نخبه انقلابی؛ نه متحیّر و نه خود امام پندار
✍️ نخبه انقلابی و حزب اللهی را چگونه باید شناخت؟ او حتما اهل ژرف اندیشی و تشخیص و صاحب نظر است. و چون معتقد به اصولی است که آرمان های مطلوب اوست، منتقد و مصلح هم هست. ارزیابی دارد؛ بی آن که اسیر جو زدگی و مشهورات تزریقی "غیر" شود. نقد می کند، بی آن که مختصات میدان را گم کند و اسیر خطای محاسبه مطلوب دشمن شود.
🔹بیش از آن که منتقد باشد، برای تحقق آرمان ها عمل می کند و مجال می آفریند. اصالت نقدی و اصالت شبهه نیست؛ اگر چه اهل پرسش است. تردید و تشکیک قاعده مند را ابزار و مسیری می داند برای تقویت یقین و اقدام خالصانه؛ نه این که اصالت شبهه ای باشد، متوقف بماند و ترمز خود و دیگران شود.
♦️انسانی که شبهه پیدا کرده، حرکتش کُند می شود. باید به همدیگر کمک کرد و پاسخ شبهات را یافت؛ در عین حال، همواره باید "غیرت" مرزبندی با "غیر متخاصم" را پاس داشت.
🔹تا این جا، طبیعی و سازنده است. آسیب آنجاست که فرد، میل مفرط پیدا کند شبهه بیاندوزد و همان ابهام و پرسش را جای دانش و پاسخ منتشر کند؛ اما اهتمام یا سعه صدر لازم را برای یافتن پاسخ نداشته باشند.
♦️مانند انسانی که اصرار داشته باشد در کانون میکروب ها و ویروس ها غوطه ور شود و تن به آداب پرهیز و پوشش محافظ مناسب یا تقویت و واکسیناسیون ندهد.
🔹نخبه مومن، برای شناخت موقعیت و مقدورات و محدودیت های جبهه خودی سخت می کوشد. شرایط همیشه جامعه مومن انقلابی -جامعه دارای آرمان و روحیه پیگری آن- شرایط جنگ و مجاهدت است. یا در حال دفاع از موجودیت و داشته های خود است، یا در حال تهاجم به دشمنان فضیلت ها.
♦️بله وسط جنگ هم که باید به خط دشمن زد، رزمنده متحیّر و شبهه دار پیدا می شود. باید برای گشودن گره ذهن همدیگر کمک کرد؛ اصلا دین برای تعمیق فکر هاست. در عین حال که همین، از سرعت و اولویت مواجهه با دشمن باز می دارد و گاه، جنگ پیروز را مغلوبه می کند؛ مانند شبهه دار شدن خوارج وسط صفّین.
🔹نمونه رزمنده متحیر، حارث بن حوط که در جنگ جمل به امیر مومنان (ع) گفت "آیا گمان می کنی من اصحاب جمل (اصحاب پیامبر ص) را گمراه می پندارم؟ امام فرمود تو پیش پای خود را نگریستی و به بالایت نگاه نكردى؛ پس حیران ماندى. تو حقّ را نشناختى تا اهلش را بشناسى، و باطل را نشناختى تا پیروش را بشناسى".
♦️حارث با وجود این پاسخ، در حیرت خود ماند و از سپاه امام جدا شدو بعدها به خوارج پیوست: انقلابی نماهای بدون امامی که در عین دینداری، پیاده نظام سپاه اموی شدند.
🔹امیرمومنان (ع) درخطبه 87 نهجالبلاغه و درباره «آنچه سبب هلاكت مى شود» فرمود «در شگفتم و چرا شگفت زده نباشم از خطاهاى فرقه هاى گوناگون كه هریك را در دین خود، حجّت و دلیلى دیگر است... یَعْمَلُونَ فِى الشُّبُهَاتِ وَ یَسِیرُونَ فِى الشَّهَوَاتِ... كَاَنَّ كُلَّ امْرِئٍ مِنْهُمْ إمامُ نَفْسِهِ. در شبهه عمل میکنند (باز نمی ایستند) و در مسیر امیال خود گام مىزنند. هر چه را بپسندند، معروف بدانند و هر چه را ناخوش دارند، منكر شمارند. در مسائل دشوار به خود پناه ببرند و در مبهمات به آراء خود تكیه کنند. #گویا_هر_یك_از_آنها_امام_خویش_است»!
♦️سلوک نخبه حزب الهی و اهل تشخیص، در میدان جنگ چگونه است؟ آقای رحیمپور ازغدی از شب عملیات والفجر 8 نقل میکند که شهید مزرجی به شهید شوشتری گفت:
✅ «امشب اگر عراقیها ما را نزنند، کوسه ها میزنند. اگر هیچ کدام نزنند، لای سیم خاردار و تله های انفجاری گیر میکنیم. با محاسبات مادی، امشب نمی توانیم از آب رد بشویم. من امشب وارد آب میشوم تا به امام در جماران خبر بدهند که #آقا_بچه_ها_به_عشق_تو_زدند_به_خط. دیگر مهم نیست آن طرف خط برسیم یا نرسیم. وظیفه ما وارد آب شدن است، بیرون آمدن دیگر در اختیار و وظیفه ما نیست؛ آن اش با خداست. خدای آن طرف اروند، خدای این طرف اروند است. اگر کسی این طرف قلبش آرام است، آن طرف می ترسد، توحیدش مشکل دارد».
🔹تهوّر، همان قدر ناپسند است که ترس. در جا زدن و انفعالِ از سر تحیّر، همان قدر ناپسند است که تاختن متهوّرانه و متحیّرانه، از سر ادعا اما فاقد راهنما. وقتی نقشه و فرمانده گم شد، شدت و سرعت حرکت، فقط بر میزان زاویه گرفتن از مسیر و مقصد می افزاید؛ یا رزمنده متحیّر را وادار می کند اشتباها به خطّ خودی بزند.
#محمد_ایمانی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌بازی کثیف سلبریتی ها و دولت برای فشار حداکثری به مردم!!!
🔥از اعدام نوید افکاری تا قتل رمینا اشراقی تا بقیه اتفاقات فضای مجازی، یک هدف را دنبال می کنند!!!
🎥استاد پورآقایی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همین تصویر دلیلیست بر اینکه پشت هجمههای قصاص نوید افکاری چه کسانی هستند!
ادای احترام مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین به نوید افکاری!
قاتل چو قاتل بیند خوشش آید🤦♂
#جریان_تحریف
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
ارتباط تنگاتنگ فضای مجازی با امنیت ملی(قسمت نخست)
✍ سید عليرضا آل داود
💠آمریکایی ها در اسناد متعددشان بر این موضوع تاکید دارند که تسلط بر فضای سایبر موجب تسلط بر جهان خواهد شد، طبق تجارب کشورهای پیشرفته آنان برای مقابله با تهدیدات و آسیب های فضای مجازی در لایه های زیر ساخت، خدمات، سرویس و محتوا اقدامات بسیار جدی انجام داده اند و این در حالی است که امروز داده های سایبری جهانی تبدیل به دارائی های آمریکایی ها و غربی ها شده اند.
💠امروز تسلط، اشراف، مدیریت و کنترل و اثرگذاری بر مخاطب یک موضوع جدی در فضای مجازی است و مهمترین راه علاج این وضعیت خطرناک همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز فرمودند راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.
💠تمام اسناد نشان می دهد فضای سایبر در آینده ای نزدیک تمام معماری فضای حاکمیتی جهان را تغییر خواهد داد و روی همه مدل های حکومتی در دنیا از جمله ما اثر خواهد گذاشت.
💠ما باید در داخل کشور در مباحثی مانند رگولاتوری کارهای بسیار جدی انجام دهیم، در سطح اتحادیه اروپا تمرکزشان برای مدیریت و کنترل شبکه بر رگولاتوری است یعنی با مقررات، ضوابط، قوانین و چارچوب مشخص فضای مجازی را مدیریت و کنترل می کنند.
💠پیام رسانها و شبکه های اجتماعی بستر انتشار شایعه و اخبار غلط در جامعه ما هستند، متاسفانه به دلیل رهاشدگی فضای مجازی داخل کشور و نبود اراده جدی از سوی برخی مسؤولان برای قانومند شدن این فضا، شبکههای اجتماعی و پیام رسانها به بستر اغتشاش آفرینی و برهم زدن امنیت روانی توسط سوادگران، مافیاها و مفسدان اقتصادی در کنار دشمن تبدیل شده اند.
🔻ادامه دارد 🔺
#سید_علیرضا_آل_داود
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
تحلیل سیاسی و جنگ نرم
ارتباط تنگاتنگ فضای مجازی با امنیت ملی(قسمت نخست) ✍ سید عليرضا آل داود 💠آمریکایی ها در اسناد متعد
ارتباط تنگاتنگ فضای مجازی با امنیت ملی (قسمت دوم)
✍ سید عليرضا آل داود
💠سایبر تروریسم تهدید جدی بر علیه امنیت ملی ایران اسلامی است، یکی از برنامه های گروهک های تروریستی مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران بهره گیری از فضای مجازی با هدف تنش افزایی، ایجاد بحران و شکاف میان سطوح جامعه و حاکمیت است.
💠بهره گیری منافقین از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پیام رسان ها مانند تلگرام و پراکسی های آن در راستای ناامن سازی فضای جامعه، شایعه سازی و ایجاد ناامنی روانی است که عملا بدلیل وجود فضای رمز شده مقابله و شناسایی آنان بسیار سخت، پیچیده و زمان بر است.
💠منافقین، سلطنت طلب ها و جریان نفوذ با پوشش کانال ها و صفحات طنز، سرگرمی، آشپزی در حال تلاش برای تغییر ذائقه، براندازی نرم انقلاب اسلامی و در تلاش برای بر هم زدن امنیت کشور هستند، وجود کانال های خاص مرتبط با سرویس های اطلاعاتی غربی که مروج اختلاف افکنی میان مردم و مسؤولان، قومی و تجزیه طلبی هستند در این فضا شرایط را به سمت نا امن شدن به پیش می برد و کشورهای غربی و جریان نفوذ با پوشش اینکه نباید با آزادی بیان مقابله شود دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.
💠رخنه و نفوذ به ساختارهای استراتژیک نظام در دستور کار سازمان های اطلاعاتی غربی با بستر فضای مجازی قرار دارد، رصد و جمع آوری اطلاعات یکی از مهمترین شاخص ها سایبر تروریسم است که این ماموریت مهم بر عهده آژانس امنیت ملی آمریکا است که مهمترین روش ها و مجاری جاسوسی گروه های تروریستی برای رصد، جمع آوری و تحلیل اطلاعات در محیط سایبر که به عنوان یکی از مهمترین شیوه های سایبر تروریسم بر ضد ما محسوب می شود شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پیام رسان های غربی مانند تلگرام و نسخه های فارسی آن، واتسآپ است.
💠برنامه بعدی دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای ایجاد و گسترش تنش های اجتماعی(جنبش های اجتماعی) متراکم و گسترده است، یکی از مهمترین مختصات سایبر تروریسم تمرکز بر تنشزایی چند بعدی در سطح قومی، فرقه ای و اجتماعی است که از مصادیق آن می توان به نقش شبکههای اینترنتی اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر در ایجاد، گسترش و انعکاس ناآرامیهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ اشاره کرد و حتی دولت آمریکا با هدف تنش سازیهای متراکم و گسترده از مدیریت سایتهای اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب درخواست کرد خدمات خود را بدون وقفه با تمرکز بر تحولات ایران ادامه دهند که خود بیانگر ارتباط تنگاتنگ محیط سایبر با امنیت ملی است
#سید_علیرضا_آل_داود
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴 دزد معتبر و دزد ضعیف!
🔹هلاک پیشینیان شما از آنجا بود که دزد معتبر را رها می کردند و دزد ضعیف را مجازات می دادند. پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) – نهج الفصاحه، جلد 1، صفحه 345
🔸گرداندن جمعی از اراذل و اوباش و اشرار در شهر برای له کردن غرور و بی آبرو کردن آنها، مجازات پسندیده ای برای کسانی است که با قمه و چاقو به زنان و دختران و مردم بی گناه حمله ور شده و خیابان ها را ناامن می کنند. اما به نظر نمی رسد این اقدام باعث خوشحالی مردمی باشد که تا حالا ندیده اند که مفسدین اقتصادی را همینگونه در کوچه و بازار بچرخانند تا رسوایشان کنند!
🔹وقتی مردم می بینند کسی همچون فاضل خداداد اولین رکورددار فساد اقتصادی(123 میلیارد تومان) اعدام می شود اما مرتضی رفیق دوست برادر #محسن_رفیق_دوست به حبس ابد و سپس بعد از سالها، حکم به 8 سال حبس تغییر می کند؛ وقتی خاوری یکی از متهمین فساد 3 هزار میلیاردی مثل آب خوردن از کشور فرار می کند و #مه_آفرید_امیرخسروی شبانه و بدون حضور مردم و دوربین ها اعدام می شود، چگونه خوشحال باشند؟
🔸وقتی مردم نمی بینند که #غلامحسین_کرباسچی، #شهرام_جزایری، #بابک_زنجانی، #محمدرضا_رحیمی، #مهدی_هاشمی، #حسین_فریدون، #مهدی_جهانگیری، #رسول_دانیال_زاده، #وحید_مظلومین، #احمد_عراقچی، #شبنم_نعمت_زاده دختر وزیر، #هادی_رضوی داماد شریعتمداری، #حسن_میر_محمدعلی داماد شمخانی و امثال هدایتی و رعیت و سایر مفسدان اقتصادی در هر استان و شهر، در خیابان ها گردانده شده تا بی آبرو شوند، آیا از گرداندن چند شرور(که مجازات رسوایی حقشان است) خوشحال می شوند؟
#داود_مدرسی_یان
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴 زنان، موتور محرکه عرصه مطالبه گری
🔺در اسلام زنان به اندازه مردان مسئولیت اجتماعی دارند و هیچ کس نگفته «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» خاص مردان است.
🔹انقلاب اسلامی یکی از باشکوه ترین صحنه های حضور تعیین کننده زنان در عرصه های سیاسی اجتماعی بود. تعیین کننده یعنی اگر زنان در این عرصه ورود نمی کردند، انقلاب نمی توانست نماد حضور و مطالبه ی همه ی مردم ایران باشد.
🔹در طول انقلاب تا به امروز هم زنان همواره در بزنگاه ها بوده اند و همپای مردان در تکالیف اجتماعی و سیاسی خود ایفای نقش کرداند. اما این بودنها گاهی درست دیده و تحلیل نشده و عده ای عمدا در ندیدن واقعیات جامعه ایرانی زیاده روی میکنند و حضور زن را در این جامعه هیچ می ببینند و تحقیر و تهمت را نثار شرایطی کنند که برساخته ذهنشان را موجب شده.
🔹در ازای آن عدهای برای دفاع از واقعیتها، از آن ور بوم افتادند و شروع کردند به تعریف جایگاههایی که نه تناسبی با مختصات زنانه داشت نه اصلا به حضور زن وابسته بود. زنان راننده تریلی و مکانیک و موتورسوار... مربوط به آن دوره اند.
🔹برخی هم به تاسی از سخیف ترین بخش های فرهنگ بی دستاورد غربی حضور زنان را حضوری برای رنگارنگی و چشم نوازی عرصه های شهری تعریف کرده و آنان را اسیر تارهای عنکبوتی ساخته شده توسط تبلیغات مدلینگ های اینستاگرامی و ماهواره ای و شرکت های تولید و فروش لوازم آرایش و ایده های هر روزه ی جراحان و انستیتوهای زیبایی کرده. همینقدر تحقیرآمیز!
🔹در میان این تعریفهای بافته شده با نخ مصنوعی حساسیت زا، عده ای البته راه خودشان را رفتند و در علم و هنر و ورزش و سیاست و فرهنگ و اقتصاد وامور خیریه... به جایگاه های خوبی رسیدند. اما خیلی اوقات خلاء ارائه الگوی کامل و امروزی شده و هویت ساز از زن مسلمان انقلابی مانع این شده که دختران ما بتوانند از ابتدای مسیر رشد، تصویر روشنی فراروی مسیر حرکت خود قرار دهند. مرز باریک بین نقش های همسری و مادری و خانه داری با حضور اجتماعی سیاسی و فرهنگی هم کار را سخت تر کرده و موجب افراط و تفریط ها می شود. حرف زدن درباره این مساله هم محدود است به تریبون ها و همایش ها و برنامه های مناسبتی و مقطعی. اگرچه خیلی ها در میان این همه تعریف متکثر و گاه متناقض راهشان را پیدا می کنند؛ اما ما نتوانسته ایم پشتوانه ای برای اعتماد به نفس حضور زنان در عرصه های جدیدی که جامعه به شدت به این حضور نیاز دارد را فراهم کنیم.
🔹القصه
دو سالی هست قلمم را که تا قبل از آن فقط در پژوهش های تربیتی به راه بود، به عرصه مطالبه گری و گاه سیاسی آورده ام. بارها به طعن و مستقیم به من گفتند اینجا محیط زنانه نیست و برگرد سر همان پژوهشگری سابقت و دنبال دردسر نباش و...
🔹گاهی بحث کردم و گاهی هم واقعا دستم از استدلال خالی میشد. چون نمی توانستم نیاز به حضور زنان در این عرصه ها را برایشان دقیق تصویر کنم.
🔹حالا اما محکم می گویم فضای مطالبه گری امروز از جهاتی به انقلاب 57 شباهت دارد. در انقلاب اگر زنان حضور نداشتند، هیچ کس نمی توانست ادعا کند انقلاب خواست همه ی ملت است و دست انقلاب در دفاع از جمهوریتش خالی می ماند. امروز که رهبر انقلاب پرچم مطالبه گری را به دست جوانان انقلابی داده و تاکید کرده آن را زمین نگذارند تا بدست دیگران نیافتد، جبهه حق به حضور همه (اعم از زن و مرد) نیاز دارد که اگر ملک مطالبه گری و عدالتخواهی فقط به نام مردان سند خورد، چطور می توان ادعا کرد همه جامعه ی انقلابی پای کار آمده اند؟
🔹قطعا این نکته با در نظر گرفتن ضرورت اولویت دادن به ایفای نقش های خاصی ست که اگر زن انجام ندهد، هیچ کس دیگر نیست که آن بار را به دوش بکشد. ایفای درست و دقیق و کامل نقش همسری، فرزند آوری و مادری که جایگزین ندارد.
🔻معتقدم آمدن ما زنان به این عرصه نه فقط برای افزودن سیاهه سپاه مطالبه گری که برای تقویت موتور محرک این جریان و پرکردن خلاء ها و اصلاح برخی افراط و تفریط ها ضروری ست و از این جهت بر این عرصه منت داریم. به این میدان آمده ایم و ان شاالله فقط با پیروزی یا شهادت خواهیم رفت.
📝 #رها_عبداللهی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
#داده_کاوی
⭕️ نگاهی به موج توییتری #تحریم_ورزش_ایران
⬅️در پی اجرای حکم «قصاص نفس» نوید افکاری به اتهام قتل این روزها شاهد پیگیری روایت «فشار بر ایران با بهانههای مختلف» و هدایت هشتگ BanIRSports4Navid, #نوید_افکاری از سوی جریانات رسانهای خارج از کشور و برخی گروههای خاص سیاسی با هدف فعال کردن تمام امکانها جهت تنگ کردن عرصه بر ایران هستیم؛ هشتگی که موج تازهای را در امتداد هشتگ قبلی یعنی #نوید_افکاری ایجاد کرده و در صدر توجههای داخلی و بینالمللی قرار گرفته است.
📈طبق رصد دیتاک از بستر توییتر خیز این هشتگ البته از روز پیش از اعدام نوید افکاری آغاز شد و گزاره «کشتیگیر» بودن این فرد از هفتهها قبلتر در قالب برخی عبارات و جملات در شبکههای ماهوارهای فارسی زبان و ابتدا از سکوی بی بی سی مطرح و سپس توسط رادیو فردا به نقطه اوج خود یعنی اصابت با افکار عمومی رسید. از دو هفته پیش از اجرای حکم نوید افکاری در کنار روایت سازیهای رسانهای و ایجاد جریانات تحریف که اتفاقا ۵۷۴۶۵ توئیت با این هشتگ منتشر شده است، سعی در ایجاد دوگانهها، قطبیسازیها و انحراف افکار عمومی از موضوع اصلی به موضوعات فرعی آنهم با توسل به عناوین و گزارههای تحریککننده احساسات بودیم.
🗓نوید افکاری از روز ۲۱ شهریور ماه یعنی یک روز پیش از قصاص، دیگر یک هشتگ صرف و تلاش برای فراری دادن مجرم از مجازات نبود، این هشتگ در پازل رسانهای تنظیم شده تنها حکم پله نخست برای پیگیری سایر سناریوها از جمله در ابتدا تحریم کشتی ایران، بعد تحریم ورزش ایران، فشار بر دستگاه سیاست خارجی کشور دنبال شد و امروز، همان سکوی ابتدایی مطرح کننده نجات کشتیگیر ایرانی، پا را فراتر گذاشته و مروج، تهییج کننده و تشویقکننده مردم به اقدام علیه کشور شده است.
🔹این روایت یا توسل به تکنیکهای رسانهای و طرح شبهاتی تحریککننده و اساسا در پارهای موارد غیرقابل راستی آزمایی و طرح نکاتی تحریف شده که قابل برداشت چندگونه از سوی افکار عمومی هستند، با شفافیت در راستای تهدید و تحدید هر چه بیشتر علیه ایران اقدام میکند.
🔹اما نکته جالب توجه اینکه علیرغم برخی همنواییهای داخلی با هشتگ #اعدام_نکنید، هشتگ تحریم ورزش ایران در فضای شبکههای اجتماعی با همراهی داخلی مواجه نشد. این نکته حائز اهمیت است که این عدم همنوایی نشانگر اعتراض و انتقاد به یک حکم و عدم مشارکت با اقدام علیه کشور و هویت ایرانی است. نکتهای که پیام دقیقی برای خارج از مرزها داشته و در عین حال به مسوولان گوشزد میکند میتوان با عنایت به همین نکته مهم و دمیدن بر روح ملیگرایی، میدان نبرد را به نفع خود تغییر داد.
🔹در تبیین و تشریح گزارهها با عنایت به دادهکاویها، رسیدن به راهکار یا شناسایی زنجیره موجها، در ترسیم نقشه راه مبتنی بر واقعیات تاثیر قابلتوجهی دارد.
📊 اما دادهها و اطلاعات چه میگویند؟
بر اساس بررسیها این موج موضوعی که براساس ۹۴۷ پست در ساعت صورت گرفته است، توسط ۳۹.۱ هزار کاربر پیگیری شده و تعداد توئیتهای منتشر شده در این زمینه در بازه زمانی ۱۳ الی ۲۳ شهریور ۳۱۸٫۳ هزار توئیت بوده است که ۲۸۸٫۵ هزار کاربر با ریتوئیت کردن محتواها، با آن همراهی کردهاند، همچنین این موضوع در قالب ۸۴۴٫۲ هزار لایک نیز همراهی شده است.
📈 نقطه اوج استقبال و توجه کاربران از این موضوع مربوط به بازه زمانی ۲۱ الی ۲۳ شهریور ماه بوده است. یعنی این موج فارغ از اینکه پیشتر بهصورت گذرا مطرح شده بود، اما از روز پیش از اجرای حکم نوید افکاری آغاز و تا روز پس از اجرای حکم در صدر توجه فضای توئیتر بوده است.
🔹در این زمینه هشتگ BanIRSports4Navid با ۱۰۰۵۴۷ توئیت، جریان تحریف با ۵۷۴۶۵، نوید افکاری با ۴۰۳۶۲ و NavidAFkari با ۷۰۶۲ توئیت پنج هشتگ مورد توجه فضای توئیتر بوده است.
🔹بررسی نشان میدهد در کنار این هشتگ ها، استفاده از عناوینی همچون «ورزشکار ایرانی»، «اعدام ورزش ایران»، «اعدام جهان پهلوان ایرانی»، «پهلوان ایرانی را بیگناه کشتند» و ...موجب برانگیختگی احساسات شده است که البته مخاطب داخلی با روندپژوهی دادهها و هشتگ های پیشین در همین رابطه، با این جریان رسانهای همراهی نکرده است.
🔹رویه رسانهای موجود و تحریم ورزش ایران بهعنوان پله دوم برای نیل به کلان روایت ناکارآمدسازی ایران، یکی از روشهایی است که در عملیات روانی #حرکت_از_پلهدوم محسوب میشود؛ یعنی بیان واقعه از میانه ماجرا؛ شروع روایت از یک واقعه بدون بیان ریشه و رعایت سلسله علت و معلولی آن. تحریف واقعیت و طرح گزارههای فرضی ذهنی و تمسک به کانال انحرافی برای گمراهسازی مخاطب.
✍🏻به قلم #معصومه_نصیری، کارشناس و مدرس سواد رسانهای
موسسه داده کاوی دیتاک
@asrehooshmandi
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔸فلسفه سواد رسانه ای اعاده عدالت است
🔸جنگ واقعی در فضای مجازی امروز تلاش برای تغییر واقعیت ها است
🔹برخی فکر می کنند سواد رسانه ای یعنی فرق خبر و مصاحبه .یا فرق فرمت های مختلف یک عکس.
🔹سواد رسانهای یعنی بدانیم محتوایی که میآید از چه سکویی پرتاب شده و کجا فرود میآید؛ یعنی ناعدالتی را در متن روشن کنیم؛ رمزگشایی و واکاوی کنیم..من انرا اعاده عدالت می نامم
بین سواد رسانه ای و سواد دیجیتالی تفاوت بسیار است.
🔹سواد رسانه ای الزاما دانش بکار گیری ابزارهانیست. وبلاگ باز کردن و نوشتن آکنون راحت است. سواد رسانه ای دسترسی به پدیده های نوین نیست. همچنان که بین سوشال مدیا و سوشال نتورک تفاوت است سوشال مدیا میتواند رسمی باشد ولی سوشال نتورک، هرگز.
🔹متأسفانه کلمات در عرصه فضای مجازی به سهو یا به سبب بیاطلاعی، به جای یکدیگر به کار برده میشوند. شبکه اجتماعی سوشال نتورک است و رسانه اجتماعی سوشال میدیا جنگ واقعی در فضای مجازی برای تغییر واقعیت است.
🔹الان کشورها دو چهره دارند؛ یکی روی زمین و یکی تصویر فضای سایبریشان. شما کشوری مثل کره شمالی را ندیدید اما به واسطه تصویری که رسانهها از کره شمالی ساختهاند از آن میترسید.
از لیبی می نرسید .الان مرکز خبر قم نیست نیویورک است ....
✍️#دکتر_یونس _شکرخواه
@asrehooshmandi
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴 ربیعی: "نگران ماشهای هستیم که با بیدقتی در کشور چکانده شود."
پ ن:ربیعی امنیتی بوده؛ میفهمد وقتی تعبیر "ماشه" را بکار میبرد یعنی هم جلوی موجِ روز افزونِ انتظارِ انتقام سخت حاج قاسم میایستد و هم به طرف خارجی پیام دهد که اگر"مکانیسم ماشه" فعال شد، از دولت ایران بخاری بلند نمیشود!
#علی_قلهکی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ضرب و شتم در شبکه من و تو !
💢 یکی از کارشناسان شبکه من و تو که بارها مواضعی علیه این شبکه و به دفاع از ایران پرداخته بود مورد ضرب و شتم عوامل شبکه قرار گرفت.
🔸 او با انتشار ویدئویی در توئیتر نوشت: الان وسط برنامه رو به رو به من حمله فیزیکی کردن و چند نفری ریختن سرم و الان هم دارن تحویل پلیس می دهندم باطری ندارم و فعلا بازداشت در شبکه من و تو هستم
🔸 دکتر مجید تفرشی، تحلیلگر سیاسی ساکن لندن در این باره نوشت:
اصلا علاقه ای به صحبت درباره منوتو ندارم. چند بار دعوتم کردند برای شرکت در برنامه هایشان که نپذیرفتم. دلیلش هم عمدتا شخصیت نازل این شبه شبکه بود. امروز صبح ظاهرا وسط ضبط برنامه، مدیر و مسوولان گردن کلفت شبکه، با بازگشت به سوابق درخشان بزن و بکوب خود، #فربد طلایی را کتک زده اند.
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi