دیدار و همنشینیِ برخی خواص با فتنه گران!
آیا سیاست رهبرانقلاب درباره فتنه گران سال 88 تغییری کرده است؟
✍️بصائر
💥برخی مخاطبان گرامی این صفحه با ارسال عکس دیدار برخی از منصوبین و منسوبین رهبرانقلاب با سید محمد خاتمی پرسیدند:
"آیا ممکن است ایشان بدون اجازه رهبر انقلاب با خاتمی همنشین شده باشند و با او خوش و بش کنند؟"
و سپس نتیجه گرفته اند که احتمالاً سیاست نظام درباره مواجهه با فتنه گران سال ۸۸ تغییر یافته است.
پاسخم این است:
🔰در مواجهه با «متشابهات» باید به «محکمات» رجوع کرد. به عبارت دقیق تر راه «تحلیل صحیح متشابهات»، «رجوع به محکمات» است.
کار اشتباه افراد منصوب رهبرانقلاب را باید با محکمات رفتاری و گفتاریِ پرتکرار رهبرانقلاب تحلیل کرد.
🔰حال به چند مورد از محکمات رهبر انقلاب درباره فتنه سال ۸۸ اشاره می کنیم:
✅ ایشان بارها اعلام کردند که فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است و عاملان آن را افرادی "نانجیب" توصیف کردند که نظام را تا لبه پرتگاه سوق دادند.
✅ ایشان بارها و بارها بر یادآوری و گرامیداشت حماسه ۹دی که پادزهر فتنه ۸۸ بود تاکید کرده اند.
✅ ایشان خاتمی را "باغی انقلاب" خواندند و شرط پذیرش ایشان برای ملاقات را (مطابق آیات ۱۵۹ و ۱۶۰ سوره مبارکه بقره) توبه علنی و اصلاح عملی دانستند.
✅ وقتی خواهر سید محمد خاتمی در سال ۹۳ از دنیا رفت، ایشان در رفتاری معنادار، بجای پیام تسلیت به خاتمی، خطاب به مادرش پیام تسلیت صادر می کند و هنگامی که در سال ۹۴،مادر سید محمد خاتمی از دنیا رفت، ایشان بجای پیام تسلیت به خاتمی، خطاب به مردم اردکان پیام تسلیت فرستادند.
✅ ایشان در ماههای اخیر نیز هیچ موضع گیری و یا رفتاری که نشان دهنده عقب نشینی ایشان از این مواضع صریح و محکم باشد، ابراز نکرده اند.
✅ همچنین طبق بیان خود رهبرانقلاب، مواضع علنی و غیرعلنیِ ایشان هیچ تنافی و تعارضی با هم ندارند.
🔰 با وجود اینهمه محکمات پرتکرار و معنادار در گفتارها و رفتارهای رهبرانقلاب باید گفت قطعاً دیدار با سید محمد خاتمی و روی خوش نشان دادن به او (از سوی هرکسی که باشد)، وقتی او هیچ «عذرخواهیِ علنی» و «اصلاح عملی» نکرده، مورد رضایت رهبر انقلاب نیست.
🔰 ملاقات با خاتمی به معنای تایید فتنه ای است که هم شکاف های اجتماعی و خانوادگی عمیقی را در جامعه ایران به وجود آورد و هم موجب طمع دشمن برای وضع تحریم های سنگین و بی سابقه و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم گردید و هم موجب ریخته شدن خون جوانان بسیجی و انقلابی در کشور شد.
دیدار با عاملان اصلی فتنه و روی خوش نشان دادن به آنها، پایمال کردن خون این شهداست.
به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇
@tahlilisiyasiseraat
چرایی موضع گیری تازه روسیه در مورد آرتساخ
✍احسان موحدیان
💥بخشی از سخنان لاوروف پس از نشست سه جانبه دیشب با وزرای خارجه باکو و ارمنستان به شرح زیر بود:
طرف ارمنی لزوم متقاعد کردن ارامنه قره باغ کوهستانی را درک می کند تا در اسرع وقت با نمایندگان آذربایجان برای توافق بر سر حقوق ناشی از قوانین مربوطه و تعهدات بین المللی (در این مورد آذربایجان)، از جمله کنوانسیون های متعدد برای حمایت از حقوق اقلیت های ملی، موافقت کنند.
طرف آذربایجانی آماده است به مردم ساکن در خاک خود به صورت متقابل همین تضمین ها را ارائه دهد. ارمنی ها در مورد اعمال تمامی کنوانسیون ها در مورد شهروندان ساکن در جمهوری ارمنستان آماده اند همین کار را انجام دهند.
-------------
📍وقتی دولت ارمنستان از تعلق آرتساخ به باکو میگوید، روسیه هم که برای دورزدن تحریمهای غرب و فروش نفت با علیف دست به یکی کرده و از طرف دیگر قصد دارد پلتفرمهای مذاکره غرب در اروپا و آمریکا را به خصوص برای علیف خنثی و غیرجذاب کند، صراحتا میگوید ارامنه قره باغ کوهستانی باید با باکو مذاکره کنند تا حقوقشان حفظ شود و در مقابل از حق بازگشت آذربایجانی ها به قره باغ کوهستانی دفاع می کند.
روسیه که خود را مالک بی چون و چرای قفقاز جنوبی و آسیای میانه می داند، بازی خطرناکی را آغاز کرده که مشخص نیست در پایان به نفع خودش تمام خواهد شد یا خیر.
نتیجه این روند، تغییر کامل بافت جمعیتی قره باغ کوهستانی یا ارتساخ به نفع باکو و اخراج و نسل کشی ارامنه خواهد بود. در این شرایط خلا خطرناکی در این منطقه شکل می گیرد که ناتو، صهیونیست ها و ترکیه برای پرکردن آن و تهدید منافع ایران، روسیه و چین نهایت استفاده از آن را خواهند کرد. البته روسیه به علت غرور و اعتماد به نفس بیش از حد تصور می کند قادر به مقابله با این تهدیدات است، اما مشخص نیست شرایط آن گونه که روسیه می خواهد رقم بخورد!
بارها هشدار دادم که ایران نباید در قفقاز دنباله روی سیاست های روسیه باشد و اتخاذ سیاست مستقل قفقازی برای ایران ضروری است. تازه ترین اقدام روسیه در این منطقه صحت نظر من را ثابت می کند. در عین حال به نظر می رسد ایران تلاش موثری برای تاثیرگذاری بر پلتفرم روسی مذاکرات برای تامین منافع خود نیز انجام نداده که اگر این طور بود شاید لاوروف در مورد قره باغ کوهستانی موضع دیگری می گرفت.
از سال گذشته بود که آذربایجان به بکار بردن اصطلاح آذربایجان غربی را برای ارمنستان آغاز کرد تا این مسئله جا بیفتد که باکویی هایی که در دوران اتحاد جماهیر شوروی در ارمنستان زندگی می کردند باید به خانه هایشان بر گردند.
علاوه بر این اخباری منتشر شد دال بر اینکه ناظران اروپایی در مناطق مختلف سیونیک در حال پرس و جو از مردم در خصوص مناطقی هستند که قبلا آذریها در آنها زندگی می کردند و به گونه ای در حال سرشماری هستند.
رژیم علیف حق حیات ارامنه آرتساخ را به بازگشت آذریها به ارمنستان گره زده و ظاهرا روسیه و غرب در این زمینه مخالفتی با علیف ندارند. با توجه به رویه دولت پاشینیان، شانس زیادی برای نجات ارامنه آرتساخ باقی نمانده است.
به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇
eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
4_5800692807463078700.mp3
10.83M
#امید_خیمه_ها
#باب_الحوائج
🏴 #تاسوعای_حسینی
به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇
@seraat_tahlil_siyasi
@tahlilisiyasiseraat
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قیام امام حسین (ع) به خاطر اختلاف خانوادگی با یزید !!!!
✔️در کلیپ فوق پاسخ شبهه ذیل را داده ایم :
" یزید و حسین پسرعموی هم بودند . علی و معاویه هم پسرعمو بودند . کربلا هم جنگ خانوادگی و قبیلهای بر سر قدرت بود "
به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇
eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
4_5915875326306553704.mp3
6.71M
مکن ای صبح طلوع...
🏴 #شب_عاشورا
به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇
eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
خروش حسین، خاموشی مردم:
مرگ محافظهکاری، ماندگاری انقلابیگری
✍مهدی جمشیدی
۱. نمیتوان از عاشورا گفت و روضۀ جزئیّات گدازنده را شنید اما از «تنهایی» و «غربت» حسینبنعلی - علیهالسلام- پرسش نکرد. مردمانِ مسلمان آن روزگار از قیام حسین، بیخبر نبودند؛ نه از قیام او، نه از حقانیّت و فضیلت او. شاید راه او را باور نداشتند و شاید با وجود باور به انتخاب دشوار او، نتوانستند مخاطرۀ همراهی با او را بپذیرند و در منازعۀ میان عقل اینجهانی و عشق آنجهانی، هودار هوس خویش شدند. هرچه که هست، حسین در طول دوران امامت خویش، تنها توانست هفتاد و اندی را با خود در کربلا همراه کند. دیگران یا در جبهۀ مخالف او بودند یا بیطرفان و خاموشانی بودند که سر به مرداب زندگی خویش فرو بردند و او را در آن معرکۀ تاریخی، تنها و بییاور نهادند. اما چرا حسین، «تنها» ماند؟ چرا جامعۀ اسلامی که پنجاه سال بیشتر با رحلت رسول اکرم فاصله نداشت، جانب او را نگرفت؟ اگرچه پس از کربلا، غوغاها و قیامها و طغیانها برخاست، امّا مسأله این است که چرا در آن «لحظۀ تاریخی» که او پرچم اعتراض و مقاومت برافراشت، نه فریادی به حمایت از او، سکوت سنگین را شکست و نه شمشیری در کنار او از نیام سر بر کشید؟! درد و داغ غربت و تنهایی حسین، کمتر از شهادت او نیست.
۲. در میانۀ این ابتلاء عظیم، بسیارند آنان که نه در این سو بودند و نه در آن سو، امّا در آن زمانه بودند و میتوانستند حسین را در کربلا تنها نگذارند؛ حتّی به بهای جان خویش، امّا چنین نکردند و اندکی بیش زندگیکردن را بر این «همراهی مؤمنانه» ترجیح دادند. آنان، سالیانی بیشتر زیستند و طعم لذایذ دنیا را چشیدند، امّا حیاتشان، بیاثر و خنثی بود. مردگانی بودند که زندگی را در «تنفّس در اکنون» میدیدند و شهامت دستکشیدن از اکنون را برای آفریدن یک «تاریخِ جدید» نداشتند. کوتهاندیشانی که خواستهها و تمنیّاتشان، از زندگی روزمرّهاشان فراتر نمیرفت و دینداری را به بازی دنیا گرفته بودند و تاب زیان را نداشتند. نبرد نابرابر کربلا، حاصل کنارهگیریِ انبوهِ مردمانِ مسلمان از این نزاع تاریخی بود، وگرنه تقدیر دیگری رقم میخورد و عالَم اسلامی به سوی دیگری روانه میشد. مردمان، حقّ را شنیدند، امّا به یاریاش نشتافتند و باطل را دریافتند، امّا در برابر آن صف نکشیدند. همگان، نظارهگر و خاموش ماندند و حسین در تراکم سکوت اینان، به مسلخ رهید و جرعۀ زهرآگین غربت را نوشید و زخمهای بسیار چشید.
۳. عاشورا، آداب شوریدن است و ازاینرو، نقطۀ مقابلِ «بیتفاوتی» و «انفعال» و «نظارهگری» است. عاشورا، رسم خروشیدن و جوشیدن میآموزد و «محافظهکاری» و «مصلحتاندیشی» را بدنام و منفور میسازد. در منطق عاشورا، باید از همهچیزِ خویش گذشت و فانی در حقّ شد؛ باید به بیابان بلا رفت و در گرداب خون، غوطهور شد؛ باید تمام محاسبههای معطوف به خود را کنار نهاد و به حکمِ عقل سرخ، دل به دریای شمشیر سپرد؛ باید آداب عافیّت را نادیده انگاشت و هزینۀ گزاف مقاومت را پراخت؛ باید میان تسلیم و مرگ، از جان گذشت و با زندگی در سایۀ حقارت، بدرود گفت. عاشورا، یک قاعده است نه یک استثناء؛ یک منطق است نه یک مورد؛ یک فلسفه برای حیات است نه یک داستان گزنده برای گریستن؛ یک تاریخ مستمر است نه یک امر تاریخیشده.
۴. سرانجام، حسین در سال شصتویک هجری رفت و اینان – مردمانِ مسلمان آن روزگار - ماندند، امّا نه! اگر همۀ زمانها عاشورا و همۀ زمینها کربلاست، پس باید گفت حسین ماند و اینان رفتند. قافلۀ حسین از حرکت بازنایستاده است و همچنان در متن تاریخِ «حیاتِ باطنیِ انسان»، سیر میکند و تکرار میشود و حماسهها و خیزشها و صیرورتهای قدسی میآفریند. این او بود که به تاریخ، معنای تازه بخشید و در این امتداد، خوبان هر نسل و عصر را از تاریکخانۀ تعلّقاتِ زندگی برگزید و به قافلۀ جریانمند خویش افزود. او در دل تاریخ قدسی، جاریست؛ همچون چشمهای زلال، میجوشد و جان اصحابِ حقیقت را سیراب میکند. تاریخ حسین، تاریخِ در سایه نیست، بلکه معنی حیات است و غایت آن. غیر از آن، هرچه که هست، بیش از لایههای ظاهری و نمودهای پوشالی نیست. و این مقاومت و ایستادن و انقلابیگری و دل به دریای موّاج حادثه سپردن است که تاریخ میآفریند، نه محافظهکاری و مصلحتاندیشی و تسلیم و هراس. محافظهکاران از زمانۀ خویش فراتر نمیروند و در فردای تاریخ، به شمار نمیآیند.
به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇
eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
#بورس
✍دکتر رضا غلامی
💥راهاندازی بورس بین الملل برای کشوری که از وجود 4 نرخ ارز، تورم بالا، بی ثباتی در اقتصاد کلان و وجود دشمنانی بشدت فعال و مشتاق در ایجاد یا تشدید بی ثباتی، رنج میبرد، مثل این است که در ارتفاع بسیار بالا در بدنه هواپیمای درگیرِ طوفان که با موشکی تعقیب میشود، سوراخی هم ایجاد کنی.
#بیت_کوین
💥حیات بیت کوین و چیزهای مشابه آن، به غیرقابل رصد بودن تبادل آنها در کنار وجود محیطهای بی ثبات و ناامن است.
مشتریان آنها هم عمدتاً قاچاقچیان، اختلاس گران، خارج کنندگان سرمایه و تروریستها هستند. البته برخی سفته بازان هم علاقمند به موج سواری در فضای متلاطم اقتصادی هستند.
به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇
eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
شیعه زدایی و تحریف شیعه در آذربایجان
✍شیخ توحید ابراهیمی
💥شیعهستیزی، شیعه زدایی و تحریف شیعه اعم از سکولار سازی، درباری سازی شیعیان در آذربایجان یک توهّم توطئه نیست بلکه یک برنامه ترکیبی دشمن و صهیونیستها در آذربایجان است که از سال 1996 میلادی طبق یک برنامه مدون آغاز شده است.
🔹 اگر ما کار نکنیم، کم کاری بکنیم و یا سطحی و کم عمق کار کنیم، مقابله و مبارزه و تبیین نکنیم مثل طول تاریخ تشیع که شیعه زدایی در سرزمین های مختلف مانند سوریه و ترکیه و مصر و... اتفاق افتاد که اکثرا یا علوی یا تبدیل به فرقههای انحرافی و یا به تدریج تغییر مذهب دادند، اتفاق خواهد افتاد و تاریخ تکرار خواهد شد.
🔹 خداوند چک سفید امضا به هیچکس نداده است، کار نکنیم شیعه را در محلول مسیحیت، وهابیت و... حل خواهند کرد. دشمن برنامه دارد این هدف دشمن غیر قابل انکار است. دشمن در آذربایجان تا 2030 برنامه شیعه زدایی و به اقلیت تبدیل کردن شیعه را دارد، میخواهد ترکیب بافت مذهبی جمیعت آذربایجان را برهم بزند و برای همین دارد سی سال ترکیبی کار میکند.
🔹 دشمن برای این هدف شیطانی تنها از دریچه مذهب وارد نشده است، بلکه از دریچه تمدنی، تحریف هویت، جعل تاریخ، ایرانستیزی، از دریچه فشار اقتصادی، مدارس غیرانتفاعی و مهاجرپذیری و کوچ شیعیان و... وارد شده است.
چونکه شیعیان بزرگترین خطر برای صهیونیستها و تنها مانع بزرگ در راستای اجرای اهداف شوم آنها است.
شیعیان از دید دشمن در آذربایجان یک پایگاه مردمی و قدرت بازدارندگی بالقوه بزرگ برای جمهوری اسلامی بودند که در صورت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت آنها تبدیل به قویترین بازوی جمهوری اسلامی ایران میگشتند.
برای همین هم در دهه 70 شمسی حیدر علیاف بر سر عدم تقویت و توانمندسازی شیعیان و عدم صدور اندیشه انقلاب اسلامی با دولت آقای رفسنجانی توافق کرد. فیلم اعتراف وزیر خارجه وقت دولت آذربایجان در این موضوع موجود میباشد.
🔹 اولین قدم را هم در این راستا حیدر علیاف بعد از دیدار با نتانیاهو در سال 1996 میلادی برداشت و دهها هزار خانواده اهل سنت را از ازبکستان به آذربایجان منتقل کرد و حدود 3 میلیون شیعه را برای یک تکه نان آواره کوچه، بازارهای روسیه و اروپا شرقی کرد که فرزندان آنان اکثرا زبان مادری را فراموش و در محلول مسیحیت حل شدهاند.
علیرغم تمام این مسائل و تهدیدات دشمن اگر ما با توکل به خداوند و بر اساس فطرت و تبیین درست مکتب حسینی به میدان بیاییم و بعد تمدنی، تاریخی و هویتی را رها نکنیم، مطمئن باشید برنامههای دقیق دشمن با محاسبات اشتباه روبرو خواهد شد، چونکه الله پشتبان این حرکت خواهد بود، چونکه فطرت و اصالت این ملت بر پایه محبت اهل بیت میباشد.
🔹 ولی اگر به جای اینکه مانند گام دوم انقلاب اسلامی برنامه داشته باشیم، بشینیم بگوییم که وعده الهی به نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است و ظهور نزدیک است و به بهانه امید به خدا شعار بدهیم که دشمن نمیتواند شیعه زدایی کند و خداوند نخواهد گذاشت و توجیهاتی مانند این... خواهیم دید که دشمن شیعه را به اقلیت رسانده است و کم کاری و سطحی نگری ما باعث به ثمر رسیدن اهداف شوم دشمنان در قفقاز و آذربایجان شده است.
🔹 هدف استکبار جهانی و صهیونیستها در آذربایجان تبدیل این کشور به مستعمره نوین و پیچیده و بزرگترین پایگاه صهیونیستها در سطح منطقه است که شیعیان و مسلمانان آنجا را سپر بلای خود و قرآن سر نیزه معاویه های زمان بکند و ما را با ظاهرسازی و تنش و روابط مدیریت شده... دچار تصمیمسازی و تصمیمگیری و محاسبات اشتباه قرار دهد. دشمن میخواهد آذربایجان اوکراین قفقاز و ترکیه لهستان منطقه بشود...
📌دشمن میخواهد به کمک عوامل خود در داخل و افرادی که اعتقاد قلبی به آرمانهای انقلاب ندارند ما را در این مسئله سرگردان کند و ما به جای اینکه دست در دست هم داده و با این روند سی ساله و تنشزایی و مدیریت تنش و روابط, صهیونیستها در قفقاز مقابله کنیم، یکدیگر را متهم به تنشزایی بکنیم و سی سال اقدامات ضد ایرانی، ضد شیعی و ضد انسانی رژیم حاکم و وابسته در آذربایجان را نادیده بگیریم و جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و مقاومت را مسبب وضع موجود دانسته و در عدم سازش با رژیمی که خود اختیاری در تصمیمگیری ندارد متهم بکنیم.
🔹 صهیونیستها میخواهند ایران در قفقاز کاملا دستش خالی باشد و هیچ پایگاه مردمی و قدرت بازدارندگی در زمینه رسانه، دیپلماسی و غیره نداشته باشد تا حتی توافقی مثل توافق با رژیم آل سعود رقم نخورد و صرفا تامین منافع ایران در حد مناسبات محدود تجاری باقی بماند. دشمن میخواهد با از بین بردن تمام فاکتورهای بازدارنده طبق روال همیشگی توافقات مابین با کارشکنی وقیحانه طرف مقابل نقض شود و انتظار هیچ واکنش خاصی را هم نداشته باشد.
eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
دنبال نفوذی می گردید؟
✍محمد صادق کوشکی
💥آقایی که کنار مولوی عبدالحمید نشسته، جلیل رحیمی نماینده فعلی مجلس(عضو کمیسیون امنیت ملی) است .
▪️جلیل رحیمی اولین نفر از مسئولین ج.ا.ا بود که روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ پرچم خونخواهی "نحسا" را بلند و کبریت آشوب سال گذشته را کشید! (البته همان روز در همین کانال درباره اش گفتیم و گوش شنوایی نبود...)
▪️بررسی مواضع این فرد در سال گذشته، میزان نفرت او از نظام و انقلاب و مقدار ارادت او به مولوی عبدالحمید را نشان می دهد!
▪️طبیعی است که دختر چنین فردی، علنی و بدون ترس، نسبت به شیعیان ابراز تنفر کند !
▪️خدا می داند طی ۴ سال گذشته چه میزان از اسرار نظامی و امنیتی کشور در اختیار جلیل رحیمی بوده!
🔹سوال اول : چگونه صلاحیت این فرد از سوی هیات نظارت و دستگاههای امنیتی تایید شده ؟
آیا شورای نگهبان نباید روش خود برای تشخیص صلاحیت نامزدهای مجلس را اصلاح کند؟
▪️چرا جناب قالیباف و اطرافیانشان که ریزترین نقدها به رئیس مجلس را با دقت رصد و مورد هجوم قرار می دادند، در برابر رفتارهای ضدامنیتی این فرد ساکت بوده و از طریق قانون و آئین نامه ، مانع رفتارهای او نشدند؟
آیا رئیس مجلس در خصوص صیانت از قوه مقننه در برابر اقدامات چنین نمایندگانی مسئول نیست ؟
▪️آیا این فرد با این حجم از اطلاعات، فردا روزی، همسایه "رجب مزروعی" یا "فاطمه حقیقت جو" نخواهد شد؟
🔹 سوال دوم: به نظر متولیان امنیت کشور با وجود چنین افرادی در ساختار حاکمیت، باز هم نیاز است که با اقدامات فنی و اطلاعاتی در پی عوامل سرویس های متخاصم باشیم؟
eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi