فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ
🎙 #آیت_الله_مجتهدی تهرانی (ره)
🎬موضوع: آدم خوبا
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
#ماه_رمضان
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
✳ چه با خودت آوردی؟
🔻 خداوند در #قرآن میفرماید «من جاء بالحسنه فله عشر امثالها» نفرمود کسی که در دنیا کار خوب بکند یا کسی که در دنیا ایمان بیاورد #اهل_نجات است، در هیچ جای قرآن نداریم که فرموده باشد «من فعل الحسنه» بلکه فرمود: «من جاء بالحسنه» این یعنی انسان باید یک قدرتی داشته باشد که بتواند این اعمال حسنه را #با_خود_ببرد. یعنی اعمالش در دستش نقد باشد. اینطور نباشد که در دستش کار خیر بگذارد بعد #گناه کند، #غیبت کند و... که با این کارها افعال خیرش بریزد. این مصداق همان «من فعل الحسنه» است که مورد نظر قرآن نیست بلکه انسان باید آنطور باشد که بتواند همهی افعال نیک و خوب خودش را به همراه خود ببرد. لذا در صحنهی #قیامت نمیگویند تو در دنیا چه کردی؟ بلکه میگویند چه با خودت آوردی؟
👤 #آیت_الله_جوادی_آملی
📝 درس تفسیر ۹۳/۰۹/۰۳
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
🔴 تمام راه نجات در دعا برای #ظهور است
🔵 #امام_حسن مجتبی علیه السلام در عالم مکاشفه به #آیت_الله_فقیه_ایمانی فرمودند :
🌕 در منبرها به مردم بگویید توبه نموده و برای فرج #امام_زمان( عج) دعا کنند. دعا کردن برای فرج مانند نماز میت واجب کفایی نیست که اگر عده ای انجام دهند از دوش عده ای دیگر ساقط شود بلکه مانند نمازهای پنج گانه است.
📚 مکیال المکارم
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 #میلاد_امام_حسن_مجتبی(ع)
♨️چرا امام حسن(ع) صلح کرد؟
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #مومنی
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
💢 متن شبهه :
اگر در حال ختم قران هستید به جزء 15 که رسید ایه 19 سوره کهف کلمه ولیتلطف میزان قران است و جای استجابت دعا یعنی در این جا قران به دوکف مساوی تقسیم می شود قران را قطع کنید وشروع به دعا کنید و اولین دعا برای فرج باشد
✅ پاسخ شبهه :
1️⃣ این روایت صد در صد جعلی هست و اصلا چنین چیزی در هیچ روایاتی نیامده
2️⃣ چرا باید در ماه رمضان که یکی از مبطلات روزه نسبت دادن حدیث جعلی به معصومین هست حدیث دروغ پخش کنیم؟
3️⃣ مشهور این است که کلمه وسط قرآن «و لیتلطف» است و معیار آن شمارش حروف قرآن است نظرات دیگری هم در این باره هست مثل کلمه «نکراً» در آیه 74 همین سوره و طبق گزاراشات اولین بار حجاج بن یوسف دستور به شمارش حروف قرآن و تعیین کلمه وسط قرآن داد طبق معیار شمارش کلمات هم کلمه «الجلود» در آیه 20 سوره حج کلمه وسط است و به اعتبار شمارش آیات کلمه «یأفکون» در آیه 45 سوره شعراء است و به اعتبار سورهها آخر سوره حدید است
📚الاتقان سیوطی
4️⃣ امروزه میتوان به کمک رایانه دقیقا حرف و کلمه وسط قرآن را مشخص کرد ولی مشکل اینجاست که اختلاف در این است که مثلا حروفی مثل «و» عطف یک کلمه محسوب میشوند یا نه یا مثلا کلمه «ابراهیم» که هفت حرف دارد گاهی به صورت «ابرهیم» نوشته میشود که شش حرف دارد ملاک هر کدام باشد حرف وسط تغییر میکند
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
🔷از استاد اخلاق #فاطمی_نیا در رابطه با کسانیکه نمی توانند روزه بگیرند🔹
🔶اصل *عبودیت* است نه روزه گرفتن🔸
استاد فاطمی نیا در کلامی این جمله را که بعضی از کسانی که نمیتوانند #روزه بگیرند میگویند: "متاسفانه توفیق نداریم روزه بگیریم" را بسیار عوامانه و اشتباه دانستند و فرمودند این عبودیت است که اهمیت دارد ، آن کسی که خدا به او دستور داده است روزه بگیرد و روزه میگیرد و آن کسی که که روزه گرفتن برایش ضرر دارد و خدا به او دستور داده است که روزه نگیرد و نمیگیرد این دو عینا مانند یکدیگر هستند و ثواب و فضیلتشان یکسان است چون هر دو دستور خدا را اطاعت کرده اند، و این است که اهمیت دارد نه نفس روزه گرفتن.
بعد استاد داستانی نقل کردند از شخصی که بیمار بوده و روزه گرفتن برایش ضرر داشته و روزه نمیگرفته است و از این قضیه ناراحت بوده تا اینکه به بیست و سوم #ماه_رمضان میرسد و با خودش میگوید که دیگر بیست و سوم را روزه بگیرم، این شخص بیست و سوم را روزه میگیرد و آن روز به خدمت یکی از اولیاء میرود، آن ولی خدا وقتی متوجه میشود که این شخص که نباید روزه میگرفته ،روزه گرفته است به او میگوید:معصیت را گذاشتی برای بیست و سوم!
همچنین استاد فاطمی نیا درمورد ملاک اینکه چه کسانی نباید روزه بگیرند فرمودند فقها فرموده اند که اگر شخص احتمال عقلایی بدهد که روزه گرفتن برایش ضرر دارد نباید روزه بگیرد.
و احتمال عقلایی را هم اینطور توضیح دادند که مثلا وقتی که هوا ابری و بارانی است و احتمال میدهیم که باران بیاید، میرویم فرشی را که در حیاط پهن کرده ایم را جمع میکنیم که یکوقت خیس نشود به این میگویند احتمال عقلایی، پس اگر کسی احتمال عقلایی بدهد که روزه گرفتن برایش ضرر دارد وظیفه اش این است که روزه نگیرد، لازم هم نیست که یقین داشته باشد.
باید به این نکته هم توجه داشت که استفاده از برکات و معنویات این ماه فقط منحصر در روزه گرفتن و برای روزه داران نیست و اینطور نیست که کسانی که نمیتوانند روزه بگیرند از مواهب این ماه بی نصیب باشند، آنها هم میتوانند با دعا و مناجات و قرائت قرآن و نماز و توجه به خدا مخصوصا در سحرهای نورانی این ماه، از این ماه استفاده کنند.
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr