10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 خیلی جنایت کرده ایم.....
❌❌ شاید برداشت ابتدایی اکثریت شما از این سخن استاد عین.صاد؛مربوط به حیطه فردی باشه و از این به بعد تصمیم بگیرید مثلا اگه یه وقتی تو خیابون ساندویچ یا بستنی خوردید و حواستون باشه که هوای رهگذری که دید میزنه را هم داشته باشید؛ که البته این خیلی کار خوبی هست.
ولی برداشتی که من از این سخن میکنم برداشت جمعی و تشکیلاتی هست؛آیا بچه های تشکیلاتی ما حواس شون به بچه های اتاق بغلی خوابگاه شون هست که اگه مشکل درسی و مالی و خانوادگی و روحی و جسمی و شخصی داره برنامه ای برای حل اش داشته باشند؟!
آیا قبل از راهیان نور و بعد از راهیان نور؛ برنامه ای برای حل مشکلات مردم فقیر اقتصادی و فرهنگی و پزشکی مناطق پیرامون یادمان ها دارند؟!
آیا مراقب هستند ممکنه کسی از بچه های دانشجوی ولو خلاف تفکر و گرایش های ما باشه که پول جیبی برای خرید ژتون غذا نداشته باشه؟!
و هزار تا از این آیاهایی که میتونم تا صبح براتون ردیف کنم...
البته خودم به این مطلب اذعان دارم که اردوهای جهادی برای عمران و آبادی و مسائل حوزه سلامت توسط همین بچه های تشکیلاتی در جریان هست و دم تون گرم که هوای مردم را دارید ولی با دستور جدیدی که حضرت آقا تو مراسم سالگرد حضرت امام«ره» دادند دال بر تبدیل ایمان مردم به عمل صالح؛نیاز به اینگونه اقدامات خیلی هست.
💠 مرحوم حاج آقا خوشوقت:
💢 جريمهای بهتر، معتدلتر، مؤثرتر از اجرای فرمان خدا برای «نفس»
وجود ندارد.
🌷 واجب را پياده كن.
⛔️ حرام را هم ترك كن.
⤴️ اين بزرگترين «رياضت و جريمه» برای نفس است.
💠 نمیخواهد شما «نذر» كنی که پای پياده مكه بروی،
نه!
همين که تصميم بگيری نماز بخوانی، روزه بگيری، واجبات را انجام بدهی
🌹 اين بهترين «رياضت» است.
انسان را «تربيت» میكند.
ايمان «بالا» میرود.
ايمان که «بالا» رفت، داخل انسان «اصلاح» میشود.
♦️ كسانی كه «نذر»
سنگين و شاق میكنند، اما پارهای از واجبات را انجام نمیدهند، یا پارهای از محرمات را «مرتكب» میشوند،
تا آخر هم «موفق» نمیشوند.
✨ چون گناه كارش «تخريب» است.
✨ گناه را نبايد بغل «عبادت» بگذاری...
در جستجوی تحول
🌀 چمرانی که نمیشناسیم
📝 ای کاش مثل چمران زندگی کنیم و مثل چمران بمیریم
🔸 "چمران" را ما با تصویر و تصورات ذهنمان میشناسیم، خیلیهایمان با عکسهای قشنگ و برخیهایمان هم با دستنوشتههای شورانگیز و زندگینامهاش.
ما اما با "زندگی و زیست چمران" بیگانهایم. برایمان این جملهی امام جذاب است که "مثل چمران بمیرید."، اما حواسمان نیست مثل چمران مردن، مقدمهاش مثل #چمران_زیستن است.
❗️چمران را به ظاهر زندگی مادیاش که نگاه کنی چیزی ندارد، رسما باخته است.
نه شغل ثابتی، نه درآمدی، نه پیشرفتی، نه اندوخته مالی درست درمانی.
میگویند وقتی شهید شد وسایل خانهاش هم چیز قابل ذکری نبود. در زندگی خانوادگیاش هم فراز و فرود و ناکامی کم ندارد.
♨️ رک و روراست اگر امروز یک جوان #حزباللهی اینطور زندگی کند، یعنی در راه آرمان و انقلاب و معتقَداتش از آسایش و آرامش و ثبات و درآمد زندگیاش بزند، یک بار زنش رهایش کند برود، آنقدر درگیر جهاد فی سبیل الله _به معنای عامش_ بشود که بعد از چند دهه زندگی، نه اندوخته مالی داشته باشد و نه بار و بساط زندگی؛ سایرین او را چگونه قضاوت میکنند؟
همین جماعت حزباللهیها را میگویم. نمیگویند بی عرضه بود؟ اولویت نشناس بود؟ مدیر نبود؟
❇️ زندگی چمران را بدون ذکر نام بنویسید و بدهید به رفقای خودمان بخوانند، بگویید نظرتان درباره این مدل زندگی کردن چیست؟
خودتان یا فرزندانتان حاضرید اینطور زندگی کنید؟ بگویید الان یک نفر در سال ۱۴۰۱ میخواهد اینطور زندگی کند، میخواهد این مَنش را در زندگیاش پیاده کند، نمیخواهد همه زندگیاش خودش و زن و بچهاش شود، میخواهد وقتی همه دنبال خدمت به انقلاب با حقوق و بیمه و ثبات شغلی و مزایا هستند، مثل چمران زندگیاش را وقف دین خدا و انقلاب کند، چه جوابی میشنوید؟
🔹 چمران بهار ۱۳۳۹ وقتی داشت در آمریکا درس میخواند، وقتی رفقایش به دنبال زندگیشان بودند، نوشت:
"عالَم و مافیها مرا راضی نمیکند. مردم را میبینم که به هر سو میدوند، کار میکنند، زحمت میکشند، تا به نقطهای برسند که به آن چشم دوختهاند. ولی ای خدای بزرگ از چیزهایی که دیگران به دنبال آن میروند بیزارم. اگرچه بیش از دیگران میدوم و کار میکنم، اگرچه استراحت شب و نشاط روز را فدای فعالیت و کار کرده و میکنم، ولی نتیجه آن مرا خشنود نمیکند. فقط به عنوان وظیفه قدم به پیش میگذارم و در کشمکش حیات شرکت میکنم."
🔹 چند درصد یا چند دهم درصد از جوانهای ما حزباللهی حاضرند پا را از حد شعار -استوری اینستاگرام و توییت و پیکسل روی کیف و امثال اینها- فراتر بگذارند و مثل چمران زیست کنند؟
اولین نفرش خودِ نگارنده این سطور....
➖ توصیف این زمانه را باید سید مرتضی #آوینی بکند با آن قلم فاخرش:
🔺 "نگاهی به شهر بيندازيد! عقل غربی سيطره يافته و وجود بشر را در دائرةالمعارف خويش معنا کرده است. #بیدردی و لذتپرستی توجيهی عقلایی يافته است و از میدانهای ورزش تا کلاسهای دانشگاه، «ربالنوع تمتع» است که پرستیده میشود و باز در اين ميان، بسيجی حزبالله، تنها و غريب است و با آن چوب زيربغل و پای مصنوعی و دست فلج و چشم پلاستيکی و موی کوتاه و محاسن و لباس ساده و فقيرانه و لبخند معصومانه، مظهری است از يک دوران سپری شده که با «خونين شهر» آغاز شد و در «والفجر ۱۰» به پايان رسيد و بعد از «مرصاد»، از ظاهر اجتماع به باطن آن هجرت کرد و بيماردلان را در اين غلط انداخت که ديگر تمام شد!"
#شهید_چمران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 سه خصوصیت شب عرفه را ببینید
🎙مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی
#عرفه