eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.1هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎉 از حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام روایت شده است که چون آن حضرت متولّد شد، بت‌ها که بر کعبه گذاشته بودند، همه بر رو درافتادند و چون شام شد، این ندا از آسمان رسید که: جَاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ البَاطِلُ إنَّ البَاطِلَ كانَ زَهُوقاً 🎉 و جمیع دنیا در آن شب، روشن شد و هر سنگ و کلوخی و درختی خندیدند و آنچه در آسمان‌ها و زمین‌ها بود، تسبیح خدا گفتند و شیطان گریخت و می‌گفت: 🎉 بهترین امّت‌ها و بهترین خلائق و گرامی‌ترین بندگان و بزرگترین عالمیان، محمّد است صلی الله علیه و آله. 📚 منتهی‌الآمال، شیخ عبّاس قمی، ج ۱، ص ۲۸ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
🌸 شیخ احمد بن ابیطالب طبرسی در کتاب احتجاج روایت کرده است از امام موسی بن جعفر (ع) که چون حضرت رسول (ص) از شکم مادر بر زمین آمد، دست چپ را بر زمین گذاشت و دست راست را به سوی آسمان بلند کرد و لب‌های خود را به توحید به حرکت آورد 🌸 و از دهان مبارکش نوری ساطع شد که اهل مکه، قصرهای بصری و اطراف آن را که از شام است، دیدند و قصرهای سرخ یمن و نواحی آن را و قصرهای سفید اصطخر فارس و حوالی آن را دیدند 🌸 و در شب ولادت آن حضرت، دنیا روشن شد تا آنکه جنّ و انس و شیطان ترسیدند و گفتند در زمین، امر غریبی حادث شده است و ملائکه را دیدند که فرود می‌آمدند و بالا می‌رفتند فوج‌فوج و تسبیح و تقدیس خدا می‌کردند. 🌸 و ستاره‌ها به حرکت آمدند و در میان هوا می‌ریختند و این‌ها همه، علامات ولادت آن حضرت بود. 📚 منتهی‌الآمال، شیخ عبّاس قمی، ج ۱، ص ۲۸ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
✨ ابن بابویه و قطب راوندی روایت کرده‌اند که از حضرت امام زین العابدین (ع) پرسیدند که امام بعد از تو کیست؟ فرمود: محمّد باقر که علم را می‌شکافد شکافتنی ✨ پرسیدند که بعد از او امام که خواهد بود؟ فرمود: جعفر که نام او نزد اهل آسمان‌ها صادق است. گفتند: چرا بخصوص او را صادق می‌نامند؟ و حال آنکه همه‌ی شماها صادق و راستگویید؟ ✨ فرمود که خبر داد مرا پدرم از پدرش رسول خدا (ص) که آن حضرت فرمود چون متولّد شود فرزند من جعفر بن محمّد بن علی بن الحسین (ع) او را صادق نامید ✨ زیرا که پنجم از فرزندان او جعفر نام خواهد داشت و دعوی امامت خواهد کرد به دروغ از روی افتراء و او نزد خدا جعفر کذّاب افترا کننده بر خداست. 📚 منتهی‌الآمال، شیخ عبّاس قمی، ج ۱، ص ۷۵۰ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)