍ يَلْعَبُونَ (۱۲)🍃 🍃يَوْمَ يُدَعُّونَ إِلَي نَارِ جَهَنَّمَ دَعّاً (۱۳)🍃 🍃هَذِهِ النَّارُ الَّتِي كُنتُم بِهَا تُكَذِّبُونَ (۱۴)🍃 ترجمه : 🍃 روزى كه آسمان به شدّت درهم پيچيده شود🍃 🍃و كوه ها از جا كنده شده و به شتاب روان گردند.🍃 🍃پس در آن روز، واى بر تكذيب كنندگان!🍃 🍃آنان كه در باطل فرو رفته و به ياوه سرايى (درباره آيات الهى) سرگرمند.🍃 🍃روزى كه به سختى به سوى آتش رانده مى شوند.🍃 🍃(و به آنان گفته مى شود:) اين همان آتشى است كه دائماً آن را تكذيب مى كرديد.🍃 «مَور» در لغت به معناى حركت سريع و دورانى، امّا نامنظّم و گرداب وار است، آن گونه كه باد، گرد و غبار را در هوا مى پراكند و درهم مى پيچد. «خوض» در اصل به معناى ورود در آب و عبور از آن است ولى در اصطلاح، به موردى گفته مى شود كه انسان در مطالب بيهوده و باطل وارد شود. كلمه «دعّ» به معناى راندن همراه با خشونت است. چنانكه قرآن در سوره ماعون يكى از نشانه هاى تكذيب دين را، طرد يتيمان مى داند. «أرأيت الّذى يكذب بالدين فذلك الّذى يدعّ اليتيم» همه هستى براى انسان آفريده شده است و همين كه پرونده انسان در زمين بسته شد، بساط هستى نيز جمع مى شود. «تمور السّماء مورا» در جاى ديگر نيز مى خوانيم: ما سفره آسمان را همچون طومار، درهم پيچيده و جمع مى كنيم. «نطوى السّماء كطىّ السّجلّ» ثابت و پابرجا تنها خداست. آسمان هاى محكم هفتگانه «و بنينا فوقكم سبعاً شداداً» نيز سست مى شود و به صورت امواجى متحرّك در مى آيد، «تمور السّماء مورا» و كوه هايى كه سبب استقرار زمين بودند: «و جعلنا فيها رواسى شامخات» آن روز بى قرار و سست و روان مى شوند. «و تسير الجبال» 📌 پیام ها 🌿 ترسيم حوادث قيامت بسترى است براى دست برداشتن از تكذيب و لجاجت. «تمور السّماء... تسير الجبال...» 🌿 براى وقوع قيامت، نه فقط زمين كه آسمان و كرات آسمانى به هم مى ريزد. «تمور السّماء... تسير الجبال...» 🌿 تكذيب كنندگان منطق ندارند، سرگرم شدن به ياوه ها و پوچى ها سبب تكذيب آنان شده است. «للمكذّبين الّذين هم فى خوض يلعبون» 🌿 سخن بيهوده بسيار پيدا مى شود، ليكن خطر آنجاست كه انسان غرق در بيهوده گويى شود و خود را به ياوه ها مشغول كند. «فى خوض يلعبون» 🌿 تلاش كفّار براى خدشه دار كردن قرآن، كارى بازيچه و بى نتيجه است. «للمكذّبين الّذين هم فى خوض يلعبون» 🌿 مخالفان انبيا، هم به دوزخ كشانده مى شوند و هم مورد عتاب و توبيخ قرار مى گيرند. «يدعّون... هذه»،(عذاب روحى روانى و جسمى دارند) 🌿 با تكذيب قيامت، حقيقت پشت پرده نمى ماند. «هذه النّار...» 🌿 تكذيب سرسختانه، قهر سرسختانه دارد. «مكذّبين... يدعّون الى النّار» 🌿 كيفر تكذيبى كه پيوسته و برخاسته از لجاجت است، جز آتش چيزى نيست. «هذه النّار التى كنتم بها تكذبون» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ https://eitaa.com/tafsir_audio_Quran_1402 https://ble.ir/tafsir_audio_quran_1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊 تفسیر آیه ۱۵ و ۱۶ سوره طور 🕊 🍃 أَفَسِحْرٌ هَذَا أَمْ أَنتُمْ لَا تُبْصِرُونَ (۱۵)🍃 🍃اصْلَوْهَا فَاصْبِرُوا أَوْ لَا تَصْبِرُوا سَوَاء عَلَيْكُمْ إِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۱۶)🍃 ترجمه : 🍃 پس آيا اين (عذاب هم) جادو است؟ آيا شما آن را نمى بينيد؟🍃 🍃در آن وارد شويد و بسوزيد، پس صبر كنيد يا صبر نكنيد براى شما يكسان است،جز اين نيست كه در برابر آنچه عمل مى كرديد، جزا داده مى شويد.🍃 مشركان، همواره به پيامبر تهمت مى زدند كه كار او سحر و جادوست، او عقل ما را مى ربايد و بر چشمان ما پرده اى مى افكند تا امورى را به نام معجزه و وحى به ما معرّفى كند، در حالى كه اينها همه بى اساس است. لذا روز قيامت از روى سرزنش و توبيخ به آنان گفته مى شود: آيا اين هم سحر و جادوست؟ آيا آتش را نمى بينيد و حرارت آن را لمس نمى كنيد؟ گاهى تكذيب كنندگان با همان تعبيراتى كه در دنيا داشتند توبيخ مى شوند؛ آنها در دنيا مى گفتند كار انبيا سحر است، در آنجا از همان مورد بازخواست مى شوند. «أفسحر هذا» كسانى كه به انبيا مى گفتند: ما را موعظه كنيد يا نكنيد تفاوتى ندارد. «سواء علينا أ وعظت أم لم تكن من الواعظين» در قيامت به آنان گفته مى شود: صبر كنيد يا نكنيد، تفاوتى ندارد. «فاصبروا اولا تصبروا سواء عليكم» 📌 پیام ها 🌿 در قيامت، تكذيب شده ها را در برابر چشم انسان نمايش مى دهند. «هذه النّار... أفسحر هذا» 🌿 ريشه تكذيب، نداشتن ديد صحيح و بصيرت است. «ويل يومئذ للمكذبين... ام أنتم لاتبصرون» 🌿 تكذيب پى در پى، «كنتم بها تكذبون» تحقير پى در پى را در بر دارد. «يدعّون... أفسحر هذا... لاتبصرون . أصلوها فاصبروا أو لاتصبروا...» 🌿 كيفر ورود درامور بيهوده وياوه ها، ورود در دوزخ است. «فى خوض... أصلوها» 🌿 كيفرهاى قيامت، عادلانه است و جز نتيجه كار خود انسان نيست. «انّما تجزون ما كنتم تعملون» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ https://eitaa.com/tafsir_audio_Quran_1402 https://ble.ir/tafsir_audio_quran_1402
🕊 تفسیر آیه ۱۷ تا ۲۰ سوره طور 🕊 🍃 إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَعِيمٍ (۱۷)🍃 🍃فَاكِهِينَ بِمَا آتَاهُمْ رَبُّهُمْ وَوَقَاهُمْ رَبُّهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ (۱۸)🍃 🍃كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئاً بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۱۹)🍃 🍃مُتَّكِئِينَ عَلَي سُرُرٍ مَّصْفُوفَةٍ وَزَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِينٍ (۲۰)🍃 ترجمه : 🍃 همانا پرهيزگاران در باغ ها(ى بهشت) و نعمت فراوان هستند.🍃 🍃به آنچه پروردگارشان به آنان داده، شاد و مسرورند و پروردگارشان آنان را از عذاب دوزخ حفظ كرده است.🍃 🍃(به آنان خطاب مى شود:) به خاطر اعمالى كه انجام مى داديد، گوارا بخوريد و بياشاميد.🍃 🍃تكيه كنان بر تخت هاى رديف شده و آنان را با حورالعين (زيبا رويان سياه چشم) به ازدواج در آوريم.🍃 «هَنيئاً» يعنى چيزى كه رنج و تعبى در پى ندارد و گواراى وجود انسان مى گردد. برخلاف نعمت هاى دنيوى كه معمولاً قبل يا بعد آن رنج و سختى همراه دارد. «حور عين» از دو كلمه «حور» جمع «حوراء» به معناى سياه چشم و كلمه «عين» جمع «عيناء» به معناى زيبا چشم تشكيل شده است. همسران بهشتى داراى چشمانى درشت، سياه و زيبايند. انس با پاكان ونيكان و هم صحبتى با آنان، يكى از لذّت هاى بهشت است كه قرآن در موارد مختلف به اين مجالس انس و سرور كه بر تخت هاى بهشتى تشكيل مى شود، اشاره داشته است. آيات ۱۶ و ۱۹ كه مربوط به كيفر و پاداش دوزخيان و بهشتيان است، بسيار شبيه يكديگرند با يك تفاوت بسيار ظريف و آن اينكه در مورد دوزخيان مى خوانيم: «انما تجزون ما كنتم تعملون» ولى در مورد بهشتيان مى خوانيم: «هنيئاً بما كنتم تعملون» اولى «ما كنتم» است و دومى «بما كنتم». آرى كيفر دوزخيان به ميزان عمل آنهاست نه بيشتر، به خصوص كه همراه كلمه «انّما» مطرح شده است، يعنى كيفر شما عين عمل شماست. ولى پاداش بهشتيان بسيار بيشتر از عملكرد آنان است و عمل آنان وسيله و بهانه اى براى دريافت آن همه لطف است. «هنيئاً بما كنتم تعملون» 📌 پیام ها 🌿 كليد بهشت، تقواست. «انّ المتقين فى جنّات» 🌿 مقايسه پايان كار خوبان و بدان، از بهترين شيوه هاى شناخت حق و باطل است. «هذه النّار... فى جنّات و نعيم» 🌿 براى اهل بهشت، انواع باغ ها و نعمت ها فراهم است. «جنات و نعيم» 🌿 گاهى در دنيا نعمت هست، امّا انسان به دلايلى نمى تواند از آن كامياب شود، اما در بهشت هم نعمت هست و هم كاميابى. «جنات... فاكهين» 🌿 نعمت ها، زمانى لذّت بيشترى دارند كه از طرف خداوند به عنوان محبّت و لطف باشد «آتاهم ربّهم» و در كنارش تلخى و دغدغه نباشد. «و وقاهم ربّهم» 🌿 كسى كه در دنيا با تقوا خود را حفظ كرد، در قيامت خداوند او را از عذاب دوزخ حفظ مى كند. «المتقين... وقاهم» 🌿 پرهيزكاران نبايد به تقوا و عمل خود مغرور باشند كه همه ى نعمت ها و نجات بخشى ها از خداست. «أتاهم ربّهم... وقاهم ربّهم» 🌿 آزادى و تكريم، لذّت نعمت را بيشتر مى كند. «كلوا و اشربوا هنيئاً» بهشتيان در خوردن و آشاميدن محدوديّت ندارند و با «هنيئاً» مورد تكريم قرار مى گيرند. 🌿 كاميابى، در سايه امنيّت، لذّت را بيشتر مى كند. «وقاهم ربّهم... كلوا واشربوا» 🌿 خوردنى هاى دنيوى همراه مشكلاتى در تهيه و حفظ و مصرف آن است، در نعمت هاى آخرت هرگز مشكلى نيست. «هنيئاً» 🌿 دلخوشى و رضايت در كنار استفاده از نعمت ها، شرط كمال كاميابى است. «فى جنّات و نعيم فاكهين... متّكئين على سُرر...» 🌿 آنان كه در دنيا از نگاه به نامحرمان چشم پوشيدند، در آخرت همسرانى زيباروى خواهند داشت. «المتقّين... زوّجناهم بحورعين» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ https://eitaa.com/tafsir_audio_Quran_1402 https://ble.ir/tafsir_audio_quran_1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Tahdir joze29.mp3
4M
تندخوانی جزء ٢٩ قرآن کریم مدت تلاوت ٣٣ دقیقه توسط معتز آقائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊 تفسیر آیه ۲۱ و ۲۲ سوره طور 🕊 🍃 وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُم بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ (۲۱)🍃 🍃وَأَمْدَدْنَاهُم بِفَاكِهَةٍ وَلَحْمٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (۲۲)🍃 ترجمه : 🍃 و كسانى كه ايمان آوردند و فرزندانشان، در ايمان از آنان پيروى كردند ما ذريّه آنان را به ايشان ملحق نموده و از پاداش عملشان هيچ نكاهيم. (آرى) هر كس در گرو كارى است كه كسب كرده است.🍃 🍃و پى درپى آنان را ميوه و گوشت از هر نوع كه بخواهند مى دهيم.🍃 «ألَتنا» از ريشه «لوت» به معناى نقص است. «ما ألتناهم من عملهم» يعنى به خاطر الحاق فرزندان به پدران، چيزى از اجر پدران كم نمى كنيم. كلمه «رهين» به دو معناى گرو و همراه آمده است و اينكه مى فرمايد: انسان رهين كار خود است، يعنى ملازم و همراه كار خود است. امام صادق (عليه السلام) در باره ى آيه «و الّذين آمنوا و اتّبعتهم...» فرمود: مراد فرزندانى هستند كه عمل آنها از پدران كمتر است ولى خداوند آنان را به پدران ملحق مى كند تا موجب چشم روشنى آنان گردند. خداوند ابتدا ذرّيه ى مؤمنِ افراد با ايمان را به آنان ملحق مى سازد، «الّذين آمنوا... الحقنا بهم ذرّيتهم» سپس نعمت ها و امكانات آنجا را افزايش مى دهد. «أمددناهم بفاكهة» ويژگى هاى ميوه هاى بهشتى: ۱. فراوانى. «فاكهة كثيرة» ۲. بى ضرر بودن. «فاكهة آمنين» ۳. زوجيّت. «من كلّ فاكهة زوجان» ۴. دائمى بودن. «أمددناهم بفاكهة» ۵. مجاز بودن. «و لاممنوعة» ۶. پذيرايى كريمانه. «فواكِهَ و هم مكرمون» ۷. تنوّع. «فواكِهَ مما يشتهون» ۸. همراه با غير ميوه. «بفاكهة و لحم» ۹. انتخابى بودن. «و فاكهة مما يتخيّرون» ۱۰. دسترسى آسان. «قطوفها دانية» ، «و ذلّلت قطوفها تذليلا» بگذريم كه ميوه هاى بهشتى؛ تفاله، تخليه، تغيير طعم و زحمت چيدن ندارد. 📌 پیام ها 🌿 در اسلام محور ايمان است، نه خانواده و خويشان. «واتبعتهم ذريتهم بايمان» 🌿 نتيجه ملحق شدن به راه حق نياكان در دنيا، ملحق شدن به آنان در بهشت است. «و اتبعتهم... الحقنا بهم» 🌿 همراه بودن با نسل و فرزند، يكى از لذّات بهشتى است. «الحقنا بهم ذريتهم» 🌿 علاقه به فرزند حتّى در آخرت نيز وجود دارد. «الحقنا بهم ذريتهم» 🌿 الحاق فرزندان در دنيا، سبب تنگ شدن مسكن و يا از دست دادن رفاه است ولى الحاق در بهشت هيچ كاستى ندارد. «و ما التناهم... من شى ء» 🌿 ملحق شدن نسل انسان به او، از آثار عمل نيك است. «الحقنا... بما كسب رهين» 🌿 مصرف ميوه بر گوشت مقدّم است. «بفاكهة و لحم» 🌿 در بهشت نيز سليقه ها و تمايلات مختلف وجود دارد و به هر كس مطابق خواسته اش نعمت داده مى شود. «مما يشتهون» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ https://eitaa.com/tafsir_audio_Quran_1402 https://ble.ir/tafsir_audio_quran_1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊 تفسیر آیه ۲۳ تا ۲۸ سوره طور 🕊 🍃 يَتَنَازَعُونَ فِيهَا كَأْساً لَّا لَغْوٌ فِيهَا وَلَا تَأْثِيمٌ (۲۳)🍃 🍃وَيَطُوفُ عَلَيْهِمْ غِلْمَانٌ لَّهُمْ كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَّكْنُونٌ (۲۴)🍃 🍃وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَي بَعْضٍ يَتَسَاءلُونَ (۲۵)🍃 🍃قَالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنَا مُشْفِقِينَ (۲۶)🍃 🍃فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْنَا وَوَقَانَا عَذَابَ السَّمُومِ (۲۷)🍃 🍃إِنَّا كُنَّا مِن قَبْلُ نَدْعُوهُ إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ (۲۸)🍃 ترجمه : 🍃 آنان در بهشت، جامى پرشراب را(دوستانه از هم مى گيرند و) دست به دست دهند كه در (نوشيدن) آن نه بيهوده گويى است و نه گنهكارى.🍃 🍃و پيوسته (براى خدمت آنان)، نوجوانانى همچون مرواريد در صدف، برگرد آنان مى چرخند.🍃 🍃و بعضى بهشتيان رو به ديگرى نموده و از يكديگر سؤال مى كنند (كه رمز اين همه كاميابى در اينجا چيست)؟🍃 🍃گويند: ما پيش از اين (در دنيا) نسبت به خانواده خويش خيرخواه بوديم (وآنان را از عذاب الهى هشدار مى داديم).🍃 🍃پس خداوند بر ما منّت نهاد و ما را از عذاب سوزان حفظ كرد.🍃 🍃زيرا ما پيش از اين همواره او را مى خوانديم، همانا اوست نيكوكار مهربان.🍃 «كأس»، جام پُر و «قَدح»، جام خالى است. كلمه «مشفق» اگر با حرف (مِن) بيايد، به معناى ترس و نگرانى و اگر با حرف (فى) بيايد به معناى توجّه و عنايت است. «يتنازعون» به معناى گرفتن جام از دست يكديگر با شوخى و محبت است، نظير آنچه در شب هاى عروسى ميان دوستان واقع مى شود. شراب دنيوى، عقل انسان را زايل مى كند و او را به ياوه گويى و بيهوده گويى مى كشاند، علاوه بر آنكه موجب تحريك قواى جنسى گشته و انسان را به گناه سوق مى دهد. لذا قرآن مى فرمايد: بهشتيان، جام هايى بجز شراب را به يكديگر تعارف مى كنند كه نه موجب بيهوده گويى مى شود و نه گناه، بلكه به تعبير قرآن «شراباً طهوراً» است. در قرآن دو بار عبارت «لؤلؤ مكنون» آمده است: يكبار درباره همسران بهشتى و يكبار درباره خادمان بهشتى. «سموم» به باد داغ و سوزانى گفته مى شود كه همچون سمّ در اجزاى بدن تأثير مى گذارد. در حديث مى خوانيم: اگر روزنه اى به اندازه سرانگشت از آن باد به روى اهل زمين باز شود، زمين و هر كه را روى آن است مى سوزاند. رسول اكرم (صلى الله عليه وآله) به اميرالمؤمنان (عليه السلام) فرمودند: نوجوانان زيبايى كه خادم بهشتيان هستند، فرزندان كفّار و مشركانند كه نه مجرم هستند تا به دوزخ برده شوند و نه نيكوكارند كه از نعمت هاى بهشتى متنعّم شوند، اين افراد به صورت خدمت گزارانى در بهشت در مى آيند. 📌 پیام ها 🌿 تفريحى رواست كه به دور از لغو وگناه باشد. «يتنازعون... لا لغو... و لاتأثيم» 🌿 با اين كه در بهشت، نهرها از شير و عسل و شراب و آب جارى است، بهشتيان با ظروف خاصى پذيرايى مى شوند، زيرا ظروف مناسب، لذّت نوشيدن را زياد مى كند. «كأساً» 🌿 در بهشت هيچ امر بيهوده، لهو و گناهى راه ندارد. «لا لغو فيها ولا تأثيم» 🌿 هر حركتى كه در آن بيهودگى و گناه نباشد، جايز است. «لا لغو فيها ولا تأثيم» 🌿 خادمان بهشتى، عاشقانه و پروانه وار پذيرايى مى كنند. «يطوف...» 🌿 خدمتكاران بهشتى، عاريه و قرضى نيستند، خادمان ويژه اند. «غلمان لهم» 🌿 زيبايى مسئولان پذيرايى بهشت، خود نعمتى ديگر است. «كانهم لؤلؤ مكنون» 🌿 پوشش براى چيزهاى زيبا و قيمتى، يك ارزش است. «لؤلؤ مكنون» 🌿 از لذّت هاى بهشت، گفتگوى بهشتيان با يكديگر است. «واقبل بعضهم على بعض يتسائلون» 🌿 كليد بهشت را بايد در دنيا جست. «كنّا قبل فى أهلنا» 🌿 دلسوزى و شفقت به خصوص در مورد خانواده، كليد بهشت است. «فى أهلنا مشفقين» 🌿 انسان بايد نسبت به خانواده خود، توجّه و تعهّد و دغدغه و سوز داشته باشد. «فى أهلنا مشفقين» 🌿 بهشتيان، بهشت را امتنان الهى مى دانند، نه پاداش عمل خود. «فمنّ اللّه علينا» 🌿 به سراغ كسى بايد رفت و كسى را بايد خواند كه سرچشمه نيكى و رحمت است. «ندعوه انه هو البّر الرحيم» 🌿 جز خداوند سرچشمه اى براى نيكى و رحمت نيست. «انه هو البرّ الرحيم» (كلمه «هو» نشانه انحصار نيكى و رحمت در اوست) 🌿 نيكى خداوند برخاسته از رحمت اوست، (نه براى جلب منفعت يا راحتى وجدان يا برآوردن توقّع ديگران). «البرّ الرحيم» 🌿 راه يابى متقين به بهشت و نجات از عذاب دوزخ، جلوه اى از نيكى و رحمت خداوند است. «فمنّ اللّه علينا و وقانا عذاب السموم... انه هو البرّ الرحيم» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ https://eitaa.com/tafsir_audio_Quran_1402 https://ble.ir/tafsir_audio_quran_1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Tahdir joze30.mp3
4.04M
تند خوانی جزء ۳۰ قرآن کریم جهت تکمیل ختم قرآن توسط معتز آقائی از همه ی عزیزان التماس دعا دارم 🙏🌸