20.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرود انتخاباتی دکتر جلیلی
https://eitaa.com/tahfiz110
فرا رسیدن ۲۴ ذی الحجه، روز عید بزرگ مباهله مبارک باد
https://eitaa.com/tahfiz110
🌹نکات برداشتی از آیه مباهله🌹
فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
ﺑﮕﻮ : ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﻣﺎ ﭘﺴﺮﺍﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﭘﺴﺮﺍﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ، ﻭ ﻣﺎ ﺯﻧﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺯﻧﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ، ﻭ ﻣﺎ ﻧﻔﻮﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻔﻮﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻴﻢ ; ﺳﭙﺲ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﻧﻔﺮﻳﻦ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ ، ﭘﺲ ﻟﻌﻨﺖ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮﻳﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﻢ(آل عمران٦١)
1⃣امام حسن و امام حسین علیهما السلام پسران پیامبرند✴️
2⃣حضرت فاطمه تنها زنی که جزء اهل بیت است✴️
3⃣امام علی جان پیامبر و اولی به خلافت و وصایت✴️
#۲۴ذیالحجهروزمباهلهمبارک
🌷🌷🌴🌴🌷🌷
https://eitaa.com/tahfiz110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم زیبا از ترجمه فارسی سوره مبارکه
#حاقّه✨
بخش اول✅
#فیلم_زیبا
#سورههایقرآن
⚜️____________________⚜️
https://eitaa.com/tahfiz110
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوره علق
عبدالباسط
https://eitaa.com/tahfiz110
26.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نغمه «عَجَم» یا «ماهور» چگونه اجرا میشود
سعید حاجیان؛ مدرس، قاری و حافظ کل قرآن کریم در برنامه بیست و پنجم از سلسلهدرسگفتارهای #آموزش_تنغیم:
🔹«عجم» به عنوان یکی از مقامات متداول در تلاوت قرآن در دنیا نیز رایج است و غرب به آن «ماژور» گفته و در ایران به آن «ماهور» میگویند.
آموزش الحان و نغمات قـرآنـی
⚜️____________________⚜️
https://eitaa.com/tahfiz110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم زیبا از ترجمه فارسی سوره مبارکه
#حاقّه✨
بخش دوم و پایانی✅
#فیلم_زیبا
#سورههایقرآن
https://eitaa.com/tahfiz110
آیاتی از سوره طارق با صدای احمد نعینع - iqnanews.mp3
763.5K
🔊تلاوت تحقیق | آیاتی از سوره طارق با صدای احمد نعینع
🔻تلاوت آیات سوره های طارق و علق با صدای احمد نعینع به مدت ۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه
https://eitaa.com/tahfiz110
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره شعراء ( آیات 119 تا 127 )
🌺🍃✨🌸✨🌺🍃
🕋فأَنْجَيْناهُ وَ مَنْ مَعَهُ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ «119» ثُمَّ أَغْرَقْنا بَعْدُ الْباقِينَ «120» إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ «121»
🦋🦋پس ما نوح و هر كس از مؤمنان را كه در آن كشتىِ گرانبار، با او بود نجات داديم. سپس باقيماندگان را غرق كرديم. البتّه در اين (ماجرا) نشانهى بزرگى است، ولى اكثر مردم ايمان آورنده نيستند.
🕋و إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ «122»
🦋🦋و قطعاً پروردگارت همان صاحب عزّت و مهربان است.
📝نکته ها👇
🔷مراد از گرانبار بودن كشتى «الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ»، اين است كه آنچه مورد نياز بود، حضرت نوح در كشتى قرار داده بود. امام باقر عليه السلام فرمود: «الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ» كشتى مجهّزِ آماده حركت است. وحضرت على عليه السلام فرمود: در آن كشتى، نود جايگاه براى چهارپايان ساخته بود. «2»
📝پیام ها🔰
🔶1- دعاى انبيا و مظلومين مستجاب است. «فَأَنْجَيْناهُ»
🔶2- مؤمنين در پرتو انبيا بيمه هستند. «فَأَنْجَيْناهُ وَ مَنْ مَعَهُ»
🔶3- جدايى از انبيا سبب هلاكت است. «ثُمَّ أَغْرَقْنا بَعْدُ الْباقِينَ»
🔶4- داستان نجات نوح و يارانش و غرق كفّارو مخالفان، نمودى از سنّت خداوند در يارى حقّ و سركوبى باطل است. «إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً»
🔶5- اگر به كفّار مهلتى مىدهد، به خاطر رحمت است نه ناتوانى. «الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ»
📖«1». هود، 58، 66 و 94.
📚«2». تفسير نورالثقلين.
📚تفسير نور(10جلدى)، ج6، ص: 347
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🕋كذَّبَتْ عادٌ الْمُرْسَلِينَ «123» إِذْ قالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ هُودٌ أَ لا تَتَّقُونَ «124» إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ «125» فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ «126»
🦋🦋قوم عاد (نيز همچون قوم نوح) انبيا را تكذيب كردند. آن گاه كه برادرشان هود به آنان گفت: آيا (از شرك و انحراف) پروا نمىكنيد؟ همانا من براى شما پيامبرى امين هستم. پس از خدا پرواكنيد ومرا پيروى نماييد.
🕋و ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلى رَبِّ الْعالَمِينَ «127»
🦋🦋و من براى رسالتم هيچ مزدى از شما نمىخواهم، (زيرا كه) مزد من فقط بر عهدهى پروردگار جهانيان است.
📝نکته ها👇
🔷«عاد»، نام جدّ بزرگ قوم حضرت هود است و آن قوم به نام جدّشان مشهور شدهاند. قوم عاد طايفهاى از عرب بودند كه در سرزمين خوش آب و هواى «يمن» در منطقهاى به نام «احقاف» در نزديكى دريا زندگى مىكردند. كشورشان آباد بود، مردم شهر نشين بودند و پيامبرشان حضرت هود بود. نامشان در قرآن كريم 24 بار تكرار شده است. همچنين در قرآن، سورهاى به نام احقاف وسورهاى به نام هود داريم.
📝پیام ها🔰
🔶1- چون هدف و محتواى دعوت تمام انبيا يكى است، تكذيب يك پيامبر، به منزلهى تكذيب همهى پيامبران است. «كَذَّبَتْ عادٌ الْمُرْسَلِينَ»
🔶2- دعوت پيامبران، برادرانه بود. «أَخُوهُمْ» (حتّى كلمهى «ابوهم» نياورده تا عمق صفا و تواضع و صداقت را بيان كند).
🔶3- تقوا، سرلوحهى دعوت انبيا است. «أَ لا تَتَّقُونَ»
🔶4- دعوت به تقوا، لازمهى اخوّت وبرادرى است. «أَخُوهُمْ هُودٌ أَ لا تَتَّقُونَ»
🔶5- رسالت انبيا براى رشد مردم است، نه سلطه بر آنها. «لَكُمْ»
📚جلد 6 - صفحه 348
🔶6- پيامبران، از خود حرفى نداشتند، هر چه مىگفتند پيام الهى بود. «رَسُولٌ أَمِينٌ»
🔶7- لحن همهى انبيا و شيوهى تبليغ و محتواى مطالب و خط فكرى آنان مشترك است. (تكرار آيات شاهد اين سخن است).
🔶8- تقواى الهى، زمينهساز اطاعت از رهبرى است. «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ» پيروى از رهبران الهى، تبلور تقواى الهى است.
🔶9- اخلاص و بى توقّعى، رمز موفقيّت است. «وَ ما أَسْئَلُكُمْ»
🔶10- اخلاص و توكّل، لازمهى تبليغ است. إِنْ أَجْرِيَ ...
🔶11- كسى كه هستى را اداره مىكند، زندگى مرا نيز اداره خواهد كرد. «إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلى رَبِّ الْعالَمِينَ»
🔶 12- نظام هستى از عوامل مختلفى تشكيل شده كه همهى آنها تحت يك تدبير و در حال رشد هستند. «رَبِّ الْعالَمِينَ»
-------------------------------------------------
📚 برگرفته از تفسیرنور
#تفسیر
#سوره_شعراء
https://eitaa.com/tahfiz110
✍🏻حضور در انتخابات از نگاه قرآن📖
1️⃣ حضور در انتخابات، تعاون در نیکی🤝🏻
«وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوى وَ لاتَعاوَنُوا عَلَى الْإثْمِ وَالْعُدْوانِ وَاتَّقُوا اللهَ إنَّ اللهَ شَديدُ الْعِقابِ»(مائده /۲)
آنچه حلقه ی مؤمنانه و متدینانه ی صالحین را از فاسقین متمایز میکند، تعاون بر نیکی و برّ و نیز فاصله گرفتن از تعاون بر اثم و همیاری با دشمنان استـ
2️⃣ حضور در انتخابات، مصداق عمل صالح🧚🏻♂️
«فَمَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لايُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَدا»(کهف/۱۱٠)
لازمه ی باور مؤمنانه ، داشتن رفتار و عمل مؤمنانه است و داشتن عمل و رفتار مؤمنانه، حضور جدی و شایسته در انجام عمل صالح است
3️⃣ حضور در انتخابات، مبارزه با سلطه دشمنان🥷🏻
«وَ لَن يَجْعَلَ اللهُ لِلْكافِرينَ عَلَي الْمُؤْمِنينَ سَبيلا»(نساء/141)
کفار تحت هیج عنوانی حق ندارند بر مؤمنین استیلا پیدا کنند و آنها را تحت سلطه قرار دهند
4️⃣ حضور در انتخابات، زمینه سازی برای نصرت خدا🤲🏻
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إن تَنصُرُوا اللهَ يَنصُركُم وَ يُثَبِّت أَقدامَكُم»(محمد/7)
بی تردید شرکت در انتخابات، به معنای نصرت و یاری رساندن به جبهه ی حق و مستضعفین است. اگر چنین نصرت خالصانه ای انجام گیرد، نباید شک کرد که نصرت الهی نصیب امت اسلامی خواهد شد.
5️⃣ حضور در انتخابات، مصداق تغییر در سرنوشت
«إنَّ اللهَ لايُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إذا أَرادَ اللهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ»(رعد/11)
انتخاب رئیس قوه ی مجریه، به معنای مسلط ساختن وی بر سرنوشت کشور در حوزه ی مدیریتی، سیاسی و فرهنگی است و این سرنوشت، با رأی مستقیم مردم رقم میخورد. حال که این چنین است، نباید اجازه بدهیم هر کسی سرنوشت کشور را برعهده گیرد. باید با حضور اکثریت و انتخاب اصلح، سرنوشت سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی، به شایسته ترین فرد محول شود
6️⃣ حضور در انتخابات، مصداق شکر نعمت 👨👧👧
«لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إنَّ عَذابي لَشَديدٌ»(ابراهیم/7)
یکی از راههای شکر نعمت، حضور در انتخابات است که تأیید دیگری بر مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی است.
7️⃣ حضور در انتخابات، سپردن امانت به اهلش
«إنَّ اللهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إلى أَهْلِها وَ إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إنَّ اللهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إنَّ اللهَ كانَ سَميعاً بَصيراً»(نساء/58)
حکومت امانت الهی است و باید آن را به دست فردی سپرد که شایستگی عملیاتی کردن محتوایش (همان اوامر و نواهی الهی و اجرای عدالت) را داشته باشد.
#انتخابات
🌷🌷🌴🌴🌷🌷
https://eitaa.com/tahfiz110