eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
761 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. تبادل: @shahid_bakrii ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
استدلال همان است، آدم‌ها تغییر می‌کنند 🔶 در میانه تجاوز صدام به ایران، رجوی و سازمانِ رجوی بعنوان یاری گر صدام به او پیوستند. در خاک عراق صاحب مقری شدند به نام همسر اول مسعود: پادگان اشرف. خیانت بزرگی که باعث جدایی بین بنی صدر و رجوی شد، بنی صدر طلاق دخترش را از رجوی گرفت، در فرانسه ماند اما رجوی به دیدار صدام رفت. پول و ادوات گرفت. استدلال این بود که ما با جمهوری اسلامی می جنگیم! نه با ملت و خلق ایران! مردم ایران را می کشتند، جاسوس داشتند، عملیات‌های ما را لو می‌دادند، مرصاد را راه انداختند، همه و همه با همین استدلال: مشکل ما جمهوری اسلامی است! با ملت کاری نداریم!!!! 🔶 این ایام رجوی نیست، آدم‌ها تغییر می کنند اما استدلال همان است! ما تحریم و جنگ را برای جمهوری اسلامی میخواهیم نه ملت ایران!!!!!! حامداسماعیلیون در دیدار سران نظامی امنیتی ناتو در کانادا! پشت آن کت و شلوار و کراوات شیک یک رجوی دیگر نهفته است! 🔶 در جام جهانی، برای تیم ملی انگلستان کف زدند و گفتند ما با ملت ایرانیم و این تیم، تیم حکومت جمهوری اسلامی است!!! فردا اگر ایران را تکه تکه هم بکنند با همین استدلال است! 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ 🔶 درباره بسیج، یادگار ماندگار امام خمینی(ره): 🔶 امام با آن عظمت که دنیا را تکان داد، تاریخ را تکان داد، میگوید «افتخارم این است که بسیجی‌ام». بعد میگوید: «من دست یکایک شما را میبوسم». بعد از اینکه در سیزدهم آبان، آن حادثه اتّفاق افتاد... آمریکایی‌ها خیلی عصبانی شدند، شروع کردند به تهدید کردن؛ هم تهدید زبانی، هم تهدید عملی. 🔶 امام به جای اینکه منفعل بشود یا بترسد ملّت را به صورت بسیج عمومی وارد میدان کرد. یعنی این تهدید را تبدیل کرد به فرصت. 🔶 درباره فرهنگ بسیجی: 🔶 بسیج یک فرهنگ، یک گفتمان، یک تفکّر است. این فرهنگ عبارت است از خدمت بی‌تظاهر و بی‌توقّع به اجتماع و به کشور. 🔶 فرهنگ بسیجی یعنی: تا زانو در گِل فرو رفتن برای پاک کردن گل از اتاقهای خانواده‌های سیل‌زده . 🔸خود را در خطر ابتلای به کرونا و در خطر مرگ قرار دادن برای نجات کرونایی‌ها 🔹خستگی نشناختن در کمکهای مومنانه 🔸کارآمدی در محیط علم و تحقیق 🔹بی‌محابا وارد شدن در میدان جنگ نظامی 🔸وارد شدن در هر کارزار سیاسی و نظامی و علمی و همه‌ی توان خود را به کار گرفتن 🔹مظلوم شدن برای رهایی بخشیدن به مظلوم 🔸راه‌ندادن ناامیدی به خود 🔶 درباره ظرفیت کشور در تربیت بسیجی: 🔶 امروز هم کشور آماده است برای اینکه بسیجی برویاند، نوزایی کند، هم بسیج آماده است که کشور را پیش ببرد.این ظرفیّت تازه به وجود نیامده، این از قدیم هم بود: ♦️شیخ محمّد خیابانی ♦️محمّدتقی خان پسیان ♦️میرزا کوچک‌خان جنگلی ♦️آقانجفی و حاج‌آقا نوراللّه ♦️آسیّدعبدالحسین لاری و شیخ جعفر محلّاتی ♦️رئیسعلی دلواری 🔶 چند نمونه از ثمرات بسیج: ✔️نشان‌دهنده‌ی نوزایی و زنده بودن انقلاب ✔️موجب جهش در کشور [به‌واسطه] روحیه‌ی کارِ جهادی بدون توقّع و بدون تظاهر ✔️برجسته‌کردن عنصر معنویّت در فعالیت ها ✔️فراموش نکردن آرمان گرایی در کنار عمل گرایی 🔶 درباره جایگاه بسیج: 🔶 من اصرار دارم که بسیجی قدر بسیج را بداند، جایگاه بسیج را بشناسد، فلسفه‌ی حضور بسیج را بداند. نسبت به این منطقه‌ی خاصّ ما، منطقه‌ی غرب آسیا، یک رویکردی دارد. انقلاب [اسلامی] یک ضربه‌ی مهلکی به این سیاست استعماری وارد کرد. بنابراین، باید به فکر علاج می‌افتادند. چه کار بکنند؟ حکومت انقلاب را باید ساقط کنند... نگاه میکنند می‌بینند نمیتوانند. 🔶 لذا به فکر این افتادند که قبل از آنکه به ایران بشود حمله کرد، باید رفت کشورهای دُور و بَر را، آنجاهایی که عمق راهبردی ایران است... را بایستی اوّل فلج کرد. 🔶 توطئه‌ی اینها با نیروی عظیم و کارآمد جمهوری اسلامی خنثی شد که مظهر و پرچم این نیروی عظیم، شخصی بود به نام حاج قاسم سلیمانی. شما بسیجیان عزیز، شما جوانها، صحنه‌ی کارزار جمهوری اسلامی با دشمنان را تصویر کنید. 🔶 میدان رزم یک چنین میدانی است؛ میدان چهار نفر اغتشاشگرِ داخلِ خیابان نیست.  بسیج نباید فراموش کند که درگیری با استکبار جهانی است، درگیری اصلی آنجا است. البتّه معنایش این نیست که از این اغتشاشگرها صرف نظر کنیم؛ نه، هر اغتشاشگری، هر تروریستی، باید مجازات بشود. 🔶 درباره برخی تحلیل های تأسف‌آور درباره‌ی اغتشاشات اخیر: 🔶 من این دوتا تعبیر را دیده‌ام توی نوشته‌ها: 1️⃣«با آمریکا مشکلتان را حل کنید.» 🔶 مذاکره‌ی با آمریکا مشکلی را حل نمیکند. اگر حاضرید باج بدهید، نه یک بار، نه دو بار، پشت سر هم، در همه‌ی مسائل اساسی، و از همه‌ی خطوط قرمزتان عبور کنید، بله، آن وقت آمریکا با شما دیگر کاری ندارد، مثل دوران پهلوی. 2️⃣«صدای ملّت را بشنوید.» 🔶صدای رعدآسای ملّت در سیزدهمِ آبانِ امسال، تشییع جنازه‌ی شهید سلیمانی، این صدای ملّت ایران بود. تشییع جنازه‌ی شهدا، صدای ملّت ایران است. شما چرا صدای ملّت را نمی‌شنوید؟ 🔶 توصیه‌هایی به بسیجیان: 1️⃣ از خدا کمک بخواهید برای بسیجی ماندن. 2️⃣ قدر خودتان را بدانید. 3️⃣ دشمنتان، نقطه‌ضعف‌هایش و نقشه‌هایش را بشناسید. 4️⃣ رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید. 5️⃣ مراقب نفوذ دشمن در درون مجموعه بسیج باشید. 6️⃣ آخرین توصیه آیه‌ی قرآن است: وَ لا‌ تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین. 🔶 درباره شناخت نقطه‌ضعف‌ها و نقشه‌های دشمن امروز مهم‌ترین شیوه‌ی دشمن، جعل و دروغ‌پردازی است. «جهاد تبیین» یکی از جاهایش اینجا است. تسلّط بر مغزها برای دشمن خیلی با ارزش‌تر از تسلّط بر سرزمین‌ها است. مراقب باشید این خطرها برای شما و برای مردمتان پیش نیاید؛ به مردمتان کمک کنید. آمادگی عملی خودتان را هم حفظ کنید، غافلگیر نباید شد. 🔶 همه باید حواسمان جمع باشد. از این غفلت جهانی در دوران جام ‌جهانی خیلی‌ها استفاده میکنند، یک کارهایی را انجام میدهند. بچّه‌های تیم ملّی ما چشم ملّت ما را روشن کردند‌. 🆔 @tahlil_shjr
دود مسکن نساختن به چشم مردم میرود 🔶 تمامی آمارها در شهرهای بزرگ و کوچک نشان میدهند بخش عمده هزینه های جاری یک خانواده به حوزه مسکن تعلق دارد. درست در همین تهران بیش از پانصد هزار خانه خالی وجود دارد، بسیاری چند باب خانه دارند اما توزیع ناعادلانه بخش قابل توجهی از مردم را رنج میدهد. در دولت قبل وزیرِ مسکن نسازِ آقای روحانی پس از ایجاد آن رکود بزرگ در نساختن مسکن، با افتخار گفت: من یک واحد هم نساختم! هیچ کس هم یقه او را نگرفت!!! و خدا میداند الان در خانه چند صدمتری زندگی می کند! اما منِ مستاجر از چند ماه پیش از پایان قرارداد باید بفکر خانه بعدی باشم! 🔶 مقصودم از ساختن مسکن فقط طرح شبیه به مسکن مهر نیست که با آن میلیون‌ها نفر صاحب خانه شدند، اتفاقا اگر دولت صنعت مسکن را رونق و بدست مردم بسپارد تولید تکان خواهد خورد آن هم به سلیقه و توان خودِ مردم... 🔶 وزیر مسکن استعفا داد، رئیسی پذیرفت و شاید از ابتدا گزینه مناسبی هم نبود با این تفاوت که در دولت قبل اصرار به ماندن همان وزیرِ مسکن نساز داشتند، او را حفظ کردند تا دود آن به چشم مردم برود که رفت. 🔶 صنعت مسکن، بازار را متحول می کند، وزیر قوی که بتواند سایر دستگاه ها و سازمان ها را پای کار بیاورد ضرورت دارد. باید از فرصت استفاده کرد. امتحان و آزمون جایز نیست. من اسم‌شان را میگذارم مدیران و وزرای مسکن نساز! 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
✅ رسانه، رسالت مشخصی داشت: انتقال پیام اما در عصر ما رسانه از یک پیام رسان به ابزار قدرت تبدیل شده است. دولت بریتانیا برای استعمار جهان دو ارتش داشت: 1⃣ ارتش نخست، نیروی نظامی بریتانیای کبیر! 2⃣ ارتش دوم، بی بی سی(بنگاه خبرپراکنی)یکی از وزرای خارجه انگلستان در جنگ جهانی دوم گفته بود: بی بی سی ارتش ماست! یک ارتش نظامی برای تخریب و استعمار کشورها و دیگری برای استحمار مردم! 🔶 عصر ما، عصر سیطره رسانه است.رسانه خشم و محبت ما را تنظیم می کند. رسانه شناخت و یا نشناختن ما را تعیین می‌کند. رهایی از چنبره رسانه سخت شده است. بسیاری از تحلیل ها از واقعیت دورند چون تحت سیطره رسانه ها قرار دارند. بی تعارف ما هم رسانه زده شده ایم. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
این درد کجا بریم... 🔶 مصی علی نژاد از ناتو خواسته است که به ایران حمله نظامی کند. تا اینجای ماجرای هیچ؛ روشن بود که اینها حتی به براندازی حکومت هم راضی نیستند و دنبال نابودی این خاک اند. به همین دلیل است که تجزیه کشور را دنبال می کنند. اما نکته تاسف برانگیز اینجاست که برخی کاربران داخلی برای این تقاضای شوم، جاهلانه سوت و کف می زنند. 🔶 واقعا چطور ممکن است؟ یعنی افرادی هستند که دریوزگی ناتو را می کنند تا قاتل جان شان شود؟ این بیماری مشترک در این جماعتِ اندک، اما پرسر و صدا نامش چیست؟ عمقش کجاست؟ ... درباره چه کسانی حرف می زنیم؟ آنها که... بعد از باخت ایران با پرچم انگلیس به خیابان آمدند و شادی کردند و رقصیدند... 🔸حمله داعش به شاهچراغ را دیدند و اعترافش را شنیدند و باز هم گفتند: "کار خودشونه". کیان را کنار دیگر شهدای امنیتی دیدند، اما حسابش را جدا کردند و گفتند کار جمهوری اسلامی است؛ بماند که برای باقی شهدا بهم تبریک گفتند. 🔸از شنیدن دروغ لذت می برند و با حداقل 40 کشته سازی مضحک در رسانه های جاعل حس مظلومیت گرفتند. پرچمی که هویت شان است، آتش زدنند و دورش کل کشیدند و پایکوبی کردند. با تجزیه طلبان همدلی کردند و برای شان سفره چیدند. 🔶بدون وجدان درد، برای اوباش قداره کشی که حافظان امنیت را سلاخی کردند، هورا کشیدند...  پیوند اشرار و اوباش و اراذل جهانی و تروریست ها و جمیع خبائث عالم را علیه جمهوری اسلامی دیدند و باز برای این جرثومه های نجاست آغوش رایگان باز کردند. 🔸دست آخر اینکه حضور میلیون ها مردمِ عاشقِ انقلاب و خاک را در خیابان دیدند و بازهم به آتش بازی چند ده نفر در گوشه و کنار شهر دل خوش کردند. 🔶 با دستکاری و شست و شوهای ذهنی آشنائی دارید؟ این همانست. سالها پیش در آمریکا بیش از 900 نفر در یک فرقه انحرافی، چنان مسخ شدند که با دستور رهبرسادیست و دیکتاتورشان یکجا خودکشی کردند. 🔶مسخ چنین است. اکثریت آنها که این روزها دستگیر شدند می گویند با رسانه های اجتماعی هیپنوتیزم شدند و اراده شان از دست رفته است. جامعه شبکه ای شبیه کمپ های منافقین رابطه فرد با واقعیت را قطع می کند و چشم و گوش و قلب او را مشحون و مملو از اغوا والقاهای یک سویه رسانه ای می کند. این سطح از جنون چنان می کند که اساسا فرد برایش صدق و کذب اخبار مهم نیست و غوطه ور در یک خلسه رسانه ای، چنان دچار حیوان وارگی می شود که ممکن است دستش به خون پاک ترین های روی زمین نیز آغشته شود. اینهمه گفتیم و نوشتیم اما اینها مقصر نهائی نیستند؛ اصل حرف اینجاست. 🔶 آقایان مسوول متوجه ایم با ساده نگری و فهم ظاهرگرا از رسانه های جدید چه بلائی سرجامعه آوردیم؟ راه کارتان چیست؟ نشستن و نظاره آتش؟ 🔶پلتفرم، محل زندگی واقعی است نه صرفا یک پیام رسان مجازی؛ هیچ جای عالم اداره شهر و دیارشان-بخوانید ذهن ها- را به دشمن نمی سپارند؛ اما ما با خوش خیالی چنین می کنیم و ژست مردمی هم می گیریم. این درد کجا بریم... 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
قوی اما مستضعفیم! 🔸 وقتی موشکها و پهپادهایت را برای دفاع یا تهاجم به دشمن، نو و دقیق می کنی؛ او میدان جنگ (نه بازی) را عوض می کند! میدانی که نه غلبه حجت (استدلال) در آن تمام کننده است و نه قدرتِ نظامی و...! 🔶 انقلاب اسلامی -که ایده های اساسی اش روزی برایش قدرت نرم در منطقه و بلکه جهان شده- امروز قدرت سخت اش زبانزد می شود اما در میادین نرمی به چالش کشیده می شود که میدان او نبوده/نشده/ نیست! یعنی انقلاب، ارزشهای خود را در آنجا بماهو حقه بازتولید و رشد نداده است؛ میادین: فوتبال/ اینستاگرام/ جنگ هشتگ ها و... 🔶 چین با "تیک تاک" به جنگ اینستاگرامِ آمریکایی رفت. جنگی صرفاً سیاسی اما بوسیله همان ارزشهای آمریکایی اینستاگرام! جمهوری اسلامی نه به لحاظ سخت افزاری بلکه به لحاظ ارزشهای فرهنگی اش نمی تواند تیک تاکِ ایرانی داشته باشد که همه سرگرمی ها و سکس و رقص و انواع دیگرباشی ها درش باشد و فقط آمریکایی نباشد!هرچه "روبیکا"یش، اینستاگرامی تر شود، از ارزشهای انقلابش دور تر می شود و هرچه پلتفرم هایش "ایتا"ای تر شود شهروندان و بخصوص جوانانش را بیشتر از دست می دهد! ⚽️ جام جهانی سالها "پوششِ" جنایات غربِ وحشی و "روکشِ" خیانات دست نشاندگان استعمار بوده اما اینبار برای جمهوری اسلامی نه پوششی است و نه روکشی؛ خودِ میدان نبرد است. نبردی که نه بازکنان تیمش، همه رزمندگان کربلای۵ و مدافعان حرم و تجلی ارزشهای انقلاب اند و نه تماشاگران کشورش همه با تیم جمهوری اسلامی اند! 🔶 افراد تیم سرودملی نمی خوانند، کاپیتان با نام خدای رنگین کمان(!) شروع و کنار داغدیدگان حوادث اخیر اعلام حضور می کند. جمعیت بالایی از تماشاگران هم در خانه ها روی سکوهای تیم رقیب می نشینند یا تماشا را تحریم می کنند! دبل گل زن ایرانی محبوب اروپا را روزنامه ای داخلی "پوچ" تیتر می کند! و... 🔶 راه حل دو دیگریِ گفتمان انقلاب اسلامی واضح است: - متحجران: علیه فجازی و صرفاً محدودیت برای همه پلتفرم های نوبه نو شونده اش/ علیه فوتبال و جام جهانی بلکه علیه تیم ملی و بازیکنان وطن! - دگر اندیشان: موافق فجازیِ جهانی و جام جهانی و همه استاندارد سازی های بین المللی نظام سلطه؛ خواهان استحاله ج.ا در مقتضیات آنها (اینبار اغلب علیه تیم ملی بخصوص بازیکنان مقید به ارزشهای ج.ا) 🔶 راه حل "گفتمانِ جمهوری اسلامی" (با تاکید بر دو رکن اش: ارزشهای اسلامی و مردم) اما در ایندو معلوم نیست! 🔶 می خواهد با ورزش بخصوص فوتبال و  ورزش بانوان، متن و حاشیه های المپیک و جام جهانی چه کند؟! امتداد خود را چگونه در آنها تعریف و تعبیه می کند؟! صرفاً پوشاندن سر زنانِ ورزشکار -که هر روز به کلاه نزدیک تر و بعضاً حذف میشود- را امتداد ارزشهای خود می داند؟! با فضای مجازی غیر از فیلترینگ چه چاره ای دارد؟! فجازی ایرانی اسلامی انقلابی چگونه محیطی است که همه شهروندان را در خود جای داده و راضی نگه دارد؟! 🔶 پاسخها کماکان سیاسی بلکه نظامی است: اینها مهم نیست؛ مهم قدرت نظامی ما و دست برترمان در منطقه برای اخراج آمریکا و نابودی اسرائیل است! ناپاسخی هم عمدتا بخاطر اختلاط گفتمان اصیل با دو دیگری خود در سیاستگذاری و اجراست! 🔶 شاید حوادث این دوماه و نحوه مواجهه اعتماد عمومی با ج.ا و مواجهه اینبار جامعه بزرگ فوتبال دوستان با تیم ملی، این عبرت را بدهد که اگر در این میادین نرم دست برتر نداشته باشیم، علمیات نظامی بلکه حتی دفاع مشروع از خود در افکار عمومی متهم و محکوم به شکست است! ⬅️ حوادث این دوماه آئینه ای خداداد بود برای اجابت دعای: "اَوقِفنِی عَلی مراکِزِ اِضطِرارِی! خدایا نقاط اضطرار و ناتوانی ام را به من بنمایان"!(دعای عرفه) 🔶 یافتن نقاط اضطرار برای سست عنصرها، ترس و یأس می سازد؛ اما راسخ الایمان ها را به جدّ و جهد نظری و عملی وامیدارد و التجائشان به خداوند را بیشتر می کند. 🔸 : محسن قنبریان 🆔 @tahlil_shjr
✅  ماجرا آنقدرها پیچیده نیست. 🔶 ماجرا روشنِ روشن است... همان تعداد باقی مانده در بعضی خیابانهای کشور هم اگر با خودشان لج نکنند واقعیت ماجرا را می‌فهمند؛ انتهای داستان را می‌توانند حدس بزنند؛ دیگر جان بولتون با صدای بلند می‌گوید سلا..ح در بعضی مناطق مرزی وارد شده... دیگر دخترک وطن فروش با صدای بلند می‌گوید به ایران حمله کنید... 🔶 اعتراض‌ها و دلخوری‌ها سر جایش... خیلی از کسانی که این روزها سکوت کرده‌اند هم معترض‌اند، اما فهمیدند آخر این ماجرا کجاست و با آن همراهی نکردند... دیگران هم کم کم متوجه می‌شوند و جدا می‌شوند... البته این حتما نباید به این معنا باشد که مسئولان هم سوت بزنند و رد شوند... آنها اتفاقا باید در عین اینکه برخوردی قاطع با آشوبگران می‌کنند، تصویری اطمینان بخش از خودشان ارائه بدهند که به سرعت سخن معترضان طرفدار اصلاح را می‌شنوند و اصلاح رویه های غلط را آغاز می‌کنند... 🔶 دیگر همه چیز شفاف است؛ اینکه چه کسی نقد می‌کند برای اصلاح، و چه کسی فقط به دنبال خشونت و راه انداختن نبرد داخلی و خارجی است... 🔸 : علی صدری نیا 🆔 @tahlil_shjr
الگوبرداری از انقلاب امام 🔶امام در سال ۵۷ بدلیل مقبولیت عمومی و نفوذ در بین مردم پیش از به پیروزی رسیدن انقلاب برای انتقال قدرت یک شورایی تشکیل داد بنام شورای انقلاب، مرحله بعد پس از حضور در کشور پس از سال‌ها تبعید اجباری، امام دولت موقت تشکیل و امور را به دولت بازرگان واگذار کردند. در هر دو مورد، مردم نظر امام را پذیرفتند و حتی در دفاع از دولت موقت بازرگان در برابر بختیار به خیابان آمدند. مقبولیت امام یک عنصر اساسی در بین تمامی گروه ها و مردم بود. 🔶 حالا الگوبرداری را ببینید! چند هفته پیش امیرعباس فخرآور از آمریکا در یک توییت اسامی چند نفر را بعنوان "شورای انقلاب" معرفی کرد: از فوتبالیست علی کریمی، از خواننده ها شاهین نجفی، از بیکارها شاهزاده رضا پهلوی!!! بعد از او مصیح علینژاد هم یک شورای انقلاب با همین اسامی و چند تفاوت تشکیل داد! اما نام فخرآور را حذف کرده است. بی ریشه ها توان رهبری یک جامعه با قدمتِ تاریخی فرهنگی را ندارند. چون ندارند مدام به دعوا می رسند! 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
فحاشی در انقلاب ۵۷ 🔶 در انقلاب اسلامی سال ۵۷ گروه ها، جریانات و شخصیت‌های برجسته زیادی با تنوع و تکثر آرا حضور داشتند. اما تندروها که عموما از جریان چپ رادیکال بودند، علیرغم داشتن مانیفست مبارزه، به قید و بندی تعهد و توجه نداشتند. هم‌چپ فکری، هم‌چپ حزبی به ویژه گروه های رادیکال مارکسیستی... اما هیچگاه جریان غالب نبودند. پر سر و صدا بودند اما توان جذب و همراهی توده مردم را نداشتند. حتی سازمان مجاهدین خلق(رجوی و قبل تر از او تقی شهرام) تعهد اخلاقی و سازمانی به اعضای خودشان نداشتند چه رسد به مخالفین!  پس تفاوت کجاست؟ 🔶 آیا فحاشی و کشتار مخالفین در انقلاب جایز بود؟ خیر؛ تفاوت در موضع رهبران و نخبگان انقلاب بود. این نمونه مشهور از آیت الله بهشتی را همگی شنیده ایم. ایشان مخالف بود که به محمدرضا شاه لفظ "زنازاده" گفته شود. ایشان گفته بود؛ از پلکان حرام نمیتوان به بام سعادت رسید. شرعا و اخلاق این شعار حرام است. امام هم در موارد متعدد صراحتا روش و اخلاق مبارزاتی این گروهک ها را نفی و نقد میکرد بخصوص در جلوگیری از ترور و جنگ داخلی... 🔶 رهبران، نخبگان و مصلحان جامعه در لحظات انحراف باید با موضع گیری صحیح جامعه را هدایت کنند، در ۵۷ هم عده ای دنبال زیرپا گذاشتن اخلاق بودند اما تعهد اخلاقی و تربیت دینی رهبران انقلاب اجازه نمیداد از هر وسیله ای برای سرنگونی شاه استفاده کنند. علامه مطهری جمله مشهوری دارد: هدف، وسیله را توجیه نمی کند. 🔶 روایت سردار باقرزاده از نفوذ سپاه در بین تجزیه‌طلبان کُرد/ چرا امام اجازه مسموم‌کردن اعضای حزب دموکرات را نداد؟ 🔶 فرمانده کمیته مفقودین ستاد نیروهای مسلح گفت: زمان جنگ تحمیلی، کنگره حزب دموکرات در عراق برپا بود، ۶۰۰ نفر از اعضای آنها به سرکردگی عبدالرحمان قاسملو جمع شده بودند که دشمنان خونی جمهوری اسلامی بودند، سپاه به امام پیام داد که ما در آشپزخانه این جماعت یک نفوذی داریم که می تواند با مقداری سم سیانور، همه این ۶۰۰ نفر را به هلاکت برساند؛ امام با احتمال اینکه انسان بی گناهی هم در میان اینها باشد، فرمودند که این کار جایز نیست. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
درسهایی از نهج البلاغه، شرح نامه۵۳ 🔶 فراز مواجهه با عیوب مردم! 🔰بخش اول 🔶 فراز "ولیَکُن اَبعَدُ رَعیِّتَکَ مِنکَ [...] ان تَشَبَّهَ بِالناصحین" حاوی ۵ نکته است: 1⃣ باید دورترین مردم (نه فقط کارگزار) از درگاه حاکم، عیب جوها باشند! "باید دورترین رعیت از حریم تو، و مبغوض ترینشان در نزد تو کسی باشد که بیش از دیگران عیب جوی مردم است". پیامبر(ص) فرمود: کسی از شما چیزی درباره اصحابم به من نرساند؛ من دوست دارم با دل سالم از بین شما خارج شوم(بحار ج۱۶ص۲۳۰) این اتصال به بحث قبل است که پیامبر(ص) یُومن للمومنین است. 2⃣ والی احق به پوشیدن عیب مردم! "مردم عیب هایی دارند که حاکم در پوشاندن آنها از همه سزاوارتر است". 🔶چرا باید حاکم بیشتر عیب پوش باشد؟! غیر از تکوین، تشریع الهی هم مظهر توحید اوست! حکومت تراز دینی باید بیشتر مظهر اسم الهی "الحَکَم العَدل" (حاکم عادل) باشد. این اسم، توازن در اسماء الهی درست کرده است. سَبَقَت رحمَتَه غَضَبه (رحمت الهی بر غضبش سبقت گرفته) تنظیم گری این اسم است. اظهَرَ الجمیل و سَتَرَ القَبیح (زیبایی ها را آشکار و زشتی ها را می پوشاند) هم تنظیم گری این اسم است. ⬅️ مظهر الحَکَم العَدل (حکومت تراز اسلامی) هم باید اظهر الجمیل و ستر القبیح باشد.چگونه حکومت، در کلان عیب پوش مردم باشد؟! 🔶 پیامبر(ص) فرمود: العلمُ و المالُ یَستُرانِ کُلَّ عیب و الجَهلُ و الفقرُ یَکشفان کُلَّ عیب: علم و مال عیوب را می پوشاند و جهل و فقر، عیب ها را آشکار می کند.(قبلا در شرح خ۲۲۵ به آبرو ریزی فقر و... پرداختیم.) 🔶 حکومت به لحاظ ساختاری با ریشه کنی فقر و جهل، میتواند عیب پوش مردم باشد و این برای او یک وظیفه است. 3⃣ تطهیر عیوب، آن هم فقط عیوب آشکار! "آنچه بر تو پوشیده است را آشکار نکن. زیرا وظیفه ات فقط پاک کردن عیوبی است که برتو آشکار شده؛ خداوند نسبت به آنچه از تو پنهان مانده حُکم خواهد کرد" 🔶 اینکه حاکم، عیوب مخفی مردم را برای قضاوت الهی در قیامت واگذارد را فقط یک "حکومتِ وظیفه گرا" انجام می دهد نه "حکومت نتیجه گرا"! اگر حکومتی بقائش به هر قیمت برایش مهم شد سعی می کند از مخفی ترین مسائل مردم هم سردرآورد. دیروز مامون عباسی فقط در بغداد ۱۰۰۰پیرمرد و ۷۰۰پیرزن را از بیت المال جیره می داد تا احوال مردم کوچه و بازار را برایش گزارش کنند! امروز با هوش مصنوعی میشود همه سرچ های اینترنتی و حریم خصوصی افراد را رصد کرد و سر آنها معامله کرد که در قبال سکوت، سرپوش گذاشته شود! و... 🔶نکته مهم: تعبیر "فَانّما علیک تَطهیرُ ما ظَهرَ لک" است. چرا نفرمود: مجازات عیوب آشکار برعهده توست؟! فرمود: تطهیرش برعهده توست. چون تطهیر اعم از مجازات است و اقلا آن را شامل است: 1⃣ با همان کارهای ساختاری در ریشه کنی فقر و جهل، عیوب آشکار تطهیر شود بدون اینکه کسی مجازات شده باشد 2⃣با صفح و گذشت حاکم، گاهی تطهیر صورت می گیرد. رهبر انقلاب ماجرای مالک اشتر و جوان بی ادب بازار را دوبار به رخ نیروهای مسلح و بسیجیان کشیده(۹۳/۹/۶و ۹۶/۱۱/۱۹) در آنجا مالک با گذشت کردن، عیب هتاکی آن جوان را تطهیر کرد. 3⃣ گاهی هم مجازات لازم است. این حکیم است که جای گذشت و مجازات را تشخیص می دهد. نباید روشنفکری مانع دیدن این آخرین دوا شود و نباید تندروی فقط همین (مجازات) را پاک کننده قلمداد کند. 🔶 قرآن برای مرجفون وعده تبعید می دهد (والمرجفون فی المدینه لَنُغرینَّک بهم ثم لایُجاوُرونک فیها الا قلیلا  ۶۰احزاب) رجفه تکانه شدید است. مرجف کسی است که با حرف و شایعه و مانند آن تکانه سازی و به حقیقت تشویش اذهان می کند. می فرماید مرجفون اگر دست نکشند ترا علیه شان می شورانیم در آن صورت در فرصت کوتاهی باید شهر را ترک کنند! 🔶 پیامبر(ص) حَکَم پدر مروان را بخاطر جرایمی از جمله مسخره کردن پیامبر(ص) و گوش ایستادن پشت حجره پیامبر(ص) و فاش کردن حرف پیامبر بازنانش و هتک حرمت او به طائف تبعید کرد. فحاشی هایی که عامدانه و به قصد ضربه به جایگاه و جابجا کردن خطوط احترام و توهین در جامعه باشد می تواند چنین حکمی داشته باشد. 🔸 : حجت الاسلام محسن قنبریان 🆔 @tahlil_shjr
درسهایی از نهج البلاغه، شرح نامه۵۳ 🔶 فراز مواجهه با عیوب مردم! 🔰بخش دوم 4⃣ قانون غیبی و عینی! "تا میتوانی عیوب مردم را بپوشان تا خداوند آنچه را تو دوست داری بر مردم پوشیده باشد، بپوشاند" 🔶 خدای مردم جای حق نشسته و این یک قانون عینی و سنت پروردگار است که هرکه دنبال آشکار کردن عیوب مردم باشد، خداوند عیوبش را آشکار می کند. (روایات متعددی از این قانون خبر می دهد). در این باره لازم است از ماده ۶و۷ فرمان ده ماده ای امام خمینی (ره) به نیروهای امنیتی و ضابطین قضائی و... سرلوحه عمل باشد. 5⃣ خشکاندن ریشه های عیب جویی از مردم "گره هر کینه ای بگشای و ریشه هر انتقام را از خود قطع کن و از هرچه برایت روشن نیست، چشم بپوش. در تصدیق سخن چین شتاب مکن زیرا سخن چین خائن است هرچند خود را به خیرخواهان شبیه سازد" کینه و انتقام از افراد و احزاب و... یکی از مناشئ افشای اسرار و عیوب آنهاست. حاکم و دستگاه حکومت از این دو خصلت باید پاک باشد. برای کسی پرونده سازی نکند، پرونده خصوصی او را مایه تسویه حساب با او قرار ندهد و... 🔶 سخن چین ها معمولا درباره منتقد و رقیب حاکم، ذی نفع هستند خود شیرینی می کنند و... حاکم باید اینها را تصدیق نکند (در فراز اول فرمود دورشان کند) طبعا اینها خود را ناصح حکومت و حاکم جا میزنند اما حضرت می فرمایند خائن اند! 🔶 جالب اینکه حضرت امیر(ع) جای جاسوس بر منتقد خود، بر کارگزاران خود جاسوس می گماشت (در حوزه انجام وظایف نه امور شخصی). در برخی نامه های توبیخی اش به کارگزاران می نویسد: عیون و جاسوسانم به من خبر داده اند! اینها راه نجات و صلاح یک حاکمیت است. 🔸 : حجت الاسلام محسن قنبریان 🆔 @tahlil_shjr
برای غیرت... 1⃣ قدیمی ترها تصنیف گریه کن از مرحوم غلامحسین بنان را به خاطر دارند و احتمالا هنوز هم زمزمه می کنند. با این مطلع: " گریه کن که گر سیل خون گری ثمر ندارد...". عبدالوهاب شهیدی و شجریان و شهرام ناظری نیزاین تصنیف را اجرا کرده اند.  شعر این تصنیف برای عارف قزوینی است. اما نکته مهمی که شاید کمتر بدان توجه شده این است که این شعر را عارف به یاد کلنل پسیان سروده است. امروز رهبرانقلاب از پسیان به عنوان یک بسیجی نام بردند و شعاع فرهنگ بسیجی را تا قبل از انقلاب امتداد دادند. 🔶 اما داستان این تصنیف چیست؟ کلنل پسیان مرد آزادیخواه و وطن پرست و مشروطه خواهی است که ابتدا ژاندارم شاه بود و بعد هم حاکم خراسان و در نهایت علیه ظلم رضا شاه و سلطه استعمار قیام کرد و در نهایت هم به شهادت رسید. 🔶 جمله معروفی از او نقل شده است که " اگر مرا بکشند قطرات خونم کلمه ایران را ترسیم خواهد کرد و اگر بسوزانند خاکسترم نام وطن را تشکیل خواهد داد." پسیان را بعد از کشتن، سر از بدنش جدا کردند و امروز روی قبر او شعری چنین حک شده است : این سر که نشان سرپرستی است امروز رها ز قید و هستی است با دیده عبرتش ببینید کاین عاقبت وطن پرستی است او جمهوری اسلامی را درک نکرده بود. اما غیرت داشت. وطن پرست حقیقی. 2⃣خدا رحمت کند مرحوم فروهر را. رهبر انقلاب درباره فروهر می گویند "او با جمهوری اسلامی دشمنی داشت. اما انصافا دشمنی نانجیبانه نداشت. امتدادی هم بین دشمنان ایران نداشت...." 🔶 فروهر هرچند اختلاف جدی با انقلاب داشت، اما وقتی رژیم بعث به کشور حمله کرد مردم را به دفاع از خاک ایران فراخواند: "چشمه عشق هرگز نخواهد خشکید، زمان آنست زن و مرد به خیل جنگاوران بپیوندند"(آرمان ملت شماره 36) و در جای دیگر می گوید: "دشمنی که به قهر بر ایران زمین تاخته است باید با قدرت سرکوب شود، همین و همین و هیچ گفت وگو هم ندارد"همان شماره 46. او جمهوری اسلامی را قبول نداشت، اما غیرت داشت. وطن پرست بود. 3⃣فراعنه این عالم هم ملت ایران را به غیرت می شناسند. به همین دلیل است که هدف شان در این آتش بازی های اخیر، صرفا تغییر حکومت نیست و به تجزیه خاک این کشور فکر می کنند؛ تا جائیکه دریوزگی ناتو را برای حمله نظامی به ایران می کنند. 🔶 واقعیت این است که این مردم رشد یافته اند و از جمهوری اسلامی هم عبور کنند، دنبال جمهوری اسلامی برتر هستند؛ ارتجاع برای این ملت محال ممکن است و اینرا دشمن خوب می داند که کمر به نابودی ملت بسته است؛ فراتر از حکومتی که آنهم از مردم است. 🔶 ایرانی جماعت بعد از انقلاب، مزه غرور را چشیده است، چطور حاضر می شود مجدد تحقیر شود؟ مثل اینکه فرد تحصیل کرده ای را بگویند به دوران بی سوادی برگردد. مگر ممکن است؟ روح امام شاد؛ می گفت:" مردم اگر چنانچه جمهوری اسلامی هم نباشد، دیگر سلطنت طلب نیستند، این شکی در کار نیست." 4⃣ رهبرانقلاب فرمود برخی ممکن است جمهوری اسلامی را هم قبول نداشته باشند اما هیچ ایرانی با غیرتی اجازه باج دادن به آمریکا نخواهد داد. سه بند بالا توضیح این گزاره بود که رهبر انقلاب از یک حقیقت بیرونی خبر دادند؛ ایرانی باغیرت است و بازگشت استبداد و استعمار را تاب نمی آورد. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
تکه‌هایی از نکته‌های تحلیلی در مناظره 🔰قسمت اول 🔶 فروپاشیِ جنبش دانشجوییِ تجدّدی 1⃣ دانشگاه و دانشجو، یک کلّیّت یکپارچه و همگون نیست و نباید دربارۀ آن، قضاوت‌ عام کرد. دست‌کم می‌توان سه لایه را در دانشگاه شناسایی کرد: یکی «لایۀ بی‌طرف‌ها و وسط‌نشینان» که همیشه بوده‌اند و نوپدید نیستند و به فراتر از زندگی روزمرّۀ خویش نمی‌اندیشند و بیش از خود را نمی‌بینند؛ دیگری «لایۀ نیروهای تجدّدی و غرب‌اندیش» که از اوایل دهۀ هفتاد، به وجود آمدند و هویّت خویش را در هندسۀ درآمیختن سنّت و تجدّد تعریف کردند و حتّی در قالب لیبرالیسم و مارکسیسم و فمینیسم و قومیّت‌گرایی، به‌کلّی از سنّت دینی بریدند؛ و سرانجام، «نیروهای مؤمنِ انقلابی» که همزاد انقلاب هستند و به همان اصالت‌های اوّلیّه و روایت نخستین از انقلاب و ارزش‌های آن معتقد هستند و یک هویّتِ ریشه‌دارِ مستمر داشته‌اند. 2⃣ جنبش دانشجوییِ تجدّدی، دچار «انسداد فکر و نظریه»، «فقدان رهبر و مغز طرّاح»، و «فقر هوادار و بدنۀ دانشجویی» شده است. ‌چیزی در دست ندارد جز «چاقو» و «انگشتش به‌مثابه نشانۀ جنسی»، و سخنی هم ندارد جز «فحاشی‌های بی‌سابقه» و «رکیک‌گویی‌های بی‌شرمانه»، و آینده‌ای هم تصوّر نکرده است جز «ابتذال اخلاقی» و «ولنگاری جنسی». 🔶 البتّه از ابتدا نیز تا حدی این‌چنین بود و می‌کوشید با ترجمه و تقلیدِ دست‌چندمِ شبه‌روشنفکرانه، ضعف خویش را پنهان کند، امّا امروز، حتّی توان گرته‌برداریِ طوطی‌وار را نیز ندارد. همچنان که جریان «اصلاحاتِ تجدّدی»، مُرده و می‌خواهد با کج‌روایت، خود را زنده و بانشاط نشان بدهد، شاخۀ دانشجویی آن نیز که مقلّد و دنباله‌رو بود، از رمق افتاده و دیگر بضاعتی ندارد. نه‌فقط «زایش فکری» ندارد، بلکه قادر به «تکرار گذشته» نیز نیست. اینان از آرمان‌های معطوف به ایدئولوژیِ لیبرال-دموکراسی در دهۀ هفتاد و هشتاد که بر روی «آزادی» و «مردم‌سالاری» و «حقوق فردی» و «گفتگوی جهانی» و ... بود، به مطالبۀ «کشف حجاب» و «غذاخوری مختلط» و ... رسیده‌اند. این سقوط، نه‌تنها «سقوط اخلاقی و معنوی» است، بلکه «انحطاط فکری» و «تنزّل ایدئولوژیک» نیز هست. 🔶 سقفِ آرمان‌های اینان، این اندازه کوتاه و خواسته‌های‌شان حقیر و پَست شده است. «خیابانی‌شدن» به معنی هرزه و هرجایی شدن، مفهومی است که می‌تواند هویّت فرهنگیِ این پاره از جنبش دانشجویی را توصیف کند؛ نوعی لمپنیسمِ عریان و به‌شدّت مبتذل، همۀ وجود آنها را درگیر خود کرده و از آنها، چهرۀ «اراذل و اوباش» یا «ناکسانِ بی‌ریشه» را ساخته است. 🔸 : مهدی جمشیدی 🆔 @tahlil_shjr
تکه‌هایی از نکته‌های تحلیلی در مناظره 🔰قسمت دوم 🔶 فروپاشیِ جنبش دانشجوییِ تجدّدی 3⃣ در مقابل، پارۀ انقلابی از جنبش دانشجویی به کمال و وزانت بیشتر رسیده است. کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ انقلابی، «انقلابی‌گری» و «مقاومت» و «عدالت» و «جهادی‌اندیشی» و «پیشرفت» و «ایران قوی» و «حلقه‌های میانی» و «روایت» و «تمدّن‌سازی» و «پیچ تاریخی» است و کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ تجدّدی، «کشف حجاب» و «بدن‌نمایی» و «برهنگی» و «غذاخوریِ مشترک» و «فحاشی» و «هم‌باشی» و «هم‌جنس‌بازی». 🔶 تاریخِ «حیاتِ هویّتی» این دو بخش، به این «نقطۀ شفاف» رسیده است و اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌توان به قضاوت نشست. جنبش دانشجوییِ انقلابی از آیت‌الله خامنه‌ای الهام گرفت و اندیشه‌اش را شنید و پی گرفت و «دغدغه‌های متعالی» و «آرمان‌های تمدّنی» دست یافت، و جنبش دانشجوییِ تجدّدی، آن بیراهه را رفت و این‌گونه خوار و زار شد. در یک سو، «قانون» و «شرع» و «اخلاق» و «واقعیّت» قرار دارد و در سوی دیگر، «اغتشاش» و «سکولاریسم» و «برهنگی» و «کج‌روایت». در یک سو، «تبیین» و «مباحثه» و «مناظره» و «گفتگو» وجود دارد و در سوی دیگر، «کُشته‌سازی» و «انسان‌سوزی» و «فحاشی» و «دروغ‌پراکنی». 4⃣ جریان اغتشاش، «ظرفیّت اجتماعیِ» جنبش دانشجوییِ تجدّدی را آشکار کرد و ما اینک از حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها فراتر رفتیم و دریافتیم که «واقعیّتِ نهان» چیست. 🔶 آن‌همه غوغا و هیاهوی روایی، با این‌چنین استقبال بی‌مایه و نحیفی روبرو شد؛ چنان‌که در دانشگاه‌های چند هزار نفری، تنها جماعت‌هایی با حجم پانصد نفر به جریان اغتشاش پیوستند. این «واقعیّتِ آشکارشده»، بسیار تعیین‌کننده است و نشان می‌دهد «روند عمومیِ دانشگاه»، چه سمت‌وسویی دارد و چه رویش‌ها و ریزش‌هایی رخ داده است. اینک مشخص شده است که ما با یک «اقلّیّتِ پُرمدعا» روبرو هستیم که فقط «صدای بلند» دارند و می‌خواهند با «نعره‌زدن»، خود را غالب کنند و اگر به نعره‌های‌شان بی‌اعتنایی شد، «رکیک‌گویی» کنند و حرمت اخلاق را نادیده بگیرند و زشت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فحاشی‌ها را در دانشگاه به نمایش بگذارند. به‌این‌ترتیب، هم «اقلّی» و «اندک» بودن‌شان نمایان شد و هم «هتاک» و «بی‌اخلاق» بودن‌شان. آیا نظام جمهوری اسلامی باید تسلیم این «اقلّیّتِ مطلق» شود و در برابر «مطالبه‌های فرومایه»، سر تعظیم فرو آورد؟! 🔸 : مهدی جمشیدی 🆔 @tahlil_shjr
110.pdf
2.34M
رشد معنوی‌تان را اندازه بگیرید 🔸 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان. ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ 🔸 در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «رشد معنوی‌تان را اندازه بگیرید»، توصیه‌های معنوی و اخلاقی رهبر انقلاب در زمینه ارتقای دائمی بسیج مرور شده است. 🔸 دیدارنگار؛ شماره ۱۱۰ 🆔 @tahlil_shjr
رفراندوم یا خون؟ 🔰 قسمت اول 🔶 نزاع اصلی موافقان و مخالفان نظام چیست؟ آیا نقطه اصلی اختلاف میان موافقان و مخالفان جمهوری اسلامی، رفراندوم است؟ این روزها زیاد می‌شنویم که می‌گویند ما نسل جدید، حکومتی که پدرانمان انتخاب کردند را نمی‌خواهیم. چرا رفراندوم برگزار نمی‌کنید تا ما حکومت دلخواه خودمان را انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال چند نکته عرض کنم: 🔶 اولا شما که رفراندوم را قبول ندارید! شما بارها ثابت کرده اید که صندوقی که گزینه شما از آن بیرون نیاید را به رسمیت نمی‌شناسید! رفراندوم از نظر شما یک همه‌پرسیِ دارای یک گزینه است! هر چیزی غیر از حذف جمهوری اسلامی، حتی اگر دارای اکثریت آراء مردم باشد را شما با ادعای تقلب کنار خواهید زد! 🔶 احتمالا خواهید گفت: اگر رفراندوم تحت نظارت نهادهای بین المللی صورت گیرد، ما نتیجه آن را هر چه که باشد خواهیم پذیرفت! اما شوربختانه باید عرض کنم که باز هم دروغ می‌گویید! بگذریم از اینکه رفراندومی که آمریکا و سازمان ملل در این کشور برگزار کنند نتیجه‌اش از قبل معلوم است! ثانیا در هیچ جای دنیا در طول تاریخ، سراغ نخواهید یافت که نظامات سیاسی با رفراندوم تغییر کرده باشند. نظام جمهوری اسلامی نیز محصول رفراندوم نیست بلکه به پشتوانه بیش از یک صده مبارزه و قیام بنیان نهاده شده است. اساسا جوامع با "خون" تاسیس و با "خون" هم ساقط می‌گردند. 🔶 پدران ما برای آرمان خود جانبازی کردند و این نظام سیاسی را به قیمت جان خود تاسیس کردند. شما هم اگر در واقع دارای آرمان هستید، به جای آنکه عافیت طلبانه و نایس مطالبه رفراندوم از نظام حاکم داشته باشید، کمی به پای این آرمان خودتان جانفشانی کتید! 🔶 ثالثا فرض کنیم که همین فردا در این کشور رفراندوم برگزار شد و گزینه مدنظر شما حائز اکثریت آراء گردید. من و رفقام که اقلیت بودیم می‌رویم و چند سالی کار فرهنگی روی مردم انجام داده و مدعی تغییر نظر مردم می‌شویم و بعد از مدتی با شعار "ما بیشماریم" به صحنه بازگشته و مطالبه رفراندوم از شما می‌کنیم. "گفتگو"، " نقد سازنده"، "اصلاحات از درون" و این صحبت ها هم سرمان نمی‌شود! فقط حذف رژیم! حال شما با ما چگونه برخورد می‌کنید؟ 🔶 آسمان و زمین را هم یکی کنید دو گزینه بیشتر ندارید. یا به ما خواهید گفت: شما توهم اکثریت دارید و با پیشنهاداتی چون "جمع کنید از ایران برید"، "بچرخ تا بچرخیم" و ... از ما استقبال می‌کنید. یا می‌پذیرید که مجددا رفراندوم برگزار کنید. اگر گزینه اول (یعنی حذف ما ) را انتخاب کنید (که شما قطعا همین کار را خواهید کرد) که دیگر به چی اعتراض دارید؟ جمهوری اسلامی و هر نظام سیاسی موجود در این عالم هم دارد همین کار را می‌کند! هیچ نظام سیاسی از سرنگونی استقبال نمی‌کند! 🔶اگر هم گزینه دوم (پذیرش رفراندوم مجدد) را انتخاب کنید که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. با این دست فرمون شما باید هر ۵ سال در این مملکت رفراندوم برگزار کنید. چون در عصر سیطره رسانه و گسترش ارتباطات، سرعت تحولات اجتماعی به قدری بالاست که به راحتی می‌توان از تغییرات نسلی در بازه ۵ تا ۷ سال سخن گفت. 🔶مساله اصلی و نهایی میان موافقان و مخالفان جمهوری اسلامی اصلا رفراندوم و این حرفا نیست. اختلاف اصلی بر سر مبنای مشروعیتِ "قانون" در این کشور است. دعوا بر سر این است که چه کسی و با چه سازوکاری باید برای جامعه هنجار و چارچوب و قانون وضع کند؟! به این سوال نیز در پست دیگری خواهم پرداخت. 🔸 : ابوالفضل اقبالی 🆔 @tahlil_shjr
رفراندوم یا خون؟ 🔰 قسمت دوم 🔶 سوال‌های شما: - پس تفاوت حکومتی که به نام دین تشکیل شده با حکومت های فاشیستی چیست؟ + اتفاقا حکومتی که به نام دین تشکیل شده است بیش از دیگر حکومت ها نسبت به خون های شهدایش تعصب و غیرت دارد و به این سادگی ها حاضر نیست تسلیم جنبش هایی شود که رهبرانش توماج و مسیح و علی کریمی هستند! حالا چون اسلام دین رحمانیت و مهرورزی است معنایش این است که هر کس هر چه خواست دودستی تقدیمش شود؟! 🔶 خیلی حالب است که امروزه افرادی به نظام برچسب "فاشیست" می‌زنند که خودشان در این دو ماه مرزهای فاشیسم را جابجا کردند! - این نظام کجا از نقد سازنده استقبال کرده است؟ + در جواب وقتی می‌پرسیم کدام نقد سازنده سرکوب شده پاسخ میدهند جلایی پورها در زندان هستند! جلایی‌پورها و نقد سازنده؟! کمی مطالعه کنید! ملتی که تاریخ معاصر خودش را هم نمی‌خواند معلوم است که مفسدان اقتصادی و سیاسی را به جای "مصلحان اجتماعی" بهشان معرفی می‌کنند! یک نگاهی به سرتاپای قهرمانان‌تان بیاندازید! تمام آنهایی که تا دیروز مسئولان موثر این کشور بودند و انواع و اقسام فسادها و رانت ها و تبعیض ها در این کشور روا داشتند، الان با جنبش شما همراه شده و شعار "زن،زندگی،آزادی" سر می‌دهند! 🔶 وزیری که ۸ هزار میلیارد تومان در ۴ ماه در بورس  سود می‌کند، مسکن مهر را مزخرف توصیف می‌کند اما خودش نصف واحدهای ناتمام را می‌خرد! وزیری که نصف عمرش در این کشور مسئول بوده و به فساد و رانت شهره است و امثال اینها کجا می‌توانند از امر مقدسی چون "نقد سازنده" نمایندگی کنند! جلایی پورها از شرکای این قماش‌اند! 🔸 : ابوالفضل اقبالی 🆔 @tahlil_shjr
اعتبار اجتماعی دورغین 🔶 این روزها افرادی توسط قوه قضائیه بازداشت می‌شوند و بعد از تفهیم اتهام و طی مراحلی با قرار وثیقه آزاد می‌شوند و یا در بازداشت می‌مانند. تشخیص این موضوع نیز با قاضی پرونده است اما به نظر می‌رسد توجه به یک نکته بتواند در طی کردن روند قضایی پرونده این افراد کمک‌کننده باشد. 🔶 اکثر این افراد جزو کسانی هستند که در دعوت مردم به آشوب‌ها، اغتشاشات و اعتراضات غیر مدنی بسیار موثر بوده‌اند. (اعم از سلبریتی و غیره) بعضاً آرزویشان این بوده و هست که برای لحظاتی هم که شده بازداشت شوند! چرا؟! مشخص است بازداشت آن‌ها مصادف است با رشد چند ده برابری، بلکه چند صد برابری رسانه‌شان. برابر است با ایجاد یک اعتبار اجتماعی عجیب و غریب برای آن فرد که تا پیش از این در مخیله‌اش خطور هم نمی‌کرده پس بدیهی است که خیلی از افراد دوست دارند پیشگام این موج باشند! (هر چند برخی نیز بدون توجه به هدف بزرگ شدن رسانه، پس از بازداشت چنین نتیجه‌ای برایشان ایجاد می‌شود) 🔶 حتی برخی برای پُز دادن که ما خیلی جلودار هستیم و ... مدام اسکرین از گوشی‌هایشان را پخش می‌کنند که مثلاً private number به ما زنگ زده و ... اما بعد؛ 🔶 وقتی فردی اینقدر رسانه را خوب بلد است و از قضا از هر فرصتی برای رشد رسانه‌اش استفاده می‌کند، عدم توجه به رسانه‌ی او در جرایم قضایی چه معنی می‌دهد؟! 🔶 دقت کنیم شروین حاجی پور پیش از انتشار موزیک ویدئویِ برای رسانه‌ای ۲۰۰ هزار نفره داشت. با انتشار آن ویدئو و وایرال شدنش حدود ۵۰۰ هزار نفر شد و بعد از بازداشتش در کمتر از سه، چهار روز با یک رسانه ۲.۴ میلیون نفری روبرو شد!! درست مثل اتفاقی که برای امثال حسین رونقی در این روزها افتاده. 🔶 رسانه امروز مهم‌ترین ابزار این جنس افراد است و ما کمترین توجهی به آن نداریم. رسانه‌ی همین افراد، یک قاتل به اسم که در مشهد دو نفر را با قمه کشته، تبدیل به قهرمان ملی می‌کند! این یعنی ما در کار را ناقص دیده‌ایم و چه در فهم آن، چه در تقنین، چه در اجرا و چه در مقام نظارت و برخورد قضایی با اختلال روبرو هستیم. 🔶 مثال بزنم (همه‌ی این افراد در قوه قضائیه پرونده داشته‌اند) 👈 حسن آقامیری یکی از سردمداران این قصه بود، بلد بود چطور مردم را تهییج کند، یأس‌پاشی کند و رسانه‌اش را رشد بدهد. لگد می‌زند و رشد می‌کند! و باز هم لگد و باز هم رشد!! 👈 صادق زیباکلام لگد می‌زند و رشد می‌کند و باز هم لگد و باز هم رشد! 👈 محمود صادقی لگد می‌زند و رشد می‌کند و باز هم لگد و باز هم رشد! 👈 شاهین صمدپور، سیامک قاسمی و ... 🔶 حتی بعضاً افرادی در بازداشت هستند اما رسانه‌هایشان فعال است و در حال لگد زدن هستند! این دیگر نوبر است!! به عنوان مثال به رسانه‌های توماج صالحی و مصطفی تاج‌زاده نگاهی بیندازیم!! یا بعضاً افرادی در بازداشت هستند ولی خانواده‌هایشان به اعتبار آن فرد، یک شبه رسانه‌دار می‌شوند!! نمونه بارزش حسن رونقی است! 🔶 اگر جسارت نیست حکم این افراد نیز باید متناسب با جرمی که مرتکب شده‌اند باشد وگرنه چند روزی بازداشت و بعد آزادی او را تبدیل به قهرمان ملی خواهد کرد. حتی اگر آزاد هم نشود قهرمان می‌شود!! شاید اینکه این جنس افراد برای چندین سال ممنوع‌المنبر، ممنوع‌الرسانه و ممنوع‌الخروج شوند، حداقل کاری باشد که در مواجهه با آن‌ها می‌توان انجام داد. پازلی که هر بخشش نباشد کار ناقص می‌ماند! (این افراد رسانه را بسیار خوب می‌شناسند و هنر رسانه‌داری دارند و بُردشان قطعاً از شاعران زمان پیامبر بیشتر است!) 🔶 این کار هم غیر معمول نیست! دو سال پیش یادتان می‌آید ایالات متحده با ترامپ چه کرد؟! او را دستگیر نکردند اما صفحه او با نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر در توییتر بسته شد و تا همین ماه گذشته اجازه ورود او به توییتر را ندادند!! این یعنی یک حکم متناسب با اندازه جرم فردی که امنیت کشور را می‌خواسته به خطر بیندازد. آنجا به توییتر نامه زدند، اینجا از خود فرد خواسته شود صفحه‌اش را حذف کند و ... (البته این موضوع جزئیات فنی دارد که باید از صاحب‌نظران مشورت گرفته شود!) 🔶 این جنس افراد رگ حیات و ممات‌شان رسانه‌هایشان می‌باشد و از قضا با همین رسانه هم درآمد دارند و هم مملکت را به آشوب می‌کشند که البته برای مردمی که اثر این کار را نمی‌دانند، خیلی ملموس نیست که یک صفحه توییتر، یک پیج اینستا یک کانال تلگرام می‌تواند از یک تیربار وسط میدان انقلاب کشنده‌تر باشد. برای این افراد رسانه‌هایشان مهم‌تر از خودشان است!!! 🔶 به نظر می‌رسد عدم توجه به این موضوع ما را با مشکلاتی به مراتب بزرگ‌تر از آنچه امروز شاهد آن هستیم روبرو خواهد کرد. مشکلاتی پیچیده‌تر در آینده‌ای نه چندان دور ... 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
چند نکته درباره فراخوان هفته‌ی پیش‌رو توسط ضد انقلاب 🔶 تقریباً بر هیچ کس پوشیده نیست که ضد انقلاب مجددا برای هفته پیش‌رو و در نزدیکی روز دانشجو فراخوان داده است. در این باره صحبت زیاد است اما شاید اشاره به چند نکته مهم‌تر باشد: 1️⃣ هنوز در داخل کشور عده‌ای نفهمیده‌اند که همکاری با سازمان تروریستی اینترنتشال و سایر رسانه‌های معاند چه تبعاتی دارد و این همکاری چه وجوهی دارد! وجوهی اعم از ارسال تصاویر، حضور در اغتشاشات و ... وقتی در این مورد توجیه درست از سوی حاکمیت اتفاق نیفتد، طبیعی است که بازنده این جنگ رسانه‌ای چه کسی است! این موارد باید شفاف، بدون لکنت و با ذکر مصادیق گفته شوند که پس از برخوردهای قانونی جای ظالم و مظلوم به سادگی عوض نشود! 2️⃣ این بار چندم است که فراخوان از سوی ضد انقلاب انجام شده و تجربه بارهای گذشته نشان داده اندک جمعیتی که اندک تصاویری را از هر شهر ایران منتقل می‌کنند، چنان جو رسانه‌ای از سوی ضد انقلاب ایجاد می‌شود که نگو و نپرس!! شاید ساده‌ترین تصمیم قطع راه ارتباطی در این ایام باشد که البته برای تصمیمات پیچیده‌تر باید وجوه دیگری را نیز در نظر گرفت اما طبیعی است که راه‌های رفته را نباید دوباره آزمود! در این باره باید دقت کرد که تجربه کشورهای مختلف - اعم از دموکرات و سوسیال و غیره - در ایام اغتشاشات، نشان از این دارد که همه و همه یک راه را دنبال کرده‌اند و آن قطع همه‌ی راه‌های ارتباطی برای مدت محدود و بازگو کردن روایت اول از سوی حاکمیت بوده است. این بار نباید این بازی را در هیچ نقطه‌ای از کشور باخت! شاید صدا و سیما و سایر دستگاه‌های مسئول بتوانند ده‌ها گروه آماده‌ی رسانه‌ای داشته باشند که توانایی و جوازات لازم برای حضور در هر نقطه آشوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشته باشند. (هر چند بهترین راهکار استفاده از عناصر محلی است) 3️⃣ بد نیست برای دانشگاه و دانشجو که یکی از اهداف اصلی دشمن در چند روز پیش روست از تجربه دانشگاه امیر کبیر که معمولاً سیاسی‌ترین و شلوغ‌ترین دانشگاه در سال‌های گذشته بوده اما در سه ماه گذشته یکی از آرام‌ترین دانشگاه‌های اصلی کشور است، استفاده شود. استاد و دانشجو حق تعطیلی کلاس را ندارند و این موضوع برخورد جدی به همراه دارد. از آن طرف ورود و خروج کاملاً ضابطه‌مند است و با نصب یک دوربین چند میلیونی در ورودی دانشگاه و نمایش ساز و کاری برای شناسایی اغتشاش‌گران و البته برخوردهایِ قانونیِ آموزشی و تحصیلی با اغتشاش‌گران تا حد زیادی کار به نتیجه خواهد رسید. طبیعی است بعد از نزدیک به سه ماه از شروع ناآرامی‌ها عدم برخورد با رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولین حراستی که توانایی اداره و مدیریت فضای دانشگاه را ندارند، محل سوال از وزارت علوم است! 4️⃣ هر گونه تحرّک و تحریکی در بازار و جریان اقتصادی کشور باید معطوف به تجربیات قبل باشد. در این مورد ابتدا به ساکن نیازمند اقدامات پیشگیرانه هستیم تا مانع از بسته شدن بازار توسط عده‌ای هوچی‌گر باشیم و البته در وهله دوم برخورد سخت با این جنس افراد. بخش زیادی از کسبه متوجه این برخورد هستند و منفعت خودشان در بسته نشدن بازار است. پی‌نوشت: طبیعتاً هر گونه ناآرامی کوچک ممکن است با حرکات مسلحانه دشمن، ترورهای کور یا هدفمند چون روزهای گذشته روبرو شود و باید به قدر توان جلوی ناامنی‌ها را گرفت. این موضوع نیازمند یک همکاری منظم و منسجم بین دستگاهی است. 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
-629006589_-1962194791.pdf
2.1M
هسته‌های مقاومت در سرتاسر جهان اسلام 🔸 خط حزب‌الله در سخن هفته شماره جدید خود با بررسی ابعاد شکل‌گیری «هسته‌های مقاومت در سرتاسر جهان اسلام» به این سوال پاسخ داده است که چگونه فرهنگ و روحیه بسیجی به نیرویی عظیم و کارآمد در مقابله با نظام سلطه تبدیل شده است؟ 🔸 یادداشت هفته این شماره خط حزب‌الله نگاهی به تأکیدات اخیر رهبر انقلاب بر ضرورت امید و امیدآفرینی در کشور داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله، به روح مطهر شهیدان مدافع امنیت، مهدی اثنی‌عشری و رحیم صحابی تقدیم می‌شود. 🔸 خط حزب‌الله؛ شماره ۳۶۹ 🆔 @tahlil_shjr
چند تناقض؛ چند کلیدواژه، براندازان و تیم ملی 🔶 شادی کردن می‌گفتند شادی نکنید ولی خودشان شادی و خوشحالی‌شان را از باخت تیم ملی نه تنها پنهان نمی‌کردند بلکه برای یک شادی کوچک ضریب هزار برابری می‌دادند. 🔶 تیم ملی، تیم جمهوری اسلامی می‌گفتند این تیم ملی ایران نیست، تیم جمهوری اسلامی ایران است اما به وقت باخت تیم آن را تیم ملی می‌خواندند و به وقت بُرد، تیمِ جمهوری اسلامی! مسئله این بود که شما حق ندارید از این تیم خوشحال باشید و آن‌ها هر جور که بلد بودند می‌خواستند شادی با این تیم را زهر کنند. ناراحتی بابت آن را هم گردن نظام بیندازند! 🔶 وطن‌دوستی ادعای وطن‌دوستی و ایران‌دوستی می‌کردند اما برای هر کس که رادیکال‌ترین شعارها را علیه ایران و وطن می‌داد کف و سوت می‌زدند. وطن چیزی نیست که بخواهی عوضش کنی و از تضعیفش خوشحال باشی. 🔶 کسی که با پرچم دشمن همیشگی ایران در سده اخیر شادی کند، از برد او در برابر ایران خوشحال باشد، قطعا وطن‌دوست نیست. نمی‌شود کودتای ۱۳۳۲ را فراموش کرد، نمی‌شود کاپیتولاسیون را فراموش کرد، نمی‌شود دوره دفاع مقدس را فراموش کرد، نمی‌شود تحریم‌ها را فراموش کرد، نمی‌شود جنایات این چهل و چند سال را فراموش کرد، نمی‌شود برجام را فراموش کرد، نمی‌شود شهادت حاج قاسم را فراموش کرد، نمی‌شود ... عزیز جان نمی‌شود با پرچم دشمن قسم خورده‌ات چرخ بزنی و وطن‌پرست باشی. 🔶 قانون‌گرایی گفتند قوانین ایران را قبول ندارند و همه جور بی‌قانونی کردند - که خود این موضوع بسیار جای تأمل دارد - اما اینکه به قوانین کشور دیگری مثل قطر هم بی‌احترامی می کردید، تهِ حرف شما را نشان می‌دهد. شما اصلاً الزامی به قانون ندارید، مهم نیست قانون کجا و چه چیزی باشد! طبق قوانین قطر هر گونه فعالیت سیاسی در جام جهانی ممنوع بود ولی شما مدام آن را زیر پا گذاشتید و به آن افتخار کردید!! و البته مظلوم‌نمایی بابت اینکه چرا بابت قوانین شفاف پیش‌گفته‌اش با شما برخورد می‌کند. دقیقاً شما به چه چیز اعتقاد دارید؟! بیایید روی همان صحبت کنیم ... 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
روح انگلیسی، دست ایرانی! 🔶 این چند روز دیدن خوشحالی و پایکوبی برای بُرد انگلستان و آمریکا دل بسیاری از ایراندوستان را آزرد. کوروش کبیر هم در آرامگاه ابدی آسوده نبود و تنش از این شدت وطن دوستی آریایی لرزید. اما باید پرسشی مطرح نمود و تاریخ این مملکت را مرور کرد. داد و فغان که از تاریخ دوریم. بیگانه با تاریخ بودن ما را به این روزها می کشاند. اگر تاریخ بخوانیم در صحنه های متعدد، در بزنگاه های مهم ایران با روحیه و جماعت "اجنبی پرست" مواجهه خواهیم بود. اجنبی پرستی چیزی فراتر و جلوتر از غرب زدگی است، یعنی غرب زدگی صد شرف دارد به اجنبی پرستی... در تاریخ ما، اجنبی پرست کم داشته ایم که امروز از برخی رفتارها متعجب شده ایم!؟ 🔶 آنچه باید توجه داشت این مطلب است: در دویست سال اخیر رجال بزرگ و شریف تاریخ مان از جناب امیرکبیر تا رئیسعلی دلواری ، میرزاکوچک خان جنگلی و مصدق، اگر ترور، حذف یا سرنگون شده اند، با برنامه ریزی، توطئه و سازمان دهی انگلستان بوده است اما مجری این اوامر یک سری ایرانی بوده اند! 🔶 یعنی روح انگلیسی با دست ایرانیان به ایران خیانت کرد. امیرکبیر را چگونه عزل و قربانی کردند؟ با دست کدام ایرانی؟ در نهضت جنگل، نفوذی ها چگونه به جان میرزا افتادند، برای سر او جایزه گذاشتند، با دست کدام ایرانی؟ مصدق و ملی شدن نفت با دست کدام ایرانی به شکست رسید؟ 🔶دست، دستِ ایرانی بود. مجری، مجریِ ایرانی بود. نوکر، نوکرِ ایرانی بود. قاتل، قاتلِ ایرانی بود. اما روح، روح انگلیسی بود. برنامه و توطئه، برنامه دولت انگلستان بود. حالا گروهی رشوه می گرفتند، گروهی پست مقام می گرفتند، گروهی هم نزده برای انگلستان می رقصیدند. 🔶 از نصرت الدوله، صارم الدوله بگیرید تا خائنان به ملی شدن نفت، همگی فارسی سخن می گفتند، رگ و ریشه ایرانی داشتند تازه اینان از رجال اشراف و بزرگان کشور بودند نه مردم عادی ... 🔶 هیچ جای تعجب ندارد. تاریخ ایران هر چه نداشته باشد. تا دلتان بخواهد پر از روح انگلیسی و دست ایرانی است! فقط رنگ و لعاب و ظاهرشان تغییر پیدا کرده است. 🔸 : علیرضا زادبر 🆔 @tahlil_shjr
سرش را بریدند ولی خون فوران نکرد!! مگر میشود؟ 🔶 هر سال برای میرزا کوچک خان می نوشتم، شاید ده پانزده سال پشت سرهم، در سالروز شهادت او برنامه داشتم اما امسال نه، هیچ برنامه ای، هیچ نوشته ای، وقتی دیدم بعد ۱۰۱ سال از شهادت او هنوز یک عده برای انگلیس کف می زنند! هنوز اجنبی پرست داریم! دلم نیامد روح میرزا را به امروز بکشانم. 🔶 همین میرزا قربانی دسیسه روس و انگلیس شد، در سرما یخ زد، وقتی سرش را بریدند خون فوران نکرد، بدن در سرما کاملا یخ زده بود، پیش از اینکه سرش را جدا کنند او از این جهان رخت بسته بود، درد کشیده بود، کیلومترها گائوک را به دوش کشید، از این دهات به آن دهات، در جنگل، بدون غذا راه میرفت. هرجا که به او پناه میدادن اگر قزاق ها و قشون رضاخان میفهمید آنجا را آتش می زدند تا کسی جرات نداشته باشد به کوچک خان یاری برساند. آن اوایل برای تخریب میرزا، انگلیسی ها گروهی راه انداختند تا روستاییان را شبانه غارت کنند، انبار برنج را بسوزانند، بعد که رعیت بی پناه معترض و عصبانی می شد، می گفتند بدستور میرزا آتش می زنند! چیزی شبیه به همان جمله: "کار خودشونه؟" عجب سلاج بُرنده ایست این جنگ روانی! 🔶 میتواند قهرمان را خائن، میتواند وطن دوست را وطن فروش، میتواند مقتول را قاتل، میتواند انسان شریف را بی شرف، میتواند مظلوم را ظالم معرفی کند، عجب سلاح پر دردی است این جنگ روانی! روح میرزا کوچک خان، روح رئیسعلی دلواری، روح امیرکبیر، روح قائم مقام، روح مجاهدین مبارز با اجنبی. 🔶 در تاریخ پر زخم، در تاریخ پر از وطن فروش این مملکت قرین رحمت، خدا کند به مانند تمام تاریخ این کشور، دشمن شاد نشویم. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr