eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 🌺 صاحِبنا [م ح م د] ابن الحسن العسکری (عَجّل الله تَعالَی فَرَجهُ الشّریف) حجّت آل محمّد (صَلّیَ الله عَلَیهِ وَ آلهِ وَ سَلّم) صاحب زمان و خلیفه‌‌ی رحمان، امام و مولای‌‌مان فرزند حسن عسکری (علیه السّلام) است؛ که خدای فرَجَش را نزدیک بگرداند. ➖ سنّش در هنگام وفات پدر بزرگوارش پنج سال بود، لیکن خداوند در این سنّ اندک، او را رحمت و فصل الخطاب عنایت فرمود و آن حضرت را آیتِ عالَمین قرار داد. 📗 منبع: فضایل و سیره چهارده معصوم، علامه حسن‌‌زاده (ره)، صفحه ۴۹۷ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌸🌹🍃🌹🌸🍃
روز ولادت امام حسین(ع).mp3
15.29M
♦️(ع)♦️ 🔸 روز ولادت امام حسین علیه السلام ۱۳۸۶ 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ 🔹دی وی دی شماره ۵ ( DVD 5 ) - بخش ولادتها 💠نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی (کتب،صوتی و تصویری،عکس و...) ✳️مجموعه فرهنگی قائم( عج ) آمل: 43266835-011 ⭕️ آدرس کانال در ایتا : https://eitaa.com/ghaem256 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی (رضوان الله علیه) : 💠 سخن در انواع عدیده(= بسیار، زیاد) بودنِ ادراکات است. این عنوان، اَعنی انواعِ عدیده بودنِ ادراکات، جدّاً باید محفوظ باشد. ♻️ حال گوییم مثلاً اِبصار(= دیدن) نوعی از انواعِ احساس و ادراک است. آیا اگر مُبْصَر(= شیءِ دیده شده) از روزنه‌‌ای و (یا) سوراخِ سوزنی مرئی شود؛ (= دیده شود) به صِرف این‌که از سوراخ و روزنه، مرئی شده است و مُبصَر محدود و مُقیّد گردیده است، دو نوع احساس، یعنی(دو نوع) اِبصار(= دیدن) است یا یک نوع است؟ 💠 باید گفت یک نوع احساس به نام اِبصار است. هرچند یکی مُوَسّع(= وسیع) و دیگری مُضَیَّق(= تنگ، محدود) است. ♻️ و همچنین اِبصارهای بَصَرِ قوی و ضعیف. (دیدن و بیناییِ چشم قوی و چشم ضعیف) 💠 همچنین معنای مطلق و معنای مُقیّد، هردو یک معنی‌‌اند جز این‌که یکی مُقیّد و محدود است و دیگری مُطلق و مُرسَل. ♻️ اطلاق و تقییدِ معنی موجب دو نوع ادراک نمی‌‌گردد هرچند به وسیله‌‌ی دو آلت و دو قوّه بوده باشد. فَافْهَم! 📘 منبع: هزار و یک نکته، ۵۱۵ صفحه ۲۷۶ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌷🌹🍃🌹🌷🍃
🌷حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ▪️ادامه‌‌ی باب معاصی جوارح هدایت هفتم، ترک گناه و انجام واجب اساس دین است 🌸 اما فرج، آن را از هر آنچه خداوند حرام کرده است، محفوظ بدار. و از مصادیق این آیه‌‌ی قرآن باش که در مورد مؤمنین فرمود: 🍀 والَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ، إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ (مؤمنون/۷) 🌸 البته به حفظ عورت نمی‌‌رسی جز اینکه چشم را از نگاه کردن، و قلب را از اندیشه، و شکم را از پرخوری و غذای شُبهه‌‌ناک محافظت نمایی. 🍀 اینها به عنوان محرّکاتِ شهوت و محلّ غرس و کاشتنِ شهوت به حساب می‌‌آیند. ➖ اما دو دست 🌸 آن دو را حفظ کن از اینکه بخواهی به وسیله‌ی آنها مسلمانی را بزنی، و یا مال حرامی را بخوری. 🍀 با به وسیله‌‌ی آنها فردی از خلق را بیازاری. و یا به آنها در امانتی خیانت کنی، و یا چیزی را که جایز نیست به گفتار درآید، بنویسی. 🌸 زیرا قلم هم یکی از زبان‌‌ها خواهد بود. پس قلم را هم حفظ کن از آنچه را که واجب است زبانت از آن محافظت گردد. 📗 منبع: ، صفحه ۲۷۵، ۲۷۶ ، راه نجات ، ترجمه متن کتاب شریف « منهاج النّجاة » ملامحسن فیض کاشانی 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌺🌸🍃🌸🌺🍃
13.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ ۲۶♦️ 🌷 مولودِ موعود است . 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
♦️ ۲۶♦️ 🌷 مولودِ موعود است . 🔸 ما در مثل امشب و فردا یا هر وقت دیگری می‌توانیم به این مولود قسم بدهیم، به این کسی که تولّد یافته است به نام حسین بن علی، اللّهمّ إنّى أسألُكَ بِحَقّ المَولودِ فِی هَذا الیَومِ المَوعُود، 🍃 بارالها! بحقّ این فرزند به دنیا آمده‌ای که از قبل وعده داده شد او به دنیا می‌آید، 🔹این‌ها وعده‌های خاصّ الهی است، ما وعده داده‌ایم که یک شخصیّتی مثل حسین بن علی را متولّد کنیم، این شاکله نظام هستی است، یعنی عظمت خلقت عالم در این است که خدای متعال وعده داده است ،من که این عالم را خلق کرده‌ام برای این خلق کرده‌ام به شما وعده می‌دهم یک کودکی در این عالم خلق کنم به نام حسین بن علی (ع) 🔸 کأنّه اگر حضرت آدم بگوید : بارالها! چرا خلقم کرده‌ای، به او بفرماید : وعده من برای این است می‌خواهم یک حسین نامی، آینده به دنیا بیاید، این "یَوم" یعنی روز سوم شعبان، یک "یَومُ المَوعُود" است، یعنی روز وعده داده شده‌ای است، 🔹 از قبل وعده داده‌اند که یک مولودی در این موعود به دنیا می‌آید، این مولود ِموعود است، یعنی یک فرزند به دنیا آمده‌ای است که این فرزند وعده داده شده بود و خدا هم « إنّ اللّهَ لایُخلِفُ المیعَاد » ، هرگز خدا به وعده‌هایی که داده است تخلّف نمی‌کند. 🔸 این معلوم است یک وعده تکوینی است، یک وعده حقیقی است، یک وعده‌ای است در متن نظام خلقت تکوین نهفته است، چرا عالم را خلق کرده‌ایم؟ برای اینکه می‌خواهیم ما چنین مولودهایی را در زمان‌های موعود خلق کنیم، 🔹در آخر این دعا هم می‌فرماید : که چرا او به شهادت رسیده است؟ یکی از لطایف و فلسفه شهادت حسین بن علی چیست؟ حسین به دنیا آمده است روز سوم شعبان، چرا او به دنیا آمده است؟ آورده‌ایم که تا در یک روزی به نام روز عاشورای سال ۶۱ هجری به شهادت برسد، « المَوعُودُ بِشَهَادَتِه قَبلَ استِهلاله » ، 🔸 خدایا تو را بحقّ این فرزندی که وعده داده‌ای که او را متولّدش کنی امّا چه وعده‌ای داده‌ای؟ وعده داده‌ای در همین روز سوم شعبان، که داری ولادتش می‌دهی، وعده داده‌ای به شهادتش، که شهید بشود. 🔹 بعد در ادامه می‌فرماید که این شهادت، این کشته شدن، اینجور زجر کشیدن ،چه ثوابی دارد؟ در ادامه می‌گوید : « المُعَوَّضِ مِن قَتلِه، أنَّ الأئمَّةَ مِن نَسلِه وَ الشِّفَاءَ فِی تُربَتِه وَ الفَوزَ مَعَه فِی أوبَتِه و الأوصیاء مِن عِترَتِه بَعدَ قَائمِهِم وَ غَیبَتِه حتّی یُدرِکُوا الأوتَار وَ یَثْأرُوا الثّار وَ يُرضُوا الجَبّار. » 🔸 اجر شهادتت هم این است که کلّ امامان بعد از تو از نسل تو باشند؛ نه از نسل امام حسن با اینکه امام حسن هم شهید می‌شود امّا اینجا حرف تعبیر به قتل است نه مسموم. 🔹 امّا حرف قتل است، نتیجه این می‌شود ؛ نتیجه شهادت روز عاشورا، اجرش این است که ۹ امام بعد از اینکه آخرینشان قائم آل محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم است، از نسل این آقا بیایند. 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹