eitaa logo
معاونت تهذیب استان آذربایجان غربی
232 دنبال‌کننده
759 عکس
410 ویدیو
69 فایل
أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنْ إِصْلَاحِ نَفْسِه‏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی سپاه 🔹سپاه پاسداران موفق به پرتاب موشک بالستیک دوربرد از ناو جنگی شهید مهدوی شد و موشک‌های جدید عماد و حاج قاسم و خیبرشکن از این ناو جنگی شلیک شدند. 🔹این موشک‌ها شبیه‌ساز بزرگترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را با موفقیت منهدم کردند. ┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄ 🇮🇷@gooninews
آرامش دشمن؛کم‌ترین اثر رای ندادن امام سجاد علیه السلام: وَ اِعْلَمْ أَنَّ أَدْنَى مَا كَتَمْتَ وَ أَخَفَّ مَا اِحْتَمَلْتَ أَنْ آنَسْتَ وَحْشَةَ اَلظَّالِمِ بدان كمترين چيزى كه كتمان كردى و سبكترين چيزى كه بر دوش گرفتى، اين است؛ «كه وحشت ستمگر را به آرامش تبديل كردى». 📖 تحف العقول، ص ۲۷۵ وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٖ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِۦ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّكُمۡ وَءَاخَرِينَ مِن دُونِهِمۡ لَا تَعۡلَمُونَهُمُ ٱللَّهُ يَعۡلَمُهُمۡۚ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَيۡءٖ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ يُوَفَّ إِلَيۡكُمۡ وَأَنتُمۡ لَا تُظۡلَمُونَ (انفال، ۶۰)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 شهر را تخریب کردند ولی ایمان مردمش را نه 🔹 اقامه نماز جماعت توسط نمازگزاران در مسجد الهدی شهر رفح @Fars_plus
اشتباه بزرگ تاریخی : اشتباه بزرگ شیعیان در سال ۶۰ و ۶۱ هجری ، این نبود که در مقابل سپاه امام حسین(ع) ایستادند و اینکه در سپاه إبن زیاد و پسر سعد بن ابی وقاص حضور داشتند* در تاریخ نیامده است که از شیعیان مشهور کسی در جنگ علیه امام حسین (علیه السلام) شرکت کرده باشد. ▪️اما ... اشتباه بزرگ و غیرقابل جبران شیعیان این بود که نماینده امام را رها کردند و تنها گذاشتند. با این عنوان که : مگر مسلم ابن عقیل معصوم است که به همه دستوراتش عمل کنیم !! با این عنوان که : تو دستور مستقیم جهاد و ایستادن در مقابل دشمن را نداری !! با این عنوان که : او جوان است و تجربه ندارد . با این عنوان که : فقط امام معصوم میتواند حکم جهاد صادر کند . با این عنوان که : ما منتظر می‌مانیم تا امام معصوم بیاید و آن گاه برای او جان خواهیم داد . راست هم می‌گفتند ، جان میدادند. اما قتلگاه "عین الورده" و توابین کجا ! و کربلا کجا ؟ ... با همین شک و شبهه ها نماینده امام را تنها گذاشتند و شد آنچه میدانید ... و قرن هاست عبرت نگرفته ایم ! هنوز می‌شنویم که: مگر ولی فقیه معصوم است ؟! هنوز می‌شنویم که: می مانیم تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاید و برایش جان خواهیم داد . اهل کوفه نبودن یعنی : تا وقتی حسین (علیه السلام) نیامده ، مسلم ولی امر است . ▪️   : «توابین» وقتی آمدند که فايده نداشت توابین وقتی که باید می آمدند نیامدند وقتی آمدند که کار تمام شده بود! عزیزان بیایید مثل توابین نباشیم اماممان اکنون به ما احتیاج دارد ▪️ توابین کسانی بودند که جان خود را برای علیه السلام فدا کردند و شهید شدند اما اشکالشان این بود که جان‌فشانی شان "به موقع" نبود. لذا اثر کارشان یک هزارم کار شهدای کربلا نشد. اگر آنها همان جان‌فشانی را در زمان ورود حضرت به کوفه انجام می‌دادند چه بسا "مسیر تاریخ" عوض می‌ کشت. این یعنی هر حرکتی "در زمان خودش"  مهم است. ▪️در این زمان : شاخص ما  " " است. نه جلوتر برویم و نه عقب‌تر «وَ اللَّازِم لَکُم لاحق» 🔸 ان‌شاءالله همه ما جزو لازمین این مسیر باشیم و وظیفه‌مان را «به‌ موقع» انجام بدهیم. @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 مگر یک نفر در مجلس چه کار میتواند بکند؟ امام خمینی (ره) با بیان این روایت تاریخی و مهم، پاسخ میدهد. 🔹 نکته ای که نشان میدهد رای دادن درست ولو به یک نفر، چه آثاری بر کشور خواهد داشت.
. ⁘ مـن‌ رأی مـی‌دهـم! ⁘ ∞ این جمله، " کد اعلام رای دادن " ، برای شکست فتنه و افزایش خشم دشمنان است. ∞ پس همه‌ی ما با دلیری و شجاعت اعلام می‌کنیم: ∞ ما رأی میدهم!! ﴿ .. وَ لاَيَطَئُونَ مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ ... إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ﴾ ✧ هيچ گامى كه موجب خشم كافران مى‌‏شود برنمى‏‌دارند مگر اينكه به خاطر آن، عمل صالحى براى آنها نوشته مى‌‏شود. ◌ توبه، ۱۲۰ 💢 با در انتخابات و انتخاب فرد شایسته، زمینه ساز ظهور رهبر الهی و عدالت گستر باشیم، ان شاءالله @hadithnet | معارف حدیث
طرح ولایت ۱۴۰۳ زمان برگزاری: ۱تیرماه ۱۴۰۳ به مدت ۴۰روز مکان برگزاری دوره: مشهد مقدس زمان ثبت نام: ۵ اسفندماه لغایت ۱۰فروردین ۱۴۰۳ Www.Login.ismc.ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab
هرکس برای خویش پناهی گزیده است ما در پناه مهدی آل محمدیم ولادت مولا صاحب الزمان مبارک
معاون تهذیب حوزه های علمیه مطرح کرد؛ 🔺انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! ▫️برخی اساتید درس خارج حوزه گمان کرده‌اند که از مقدسات در تشویق مردم به انتخابات سوء استفاده شده و نام دین و قرآن و اسلام و امام زمان بیجا و ناروا به انتخابات گره خورد است و از شنیدن اینکه «حضور در انتخابات، واجب شرعی و اجرای فرمان امام زمان است» انگشت به دهان شده‌اند و اشاره کرده‌اند «انتخابات یک امر عقلایی است و هیچ جای دنیا در انتخابات از دین مردم مثل مسیحیت و یهودیت و اسلامیت مایه نمی گذارند». 🔹معلوم نیست تصویر این اساتید از دینداری چیست؟ آیا دینداری فقط نماز و روزه و تلاوت قرآن و زیارت اعتاب مقدسه است؟ انتظار می‌رفت اساتید بزرگ حوزه علمیه تصویر کاملی از مسلمانی داشته باشند و دینداری را به مناسک عبادی محدود و به گوشه مساجد محصور نفرمایند. ▫️استاد محترم؛ آیا جهاد امیرالمومنین دینداری نیست؟ آیا صلح امام حسن دینداری نیست؟ آیا سخنرانی‌های توفنده امام حسین علیه‌السلام بر علیه دستگاه خلافت یزید دینداری نیست؟ آیا مبارزه شورانگیز امام رضا علیه‌السلام که طاغوت زمانه خود را به ستوه آورد و به شهادت آن حضرت منتهی شد دینداری و مسلمانی نیست؟ آیا زندگی انقلابی همه پیامبران خدا که به حکم کریمه «و کذلک جعلنا لکل نبی عدوا» جریان کفر و شرک را در مقابلشان قرار داد و برایشان دشمن درست کرد دینداری و مسلمانی نبود؟ آیا تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبران بزرگ الهی دینداری نبود؟! متن کامل: 🌐 https://v-o-h.ir/?p=44408 ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
🔴تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی پس از شرکت در انتخابات 🔹انتشار به مناسبت فرارسیدن ایام انتخابات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ ┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄ 🇮🇷 @gooninews
📸 صف رای جالب مردم در یخ‌بندان
🖼 در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست @Farsna
♨️سیر ایجاد تذبذب در یک استاد جوان حوزوی 🔻یکی از شاگردان سابق قسمت اول بنده از ابتدای دهه نود وارد مؤسسه‌ای شدم که با نام و شعار تمدن‌سازی خود را معرفی می‌کرد و داعیه فقاهت و تمدن‌سازی داشت؛ بسیار ایده‌آل‌گرایانه در اندیشه پرورش مجتهد تمدنی -نه مجتهد صرفا احکام فردی- طی ۵ یا نهایت ۶ سال بود؛ در مذمت علمای سلف و کوتاهی ایشان در مبارزه با طاغوت -طی سالیان متمادی مخصوصا دو قرن اخیر- سخن‌فرسایی می‌کرد؛ کتب فقهی و اصولی رایج را مصداق تضییع عمر طلبه می‌دانست و با اینکه بسیار در مؤسسه گفته می‌شد کلاسهای متداول فقهی-اصولی را هم ببینید و با دروس خود مقایسه کنید، اما آنچنان جو منفی نسبت به دروس و اساتید حوزه در آن مؤسسه بود که کمتر کسی رغبت حضور در دروس مرسوم را داشت. اکثر طلابی که جذب مؤسسه می‌شدند با این نگاه وارد می‌شدند که اینجا داعیه تحول مطلوب حوزوی که مد نظر امامین انقلاب هست را دارد؛ اصلا تبلیغات مؤسسه بر همین مبنا و منوال بود. مدیر مؤسسه جوانی حوزوی و خوشفکر و تا حدی تیزهوش بود که خالصانه و مجاهدانه می‌خواست به اهداف خویش برسد؛ اما برخی ویژگی‌های شخصیتی باعث شد آرام‌آرام طلابی که گرد او جمع آمده بودند یکی‌یکی و بعدتر گروه‌گروه از اطراف وی متفرق شوند و او را با اندیشه‌های خویش تنها بگذارند. این ویژگی‌ها بر اساس شناخت چندساله از ایشان که مورد تأیید دیگر دوستانم نیز هست عبارتند از: 1⃣ عجول‌بودن بر اساس روحیه پردغدغه‌ای که می‌خواست به انقلاب خدمت کند، سرمایه‌ها و فرصت‌های زیادی را تلف‌شده می‌دید و تحمل ازدست‌رفتن بیش از اینِ فرصت‌ها را نداشت. می‌خواست هرچه زودتر حوزه متحول شود، نظامات فقهی اصولی طراحی شود، علوم انسانی اسلامی شود و حتی یک روز هم بعد از این ۴۰ سال تلف نشود؛ ولی این حلم را نداشت که حتی علوم انسانی مسموم و پرمفسده‌ی غرب آرام‌آرام و به تدریج طی چهارصدسال شکل گرفت؛ نه دفعتا و دستوری. 2⃣ ضعف در مبانی از همان ابتدا ایشان شبهات متعددی به رهبری و انقلاب و نظام داشت؛ شبهاتی که با مطالعه برخی کتب سودار و مستندهایی مثل بی‌بی‌سی و بعدها همنشینی با امثال مهدی نصیری و ... روزبروز تقویت و ریشه‌دارتر هم شد. اما در دوگانگی بین انقلابی‌ماندن یا مغلوب شبهات شدن، آن روز چهره انقلابی وی غلبه داشت و امروز بعکس.... 3⃣ ورود در مسائل متنوع سیاسی مسائل سیاسی را بسیار بسیط و خطی می‌دید و تحلیل می‌کرد، همین باعث می‌شد با توهم فهم مسائل سیاسی، به تحلیل وقایع بپردازد؛ و با انضمام روحیه عجولانه‌ای که داشت درنتیجه در مسائل و وقایع گوناگون سیاسی اجتماعی ابراز نظر یا انتشار بیانیه‌های سیاسی داشت. 4⃣ عدم انتقاد‌پذیری شاگردان حلقه اول او که در کارهای فکری و اجرایی مؤسسه به او کمک می‌کردند، بزرگترین و بهترین حامیان دلسوز وی بودند؛ که اتفاقا همان‌ها زمینه‌های مطرح‌شدن وی در قم و تهران و فضای مجازی را مطرح کردند و فضا را مهیا ساختند برای تبدیل‌شدن او به یک چهره علمی رسانه‌ای حوزوی. غالبا همین حلقه نزدیک وی مانع انتشار بسیاری از واکنش‌های «عجولانه، احساسی، رنگارنگ سیاسی، عدالتخواهانه‌ و در عین حال ناپخته یا غیرمربوط به وظیفه او» بودند. کم‌کم وزن انتقادات از وی که بین همین حلقه شاگردانش بالاتر گرفت و شنیدن این حرف برای ایشان سنگین بود که: «شما اصلا شناخت دقیق و درستی از فضای پیچیده سیاسی ندارید و جریان‌های سیاسی اجتماعی را خیلی بسیط و سطحی می‌بینید و از عمق و پیچیدگی آنها بهره‌ای ندارید و مطالعه‌ای هم نداشته‌اید» بر همین اساس عذر افراد دلسوز و نزدیک خود را خواست؛ برای اینکه به تعبیر خودش دیگر با این حرف‌ها (انتقادات) تحقیر نشود. 5⃣ روحیه فردی و تشکیلات‌گریز انضمام موارد فوق باعث شد تا این روحیه در وی جلوه کند که ایشان در مؤسسه و اقداماتِ حوزوی-اجتماعی و سیاسی خویش صرفا می‌خواهد فکر و سلیقه‌ی خودش حاکم باشد و دیگران فقط اجراکننده‌ی افکار و عقاید وی باشند؛ همین امر هم روز بروز وی را بین دوست‌دارانش منزوی‌تر کرد تا جایی که بازوان قوی خویش را برای همیشه از دست داد! 6⃣ نخبگی نارِس وی خود را نخبه می‌دید؛ هوش بدی هم نداشت؛ اما آفت مهمی که مبتلابه نخبگان هست و در بسیاری از نخبگان -اگر علاج نکنند- محسوس است این است که چیزی که می‌فهمند را خیال می‌کنند حرف آخر و حقِ مطلق است. همین هم منجر به بروز آفات دیگری در فرد می‌شود... ادامه دارد....👇⬇️⬇️
♨️سیر ایجاد تذبذب در یک مدرّس جوان حوزوی 🔻یکی از شاگردان سابق قسمت دوم 7⃣ استادنداشتن اگر نگاهی به زندگی خودنوشت ایشان -که تا این لحظه به تیغ حذف و سانسور ایشان مبتلا نشده است- بیاندازید؛ در کل حیات تحصیلیِ خویش استاد حاذق و قابلی نداشته است. شش سال مقدمات را در کمتر از دو سال خوانده است و دروس سطح را هم به نحوی دیگر... اینجاست که ترکیب نخبگی و حس فهمیدن همه‌چیز و عجول‌بودن موجب احساس استغناء در افراد می‌شود؛ مخصوصا وقتی که مطالعه دروس مرسوم آن هم به شکل رایج را عبث و مصداق اتلاف عمر بدانی. در صورتی که اگر استاد و بزرگتری برای خود قائل بود، حتما در بسیاری از لغزش‌های فکری و اجتماعی یا هجوم شبهاتی که بر وی عارض شد دستش را می‌گرفت و از این مهلکه شوم نجاتش می‌داد؛ هرچند امیدوارم هنوز هم که هنوز است متوجه اشتباهاتش شود و بیش از این خود را و آینده خویش را تباه نسازد. 8⃣ خود بزرگ‌بینی گاه برخی طلاب دلسوز به وی توصیه می‌کردند در اوان جوانی محاسن بسیار بلند علمایی نگذارد یا مرتبه خاصی برای خود قائل نباشد؛ اما نمی‌پذیرفت. برای مثال از این ناراحت می‌شد که چرا اساتید مطرح حوزه حاضر به مناظره با وی نمی‌شوند؛ اما اگر فردی از اساتید گمنام یا معمولیِ سطوح عالی می‌خواست با وی مناظره کند، نمی‌پذیرفت و خود را خیلی بالاتر از اساتید سطوح عالی می‌دانست؛ با این توجیه که چند کتاب تألیف کرده است پس بسیار برتر از اساتید معمولی است. برای مثال یکی از اساتید مطرح کفایه قبول کرده بود با ایشان مناظره کند، به شرط اینکه فرد سومی از بین حوزویان را به عنوان داور مناظره قرار دهند، داور هم هرکسی به میل خودشان قبول داشتند باشد، اما ایشان هیچ‌کسی را درون حوزه و بیرون از مؤسسه‌اش اصلا قبول نداشت!! 9⃣ امید به حمایت‌های خاص باتوجه به شعارها و تألیفاتی که داشت بسیار امیدوار بود مورد حمایت‌های خاص مادی و معنوی رهبری قرار بگیرد. حتی برای انتخابات خبرگان در سال ۹۴ کاندید شد و امید داشت بگونه‌ای اجتهاد وی تأیید شود؛ چرا که به امتحان اجتهاد نمی‌خواست تن بدهد و تا آخر هم تن نداد. حال آنکه وی اخیرا مطلبی منتشر کرد و با عوام‌فریبی عدم حضورش در انتخابات خبرگان را این عنوان کرد که فرایند انتخابات خبرگان کانالیزه است و دست‌پرورده‌ها فقط انتخاب می‌شوند!! عجیب اینکه کسی که خودش می‌خواست کانالیزه وارد شود و نتوانست، چنین تهمت ناروایی را به نظام اسلامی می‌زند! با کدام حجت شرعی؟!! 🔟 بی‌تجربگی و خامی همه موارد فوق، در کنار بی‌تجربگی و خامی در مسائل اجرایی و مطالبه‌گری‌های حوزوی اجتماعی، برخی مشکلات شخصی، به همراه طرد دوستان دلسوز، کم‌کم هویتی جدید را از وی در حوزه بروز داد؛ آن هم بود؛ چیزی که به شدت از جانب امامین حوزه نهی شده بود. تحریم انتخابات مجمع نمایندگان، تحریم امتحانات مرکز مدیریت، بی‌حرمتی نسبت به برخی بزرگان حوزه و بی‌حرمتی به حوزه و تمثیل آن به پیرزن و بسیاری موارد دیگر که در ادبیات جدید وی عیان شد، شاهدی بر چهره جدید رادیکال وی بود. چهره‌ای که فکر می‌کرد مرجعیت اجتماعی بین طلاب پیدا کرده و با اهرم تحریم‌هایی که إعمال کرد، حوزه را فلج خواهد ساخت تا به خواست او تن دهد؛ اما خیلی زود عیان شد وی مورد اعتنای بدنه حوزوی نیست و در طراحی حرکات اجتماعی بسیار خام و بی‌تجربه‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کند. جالب و عجیب اینکه یک روز در گعده خصوصی دوستان مؤسسه، یکی از رفقا پیش‌بینی‌ای با این مضمون داشت که: «ایشان اگر به تهران برود و عظمت مدرنیته را ببیند خودش را خواهد باخت!» پیش‌بینی‌ای که خیلی زود محقق شد و ایشان از یک مصلح حوزوی تبدیل به چهره‌ای رادیکال و آرام‌آرام غیرانقلابی شد. همه این موارد که در روحیات و عملکرد وی به مرور بروز کرد باعث شد همه طلابی که با دغدغه‌های ولایی و انقلابی گرد او جمع شده بودند به مرور او را با توهمات و تخیلات و شبهات و انگاره‌هایش تنها گذاشتند؛ گرچه ریشه‌های خالصانه و دغدغه‌مندی در او بسیار دیده می‌شد، اما اینها کافی نبود؛ چراکه به این سادگی کسی در این تراز خامی و ضعف مبانی، صلاحیت ورود به عرصه‌های اجتماعی -آن هم به عنوان مصلح و راهبر- را ندارد.
برخی از دوستان سوال می‌کنند فرد مدنظر در این نوشتار کیست؟ این شخص آخوندی است که اخیرا کلیپی بر علیه حضرت آقا در فضای مجازی منتشر کرده است. با توجه به اینکه معمولاً اینگونه افراد با طرح اینگونه موضوعات به دنبال کسب شهرت هستند، گاهی لازم است، بدون نام بردن، تنها شخصیت وی را معرفی نمود و پاسخ سخنانش را بدهیم و از به شهرت رسیدنش جلوگیری کنیم. البته اکثر دوستان متوجه شدند که منظور حجت‌الاسلام اکبرنژاد است، اما این نکته به هر حال مهم است که رعایت شود: برای کسب شهرت افراد مخصوصا اینگونه افراد، مفت و مجانی کار نکنیم! ✍دکتر قربانی مقدم
🏷هشت توصیه امام رئوف صلوات الله علیه برای آخرین روزهای ماه شعبان 🔰حَدَّثَنَا تَمِيمُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ تَمِيمٍ اَلْقُرَشِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ عَلِيٍّ اَلْأَنْصَارِيُّ عَنْ عَبْدِ اَلسَّلاَمِ بْنِ صَالِحٍ اَلْهَرَوِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَعْبَانَ فَقَالَ لِي يَا أَبَا اَلصَّلْتِ إِنَّ شَعْبَانَ قَدْ مَضَى أَكْثَرُهُ وَ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْهُ فَتَدَارَكْ فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ تَقْصِيرَكَ فِيمَا مَضَى مِنْهُ وَ عَلَيْكَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى مَا يَعْنِيكَ وَ تَرْكِ مَا لاَ يَعْنِيكَ وَ أَكْثِرْ مِنَ اَلدُّعَاءِ وَ اَلاِسْتِغْفَارِ وَ تِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ وَ تُبْ إِلَى اَللَّهِ مِنْ ذُنُوبِكَ لِيُقْبِلَ شَهْرُ اَللَّهِ إِلَيْكَ وَ أَنْتَ مُخْلِصٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لاَ تَدَعَنَّ أَمَانَةً فِي عُنُقِكَ إِلاَّ أَدَّيْتَهَا وَ لاَ فِي قَلْبِكَ حِقْداً عَلَى مُؤْمِنٍ إِلاَّ نَزَعْتَهُ وَ لاَ ذَنْباً أَنْتَ مُرْتَكِبُهُ إِلاَّ قَلَعْتَ عَنْهُ وَ اِتَّقِ اَللَّهَ وَ تَوَكَّلْ عَلَيْهِ فِي سِرِّ أَمْرِكَ وَ عَلاَنِيَتِكَ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اَللّٰهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اَللّٰهَ بٰالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اَللّٰهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْراً وَ أَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ هَذَا اَلشَّهْرِ اَللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ فَإِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُعْتِقُ فِي هَذَا اَلشَّهْرِ رِقَاباً مِنَ اَلنَّارِ لِحُرْمَةِ شَهْرِ رَمَضَانَ . 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام , جلد۲ , صفحه۵۱ 📚 تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , جلد۱۰ , صفحه۳۰۱ 🔰ابَوُالصّلت هَروى روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (علیه السّلام) رفتم. 🔰حضرت فرمود: که اى ابوالصَّلْت اکثَر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است پس: 🔰تدارک و تلافى کن در آن چه از این ماه مانده است کوتاهی هایی را که در روزهای گذشته این ماه کرده اى 🔰و بر تو باد که به آنچه برایت سودمند است رو آورى و از آنچه نفعی برایت ندارد دوری کنی و دعا و استغفار بسیار کن 🔰و تلاوت قرآن مجید بسیار کن و توبه کن به سوى خدا از گناهان خود تا آنکه چون ماه مبارک درآید خالص گردانیده باشى خود را براى خدا 🔰و مگذار در گردن خود امانت و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى و مگذار در دل خود کینه کسى را مگر آنکه بیرون کنى 🔰و مگذار گناهى را که مى کرده اى مگر آنکه ترک کنى و از خدا بترس و توکّل کن بر خدا در پنهان و آشکار امور خود که هر که بر خدا توکّل کند خدا او را بس است . 🔰و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را: اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ خدایا! اگر در روزهای ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده اى پس در باقی مانده از این ماه، ما را بیامرز. 🔰به درستى که حقّ تعالى در این ماه، بنده هاى بسیاری را از آتش جهنّم به حرمت ماه مبارک رمضان آزاد مى گرداند کانال زندگی اسلامی https://eitaa.com/lslam14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"مسطورا" برنامه انس با قرآن در ماه مبارک رمضان مخاطب: خانواده، نوجوانان و جوان این برنامه رو پیگیری کنیم و به دیگران معرفی کنیم ... 🔹منبر مكتوب عمومی ۳۰جلسه منبر https://eitaa.com/fatemi222/12464 🔹مسطورا ویزه نوجوانان https://eitaa.com/fatemi222/12465 🔹زندگی با آیه ها(دبیرستان) https://eitaa.com/fatemi222/12471 🔹مسطورا ویژه کودک https://eitaa.com/fatemi222/12466 🔹مسطورا راهنمای حفظ https://eitaa.com/fatemi222/12463 🔹مسطورا ۵۰ فراز برگزیده https://eitaa.com/fatemi222/12458 🔹یادداشت نخبگانی https://eitaa.com/fatemi222/12470
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دعاهای شنیدنی حضرت امام رحمت الله علیه هنگام ورود به ماه رمضان 🔰 ندای مسجد/ گفتمان مسجد محوری https://eitaa.com/joinchat/2737766401C2d57e92163