eitaa logo
استاد طاهریان
142 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
36 فایل
برکرانه توحید استاد طاهریان تألیفات چهارصد نکته فص حکمه خاتمیه فی کلمه مهدویه عالم ذکر #مشهد_مقدس
مشاهده در ایتا
دانلود
💞شخصی از امیرالمومنین (ع) پرسید : از تو درباره این سخن خدا می­پرسم که فرمود: «مرا بخوانید تا خواسته شما را بر آورده سازم» چه شده است که ما خدا را می­خوانیم، ولی جواب داده نمی­شود؟! حضرت فرمود: همانا قلب­های شما با هشت خصلت خیانت کرد. 🍀 نخست این که شما خدا را شناختید، ولی حقش را همان­گونه که واجب کرده است، ادا نکردید. از این رو این شناخت برای شما سودی نداشت. 🍀دوم این که شما به فرستاده خدا ایمان آوردید، ولی به روش و سیره وی عامل نبودید و شریعت وی را از بین بردید. پس فایده ایمان شما چیست؟! 🍀 سوم این که شما قران را خواندید، ولی آن را به کار نبستید. گفتید چشم اطاعت می کنیم، ولی مخالفت کردید. 🍀 چهارم این که گفتید از آتش جهنم می­ترسید، ولی هر لحظه با انجام گناهان به آن نزدیک شدید. پس ترس شما کجاست؟! 🍀 پنجم این که گفتید مشتاق بهشت هستید و حال آن که هر لحظه کاری می­کنید که شما را از آن دور می­سازد. پس اشتیاق شما کجاست؟! 🍀 و ششم این که از نعمت های الاهی بهره­مند می­شوید، ولی شکر آنها را به جای نمی­آورید. 🍀 هفتم این که خداوند به شما فرمان داد با شیطان دشمنی کنید و فرمود: «همانا شیطان دشمن شماست پس او را دشمن خود بدانید» ولی شما بدون مخالفت با او دوستی کردید. 🍀 هشتم این که تنها عیوب مردم را می­بینید و از عیب­های خویش غافل هستید. شما در حالی که خود به سرزنش کردن سزاوارترید، دیگران را ملامت می­کنید. با این اوصاف کدام دعای شما مستجاب شود؟! شما درها و راه­های دعا را به روی خود بسته­اید از خدا پروا داشته باشید و کارهایتان را درست کنید و باطن خویش را خالص سازید و امر به معروف و نهی از منکر کنید تا خداوند دعاهای شما را مستجاب کند». 📚 مستدرک الوسائل @taheriane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌شما نمازهایـتان را در و حتی‌ المقدور با جماعت بخوانید، مطمئن باشـید به مقامات عـالی معنوی می‌رسـید. دنبال ورد و ذکر خاصـی نباشید! نماز، انسان را به بهـترین درجات معنـویت مـی‌رساند..! آیت‌الله‌سیدعلی‌قاضی🌱 @taheriane
چهار صد نکته استاد طاهریان @taheriane
کتابخانه گویای رضوی، خانه کتاب‌دوستان روشندل 🔺 کتابخانه گویای رضوی، یکی از منحصربه‌فردترین کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است که ۱۸ سال است به روشندلان اهل علم و پژوهش کشور به صورت حضوری و غیرحضوری خدمات آموزشی، علمی و فرهنگی ارائه می‌کند.  🔺 مجموعه آستان قدس رضوی همیشه نگاه ویژه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر جامعه به خصوص معلولان کشور داشته است؛ کتابخانه گویای رضوی نیز در راستای ارائه خدمات ویژه کتابخانه‌ای به قشر نابینا و کم‌بینای جامعه و دسترسی آسان‌تر آن‌ها به منابع آموزشی و پژوهشی در سال ۱۳۸۳ در محل کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) مشهد راه‌اندازی شد. 🔺 این کتابخانه با گردآوری مجموعه‏ای کم نظیر شامل بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب صوتی در قالب‏های DVD، VCD، CD و MP3 و همچنین کتاب چاپی به خط بریل در موضوعات کمک آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و... و همچنین مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ویژه روشندلان به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌کند. 👇🏻 برای مطالعه متن کامل این گزارش که به مناسبت ۲۳ مهرماه، روز جهانی نابینایان(عصای سفید) تهیه شده است، به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/n46077
🔰قال الامام الباقر عليه السّلام : ما أخلَصَ العبدُ الايمانَ باللهِ عزّ و جلّ اربعينَ يوماً، اِلّا زهَّدَهُ اللهُ عزّ و جلّ في الدّنيا و بصّره داءَها و دواءَها... هيچ بنده اي، چهل روز ايمانش را به خدا خالص نكرد، مگر اينكه خداوند او را نسبت به دنيا بي رغبت گرداند و درد دنيا و داروي آن را به او بنماياند و سپس حكمت را در دلش قرار دهد و زبانش را به سخنان حكيمانه گويا سازد. 📚«اصول كافي، ج ۲، ص ۱۶»
13.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بین خلق و خالق هیچ حجابی نیست مگر خود خلق حالا که عقل به فطرت طالب آن مقام است، ناچار از موانع باید برحذر باشد و اگر رهزنی سد راه شد، لابد باید با او بجنگد تا به مقصود رسد و بلکه بی‌رهزن نخواهد بود و نتواند بود. در این مشهد که آثار تجلی است/سخن دارم ولی ناگفتن اولی است و آن رهزن جز ما دیگری نیست. تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز/خوشا کسی که در این راه بی‌حجاب رود در ترجیع‌بندی گفته‌ام: زنگ دل را زدای تا یارت/بدهد در حریم خود بارت به خدای علیم بی‌همتا/حاجبی نیست غیر زنگارت خواهش گونه گون نفسانی/کرد در دام خود گرفتارت شد خدا بینیت ز خود بینی/رفت دینداریت به دینارت وای بر تو اگر که می‌خواهی/گرم داری به خویش بازارت سر تسلیم بایدت بودن/گر بزارت کشند بر دارت اندرین یک دو روزه دنیا/نرسانی به خلق آزارت تو بهشت و جهنم خویش/تا چه خواهد که بود اسرارت گرچه بسیار تو بود اندک/ز اندکت می‌دهند بسیارت. کی رفته ای زدل که تمنا کنم ترا کی بوده ای نهفته که پیدا کنم ترا غیبت نکرده اى که شوم طالب حضور پنهان نگشته اى که هویدا کنم ترا با صد هزار جلوه برون آمدى که من با صد هزار دیده تماشا کنم ترا و در همان دعاى عرفه بعد از عبارت یاد شده فرموده است: «ماذا وجد من فقدک، و ما الذی فقد من وجدک ...». آن کس که تو را دارد چه ندارد، و آنکس که بى خدا است چه دارد، آن کس که از دوستى تو بهره ندارد چه لذّتى از زندگى برده است،
✨﷽✨ روابط اجتماعی خوشحال کردن مومن: باعث می شود بهشت بر شخص، حلال شود. پوشاندن مومن : پوشیده شدن از لباسهای سبز بهشتي اطعام مومن با قصد قربت: ثواب غذا دادن یکصد هزار نفر قرض دادن به مومن : ثواب صدقه هر روز را دارد. آب دادن: نوشیدن شربتهای بهشتی سیر کردن یک گرسنه : باعث داشتن سفره ای در بهشت می شود. غذا دادن به سه نفر خداشناس : غذا خوردن از سه بهشت جنت، عدن، طوبی یاری و مدد مومن: سبب دریافت یاری و مددکاری خدا یاری مومن در مقابل ستمکار: آسان گذشتن از پل صراط رفع ناراحتی و گرفتاری مومن : برطرف شدن هفتاد گرفتاری دنیا و آخرت را باعث میشود. سیراب کردن مومن : نوشیدن شربتهای بهشتی تزویج کردن مومن : داشتن فانوسی در قبر شیرین کردن دهان مومن: رفع تلخی روز قیامت لطف به مومن : قرار دادن خادم بهشت برای شخص برخورد با خوشرویی با مومن : خوشحال شدن روز قیامت اصلاح بین دو نفر : ثواب بالاتر از هر نماز و روزه مصافحه با مومن : نازل شدن یکصد رحمت از طرف خداوند. معطر ساختن مومن: ثبت نور به عدد هر مو دوستی با مومن در راه خدا و مهر ورزیدن به او: روشن شدن محشر به نور منبر و روی مومن دعای برای مومن غایب : جلب روزی و دفع بلا برآوردن درخواست مومن : ثواب روزه و اعتکاف دو ماه 📚 ثواب الاعمال/شیخ صدوق ره
چهار صد نکته استاد طاهریان @taheriane
عليه السلام فرمودند : 🍃 خانه هايى كه در آنها نماز شب خوانده مى شود و قرآن تلاوت مى گردد،بر اهل آسمان نور مى افشانند،همچنان كه ستارگان بر اهل زمين نور مى افشانند. 📚مجمع البیان
💠معنای یگانگی خداوند متعال از زبان امیرالمومنین(علیه السلام) 💢روایتی از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل شده است که در آن، حضرت به زیبایی معنای «واحد» و یگانگی خداوند متعال را بیان کرده‌اند که در ادامه آن را نقل می‌کنیم: 🔆«راوی می‌گوید: در جنگ «جمل» يكى از اعراب باديه‌نشين خدمت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) آمد و عرض كرد: يا علي آيا خداوند متعال يگانه است؟ مردمی که کنار حضرت بودند به او گفتند كه اى اعرابى آيا نمی‌بينى اميرالمؤمنين (علیه السلام) در حال جنگ است و از حیث فکری پريشان است و تمرکز لازم را ندارد که به تو پاسخ دهد؟ ✅اميرالمؤمنين (علیه السلام) فرمود: او را رها کنید و اعتراض نکنید؛ زیرا به درستى كه آن‌چه را که این اعرابى مي‌خواهد بداند، همان است كه ما آن را از اين گروه مي‌خواهيم و اين جنگ ما با دشمن بر سر آن است. پس فرمود: اى اعرابى اين‌كه می‌گوییم خدا يگانه است، چهار تفسیر دارد؛ دو تفسیر آن درست است و مطابق واقع و دو تفسیر آن غلط است. ⬛️اما آن دو وجهی كه نادرست است و ناصواب؛ ◼️یکی این‌که شخصی بگوید «یک» و منظورش باب اعداد باشد، یعنی یکی که دوم و سوم دارد؛ زیرا خداوند متعال اصلاً دومی ندارد تا بتوان آن را در باب اعداد داخل کرد و دومی برای او تصور کرد. به همین خاطر کسانی که گفتند خداوند یکی از آن سه است کافر شدند، و قرآن نیز به زیبایی در این رابطه می‌فرماید: «لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ ثالِثُ ثَلاثَةٍ وَ ما مِنْ إِلهٍ إِلاَّ إِلهٌ واحِدٌ(مائده-73): آن‌ها كه گفتند خداوند يكى از سه خدا است به طور مسلم كافر شدند با اين‌كه معبودى جز معبود يگانه نيست». یعنی قوم نصاری که می‌پنداشتند الله (عزّوجلّ)، حضرت عیسی (علیه السلام) و حضرت مریم (علیها السلام) هر سه خدا هستند. (بنابراين هر کس بگوید خداوند متعال واحد است و منظورش واحد عددی باشد، کافر است). ◼️دیگر معنای نادرست «واحد» در مورد خداوند متعال، این است که کسی بگوید او یکی است مانند یکی از این مردم، هم‌چنان‌که می‌گویند: «زید» یک انسان است از جنس دیگر انسان‌ها و با این بیان اراده می‌کند نوع خاصی از یک جنس بزرگ‌تر را (یعنی جنسی هست و خداوند یک نوع از آن جنس است) این مورد هم شرک است و بر خداوند متعال روا نباشد. زیرا این مورد، به معنای تشبیه کردن خداوند متعال است به چیزی دیگر است و تشبیه بر خداوند متعال روا نباشد. 🔶امّا آن دو وجهی که صحیح است و در مورد خداوند متعال درست است، 🔸 یکی این است که بگوییم او یگانه روزگار است و هیچ شبیهی و هیچ مانندی ندارد؛ بله پروردگار ما چنين است (يعنى در كمالات يگانه است و عديل و نظيرى ندارد) 🔸و معنای دومی که درست است، این است که بگوییم خداوند متعال «احدى المعنى» است، به این معنا که او جزء ندارد (و بسیط من جمیع الجهات است) و به هیچ جزئی تقسیم نمی‌شود، نه در ذهن و نه خارج، و نه در عقل و نه در وهم و خيال؛ و پروردگار ما (عزّوجلّ) چنين است. 📚ر.ک. شیخ صدوق، التوحيد، ص 83.