فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 این "آیتالله عظمیها" خطرناک هستند!
🔸حجتالاسلام حامد کاشانی
#تشیع_انگلیسی
کانال 🇮🇷 خبر فوری 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2624126997Cb43dcd7772
13901006_3818_64k.mp3
1.96M
📣📣📣پست ویژه
⚠️⚠️⚠️خواص مقصرند!!!
♨️جرئت نکردن یعنی ترجیح دنیا بر دین
👈خواص ترجیح دهنده دنیا
✅پ.ن: آفتی که امروزه در بین خواص حوزوی است از جنس ترجیح دنیا بر دین است؛از قبیل👈ترس از قطع شدن شهریه بخاطر زدن حرف حق، ترس از دست دادن پست و مقام!!!، ترس از بین رفتن محبوبیت و...
🔸به خودمان بیاییم و جرئتِ مقابلِ ظلم و ظالم ایستادن را کسب کنیم.
#خواص_مقصرند
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روضهخوانی آیتالله جنتی در رثای حضرت قاسم بن الحسن(ع)
#محرم
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
⚫️عبرتهای عاشورا /شریح قاضی
◾️▪️امام خامنه ای: تاریخ مىنویسد: «مسجد کوفه مملو از جمعیتى شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند.» چرا چنین شد؟ بنده که نگاه مىکنم، مىبینم خواصِ طرفدارِ حقْ مقصرّند و بعضىشان در نهایتِ بدى عمل کردند. مثل چه کسى؟ مثل «شریح قاضى». شریح قاضى که جزو بنىامیّه نبود! کسى بود که مىفهمید حق با کیست. مىفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتى «هانى بن عروه» را با سر و روى مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیلهى او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.
◾️▪️ابن زیاد ترسید. آنها مىگفتند: «شما هانى را کشتهاید.» ابن زیاد به «شریح قاضى» گفت: «برو ببین اگر هانى زنده است، به مردمش خبر بده.» شریح دید هانى بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانى به شریح افتاد، فریاد برآورد: «اى مسلمانان! این چه وضعى است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمىآیند مرا از اینجا نجات دهند؟! مگر مردهاند؟!»
◾️▪️شریح قاضى گفت: «مىخواستم حرفهاى هانى را به کسانى که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آنجا حضور داشت و جرأت نکردم!»
◾️▪️«جرأت نکردم» یعنى چه؟ یعنى همین که ما مىگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام مىداد، تاریخ عوض مىشد.
◾️▪️اگر شریح به مردم مىگفت که هانى زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به اینکه عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها مىریختند و هانى را نجات مىدادند. با نجات هانى هم قدرت پیدا مىکردند، روحیه مىیافتند، دارالاماره را محاصره مىکردند، عبیداللَّه را مىگرفتند؛ یا مىکشتند و یا مىفرستادند مىرفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیهالسّلام مىشد و دیگر واقعهى کربلا اتّفاق نمىافتاد! اگر واقعهى کربلا اتّفاق نمىافتاد؛ یعنى امام حسین علیهالسّلام به حکومت مىرسید. حکومت حسینى، اگر شش ماه هم طول مىکشید براى تاریخ، برکات زیادى داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
◾️▪️ اى شریح قاضى! چرا وقتى که دیدى هانى در آن وضعیت است، شهادتِ حق ندادى؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهندهى دنیا بر دین، همین است.
بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسولالله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴عاشورا سیاسی است یا غیر سیاسی؟
🏴 اگر امام حسین علیه السلام فقط احکام می گفت، کربلا اتفاق می افتاد؟
🏴 توزیع قمه توسط سفارت انگلیس !
🏴 هیئت ما علمش سنگین تر است!
🔸استاد رحیمپور ازغدی
کانال 🇮🇷 خبر فوری 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2624126997Cb43dcd7772
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مهدی نصیری: «امر به واجبی که 60 درصد مردم به آن واکنش نشان بدهند، اشتباه است»😳
✅پاسخ علامه مصباح یزدی به مغالطه مهدی نصیری :
👈برخی معتقدند اگر «معروف» به معنای شناختهشده است، معنای امربهمعروف این خواهد بود که مردم نخست باید آن را درست و بهخوبی بشناسند و بعد به آن امر کنند. این اعتقاد، نوعی #مغالطه است. درست است که معنای لغوی «معروف»، شناختهشده است، اما این واژه اصطلاحات دیگری نیز دارد. معنای لغوی «معروف»، که معروفِ به کفر را نیز دربر میگیرد، ربطی به معنای اصطلاحیِ آن در عبارت امربهمعروف ندارد.
👈یکی از دلالتهای «معروف» که دایره معناییِ آن قدری تنگتر از معنای لغویاش است، چیزی است که عقلا آن را خوب میدانند. این اصطلاح هنگامی بهکار میرود که عقل قادر باشد خوبی یا بدی چیزی را درک کند؛
💥ولی معروف در محیط دینی چیزی است که در دین بهعنوان خوب شناخته میشود؛ هرچند همه عقلا خوبیِ آن را درک نکنند. منکر هم در محیط دینی به معنای چیزی است که در دین بد قلمداد میشود، هرچند همه خردمندان آن را بد ندانند. آنچه دین خوب تلقی میکند و انجام آن را واجب میداند، باید به آن امر کرد؛ خواه مردم آن را بشناسند، خواه نشناسند...حضرت شعیب علیه السلام لازم میدید به چیزی امر کند که خداوند میپسندد و از چیزی نهی کند که خداوند ناروا میداند؛ خواه مردم معروفِ دینی را معروف بدانند، خواه منکر.(بنابر آیۀ 87 سورۀ هود مردم کار خود را بد نمیدانستند.)...
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخ شیخ علی جمعه، مفتی اعظم سابق الازهر مصر به شبهه سلفیها درباره توسل به اباعبدالله الحسین (علیه السلام)
کانال 🇮🇷 لطیفه حلال 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3540451341C466d1824a0
11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بخشی از روضهخوانی مرتضی وافی در حضور رهبری
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
آیت الله کشمیری ره: "لاحول و لا قوه الا بالله" روزی صد مرتبه چنان چه در روایت آمده هفتاد نوع #بلا را از انسان دور می کند که آسان ترین آن غم و اندوه است.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
آیت الله سعادت پرور ره: اى عزيزان من! اصل و ريشه اخلاق حسنه را در توحيد و يكتا پرستى مىتوان يافت و همچنين دورى از صفات سيّئه را، اما اين توحيد و يكتا پرستى بايد از مرحله علم بگذرد و به مرحله شناسایی برسد.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
آیت الله سعادت پرور ره: اى عزيزان من! اگر مرجع تقليد مردم شديد، آن چنان كنيد كه سرور شما على (ع) مىكرد، اگر نمىتوانيد، بدانيد لياقت مرجعيت را نداريد، نمىگويم شما على (ع) شويد بلكه مىگويم مرحله نازله اعمال على (ع) را نسبت به تابعينش انجام دهيد.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
آیت الله سعادت پرور ره: اى عزيزان من! در عين اين كه بايد به اقتضاى حال كار كرد تا عمل را قوّه آن باشد كه حركتى به شما دهد، امّا بايد اين را هم دانست كه دست شيطان قوى و نفس تنبل [مىباشد] گاهى شود حال عبادتى نباشد، [ولى] چون وارد آن شويد، حال پيدا شود [و] معلوم گردد كه مانع [چه] بوده.
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536